Usein sanotaan: ”Ole oma itsesi”. Tämä neuvo on erityisen tarpeellinen uutta kumppania etsiessä, jos aikoo menestyä. Jonkin toisen roolin esittäminen koetaan epäaitona ja siis ei-itsenään olemisena, josta seuraa se ettei löydä aitoa ja hyvää suhdetta, eli siis menesty.
Ongelmana tässä on kuitenkin se, että jos kohdataan HYVIN puoleensa vetävä ihminen, usein menetetään kontrolli itsestä ja aletaan tavalla tai toisella miellyttää ja/tai jahdata mielenkiinnon kohdetta. Usein mielenkiinnon kohde tästä säikähtää ja juoksee karkuun. Jos puolestaan EI olla kiinnostuneita ja siten ei menetetä kontrollia ja käyttäytytään ”normaalisti”, eli ollaan ”oma itsensä”, kohde puolestaan kiinnostuu, liikaakin. Näistä siis seuraa usein se, että kun ollaan toisesta kiinnostuneita, tämä ei ole ja kun ei olla kiinnostuneita, niin tämä on.
Toinen ongelma on se että miesten ja naisten tapa edetä kiinnostuksen alettua on erilainen. Kuin mies näkee hyvin viehättävän naisen, hän haluaisi välittömästi hänen kanssaan sänkyyn, vaikkei olisi vielä edes tutustunut häneen. Naisen taas täytyy tutustua jonkin aikaa mieheen, hänen luonteeseensa, tapoihinsa, keskustelu- ym. taitoihinsa ennen sänkyyn menemistä ja miehen edetessä liian nopeasti nainen juoksee karkuun.
Kuinka siis toimia, eli ”olla oma itsensä”, kun kiinnnostuu jostakin? Miten välttää kontrollin menettäminen ja toisen karkaaminen sekä saada aikaan hyvä suhde?
Ensinnäkin tulee tietää miten mies ja nainen toimivat eri tilanteissa. Miehen tulee ”viedä” eli osoittaa mm. välinpitämättömyyttä (kutsutaan myös piittaamattomuudeksi), korkeaa statusta ja arvoa, viestiä ”naisen kielellä” eli ns. mixed signals, haastaa naisen etsimään miehen hyväksyntää, jne. Nämä osatessaan mies pystyy vastaamaan naisen joko tiedostaen tai tiedostamattaan heittämiin testeihin.
Kuinka olla oma itsensä?
31
405
Vastaukset
- weq5t
En ole kun aina jännitän.
- 16+20
Osin totta, mutta eivät kaikki halua heti sänkyyn, vaikka nainen herättäisi seksuaalista halua. Arkuus voittaa kiiman...
//Ensinnäkin tulee tietää miten mies ja nainen toimivat eri tilanteissa. Miehen tulee ”viedä” eli osoittaa mm. välinpitämättömyyttä (kutsutaan myös piittaamattomuudeksi), korkeaa statusta ja arvoa, viestiä ”naisen kielellä” eli ns. mixed signals, haastaa naisen etsimään miehen hyväksyntää, jne. Nämä osatessaan mies pystyy vastaamaan naisen joko tiedostaen tai tiedostamattaan heittämiin testeihin. //
Voi hemmeti!!!
Taas joku ääliö tuli tyrkyttämän oma "viisionsa"
NORMAALI/ÄLYKÄS NAINEN HALUA RINNALEN AIDON MIEHEN!
Sinun kaltaiset idiootti pelimies pellet ärsyttä minua kaikista vaihtoehdosta eniten :((((- bvxmvbmxnmx
Miehet jotka luette tätä ketjua, älkää kiinnittäkö mitään huomiota naisten kommentteihin, koska he kieltäytyvät ymmärtämästä miten asiat toimivat.
- yo bro
bvxmvbmxnmx kirjoitti:
Miehet jotka luette tätä ketjua, älkää kiinnittäkö mitään huomiota naisten kommentteihin, koska he kieltäytyvät ymmärtämästä miten asiat toimivat.
tru dat
- word-man
yo bro kirjoitti:
tru dat
Ya know dat, wimmen usually r actin w/ their subcontious n shit.
I know when i s-cort my babes to my wheels i try to show som of dat g-attitude, non of dat pussy feelin shit, som-b's talk about, u-know.
- Time will come......
Olen aina. Sain nykyisen mieheni olemalla täysin oma itseni, ja luonnollisena. Ei meikkejä eikä yliampuvaa pukeutumista vaan normi farkut ja huppari.
Hymyni sai sen aikaan :)
Olemalla oma itsensä tepsii parhaiten, siinä näkee vain että keitä ei ihminen omana itsenään kiinnosta. Joku haluaa parempaa aina ja luultavasti ei koskaan löydä haluamaansa. - Kertis
Olen havainnut itsestäni, että kun esim. töiden, harrastusten tms. kautta kohtaan ennestään tuntemattoman naisen, niin ulkoinen viehättävyys tulee kyllä noteerattua aika välittömästi, mutta se on myös helppo painaa ajatuksissa sivuun siihen asti, kunnes naamakkain jutellessa ja tutustuessa toteaa myös muut ominaisuudet viehättäviksi.
- omapaskaitteniolen
kun lopetat tuollaisten "mutta kun miehen pitää.. naisen pitää" yms. asioiden ajattelun, silloin voit olla oma itsesi.
Ei se mun "omaa itseäni" vähennä, jos ihastun toiseen ja siksi käyttäydyn vähän hölmömmi kuin normaalisti. Se on silti minua itseäni, turha sen enempää alkaa muuttaa käytöstä sen vuoksi (koska juuri silloinhan sitä ei ole oma itsensä, jos tietoisesti muuttaa käytöstään) - valot päälle kiitos
Rehellisyys on kaiken alku ja juuri. Naisen ja miehen täytyy kertoa itsestään, mitä etsivät ja mitä tulevaisuudeltaan haluavat. Molempien täytyy myös välittömästi kertoa jos alkaa ahdistaa niin ottaa aikalisää tai etäisyyttä. Painostus mihinkään ei auta.
Ollessaan mokailun kuningatar ympärillä sattuu ja tapahtuu. Halusi tai ei.
Karkuun juokseminen on pelkuruutta. Pelkuruutta joka pitäisi voittaa koska silloin tuntisi itsensä voittajaksi eikä ainaiseksi pelkuriksi.
Yllättävissä tilanteissa ihminen on aidoimmillaan. Vaikka vastaukset voisivat olla väärinkin. - 23
mikä se oma itse on? jokaisella on ainakin koti- ja "työ"rooli. toikin varmasti jakautuu vielä rooliin joka on perhettä (lapsuudenperhettä tai omia lapsia) varten ja sitten se joka on vain kumppanille
jos kiinnostuu siitä työroolista voi kotioloissa tullakin yllätys ja toisinpäin!!! - Kokenut sanoo
Nainen saa olla oma itsensä, mutta suosittelen miehelle että piilottaa sen osan itsestään naiselle alussa josta nainen ei ehkä pidä, joka naiselle on yhdentekevä (yleensä lähes kaikki paitsi tietyt jutut) tai voi antaa huonon ensivaikutelman.
Toisaalta on hyvä kehitellä hieman ekstraa oman itsesi lisäksi sekä saada vaikuttamaan itsesi paremmalta kuin oletkaan.
Niin ne naisen tunteet syttyy, kemiat kolahtaa ja varpaat kipristyy jne.
Nainen ei hyväksy sinua "omana ittenäsi" kuin vasta sitten suhteessa jonka jälkeen hän välittömästi toivuttuaan järkytyksestä jota todella olet, alkaa muokata sinua mieleisekseen olitpa millainen hyvänsä.
"Olemalla oma itsensä", naisen löytää vain miehet jotka ovat joko hemmetin hyvin biologisesti siunattuja tai sitten miehet jotka tyytyy naisten osalta mihin tahansa.- nir-
Viisauden sanoja.
Mutta silti suosittelisin paljastaan sisimpäsi sille tärkeälle naiselle hyvissä ajoin.
Kyllähän niitä uusia vaihtoehtoja sitten riittää jos ei aito oikea kelpaa.
Parempi kuitenkin katsoa kuin katua. Kukaan ei jaksa teeskennellä 10v, saati sitten 50v. Ja jos joku kokeilee ja onnistuu niin se on sille sitten ihan oikein. - shfkshfkjs
Hyvin sanottu.
- Brutaali realismi
nir- kirjoitti:
Viisauden sanoja.
Mutta silti suosittelisin paljastaan sisimpäsi sille tärkeälle naiselle hyvissä ajoin.
Parempi kuitenkin katsoa kuin katua. Kukaan ei jaksa teeskennellä 10v, saati sitten 50v. Ja jos joku kokeilee ja onnistuu niin se on sille sitten ihan oikein."Kyllähän niitä uusia vaihtoehtoja sitten riittää jos ei aito oikea kelpaa."
Kuulostaa varsin irvokkaalta, kun ei ole ikinä päässyt kokeilemaan edes sen ei-ehk-niin-hyvän kanssa. - Kokenut sanoo
nir- kirjoitti:
Viisauden sanoja.
Parempi kuitenkin katsoa kuin katua. Kukaan ei jaksa teeskennellä 10v, saati sitten 50v. Ja jos joku kokeilee ja onnistuu niin se on sille sitten ihan oikein."Mutta silti suosittelisin paljastaan sisimpäsi sille tärkeälle naiselle hyvissä ajoin.
Kyllähän niitä uusia vaihtoehtoja sitten riittää jos ei aito oikea kelpaa."
Ei välttämättä.
Se riippuu ihan siitä miten suotuisa se sisimpäsi ja aitoutesi on naisten saannin suhteen.
Esimerkiksi ujo, hieman sosiaalisesti kömpelö, arka jne. mies on naisten mielestä paskaa.
Jos taas sisäisesti olet ihanana aitona itsenäsi seksikäs superuros niin tietysti kannattaa olla aito ittensä. - Time will come..
No täytyypä vähän korjailla sun sanoja kun kovin yleistävästi puhut, että ei ne kaikki naiset ole tuollaisia kuten kuvailet.
Sanonpa vain, että itse hyväksyin saman tien nykyisen mieheni kun tapasin hänet ensi kerran ja vietimme mukavan illan. Minulla ei ole tarvetta muokata miestä sillä hän on jo sellainen josta olen aina unelmoinut. Enkä muutenkaan ymmärrä tuota paskaa, että toinen pitäisi muokata mieleisekseen. Ei se ole oikeaa kiintymystä, jos ei voi rakastaa kumppaniaan virheineen kaikkineen.
Sinun kohdallesi on varmaan sattunut noita naisia mutta hei pliis, älä jaksa yleistää, koska et oikeasti tiedä kaikkien naisten tunteita tai muuta.
Itse vaadin miestäni olemaan juuri sellainen kuin on, samoin kuin itsekkin olen. - Kokenut sanoo
Time will come.. kirjoitti:
No täytyypä vähän korjailla sun sanoja kun kovin yleistävästi puhut, että ei ne kaikki naiset ole tuollaisia kuten kuvailet.
Sanonpa vain, että itse hyväksyin saman tien nykyisen mieheni kun tapasin hänet ensi kerran ja vietimme mukavan illan. Minulla ei ole tarvetta muokata miestä sillä hän on jo sellainen josta olen aina unelmoinut. Enkä muutenkaan ymmärrä tuota paskaa, että toinen pitäisi muokata mieleisekseen. Ei se ole oikeaa kiintymystä, jos ei voi rakastaa kumppaniaan virheineen kaikkineen.
Sinun kohdallesi on varmaan sattunut noita naisia mutta hei pliis, älä jaksa yleistää, koska et oikeasti tiedä kaikkien naisten tunteita tai muuta.
Itse vaadin miestäni olemaan juuri sellainen kuin on, samoin kuin itsekkin olen.Puhun yleistävästi koska puhun siitä mitä olen tarkkaillut -en vain omien kokemusten pohjalta.
Vaikka löytäisin naisen joka hyväksyisi minut alun alkaen niin se tuskin muuttaisi tässä asiassa toteamustani.
Ei kaikki naiset mutta yleistäen suurin osa odottaa mieheltä muutakin kuin "omana itsenä" olemista heikkouksineen, vikoineen, puutteineen päivineen. Varsinkin alussa on oiva resepti menettää mahdollisuutensa naiseen paljastamalla liikaa aitoa itseään.
AIka perustavanlaatuinen laki parinvalinnassa tuo että turhat tai suorastaan negatiiviset ominaisuudet parinvalinnan kannalta kannattaa pitää piilossa.
"Ei se ole oikeaa kiintymystä, jos ei voi rakastaa kumppaniaan virheineen kaikkineen."
Mutta kiintymys tulee vasta intohimon, ilon, ihastumisen ja seksuaalisen mielihyvän jälkeen.
Samoin kuin rakkaus.
Siinä vaiheessa yleensä ihminen ja varsinkin nainen jolla on muutakin kysyntää on valmis hyväksymään miehen sellaisena kuin hän on. Sitä ennen nuo "säröt" voivat pilata sen kiinnostuksen mieheen ellei nuo säröt sitten ole sellaisia jotka tekevät miehestä ihanalla tavalla särmikkään. - nir-
Kokenut sanoo kirjoitti:
"Mutta silti suosittelisin paljastaan sisimpäsi sille tärkeälle naiselle hyvissä ajoin.
Kyllähän niitä uusia vaihtoehtoja sitten riittää jos ei aito oikea kelpaa."
Ei välttämättä.
Se riippuu ihan siitä miten suotuisa se sisimpäsi ja aitoutesi on naisten saannin suhteen.
Esimerkiksi ujo, hieman sosiaalisesti kömpelö, arka jne. mies on naisten mielestä paskaa.
Jos taas sisäisesti olet ihanana aitona itsenäsi seksikäs superuros niin tietysti kannattaa olla aito ittensä.Jos ujo ja sosiaalisesti kömpelö henkilö pystyy huijaamaan ja esittämään itsevarmaa sosiaalista tyyppiä, epäilen kovasti onko hän oikeasti ujo ja sosiaalisesti kömpelö.
- Time will come....
Kokenut sanoo kirjoitti:
Puhun yleistävästi koska puhun siitä mitä olen tarkkaillut -en vain omien kokemusten pohjalta.
Vaikka löytäisin naisen joka hyväksyisi minut alun alkaen niin se tuskin muuttaisi tässä asiassa toteamustani.
Ei kaikki naiset mutta yleistäen suurin osa odottaa mieheltä muutakin kuin "omana itsenä" olemista heikkouksineen, vikoineen, puutteineen päivineen. Varsinkin alussa on oiva resepti menettää mahdollisuutensa naiseen paljastamalla liikaa aitoa itseään.
AIka perustavanlaatuinen laki parinvalinnassa tuo että turhat tai suorastaan negatiiviset ominaisuudet parinvalinnan kannalta kannattaa pitää piilossa.
"Ei se ole oikeaa kiintymystä, jos ei voi rakastaa kumppaniaan virheineen kaikkineen."
Mutta kiintymys tulee vasta intohimon, ilon, ihastumisen ja seksuaalisen mielihyvän jälkeen.
Samoin kuin rakkaus.
Siinä vaiheessa yleensä ihminen ja varsinkin nainen jolla on muutakin kysyntää on valmis hyväksymään miehen sellaisena kuin hän on. Sitä ennen nuo "säröt" voivat pilata sen kiinnostuksen mieheen ellei nuo säröt sitten ole sellaisia jotka tekevät miehestä ihanalla tavalla särmikkään."Varsinkin alussa on oiva resepti menettää mahdollisuutensa naiseen paljastamalla liikaa aitoa itseään."
Se on niin kiinni siitä naisesta, katsooko se pahasti miehen aitoa olemusta. Toki on olemassa pinnallisia pöhköjä niin miehissä kuin naisissakin.
Noh, meidän kohdallamme kerroimme toisillemme suoraan mitä mahdollisia vikoja itsessä on ja itse ainakin sanoin, että paras tottua sillä minä en ala muuttamaan itseäni sellaiseksi miksi toinen ehkä haluaisi minun muuttuvan. Ja minä en halua mieheni muuttuvan miksikään muuksi kuin mitä hän nyt on. Käännämme viat päälaelleen.
Sanotaanko, että tämä on ensimmäinen mies, joka todella pitää minusta täysin omana itsenäni. Sillä minä olen törmännyt aina miehiin, jotka haluavat muuttaa minussa kohdan jos toisenkin ja olisi pitänyt olla tietynlainen.
Onneksi poikkeuksia miehissäkin on.
- 13+63
Kun mä jahtasin nykyistä poikaystävääni, niin totta kai yritin parastani ja tein ryhtiliikkeen aina kun hänet tapasin. Mutta ei se tarkoita, etten olisi ollut oma itseni. En valehdellut mistään tai liioitellut tai kaunistellut mitään. Hän on esimerkiksi todella urheilullinen ja itse liikun viikossa kerrasta kolmeen, ja varmasti olisin tehnyt paremman vaikutuksen jos olisin vähän väritellyt liikuntatottumuksiani, mutta eihän niin tehdä, jos haluaa olla mitä on jatkossakin.
Huumorintajuni on myös aika piikittelevä, ja alussa mietin, uskallanko sanoa hänelle joitakin asioita vai loukkaantuuko hän niistä tai ymmärtääkö ollenkaan. Ajattelin kuitenkin, että minä haluan poikaystävälleni puhua siten, että ei tarvitse miettiä ymmärtääkö hän minut aina väärin vai ei, joten annoin vaan mennä ja luojan kiitos hän lähti vitseihin mukaan :) Mutta joku olisi varmaan katsonut pitkään ja se juttu olisi ollut siinä molempien puolelta :D- Kokenut sanoo
Tuo ei kyllä olisi miehen kohdalla toiminut...siis jos mies olisi jahdannut naista.
Silloin ON PAKKO tehdä parempi vaikutus ja väritellä liikuntatottumuksiaan ja niin nimenomaan TULEE TEHDÄ jos haluaa olla sen naisen kanssa.
Joskus valinta voi olla sen välillä mitä on ja sen haluaako naisen.
Samoin tuo piikittely miehen puolelta niin todellisuudessa voi olla että tuo poikaystäväsi kuten monet miehet hyväksyvät sen koska olet nainen.
Jos taas kyseessä olisi mies joka piikittelee niin naiset eivät välttämättä lähde mukaan juttuihin vaan ajattelevat että "mokoma paukapää".
Summa summarum:
Miehen ei kannata olla aito ja tavoittelipa hän itse naista tai nainen tavoitteli häntä niin usein joutuu taipumaan naisen odotusarvoihin mikä tekee miehestä miehekkään ja seksikkään.
Naista ei kiinnosta kuten ei sinuakaan muuttaa omaa käytöstään miehen mukaiseksi. Sinä vain olet, mies taas tekee ja usein joutuu olemaan vähemmän aito varsinkin alussa ettei nainen hylkää.
Koska naiset eivät ymmärrä aitoutta jne. jos se on "vääränlaista." - dghkdfgkjdgkd
Olis ollut sulle kasvattavaa, jos poikaystäväsi olis vähän nyrpistellyt nenäänsä sun piikittelylle. Juuri tällaisen seksin- ja kumppaninjanosta johtuvan nöyristelyn takia jotkut naiset kuvittelevat, että on ihan ok vaan sanoa mitä sattuu mieleen tulemaan. Se on sitä väärää omana itsenä oloa.
- nir-
Kokenut sanoo kirjoitti:
Tuo ei kyllä olisi miehen kohdalla toiminut...siis jos mies olisi jahdannut naista.
Silloin ON PAKKO tehdä parempi vaikutus ja väritellä liikuntatottumuksiaan ja niin nimenomaan TULEE TEHDÄ jos haluaa olla sen naisen kanssa.
Joskus valinta voi olla sen välillä mitä on ja sen haluaako naisen.
Samoin tuo piikittely miehen puolelta niin todellisuudessa voi olla että tuo poikaystäväsi kuten monet miehet hyväksyvät sen koska olet nainen.
Jos taas kyseessä olisi mies joka piikittelee niin naiset eivät välttämättä lähde mukaan juttuihin vaan ajattelevat että "mokoma paukapää".
Summa summarum:
Miehen ei kannata olla aito ja tavoittelipa hän itse naista tai nainen tavoitteli häntä niin usein joutuu taipumaan naisen odotusarvoihin mikä tekee miehestä miehekkään ja seksikkään.
Naista ei kiinnosta kuten ei sinuakaan muuttaa omaa käytöstään miehen mukaiseksi. Sinä vain olet, mies taas tekee ja usein joutuu olemaan vähemmän aito varsinkin alussa ettei nainen hylkää.
Koska naiset eivät ymmärrä aitoutta jne. jos se on "vääränlaista."Minä ainakin olen mieluummin sinkku kuin vaikka ryhdyn käymään kolme kertaa viikossa lenkillä vasten tahtoani (voisihan siitä tykätäkin, mutta että ihan vaan parisuhteen takia...)
Joku raja.
Jos joku nainen vaikka tykkää pelkästään pitsinnypläystä harrastavista miehistä, ryhdytkö väsäämään pitsiliinoja iltaisin nostaaksesi osakkeitasi?
Oikeasti, toki kannattaa miettiä missä vaiheessa kertoo joitain asioita ja siinä mielessä kaunistella vähän, mutta kyllä yksin on ihan oikeasti parempi olla kun huonossa parisuhteessa. Ja sellainen parisuhde on huono, jossa sinut pakotetaan tekemään asioita joita et halua tehdä (enkä nyt tarkoita esim. kotitöitä).
Mun paha tapa on sössiä asiat siten, että marssitan vikaparaatissa kaikki pahimmat vikani peliin ihan liian aikaisin ja näyttävästi. Niitten kanssa skitsoillessa voi sitten menettää sopivan nopeasti hyvin alkaneen kiinnostuksen. Huono itsetuntoisen paha tapa.
- nir-
Tuollainen voi kyllä pelottaa. Ei ne viat sinänsä, vaan jos ne oikein alleviivaten tuo esiin varmasti rupeaa ihmetyttämään.
Kaikkein pahin vika on muuten täydellisyys.
- Hööhh!
Olen oma itseni, enhän minä muuten yhä sinkku olisi!
- Mies1985
Olen nimenomaan oma itseni ja varmaankin liian viaton ja lapsimainen. Toisaalta olisi inhottavaa olla naisen seksuaalisen kohteena kun siihen kulttuurillisesti yhdistyy arvaamattomuus ja jonkinlainen sikamaisuus ja 'tuhmuus'. Mies on sitten nuorelle naiselle sellainen kielletty hedelmä...ei vaan kielletty, tuhma, päivääntynyt makkara jota tekisi silti mieli maistaa ja hihitellä kaverien kanssa miten tuhmaa oli.
- Anna jo olla.
Ainakin minun kohdallani omana itsenä oleminen tarkoittaa sitä, etten edes käy missään missä ihmisiä tapaisi.
Ei siis edes pääse siihen vaiheeseen että huonot luonteenpiirteet haittaisivat naiseen tutustumista, kun ei ole edes mitään tutustumistilanteita.- Oikea minä
Aina. Joskus enemmän, joskus vähemmän, tilanteesta riippuen. Eilen olin pitkästä aikaa taas ihka oikeassa elementissäni, sellainen, kuin olen i h a n oikeasti, kun kaikki estot ja rajoitukset ovat poissa tieltä. Ja olin duunissa, en viihteellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901323
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51720Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t251612Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311597Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53574
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7570