Kertokaas mulle, että minkä takia naisten pitää käyttää koruja tai yleensäkin ottaa lävistyksiä perinteisiin tai ihan kummallisiinkiin paikkoihin. Miksi ne korvakorut siellä korvassa tekisivät naisesta jotenkin kauniimman? Eiköhän esimerkiksi korvikset juuri tuosta syystä oteta; tuskin ainakaan ne kaikki korviksia himoitsevat pikkutytöt haluaa niiden kanssa näyttää joltakin muulta kuin nätiltä. Mikseivät ne korut, joita korviin laitetaan, voisi yhtä hyvin laittaa vaikka keskelle nenää tai leukaa, tai vaikkapa poskista roikkumaan? Miksi ne olisivat kauniimman näköiset juuri siellä korvissa? Samat koruthan ne on siinä nenänpäässäkin.
Omasta taustastani tähän väliin sen verran, että oon nuori miehenalku, ja en ole ikinä eläessäni tietääkseni ihan mahdottoman paljon mitään lävistyksiä ymmärtänyt. Muistan kuinka ala-asteella ihmettelin vierusluokan opesta, että miksi toi haluaa, että sillä roikkuu kalat kummassakin korvalehdessä. Usein myös, jos olen vähän ihastunut johonkin tyttöön ja mietin kuinka kaunis ja kivakin hän on, muuttuu mieleni yleensä hänestä hänen hankittuaan korvakorut. Ikään kuin herään jostain hypnoosista, ja ihastus laskee muutaman pykälän alaspäin.
No, kuulun varmasti johonkin marginaaliryhmään, koska mua oikeastaan melkeinpä oksettaa, jos joudun edes koskemaan johonkin tommoisiin pieniin korvakoruihin. En tästä ole koskaan ääneen kellekään puhunut, koska en halua loukata ketään. Olenkohan muuten ainoa lajiani? Voisin kuvitella, että enemmistöllä on toisenlainen suhtautuminen lävistyksiin, ja olisikin kiva kuulla myös miespuolisten ihmisten suhtautumista ja perusteluja naisten tai vaikkapa miestenkin lävistyksiin. Miesten massalävistyshän on kait useimmiten toisessa korvassa oleva bling bling. Mun kaverin perustelu tuolle oli se, että se tuo väriä. Mun mielestä se kertoo vain mielikuvituksettomuudesta. Muista miesvähemmistön suosimista kasvolävistyksistä en oikein ole mitään mieltä, mutta jakakaa tekin toki filosofianne ja auttakaa ymmärtämään miksi lävistettyjen kasvojen pitäisi miellyttää mua enemmän kuin lävistämättömien.
Sen verran pystyisin ehkä jotenkuten käsittämään, jos jonkun mielestä korvakorut kaikessa värikkyydessään, kiiltävyydessään ja muodokkuudessaan on hienoja (ja aika monen mielestä taitaa ollakin), mutta mikä idea sitten on vaikkapa näissä pienissä helmiäisvalkoisen tai täysin oman korvansa värisissä pallokorvakoruissa? Tuleeko tytöstä yhtäkkiä jotenkin maagisesti nätimmän näköinen kun hänellä on tämmöiset palloulokkeet korvissa? ”Aha, katsos vain, sun korvalehdessäsi kasvaa tuommoinen pallonmuotoinen sieni”. Tai entäs sitten nämä Medusa- ja Monroe-lävistykset? Tuoko nämä sitten jotain lisäarvoa naisten kauneuteen miesten silmissä? Itse en ole asiaan vihkiytynyt enkä noita kauneuspilkkujakaan ymmärrä ja ensimmäinen ajatus medusan tai monroen nähdessäni onkin, että onpa tytsillä ilkeässä paikassa finni. Tämän jälkeen vasta sitten tajuankin, että se on koru. Siis näin ajattelen oikeasti enkä ketään hauskuuttaakseni, ja aika huono heittohan tuo olisikin (onneksi en ajattele ääneen). Ja mites toi hammaslävistys sitten, kun sehän on niin pienikin, että sen nähdessään nyt ainakin ensimmäiseksi luulee, että tyttö on vain epäonnistunut hampaiden pesussa? Onko tämäntyyppisillä lävistyksillä edes tarkoitus näyttää nätimmältä, vai halutaanko vain näyttää kaikille mikä on meininki?
Ja mikä on tuon miesten keskuudessakin suositun napakorun syvin olemus? Miksi napakoru olisi jotenkin paremman näköinen kuin paljas napa? Muuttakaa mun maailmankatsomusta.
”Voi voi voi. Eihän tuommoista roskaa voi kirjoittaa. Aloittajan ajatusmaailma kertoo, että hän on varmasti sosiopaatti/sovinisti//ihmisvihaaja/naisvihaaja/narsisti/kommunisti/huumeidenkäyttäjä/kasvissyöjä/Mao Zedong/sotaveteraani/humanisti/pikavippaaja/autisti/tunnevammainen/verenluovuttaja/Robert Pattinson/katolinen pappi.”
Joo joo okei, mutta jätä toki mietteesi käsiteltävissä olevasta asiasta, ennen kuin lähdet.
Miksi pitäisi olla lävistyksiä?
109
4480
Vastaukset
- tylsäpentti
liirun laarun en jaksanu lukee
- Et tiedä koruista
"SAMAT KORUTHAN NE ON SIINÄ NENÄNPÄÄSSÄKIN"
Eipäs ole. Korvakorua et voi laittaa nenääsi. Tai no ehkä voit, mutta parempi olisi jos et laittaisi. Korvakorut ovat yleensä hopeaa tai kultaa ja nenäkorut titaania tai kirurginterästä. Lisäksi korun malli js paksuus on eri. Kolmanneksi, nenäkoruissa ei ole sitä nurjalle puolelle laitettavaa lukkoa, niinkuin nappikorviksissa.
"HAMMASLÄVISTYS"
Hampaisiin ei laiteta lävistyksiä. Tarkoititko kultahammasta tai hammaskorua? Kultahampaalla paikataan vioittunut tai irronnut hammas, ja hammaskoru on pieni koriste, jonka ammattilainen LIIMAA hampaaseen. Hammas ei siis vaurioidu. - TATSKAT YHTÄ HÄIJYJÄ
VENETSIASSA TATUOITIIN 1600 LUVULLA ILOTYTÖT
NYT SUOMALAISET NAISET OVAT LIITTYNEET SAMAAN JOUKKOON
IHON PILAAMISTA MAUTTOMILLA TATUOINNEILLA - läväritärtärit
Et tiedä koruista kirjoitti:
"SAMAT KORUTHAN NE ON SIINÄ NENÄNPÄÄSSÄKIN"
Eipäs ole. Korvakorua et voi laittaa nenääsi. Tai no ehkä voit, mutta parempi olisi jos et laittaisi. Korvakorut ovat yleensä hopeaa tai kultaa ja nenäkorut titaania tai kirurginterästä. Lisäksi korun malli js paksuus on eri. Kolmanneksi, nenäkoruissa ei ole sitä nurjalle puolelle laitettavaa lukkoa, niinkuin nappikorviksissa.
"HAMMASLÄVISTYS"
Hampaisiin ei laiteta lävistyksiä. Tarkoititko kultahammasta tai hammaskorua? Kultahampaalla paikataan vioittunut tai irronnut hammas, ja hammaskoru on pieni koriste, jonka ammattilainen LIIMAA hampaaseen. Hammas ei siis vaurioidu.Naisen paras lävistyspaikka on haarahalkio joka on jo valmiina. Senkun tunkee jöötiä reikään sanoo naistentautien dosentti Aina Ilona Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/20111/
- Duh2
TATSKAT YHTÄ HÄIJYJÄ kirjoitti:
VENETSIASSA TATUOITIIN 1600 LUVULLA ILOTYTÖT
NYT SUOMALAISET NAISET OVAT LIITTYNEET SAMAAN JOUKKOON
IHON PILAAMISTA MAUTTOMILLA TATUOINNEILLASaisit luvan astua nyky-aikaan seksisti!
- trolololo lollololol
En mä ainakaan korvakoruja ottanu siksi, että näyttäisin tippaakaan nätimmältä. Enkä nenäkorua. Otin ne kaikki (yht. 9 korvissa) koska halusin ja koska rakastan koruja. Eikä nenässä ole samat korut kuin korvissa. Siinä on ihan oma juttunsa.
- LäväreitYmmärtämätön
No mä taas en ole mikään korujen fani. Kyllä mäkin tykkään eri asioista, esim. simpukat ja kukat voi olla kaunista katseltavaa, mutta en silti halua pistää niitä naamastani pullottamaan. Sekin multa menee vähän ohi, että jos niitä koruja ei oteta sen takia, että niiden takia näyttäisi nätimmältä, niin miksi sitten ottaa niitä ollenkaan. Siinähän riskeeraa, että näyttääkin pahemmalta, ja sitähän ei kai kukaan halua. No, mun taas on vaikea asettua koruista pitävän henkilön asemaan. Meidän kahden ero on varmaan joku semmoinen, että multa puuttuu jokin synnynnäinen mieltymys koruihin ja tarve koristella itseäni niillä.
- HRHSWH
LäväreitYmmärtämätön kirjoitti:
No mä taas en ole mikään korujen fani. Kyllä mäkin tykkään eri asioista, esim. simpukat ja kukat voi olla kaunista katseltavaa, mutta en silti halua pistää niitä naamastani pullottamaan. Sekin multa menee vähän ohi, että jos niitä koruja ei oteta sen takia, että niiden takia näyttäisi nätimmältä, niin miksi sitten ottaa niitä ollenkaan. Siinähän riskeeraa, että näyttääkin pahemmalta, ja sitähän ei kai kukaan halua. No, mun taas on vaikea asettua koruista pitävän henkilön asemaan. Meidän kahden ero on varmaan joku semmoinen, että multa puuttuu jokin synnynnäinen mieltymys koruihin ja tarve koristella itseäni niillä.
Aiheen aloittaja, älä arvioi ihmistä korujen perusteella. KAIKKI EIVÄT OTA ENSIMMÄISIÄ KORVAKORUJAAN OMASTA TAHDOSTAAN! Moni tyttö saa korvakorut jo hyvin pienenä, ennen kouluun menoa, esimerkiksi vanhempien niin halutessa.
Julkkispari Martina ja Esko kävivät laitatuttamassa tyttärelleen korvakorut, kun tämä ei ollut täyttänyt vielä ensimmäistä kuukauttakaan.
Naisien odotetaan olevan kauniita, ulkonäköönsä panostaneita ihmisiä. Minulla itselläni ei ollut vielä pienenä korvakoruja, ja muistan kuinka luokkalaiseni ivasivat, kun minulla ei sellaisia ollut. Olisinhan minä halunnut, mutta pelkäsin niin kovin kipua. Poika, jolla ei ole korviksia, on ihan normaali, mutta tyttö, jolla ei ole, on kummajainen muiden silmissä. Näin se vain menee.
- xgbsert
Miksi ei?
- LäväreitYmmärtämätön
Hyvä kysymys. Mun kohdalla se, että ne ei useinkaan miellytä mua.
- :))
Hyvä kysymys. Mun kohdalla se, että ne ei useinkaan miellytä mua.
Mulla on lävistykset korvanlehdissä ihan vaan huvikseen. Ei tarvitse miellyttää ulkopuolisia.
- ............
ite oon tyttö,kohta 17 ja mulla on naamssa: bridge,septum,labret ja snakebitesit, ja oli joskus madonna. Snakeja en pidä aina. Korvissa: 18mm,16mm,1.6mm ja normi korvis. Suussa: Tulee tällä viikolla tongue web ja kielikoru olisi,muttei voi laittaa... Ja ranteessakin killui koru.
En sit tiiä,hyvi mulla on miehiä riittäny,ja aina niilläkää ei oo koruja missää.. Ja aina on kehuja sadellu näistä ! Ite oon kyllä ottanu senki takia et,tykkään,oon kiinnostunu -olin oppipoikanaki yhessä liikkeessä- ja joka korun jälkeen oon kattonu taas vähä mieluummi peilii (:
En sit tiiä,kai nää on vaa kaikkien silmistä kiinni,toine tykkää punasesta ja toine mustasta :P Mut hei,kerranki asiallinen mielipidekirjotus ! Vastaa mielellää ! (: Mut mites sulla,tykkäätkö sit tatuoinneista vai meneekö ne samaa läväreitte kanssa ?
Itellä tulossa iha kohta toisen ranteen sisäpuolelle JNS ja toiseen sit sellane toine juddu:P- LäväreitYmmärtämätön
No, myönnetään, tuovathan nuo naamalävistykset kasvoihin yksityiskohtia, jotka kieltämättä vangitsee katseen tykkää niistä tai ei, mutta niin kuin sanoitkin, niin taitaa olla yksilöllistä, että kuinka paljon mitkäkin lävistykset miellyttää. Mut mitä tuommoinen JNS niin kuin sitten merkitsee sulle, tai miksi se pitää olla? Miksi sen jälkeen katsoisi taas mieluummin peiliin?
Ja en kyllä edelleenkään suostu ymmärtämään miksi pitäisi kummassakin korvassa olla jokin pallo tai rengas.
Tatskat on taas vähän eri juttu. Niistä en ymmärrä miksi pitää olla joku tavanomainen kuva, kuten joku tikari, ruusu tai pääkallo jossain perinteisessä paikassa jolloin ne on mun mielestä vain kuluneita ja tylsiä eikä ainakaan nosta mun käsitystä niitä ottaneesta. Jotkut nimitatskat voi olla ihan herttaisia, mut itse en ottaisi. Jos ottaisin tatskan niin ottaisin kasvoihin jotain abstraktia tai jonkin taidokkaan kokoselkäjutskan joita näkee Yakuza-gangsterileffoissa, mutta enpä kummiskaan. Oon tyytyväinen omaan tavis-lookkiini.
"Mut hei,kerranki asiallinen mielipidekirjotus !"
Juu tavoite on kuulostaa aina kivalta, mutta jälkeenpäin katsottuna tosta mun tekstiseinämästä tuli ehkä vähän hyökkäävä, mut pistetään sen piikkiin, että oon näistä jutuista aika ulalla. Mutta kiitokset vastauksesta! - ....................
No, myönnetään, tuovathan nuo naamalävistykset kasvoihin yksityiskohtia, jotka kieltämättä vangitsee katseen tykkää niistä tai ei, mutta niin kuin sanoitkin, niin taitaa olla yksilöllistä, että kuinka paljon mitkäkin lävistykset miellyttää. Mut mitä tuommoinen JNS niin kuin sitten merkitsee sulle, tai miksi se pitää olla? Miksi sen jälkeen katsoisi taas mieluummin peiliin?
Ja en kyllä edelleenkään suostu ymmärtämään miksi pitäisi kummassakin korvassa olla jokin pallo tai rengas.
Tatskat on taas vähän eri juttu. Niistä en ymmärrä miksi pitää olla joku tavanomainen kuva, kuten joku tikari, ruusu tai pääkallo jossain perinteisessä paikassa jolloin ne on mun mielestä vain kuluneita ja tylsiä eikä ainakaan nosta mun käsitystä niitä ottaneesta. Jotkut nimitatskat voi olla ihan herttaisia, mut itse en ottaisi. Jos ottaisin tatskan niin ottaisin kasvoihin jotain abstraktia tai jonkin taidokkaan kokoselkäjutskan joita näkee Yakuza-gangsterileffoissa, mutta enpä kummiskaan. Oon tyytyväinen omaan tavis-lookkiini.
"Mut hei,kerranki asiallinen mielipidekirjotus !"
Juu tavoite on kuulostaa aina kivalta, mutta jälkeenpäin katsottuna tosta mun tekstiseinämästä tuli ehkä vähän hyökkäävä, mut pistetään sen piikkiin, että oon näistä jutuista aika ulalla. Mutta kiitokset vastauksesta!no,ei tuo mun mielestä hyökkäävä ollu,yleensä täällä suomi24 palstoilla -juu en ymmärrä miks ees luen näit,mulla kai on tylsää täällä korvessa:P- mielipidekirjotus on tälläne: HYI saatana KU NÄYTÄTTE RUMILTA MENKÄÄ POIS ! ja sit sanotaa et jokaisella on oikeus mielipiteesee ><
Mutta asiaan taas,JNS= Joensuu (: ja tosiaan oon täältä päi kotosi,ja asunu vähä siellä sun täällä,enkä aina ees tässä maassakaa,ja nyt ku viimein oon kirjoilla,nii jotenki vaa tuntuu oikeelta ottaa toi,ja koska tää kaupunki/lähiseutu on ollu mulle aina tosi tärkee -mm. läheiset sukulaiset assuu- ja tää vaa on aina ollu miulle koti,vaikken ookkaa aina asunu (: saattaa kuulostaa jonku korvii rasistiselta,muttei oo :P Ja sit toi toine ranne homma on kans aika henk.kohtane ja tärkee,otan sen yhen perheenjäsenen kanssa,nii et siinä kuvassa on myös meijän syntymäajat -mulla sen ja sillä mun- ja se merkkaa sitä,et vanhoista ajoista ollaa selvitty ja elossa ollaa ja vieläpä nykyää ku paita ja perse (:
Itekkää en tykkää noista perustatska hommista,joo voihan niillä jollekki ollu syvempi merkitys,ja jonku mielestä ei tartte olla,mut jotenki aina tulee sellane olo,et ne on vaa nähty jossai ja otettu vaan.
Itellä siis aikomus noitte ^ kahen lisäks ottaa viel ainaki 2 muuta,mut niillekki on tarkotus (: Ja lisätäänpä vielä,että ainut 'spiraali' tatska joka on ollu hyvän näköne on yhellä mun miespuolisella tutulla,ja sekin peittää puolet naamasta... mut no,niille tyypeille se nyt on aika normaalia ;P
Ja ite oon sitä,mieltä -en muista sanoinko jo edellisessä viestissä- et miun mielestä kaikkien ei tosiaankaan piä tykätä läväreistä tai tatuoinneista,mut kuha ei tuu täysi tuntemattomalle keskellä katua päätäsä niistä aukomaa,jookoskookos ? en miekää mee sanomaa niille joitten ulkonäöstä tai vaatteista en tykkää -ja niitä on paljon !- et hyi vittu ku oot muute ruma ! :''D tietyissä asioissa suorapuheisuus on hyvä,ja varsinki jos kamuja ollaa,mut jotai rajaa heii - Leidi Matonna
Mull on tuolla alhaalla semmonen lävistys, jossa on lihakoru aina pari kertaa kuukaudessa
mitä väliä sillä on et jos ottaa jonku lävistyksen. Itelläni on kielikoru ja todella monella kaverillani on jokin lävistys. Lävistyksiä otetaan varmaan samalla tavalla kuin tatuointejakin. yhtälailla joku voisi kysyä miksi jotkut ottaa tatuoinnin. Toiset tykkää tatuoinneista ja toiselt lävistyksistä ja joku toinen taas jostain muusta. Mielestäni tämmöinen keskustelu lävistyksisstä on iah turhaa. Ei lävistysten ottoon tarvita minkään laista syytä niinkuin ei vaikkaa jonku n vaatteen ostoonkaa. Joku voi ottaa vaan lävistyksen ottamisen ilosta.
- pk
en myöskään ymmärrä tatuointeja. Ihmisen iho on sinällään riittävän kaunis...
- Yualle
Jos lävistykset on ällöttäviä, niin erilaiset kynsiin mällättävät mössöt (hileet kultaukset yms.) ne vasta onkin. Minulla ne assosioituvat heti siihen, että mimmillä on multaa kynsien alla. Pthyi saatana!
- hyi hyi
Olen täysin samaa mieltä. Inhottavaa kun on joku paskaa keräävä reikä nenässä tai tississä ja siinä halvasta metalliseoksesta tehty rst-rapala. Jotkut rohkeimmat ovat ottanneet kielilävistyksen ja se jos joku on naurettavaa, kun muija sössöttää kuolatippa suupielessä "vähä shiisti kielilävishtys"
Sama pätee tietysti myös miehiin.
Tatuoinnit sopii miehille jos kyseessä on joku rikollinen, narkomaani tai ehkä rokkari.
Sama pätee tietysti myös naisiin.
Tatuoinnit ei ikinä sovi palveluammattiin ja kannattaa varmaan amiksessa miettiä kun hakkaa sormiin tatuointia, että ei ole enää ikinä kykenevä kohtaamaan raha-asiakkaita. Joku rokkibaari on varmaan eri juttu, mut sitä pitää sit jaksaa kuuskasiin.- -jellona-
Pakko kommentoida hieman..
"Jotkut rohkeimmat ovat ottanneet kielilävistyksen ja se jos joku on naurettavaa, kun muija sössöttää kuolatippa suupielessä "vähä shiisti kielilävishtys"."
Juu, ehkä heti sen lävärin ottamisen jälkeen kun kieli on turvoksissa sun muuta, mutta en kyllä ole huomannut että tilanteen normalisoitumisen jälkeen tuollaista olisi ollut.. Eikä kukaan kyllä ole minulle asiasta tullut huomauttamaankaan, luulisi että suorasukainen poikaystäväni viimeistään olisi asiasta sanonut... :D
Ja harvemmin sitä edes huomaa että ihmisellä on kielilävistys, vasta sitten kun hän asiasta sanoo tai korua näyttää niin sen huomaa.. Eli sikäli tuo väitteesi oli aika tyhmä. - lävistetty86
Vähän ehkä riippuu paikastakin tuo sinun asiakaspalveluväitteesi. Täällä missä minä asun, on ainakin ihan tunnetussa maanlaajuisessa vaateliikkeessä töissä sellainen nainen jolla on mm. molemmat käsivarret tatuoitu ja lävistyksiäkin löytyy,
Minullakin on korvisten lisäksi kolme lävistystä joista kaksi naamassa, eikä IKINÄ ole ollut vaikeuksia päästä töihin. Asiakaspalvelutöissäkään ei ole yksikään asiakas koskaan maininnut lävistyksistäni. Ja tämän uskon johtuvan omasta luonteestani.
Ei pidä tuomita kirjaa kansien perusteella. Minusta on vain hienoa että asiakaspalvelutöissä näkee erilaisia ihmisiä ja että ihmisten asenteet lävistyksiä ja tatuointeja kohtaan ovat muuttuneet/muuttumassa. Toki en minäkään mistään mustelmille pieksetyn näköisistä ihmisistä liiemmin (ULKOISESTI) välitä, mutta kuvien merkitystä ei voi tietää ennen kuin niistä kysyy. Ihminen kuvien alla voi olla yhtä mukava kuin se naapurin liisa, typerä on se joka tuomitsee tuntematta. Minä ainakin tulen ottaman kaksi, ehkä useampia, tatuointeja. Mutta niistä jokaisella tulee olemaan jokin merkitys. - siitä vaan läväriä
lävistetty86 kirjoitti:
Vähän ehkä riippuu paikastakin tuo sinun asiakaspalveluväitteesi. Täällä missä minä asun, on ainakin ihan tunnetussa maanlaajuisessa vaateliikkeessä töissä sellainen nainen jolla on mm. molemmat käsivarret tatuoitu ja lävistyksiäkin löytyy,
Minullakin on korvisten lisäksi kolme lävistystä joista kaksi naamassa, eikä IKINÄ ole ollut vaikeuksia päästä töihin. Asiakaspalvelutöissäkään ei ole yksikään asiakas koskaan maininnut lävistyksistäni. Ja tämän uskon johtuvan omasta luonteestani.
Ei pidä tuomita kirjaa kansien perusteella. Minusta on vain hienoa että asiakaspalvelutöissä näkee erilaisia ihmisiä ja että ihmisten asenteet lävistyksiä ja tatuointeja kohtaan ovat muuttuneet/muuttumassa. Toki en minäkään mistään mustelmille pieksetyn näköisistä ihmisistä liiemmin (ULKOISESTI) välitä, mutta kuvien merkitystä ei voi tietää ennen kuin niistä kysyy. Ihminen kuvien alla voi olla yhtä mukava kuin se naapurin liisa, typerä on se joka tuomitsee tuntematta. Minä ainakin tulen ottaman kaksi, ehkä useampia, tatuointeja. Mutta niistä jokaisella tulee olemaan jokin merkitys."Tunnettu maanlaajuinen vaateliike" - Joku ysi yheskyt ruotsalaisketju missä minimipalkan alle työskentelee keski-iältään parikymppisiä tyttöjä, ei todellekaan ole mikään rahaihmisten paikka.
Koitappa mennä nyt sitten töihin johonkin hotelli kämppiin, pankkiin, myymään mersuja tai luksusveneitä tai asuntoja. Ei onnistu. Sarjakuvioiduille tai muuten itseään silponeille ihmiselle on halpaketjut ja mäkkärit. Paitsi että mäkkäriin et pääse kun näkyvät tatskat ja silpomisraudat antaa mielikuvan HIV:in tai Hepatiitin kantajasta.
Ei ne asiakkaat sitä päätä kuka firmassa on töissä tai ei. Sen tekee työnantaja. Olkoot sitten miten herttainen luonne tahansa. Jos vaihtoehtona on ehjällä iholla varustettu tai tatskalävistyspelle, josta tulee mielikuva jostain ihme S/M bondage narkkarista niin kumpaan luulet valinnan päätyvän ?
Raha ja lävistykset ei asu samassa työpaikassa. Mut toisaalta tarvitaan noihin halpatöihinkin pikkutyttöjä töihin. - lävistetty86
siitä vaan läväriä kirjoitti:
"Tunnettu maanlaajuinen vaateliike" - Joku ysi yheskyt ruotsalaisketju missä minimipalkan alle työskentelee keski-iältään parikymppisiä tyttöjä, ei todellekaan ole mikään rahaihmisten paikka.
Koitappa mennä nyt sitten töihin johonkin hotelli kämppiin, pankkiin, myymään mersuja tai luksusveneitä tai asuntoja. Ei onnistu. Sarjakuvioiduille tai muuten itseään silponeille ihmiselle on halpaketjut ja mäkkärit. Paitsi että mäkkäriin et pääse kun näkyvät tatskat ja silpomisraudat antaa mielikuvan HIV:in tai Hepatiitin kantajasta.
Ei ne asiakkaat sitä päätä kuka firmassa on töissä tai ei. Sen tekee työnantaja. Olkoot sitten miten herttainen luonne tahansa. Jos vaihtoehtona on ehjällä iholla varustettu tai tatskalävistyspelle, josta tulee mielikuva jostain ihme S/M bondage narkkarista niin kumpaan luulet valinnan päätyvän ?
Raha ja lävistykset ei asu samassa työpaikassa. Mut toisaalta tarvitaan noihin halpatöihinkin pikkutyttöjä töihin.Miten luokittelet lävistykset silpomiseksi? Johan nimikin sen sanoo että ne ovat lävistyksiä, ei silpomisia. Ja voin kyllä sanoa, että ne työpaikat joissa olen ollut, on ollut näitä ehjällä iholla varustettuja neitejä kuin meitä lävistettyjäkin. Liikkeen omistajan vaimokin haaveili kielilävistyksestä, eikä hän tosiaankaan ollut mikään pikkutyttö. Jopa silloin, kun minut valittiin, oli hakioita paljon, mutta silti luonteeni voitti. Työnantaja näki korujen alle. Sanoi jopa että "haimme sinun kaltaistasi ihmistä meille töihin". Ja kyllä niillä asiakkaiden mielipiteillä on vaikutusta siihen, kuka taloon jää ja kuka ei. Minun perääni on jopa kyselty sen jälkeen kun työsuhteeni loppui.
Eikä kaikki lävistetyt/tatuoidut ihmiset ole mitään tatskalävistyspellejä. Pari lävistystä ei vielä tee kenestäkään s/M bondage narkkaria. Näkyvät lävistykset pystytään aina korvaamaan häivekoruilla tarpeen vaatiessa.
Niin juu, ja viimeiseksi, en kyllä laske itseäni enää miksikään pikkutytöksi.
- niiiiix
"Ja mites toi hammaslävistys sitten, kun sehän on niin pienikin, että sen nähdessään nyt ainakin ensimmäiseksi luulee, että tyttö on vain epäonnistunut hampaiden pesussa? Onko tämäntyyppisillä lävistyksillä edes tarkoitus näyttää nätimmältä, vai halutaanko vain näyttää kaikille mikä on meininki?"
HAMMASLÄVISTYS :D ei saatana :D :D - ozokka
Jonkinlainen terapia voisi auttaa. Itse inhoan karvoja ja näppyjä, tuo kuulostaa samankaltaiselta sairaudelta. Ehkä löydät jonkin uskovaisen tytön, joka on täysin luomu, ja voitte elää siten rakastavina yhdessä ilman inhon tunteita.
Lävistyksiä ja tatsoja on ollut eri kulttuureissa tuhansia vuosia. Yhden ihmisen inhon vuoksi ne eivät poistu. Sen enempää kuin minäkään en pääse karvomaan liian turkkista väkeä tai puristelemaan puristelemaan kutsuvia mustapäitä.
Suosittelen kokemuksesta yksinäisiä luonnonmukaisia harrastuksia, kuten metsäkävelyitä! Siellä saa korvanlehteen vain hyttysen puremia ja koruksi hirvi(ö)kärpäsiä. Hyvää syksyä! - kulta-fisu
Voivoivoi. Minäpäs oikein rakastan lävistyksiä, ne ovat minusta kauniita ja muutenkin jänniä. Itselläni (miespuolinen hlö) on renkaat molemmissa nänneissä ja vielä nenässäkin. Jos voisin muotoilla ihannenaisystäväni joistain aineksista, sijoittaisin häneen oikein mieluusti monta lävistystä sinne, tänne ja tuonne. Napakoru on naisella ihana, naisen huulirengas tuntuu jännältä suudellessa (on kokemusta), kielikorussakin on jotain sytyttävää. Pieni helmi nenän kyljessä, jotain kiiltävää kulmassa, ja kun ei noita lapsukaisia varmaan tehtäisi niin voisihan sitä olla nänneissäkin. NAMI NAMI!
- LäväreitYmmärtämätön
No, me ei voida olla kavereita, mutta helpottaa silti oloa, että mulle löytyy toinenkin ääripää. Tää oli arvokas tieto.
- äiti1986
itse pidän koruista. joskus nuorempana niitä lävistyksiä oli paljon ja korvat oli täynnä myös koruja. Nykyään pidän vain 1koru/korva ja niissäkin koruja kiikutan, vain jos on juhla tms. yhden lävistyksen säästin (kielessä), se kun on huomaamaton ja itse pidän siitä. (kielessäkin oli joskus useampi.)
- SVB
niiii,miksemme samaan syssyyn kysy miksi jotkut käyttää kaula - ranne - ja rannekoruja.Tai miksi naiset käyttävät tekoripisiä ja kynsiä.Taikka miksi jotkut miehet kasvattavat parran,senkin jotkut mitä "ihmeellisimmän" näköisen/muotoisen.
Tatutoinnit mainittiinki jo.
Eiköhän kaikkiin näihin ole syynä että ihminen kokee olevansa oma itsensä kun tekevät näin.Näyttävät siltä kun tuntevat olevansa.
Ei siihen tarvita sen kummallisempaa syytä.
Olet jotenkin liikkaa keskittynyt miettimään että miksi joku haluaa kalojen killuvan korvalehdissä.Samalla tavalla voidaan yksilöidä mikä vain,vaikka parran kasvattaminen;Miksi joku mies haluaa kasvattaa karvaa pitkin poikin naamaa mihin jää räkäklöntit kiinni.Eikö tämä ole toisekseen kauhean tautipesäke,tuollainen karvaläjä naamassa.
Itse koen naisilla korvakorut erittäin kauniina,tuo mukavasti naisellisuutta esiin.
Napa - ja hieman kielikorukin on mun mielestä seksikkäitä.
Sun kannattaisi selvittää mistä tuollainen vastenmielisyys johtuu noita koruja kohtaan.Kuitenkin,hyvin moni nainen käytttää ainakin korvakoruja ja onhan se sääli että nainen josta olet oikeasti kiinnostunut meneekin ohi sulta koska sillä on millin kokoiset reiät korvissa ja niistä roikuu 5 millin kokoiset korut.- LäväreitYmmärtämätön
Tää olikin hyvä. Roikkuuhan se partakin tosiaan naamasta, hiuksista puhumattakaan. Tää saikin mut miettimään, että ehkä se miksi näin kovasti ihmettelen koruja ihmisen päällä johtuukin suureksi osaksi siitä, että koen ne itse korut jo sellaisenaan jonkin sortin iljetyksinä.
Onhan se toisaalta mielestäni asiallista kysyä, että mistä tämmöinen koruilu (tai vaikka tatuointien ottaminen) yleensäkin oikein juontaa, kun jos nyt esimerkiksi tuohon partaan verrataan, niin koruthan eivät kasva ihmiselle luonnostaan.
Ehkä vähän liioittelin ton kanssa, että korut oksettaisi mua, vaikka kyllä tossa jotain totuutta oli. Ehkä vertaisin niiden aiheuttamaan reaktiota mussa siihen minkä esimerkiksi käärmeet tai ötökät herättävät jossakussa, mutta reaktio on kyllä pienempi. Ei siis ala huippaamaan, eikä tuu mitään hengenahdistusta tai pelota. Onhan tää poikkeuksellista, mutta en oo vielä päättänyt, että pitäiskö olla huolissaan.
- ...................
joo ei jumalauta,meillä oli viel eilen ihan asiallinen keskustelu,niin johan tänne tietty piti tulla näit suomi24ääliöitä >< tässä nyt kaikki aukoo päätäsä et ei yks ihminen voi noita poistaa tästä maailmasta,ei voi,ja onko halunnukkaa ?? ei,vaan ihmettelee vaan ! lukekaa viestit ennen kun vastaatte
Määpä taidankin mennä tän kunniaks ottamaan lävistykseni takaisin vanhojen aikojen muistoksi :D
- Ossaus
Lävistykset ovat itsensä silpomista eikä näin ollen järin tervettä.
Kaiken lisäksi ne ovat pirun rumia. - hahahahaaaa
:D
- Nainen 26v
Mielestäni avauksesi on kiinnostava! Harvinainen näkökulma nykymaailmassa! :)
Mahdollisimman lyhyt vastaus 26v-naiselta:
Käytän korviksia jotka ovat yhteensopivat asuni kanssa. Arkena jotain huomaamattomia (kun reiät tuli otettua jo 7-vuotiaana...), juhlana jotain suurempia, juhlavampia, näyttävämpiä. Suurilla ja koristeellisilla korviksilla tahdon "koristella" itseäni ja tuoda sitä ylimääräistä kimmellystä olemukseeni (vertaa: joulukuusi, joka ei ilman koristeita näyttäisi kovinkaan juhlavalta?!)... minä kun en osaa tukkaani laittaa muuten kun ponnarille, ja meikatakaan en yleensä jaksa kun ripsivärin ja puuterin verran.
Eli käytän korviksia tuomaan sitä kimmellystä olemukseni yläpäähän, kun kaulakorut ja rannekorut ja vaatteet tuovat sitä hieman alemmas. Luultavasti jos osaisin ja jaksaisin laittaa tukkaani ja meikata näyttävämmin, niin en kokisi kalliita korvakoruja niin tarpeellisiksi.
Mitään älyttömän valtavia krääsäkilluttimia en kuitenkaan suosi, vaan tyylikkäitä ja laadukkaita koruja. Tällä hetkellä suosikkikorvikseni ovat hopeisessa kehyksessä roikkuvat punaiset meripihkan palat.- luomualuomua
Rumathan ne vaattella koreilee, eli kaunis nainen on kaunis joka tilanteessa ja missätahansa asussa, mitkään korut ja koristukset eivät tee ketään tippnkaan kauniimmaksi.
- ---
Itse miehenä tykkään kyllä kasvoissa olevista läväreistä sekä omalla että vastakkaisella sukupuolella. Sitten kun mennään nänneihin / genitaaleihin, alkaa mulla mennä yli. Ei iske, mutta en tuomitse jos joku tykkää. Napakoruja siedän vaikka en hienoina pidäkään.
Tällä hetkellä itseltä löytyy ihan perus reiät korvanlehdissä, mutta harvoin niissä koruja pidän. Lisäksi "tupla-helix", eli kaksi rengasta päällekkäin vasemman korvan rustossa. Tekisi mieleni ottaa myös lisää läväreitä lähinnä korviin, mutta rahatilanne ei tällä hetkellä anna periksi. Huuleen mietin myös, mutta toistaseks on jäänyt toteuttamatta.
Mulla nuo lävärit on ihan osa persoonaa. Ne näyttää omaan silmään hyvälle ja tuo "perustylsään" naamaan lisää väriä. Eli ulkonäköasia, vaikka pelkästään itseni takia niitä otankin pohjimmiltaan. Toki se on aina mukava jos joku muukin huomaa ne.
Mukava kirjoitus oli muuten tuo aloitus, asiallisesti toit mielipiteesi esille. - ohhoh...
Älä sure.. sulla on vain päinvastoin nuo fetissit. Jotkut lävistävät itseään urakalla, sinä inhoat koko ajatusta. Olen kuitenkin huolissani noin vahvasta reaktiosta.. Käy ehkä kuitenkin jonkun ammattiauttajan kanssa juttelemassa jos sulla on joku tosi paha patoutuma? Ehkä äitisi on hakannut sinua vauvana ja olet jotenkin yhdistänyt korvakorut siihen?
Tuohan voi olla ihan sosiaalisesti haitaksi. Meitä lävistämättömiä tyttöjä on kuitenkin aika vähän, eli saattaa kumppanin löytäminenkin olla hankalaa.
Kaikilla siskoillani on muuten lävistyksiä. Nenässä, kulmassa, korvassa. Itseään varten he ovat ne ottaneet, eivät ollakseen nättejä tai houkutellakseen ketään. Vähän sama juttu kuin tatuoinnit.
Tsemppiä.- luonnollista
Eiköhän ne itsensä silpojat ole enemmankin avun tarpeessa kun ihmiset jotka haluavat nähdä lähimmäisiään sellaisin kun nämä ovat.
Noita lävistämättömiä ja tatuoimattomia tyttöjä (täysijärkisiä) on onneksi vielä olemassa enemmän kun kirjoittaja luulee. - ohhoh..
luonnollista kirjoitti:
Eiköhän ne itsensä silpojat ole enemmankin avun tarpeessa kun ihmiset jotka haluavat nähdä lähimmäisiään sellaisin kun nämä ovat.
Noita lävistämättömiä ja tatuoimattomia tyttöjä (täysijärkisiä) on onneksi vielä olemassa enemmän kun kirjoittaja luulee.Voi huoh..
En sanonut, että henkilö tarvitsee apua tai että hän olisi jotenkin sairas. Itse asiassa sanoinkin, että ei kannata surra, hänellä on vain miellytyksen kohteet toisaalla.
Tekstistäni vähänkin lukutaitoinen voi päätellä, että lohdutan henkilöä ja sen jälkeen kehotan puhumaan jonkun auttajan kanssa, sillä noin kova reaktio voi pahimmillaan estää sosiaalisten kontaktien syntyä ja onkin estänyt parisuhteen. En pidä siis hänen ajattelutapaansa sairaana, olen vain huolissani sen jälkiseuraamuksista.
Nimimerkin "luonnollista" lukihäiriöön sen sijaan puuttuisin ammattiauttajan kera. - offailija
ohhoh.. kirjoitti:
Voi huoh..
En sanonut, että henkilö tarvitsee apua tai että hän olisi jotenkin sairas. Itse asiassa sanoinkin, että ei kannata surra, hänellä on vain miellytyksen kohteet toisaalla.
Tekstistäni vähänkin lukutaitoinen voi päätellä, että lohdutan henkilöä ja sen jälkeen kehotan puhumaan jonkun auttajan kanssa, sillä noin kova reaktio voi pahimmillaan estää sosiaalisten kontaktien syntyä ja onkin estänyt parisuhteen. En pidä siis hänen ajattelutapaansa sairaana, olen vain huolissani sen jälkiseuraamuksista.
Nimimerkin "luonnollista" lukihäiriöön sen sijaan puuttuisin ammattiauttajan kera."En sanonut, että henkilö tarvitsee apua" ja sen jälkeen "kehotan puhumaan jonkun auttajan kanssa". Niin että ei tarvitse apua mutta auttajalle kuitenkin pitäisi itsensä kiikuttaa?
No ei siinä, hyvä pointti että ajattelutapa ei ole sairas, mutta vahva reaktio voi aiheuttaa pitkäaikaiset jälkiseuraukset (kuten hyvä vaimoehdokas menee menojaan).
- naapurin eki
Taitaa noi lävistykset ja (ehkä) tatskatkin olla peräisin ihmisen synnyinkodiksi väitetystä Afrikasta.
Mutta se että jotkut näistä alkuasukkaista käyttäneet viime vuosiin asti huulien ja korvien levittämistä, tai erilaisten luu tai puupiikkien kanssa tehtyä lävistämistä puhumattakaan pahemmista silpomisista on yksinkertaisesti vastenmielisiä, enkä ainakaan minä tartte sen takia mitään terapiaa.
Meinaan että ei mitään uutta auringon alla. - asdgsdf
Poskilävistykset on jotaki niin karseaa että pilaa hyvänkin näköisen naisen monesti.
- fevllfvevfkfv
Kertokoon joku kellä lävistys esim. nenässä tai muuten kasvojen alueella että mikä on se juttu jonka tuosta saa? Jotenkin seksikästä vai hiveleekö se omatuntoa jotenkin ollessasi erilainen, onko se omasta mielestä kaunista? Tunnetko olevasi jotenkin enemmän puoleensavetävä?
- lävistämätön
itsensä lävistäminen on vähän tyhmää. Oletteko nähneet kellään sivistyneillä ja korkeassa asemassa olevilla lävistyksiä. Ei olis kovin vakuutavan näköstä.
- Kiljyhanhi..
Se on se vanha iankaikkinen tapa, että varallisuus pitää näkyä päältä. Sen takia kannetaan miljoonan timantteja, nilkkarenkaita, korvakoruja ja sitä arvokkainta timanttia nenänpileessä.
Vaikka oikeastaan tänä päivänä siinä leimautuu "white trash" omaksi ryhmäkseen näillä rihkama pling-plongeilla.- bling bling
Enpä nyt kyllä menisi sanomaan nenäkorua varallisuuden merkiksi. Nenäkorun laitto laitaa tänä päivänä maksaa ehkä jotain 30-40€, ja nenäkoruja saa ihan muutamalla eurolla. Ja mainittakoon vielä, että korvakorutkin maksaa halvimmillaan n. 5€/pari, reijän tekokin maksaa saman verran. Ja monet tekevät korvakorunsakin itse. Eikä ne korujen "timantit" kyllä mitään aitoja ole, ainakaan suurimmalla osalla meistä tavalisista kadun tallaajista. ;)
itse olen 26v nainen jolta ei löydy korulävistyksiä, mutta seuraavia käytän: erilaisia sormuksia, rannekoruja ja niittirannekkeita. Korviksia minulla ei tule koskaan olemaan ihan siitä syystä että käytän jokapäivä jonkinsortin päähinettä aina korvia peittävään tyyliin. En käytä napapaitoja joten miksi ottaisin napakorun? Minulla on myös hyvin matala kipukynnys joten pelkkä ajatuskin lävistyksestä kieleen, leukaan, nenään tai silmäkulmaan saa minut värähtämään..!
minua huvittaa tuo ajatusmaailma että jokainen korun ottaisi korun vain siksi että uskoo näyttävänsä paljon kauniimmalta sen kanssa tai että koska ihmisellä on huono itsetunto. Miksi minulta löytyy kaksi Mansonin fanipaitaa? En totisesti näytä niissä yhtään nätimmältä mutta ostin ne koska pidän tyypistä ja hänen musiikistaan. Lempisormustani on lempparini siksi koske se miellyttää silmääni, ei siksi että se kaunistaisi minua pirusti.
täällä tuntuu monella kommentoijalla olevan ajatusmaailma lävistyksistä/koruista aivan vinksallaan =/- Asiakas edelleen
Suun ja nenän alueen korut kaikkein vastenmielisimpiä. Onneksi useimmat palvelualojen työnantajat ovat ymmärtäneet olla hyväksymättä tällaisia töihinsä.
Kivaa kassalla...- lävistys x 3
Tuskinpa se nenäkoru muuttaa ihmisen kassan käyttötaitoa mitenkään, saatika sitten levittäisi taudinaiheuttajia ostoksiisi.
- Näin on sipuli
Miksi jotkut afrikalaisheimot venyttää huulensa tai korvalehtensa? Miksi jotkut vuoristolaiset venyttää kultakenkailla kaulansa?
No kaikilla omat ihanteet, kulttuuri ja oma tapa tehdä ja ajatella.
Miksi sitten olet ahdasmielinen, suvaitsematon ja kyvytön ymmärtämään muita?
En tiedä. Ei ole oikeuteni lähteä sinua arvostelemaan. Sinunhan tuo ajatusmaailma. Neuvoisin että pidät tuo asia ihan omana tietona sillä maailmassa pyöriin muutakin ku tuo asia. Keskittyisit johonkin positiiviseen.- LäväreitYmmärtämätön
Valitan, mutta oon keskivertoa heikompi hyväksymään asiat sellaisinaan. Tykkään väittelystä, syistä ja perusteluista.
En tiedä miten muut sitten oppivat ymmärtämään asioita, mutta mä tykkään tehdä sen näin. Paljon oonkin sitäpaitsi jo tältä ketjulta oppinut, ja taisipa tuossa jonkinmoinen läpimurtokin jo tulla, kun nimimerkki SVB antoi uuden näkökulman.
- Pakkokorut
Mulla on kyllä korvikset ja nekin hankin 18-vuotiaana hetken mielijohteesta, kun sain ylioppilaslahjaksi korvakorut.
Olen sen verran "vanhan kansan ihminen", että korvakorut on ok ja itsekin haluaisin useamman reiän korviin. Ja niihin jotkut kivat korut, jotka kuvastaa mua itseä.
Mutta ei nuo korviksetkaan mulle mikään must ole.
Mutta muut lävistykset on luotaantyöntäviä useimmiten. Myönnän olevani vanhanaikainen. Oma tytärkin otti napin leukaansa ja en tajua, miksi halusi ylimääräisen näpyn kasvoihinsa.
Ja nykyään tatskat on jo niin yleisiä, että mun mielestä on ihanaa nähdä nuori ihminen, jolla ei ole tatskaa. Jotenkin nuo "muotiotetuttatskat "ei jaksa puhuttaa mua. Kuinkahan montaa harmittaa sitten vanhempana :(- mmummeli
Harmittaa vanhempana???
Mie oon nainen. Otin näkyvän tatuoinnin viisikymppisenä. Aluksi vähän pelkäsin ja aristelin muiden reaktioita, mutta se meni ohi ja nykyään pidän ja suorastaan rakastan tatuointiani, sitä on paljon kehuttukin.
ja nyt se on ollu kohta 5 vuotta.
Milloinkaan en sen ottamista tule katumaan!
- 10 x lävistetty
Enpä minäkää tehny kauneuden takia 10 reikää korviini (kummassakin siis 5 reikää). Se oli yläasteen villtys, enkä ole katunut yhtään! Ehkä siksikin, että rakastan koruja ja etenkin hopeaa todella paljon.
Kerron nyt tähän loppuun, että itsekin ajattelin vielä pari vuotta sitten ottaa huuleeni lävistyksen, mutta onneksi en sitä kuitenkaan tehnyt. Korvalävistykset saavat riittää. Ja jos ihan välttämättä haluaisin uuden lävistyksen, tekisin sen korvaani. Mutta nyt ei ole mitään hinkua tehdä enää. Juu, meni hieman ohi aiheesta.
Kyl siis munki mielestä mitkää lävistykset esim. kasvoissa ei ole välttämättä mitään kauniin näkösiä, mutta en kuitenkaan ole lävistyksiä vastaan. - Ihmettelen.
Miksi nuoret ja kauniit naiset ottavat lävistyksiä kasvoihinsa? Toisinaan on ihan pitänyt katsoa tarkemmin,oliko tuo huulessa tai nenässä oleva nappula,koru vaiko syylä? Kasvoissa olevat lävistykset eivät ainakaan ketään kaunista,mutta ehkä se onkin niiden tarkoitus?
- millazi
Itselläni on ollut jo vuosia kulma- ja huulikoru. Otin molemmat jo ennen kuin tämä villitys tuli, halusin olla erilainen. Nykyään joka pikkulissulla on huulessa jonkinmoinen koru.
Sain ekat korvanreiät kun täytin 7 - se oli merkki siitä että olin "iso tyttö". Jotenkin korvakorut liittyivät pikkutytön mielessä naisellisuuteen kiinteästi. Esiteini-ikään tullessa tuli kapinavaihe; halusin olla erilainen kuin muut. Halusin pelottaa, järkyttää ja herättää tunteita. 12-vuotiaana hankin jopa puolen vuoden harkinnan jälkeen kulmakorun. Muutamaa kuukautta sen jälkeen hankin hetken mielijohteesta jo kauan unelmoimani huulikorun. Siitä asti ne ovat olleet osa minua, identiteettiäni. En ole ihan tavallinen tyttö, olen kokenut kovia ja ylpeä että selvisin.
Eräs hyvä ystäväni, vanhempi mies, kertoi mielenkiintoisen teorian - lävistykset voivat olla sielun tikkejä. Ihminen ottaa lävistyksiä kun haluaa ilmaista olevansa rikki, haluavansa tulla kokonaiseksi. Eihän tämä tietenkään kaikilla niin mene, mutta joillakin. Lävistykset antavat aralle ihmiselle voimaa, uskottavuutta muiden nuorten keskuudessa. Olen 9,3 keskiarvon omaava lävistetty neito, kohtelias ja hyvätapainen. Eli ei lävärit enää ole mitään pahiksen roolia ilmaisemassa.
Korvissani on nykyään kummassakin 3 reikää (eli yht. 6). Olen tehnyt niistä kaksi itse, ja ne merkitsevät paljon. Ja niin, tatskoista vielä. Olen miettinyt muutaman vuoden jo, että otan nuottiavaimen nilkkaani. Kyllä sen vielä joskus otan, mutta en vielä. Haluan odottaa että olen aivan varma. Muutamilla ystävilläni on tatskoja, ihan tälläisiä yleisiä, perus ruusuja jne. Niissä ei mielestäni ole mitään ideaa.
Kiitos, jos jaksoit lukea.- astatiina
Tuo on jännä näkökulma, että lävistykset olisivat sielun tikkejä. Toisaalta samaan aikaan ihmetyttää hieman, että miksi pitää fyysisesti rikkoa itseään jos sisältä on jo rikki. Eikö silloin haluaisi nimenomaan pitää itsensä sieltä kunnossa, mistä rikki ei olla?
No juu, toki tiedän viiltelijöistä sen, että edes tuntisi jotain niin siksi pitää vähän itseään satuttaa - ja ehkä siinä sitä huomionhakuisuuttakin voi olla (tasoa: olen olemassa, auta minua).
Itse en sitten ehkä ole ollut koskaan niin kovin rikki, että mitään lävistyksiä olisi tullut otetuksi. Korviksia oon monet kerrat itselleni miettinyt mutta hyvin on mennyt ilmankin niin mitäpä suotta itseään rikkomaan. Myönnän, että omasta mielestä naisilla korvakorut näyttävät usein upeilta, ja niillä voi leikitellä. Samoin tietynlaisille kasvoille sopii huulikoru, mutta siinä mun suosikit sitten onkin läväreistä.
- 10X lävistetty
millazi: Sinun ystäväsi taisi olla aika oikeassa. Tai no siis ainakin oma tarinani liittyy juuri tuohon rikkiolemiseen.
Itse siis tein itselleni aina lävistyksen korvaani, kun olisin halunnut tarttua puukkoon. Se oli oma pelastukseni, koska lävistyksen tekeminen sattui todella paljon, mutta auttoi myös pahaa oloani. - nnnnnnnnn21
Tavallaan ymmärrän kantasi, joskaan itse en pistä korvalävistyksiä pahakseni. Nykyään lävistykset tuntuvat olevan kovinkin suuressa huudossa, mistä taas seuraa että valitettavasti myös ihmiset, joille lävistykset eivät kertakaikkiaan sovi ja joita ne eivät pue, ovat itsensä keksineet lävistää.
Itselläni on yksi lävistys/korvanlehti, jotka päätin aikoinaan ottaa äitini suuresta myötävaikutuksesta (olin silloin nelivuotias). - mjinä :P
woow. mä en ottanu korvakoruja siks et ajattelin sen olevan nättiä. toki se sitä musta on mutta perinpohjainen syy on vieläkin itseltäni piilossa... (korvikset ollu jtn 5-6 vuotta?)
napakorun otin koska pidän niistä, ne on ihania ja kasvoihin mulla ei mikään lävistys sovi. (napis ollu puol vuotta)
oon melkein 15.
ihmettelen sitä että kammoksut jopa korvakoruja koska lähes jokaisen naisen/ tytön korvista löytyy ne. sen ymmärrään et kasvojen yms. lävistyset ei viehätä koska mäkään en tykkää jos metallia on naama täynnä.. ;S - ~~~~
Mikä on fetissin vastakohta? Avaajalla tuntuu olevan jonkinlainen fetissin vastakohdan kaltainen omituisuus, siis inho lävistyksiä kohtaan. Ei siinä, kaikenlaisia inhoja ja ihmisiä tähän maailmaan mahtuu..
Itselläni on lävistykset vain korvissa, ja otin ne sen takia että voisin käyttää korviksia jotka täydentävät lookin, ja näyttävät kauniilta. Yksinkertaisesti rakastan koruja! Veikkaisin että about 95%:lla maailman naisista on lävärit ainakin korvissa, joten saat kyllä tosissaan etsiä että löydät täysin lävärittömän naisen. Joka ymmärtää oudon fobiasi lävistyksiä kohtaan. - mikään ei ole niin
laumasieluinen tässä maailmassa kuin suomalainen nainen.
Naurattaa katsoa näitä toinen toistaan apinoivia pellejä, jotka kuvittelevat olevansa jotain yksilöitä. Todella yksilöllistä, jos sama asia löytyy
miljoonalta muulta. Esim. tukka sivulta kaljuksi naisilla. En pysty
olemaan kommentoimatta, kun näen moisen "intellektuellin".
Toooodellllaa omaperäistä. Kuten sanottua, vain suomilehmä
on näin laumahenkinen. Juu mun tastkaan liittyy näin syvällinen
tarina..... Haistakaa vittü plagiaattorit!!!! - Operaa
Minkäs sitä ihminen turhamaisuudelleen voi. Itseäni ei juurikaan kiinnosta mitä joku nainen korviinsa laittaa. Saa olla tosi isot ja eksoottiset korut ennen kuin edes vilkasen niihin. Sama tosin pätee osaltani kaikkeen muuhunkin jonninjoutavaan tälläytymiseen, jota erityisesti naiset harrastaa.
- Luonnollisen ystävä
Hyvä kirjoitus!
Aika usein tuppaa unohtumaan hilujen uskonnollinen tausta; mitä kiiltävämpiä ja värikkäämpiä ovat, sitä enemmän pahat henget pelkäävät. Kummallisen usein hilujen käyttäjät haluavat kiistää tämän. - Syysissi
On sekin luonnotonta, että varsinkin naisten pitäis pitää kihla- ja vihkisormuksia. Aatelkaapa nyt! Semmoiset rinkulat sormien ympärillä. Vaarallisetkin ne ovat! Ne voi tarttua vaikka mihin ja viedä sormen mennessään. Sit on kaikki vyönsoljet ja muut härpättimet! Mitä miehetkin niillä tekee! Henkselit oli aikoinaan ja sitä ennen taisi olla nahka- tai narunyöri pitelemässä ryysyjä. Kaikkee sitä ihminen keksiikin. Oksettaahan tuommoinen somistautuminen ja merkkien kantaminen.
- ilmankin pärjää
hienoa.
minä en käytä noista mainitsemistasi härpäkkeistä mitään. en rannekelloakaan koskaan ole omistanut, ja olen jo yli 50.
- äähööh
korvakorut on ok mut muita lävistyksiä en ymmärrä. Esim bbssä on se yks punatukkanen joka näyttää siltä jota ois ammuttu haulikolla naamaan ja laitettu jotain rautaa roikkumaan naamaan.
Tosi persoonallista, itseä lähinnä ällöttää - Suomimies 35
KAUNIS NAINEN EI TARVITSE LÄVÄREITÄ EIKÄ TATUOINTEJA.ANTAKAA LUOJAN TEHDÄ LUOMISTYÖTÄNSÄ.
- T@tto0
Homo
Antaa ihmisten olla mitä on. Korut on kivoja- rautakankiko?
tulisipa sellainen muoti että työnnetään rautakanki pään läpi.
ai kun kiva koru.
- ozokka
Tuli vielä eräs seikka mieleen antipatiasi syitä pohtiessa. Etenkin korvakorut ovat erittäin yleisiä ja jopa monien uskontoryhmien hyväksymiä. En ymmärrä, mikä ero on korvakorulla tai jollain muulla "luonnottomuudella", kuten vaikka toimistotuolissa istumisella tai purkkivitamiinin syömisellä. Olenhan itsekin vegaani, mutta en ala inhota ihastukseni kohdetta, kun näen hänen syövän eläinperäisiä tuotteita.
Joten psykoanalysoin hieman. Oikea terapeutti saattaa jopa päätyä samanlaiseen loppupäätelmään. Olet pienenä lapsena saanut jonkin trauman joltakin ihmiseltä, joka käytti korvakoruja. Olet ollut syli-ikäinen ja vastasyntynyttä vanhempi, koska olet kyennyt erottamaan jo pieniä yksityiskohtia (vastasyntynyt ei kykene). Tämä (oletettavasti) nainen on tehnyt sinulle jotain pahaa. Joka kerran nähdessäsi korvakorut, tämä vanha trauma tunkeutuu alitajunnastasi lävistysinhon muodossa. Se on jopa niin voimakas tunne, että estää sinua rakastamasta naista, josta olet kiinnostunut.
Sinulla on oikeus inhota lävistyksiä, toki. Mutta kehoittaisin hoitamaan vanhan traumasi, koska se saattaa myöhemmin ilmetä jossain muussa vakavammassa muodossa, kuten syvänä masennuksena tai jopa vakavana väkivaltaisuutena korvakorua käyttävää tyttöystävää kohtaan! Hakeudu terapiaan oman itsesi vuoksi, olet sen arvoinen! Voit alkajaiseksi katsoa vanhoja valokuvia ja tutkia, kellä lapsuuden lähipiirissäsi oli korvakoruja. Etenkin sellaisen mallisia, jotka saavat sinulla pahimmat oireet aikaiseksi. Samalla kuulostele, millaisia tunteita kuvan ihminen sinussa herättää. Onnea matkaan! - siskokulta76
Samaa minäkin ihmettelen! BB talon hirviöt siitä hyvä esimerkki.30 vuotiaana heidän iho on pilalla.Naama täynnä reikinä.Tatuointi tyypit ei pääse magneettikuvaan,niin kivaa kun sairastuu joskus kuten kaikki aikanaan.Sitten haluaisin kysyä naisena jolle seksi on ihanaa ja arkipäivää kuten myös ihonhoito,että eikä teitä miehiä ällötä,kun naamassa on jotain nappeja ja naisen hiukset voi jäädä käteen (lisäkkeet) ??? Vähän pitäisi nähdä vaivaa ja kasvattaa omat pitkät hiukset!
- ....
Tatuointi tyypit ei pääse magneettikuvaan,niin kivaa kun sairastuu joskus kuten kaikki aikanaan
miksi eivät pääse mangeettikuvaan ? käsitykseni mukaan mangeettikuvien ottamista häiritsevät vain metalliset/ mangeettiset koristukset, tatuoinnithan eivät käsitykseni mukaan ole metallia vaan värejä. - pigmenttimetalli
.... kirjoitti:
Tatuointi tyypit ei pääse magneettikuvaan,niin kivaa kun sairastuu joskus kuten kaikki aikanaan
miksi eivät pääse mangeettikuvaan ? käsitykseni mukaan mangeettikuvien ottamista häiritsevät vain metalliset/ mangeettiset koristukset, tatuoinnithan eivät käsitykseni mukaan ole metallia vaan värejä.väripigmenteissä on metalleja!!! mistä tietää mitä kaikkea syöpää aiheuttavaa niistä vielä löytyy.
- NNNäin
pigmenttimetalli kirjoitti:
väripigmenteissä on metalleja!!! mistä tietää mitä kaikkea syöpää aiheuttavaa niistä vielä löytyy.
Ei haittaa tatuoinnit magneettikuvauksessa, siitä kannattaa kuitenkin mainita lääkärille. Niissä väreissä on niin vähän metalleja suhteessa haittaan. Olin itse viikko sitten magneettikuvauksessa ja lähetteen ohjeissa luki, ettei tatuoinnit eivät haittaa, vain metalliset osat haittaavat.
- suominainen
on laumasieluinen lehmä. Se on niin yksinkertaista.
Todellisia "yksilöitä" , niin kuin kaverin kaverikin hihihi... - siskokulta76
Tuossa lapsen 12 vuotiaalle koulukaverille äiti laitatti lävärin ja tatskan,että hyvin alkaa elämä.En uskonut sitä ensin millään.Nyt maukuu kaikki luokan tytöt renkaita naamaan kiitos tämän esimerkin.
- 57657857657657657865
tuo on kyllä kaameaa.
- 25
joo kuuleppa,vaimollani on lävistys,kun se yläpäästä juo vettä niin kohta alapäästätulee keltasempaa nestettä
- siskokulta76
Niin se taitaa olla sullakin ja kärsä.
- STOLA MENDAA
Lävistyksiä ja tatuointeja ottaneet naiset on tiukkoja mimmejä ja tosi sexyjä.
- makkeita tatskoja
Arvaapa miltä ne mimmien "mageet tatskat" näyttää ruttusilla muoreilla sitten vanhainkodeissa v. 2090...
- STOLA MENDAS
makkeita tatskoja kirjoitti:
Arvaapa miltä ne mimmien "mageet tatskat" näyttää ruttusilla muoreilla sitten vanhainkodeissa v. 2090...
Ihan sama ei vois vähempää kiinnostaa
- Yleensä täys luomu
makkeita tatskoja kirjoitti:
Yhtä ruttunen ja monen mielestä epäsexy on tatuoimatonkin iho sit elämän ehtoolla.
Itse en meikkaa tai käytä koruja juuri koskaan. En värjää myöskään tukkaani. Erikoistapauksissa ja juhliin tykkään ehostaa itseäni koruin, meikein ja erikoisin kampauksin.
Täytyy kyllä myöntää, että korostan arkena omaa persoonaani pukeutumisella. Eiköhän sekin mene loppujen lopuksi samaan kastiin läväreiden ja tatskojen kanssa. Halutaan ulkonäöllä viestittää jotain itsestään. Näin ainakin minun kohdallani. - Yleensä täys luomu
STOLA MENDAS kirjoitti:
Ihan sama ei vois vähempää kiinnostaa
Tähän vielä lisäisin, että tilaisuudesta riipuu, kuinka paljon tällää. Naamiaisiin on kiva laittaa jotain mitä harvoin kadulla näkee. Esim. fantasiameikki, tai vanha parrakas ukko( varsinkin jos on hehkeä nuori neito ). Luokkakuvaan taas riittää, että pikkuisen ehostaa kasvoja ja katsoo, että tukka on hyvin ja siistit vaatteet päällä.
- Yleensä täys luomu
Yleensä täys luomu kirjoitti:
Yhtä ruttunen ja monen mielestä epäsexy on tatuoimatonkin iho sit elämän ehtoolla.
Itse en meikkaa tai käytä koruja juuri koskaan. En värjää myöskään tukkaani. Erikoistapauksissa ja juhliin tykkään ehostaa itseäni koruin, meikein ja erikoisin kampauksin.
Täytyy kyllä myöntää, että korostan arkena omaa persoonaani pukeutumisella. Eiköhän sekin mene loppujen lopuksi samaan kastiin läväreiden ja tatskojen kanssa. Halutaan ulkonäöllä viestittää jotain itsestään. Näin ainakin minun kohdallani.No hö. Meni nämä kaksi viestiä väärään järjestykseen =D...
- millazi
Hyvät ihmiset, kohtuus kaikessa. Kultainen keskitie kannattaa pitää jalkojen alla. Miettikää miksei toisella ihmisellä saisi olla lävistyksiä? Tiedän kyllä, että jos on koko naama täynnä rautaa, ei näytä hyvältä. Mutta jos ihmiselle sopii ulkonäöllisesti yksi tai kaksi lävistystä, miksi ei? Koruilla voi ilmaista omaa persoonallisuuttaan, ihan kuin pukeutumisellaankin. Ettehän te vaadi ihmisiä pukeutumaankaan samanlaisiin pukuihin, Suomessa ei ole edes koulupukuja.
Aiemmin kirjoitin jo viestin, mutta nyt kun tähän on tullut näitä lauseen/kahden viestejä, ajattelin muistuttaa eräästä asiasta. Oma kantansa kannattaa aina perustella järkisyin, jos vain voin. Silloin toisetkin ottavat sinut vakavasti. - Turha valittaa
En jaksanut lukea kuin otsikon, mutta onhan se päivänselvää, että jos lävistyksiä on muualla kuin korvissa, ei tarvitse haaveilla kolmen tonnin keskipalkasta.
Siivoojaksikin valitaan kahdesta mahdollisesta vähemmän oksettava. Tatuoitu ja lävistetty jää aina ilman.
Varmaan se vituttaa, mutta sitä te kerjäättekin, ääliöt.- sorry....
Mitä heIvettiä? Piti kirjoittaa "VlTUTTAA", mutta naputtelin rivin tähtiä? No, ei tänne muut kirjoita, kuin aika ajoin sekoilevat...
Ite oon kaikki lävärini ottanu iha vaa omaksi ilokseni (lukuunottamatta ekoja korvareikiä 4vuotiaana ku mutsin mielestä ne oli NIIIIN söpöt että pakko ne on mullekki tunkea vaikken niitä halunnukkaa).
Ite tykkään minu läväreistä, kulmassa, korvissa, huulessa, nenässä..
Toiset tykkää hatuista, toiset kengistä, osa koirista, mulle nuo lävärit on "asuste" siinä missä paitaki :)- --------------
Vaan onko lävistetyt ja tatuoidut miehet yhtä vähän seksikkäitä, kuin lävistetyt naiset? Tasa-arvoa jos ajatellaan. Jokin tarve miehilläkin on lävistyksiin ja tatuointeihin. Itse en pidä lävistyksistä, enkä tatuoinneista. Tatuoinnit ehkä menevät jonkin urheilullisen kropan alla, mutta harvoin sittenkään. Kauneus on tosiaan katsojan silmässä.
- mirella-93
Itselläni on kolmet reiät molemmissa korvanlehdissä. Ensimmäiset taisin haluta 7-vuotiaana ja siitä lähtien on tullut pidettyä oikeastaan joka päivä korvakoruja. Nuorempana ne olivat lähinnä aitoja kultaisia ja pieniä korvakoruja. Nyttemmin käytän usein melko suuria ja näyttäviä.
Korvakorut ovat mielestäni kauniita. Olen melkein hulluna niihin ja ostan niitä usein. Ne tuovat mukavasti särmää ja persoonallisuutta pukeutumiseeni. On kiva valita päivittäin erilaiset korvikset, jotka sopivat asukokonaisuuteen. Ne ovat minulle melkein yhtä tärkeitä kuin vaatteet.
Minusta lävistykset naamassa sopivat joillekin erittäin hyvin. Parhaalla ystävälläni on huulikoru, joka on sopii hänelle kuin valettu. En tosin tykkää, jos naamassa on liikaa lävistyksiä. Minusta yksi naamassa on vielä ihan hyvä. Pidän myös kieli-, nenä-, ja napakoruista. Korut vaan miellyttävät ylipäätänsä silmääni. :)- Eviva España
Täällä Espanjassa et pääse edes markettia siivoamaan lävistettynä tai tauoituna, asiakaspalvelusta puhumattakaan.
Asia on sanottu selkeästi työntekijän ohjeistuksessa ja jos ei passaa, niin ei väkisin, muitakin tulijoita on.
Lisäksi naisten on käytettävä hillitysti huulikiiltoa ja luomiväriä, sekä tietysti pidettävä kaupan univormua.
On miellyttävä asioida kaupassa, jossa latinonaiset palvelevat tyylikkäinä, mikä on tietysti kaupan tarkoituskin.
En ostaisi kanafileitä myyjältä jolla on lävistyksiä, vaikka suojakäsineitä käyttäisikin. Minusta sellainen henkilö ei vain voi olla täysin terve.
- tismalleen noin
Olen täsmälleen samaa mieltä. Lävistykset ja tatuoinnit on yäk.
Yhtä kammottavaa on meikkaaminen, etenkin kun useimmat naiset eivät tajua siitä hajuakaan.
Hajusta mieleen tuli tietenkin hajuvesi. Yäk.
Mutta kaikkein iljettävimmän näkösiä on rakennekynnet! Oksettavampaa näkyä ei voi olla.
Kyllä saippuan ja shampoon pitäisi riittää hygienian ja fyysisen viehätysvoiman jne ylläpitoon. - nemmu_313
Muistakaa kaikki ne alkuasukasheimot joilla on lävistyksiä joka jumalan paikassa, ja maalauksia ja tatuointeja ympäri kehoa. Lävistykset ja tatskat on jääny ihmisille tavaksi ilmaista mihin "heimoon" he kuuluvat. Samoin vaatteet ja meikitkin. Ihminen ilmaisee itseään kaikilla yksityiskohdilla omassa kehossaan: hiusten värillä ja kampauksella, meikkaamalla tietyn tyylisuunnan mukaan, vaatteitten värillä ja tyylillä...
Sanokaapa mikä erottaa Cherokee -intiaanit Mohawkeista?
- Cherokeet olivat diplomaattinen kansa joka eli enimmäkseen sovussa muiden ihmisten kanssa. Tämä näkyi heidän rauhaa rakastavassa olemuksessaan johon kuului kauniita koruja ja pitkät mustat hiukset. Nämä olivat niitä intiaaneja jotka tarjosivat "rauhanpiippua". Heitä voisin verrata hippeihin.
Mohawkit taas oli soturiheimo, ja heidän nimensä tarkoittaa ihmissyöjää. Heidän tyyliinsä kuului irokeesi monilla eri väreillä ja paljon lävistyksiä ja pelottavia koruja ja räväkät sotamaalaukset. Heitä vertaisin punkkareihin.
Eli tässä muutama esimerkki siitä miten nykypäivän tyylit juontaa juurensa niin kovin pitkälle historiaan. - emmie--
Itse olen 20-vuotias naisenalku, jolla ei ole mitään tatuointeja eikä lävistyksiä, ei edes niitä korviksia. Mielestäni ne eivät minulle sopisikaan. Omistan söpöt pienet korvat, joita en halua pilata millään turhilla killuttimilla tai reiänjäljillä. Koen olevani kaunis näinkin.
Korvikset sopivat joillekin, kaikille käyttäjilleen mielestäni eivät, mutta onneksi minun ei tarvitse kaikesta pitää, eikä kaikkien myöskään minusta. :)
Muissa lävistyksissä sama juttu; esim. jos miehellä on komeat kasvot ja oikea asenne kantaa kasvoissa vaikka leukalävistystä (miksikä sitä sanotaan ku se on siinä vähän sivussa? :D) niin siitä vain! Ja se näyttää jopa hyvältä! Riippuu siis täysin ihmisestä, mikä kenellekin sopii. Ja mistä kukakin tykkää. - Läväriteihyvä
Tatuoinnit ja lävarit naisilla on todella oksettavia ja kuka hullu haluaa niillä pilata nahkansa. Täällä netissä tämänkin kaltaisia naisia on ihan jonoksi asti kun eivät muualta saa seuraa kun ovat sen verta oksettavia.
eikse oo niin ett mitä heikompi itsetunto sen enempi lävistyksiä yms.
kun muuten ei pärjää.- korvissa korkeintaan
Varsinkin kun ne ovat tortun riekaleissa.
- Sole Sulavesi
Taidat provoilla. Ei kenenkään korvikset voi oikeasti ketään häiritä.
- Playman nr1
Kyllä kymmenen korvista samassa korvassa on oksettava näky, ei siitä mihinkään pääse. Ko. henkilö on yleensä muutenkin yhtä riekaleina, kuin korvansakin, joten kierrän kaukaa tuollaiset.
Sinänsä on hyvä, että tunnevammaiset merkkaavat itsensä, ettei tule hassattua ruutia variksiin.
Pelimieskin katsoo, mihin kylvää.
- parempi ilman
Lävistetyt ja tatuoidut naiset ovat reppanoita. Luonnollinen nainen on paljon houkuttelevampi.
- siskokulta76
Mulla on tytär ja mitään reikiä en anna sen naamaan ottaa!! En edes värjätä hiuksiaan.Tarpees tulee syöpää ilmansaasteista ja ruuista yms.että pitää vielä itseään myrkyttää.Meikata saa,kun kasvot puhdistaa illalla.Iho ei ole enää mullakaan 36 vuotiaana kiinteä ja joutuu tekemään työtä,että naama on kuosissa.Se puuttuis,että renkuloita riippuis,että niihin jäisi likaa.
- o _ O
Itsensä lävistävä tulee samalla niitanneeksi itsensä yhteiskunnan pohjasakkaan.
Väitän, että yli 90%:a hyvään elämään johtavista ovista sulkeutuu jo ensimmäisellä nenärenkaalla. - 7vuotiaana
Itse en ainakaan edes muista mitä ajattelin silloin kun korvikset mulle laitettiin, olin vasta 7 vuotias..
- hehaz
olen 14-vuotias tyttö ja minulla on ollut nenäkoru ja tällä hetkellä on huulikoru. korvakorut sain 6-vuotiaana ja toieen korvaan laitettiin kakkosreikä tänä vuonna. ystäväni (15v, napa-, rusto- & 3 korvakorua venytys korvassa) lupasi heti tehdä minulle lisää korviksen reikiä kun kerroin että äitini ei anna minun ottaa enempää :D
lävistykset ovat ihania ! tavatessani ihmisiä mietin millaiset lävistykset heille sopisivat :3
mutta kaipa se on niin että jokaisella on oma mielipiteensä asiasta, sehän on päätettävä itsensä kanssa ottaako niitä reikiä naamaansa/kehoonsa vai ei (: - tyttö98
mulla on nenäkoru ja korvikset, enkä aio enää MITÄÄN lävistyksiä hankkia.
- napis:)
Okei, tää on mun mielipide: lävistykset on nättejä, ne tuo ihmiseen yksityiskohtia. Korviksia pidän koska, itseasias mä vaa tykkään niistä, varsinki isoista renkaista, koska ne on hienot. Ja napakoru on musta aika seksikäs niin tykkään. Sori.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006414
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283210Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46979Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869