Uimalasien huurtumisenesto

Neiti Rausku

Kertokaapas hyvät uimarit, mikä huurtumisenestoaine on hyvä ja mistä olette ostaneet. Löytyykö urheilukaupoista vai oletteko tilanneet netistä? Paria merkkiä olen löytänyt nettisivuilta, mutta en tiedä onko aineita myynnissä normaalikaupoissa. Sylkeä ja astianpesuainetta kokeillut, ei toimi kumpikaan. Olisi tietty kiva, että lasit pysyisivät kirkkaina ainakin tunnin, tai ainakin 100m.

36

8020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole noita aineita käyttänyt, mutta oman kikkani voin kertoa: Kuivaan kasvot (ja tarvittaessa lasit) ennen kuin laitan lasit silmille ja en ota niitä pois. Jos lasit ovat tiiviit, kosteutta ei pääse linssien sisäpuolelle ja ne eivät huurru. Tietysti edellyttää, että lasit ovat niin mukavat, että niitä ei tarvitse ottaa pois silmiltä, muuten menee koko uinti lasien ja kasvojen kuivailuksi.

      Aikanaan treenikaverit taisivat kysellä jotakin aineita apteekin kautta.

      • Neiti Rausku

        Terve Juho!

        Kiitos vaan neuvosta. Mutta eikö sulla hikikään huurruta laseja uimisen aikana?


      • Neiti Rausku kirjoitti:

        Terve Juho!

        Kiitos vaan neuvosta. Mutta eikö sulla hikikään huurruta laseja uimisen aikana?

        Tuohon vaikuttanee, että käytän laseja, joissa on melko pienet linssit (tällä hetkellä käytössä olevien reunat ovat kokonaan silmäkuoppien sisällä). Silmäluomissa on kyllä hikirauhasia, mutta olettaisin, että ne eivät kuitenkaan niin paljoa hikoile. Tämä on tietysti yksilöllistä. Tietysti minullakin lasit vähän huurtuvat, mutta eivät niin paljoa, ettenkö näkisi uida - esim. altaan toisessa päädyssä olevia uimareita en pysty tunnistamaan kasvoista lasit päässä pitemmän uinnin jälkeen.


    • Ainakin TYR:n luettelossa löytyy huurtumisenestospraytä. http://www.tyr.fi/page.cfm?template=products.detail.cfm&itemGuid=192241bd-90ee-4586-9aa8-72439beeb221 (katsotaanpa, meneekö linkki rikki - löytyy www.tyr.fi -> tuotteet -> tarvikkeet) Vastaavia tuotteita saa varmaan muualtakin.

      Uusille laseille vielä yksi kikka: Lasien sisäpintaan koskemista tulee välttää - monissa laseissa on kalvo, jonka tehtävä on estää huurtumista. Jos lasien sisäpintaa puhdistaa (pyyhkii jollakin), niin kalvo lähtee. Ja sormilla jos tuon tekee, niin laseihin jää tietysti rasvaa. Lasit (kuten uimapukukin) kannattaa kuitenkin huuhdella puhtaalla vedellä, jotta niihin ei jää allasveden kemikaaleja ja säilyvät käyttökunnossa pitempään.

      • Neiti Rausku

        Heippa vaan ja kiitos kommenteistasi. Olen etsinyt netistä erilaisia huurtumisenestoaineita ja koen käyttäjäkokemukset tärkeinä, ja jotkut merkit onkin todettu kelvottomiksi - lasit huurtuvat joskus jo ennen altaaseen menoa. Holmenkol ja Hilco Fog Buster - merkkiset aineet on olleet kehuttuja käyttäjäkokemuksen perusteella. En vaan tiedä, mistä näistä saa ostaa Suomesta. Pakkohan se on netistä tilata, jos ei lähempää saa.

        Minulla on jo muutaman vuoden vanhat optiset Hilco -lasit. Alussa ne pysyivätkin huurtumattomana ja yllättävän pitkään juuri noilla konsteilla, joista kerrot. Ajattelin, että kokeilisin huurteenestoa ensin, ennen kuin ostan uudet lasit, vahvuuksilla ovat sen verran tyyriitä kuitenkin.


