Kielilävistys ITSE!

On tässä mieleen hiipinyt ajatus lävistää oma kieli.

Nyt kyselisin teiltä rakkaat ihmiset, että mitä riskejä liittyy kielilävistyksen tekemiseen, kuinka pitkä aloitustappi teillä on ollut kielessä, kuinka isot pallot, miten olette sitä hoitaneet ja onko täällä yhtään sellaista jolla se olisi tulehtunut, ja jos on tulehtunut miten se on ilmennyt ja onko vaatinut lääkärillä käyntiä jne..?

Olen lävistänyt itseäni ensinnäkin korviin lukemattomia kertoja, lisäksi on labret, kulma ja nenänsivu itselävistetty. Muutamia kavereita olen myös lävistänyt, eli siis ihan puhtaat neulat ja korut ja pihdit on käytössä, ja tietoakin tästä jalosta taiteenlajista on jonkin verran, mutta nyt kun tämän kielilävärin ajattelin tehdä, olisi mukava kuulla siitä vähän enemmän.. :)

18

3094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghdjgk

      Kielilävistys itelle on tosi hankala.. Tiiätkö esim. missä kohtaa sulle menee hermot ja isoimmat verisuonet kielessä? Lävistäjä osaa kattoa sen kohan silleen ettei osu ja osahan ei edes suostu tekee jos on iso vaara siitä et aika varmasti osuu hermoon tai isoon suoneen.. Hyvä et sulla on oikea tapa tehä! :) Kannattaa ottaa selvää ihan lukemalla kielen hermoista ja verisuonista et sit jos päätät tehä niin osaat oikeaan kohtaan laittaa jos pystyy laittamaan :)

    • No kyllähän minä suurinpiirtein tiijjän, mutta se ei paha vaan riitä, pitäsi melkein käyä jonkun asiasta enemmän tietävän luona mutta piru ku en tunne ainuttakaa semmosta ihmistä!

    • kjgyib

      Sepä se.. Itekki lävistän mut kieliä en oo vielä viittiny alottaa lävistää ku pitäs just tuntea joku sellanen joka tietäis enemmänki.. mun tiedot ei riitä vielä :D

    • solove

      Joo, senkun teet itse ja sitten "hups!" osuit hermoon ja näin onkin puoli naamaasi halvaantunut. Hienoa. Että senkun. :D

    • SnakeSpider

      Kieli on vaikeaa lävistää itse, tai edes kaverin avustuksella. On myös tulehdusriskit olemassa, joten käytäthän steriloitua neulaa! Muista, että se on omalla vastuullasi. Lopullisen päätöksen kuitenkin teet sinä itse. Halauksia!

    • Kiitos vastauksista! Se on aika hyvin jos onnistuu puoli naamaa halvaannuttamaan.. :D Kieli vissiinki ei kovin helposti tulehdu, mutta onhan se toki tietty silti mahollista! Ja mulla on ihan oikeat vehkeet tuohon lävistämiseen ku oon tosiaan lävistäny aikasemminki mutta en kieltä ikinä. Kaikkea pitää kokeilla! Tottakai se on omalla vastuulla, jos tämä homma jonkun muun vastuulla olisi, en tekisi.. :D Mutta ennemmin minä tätä ihteeni kokeilen ku keneenkään muuhun.. :)

    • korviin kyllä, mutta

      Sori, en voi muuta sanoa kun: Sekopää!

    • Kiitos tästä erittäin rakentavasta kommentistasi :D

    • Lävistelijä

      Mä oon lävistäny kieleni itse, parhaimmillaan mul on ollu 3 peräkkäin. Itse oon tehny myös kaikki muut lävistykseni, paitsi nännit lävistytin lävistäjällä, tosin ne on ainoat mitkä ei koskaan parantunu... :-/ Kyllä sä kielestä näet missä verisuonet ja hermot kulkee, sun täytyy vaan hyvässä valossa peilin eessä vähän leikitellä kielelläsi.. :-) Omalla vastuullahan se on niinkus tiedät, mut en mä koe kieltä mitenkään hankalaksi lävistää itse..? Kaikkihan on tietty vähän hankalampaa itselle tehtynä mut... Iloista syksyä sulle ja olehan vaan varovainen lävistellessäsi.. :-)

    • Kiitos kommentistasi! Itse koen mukavempana lävistää itse itseään ku lävistäjällä, en tiiä miksi mutta niin vaen on :D Kuin pitkän tapin oot laittanu aluksi? Ite ajattelin laittaa 18mm tapin 5mm palloilla, saapi nähä onko hyvä vae ei.. :D

    • Lävistelijä

      Oon laittanu eri pituisia, vaikea sanoa oikeaa kokoa, riippuu täysin oman kielesi "normaalipaksuudesta". Reiluun turpoamiseen on syytä varautua, saattaapi nimittäin turvota jopa kaksinkertaiseksi... Sillon kun tein kolme kerralla kieleni turposi jopa enemmänkin... Iso pallo on alkuun hyvä ettet revi koko korua kielen läpi, mut pureskellessasi saat kyllä olla tooosi varovainen, koru on aina hampaiden välissä... :-)

    • Mulla varmaan paisuu kieli nelinkertaseksi :D Ajattelin muovipallot laittaa kuhan on parantunu, eipähän hampaat lohkeile vahingosskaaan, palloja saa aina uusia, hampaita ei :D

    • Ammattilainen

      No huh huh. Kaikkea sitä täältä Suoli24selta saakin lukea.

      Älkää nyt hyvät ihmiset menkö itse mitään kielilävistyksiä tekemään! Se, että netistä löytyy mitä kummallisempia lävistys- ja tatuointivirityksiä ei todellakaan meinaa että kannattaa matkia. Onhan noita vaikka mitä ihmisistä jotka on itse halkaisseet kielensä tai ottaneet silmämunaan tatuoinnin; Todella naurettavaa huomiohuoraamista moinen. En ole lävistäjä vaan tatuoija, mutta alaa todella kauan seuranneena voin vaan miettiä, mitä ihmisten päässä liikkuu, kun tekevät mitä oudompia juttuja ja postaavat niistä sitten kuvia nettiin. Ei hyvä.

      Jos lävistäjän duuni kiinnostaa, edelleen se paras tapa on ottaa itse lävistyksiä jollain ammattilaisella, ja katsoa tarkkaan kuinka hän minkäkin asian tekee; Kuinka pöytä suojataan, mihin hän koskee hanskoilla ja mihin ei jne... Korvien lävistäminen on vielä suht´ riskitöntä mutta pliis, älkää ottako turhia riskejä lävistelemällä itseänne tai toisianne mihin sattuu! Se ei ole lainkaan järkevää.

    • EiVoiYmmärtää....

      Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja! Ei kannata lähteä tekemään tuollaista ilman asiallista koulutusta, rohkaisee vielä muita hölmöjä tekemään samaa ja jollekin käy vielä kehnosti. Kielessä menee isot verisuonet ja niihin tökkäämällä saa massiivisen verenvuodon aiheutettua, kannattanee miettiä onko nyt ihan sen arvoista. Ja tosiaan, huulen, korvan tai nenän lävistäminen on paljon riskittömämpää, kuin lävistää kieli, hyvällä lykyllä päin peetä. Tietty kulmalävistyksen väärin tekemällä voi sokeutua, mutta se on epätodennäköisempää kuin saada kunnon verenvuoto aikaiseksi kielilävistyksellä. Omapahan tosin on kielesi, mutta hölmöä hommaa tuollainen! Itsekin olen typeränä teininä lävistellyt korviani ja huuleni, näin vanhempana ja viisaampana en sitä lähtisi enää tekemään. Onneksi paranivat hyvin, eikä mitään muitakaan komplikaatioita tullut. Ja kaiken lisäksi tuon korun pituus on vaikea arvioida parantuvaan kielilävistykseen. Itselläni on 27 mm tappi kielessä 6 mm palloilla ja parantumisvaiheessa se oli vielä pidempi. Riippuu mihin kohtaa kieltä lävistys laitetaan, omani on aika "takana". Mutta onnea projektille, sinne lähti taas yksi idiootti-palkinto että heilahti!

    • Ymmärrän kantanne, mutta minä kuitenkin olen itse päättänyt tuon lävistyksen tehä ja tulen tekemään.. Enkä tätä "villitystä" oo keksiny siitä että olisin matkinu jotain netistä nähtyjä ihmevirityksiä.. Eikä minulla ole tarkoitus kerätä huomiota, en aio kuvia lävistyksistäni kummemmin postailla nettiin :D Ihan vaan omaksi iloksi!
      Ja tästä tulikin mieleen että eikö ne jotkut intiaanit (tai jotkut) oo ihteäsä ja toisiaan lävistelly sun sinne sun tänne "aikojen alusta asti" Ei kai tämmönen itselävistäminen voi olla kovin vaarallista oikeilla välineillä siihen verrattuna? Tai siihen, että jotkut lävistelee itseään tyyliin hakaneulalla vailla minkäälaista tietoa tästä hommasta, mutta en nyt tarkota että itsekään mikään ammattilainen olisin, en todellakaan ole..
      Ja sitten sekin, että asun syrjässä, jos "oikean" lävistäjän mielii tavata, saa matkata useita satoja kilometrejä, ja autottomalle useita lemmikkejä omistavalle semmonen reissu on hankala toteuttaa.. Muutamien lävistäjien kanssa olen netissä jutellut, ja usea tuntemistani on oppinut ammattinsa niin, että on "typeränä teininä" lävistellyt itseään ja muita, oppinut onnistumisen ja epäonnistumisen kautta..
      Ja nämä kaverit joita olen lävistänyt, olen heille tarkkaan selittänyt että en ole ammattilainen enkä kaikkea tiedä tästä hommasta jne, he ovat tienneet "riskit" ja silti niitä on pitäny neulalla tökkiä.. Eli en ole itseäni mennyt esittelemään "ammattilaisena" ja lävistellyt sitten ihmisiä hyvällä omallatunnolla.. Ja tämän nyt kerroin vain siksi että ei jää kenellekään epäselväksi :D
      Mutta kiitos paljon vastauksistanne, on mukava lukea myös näitä "toisen puolen" vastauksia, otan nämä rakentavina kommentteina, vaikka en minä tätä lävistelyä siltikään lopeta..
      Ja olipa kyllä sekavaa tekstiä mutta jospa joku ymmärtää :D

    • hmmm..

      "Ymmärrän kantanne, mutta minä kuitenkin olen itse päättänyt tuon lävistyksen tehä ja tulen tekemään.. " Miksi? Kieli on tosi hankala paikka lävistää itse. Ensiksikin tarvitset kans lävistäjänpihdit, koska monilla kielilävistystä reagoidessa meinaa kieli reagoida refleksinomasesti niin että ihminen vetää sen pois siitä neulan alta, ja silloin saattaa olla kieli halki tai reikä vähän väärässä paikassa..
      ja ne verisuonet. jos laitat väärään paikkaan, tosi huono homma.. ja kielikoru ei helposti tulehdu, oikein tehtynä (LÄVISTÄJÄLLÄ steriilissä ympäristössä) ja oikein hoidettuna, mutta se VOI tulehtua ja JOS se tulehtuu niin se tulehdus voi oikeasti levitä aivoihin, tästä löytyy uutisistakin tietoa. ja tulehtunut kieli on tosiaan ihan hirveä kokemus.

    • Minulla on pihdit, ilman niitä ei olisi oikein tuo kulmankaan lävistäminen onnistunut :D Miksi lävistäjän luona olisi steriilimpää kuin kotona? Lävistäjä lävistää useita ihmisiä siellä, tiiä mitkä kaikki tauvit niilläkin on, eikö ihan yhtä suuri riski oo korun tulehtua tämän steriilin/ei niin steriilin ympäristön takia oli se sitten kotona tai jossain liikkeessä? Tokihan lävistäjällä on steriilit työvälinee,t niin minullakin, ja kumihanskat jne.. Juu ja itsekkin olen nämä uutisjutut lukenu..

    • LÄVISTÄJÄ

      SIIS älä ole tyhmä, sulla on todellakin, tuuria, jos ikinä onnistut ilman halvaantumista, pahimmassa tapauksessa sun koko kieli joudutaan amputoimaan, ja jos ei niin et maista etkä tunne enää ikinä kielelläs mitään, ja kyllä, lävistysliikkeet ovat täynnä ilman puhdistajia, ja useimmillalävistäjillä on KERTAKÄYTTÖISET välineen, ja pihdit korut yms on omissa STERIILEISSÄ pakkauksissa, lävistäjät käyttävät myös ERIKOIS desinfiointi aineita mitä sulta ei varmastikkaan löydy, onko sulla myöskään steriilipakkauksia, neulan kuumennus välineitä, ja tiedätkö missä sulla menee hermot yms? ja myös se että lävistysliikkeet ovat läpäisseet lävistäjineen, tarkastukset ja muutenkin tilat ovat tarkoin vahditut, lisäksi lävistäjät ovat OPISKELLEET alaa, ja tehneet monia lävistyksiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe