painovartijat liikunta

komatsu

Miten paljon menee pisteitä kuntopyöräilystä?Esim 30 min

4

164

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • komatsu

Olisko jokunen entinen painonvartija kuulolla?Olen hukannu liikunta vihkosen ja haluaisin saada tietää että mitä saapi pisteitä eri liikunnasta esim kuntopyöräilystä.Esim 30 min.Kiitos:-))

• hyvin toimii

Hei
        minulla on vanhat tiedot, mistä itse edelleen lasken näin:
        (1 piste on 62 kaloria)

uinti 15min=2 p
        kävely(6,5km) 15 min=1,5p
        rullaluistelu 15 min=2p
        pihatyö 15 min=1p
        sauvakävely 15 min=2p
        jumppa 15min=1p
        aerobic 15 min=1,5p
        pyöräily 15 min=1p

• komatsu

Kiitos näillä kyllä pääsee etiäpäin.:-))

• pisteiden laskija

Pisteitä ei suoraan voi laskea noin, vaikuttaa oma paino hyvin paljon. Liikunnan teho määritellään lajista riippumatta sen mukaan, kuinka rasittavalta se sinusta itsestäsi tuntuu. Esimerkiksi 80-kiloinen saa tunnin kevyestä liikunnasta kaksi, keskitehoisesta neljä ja rasittavasta liikunnasta yhdeksän pistettä.

Eri tasot erotat toisistaan näin:

Kevyessä liikunnassa ei tule edes lämmin, etkä hengästy lainkaan (rauhallinen kävely, rauhallinen pyöräily ym.)

Keskinkertaisella teholla tulee lämmin, mutta pystyt vaivatta puhumaan samanaikaisesti. (esim. uinti, reipas kävely ym. on monille tällaista)

Rasittava liikunta on sellaista, jossa syke nousee korkealle ja hengästyt kunnolla. Puhuminen onnistuu vain lyhyillä lauseilla katkonaisesti. Tähän kuuluvat useimmilla esim. monet ryhmäliikuntatunnit, vauhdikkaat pallopelit, juoksu, vähemmän liikkuneella myös hölkkä, jne. jne.

Esimerkiksi minulle kuntopyöräily olisi keskitehoista liikuntaa ja saisin 80-kiloisena siitä neljä liikuntapistettä tunnissa. Kevyemmälle pisteitä kertyy vähemmän ja painavammalle enemmän. Jos taas tarkoitat spinningiä, siinä syke nousee korkeatehoisen liikunnan tasolle ja pisteitä tulisi yhdeksän tunnissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1464
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      125
      959
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      931
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      855
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      757
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      612
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      611
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      587
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      579
    10. 48
      557
    Aihe