      • Neiti Rausku kirjoitti:

        Heippa vaan ja kiitos kommenteistasi. Olen etsinyt netistä erilaisia huurtumisenestoaineita ja koen käyttäjäkokemukset tärkeinä, ja jotkut merkit onkin todettu kelvottomiksi - lasit huurtuvat joskus jo ennen altaaseen menoa. Holmenkol ja Hilco Fog Buster - merkkiset aineet on olleet kehuttuja käyttäjäkokemuksen perusteella. En vaan tiedä, mistä näistä saa ostaa Suomesta. Pakkohan se on netistä tilata, jos ei lähempää saa.

        Minulla on jo muutaman vuoden vanhat optiset Hilco -lasit. Alussa ne pysyivätkin huurtumattomana ja yllättävän pitkään juuri noilla konsteilla, joista kerrot. Ajattelin, että kokeilisin huurteenestoa ensin, ennen kuin ostan uudet lasit, vahvuuksilla ovat sen verran tyyriitä kuitenkin.

        Hilcon edustaja Suomessa on Finnvues Oy (http://www.finnvues.fi/).

        Holmenkolin tuotteita saattaisi löytää vene- ja moottoripyöräkaupoista, esim. http://www.bikeplanet.fi/uutinen_06.html#nofog

        Loitsu millä nuo löytyivät (Googlesta) oli site:*.fi ja perään tuotteen nimi. (Etsii ainoastaan sivuista, joiden domain-osoite on .fi-päätteinen.) Tosin kumpikaan esimerkkilinkeistä ei ole automatisoitu verkkokauppa, mutta Finnvues ilmeisesti toimittaa postimyynnillä.


      • juho.ratava kirjoitti:

        Hilcon edustaja Suomessa on Finnvues Oy (http://www.finnvues.fi/).

        Holmenkolin tuotteita saattaisi löytää vene- ja moottoripyöräkaupoista, esim. http://www.bikeplanet.fi/uutinen_06.html#nofog

        Loitsu millä nuo löytyivät (Googlesta) oli site:*.fi ja perään tuotteen nimi. (Etsii ainoastaan sivuista, joiden domain-osoite on .fi-päätteinen.) Tosin kumpikaan esimerkkilinkeistä ei ole automatisoitu verkkokauppa, mutta Finnvues ilmeisesti toimittaa postimyynnillä.

        Ja tuon viestin lähetettyäni huomasin tälläisen sivun: http://www.urheilulasit.fi/Huurteenestoaineet (verkkokauppa). Tosin edellisistä taisi löytyä kivijalkaversiotkin.


      • Neiti Rausku
        juho.ratava kirjoitti:

        Ja tuon viestin lähetettyäni huomasin tälläisen sivun: http://www.urheilulasit.fi/Huurteenestoaineet (verkkokauppa). Tosin edellisistä taisi löytyä kivijalkaversiotkin.

        Tuo Finnvues on tukkukauppa...ei taida myydä yksityiselle, vähimmäistilauskin on 6 pakkausta. Pitää ruveta soittelemaan, yritän saada tuota Hilcoa jostain. Tai jos soittaa suoraan tuolle maahantuojalle ja kysyy, kuka niitä myy vähittäin. Ehkä se siitä sitten lähtee. =)


    • Nestemäistä saippuaa

      Hallille lähtiessänne hierokaa pikkuriikkisen nestemäistä saippuaa esim. astianpesuainetta sormenkärjellä lasien sisäpinnalle.

      Suihkussa sitten huuhtelette varovasti laseja juuri sen verran, että vaahtoa saippuasta ei enää tule.

      Tällä keinolla olen pystynyt uimaan pari tuntia ilman huurua laseissa.

      Joku tarkkanäköinen on sanonut, että huuru on oikeasti hyvin pieniä vesipisaroita, joiden pintajännitys pitää saada hajotettua. Saippua tekee tämän.

      Kaupalliset huurunpoistoaineet saattavat sisältää glykolia, joka on myrkyllisempää kuin saippua.

    • Nestemäistä saippuaa

      "...ja astianpesuainetta kokeillut, ei toimi..."


      Ai saakeli. Ei pitäisi roikkua netissä klo 3.09 yöllä, kun ei onnistu ymmärtämään edes aloitusviestiä. :)

      Tästäkin huolimatta kokeile yhä tuota saippuaa huurun pintajännityksen poistajana.

      • Neiti Rausku

        :)))

        Ehkä olen laittanut Fairya hieman liikaa, koska mulla vaan lasit vaahtosi. Kokeilen vielä käsinestesaippuaa, se ei vaahtoa niin mahdottomasti muutenkaan. Voisi ehkä toimia. Siis laitat saippuaa kuiviin laseihin ja huuhtelet suihkun alla - ja saippuasta jää kalvo lasin pintaan? Riippuukohan asia mitenkään uimalasien materiaalista, koska ainakin huurtumisenestoainekauppiaiden sivuilla ilmenee, että kaikki aineet eivät käy kaikille pinnoille. Itse olen tietty kyynisenä ihmisenä epäillyt, että onkohan tuokin bisnes vaan sitä, että puteliin on kaadettu tavallista pesuainetta, ja sitä myydään hienolla nimellä.

        Ainakin silmälasien puhdistusaineeksi käy parhaiten tippa astianpesuainetta veteen sekoitettuna => suihkupulloon. Optikkoliikkeessä käyttävät itse ja käskivät minunkin niin tehdä. Tehokas aine. Sitten tätä samaa liuosta myydään turuilla ja toreilla jonain ihmeaineena vartavasten silmälasien puhdistukseen ja kalliilla hinnalla.

        Tuo pari tuntia ilman huuruja kuulostaa mahdottoman hienolta.


      • Poltto
        Neiti Rausku kirjoitti:

        :)))

        Ehkä olen laittanut Fairya hieman liikaa, koska mulla vaan lasit vaahtosi. Kokeilen vielä käsinestesaippuaa, se ei vaahtoa niin mahdottomasti muutenkaan. Voisi ehkä toimia. Siis laitat saippuaa kuiviin laseihin ja huuhtelet suihkun alla - ja saippuasta jää kalvo lasin pintaan? Riippuukohan asia mitenkään uimalasien materiaalista, koska ainakin huurtumisenestoainekauppiaiden sivuilla ilmenee, että kaikki aineet eivät käy kaikille pinnoille. Itse olen tietty kyynisenä ihmisenä epäillyt, että onkohan tuokin bisnes vaan sitä, että puteliin on kaadettu tavallista pesuainetta, ja sitä myydään hienolla nimellä.

        Ainakin silmälasien puhdistusaineeksi käy parhaiten tippa astianpesuainetta veteen sekoitettuna => suihkupulloon. Optikkoliikkeessä käyttävät itse ja käskivät minunkin niin tehdä. Tehokas aine. Sitten tätä samaa liuosta myydään turuilla ja toreilla jonain ihmeaineena vartavasten silmälasien puhdistukseen ja kalliilla hinnalla.

        Tuo pari tuntia ilman huuruja kuulostaa mahdottoman hienolta.

        Kannattaa huuhdella lasit sitten hyvin,jos on hieronut niihin Fairyä,sillä muuten voi silmät palaa päähän.


      • Äiti tässä
        Poltto kirjoitti:

        Kannattaa huuhdella lasit sitten hyvin,jos on hieronut niihin Fairyä,sillä muuten voi silmät palaa päähän.

        Taidat olla sarjassa "tosityhmät höynäytettävät". Eikai kukaan täyspäinen laita Fairyä uimalaseihin? Pitäisi järki sen verran sanoa...


    • Nestemäistä saippuaa

      Juuri näin. Kotona kuiviin laseihin sormenkärjellä pieni kerros nestemäistä saippuaa. Saippua ehtii todennäköisesti hallille ehdittäessä kuivua sen verran, että kun suihkun alla lasit täyttää 2-4 kertaa, niin paljonkaan vaahtoa niistä ei enää irtoa. Lopun vaahdon voi puhaltaa pois.

      Laseihin jää, ja täytyykin jäädä, läpinäkyvä saippuakalvo, joka sitten toimii huurupisaroiden pintajännityksen laukaisijana. Huuru ei jää näin pieninä pisaroina laseihin, vaan valahtaa ilmeisesti osan saippuan kanssa pois.

      Homma on sama kaupallisten aineiden (luultavasti glykoli) kanssa. Laseissa täytyy olla toimiva mutta läpinäkyvä kerros pintajännityksen poistavaa ainetta. Saippua vaan ajaa minusta saman asian, kuin kokeilemani glykolisuihke.

      Ehkä ensimmäisellä kerralla huuhtelit kaiken saippuan pois laseistasi.

      Saippua on toiminut kaikissa uimalaseissani. Materiaaleissa tuskin on mitään eroa.

      Tänään viimeksi uimalasit kestivät huurustumatta tuon pari tuntia. Tunnin kohdalla tosin valautin vuotaneen veden pois ja varovasti huuhtelin lasit, mutta saippuaa oli yhä sellainen kalvo, että toinen tunti meni myös huuruitta.

      • Neiti Rausku

        Hyvä nimimerkki "Nestemäistä saippuaa"

        Pitää oikein kiittää ja kumartaa ja syyväääään. :))) Tänään kokeilin oikein ajan kanssa tuota vinkkiä. Laitoin jo kotona lasit kuntoon siten, että pruuttasin tiskiainetta (Fairya) laseille ja annoin kuivua. Kun olivat kuivuneet, huuhtelin niitä niin kauan, etteivät enää vaahdonneet. Siis hyvin perusteellisesti.

        Ja kas ihmettä!!!!
        Lasit pysyivät kirkkaina koko uintikerran ajan (yli 2h) huurtumatta yhtään! Olin ällikällä lyöty. Vaikka huuhtaisin välillä laseja koemielessä niin lasit eivät huurtuneet sitten tippaakaan! Aivan ihmeellistä. Näin hyvin en ole nähnyt laseilla kuin silloin viimeksi uutena, ekoilla uintikerroilla. Lasit sai olla päässä koko ajan.

        Suosittelen kaikille muillekin näin halpaa ja hyvää konstia. Ja kiitos vielä paljon mahtavasta vinkistä sinulle! :))))))))))))))


      • Nestemäinen saippua
        Neiti Rausku kirjoitti:

        Hyvä nimimerkki "Nestemäistä saippuaa"

        Pitää oikein kiittää ja kumartaa ja syyväääään. :))) Tänään kokeilin oikein ajan kanssa tuota vinkkiä. Laitoin jo kotona lasit kuntoon siten, että pruuttasin tiskiainetta (Fairya) laseille ja annoin kuivua. Kun olivat kuivuneet, huuhtelin niitä niin kauan, etteivät enää vaahdonneet. Siis hyvin perusteellisesti.

        Ja kas ihmettä!!!!
        Lasit pysyivät kirkkaina koko uintikerran ajan (yli 2h) huurtumatta yhtään! Olin ällikällä lyöty. Vaikka huuhtaisin välillä laseja koemielessä niin lasit eivät huurtuneet sitten tippaakaan! Aivan ihmeellistä. Näin hyvin en ole nähnyt laseilla kuin silloin viimeksi uutena, ekoilla uintikerroilla. Lasit sai olla päässä koko ajan.

        Suosittelen kaikille muillekin näin halpaa ja hyvää konstia. Ja kiitos vielä paljon mahtavasta vinkistä sinulle! :))))))))))))))

        Kiitos! Iloitaan kaikki uinnista! Niin upea kuntoilumuoto. :)


      • Neiti Rausku
        Nestemäinen saippua kirjoitti:

        Kiitos! Iloitaan kaikki uinnista! Niin upea kuntoilumuoto. :)

        Yes!


    • uimaope72

      sylki paras- ja lasit ei pehmustetut- parhaimmat

      • Neiti Rausku

        Mulla räässä ilmeisesti jotain vikaa, kun ei homma toiminut ollenkaan. :)))
        Ja mulla on pehmustetut, ei poraudu ihoon, ja miellyttävä pitää. Jokainen varmaan löytää kokeilemalla itselleen parhaat.


    • uijja

      Niitä saa kaupasta laseja joissa on huurteenesto valmiina.

      • Neiti Rausku

        uijjalle:

        Justiinsa. Taisi tulla tässä ketjussa selväksi (llmeisesti sinua lukuunottamatta), että uusissa laseissa ne huurtumisenestot onkin, vaan ne kuluu pois.


      • poojkah.
        Neiti Rausku kirjoitti:

        uijjalle:

        Justiinsa. Taisi tulla tässä ketjussa selväksi (llmeisesti sinua lukuunottamatta), että uusissa laseissa ne huurtumisenestot onkin, vaan ne kuluu pois.

        Euron maksaneet halpislasit pysyvät kirkkaina koko tunnin kestävän uintitreenini ajan, kun ensin pesen lasien sisäpinnan saippualla (ihan sillä uimahallin saippua-annostelijan aineella) ja huolellisen huuhtelun jälkeen kostutan sisäpinnan syljellä. Mitään huurtumisenestoaineita ei tarvitse, kun helpompikin ja täysin ilmainen keino on käytössä.


      • Neiti Rausku
        poojkah. kirjoitti:

        Euron maksaneet halpislasit pysyvät kirkkaina koko tunnin kestävän uintitreenini ajan, kun ensin pesen lasien sisäpinnan saippualla (ihan sillä uimahallin saippua-annostelijan aineella) ja huolellisen huuhtelun jälkeen kostutan sisäpinnan syljellä. Mitään huurtumisenestoaineita ei tarvitse, kun helpompikin ja täysin ilmainen keino on käytössä.

        Kiitos vaan vinkistä, tämä sopii ehkä niille jotka ostaa halpislaseja. Itsellä on lasit vahvuuksilla, jotka maksaa niin paljon että sitä yrittää varjella laseja mahdollisimman pitkään käyttökuntoisena. Ovat olleet käytössä jo vuosia.

        Tuo saippua/astianpesuaine toimii edelleen, kuten tuli tässä ketjussa todettua ja kokeiltua. On kuta kuinkin ilmainen keino. Sylki ei itsellä toimi ollenkaan. Astianpesuaine toimii itsellä parhaiten, nyt kun olen malttanut huuhdella lasit tarpeeksi pitkään. Vaahtoaminen kestää aikansa. Kävipä kerran niin, että lasit vaahtosi vielä altaassakin ja silmiä kirveli. =) Huuhdella voi todella perusteellisesti eikä saippuakalvo kuitenkaan lähde pois.


      • autotarvike
        Neiti Rausku kirjoitti:

        uijjalle:

        Justiinsa. Taisi tulla tässä ketjussa selväksi (llmeisesti sinua lukuunottamatta), että uusissa laseissa ne huurtumisenestot onkin, vaan ne kuluu pois.

        Autotarvikeliikkeistä löytyy tuulilasin huurtumisenestoainetta. Se voisi ehkä toimia tähän tarkoitukseen? Omat kokemukset autokäytössä ovat huonot eli kosteus jotenkin tiivistyy pinnalle ja alkaa valumaan noroina lasia pitkin.

        Maksaa ehkä 5€ sellaine spray.


      • Neiti Rausku
        autotarvike kirjoitti:

        Autotarvikeliikkeistä löytyy tuulilasin huurtumisenestoainetta. Se voisi ehkä toimia tähän tarkoitukseen? Omat kokemukset autokäytössä ovat huonot eli kosteus jotenkin tiivistyy pinnalle ja alkaa valumaan noroina lasia pitkin.

        Maksaa ehkä 5€ sellaine spray.

        "Omat kokemukset autokäytössä ovat huonot eli kosteus jotenkin tiivistyy pinnalle ja alkaa valumaan noroina lasia pitkin. "

        No veden pintajännityksen poistamiseen tuo huurtumisen estäminen perustuukin. Kun pintajännitys kuplista katoaa niin vesi valuu pois. Samoin se on uimalaseissakin: kosteuden aiheuttamat huurukuplat poistuu vetenä eikä pysy harmaana huurupisaraseinämänä lasilla.


      • autotarvike
        Neiti Rausku kirjoitti:

        "Omat kokemukset autokäytössä ovat huonot eli kosteus jotenkin tiivistyy pinnalle ja alkaa valumaan noroina lasia pitkin. "

        No veden pintajännityksen poistamiseen tuo huurtumisen estäminen perustuukin. Kun pintajännitys kuplista katoaa niin vesi valuu pois. Samoin se on uimalaseissakin: kosteuden aiheuttamat huurukuplat poistuu vetenä eikä pysy harmaana huurupisaraseinämänä lasilla.

        Tuli hankittua ja kokeiltua nyt tuollaista RainX tuulilasituotetta vanhoihin uimalaseihin. Tosi kirkas näkymä eikä tietoakaan huurtumisesta. Suosittelen.


    • SYLKI!!!!

      Itsellä on se ongelma että hikoilu aiheuttaa lähes heti huurtumisen. Mutta jos sylkäisen laseihin, ja hieron sen sormilla koko lasin sisäpintaan http://www.youtube.com/watch?v=IvUwDXfwjLs (KATSO AJASSA 1.20) NIIN EI HUURRU. MUTTA... mikäli olet jo uinut jonku kerran ja käyt välillä vaikka saunareissulla juomassa niin syljen teho vähenee, joten pyydä vesikävelevää mummoa "splittasee" vähän tekareitten velistä (Loppukevennys :)

      Paljonko on 16 18???

    • fgoirjgtioerj

      Minulla on speedon compact racing uimalasit. Maksoivat muistaakseni 25e prismassa. Olen tainnut pisimmilläni uida niillä tunnin, ilman että olen välillä ottanut niitä pois päästä ja ainakaan minulla ne eivät ole huurtuneet.

      Ennen kuin pistän ne päähän niin huuhtelen ne altaan vedellä ja sitten ravistelen veden pois niistä. Mitään muuta huurtumisenestoa en ole tarvinnut, enkä muutenkaan ole niitä hinkannut.

    • Sankijabriha

      Itse ostin uusiksi laseiksi Speedo Pacific Stormit. Pakkauksessa mainittiin hienosta antifog-toiminnosta. En levittänyt laseihin mitään enkä koskenut pintoihin. Lasit säilyivätkin huurtumattomina kokonaiset 200 m. Sen jälkeen huurtuivat hirveällä vauhdilla. En kerennyt edes vetää 50 m kierrosta kun olivat jo huurussa.

      Huurua vastaan olen aikaisemmin taistellut syljen avulla, mutta taida kokeilla nestesaippuaa tai astianpesuainetta.

      • Neiti Rausku

        Kokeile ihmeessä! Olen ikuisesti itse kiitollinen tälle ihmiselle joka käski kokeilla juuri astianpesuainetta. Tälla "fairy-metodilla" olen selvinnyt koko uintikerran ilman huuruja täysin kirkkain lasein ilman että on tarvinnut ostaa erillisiä antifog-aineita. Sitä vaan ihmettelee, miten ihanasti näkee veden alla ja päälläkin. Mulla tosiaan optiset aurinkosuoja lasit, jotka maksoi jonkun verran joita en voi mitenkään ostella joka vuosi uusia. Sylki ei toimi jostain syystä mulla.


    • Uimari555
    • Pussypower6699

      Itse syljen laseihin toimii varmasti

    • Vetopituus

      Omat lasini ovat pysyneet huuruttomina siten, että juuri ennen uintia kusen niihin ihan siellä uimahallin vessassa.

    • pyhalaja

      mitä ainetta laittasin hiekkapuhalluskellon lasiin ettei se huurtuisi

    • asiantuntija-

      Vedä jiekkapuhaltimella siihen lasiin niin ei huurru.

    • Anonyymi

      Halvin huurtumisen esto on jättää tilkka vettä lasien sisään ja vaikka sukellusvaiheessa hieman nyökäyttää päätä (alaspäin tai sivulta sivulle miten kokee parhaimmaksi itselle) jolloin vesi huuhtelee lasit kirkkaiksi.
      Olettaen että uinti tapahtuu ranka suorana kasvot pohjaa kohti eikä kaula komeasti pystyssä niin kuin halleissa usein näkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe