Kirjottaisitko omalla nimellä ja naamalla?

leeatuulia

Voisitko esiintyä täällä oikean nimesi ja kuvasi kanssa? Kirjottaisitko samoja asioita?

Aloin pohtia asiaa tässä joku ilta, ja tulin siihen tulokseen, että mie voisin kyllä käyttää omaa nimeä sekä liittää kuvan. Eihän niillä oikeastaan ole väliä. Kuitenkaan sen takia en haluaisi käyttää, koska oon kertonut ja saatan kertoa asioita, joita en haluaisi joidenkin tutun tuttujen tietävän miusta, joille ne ei kuulu sitten yhtään. Epätodennäköistä on, että joku niistä tännekin eksyisi, mutta se mahollisuus on kuitenkin olemassa.. Tätä kameraa en kyllä päälle laittaisi missään tapauksessa, ois jotenkin piilokamera fiilis, ja ku teen tässä samalla kaikkea muutakin, ja yleensä vielä ihan puolipukeissa :)

27

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymös

      Lisäksi olisi ikävää, jos palstan naisvihaajat tunnistaisivat kadulla. Sama mitä kirjoittaisin, aina saisi lokaa niskaansa. Vaikka tuskin ne livenä päätään aukoisivatkaan. En kirjoittaisi siis nimellä ja kuvalla, vaikka en nyt pahemmin yritä täällä provoillakaan. Joskus jotain pientä kuitenkin hyvä heittää sekaan.

    • deft

      Kysymys on epärelevantti koska olen esiintynyt täällä jo useamman vuoden oikealla nimelläni sekä kuvallani. Ja olen aina kirjoittanut samoja asioita.
      Puskasta huuteleminen on niin...hmm...typerää...paremman sanan puutteessa.
      Kuten mä mun profiilissa olen sanonut; anonyymius on epidemia.
      Jos on tuttuja jotka eivät kestä sitä, että Sinä olet esillä netissä omana itsenäsi niin ne eivät ole tuttuuden(?) arvoisia tuttavia.

      • leeatuulia

        Samaa mieltä, onhan se..

        Noilla tuttujen tutuilla tarkotin lähinnä sitä, että on asioita (henkilökohtaisia), jotka ei niille kuulu. Vähän ristiriitaista, mutta jos joku anonyymi täällä tietää miun elämästä jotain, ni ihan sama, mutta en kuitenkaan soisi sitä ihmisille, joita silloin tällöin tapaan. Niitten ei vaikka tarttee tietää jostain lapsuuden traumoista tai mitä ikinä.. Kirjottaisin siis hieman erilailla, jos täällä nimi ja muut näkyisi :)


      • deft
        leeatuulia kirjoitti:

        Samaa mieltä, onhan se..

        Noilla tuttujen tutuilla tarkotin lähinnä sitä, että on asioita (henkilökohtaisia), jotka ei niille kuulu. Vähän ristiriitaista, mutta jos joku anonyymi täällä tietää miun elämästä jotain, ni ihan sama, mutta en kuitenkaan soisi sitä ihmisille, joita silloin tällöin tapaan. Niitten ei vaikka tarttee tietää jostain lapsuuden traumoista tai mitä ikinä.. Kirjottaisin siis hieman erilailla, jos täällä nimi ja muut näkyisi :)

        Tässä taitaa olla kyse itsesensuurista. Ja maalaisjärjen käytöstä.
        Tokihan traumoista puhuminen kannattaa jättää sellaiselle foorumille, jossa sen käsitteleminen kuuluukin hoitaa. Ei tulisi mieleeni "avautua" ja purkaa pahaa oloa tällaisilla julkisilla keskustelupalstoilla. Sitä varten on joko oma puoliso, suku tai ammattiauttaja.
        Muunlainen avoimmuus on kuitenkin ihan mukavaa, on sitä sitten omalla nimellään (ja kuvallaan) tai puskasta huudellessa. Uskottavuutta kaikki tyynni...


      • leeatuulia
        deft kirjoitti:

        Tässä taitaa olla kyse itsesensuurista. Ja maalaisjärjen käytöstä.
        Tokihan traumoista puhuminen kannattaa jättää sellaiselle foorumille, jossa sen käsitteleminen kuuluukin hoitaa. Ei tulisi mieleeni "avautua" ja purkaa pahaa oloa tällaisilla julkisilla keskustelupalstoilla. Sitä varten on joko oma puoliso, suku tai ammattiauttaja.
        Muunlainen avoimmuus on kuitenkin ihan mukavaa, on sitä sitten omalla nimellään (ja kuvallaan) tai puskasta huudellessa. Uskottavuutta kaikki tyynni...

        Samaa mieltä, en ehkä perustaisi tänne mitään "elämä on (jotain)" -ketjua, jossa avautuisin joistain vanhoista asioista. Ei niissä mitään pahaakaan ole, mutta omalla kohalla pahimmat angstailut tietyista asioista alkaa olla jo käsiteltyjä. Toisinaan vaan on tullut mainittua jotain jostakin, kun joillakin palstoilla on tosi huonossa kunnossa olevia kirjoittajia, ja niille koittaa vakuuttaa, että elämä voi muuttua. Ja ettei se vaikuttaisi muumitalosta huutelulta, oon aatellut että tiettyjen asioitten mainitseminen niissä yhteyksissä on ollut tarpeen.


    • Darth

      Jos joku palstalla tuntisi henkilöllisyyteni se nyt ei haittaisi. Mutta olen kirjoittanut todella henkilökohtaisista asioista, enkä missään tapauksessa halua niiden olevan kaikkien saatavilla ja löytyvän vain googlettamalla nimeäni.

      • leeatuulia

        Samaa mieltä. Jotkut asiat ei vaan kuulu uteliaille, eri asia täällä nimettömänä tapahtuvat avautumiset. Miusta ei itteasiassa löyvy googlettamalla yhtään mitään :) Tai no, en oo jaksanu selata muutamaa sivua pitemmälle..


    • Lyhykäisesti

      En ja en

    • Älyn haamu

      Kirjoittaisin kyllä ja samoista aiheista ja saman suuntaisia mielipiteitä mutta hieman hillitymmin.

    • pupliskupliskuppipuk

      Onhan täällä yksi jo mokannutkin omalla kuvallaan. Eewuli, joka tosi on poistunut palstalta siirryttyään sinkkuudesta parisuhteeseen. Hän kuitenkin mokasi ja pahasti ja ainoa joka on jaksanut muistuttaa asiasta, on Älyn haamu.
      Mitä lie tyydytystä saa yrittämällä nöyryyttää tuntemattomia..

      • Syyttäkööt itseään.

        Onhan se nyt helvetinmoista tyhmyyttä huudella peppunaintejaan täällä omalla kuvallaan. Saa syyttää itseään että asialla repostellaan kun kerran tuollaisia täällä kirjoittelee. Olisiko kaikkien pitänyt vain sulkea silmänsä ja teeskennellä etteivät nähneet kirjoitusta, kun kerran itse tahtoi kaikille asian kuuluttaa?


      • Älyn haamu
        Syyttäkööt itseään. kirjoitti:

        Onhan se nyt helvetinmoista tyhmyyttä huudella peppunaintejaan täällä omalla kuvallaan. Saa syyttää itseään että asialla repostellaan kun kerran tuollaisia täällä kirjoittelee. Olisiko kaikkien pitänyt vain sulkea silmänsä ja teeskennellä etteivät nähneet kirjoitusta, kun kerran itse tahtoi kaikille asian kuuluttaa?

        Jos se ei olis hermostunut siitä palautteesta ja ollut vain kuin ei olisikaan niin ei sitä koko juttua enää kukaan muistaisi.


      • pupliskupliskuppipuk
        Älyn haamu kirjoitti:

        Jos se ei olis hermostunut siitä palautteesta ja ollut vain kuin ei olisikaan niin ei sitä koko juttua enää kukaan muistaisi.

        Miksi haluat väkisin ärsyttää ihmisiä? Luuletko olevasi hauska?

        Ja toisekseen, on tosi alhaista ja lapsellista muistella jonkun vanhaa mokaa.
        Eikö teistä ole muuhun kuin epäkypsiin juttuihin? Ilmeisesti ei..

        Ja kuinka voi olla niin kuin mitään ei olisi sattunutkaan kun te suorastaan revitte asian täysin valloilleen ja iskitte koko ajan kovemmin?

        Olen tottavie iloinen ettei hän ole enää täällä, te olette idiootteja. Voin vain kuvitella mitä kommentteja hän saisi,jos vielä kirjoittelisi tänne.
        Vakiona teiltä tolloilta olisi varmaan "joko ukkos on pannu sua anaaliin" tai jotain muuta typerää.
        Miehet, miehet, kasvakaa aikuisiksi..


    • Sinkkumies 44

      Ei helkkari. Siinähän nyt kulissit kaatuis ja urakehitys tyssäis, jos työkaverit sais tietää että oon vanhapoika ;)

    • Anonyymi

      En kirjoittaisi omalla kuvalla enkä nimelläni tänne. Vaikka kirjoitukseni eivät sisällä mitään hämärää tai kyseenalaista, niin anonymiteetin puuttuminen saisi minut lopettamaan tänne kirjoittelun, koska näitä tekstejä voi lukea myöskin sellaisia ihmisiä, joiden kanssa en naamallani ja nimelläni tahdo asioitani jakaa. Tänne kirjoittelen vapaa-ajallani yksityishenkilönä omista asioistani tai mielipiteistäni, mutta kuvan ja nimen lisääminen tekisi sen, että kuka hyvänsä esim. myös työympyröistä voisi kirjoitukseni nähdä, eivätkä yksityisasiani vapaa-ajalla kuulu pätkääkään oppilaille, heidän vanhemmilleen, kaikille työkavereilleni tai esimiehelleni. Anonymiteetin poistaminen olisi sama kuin muuttaisi asumaan akvaarioon.

    • Mynttinen

      En laita kuvaani, enkä nimeäni tänne, koska kaikki tunnistaisi mut. Haluan kirjoitella anonyymisti. Miksi ylipäätään kukaan haluaisi tietää kuka mä oikeasti oon?

    • Kirjoittaisin jos asia tulisi kaikille pakolliseksi, yksin en siihen rupea.

    • sillitrooli

      En voisi esiintyä täällä omalla nimellä / kuvalla. Se johtuu lähinnä siitä, että olen kirjoittanut erilaisia enemmän tai vähemmän feminismiä ja naisten ylivaltaa kritisoivia tekstejä. Pyörin reaalielämässä aina välillä sellaisissa piireissä, joissa naisten arvostelu on vähintään yhtä tabu kuin tämän palstan vihaisille naisille. Ne piirit, joiden kanssa olen siis jonkin verran tekemisissä reaalielämän puolella, eivät sinänsä liity feminismiin mitenkään, mutta ne ihmiset, joita siellä on mukana, ovat käytännössä kaikki feministejä, jos ovat naisia. Ja ne miehet, jotka siellä ovat mukana, ovat samanlaisia kuin minäkin: miehiä, jotka eivät viitsi sanoa ääneen omia mielipiteitään feminismiin liittyen. Siksi olisi minulle sosiaalinen itsemurha niihin juttuihin liittyen, jos kävisi ilmi, että en suinkaan kannata suorilta käsin naisten vallan jatkuvaa lisäämistä ja miesten polkemista.

      Niiden feministien tunteminen on myös yksi syy siihen, miksi feminismiä täällä kritisoin monista eri lähtökohdista. Tuntemalla vahvan feministisesti ajattelevia naisia tosielämässä olen oppinut, että jopa naistutkimusta lukeneille feministeille feminismi on usein rusinat pullasta -feminismiä. Tasa-arvosta muistetaan puhua aina silloin, kun se hyödyttää naisia. Miesten valta-asema (ns. patriarkaatti) on kamala asia useimmiten, mutta silloin se ei haittaa yhtään, jos joku johtajamies tai muu valta-asemassa oleva mies onkin seksikäs ja kiinnostunut tästä naisesta. Silloin nainen on valmis nostamaan miehen päällikökseen ja alkaa hihitteleväksi alamaiseksi. jne näitä tapauksia riittää. Minulla on siis vahvat perusteet purkaa pettymystäni naisiin täällä, toisin kuin sellaisilla kirjoittajilla, jotka eivät käytännössä ikinä poistu kotoa.

      • +++++++++

        Öhh...miksi ihmeessä pyörit vapaaehtoisesti jossakin telaketjufemakkoporukoissa?!


      • Älyn munatoti
        +++++++++ kirjoitti:

        Öhh...miksi ihmeessä pyörit vapaaehtoisesti jossakin telaketjufemakkoporukoissa?!

        Miesten kaksinaismoralistista paskaa. Sillitroolari on kusetuksen mestari. Hymyilee kauniisti kavereilleen ja nauttii tarjoilusta mutta seläntakana puukottaa selkään. Munaton mies joka ei uskalla puolustaa mielipiteitään kun mutisemella silloin kuin kukaan ei kuule. Ja näitä tämän tyyppisiä tapauksia on PALJON.


      • .............
        Älyn munatoti kirjoitti:

        Miesten kaksinaismoralistista paskaa. Sillitroolari on kusetuksen mestari. Hymyilee kauniisti kavereilleen ja nauttii tarjoilusta mutta seläntakana puukottaa selkään. Munaton mies joka ei uskalla puolustaa mielipiteitään kun mutisemella silloin kuin kukaan ei kuule. Ja näitä tämän tyyppisiä tapauksia on PALJON.

        On eri asia kritisoida jotain aatetta kuin kritisoida ihmistä henkilökohtaisella tasolla.

        Feministeistäkin löytyy mukavia ihmisiä, silloin kun heillä ei ole "aate päällä".


    • Mä olen omalla naamalla, mutta nimi saa jäädä paljastamatta. Saahan sitä toki kysyä jos se jotakuta sietämättömästi kiinnostaa. Joku tuttu jos tunnistaa niin sitten tunnistaa. En tiedä miksi nimen tuominen esiin tuntuu intiimimmältä kuin kasvojen, se vain tuntuu. :)

      • deft

        Suku voisi hävetä, sepä se ,)
        Naamaa ei oikeasti kukaan tunnista, varsinkin jos kuvat on epäselviä tai sata vuotta vanhoja. Mutta nimi...se se vasta onkin intiimiä. Väestörekisteristä saa vissiin kaikki korhosetkin tietää. Ja sitten vaan rajaamaan niistä, että kukahan se yksi idiootti on joka lässynläädiibadaaba yms. jne.


    • Miksei.

      Mutta miksi? Mitä lisä-arvoa kuva toisi miehelle siinä kuin naiselle? Havaintojeni mukaan mies saa, miedoin termein, vain vinoilua ja arvostelua, varsinkin jos kuva on luonnollinen ja oma, mutta naiset... no tarviiko sitä edes toistaa.

      Herättää toisaalta ihmetyksen, ja lisää löylyä kysymykseen, onko oman ulkonäön esittely sitten naisille niin tärkeää?

      Ilmeisesti on, ellei järki ole sitten loppukädessä voittanut.

    • En haluaisi kirjoittaa tänne kuva profiilissa tai omalla nimelläni, sillä kirjoitan tänne palstalle nimenomaan just sellaisista asioista, joista en pysty tai halua puhua tuolla reaalimaailmassa. En tykkäisi siitä, että työkaverit tietäisivät musta sen, ettei mulla ole ketään kavereita ja että joudun tuskailemaan näin paljon tämän risteilyasian kanssa.

    • -----

      Häpeän sitä että kirjoittelen tälle palstalle.

    • vcxvxcxcv

      En todellakaan haluaisi kenenkään nähdä minun osallistuvan näin typeriin keskusteluihin. Jos keskustelu olisi asiallista, miksi ei .

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      94
      2578
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      186
      1661
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      79
      1608
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1350
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      76
      1002
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      82
      837
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      810
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      749
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      690
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      34
      688
    Aihe