Sotkamon kenttäkuuluttaja 90-luvulla?

pullukka urpo

Kuka oli Sotkamon Jymyn kotipeleissä kenttäkuuluttaja ainakin vuosina '95-97? Nimi on unohtunut! Miellyttävän kuuloinen kuuluttaja minun mielestäni jos vertaa vaikkapa Kalle Lauroseen.

15

683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiukka

80-90 -luvuilla kuuluttajana toim Risto Kivivuori. Risto oli erinomainen kuuluttaja: miellyttävä ääni, lajituntemus huippuhyvä, taustatiedot aina kohdallaan. Risto noteerasi myös vierasjoukkueen hienot suoritukset. Itse pidän Kivivuorta edelleen yhtenä kaikkien aikojen parhaista kenttäkuuluttajista.

Risto sairastui vakavasti joskus 90-luvun puolivälin jälkeen ja joutui jättämään kuuluttajan tehtävät. RIston jälkeen pääkuuluttajaksi nousi Kalle Lauronen, joka vaihtui 2005 paikkeilla Joni Lauroseen.

• kysyn vaan

Onko tällä Joni Laurosella yhtään asiantuntemusta?
      Itse en ole päässyt kuulemaa?

• jees2

Joni ei tiedä mitään pesäpallosta!
      Tai no, ehkä tietää kuuluttajaksi, jopa liian paljon.

• hyvä Pekka

Olisiko Pekka Tiilikainen ?

• jes jes jes

Halvat on huvit Sotkamolaisilla. "Menään kuunteleen kenttäkuuluttajaa" Ei tarvitse edes lipppua ostaa kun istuu tyttökaverin kera aitavarressa. Voi Sylvia näitä pönttökyläläisiä :)

• sehän oli se

Laurosta ennen oli Mikko Hannula, joka meni sitten ylen nyk.suojatyöpaikkaan.

• jymy5

Toivoa sopii, että Yle, MTV3 tai joku muu taho löytää tämän meidän kuuluttajan/selostajan. Lajituntemus, tilanneäly ja samalla yleisön/pelaajien mukaan ottaminen on Laurosen ääretön vahvuus.

• qaz2

Hannula selosti pelejä 90-luvun alussa Radio Kajaukseen eikä koskaan toiminut kenttäkuuluttajana.

• ala ei sovi jäbälle

Laurosta *jonkin kerran* kuultuani olen sitä mieltä ettei sovellu tuolle alalle koska on puolueellinen, oman joukkueen RAKAS ja ei osaa antaa sitä oikeaa tunnelmaa joka on radioinnissa SE tärkein asia.
      Ehkä rännäri olis ammattina parempi kuin radiokasvo jota ei todellakaan ole kun vertaa muihin alan kundeihin.

• Panjot soi

Ala ei sovi jäbälle tiedoksi, että kysymyksessä on Jymy Radio ja silloin on loogista, että Jymy Radion selostaja on ns. Jymyn puolella selostuksissaan.

• eroa löytyy-

Puolueellinen selostaja on torso ja ammatitaidoton omaan pussiin pelaava hipsteri.

• raattio

Jos jotkut ovat olleet puolueellisia paikallisradioselostajia, niin Hannula ja Petri Julkunen oikein viimeisenpäälle... :)

• Hutunkeitto
        raattio kirjoitti:

Jos jotkut ovat olleet puolueellisia paikallisradioselostajia, niin Hannula ja Petri Julkunen oikein viimeisenpäälle... :)

Oliko arvo-ottelu?

• Anonyymi

Kuka sanoi selostukseen, että " Onpas aika iso kyrpä tuo jätkä, saatana!"..

• Anonyymi

Kuka siellä selostaa nykyään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulun mellakoitsijat matuja? Kaasuakin tarvittiin

Kantaväestö harvoin parveilee seurueittain. https://yle.fi/uutiset/3-12042173 "Poliisi: Väkijoukko vastusti aggressiivisesti miehen kiinniottoa Oulu
      Maailman menoa
      188
      4435
    2. Sofia ja Stefu onnellisesti festareilla.

En halua juoruta enemmän kun on pakko mutta ihana oli nähdä kaunis Sofia ja komea Stefu festareilla Karjaalla.Ihan eri meno kun Martinan kanssa.Stefu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      3184
    3. Ässillä on taas vauhti päällä

Somehiljaisuus ostosten kuvaamisen jälkeen ja viime yönä on taas Stefun instassa kerrottu totuuksia https://aijaa.com/DvaDp0
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1913
    4. 85
      1476
    5. Mikä on jäänyt parhaiten mieleen kaivatustasi?

Laita vielä loppuun onko mies vai nainen. Älkää laittako negatiivisia juttuja.
      Ikävä
      61
      1360
    6. En vain pidä Martinasta.

En tiedä mikä siinä on..en tiedä mitä on totta, mitä valetta enkä tunne Martinaa ollenkaan ihmisenä. Silti hän vain vaikuttaa kaikin tavoin niin kylm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      1235
    7. Miksi et enää halunnut kohdata mua?

Miksi välttelet mua?
      Ikävä
      116
      1226
    8. YLEkin ihmettelee Päivin paniikkia

Ylen haastattelemat oikeusoppineet ihmettelevät Päivin aktiivista rikossyytteistään kirjoittelua ennen oikeudenkäyntejä. Pyrkiikö heikentämään oikeud
      Luterilaisuus
      480
      1212
    Aihe