Lavatanssit ja parisuhde

Tanssijalka_

Olen hiljattain alkanut seurustella pitkästä avioliitosta pari vuotta sitten eronneen naisen kanssa. Kaikki menee mukavasti ja olemme sitoutuneita toisiimme, mutta haluaisin kuulla muiden mielipiteitä seuraavasta aiheesta: Naiseni on sinkkuna ollessaan hakenut seuraa myös tanssilavoilta. Itse en ole tanssi-miehiä, mutta olen valmis menemään kurssille. Mutta naiseni haluaisi nyt jatkaa lavatansseissa käymistä vaikka asumme vielä vuoden pari eri paikkakunnilla emmekä halua käyttää yhteisiä viikonloppuja tansseissa käymiseen. Tämä näin koska hän sanoo pitävänsä tanssimisesta. Onko siis mielestänne OK / normaalia että naiseni käy yksin lavatansseissa? Eli pitäisikö minun hyväksyä tämä? Minulla ei ole mitään käsitystä lavatansseista.

49

5827

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jijijiojiojiojiojiji

Se on vaan tanssia-ei lavatanssit ole synonyymi "orgioille", vaikka lahkolaiset niin väittävätkin...se on vaan kevyt liikunnallinen harrastus muitten joukossa.

• vovovo

Kevyt? Siinä kun vedät lähes tauotta kello kahdeksasta yhteen yöllä mukaan lukien jokaisen rokin ja polkan, niin kyllä se käy jo 10 kilometrin lenkistä!

Mutta asiaan: Tanssi on harrastus muiden joukossa, ja kun siihen on päässyt sisälle niin ei siitä viitsi parisuhteen takia luopua. Kyllä sieltä heilankin voi löytää, mutta pääsääntöisesti siellä käydään viihtymässä ystävien kanssa.

Minä olen käynyt tansseissa sekä tyttöystävän kanssa että ilman, ja kun ollaan oltu lomilla eri puolella Suomea, niin kumpikin on käynyt tansseissa omilla tahoillaan. Ja tiedän erinäisiä miehiä/naisia, joiden puoliso ei tanssi, ja ihan siististi he ovat yksinään tanssilavoilla käyttäytyneet.

Joten päästä vain daamisi tanssimaan. Mene sinäkin tanssikurssille ja nauti siellä liikunnasta ja uusien ihmisten seurasta.

• 12+13

Olisin väkevästi sitä mieltä, että kahdestaan tahi ei ollenkaan.
      Okei nyt minut saa haukkua, mutta mutta kun siellä voi tulla se parempi vastaan.

• Luotto pelaa

No voi hyvänen sentään. Voihan se ns. parempi tulla vaikka kaupan kalatiskillä vastaan, mutta jos on rakastunut ja sitoutunut sen hetkiseen kumppaniinsa, ei sitä tule edes katseltua muita "sillä silmällä".

Anna hänen tanssia vaan, pääsethän kohta itsekin mukaan ja teillä on yhteinen harrastus, mikäs sen hienompaa!

• Bael

Minä olen meistä se tanssija ja mies ei, mutta haluaa kyllä tanssikurssille. Vielä emme ole tanssikurssille lähteneet muista syistä (remontti, työt, remontti, työt).

Täytyy sanoa, että yksilöllistä on se, miten tansseissa kulkemisen kokee parisuhteessa, kun toinen ei osaa/halua mukaan.

Itse kävin aluksi ja sitten lakkasin käymästä päättäen jatkaa sitten miehen kanssa, kun hän osaa. Ei vain ollut mukava olla siellä ilman omaa miestäni.

Uskoisin, että kun hetki kuluu ja suhteenne syvenee, niin naisestasi alkaa tuntua ihan samalta :) En usko, että on aihetta pelätä "paremman löytymistä".

• Tanssista tykkäävä

Tanssiminen on mukavaa. Se on sosiaalinen ja tietty rytminen vapaa-ajan viettotapa. Miehelleni tanssi oli outoa ja meni tanssikursille. Oppi perustanssit, mutta pakko tunnustaa että rytmi puuttuu, on vain teknikka. Siksi piipahdan mielelläni tansseissa ilman häntä. Jos hän on mukana, en halua jättää häntä yksin.

Miehellä taas on omia juttujaan, joita nauttii enemmän kuin minä. Joten miksi tarvii tehdä kaikki koko ajan yhdessä? Minun ainakin hiipii ikävä puseron alle, kun olemme myös erikseen ja se jos mikä lujittaa suhdetta.

• tanssijalka_

Millä tavalla sosiaalinen vapaa-ajan viettotapa? Mikä tekee siitä sosiaalisen? Ei pelkkä ventovieraan kanssa valssin tanssiminen ole vielä sosiaalista.

• Tanssista tykäävä
        tanssijalka_ kirjoitti:

Millä tavalla sosiaalinen vapaa-ajan viettotapa? Mikä tekee siitä sosiaalisen? Ei pelkkä ventovieraan kanssa valssin tanssiminen ole vielä sosiaalista.

Sosiaalinen sillä tavoin, että tapaa ihmisiä? Keskustellaan jonnen joutavia ja yleensä ihmiset ovat hyvällä tuulella. Ajatukset nollaantuu. Naiset höpöttelevät hyväntuulisesti keskenään vessajonossa. Tutustuu ihmisiin jne. Kyllä ne "metsästäjät" erottaa tanssin takia paikalle tulleista ja nopeasti osaa sen mukaan seuran valita.

• ihankamalaa

Mikään ei ole kamalampaa kuin tanssia jonkun ventovieraan kanssa. Itse käyn tanssilavoilla vain katsomassa jotain hyvää bändiä, tanssi en muiden kuin oman puolison kanssa. Eikähän nykyisin tanssilavoilla tavan tallaajat edes sovi joukkoon kun mitä ihmeellisimpiä kuvioita vetävät parit valloittaa koko lavan.

• tanssijalka_

Kiitokset asiallisista vastauksista.

Kertoisitteko vielä että miten se parinmuodostus tapahtuu lavatansseissa. On ilmeisesti erikseen naisten haku ja miesten haku? Mikä on "tyrkkyjono? Millä perusteella pari valitaan vai käydäänkö koko tarjonta illan aikana läpi?

• Tanssista tykkäävä

Yleensä miehet hakevat, tietty on myös naisten haku. Yleensä silloin nainen hakee jotain tuttua miestä tai miestä joka on aiemmin hakenut ja tanssinut hyvin.

Tyrkkyrivi/-jono on humoristinen merkitys alueelle jossa naiset seisovat ja josta miehet hakevat tanssimaan. Silloin näkee ketkä haluavat tanssia.

Pari valitaan pääsääntöisesti sen mukaan, että haetaan ensin aiempien kertojen tanssituttuja, tuttuja, tanssitaidoiltaan hyväski havaittuja ihmisiä ja lopuksi satunnaisia vierailijoita kohteliasuudesta. Yleensä siis motiivi on tanssin kokemus. Tiukkapipoille tai kiihkeästi suhdetta etsiville jää monesti luu käteen.

• Mies29hki--

Pakko myöntää että minä olisin mustasukkainen ja aiheuttaisi minulle sitä kautta harmaita hiuksia. Mitään pettämistä tansskminen ei tietenkään ole ja siihen pitää kaikilla oikeus olla. Siinä vaan ollaan niin lähellä ja kosketuksessa vastakkaisen sukupuolen kanssa, että itse en varmaan pystyisi näitä itsenäisiä tanssi-iltoja viettävän naisen kanssa seurustelemaan. Onneksi vaimoke ei juurikaan tanssi ja kun tanssii vaikka muiden miesten kanssa nii. Olen kuitenkin itse paikalla.

• Perhosen lento

Seurustelin muutaman vuoden lavatansseissa käyvän miehen kanssa. Tykkäsin itsekin tanssimisesta ja lauantaisin menimme yhdessä tanssimaan. Välillä mies puhui , että olisi kiva tanssia silti erilläänkin, kunhan lähdemme yhdessä pois. Emme asuneet yhdessä. Hän kävi yksin tanssimassa pari kertaa viikossa, siis tuon yhteisen lauantaimme lisäksi. Olin surullinen, olisin edes välillä halunnut mukaan, mutta hän ei halunnut minua. Puhui, että tanssiminen on niin hyvää liikuntaa, siksi menee yksin. Eikö se sitten minun kanssani ollut liikuntaa? Ellei, niin mitä sitten? Ulkonäkönikin on ok, vaikka itse sanonkin, enkä kai luonteeltanikaan ole pahansisuinen. Silti miesystäväni jätti minut voidakseen jahdata tansseissa muita naisia. Onnea vaan etsintöihin. Paljon tanssimassa kävi varattuja, sekä naisia että miehiä. Jotkut olivat todellakin vain tanssimassa, mutta joistakin huomasi, että muutakin oli mielessä. Yleensä miehet hakivat samoja naisia joka kerta ja naiset vastaavasti samoja miehiä. Ja sitten oli pareja, jotka tanssivat yhdessä. Näteille naisille riitti hakijoita, jos olivat yksin liikkeellä.

• askeleetyksiin

Olen paljon tanssinut mies. Todennäköisesti teillä ei askeleet menneet yksiin tanssilattialla.

• niinpä niin lukekaa edellinen kommmentti.

• Tuttavapariskunnasta nainen rakasti tanssimista, mies taas ei. Niinpä nainen kävi naistentansseissa itsekseen ja niinhän siinä kävi, että tapasi toisen ja ero tuli.

• taeryghaery

No just, maalatkaapa nyt urakalla mörköjä seinille, sinä ja kaksi edellistä kirjoittajaa!
        Hyvä ystäväni on ollut 15 vuotta naimisissa miehen kanssa, jolla on "kaksi vasenta jalkaa". Ystävälleni tanssi on ollut aina lempiasioita ja ovat sopineet miehensä kanssa, että ystävälläni on vapaus käydä tansseissa ja hänen oman harrastuksensa parissa. Ovat tuumanneet, että miksi kieltää toiselta jotain sellaista, mikä itseä ei kiinnosta vain pelkän periaatteen vuoksi. Liitto kestää ja pysyy voimissaan, kun on omiakin juttuja. Lavatansseissa käynti on aivan muuta kuin huuruisissa baareissa notkuminen - sitäkin toiset kutsuvat tanssimassa käymiseksi.

• seinäruusu___

Miksi nämä positiiviset viestit tulevat aina niiltä jotka harrastavat lavatansseja? Miettiikö kukaan oikeasti niiden sulhasten tai morsianten tunteita, jotka jäävät rannalle? (Yleensä sulhasten). Pitäisikö kumppani valita kumminkin sen mukaan, mitä harrastaa?

• 13+12

Haluatko todella erota siksi, että toinen harrastaa tanssia? Vai mitä tarkoitit kysymykselläsi "pitäisikö hyväksyä"? Eihän aikuista ihmistä voi kieltää harrastamasta, joten vaihtoehtosi ovat joko hyväksyä tai luopua parisuhteesta.

• harvointanssiva

Kyllä se on niin että sydän ja mieli päättävät lahjomattomasti sen, mikä on sopivaa ja mikä ei. Ei omaa mieltänsä ja persoonaansa voi kukaan muuttaa. Jos käytäntö on jotain mitä sydän ei hyväksy, tulee ongelmia. Ymmärrän täydellisesti kumpiakin osapuolia: tanssista pitäviä ja niitä jotka eivät voi hyväksyä itsenäisiä tanssireissuja. Niitä jotka varattuinakin hakevat tansseista jotain muuta kun tanssimista, en sitävastoin ymmärrä.

Vaihtoehtojahan sinulla on loppujen lopuksi aika vähän: Itsenäiset reissut, tauko tanssimisessa ajan myötä yhteiset reissut ja parisuhteen lopettaminen. Jos sinua vaivaa tämä asia, en usko että se koskaan tulee muuttumaan, ei ainakaan ennen kuin olet itse nähnyt mitä lavatanssit ovat.

• Lapsellista touhua

Tanssi on samalla toisen henkilön kosketusta. onhan kivaa tälla tavoin kosketella toista sukupuolta olevaa henkilöä, silloin saattaa käydä, että ulkopuolinen suhde alkaa. Näitä koskteuksen hakijoita juuri kesälavoillakin pyörii.

Kyllä ne ovat yhtä samaa parin hakua kuin pörräämiset baareissa ja ravintoloissa, lavoiltä puuttuu känniset örveltäjät.

Läheiseni ovat juuri tässä tilanteessa, miehelle on intohimo päästä iltapäivätansseihin, uskoisin että juuri koskettelemaan ja toisaalta keskustelemaan toisen sukupuolen kanssa, on eräänlaista itsetunnon korotusta, että nuoremmat naiset lähtevät mukaan tanssiin. Vaimo menee joskus mukaan, mutta kertoi, että ei siellä ole hänelle hakijoita, ikärakenne on sellainen, vaikka tämä onkin ihan timmissä kunnossa oleva nainen. Puoliso hakee muutaman kerran, mutta muut kiinnostavat.
      En usko miehen muuta tekevän kuin täällä tansseissa vain käydän ja päivällä, mutta onhan se rankkaa puolison katsoa vanhan miehen vouhotusta.
      Kostaa kuulemma vaimonsa aikaisempaa yhdistystoimintaa, oli vain tämän toiminnan vuoksi kokoukissa. Kurjaa.

• Voi_Sattua

Ystäväni kävi niin ikään paritansseissa ja kerran häntä vei oikein hyvin vievä komea mies ja tämä halusi vaihtaa numeroita ihan sillä verukkeella että voisivat käydä samoja lavoja läpi. Hän oli utelias ja lähti mukaan. No suhdehan siitä tuli aika pian ja vanha mies jäi. Jälkeen päin tuli katumus, mutta myöhäistähän se jo sitten oli.

Sanoi että kun toisen läheisyyteen ja tuoksuun ym. tottuu, niin ajatukset alkoivat rakentua jostain muustakin kuin tanssimisesta, vaikka omassa miehessä ei ollut mitään vikaa.

• 13
        Voi_Sattua kirjoitti:

Ystäväni kävi niin ikään paritansseissa ja kerran häntä vei oikein hyvin vievä komea mies ja tämä halusi vaihtaa numeroita ihan sillä verukkeella että voisivat käydä samoja lavoja läpi. Hän oli utelias ja lähti mukaan. No suhdehan siitä tuli aika pian ja vanha mies jäi. Jälkeen päin tuli katumus, mutta myöhäistähän se jo sitten oli.

Sanoi että kun toisen läheisyyteen ja tuoksuun ym. tottuu, niin ajatukset alkoivat rakentua jostain muustakin kuin tanssimisesta, vaikka omassa miehessä ei ollut mitään vikaa.

Näin se vain on, hyviä tanssimiehiä on harvassa joten heillä on runsauden markkinat nimenomaan tanssitettavien suhteen.
        Nimittäin valtaosa hyvistä tanssimiehistä tanssii vain todella hyvin vietävien vakiodaamien kanssa joten tavistanssijanaisille heistä ei ole vaaraa.

• wsxzaqwsa

Juu, kaverinikin yrittää vakuutella kumppanillensa että lavatannsit ovat ihan viatonta touhua että pääsisi menemään yksin. No toisaalta tämän kaikki tansseissa käyvät kaverinsa ovat löytäneet kumppaninsa juuri lavatansseista.

Että kyllä siellä muutakin tehdään entä vain tanssitaan.

• kokematonnnnn

Mielenkiintoinen keskustelu! Voisiko joku myös kertoa, mitä lavatansseissa tehdään väliajoilla? Vai onko siellä taukoja lainkaan? Mennäänkö esim partnerin (vaki- tai satunnainen) kanssa lasilliselle tai jotain?

• Dancehater

Junttien touhua koko tanssi. Eikö se aika jo vois loppua. Pääseehän sitä salille ja lenkille jos haluaa sitä verrata liikuntaan. Jos toiselle siitä tulee paha olo niin miksi helvetissä sinne pitää mennä. Oikeesti ahdistaa kun muija harvase viikonloppu lähtee tansseihin ja yksin jäät lapsia hoitaan. Se vähäinen yhteinen aika menee akan tansseihin. Ei voi käsittää. Muutaman kerran käyneenä tiedän mitä se touhu siellä on. Itseä ei vois vähempää kiinnostaa. Ennemmin meen salille tai lenkille( ellei muija ole tansseissa).

• mielensäpahottaja

No voi. Voi

• Ei h-i !

Millä vuosituhannella aloittaja elää? Ts. missä pimeässä aivokapasiteetti askartelee?

• Kotkottajako

En tiedä voiko tuohon kukaan ulkopuolinen vastata, että onko se ok tai soveliasta, ehkä sinun pitää vaan kuunnella sisintäsi.
      Itselleni myös lavatanssit uusi juttu ja nyt muutaman vuoden niitä havainnoineena, käsitykseni on, että joukkoon mahtuu sekä kumppania että seikkailuita etsiviä aivan yhtä hyvin kuin vain tanssimaan tulleita. Tosin miehiltä olen kuullut, että nykynaiset ovat kovin aktiivisia ja tekevät suoria aloitteita, eikä silloin paljon tunnuta välittävän onko kyseessä varattu mies. Tosin oma mielipiteeni, on että jos seurustelee, tansseissa käyvän naisen/miehen on itse tehtävä ehdottelijalle selväksi, että on varattu.

Itsellenikin kävi siten, että tapasin "uutena tulokkaana" tanssipiireissä hyvin suositun miehen ja tämä heti ensimmäisen illan aikana tyrkkäsi puhelinnumeronsa kouraani. Tapailimme ja tutustuimme, mutta kyllä hämmästykseni oli suuri, kun alkututustumisen jälkeen mies ei tanssittanut minua kuin yhden tanssin per ilta. Tuokin käytös tuntui minusta jo loukkaavalta. Kun kysyin häneltä syytä omituiseen käytökseen, hän vain vastasi, että hänen täytyy tanssittaa tuttuja tanssikavereita, että eivät loukkaannu hänelle. Sitten joskus menimme yhdessä tanssimaan oudommalle lavalle ja muutaman alkutanssin jälkeen mies ilmoitti lähtevänsä tanssittamaan muita. Enpä minä sitten häntä sen illan aikana enää nähnytkään. Eikä olleet suinkaan tuttua ne naiset, joiden seurassa hän viihtyi. Ei kiinnostanut kaveria se, että minulla ei ollut vientiä vaan sain istua penkillä kuuntelemassa musiikkia. Sitten ymmärsin, että hänhän tarvitsee kuskin itselleen, että saa naukkailla olutta illan aikana ja kukas siihen kuskiksi sopisi paremmin kuin tuohon itserakkaaseen tyyppiin ihastunut nainen. Tuo ihmissuhde osoitti minulle sen, että jos henkilön itsetunto on rakentunut ulkopuolisen ihailun varaan, tansseissa käydessään hyvin tanssiva mies saa kummasti pönkitystä narsistiselle egolleen jo yhden illan aikana. Oma mielipiteeni on, että vain täysin itserakas tyyppi voi kohdella toista noin, kuten hän minua siellä kohteli.
      Eli kummasti löytyi selityksiä sille, miksi piti saada tanssia muidenkin kanssa: ensin valehteli, että vuosien aikaiset tanssikaverit muuten suuttuu, jos hän ei heitä tanssita. Sitten vika olikin minussa, koska minä käyttäydyin kuulema niin mustasukkaisesti, että hänen iltansa menee pilalle, jos lähtee tansseihin naisen kanssa. On kuulema sellaista kyräilyä. Niin, kaikelle löytyy aina selitys. Sitten jos miettii asiaa omalta kantilta, niin miksi lähteä tansseihin jonkun kanssa, joka aiheuttaa puolestaan mielipahaa käyttäytymällä tunteettomasti. Jos asiassa ei olisi mitään salattavaa, niin silloin voitaisiin sopia kuin aikuiset jo ennen tansseihin menoa, että kuinka me vietämme iltaa: tanssimmeko vain yhdessä vai tanssitammeko myös muita. Juuri tuo seikka kertoo mielestäni sen oleellisen, arvostaako toista ja onko sitoutunut suhteeseen.

Oma mielipteeni on, että tanssi pönkittää miesten itsetuntoa erittäin paljon, koska heitä on yleensä vähemmän suhteessa naisiin. Ja paljon olen nähnyt lavoilla ns. "pelimiehiä", joilla naiset tuntuvat vaihtuvan tiuhaan tahtiin. Eli kyllä siellä käsittääkseni aikamoinen ihmissuhderuletti pyörii.

• Eivaanymmärrä

Aika kummallista ettei kukaan nykyisin pelkän tanssimisen ilosta lavoilla tms. tanssipaikoissa käy, vaan aina pitää olla "kauniit ja rohkeat" vai oliko röyhkeät meininki päällä olipa varattu tai sinkku. Enpä ihmettele enää sitäkään ettei seurustelukumppanini vie minua tanssimaan, vaikka lavatansseissa tavattiin, ja itse kertoi lopettaneensa ne touhut...

• tzatzatzaa32

Kyllä K-suomessakin nää varatut naiset osaa pyörittää touhua niin että kotona ei tiedetä mitään..Voisin luetella jyväskylänkin seudulta useita naisia joiden askeleet on tanssi-illan jälkeen vuosien saatossa menneet muualle kuin omaan kotiin..kihloisaa ja naimisiisa olevia..

• Kotkottajako
        tzatzatzaa32 kirjoitti:

Kyllä K-suomessakin nää varatut naiset osaa pyörittää touhua niin että kotona ei tiedetä mitään..Voisin luetella jyväskylänkin seudulta useita naisia joiden askeleet on tanssi-illan jälkeen vuosien saatossa menneet muualle kuin omaan kotiin..kihloisaa ja naimisiisa olevia..

Niin, joillekin tollanen kaksoiselämän eläminen ei kolhaise omaatuntoa lainkaan. Tietty jos molemmat on tietoisia toistensa elämäntilanteesta (onko varattu vai ei) ja silti tietoisesti ollaan valmiita loukkaamaan kumppania, niin jotkut motiivit siinä on taustalla. Esim. miehen avulla saavutettu elintaso voi olla yksi tekijä miksi roikutaan liitossa ja silti ollaan valmiit riskeeraamaan se kaikki pettämällä kumppania ns. tanssiharrastuksen verukkeella. Miettikääpä miten monet (pettämis)suhteet on esim. alkanut työpaikalla työkavereiden kesken. Sanotaan vaan kumppanille, että taas menee ylitöiksi. Eli toi onnistuu ihmisiltä, joilla ei oo moraalia ollenkaan. Noh, tähän joku tietty sanoo, ett "ei voi tietää millainen tilanne siel kotona on". Ei voikkaan tietää. Mut jos tilanne on kerta niin paha, niin sit voi ottaa eron ja alkaa sitten vapaana heilastelemaan niin monen tyypin kaa kuin pelit kestää.

• taitavatanssija39

Juuri naulankantaa tuo että elintasosta ei voi luopua...Kulissit pidetään pystyssä keinolla millä hyvänsä, ja jos kärytään salasuhteesta niin sitten ollaankin oltu menettämässä jotain kaunista ja neitseellistä liittoa jota ruetaan parsimaan kasaan.Voi yhden kerran näitä ihmispoloisia...
        puolisoa haukutaan millainen se on ja siihen on tunteet loppuneet ym. ym. Ja petetään ilman omantunnon kolkutuksia...Voisihan näitä nimetä Jyväskylän seutuvilta useitakin jotka ovat vuosikausia vehdanneet puolisonsa seläntakana tansseissa...ja muuloinkin kuntansseissa...

• Paljontanssivamies

En tiedä sun kokemuksesta mitään, enkä ala siitä varsinaisesti arvuuttelemaankaan. Tuon tässä asiaan vähän miesnäkökulmaa.

Voi olla että asia on täsmälleen niin kuin sanot, että kyse on huonoitsetuntoisesta miehestä joka hakee tanssilavoilta egolleen pönkitystä -- eli pohjimmiltaan hyväksyntää jota ei koe muuten saavansa ja josta on jäänyt lapsuudesta krooninen pula.

Mutta on toinenkin vaihtoehto eli se, että sun ja miehen askeleet ei vaan käy yksiin. Se ei tarkoita, etteikö muuten sun ja miehen suhde voisi toimia ja etteikö se tanssi voisi tuntua sulle hyvältä.

Seurustelin pitkään naisen kanssa, jonka tapasin lattialla. Jos seisottiin paikallaan tai liikuttiin paikallaan musiikissa, se tuntui tosi hyvältä. Mutta heti jos yritin ottaa liikettä vähänkään mihinkään suuntaan, nainen harasi tahtomattaan vastaan jokaisella neljällä raajalla. Se vaan tuntui todella pahalta ja siihen meni hermot alta aikayksikön.

Monen naisen, erityisesti suomalaisen itsenäisen vahvan naisen, on vaikea antautua toisen vietäväksi. Haen lavoilla lähinnä niitä, jotka ovat sen oppineet, koska muuten se ei tunnu tanssilta. Vietäväksi antautumista pidetään heikkouden ilmaisemisena, ja "vahva" nainen ei halua näyttää heikkouttaan. Vaikka todellisuudessa kaikkein vahvin on se joka uskaltaa olla heikko. Miesten ja naisten suhteet ovat menneet sellaisiksi, että naiset yrittävät kilpailla miesten kanssa siitä kumpi on enemmän mies. Tanssilattialla sen huomaa kuinka huonosti se toimii.

Niille jotka tästä kärsivät, tanssin kautta on mahdollista aueta ihan uusi maailma. Yksikin taivaallinen tanssikokemus päivässä riittää ja oikeasti se on vaan itsestä kiinni saako näitä taivaallisia tanssikokemuksia ihan jokaisen kanssa. Naiselle se kokemus on paljon helpompi, tarvitsee oppia vain yksi asia, antautua vietäväksi. Mutta erilaisten pelkojen ja traumojen takia sen vietävänä olemisen oppiminen on vuosikausien ponnistelun takana.

• Hoiteleomatasiasi
        tzatzatzaa32 kirjoitti:

Mielenkiintoisin kysymys ja näkökohta aiheessa on kuitenkin se, mitä helewettiä varten ne jutut kuuluvat sulle.

• viisastuinko.no.en

Aiheen aloittajan tilanne on kuin omasta elämästäni 10 vuoden takaa...

Jonkinlaisen tanssitaidon omaan itsekin, mutta lavatansseihin minua ei saa kirveelläkään. En osaa paremmin sanoa, mutta ei vaan ole minun juttu. Yäk.
      Naisystäväni sanoi rakastavansa tanssimista ja haluavansa käydä säännöllisesti tanssilavoilla. Kyseessä oli siis hänen mukaansa vain tanssi, ei mikään muu..

Alkuun tuo meni läpi ja kun en ole mustasukkaista tyyppiä, niin ajattelin, että mikä ettei. Kuitenkin... Jotenkin alkoi hälytyskellot soida, kun tanssi meni aina yhteisten viikonloppujen edelle. Tein hieman "salapoliisityötä", jos asian hieman liioiteltuna ilmaisisi. Hyvä kuitenkin, että tein.
      Niin hurmaava tanssitaitoinen ihastukseni paljastui kiertopalkinnoksi, joka lähti äijien mukaan sieltä tansseista ilmeisesti joka kerta.. Jälkeenpäin kuulin hänestä lisää. Takana kymmeniä ja kymmeniä lyhyitä suhteita ja lukematon määrä yhden illan juttuja. Varsinainen maksuton iso H, ja tällaiseen minä onneton silloin rakastuin.

• viisastuinko.joo

Näitä akateemisia "tanssinaisia" on lavoilla riittämiin tanssi harrastuksen lomassa...

• jyvaskylanrumba

Jyvässeudulla on myös näitä varattuja tanssineitoja...vuosien aikana on tullut tanssien jälkeen mentyä opiskelemaan akateemisia tanssiaskeleita...Ja mies ei ole tiennyt tuon taivaallista...

• totuus-ennen-kaikkea

Tanssi on parituksen muoto sanokaa mitä sanotte. Enemmän se on parittamista kuin liikuntaa. Jos se olisi vain liikuntaa niin heteromiehetkin tanssisivat keskenään.

• nonyselkis
        totuus-ennen-kaikkea kirjoitti:

Tanssi on parituksen muoto sanokaa mitä sanotte. Enemmän se on parittamista kuin liikuntaa. Jos se olisi vain liikuntaa niin heteromiehetkin tanssisivat keskenään.

Tästä syystä ilmeisesti yökerhoissa on aina viihdytty lattialla likkakavereiden kesken ja lattialta poistutaan vessaan aina kimpassa myös... ;-) Aikaakin siellä kuluu niin maan hiivatisti... ;-)

• Tanssimaa

Niin teidän pitkää sopia,yhteiset pelisäännöt,jos nainen on sinut tavannut jossain muualla ja.halunnut alkaa seurustelemaan..niin eihän ole löytänyt sinkkuaikoina lavalta miestä parisuhteeseen..

Tanssi voi olla toisille parin hakua mutta on siellä paljon myös jotka tanssivat eikä muuta ole tarkoitusta. Monessa tanssipaikassa pyörii samat ihmiset joten heistä voi tulla tanssiystäviä.

Tanssi voi olla hänelle tärkeä.harrastus..sinulle itselle voi olla joku muu harrastus tärkeä..voihan sen uuden kumppanin tavata vaikka missä jos tilaisuus..vaikka työpaikalla jos tulee uusia työkavereita..:)

• valzvalz

Tanssiharrastus harrastuksena mutta sitten on erikseen nämä varatut jotka käy harrastamassa, K-suomen tansseissa erityisen hyvin on pyörittänyt omaa miestään tämä jyvässeudun tanssittaja...Oma mies on ollut vuosikausia aivan pimennossa tapahtumista...

• tanssiva_mies

Hoh hoijaa, kaikenlaista kommenttia heitetään ilman omakohtaista kokemusta tansseista. Kyllä minä annan puolisoni niin halutessaan käydä tansseissa ja käyn itse myös, tanssi on meille vain iloisen liikunnan lähde. Tanssimme toki paljon yhdessä, mutta jos joku väkisin haluaa, niin saa korjata pois.

• jepsjepsjepsjeps

"Parinmuodostuksessa naaras ja koiras matkivat toistensa liikkeitä tanssien, kunnes naaras on hyväksynyt koiraan parittelemaan..." tästähän siinä on oikeastaan kysymys ja kuntoilustahan se käy jos aikoo paritella useamman kanssa ;)

• Mies9669

Harrastan lavatansseja, olen "löytänyt" sieltä yhden vakavamman ja pari pienempää juttua. Tämän vakavamman kanssa kävi kyllä niin, että parempi urho vei sen. No pirun se kipeetä teki, mutta minkäs sille voi, ketään ei voi estää tutustumasta vielä parempaan tyyppiin kuin itse on. Nytkin on tanssituttu samassa "kelkassa", mutta nyt on ei ole ihan hauskaa aina yhdessä lavoilla..alkuun kyllä oli.... Pitäisi kai mennä molempien yksin, kun tulee liikaa mietittyä tuota menettämistä....naisystävä vaihtelee numeroita ihan avoimesti muiden kanssa ja on kertonutkin niistä. Joskus oikein ahistaa! No, jos menee niin parempi tulee tilalle!

• Swingi576

Eli onko tuo numeroita vaihtava nainen siis pelkkä ystävä sinulle vai naisystävä, jonka kanssa seurustelet? Kuulostaa oudolta, jos henkilö jonka kanssa seurustelet, keräilee uusien tuttavuuksien puhelinnumeroita. MIhinkähän tarkoitukseen? Vaihtaakseen sinut parempaan? Kyllä tää entisestään voimistaa mun käsitystä siitä, kuinka rikkinäisiä ja epätoivoisia ihmiset on. Kaverini, joka on aktiivisesti käynyt tansseissa yli kymmenen vuotta sanoo, että tanssi-ihmisten joukosta on vaikea löytää ihmistä, jonka kanssa voisi aloittaa tasapainoisen suhteen. Mutta sama ongelma se mullakin periaatteessa on: kumppani jota tapailen on henkisesti rikki riitaisan eron jälkeen, ettei uskalla antaa itsestään mitään kun koko ajan pelkää tulevansa jätetyksi. Ja jos ei anna itsestään mitään, mitä todennäköisemmin tulee jätetyksi...... :=( Kuka viittii seurustella pelkän kuoren kanssa? Henkilön, jolle et merkitse mitään erityistä....? Kuin ehkä hetken pakoa yksinäisyydestä.

• nainen-69

"Eli pitäisikö minun hyväksyä tämä? "

Lavatansseissa käyminen on normaalia. Vaikka itse en lavatansseissa käy... Olen enemmän rokkimimmi, ja käyn kaikenlaisissa paikoissa, yksin tai ystävien kanssa. Miesystävä saa tulla mukaan, jos on nätisti :).

Minä näen kysymyksesi yleisemmin, eli mitä tehdä kun toinen harrastaa kiihkeästi jotain, tietyllä tavalla, eikä kaipaa siinä välttämättä kumppanin seuraa. Aikuisten oikeasti toinen ei voi rajoittaa toista, tai ei pitäisi, se on suhteelle haitaksi. Suhteelle kuitenkin on haitaksi myös se, ettei toinen hyväksy toisen harrastusta, oli se mikä hyvänsä. Käytännössä siis sellainen suhde toimii parhaiten, jossa molemmat saavat harrastaa mitä haluavat, toteuttaa itseään, ja se passaa kumppanille.

• Anonyymi

Kyllä se pitää uskaltaa heti ekan tanssin aikana kysästä pillua ja varata lopputkin tanssit siltä illalta sekä kouria ja puristella persettä joka kipaleen aikana. Mieluummin sormi pakaravaossa välillä.

• Anonyymi

Miksi et lähde höneb kanssa tansseihin. Itse ihmettelin kun kysyin miehelle että lähtisitkö mun kanssa lavatansseihin ja vastasi että mennään vaan jus haluat. En kyllä halua. Mutta hyvä se on tietää jos haluan niin on valmis lähtemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13