ACKD Easy Diet faktoja

Utelias aloittelija

Laitoin tämän viestin jo tuonne pidempään Easy Diet ketjuun... Tässä nyt kuitenkin ihan uusi keskustelun aloitus!

Saiskos tähän ketjuun vielä ihan raakaa faktaa eli esim.

- aloituspaino ja pituus
- lähteneet kilot Easy Dietillä
- aika missä lähteneet.

Ja kaipaisin etenkin kommentteja niiltä ketkä ovat jo lopettaneet pelkän pussi kuurin ja siirtyneet jo takaisin "omaan" ruokavalioon! Olisi kiva kuulla onko kilot pysyneet poissa ja onko onnistunut muuttamaan huonoja syömistottumuksia Easy Dietin avulla.

Itse olen vasta aloitellut kuurin ja ylipainoa BMI:n mukaan minulla on tasan 30 kg.

6

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50v. häämöttää

      saattaa loppua lyhyeen, mutta taustoja:
      Viikon olen ollut vähähiilarisella ruokavaliolla, jonka aikana paino on pudonnut n. 1,5 kg, lähtöpaino siis viikko sitten oli 69kg. Nyt ajattelin ottaa tehospurtin ja ajatuksissa oli Easydiet pusseja pelkästään 2 viikkoa, mutta eilen illalla kuitenkin uteliaisuuttani korkkasin ekan pussin (vaikka päivällä oli tullut syötyä muutakin) TexMex jauhelihanmakuinen-keitto oli niin pahaa, että sain sitä väkisin nieltyä ehkä 2/3 annoksesta. Tänään maanantaina olisi siis varsinaisesti ensimmäinen "pussipäivä" (jos kykenee) ja tämänhetkinen:

      lähtöpaino 67,5kg (viikko sitten siis 69kg)
      pituus 161cm
      (ikä 49v. nainen)

      pitkiä kävelylenkkejä lukuunottamatta ei mitään varsinaista urheilua arjessa ole, tosin työ on fyysistä ja puhuisin "keskiraskaasta".
      En ole tottunut aamusyömiseen, ja lähdenkin liikkeelle maitokahvilla, varsinainen "aamiainen" tulee nautittua töissä klo 9-10, jolloin "lounas" ajoittuu aikaan klo 13-15, ja "illallinen" kotiin n. klo 18-20. Nyt on siis tarkoitus töissä saada alas 2 pussia, ja illalla kotona se kolmas. Vakaa ajatus oli, että muuta ei nautita, kuin pussit ja vettä, vissyä, kahvia, mutta tosiaan, jos sopat maistuu noin kamalalle, kuin toi eilisillan maistiainen, voi tää juttu loppua lyhyeenkin. Eka satsi erimakuisia pusseja tuli hankittua onneksi vain kolmeksi päiväksi. Haetaan sitten lisää, jos saa niitä nieltyä :)

      • 50v. häämöttää

        Ensimmäinen päivä on siis takana. Aamupaino 67,4, 100g:n pudotus ei kovasti kannusta, mut ihan vielä ei anneta periksi. Eka päivä meni muuten kunnialla läpi, mutta se kolmas pussi unohtui, joten meni kahdella pussiruualla ja kahvilla ja vedellä.
        Pussit sai alas paremmin kuin kuvottavan ensimmäisen texmex-maistiaisen, toinen oli kookoskana-, ja toinen kalakeitto. Edelleenkin mielestäni inhottavia keiton joukossa olevat "ryynit", mutta lisäämällä sekaan pikkuriikkisen Himalajan vuorisuolaa ja valkosipulijauhetta, sai makua petrattua.
        Johtuisko mitätön painonpudotus siitä, että vhh-ruualla mentiin jo (vajaa) viikko tähän alle -1,5kg.
        Kertoilen, kun muutamaksi päiväksi varastossa olevat pussit on kumottu alas. Jos painonpudotus on jatkossakin luokkaa 100g/vrk, siirryn kyllä takaisin ruoalla karppaamiseen.


      • 50v. häämötää
        50v. häämöttää kirjoitti:

        Ensimmäinen päivä on siis takana. Aamupaino 67,4, 100g:n pudotus ei kovasti kannusta, mut ihan vielä ei anneta periksi. Eka päivä meni muuten kunnialla läpi, mutta se kolmas pussi unohtui, joten meni kahdella pussiruualla ja kahvilla ja vedellä.
        Pussit sai alas paremmin kuin kuvottavan ensimmäisen texmex-maistiaisen, toinen oli kookoskana-, ja toinen kalakeitto. Edelleenkin mielestäni inhottavia keiton joukossa olevat "ryynit", mutta lisäämällä sekaan pikkuriikkisen Himalajan vuorisuolaa ja valkosipulijauhetta, sai makua petrattua.
        Johtuisko mitätön painonpudotus siitä, että vhh-ruualla mentiin jo (vajaa) viikko tähän alle -1,5kg.
        Kertoilen, kun muutamaksi päiväksi varastossa olevat pussit on kumottu alas. Jos painonpudotus on jatkossakin luokkaa 100g/vrk, siirryn kyllä takaisin ruoalla karppaamiseen.

        Päivä 2. Aamupaino edelleen 67,5. Ei kovin lupaavalta näytä. Eilen kanakeitto, vadelmasuklaa ja yritys vielä toista texmexpussia, joka valitettavasti jäi edelleen syömättä. Illalla söin 2 siivua emmentaljuustoa tilalle.
        Ymmärrän kyllä, että "painoseisokki" voi tulla juuri tähänkin, kun viimeviikon jo olin ruokailun puolesta vhh:lla, mutta kovin kannustavaa tällaisella kurapussikuurilla olo ei ole, jos paino ei putoa grammaakaan.
        Pusseja on vielä tälle päivälle ja huomiselle jää yksi. Jos aamulla ei edelleenkään vaa´alla mitään ole tapahtunut, en uusia pusseja taida hakea. ...vai haenko vielä pariksi päiväksi, katsotaan nyt.

        Outoa sinänsä, kun kokonaiskalorimäärä kuitenkin on varmasti jäänyt alle 600kcal/vrk. Kyllä tollaisella energiamäärällä pitäisi painon pudota, oli ketoosi saavutettu tai ei?

        Texmex makua lukuunottamatta muut pussit on nyt saatu alas lisäämällä niihin mausteita, sekä makean version vatkasin jäämurskan kera ja näin se oli vähän liioitellen suorastaan hyvää. Ravintolisänä vain perinteinen Möllerin kalanmaksaöljy, magnesium ja kalsium, jotka on mukana arjessa muutenkin aina.


      • nyt riittää
        50v. häämötää kirjoitti:

        Päivä 2. Aamupaino edelleen 67,5. Ei kovin lupaavalta näytä. Eilen kanakeitto, vadelmasuklaa ja yritys vielä toista texmexpussia, joka valitettavasti jäi edelleen syömättä. Illalla söin 2 siivua emmentaljuustoa tilalle.
        Ymmärrän kyllä, että "painoseisokki" voi tulla juuri tähänkin, kun viimeviikon jo olin ruokailun puolesta vhh:lla, mutta kovin kannustavaa tällaisella kurapussikuurilla olo ei ole, jos paino ei putoa grammaakaan.
        Pusseja on vielä tälle päivälle ja huomiselle jää yksi. Jos aamulla ei edelleenkään vaa´alla mitään ole tapahtunut, en uusia pusseja taida hakea. ...vai haenko vielä pariksi päiväksi, katsotaan nyt.

        Outoa sinänsä, kun kokonaiskalorimäärä kuitenkin on varmasti jäänyt alle 600kcal/vrk. Kyllä tollaisella energiamäärällä pitäisi painon pudota, oli ketoosi saavutettu tai ei?

        Texmex makua lukuunottamatta muut pussit on nyt saatu alas lisäämällä niihin mausteita, sekä makean version vatkasin jäämurskan kera ja näin se oli vähän liioitellen suorastaan hyvää. Ravintolisänä vain perinteinen Möllerin kalanmaksaöljy, magnesium ja kalsium, jotka on mukana arjessa muutenkin aina.

        Päivä 3. paino on edelleen sama 67,5?


    • tyytyväisenä talveen

      Minun 2 viikkoa kestänyt kuurini oli tällainen:

      Pituus: 166 cm
      Aloituspaino: 67,8 kg
      Lopetuspaino: 62,7 kg

      Painoa lähti siis 5,1 kg
      Senttejä vyötäröltä lähti 5 cm
      Painoindeksi laski 24,6:sta 22,8:aan.

      Parisen kiloa on tullut takaisin (glykogeenivarastoa lienee... En tosin ole pitäytynyt karppiruuassa kuurin lopetettuani, vaan hiilareita on tullut vedettyä!).

      • tyytyväisenä talveen

        Ja vielä muutama sana kuurista kokemuksena:

        En ala tällaiselle kuurille todennäköisesti enää ikinä. Sain pusseista tarpeekseni, vaikka joukossa oli hyvänkinmakuisia tuotteita (kuten mansikkasmoothie ja kalakeitto). Kaipasin kovasti normaaliruokaa, vaikka nälkä ei vaivannutkaan. Pieni näläntunne talttui valtavalla määrällä kivennäisvedettä nopeasti. Joinkin varmasti noin 4 litraa vettä päivässä. Pusseista sanoisin, että ne vaativat sen ohjeenmukaisen kunnon vispauksen (haarukalla) kiehuvaan veteen, ja VÄHINTÄÄN 5 minuutin vetäytymisen ennen syömistä. Muuten keitto on kokkareista ja pahaa.

        Ketoosi sai ihoni ja hengityksen (plus muutkin eritteet) tuoksumaan erikoiselle, synteettisen makealle, mikä ei aina ollut miellyttävää. Ketoosin aikana myös erityisesti jalkalihakseni tuntuivat hyvin väsyneiltä, vaikka muuten koinkin itseni tavallista pirteämmäksi ja energisemmäksi. Kolmannen päivän vaiheilla oloni oli välillä melko epätodellinen ja poissaoleva, mikä liittyy myös ketoosiin.

        Ketoosi pysyi helposti (tarkkailin sitä vain ihoni maun perusteella, en stixeillä tms.), kun kuurin alussa söin vain pusseja. Noin neljännen päivän tienoilla aloin syödä myös fetasalaatteja ja muita vähähiilarisia ruokia. Söin myös grillattuja vihanneksia ja halloumia muutaman kerran.

        Vatsalaukkuni pieneni kuurin aikana, ja loppuvaiheessa saatoinkin syödä pussikeittoa puolikin tuntia. Nyt, kun kuurista on pari viikkoa, vatsani vetää kuuria edeltäneen ruokamäärän helposti. En malttanut pitäytyä vähähiilihydraattisessa ruuassa, kun muu perhe söi pullaa ja pitsaa harva se päivä...

        En ole erityisen huolissani siitä, pysyykö laihtumistulos hyvänä vai ei, sillä olen tosiaan laihtunut nämä 5 kiloa normaalin painoindeksin sisällä. Tämä oli lähinnä timmiyttävä elämys. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe