Onko keskimäärin 40-41, eli aika suuret kaviot suomalaisilla naisilla.
Ulkomaalaisilla naisshoppaajilla on huomattavasti sirommat jalat.
http://www.aijaa.com/v.php?i=005248526071.jpg
Naisten kengänkoko
43
994
Vastaukset
- kengänkoko 39-40
Niillä mennään mitkä on saatu. Sama on miesten molon mitan kanssa.
- Myymälän johtaja
Niin, 20-senttinen on aika ase :D
- jeh!
Myymälän johtaja kirjoitti:
Niimpä! Ja niitä löytyy vain ulkomaalaisilta.
Suomalaiset myymälänhoitajat joutuvat tyytymään rinssinakkiin. - hah.
Voi kun ees joskus näkisit.
- etusormikin riittää.
No siitä vaan runkkailemaan. Varmaan vaikeeta elää tollasen typerän ulokkeen kanssa. Jaloilla voi sentään juosta ja tanssia.
- hjoö
No ainakin ne on koot 38-39 jotka on ensimmäisenä aina loppu kaupasta. Mutta kiinalaisilla on varmaan pienimmät, eikö ole somat?
http://topnews.ru/upload/photo/f51d10d6/f51d10d6_1.jpg- 37-41
.
"Toisessa 37 ja toisessa 41"
har!11
.
- Fetishsishhssh
Aha, nyt kiinnostuksesi on siirtynyt alaraajojen toiseen päähän?
- ...
Suomalaisten naisten KESKIPITUUS sattuu myös olemaan aika paljon korkeampi, kuin vaikkapa Kiinassa tai Japanissa. Euroopassakin vain muutamassa maassa on naisten keskipituus korkeampi, kuin Suomessa.
Ja valitettavasti 170 senttisillä naisilla harvemmin on jalka kokoa 35.
On täälläkin hitto keskustelut taas.. - ootteteekihassui
No, kun menee kauppaan ja näkee ihanat kengät, niin siellä on enää jäljellä kokoja 40-41!
Eli oletettavasti, koska pienemmät koot on menneet, niin niitä on enemmän.
Mut niin kuin tossa jo mainittiin, niin se jalan koko on aika lailla pituuteen verrannollinen, on ihan turha kuvitella, että 175 senttisellä mallilla olisi koon 37 jalka... kyllä sillä on se neljäykkönen vähintään. Mieti nyt, kuin sitä pitkä ihminen pysyis edes tasapainossa jossain kaviontyngässä?- khcjk
Ei se nyt ihan noinkaan yksioikoisesti mene... jos niitä kolmekutosia tilataan aina tasan ne yhdet, ja niitä ei sitten hyllystä löydy, niin ei se tarkoita että kyseessä olisi suosituin koko.
- pienijalkainen
Ei mitään käsitystä yleisimmästä kengänkoosta.. veikkaisin 38-40 suomalaisilla naisilla, mutta kuten aiemmin jo sanottu, pituus vaikuttaa paljon!
Itse olen pätkä ja kengät on kokoa 35-37 riippuen mallista. Kesäkenkiä joutuu joskus metsästämään lastenosastolta, harvemmin ainakaan täälläpäin näkyy 35 kokoa naisten kenkiä, pienimmät yleensä joko 36 tai 37. :/- :(
Kolmekutosiakin on nykyään tosi vaikea löytää. Lenkkarit ja sandaalit tosiaan joutuu ostamaan lastenosastolta. Korkokengissä on aina pakko tyytyä siihen malliin, josta löytyy oikea koko. Koskaan ei pysty valitsemaan sitä mallia josta tykkäisi.
- pikkujalka
:( kirjoitti:
Kolmekutosiakin on nykyään tosi vaikea löytää. Lenkkarit ja sandaalit tosiaan joutuu ostamaan lastenosastolta. Korkokengissä on aina pakko tyytyä siihen malliin, josta löytyy oikea koko. Koskaan ei pysty valitsemaan sitä mallia josta tykkäisi.
Komppaan! Minullakin on kolmekutonen jalka, ja kaikkien noiden ongelmien kanssa joudun myöskin painimaan. Korkokenkiä ei todellakaan löydä KOSKAAN sellaisia joista itse tykkäisi! Aina on pakko ostaa ne ainoat, jotka pysyvät jalassa.
- Entäs sitten?
Minä olen 178-senttinen ja kengännumeroni on 41. Ja herranen aika sentään, lesti on LEVEÄ 41.
Pyörtyikö myymälän johtaja nyt vai tuliko jotakin housuun?- Myymälän johtaja
Älä opeta isääsi naimaan...
- Entäs sitten?
Älä opeta isääsi naimaan...
Ei pidä viljellä sanontoja, kun ei kerran osaa.
Niin, turahtiko vai lurahtiko? Vai saitko sormet tahmeiksi muuten vain?
- hissssssssssssssssss
oon 176cm nainen.66kg(äsken kun punnitsin), kengän koko 39-40, vartaloni kokoon ja pituuteen nähdet just passelit.
- Sinkkumies 44
Pieni on kyllä tässä tapauksessa kaunista (ei toki aina) mutta myös taiteellinen vaikutelma on tärkeä :)
http://www.flickr.com/photos/rehan_umer/4724760885/in/faves-23926180@N00/- Sinkkumies 44
Pannaan tähän nyt vielä toinenkin silmän ilo, mutta ei sitten enempää. Aletaan pian epäillä että meikäläisellä olisi jotain ns. "taipumuksia" :)
Mutta siis tällaisiahan niiden kai pitäis olla?
http://www.flickr.com/photos/13106232@N05/2531256254/in/faves-23926180@N00/lightbox/
- rosa-m
Itse olen 174 cm pitkä ja kengänkoko 36-37, enkä tunne olevani sen sirojalkaisempi kuin kanssasisareni. Kenkiä ei vain meinaa löytyä...
- mitä väliä
Olen 158 ja mulla kengänkoko 36. Suomalaiset kengät on niin leveälestisiä etten voi käyttää ollenkaan. Aina kun löytyy sopivat ovat melkeimpä italialaiset. Ja thaimaasta ostin kasan korkokenkiä kun olivat niin passeleita ja ihania!
- 43443433434
kengänkoko itsellä 36. Vaikea välillä löytää mitään kenkiä, kun eivät minun jalkaan ainakaan sovi yhtään.
- Pienijalkainen
Minulla on koko 36-37, ja aika usein 3,5. Olen 165 cm. Minusta on helppo löytää kenkiä näissä koossa, ainut huono asia on, että niistä yleensä vain tulee 1 pari,
mutta toisaalta löydän todellakin usein laatukenkiä 50 - 70 % alennuksessa.
Johtuneeko siitä sitten, että suurimmalla osalla on isompi jalka.
Suomalaiset kengät ovat yleensä liian leveitä minulle, suomalaisia saappaita voin kyllä käyttää joskus, parhaiten istuvat Vagabondin ja Gaborin saappaat. Kengistä jalalleni sopivat parhaiten Gaborin (4) ja Höglin (3,5) merkkisiä, jos pysyn niissä merkeissä tiedän, että voin mennä uusillakin kengillä heti vaikka minne, eikä tule rakkoja tai haavoja.- flickan.
Missäpäin Suomea asut?
Minulla on saman kokoiset jalat, ja usein vaikeuksia täältä Vaasan seudulta löytää kenkiä.
- hehhee........
skandinaavithan ovat pidempiä kuin thaikut esmes.jos vertaat suomalaisvalmisteisia ja thaikkukenkiä niin koot ei täsmää.
kokoni 39-40.
sama ongelma takeissa.hihat ovat lyhyet.onko suomalaisnaisilla nyt sitten huomattavasti pidemmät käsivarret? - yleisin koko 38
Mulla 37-38. Ikinä ei löydy kokoja mistään. Aina on varsinkin 38 koon kengät myyty loppuun.
- ap palstan vitsi :D
Tyra Banksin koko 42. Naisellisuus ei ole koosta kiinni provo-pelle! Senkus runkkaat netissä koko ikäsi haavekuvia katsellen, tämä 40 koon jalka pistelee illalla koreasti ;) ja komea seuralainenkin on jo!
- Biux
Olen 165cm pitkä ja kengänkokoni on 40. Nuorempana 39. Olen 10 kg ylipainoinen. Ei ole vaikeuksia löytää kauniita kenkiä, joita ostankin vähintään kerran kuussa parin.
Kauniit ja sopivankokoiset kengät ovat ilo arjessa. - nuori nainen..
Jaah, mulla ainakin 37 :) Ja tyytyväinen olen. Monissa naistenmalleissa 39 saattaa mennä jo ison näköiseksikin. Ja tiedän kyllä ihan suomalaisia joilla on alle 37.. Mutta toisaalta tiedän niitäkin joilla on joku 42.
- Hah !
Väitätkö, että kuvan mimmillä on siro jalka ? Sen kalossithan on ihan hirrrveän kokoiset muuhun jalkaan verrattuna. Oletko sokea vai suhteellisuuden tajuton "johtaja" ?
- ......
Jospa se etsikin esimerkkikuvaa niistä 41-kalosseista....
- nainen.
Jaa, en tiennytkään. Itsellä koko 34 ja on niin kivaa, kun ei naisten kenkiä edes tehdä niin pieniä tai niitä ei myydä Suomen kaupoissa. Ja jos netistä löytää niin aika kalliita. Minulla on yhdet oikean koon kengät ja loput liian isoja. Kiva käydä kenkäkaupassa katsomassa kauniita kenkiä, joilla ei itse pysty kävelemään.
- tuula-neiti
Kokoni on 39 ja useimmiten loppuu kauppojen hyllystä ensimmäisten joukossa.
- justsopiiva
olen 182cm pitkä ja hoikka parikymppinen, kengänkokoni 39-40..
- nuorriiii
miulla on 36-38,eli riippuu mallista,yleensä tennareissa 36 ja pienen käytön jälkeen villasukkaki solahtaa sinne ja sitte taas muissa toi 37 paitsi yleensä korkeissa korkkareissa on 38..
Mulla oli joskus jalka 38-39,mut sitte se pieneni,onneks ! - 177/38,5
Sinä jos olet myymälän johtaja, niin pitäisitkö huolta, että sinne myymäläsi hyllyille tulisi myös koot 37-39 riittävässä määrin?? Ja että tavara olisi myös laadukasta (tai edes siedettävän huonolaatuista) eikä sellaisia monoja, jotka haisee muoville, kitisee, tiputtelee osia ja purkautuu kaikista saumoista. Noh, designiä en edes uskalla pyytää...
- aika pienijalkainen
Itsellä 36-37
- -----------------
Miksi tällainen aloitus?
- huokaus..
Kaupoista on aina loppu kengät kokoa 39 ja 38kin... Kauppiaat hyvät hankkikaa niitä riittävästi! Muissa asusteissa koko M on usein loppu ehkä L:kin! Lisäksi housujen vyötärö pitäisi olla housuissa riittävä ja myös "lyhytjalkaisille" housunpuntteja kiitos.. ei vain mallipituisille ja mittaisille.
- pikkujalkainen
Mun kengän koko on 33-34 ja kyllä olen jo 22v enkä mikään lapsi ja tuskin jalka siitä enään muuksi muuttuu ja pituutta on 158cm
- tyytiggi
36-38
- Isojalka
Mulla pituutta noin 160cm ja kengänkoko sellane 37-38 joskus menee hyvin 36kin... Jalka tuntuu muata liian isolta mutta toivon että sanottaisiin normaalin kokoseks:). Kasvan luultavasti vielä senttejä joten jalkakin saattaa kasvaa vaikka kokoon 39
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2576977Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664564Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1403286- 1592364
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181890Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1731641Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311518- 821514
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391415Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?351229