naisten hybridipyörä

trekillä neljättä vu

Olisi tarve naisten hybridille, jossa olisi vähintään 21 vaihdetta (3 eturatasta), vannejarrut riittävät, vannekoko 28 tuumaa (enimmäkseen asfaltilla ajoa, kapeampi rengas parempi). Joustokeula ja vielä jousto satulan putki, kuten omassani Trek 7200:ssa.

Trekiltä en joustokeulaisia hybridejä enää löydä, miksiköhän nuo on lopetettu?
Totta on, ettei joustokeulasta juuri muuta hyötyä ole kuin lisääntynyt mukavuus ja ranteiden säästö, jos ajetaan etupäässä päällystetyillä teillä. Vaimo arvostaisi varmasti myös joustosatulaa, sekin on melkoisen mukava, kun siihen tottuu...

Hinta-haarukka saisi olla noin 450 - 550, eli mitään ihan laatupyörää näillä vaatimuksilla ei saa. Market-pyörää en vaimolleni osat, niitä ei kannata suositella (mm. polkupyörätukku, sittarit).

43

718

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stonerose

      Moikka
      Meillä oisi emännän Nishiki hybridi myynnissä Malli Rh 80 Nestejarrut joustokeula joka lukittavissa. Deoren ossarjaa kaikki. Väri valkoinen. Ovh taisi olla tonnin luokkaa. Nyt lähtee 400 jotta saadaan tilaa kaikkelle muulle tavaralle

    • hephep_
    • Nyt tulikin jo aika paljon virheitä. :-)

      Ensinnäkin joustokeulan saat unohtaa. Ne eivät ole tuossa hintaluokassa kovin mukavia eivätkä edes turvallisia. Yhdestä tapauksesta on täällä jo keskusteltukin:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8863205

      Ja se ei edes ollut mikään ”kitumarketin” pyörä, vaan ihan pyöräliikkeestä ostettu Nishiki. Ne teipit kun eivät automaattisesti tee pyörästä hyvää tai huonoa.

      Renkaiden ei tarvitse olla mitkään järjettömän kapeat. Varsinkin tuossa hintaluokassa kannattaa mieluummin pistää vähän leveämmät renkaat kuin kapeat renkaat ja joku typerä hyppykeppi. Rengasyhtiö Schwalben sivuilta löytyy artikkeli aiheesta:

      http://www.schwalbetires.com/tech_info/rolling_resistance

    • camuli

      Mä luulen että pääasiassa kestopäällysteellä pyöräillessä joustokeula(vähän halvempikaan) tuskin napsahtelee poikki tosta vaan. Täällä annetaan se kuva että kaikki alle tonnin haarukat on silkkoja tappovehkeitä mitä ne varmaan onkin jos lähdet jyrkkään alamäkiryteikköön vetelemään niinkuin ammattilaiset. Aloittaja hakee emännälle hybridiä ihan perusajoon asfaltille niin ei nyt aloiteta tätä ainaista "cyclocrossari, lukkopolkimet yms yms"laulua. Aika turha vehjehän tuollainen haarukka on asfalttiajossa mutta ei nyt anneta kuvaa että niitä katkeilee kun sieniä sateella. Oma rst-haarukkani ei todellakaan olisi hyvä ääriolosuhteissa puhumattakaan turvallisuudesta mutta duunimatkat (asfalttia ja soratietä) se on ajanut asiansa. Noita oikeasti vaarallisia keuloja on päässyt markkinoille aina välillä mutta ei nyt heittäydytä hysteerisiksi. Täältä on välillä ihmisten vaikea saada mitään käytännön neuvoja kun vastaukset ei ole hirveän rakentavia. "Nyt tulikin jo aika paljon virheitä. :-)"..fiksu aloitus

      • Niinpä. Tasaisella asfaltilla halpahyppykeppiä ei tarvitse ja maastossa se taas on hengenvaarallinen.

        Pomppukeppihybridi on tarpeettoman kallis ja monimutkainen lähikauppapyörä. Arkikäyttöön lyhyille matkoille on olemassa ihan oma pyörätyyppinsä: vakio- eli mummopyörä. Suurin osa maailman polkupyöräkannasta edustaa tätä tyyppiä.

        Jos matkat taas ovat pidempiä, harkitsemisen arvoisia vaihtoehtoja ovat omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan fitnesspyörä, retkipyörä ja se cyclocrossari.


      • camuli
        blaah kirjoitti:

        Niinpä. Tasaisella asfaltilla halpahyppykeppiä ei tarvitse ja maastossa se taas on hengenvaarallinen.

        Pomppukeppihybridi on tarpeettoman kallis ja monimutkainen lähikauppapyörä. Arkikäyttöön lyhyille matkoille on olemassa ihan oma pyörätyyppinsä: vakio- eli mummopyörä. Suurin osa maailman polkupyöräkannasta edustaa tätä tyyppiä.

        Jos matkat taas ovat pidempiä, harkitsemisen arvoisia vaihtoehtoja ovat omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan fitnesspyörä, retkipyörä ja se cyclocrossari.

        Aloittaja kokee ehkä mukavaksi sen että esim kanttariliuskan ylittäminen ei "lyö näpeille" ja sellaisen homman hoitaa tuommoinen halpakeula ihan hyvin. Raivoisaan maastoajoon aloittajan vaimo ei varmaan hybridillään tuskin ryhdykkään, pienen juurakon voi ehkä ylittää. Aloittajalla lienee myös tarvetta myös muulle kun lähikauppareissulle eli haetaan rullaavaa yleispyörää tavalliselle ihmiselle. Cyclocrossarin etukeno-asento ei kaikille sovi ja fitnesspyöräkin voi tuntua vähän "kireältä" perusfillaristin jokapaikan ajeluihin. Hybridi taittuu aika moneen ajoon. Olen huomannut että fillarifoorumilla saa paljon rakentavampia vastauksia kysymyksiinsä. Siellä joku kysyi vinkkejä SUNTOUR haarukan huoltoon, vastaukset olivat "pidä puhtaana" "tarkista tiivisteet ja kiinnitys" eli asiallisia. Kysypä samaa täällä niin palstapollarit aloittaa hyppykeppimantran hokemisen.


      • camuli kirjoitti:

        Aloittaja kokee ehkä mukavaksi sen että esim kanttariliuskan ylittäminen ei "lyö näpeille" ja sellaisen homman hoitaa tuommoinen halpakeula ihan hyvin. Raivoisaan maastoajoon aloittajan vaimo ei varmaan hybridillään tuskin ryhdykkään, pienen juurakon voi ehkä ylittää. Aloittajalla lienee myös tarvetta myös muulle kun lähikauppareissulle eli haetaan rullaavaa yleispyörää tavalliselle ihmiselle. Cyclocrossarin etukeno-asento ei kaikille sovi ja fitnesspyöräkin voi tuntua vähän "kireältä" perusfillaristin jokapaikan ajeluihin. Hybridi taittuu aika moneen ajoon. Olen huomannut että fillarifoorumilla saa paljon rakentavampia vastauksia kysymyksiinsä. Siellä joku kysyi vinkkejä SUNTOUR haarukan huoltoon, vastaukset olivat "pidä puhtaana" "tarkista tiivisteet ja kiinnitys" eli asiallisia. Kysypä samaa täällä niin palstapollarit aloittaa hyppykeppimantran hokemisen.

        Kyllä nuo paluuvaimentamattomat, halvat joustokeulat lyövät käsille kanttikivissä vähintään yhtä paljon kuin tavallinen teräskeula.

        Ja mummopyöriin on saatavissa ihan hyvin rullaavia renkaita. Esimerkiksi tuosta 40-622-versio:

        http://www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Produktgruppe=36&ID_Produkt=137

        Tai oikein leveille renkaille suunniteltuihin pyöriin:

        http://www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Produktgruppe=37&ID_Produkt=140


      • pyöräilijä?
        blaah kirjoitti:

        Kyllä nuo paluuvaimentamattomat, halvat joustokeulat lyövät käsille kanttikivissä vähintään yhtä paljon kuin tavallinen teräskeula.

        Ja mummopyöriin on saatavissa ihan hyvin rullaavia renkaita. Esimerkiksi tuosta 40-622-versio:

        http://www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Produktgruppe=36&ID_Produkt=137

        Tai oikein leveille renkaille suunniteltuihin pyöriin:

        http://www.schwalbe.de/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Produktgruppe=37&ID_Produkt=140

        "Kyllä nuo paluuvaimentamattomat, halvat joustokeulat lyövät käsille kanttikivissä vähintään yhtä paljon kuin tavallinen teräskeula."

        eivät muuten lyö


      • Alkup. Maantiepyöräi
        pyöräilijä? kirjoitti:

        "Kyllä nuo paluuvaimentamattomat, halvat joustokeulat lyövät käsille kanttikivissä vähintään yhtä paljon kuin tavallinen teräskeula."

        eivät muuten lyö

        Jep, ne lyövät paljon enemmän! Kokemusta Myöstuollaisesta halpiskeulasta - valitettavasti. Teräs- tai kuitukeula on kaupunkiin paljon parempi vaihtoehto.


      • pyöräilijä?
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jep, ne lyövät paljon enemmän! Kokemusta Myöstuollaisesta halpiskeulasta - valitettavasti. Teräs- tai kuitukeula on kaupunkiin paljon parempi vaihtoehto.

        Et ole tainnut kaupungissa ajella, missä näitä korketa ja teräviä kanttikiviä on muutaman kymmenen metrin välein. Lähes kaiken muun uskon ja myönnän näistä halpiskeuloista, mutta sitä en että se ei vaimentaisi kanttikivien aiheuttamaa iskua.


      • alkup. Maantiepyöräi
        pyöräilijä? kirjoitti:

        Et ole tainnut kaupungissa ajella, missä näitä korketa ja teräviä kanttikiviä on muutaman kymmenen metrin välein. Lähes kaiken muun uskon ja myönnän näistä halpiskeuloista, mutta sitä en että se ei vaimentaisi kanttikivien aiheuttamaa iskua.

        Vähemmän lyö käsille kuitu- tai hyvä teräskeula, kuin tuollainen halpis pomppukeppi. Tietysti pitää osata keventää, mutta se nyt ei ole vaikeaa.

        Kanttarit ovat toki ikäviä. Varsinainen huonon liikennesuunnittelun kukkanen.


      • pyöräilijä? kirjoitti:

        Et ole tainnut kaupungissa ajella, missä näitä korketa ja teräviä kanttikiviä on muutaman kymmenen metrin välein. Lähes kaiken muun uskon ja myönnän näistä halpiskeuloista, mutta sitä en että se ei vaimentaisi kanttikivien aiheuttamaa iskua.

        Ne kaikkein halvimmat keulat eivät pahemmin vaimenna mitään, koska niistä puuttuu vaimennus. Kanttikivessä ne ensin joustavat, mutta sitten ne palautuvat rämähtämällä.

        Voi olla, ettet ole niitä kaikkein surkeimpia keuloja kokeillut, vaan ainoastaan vähän parempia, missä on sentään jonkinlainen öljyvaimennus.


    • Heh heh

      Tämän on pakko olla provo! Ei kukaan täysjärkinen hanki tuollaista pyörää.

      • aloittaja.

        No niin, saatiinhan taas mukaan keskuteluun näitä "provoilijoita, jotka luulevat kaikkia heidän mielipiteitään vastaan olevia provoiksi"!

        Aloittajalla on tosiaan hybridi joustokeulalla ja -satulalla, merkkiä Trek! Hyvin on pelannut neljättä vuotta.

        Metkaa muuten myös se, että kaikki kyselijät tuomitaan heti aivan tietämättömiksi kysymästään aiheesta. Palautan mieliin, että kyselin vain mielipiteitä edullisesta joustokeulaisesta ja yli 21-vaihteisesta hybridistä.

        Olen ajanut vuodesta 1983 ketjuvaihteisella pyörällä ja aina huoltanut pyöräni itse rihtauksia myöten. Nykyinen pyöräni on neljäs, oikeastaan myös se kolmas on myös vielä ajossa talvipyöränä nastarenkailla.

        Kiitos "Camuli" puoltavista mielipiteistä, kaikki muut yrittävät johtaa vain sivuun varsinaisesta asiasta.

        Suosin Trekkiä, koska sen tiedän omasta kokemuksestani olevan hyvä pyörä hinta/laatu -suhteessaan. Joustokeulakin löytyisi vielä 2007 -malleissa miesten pyörässä, mutta en sellaista vaimolleni edes yritä tyrkyttää kapean hameen kanssa ajeluun.

        Aivan, toiset täällä pyöräilevät myös "sunttiksilla", ei läheskään aina hiensaanti-tarkoituksella.

        Emme ole vain kaupunki- ja työmatkapyöräilijöitä. Viime viikonloppuna taittui runsaat 50 kilometriä ja yleensä lomilla viikkoajelut ylittävät 100 kilometrin rajan. Ei ole paljon verrattuna PYÖRÄILIJÖIHIN, mutta me lukeudummekin aivan tavallisiin ihmisiin, jotka sattuvat harrastamaan myös pyöräilyä muiden harrastusten lomassa!


      • aloittaja. kirjoitti:

        No niin, saatiinhan taas mukaan keskuteluun näitä "provoilijoita, jotka luulevat kaikkia heidän mielipiteitään vastaan olevia provoiksi"!

        Aloittajalla on tosiaan hybridi joustokeulalla ja -satulalla, merkkiä Trek! Hyvin on pelannut neljättä vuotta.

        Metkaa muuten myös se, että kaikki kyselijät tuomitaan heti aivan tietämättömiksi kysymästään aiheesta. Palautan mieliin, että kyselin vain mielipiteitä edullisesta joustokeulaisesta ja yli 21-vaihteisesta hybridistä.

        Olen ajanut vuodesta 1983 ketjuvaihteisella pyörällä ja aina huoltanut pyöräni itse rihtauksia myöten. Nykyinen pyöräni on neljäs, oikeastaan myös se kolmas on myös vielä ajossa talvipyöränä nastarenkailla.

        Kiitos "Camuli" puoltavista mielipiteistä, kaikki muut yrittävät johtaa vain sivuun varsinaisesta asiasta.

        Suosin Trekkiä, koska sen tiedän omasta kokemuksestani olevan hyvä pyörä hinta/laatu -suhteessaan. Joustokeulakin löytyisi vielä 2007 -malleissa miesten pyörässä, mutta en sellaista vaimolleni edes yritä tyrkyttää kapean hameen kanssa ajeluun.

        Aivan, toiset täällä pyöräilevät myös "sunttiksilla", ei läheskään aina hiensaanti-tarkoituksella.

        Emme ole vain kaupunki- ja työmatkapyöräilijöitä. Viime viikonloppuna taittui runsaat 50 kilometriä ja yleensä lomilla viikkoajelut ylittävät 100 kilometrin rajan. Ei ole paljon verrattuna PYÖRÄILIJÖIHIN, mutta me lukeudummekin aivan tavallisiin ihmisiin, jotka sattuvat harrastamaan myös pyöräilyä muiden harrastusten lomassa!

        Mielipidettä sinä tosiaan pyysit ja eiköhän tässä tullutkin mielipidettä ihan riittävästi ensihätään.

        Jos sinä haluat pomppukeppihybridin naisten rungolla, niin sinun täytyy varmaankin ostaa sellainen. Kokeile löytää sellainen malli, jonka keulassa on vaimennus. Voi olla kyllä vähän nihkeää tässä hintaluokassa.


    • No niin

      Oikeasti samalla hinnalla saa paremmankin pyörän. Vilkaise syksyn crossaritarjontaa. TREK:lläkin on ihan hyviä malleja, saatavuudesta Suomessa tällä hetkellä en tiedä.

    • Huom käyttötarkoitus

      Huomasitko, että alkuperäinen kirjoittaja ei kertonut harrastavansa cyclocrosspyöräilyä, siispä hän ei tarvitse cyclocrosspyörääkään.

      • Cyclocrossarista saa todistettavasti ihan kelvollisen työmatkapyörän laittamalla siihen slicksit ja lokasuojat. Joku kevyt retkipyörä tietysti voisi olla parempi, mutta tässä hintaluokassa Suomesta ostettaessa vaihtoehdot ovat cyclocrossari ja fitnesspyörä.


      • camuli
        blaah kirjoitti:

        Cyclocrossarista saa todistettavasti ihan kelvollisen työmatkapyörän laittamalla siihen slicksit ja lokasuojat. Joku kevyt retkipyörä tietysti voisi olla parempi, mutta tässä hintaluokassa Suomesta ostettaessa vaihtoehdot ovat cyclocrossari ja fitnesspyörä.

        Salettiin cyclosta saa työmatkapyörän ihan todistelemattakin mutta nyt haetaan yleispyörää jota voi ajaa myös hamonen päällä, nyt ei olla lähdössä lycrat jalassa lenkille.



    • Paperitähti/

      Joku on valinnut nikkinsä hyvin. Niin blaah tasoa nuo lapselliset ja ontuvat kommentit ovat. BLAAHBLAAH...

      • Jos tieteellinen maailmankuva on nykyään lapsellisuutta, olen mielelläni lapsellinen.


    • Usapgbokt

      Ap. etsii hybridiä ja täällä tarjotaan cressun rumaa mummopyörää tai ylihinnoiteltua Pelagoa. Just! "asiantuntijat" taas vauhdissa.

      • Jos sinua ei kiinnosta muiden mielipiteet, suksi helvettiin täältä kyselemästä. Minulla on kokemusta noista pomppukeppihybrideistä, eikä niitä voi todellakaan kenellekään suositella.

        Jos sinulla taas on varastot täynnä kelvottomia hybridejä, ks: http://www.kuusakoski.fi/Yrityksille/Metallit


    • Hybridionok

      No huhhuh. Jos Sinä et kestä ihmisten asiallisia kysymyksiä ja keskustelua KESKUSTELUpalstalla niin mene muualle purkamaan agressioitasi.No huhhuh. Jos Sinä et kestä ihmisten asiallisia kysymyksiä ja keskustelua KESKUSTELUpalstalla niin mene muualle purkamaan agressioitasi.

      • blaah_3g

        No huhhuh. Jos sinä et kestä fysikaalis-teknisiä realiteetteja, mene muualle rypemään harhoissasi. Pomppukeppihörhöt näköjään kuvittelevat, että renkaiden täytyy olla hirveän kapeat ollakseen rullaavat. Tätä sitten yritetään kompensoida jollain huonosti toimivalla jousituksella. Lopputuloksena on arvaamaton ohjaustuntuma vähänkin epätasaisella alustalla.


      • Hybridionok
        blaah_3g kirjoitti:

        No huhhuh. Jos sinä et kestä fysikaalis-teknisiä realiteetteja, mene muualle rypemään harhoissasi. Pomppukeppihörhöt näköjään kuvittelevat, että renkaiden täytyy olla hirveän kapeat ollakseen rullaavat. Tätä sitten yritetään kompensoida jollain huonosti toimivalla jousituksella. Lopputuloksena on arvaamaton ohjaustuntuma vähänkin epätasaisella alustalla.

        Papukaijana olet huvittava.


      • aloittaja.
        blaah_3g kirjoitti:

        No huhhuh. Jos sinä et kestä fysikaalis-teknisiä realiteetteja, mene muualle rypemään harhoissasi. Pomppukeppihörhöt näköjään kuvittelevat, että renkaiden täytyy olla hirveän kapeat ollakseen rullaavat. Tätä sitten yritetään kompensoida jollain huonosti toimivalla jousituksella. Lopputuloksena on arvaamaton ohjaustuntuma vähänkin epätasaisella alustalla.

        Tästäpä onkin siunaantunut jo varsin pitkä keskustelu, eikä oikeastaan yhtään varteen otettavaa ehdokasta ole saatu!

        Noissa "Blaah" -nikin ehdokkaissa ei nyt otettu huomioon, että vaihteita piti olla vähintään 21 ja siis ketjuvaihtajilla. Varsin usein näillä palstoilla unohdetaan se alkuperäinen kysymys ja vastaukset sinkoilevat vain muiden vastauksien mukaisesti.

        Minulla on lisäksi tietty epäluulo market-pyöriin, joihin lasken myös Cresentin (Blaah varmaan eri mieltä).

        Vaimolla on tällä hetkellä DBS seitsemällä napavaihteella, joka on aivan liian raskas. On työ ja tuska saada se maasturin katolle pyörätelineeseen.

        Rullaavuudesta tiedän, että 26 x 1.75 on raskaampi kuin 700 x 35c, vaikka paineet laitetaan maksimiin.

        Minkäänlaista väljyyttä en ole havainnut etujousituksen vuoksi, eikä siis mitään negatiivista vaikutusta pyöräilyyn.

        Erikoista tuo Shimanon halvempien osien luokittelu roskiksi! Väitän että Alivio ja C105 yhdistelmällä tavallinen pyöräilijä pärjää aivan yhtä hyvin kuin joku Deoren tai XTR:n vaihtajilla!

        Jos luopuisin joustohaarukasta, voisi yksi esimerkki vaimoni pyöräksi olla vaikkapa Trek 7.0 FX Lady varustettuna lisäksi BikeAttitude C-20 -tavaratelineellä.


      • Fillarilla
        aloittaja. kirjoitti:

        Tästäpä onkin siunaantunut jo varsin pitkä keskustelu, eikä oikeastaan yhtään varteen otettavaa ehdokasta ole saatu!

        Noissa "Blaah" -nikin ehdokkaissa ei nyt otettu huomioon, että vaihteita piti olla vähintään 21 ja siis ketjuvaihtajilla. Varsin usein näillä palstoilla unohdetaan se alkuperäinen kysymys ja vastaukset sinkoilevat vain muiden vastauksien mukaisesti.

        Minulla on lisäksi tietty epäluulo market-pyöriin, joihin lasken myös Cresentin (Blaah varmaan eri mieltä).

        Vaimolla on tällä hetkellä DBS seitsemällä napavaihteella, joka on aivan liian raskas. On työ ja tuska saada se maasturin katolle pyörätelineeseen.

        Rullaavuudesta tiedän, että 26 x 1.75 on raskaampi kuin 700 x 35c, vaikka paineet laitetaan maksimiin.

        Minkäänlaista väljyyttä en ole havainnut etujousituksen vuoksi, eikä siis mitään negatiivista vaikutusta pyöräilyyn.

        Erikoista tuo Shimanon halvempien osien luokittelu roskiksi! Väitän että Alivio ja C105 yhdistelmällä tavallinen pyöräilijä pärjää aivan yhtä hyvin kuin joku Deoren tai XTR:n vaihtajilla!

        Jos luopuisin joustohaarukasta, voisi yksi esimerkki vaimoni pyöräksi olla vaikkapa Trek 7.0 FX Lady varustettuna lisäksi BikeAttitude C-20 -tavaratelineellä.

        "Jos luopuisin joustohaarukasta, voisi yksi esimerkki vaimoni pyöräksi olla vaikkapa Trek 7.0 FX Lady varustettuna lisäksi BikeAttitude C-20 -tavaratelineellä."

        Nyt olet oikeilla jäljillä. Muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa olisi esim.

        Felt QX-65 (Oma suositukseni)
        Helkama S2000

        Suosittelisin harkitsemaan myös levyjarrumalleja ellei tarkoitus ole ajella ainoastaan kesäaikaan poutasäällä:

        Felt QX-75
        Felt QX-85

        Hinta menee jo vähän yli budjetin

        Kaikissa näissä on kuitenkin hinta/laatusuhteeltaan paras lähtökohta eli alumiinirunko ja teräskeula eikä mitään muita kikkailuja jousto-osien kanssa. Felteissä myös ohjainkannatin on jämäkintä mallia.

        Muitakin merkkejä ja malleja toki löytyy


      • ap.
        Fillarilla kirjoitti:

        "Jos luopuisin joustohaarukasta, voisi yksi esimerkki vaimoni pyöräksi olla vaikkapa Trek 7.0 FX Lady varustettuna lisäksi BikeAttitude C-20 -tavaratelineellä."

        Nyt olet oikeilla jäljillä. Muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa olisi esim.

        Felt QX-65 (Oma suositukseni)
        Helkama S2000

        Suosittelisin harkitsemaan myös levyjarrumalleja ellei tarkoitus ole ajella ainoastaan kesäaikaan poutasäällä:

        Felt QX-75
        Felt QX-85

        Hinta menee jo vähän yli budjetin

        Kaikissa näissä on kuitenkin hinta/laatusuhteeltaan paras lähtökohta eli alumiinirunko ja teräskeula eikä mitään muita kikkailuja jousto-osien kanssa. Felteissä myös ohjainkannatin on jämäkintä mallia.

        Muitakin merkkejä ja malleja toki löytyy

        "Nyt olet oikeilla jäljillä."

        Kiitos kommentista, mutta tuo edellinen särähti korviini!

        Olen koko ajan ollut tietoinen Trekin malleista, onhan omanikin Trek.
        Kyselin vain täällä joitakin muita sopivia vaihtoehtoja.

        Felt on minulle vieras merkki ja sellaisena taitaa pysyäkin pikaisen googlettamisen jälkeen ;) . Ei paini lainkaan samassa sarjassa Trekin kanssa!


      • Blaah_3g
        ap. kirjoitti:

        "Nyt olet oikeilla jäljillä."

        Kiitos kommentista, mutta tuo edellinen särähti korviini!

        Olen koko ajan ollut tietoinen Trekin malleista, onhan omanikin Trek.
        Kyselin vain täällä joitakin muita sopivia vaihtoehtoja.

        Felt on minulle vieras merkki ja sellaisena taitaa pysyäkin pikaisen googlettamisen jälkeen ;) . Ei paini lainkaan samassa sarjassa Trekin kanssa!

        Samasta vinkuintiasta ne osat tulevat tuossa ja vähän kalliimmassakin hintaluokassa. Vai meinaatko, että ne tarrat vaikuttavat luotettavuuteen?


      • aloittaja. kirjoitti:

        Tästäpä onkin siunaantunut jo varsin pitkä keskustelu, eikä oikeastaan yhtään varteen otettavaa ehdokasta ole saatu!

        Noissa "Blaah" -nikin ehdokkaissa ei nyt otettu huomioon, että vaihteita piti olla vähintään 21 ja siis ketjuvaihtajilla. Varsin usein näillä palstoilla unohdetaan se alkuperäinen kysymys ja vastaukset sinkoilevat vain muiden vastauksien mukaisesti.

        Minulla on lisäksi tietty epäluulo market-pyöriin, joihin lasken myös Cresentin (Blaah varmaan eri mieltä).

        Vaimolla on tällä hetkellä DBS seitsemällä napavaihteella, joka on aivan liian raskas. On työ ja tuska saada se maasturin katolle pyörätelineeseen.

        Rullaavuudesta tiedän, että 26 x 1.75 on raskaampi kuin 700 x 35c, vaikka paineet laitetaan maksimiin.

        Minkäänlaista väljyyttä en ole havainnut etujousituksen vuoksi, eikä siis mitään negatiivista vaikutusta pyöräilyyn.

        Erikoista tuo Shimanon halvempien osien luokittelu roskiksi! Väitän että Alivio ja C105 yhdistelmällä tavallinen pyöräilijä pärjää aivan yhtä hyvin kuin joku Deoren tai XTR:n vaihtajilla!

        Jos luopuisin joustohaarukasta, voisi yksi esimerkki vaimoni pyöräksi olla vaikkapa Trek 7.0 FX Lady varustettuna lisäksi BikeAttitude C-20 -tavaratelineellä.

        ”Rullaavuudesta tiedän, että 26 x 1.75 on raskaampi kuin 700 x 35c, vaikka paineet laitetaan maksimiin.”

        Et tiedä. Eri renkaiden välillä on myös muita eroja kuin leveys. Kimmoisampi kumilaatu vähentää vierintävastusta. Maastokuvio taas lisää vierintävastusta maantiellä. Ja niin edespäin…

        Etuvaihtajallisissa voimansiirroissa on hame päällä ajamisen kannalta se ongelma, ettei niihin saa täyspitkää ketjusuojaa.


      • camuli
        aloittaja. kirjoitti:

        Tästäpä onkin siunaantunut jo varsin pitkä keskustelu, eikä oikeastaan yhtään varteen otettavaa ehdokasta ole saatu!

        Noissa "Blaah" -nikin ehdokkaissa ei nyt otettu huomioon, että vaihteita piti olla vähintään 21 ja siis ketjuvaihtajilla. Varsin usein näillä palstoilla unohdetaan se alkuperäinen kysymys ja vastaukset sinkoilevat vain muiden vastauksien mukaisesti.

        Minulla on lisäksi tietty epäluulo market-pyöriin, joihin lasken myös Cresentin (Blaah varmaan eri mieltä).

        Vaimolla on tällä hetkellä DBS seitsemällä napavaihteella, joka on aivan liian raskas. On työ ja tuska saada se maasturin katolle pyörätelineeseen.

        Rullaavuudesta tiedän, että 26 x 1.75 on raskaampi kuin 700 x 35c, vaikka paineet laitetaan maksimiin.

        Minkäänlaista väljyyttä en ole havainnut etujousituksen vuoksi, eikä siis mitään negatiivista vaikutusta pyöräilyyn.

        Erikoista tuo Shimanon halvempien osien luokittelu roskiksi! Väitän että Alivio ja C105 yhdistelmällä tavallinen pyöräilijä pärjää aivan yhtä hyvin kuin joku Deoren tai XTR:n vaihtajilla!

        Jos luopuisin joustohaarukasta, voisi yksi esimerkki vaimoni pyöräksi olla vaikkapa Trek 7.0 FX Lady varustettuna lisäksi BikeAttitude C-20 -tavaratelineellä.

        Mutta blaahilla onkin tieteellinen maailmankuva ja fysikaalis-teknisistä realismia.


      • Fillarilla
        ap. kirjoitti:

        "Nyt olet oikeilla jäljillä."

        Kiitos kommentista, mutta tuo edellinen särähti korviini!

        Olen koko ajan ollut tietoinen Trekin malleista, onhan omanikin Trek.
        Kyselin vain täällä joitakin muita sopivia vaihtoehtoja.

        Felt on minulle vieras merkki ja sellaisena taitaa pysyäkin pikaisen googlettamisen jälkeen ;) . Ei paini lainkaan samassa sarjassa Trekin kanssa!

        Etkös sinä mielipiteitä kysellyt? Ihan omasta kokemuksesta totesin vain, että olet oikeilla jäljillä, jos hylkäät joustokeulan ja muut jousto-osat etsimässäsi hintaluokassa. Jos et ole valmis kuuntelemaan muuta kuin omaa mielipidettäsi niin miksi kyselet? Osta se joustokeulajoustosatulatrekki ja sillä hyvä. Kyllä silläkin ajelee (jos ei paremmasta tiedä... anteeksi).

        Felt on maailmalla hyvin tunettu laatumerkki monen muun ohella. Merkillä löytyy pyöriä perusmankelista kilpatallien menopeleihin asti. Halvimmat on tietenkin tehty samoista osista kuin kilpailijoidenkin vastaavat, joten ei siihen merkkiin kannata niinkään tarttua. Laitoin nuo esimerkiksi, koska olin sattumaisin etsiskellyt vastaavaa pyörää ja nuo tulivat vastaan.

        Ensisijainen asia pyörän valinnassa on tietenkin sen sopivuus ajajalle. Eri merkkien rungoissa on eroja, joten kannattaa koeajaa. Osat ovat samassa hintaluokassa suunnilleen samat, joten niiden osalta vain raha ratkaisee. Kokemuksesta olen oppinut, muutaman asian ko. hintaluokan pyörän ostossa:

        -Älä sorru halvimpaan sohvakaupan pyörään
        -Ei jousto-osia. Monimutkainen rakenne ja halpa hinta ei toimi.
        -Levyjarrut, jos ajat ympäri vuoden.
        -Kiinteä ohjainkannatin. Osta kerralla sopiva.
        -Osta sopivan kokoinen pyörä!!!

        Sitten vain avoimin mielin pyöräkauppaan. Kokeile rohkeasti myös sellaista mallia, jota et ole itse tullut ajatelleeksi. ;)


      • Sama..
        Fillarilla kirjoitti:

        Etkös sinä mielipiteitä kysellyt? Ihan omasta kokemuksesta totesin vain, että olet oikeilla jäljillä, jos hylkäät joustokeulan ja muut jousto-osat etsimässäsi hintaluokassa. Jos et ole valmis kuuntelemaan muuta kuin omaa mielipidettäsi niin miksi kyselet? Osta se joustokeulajoustosatulatrekki ja sillä hyvä. Kyllä silläkin ajelee (jos ei paremmasta tiedä... anteeksi).

        Felt on maailmalla hyvin tunettu laatumerkki monen muun ohella. Merkillä löytyy pyöriä perusmankelista kilpatallien menopeleihin asti. Halvimmat on tietenkin tehty samoista osista kuin kilpailijoidenkin vastaavat, joten ei siihen merkkiin kannata niinkään tarttua. Laitoin nuo esimerkiksi, koska olin sattumaisin etsiskellyt vastaavaa pyörää ja nuo tulivat vastaan.

        Ensisijainen asia pyörän valinnassa on tietenkin sen sopivuus ajajalle. Eri merkkien rungoissa on eroja, joten kannattaa koeajaa. Osat ovat samassa hintaluokassa suunnilleen samat, joten niiden osalta vain raha ratkaisee. Kokemuksesta olen oppinut, muutaman asian ko. hintaluokan pyörän ostossa:

        -Älä sorru halvimpaan sohvakaupan pyörään
        -Ei jousto-osia. Monimutkainen rakenne ja halpa hinta ei toimi.
        -Levyjarrut, jos ajat ympäri vuoden.
        -Kiinteä ohjainkannatin. Osta kerralla sopiva.
        -Osta sopivan kokoinen pyörä!!!

        Sitten vain avoimin mielin pyöräkauppaan. Kokeile rohkeasti myös sellaista mallia, jota et ole itse tullut ajatelleeksi. ;)

        Lisätään vielä..

        Sanoitkin tuossa aloituksessa, että niitä joustokeulaisia Trek-hybridejä ei enään löydy. Mistäköhän tuo mahtaa kertoa?


      • edelleen sama...
        Sama.. kirjoitti:

        Lisätään vielä..

        Sanoitkin tuossa aloituksessa, että niitä joustokeulaisia Trek-hybridejä ei enään löydy. Mistäköhän tuo mahtaa kertoa?

        Ai niin .. niitä ehdotuksia


        http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/fitness/models?filter1=collections_womens

        Tuossa on trekin FX malleja naisille. Ihan OK. Näissä ei ole kaikissa kolmea eturatasta, mikä on Trekiltä järkevästi ajateltu. Kuka oikeasti tarvitsee kaupunkipyörässä maastopyörän pikkueturatasta?


      • 90 kertaa min
        edelleen sama... kirjoitti:

        Ai niin .. niitä ehdotuksia


        http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/fitness/models?filter1=collections_womens

        Tuossa on trekin FX malleja naisille. Ihan OK. Näissä ei ole kaikissa kolmea eturatasta, mikä on Trekiltä järkevästi ajateltu. Kuka oikeasti tarvitsee kaupunkipyörässä maastopyörän pikkueturatasta?

        "Kuka oikeasti tarvitsee kaupunkipyörässä maastopyörän pikkueturatasta?"

        Hep! Täällä olisi yksi, jolla hybridin välitys 26-taka ja 28-etu on melkein sopiva, mutta vielä pienemmät välitykset saisivat olla! Meillä on pitkä sorapintainen ylämäki, jota pitää joka iltapäivä töiden jälkeen polkea kotiin. Seisaallani en jaksa, mutta kyllä urakasta on selvitty vielä istualtaankin polkien!

        Mieluummin minä luopuisin hybridin isommasta eturattaasta, sillä en tee oikeastaan mitään!


      • camuli
        edelleen sama... kirjoitti:

        Ai niin .. niitä ehdotuksia


        http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/fitness/models?filter1=collections_womens

        Tuossa on trekin FX malleja naisille. Ihan OK. Näissä ei ole kaikissa kolmea eturatasta, mikä on Trekiltä järkevästi ajateltu. Kuka oikeasti tarvitsee kaupunkipyörässä maastopyörän pikkueturatasta?

        Toi ratashomma on tosiaan fiksu juttu jonka soisi yleistyvän. Kaikki myydään järjestään kolmilehtisellä joista ne kaksi pienintä on ainakin mulle turhia. On jotenkin kurja fiilis alkaa uutta fillaria heti purkamaan simppelimmäksi.


    • Alkup. Maantiepyöräi

      Käytännössä maantiellä tai kaupungissa riittää 23mm - 32mm rengas. Minusta 35mm ja siitä ylös päin leveydet ovat jo selvästi maastorenkaita. Ainoa, missä sellaisen ymmärrän yleispyörässä, on cruiseri tai jopo. Niissä se on tyylikysymys.


    • camuli

      Tsekaas tämä :http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=6490 , on yli budjetin mutta jos tulis vaikka aleen. Sivusto puhuu fitnesistä mutta aika "hybridimäinen" toi jotenkin on. Alivio toimi ainakin mulla ihan hyvin entisessä fillarissa jolla ajelin lyhyempää ja joskus pidempääkin matkaa. Kokoja varastossa ainakin sivuston mukaan ja vois luulla että ne haluu jossain vaiheessa myös eroon niistä.

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Kuvan perusteella aika järkyttävä geometria ja speksien mukaan hyödytön, jopa haitallinen pomppukeppi.


    • camuli

      Yllättävä vastaus mut ethän sinä ollu pyörää hakemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7750
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6041
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2087
    5. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1936
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1921
    7. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      37
      1736
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      61
      1539
    9. Olet kiva

      Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1504
    10. En mä itke

      sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1450
    Aihe