Olenko itserakas..?

Narsisti/muutenvaan

Tuntuu että ihmisen pitäisi pitää itseään rumana, muuten tuomitaan itserakkaaksi. Luin naisten keskustelua, kun yks ilmoitti pitävänsä kropastaan, sata naista hyökkäs ja lyttäs. :D
Oonkohan ihan normaali nainen, jos mulla ei oo ikinä tullut peiliin kattoessa olo että olisin ruma? Joka aamu ku herään, päivisin ja iltasin ku katson itteäni peilistä mä hymyilen, enkä toivois olevani kukaan muu. Se on kivaa.
Vai oonko narsisti ?

18

681

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A tip for today

Ihan normaalilta, terveeltä itsetunnolta kuulostaa. Minä olen taas mies ja pidän itsestäni vaikka en ole kaikista komein ja massaakin on hiukan yli 100 kilon. Terveellä itsetunnolla pääsee pitkälle;)

Kaikkea hyvää!:)

• Cloetta...

Narsisti on aivan jotakin muuta kuin terveellä itsetunnolla varustettu ihminen. itsestään pitää tykätä, samoin kunnioittaa toisia ihmisiä.

Olet normaali terve nainen. Suurin osa meistä naisista on kohtuullisen tyytyväinen itseensä ja elämäänsä. Ne harvat, jotka vaativat itseltään liikaa tai valittavat turhanpäiväisistä asioista esiintyvät täällä kuitenkin enemmistönä.

• Kyllä sä narsiltilta vaikutat jos oot koko ajan peilin edessä.

• weisss

Koko ajan? Sain sen kuvan että aloittaja katsoo peiliin muutaman kerran päivässä. Montakohan kertaa itse katsot? Vähintäänkin normaalia/suositeltavaa katsoa välillä peiliin. Ne joilla on huono itsetunto, eivät halua katsoa peiliin. Aloittajalle pointsit, hienoa että omaat terveen itsetunnon ja hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet! Tuollainen on aika harvinaista näinä päivinä. Surullista..

• weisss kirjoitti:

Koko ajan? Sain sen kuvan että aloittaja katsoo peiliin muutaman kerran päivässä. Montakohan kertaa itse katsot? Vähintäänkin normaalia/suositeltavaa katsoa välillä peiliin. Ne joilla on huono itsetunto, eivät halua katsoa peiliin. Aloittajalle pointsit, hienoa että omaat terveen itsetunnon ja hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet! Tuollainen on aika harvinaista näinä päivinä. Surullista..

Normaali-ihminen katsoo peiliin jos kasvoissa tai hiuksissa olisi jotain korjaamisen varaa ym.
        Tämä keskustelun aloittaja käy hymyilemässä peilikuvalleen aamulla, päivällä, illalla, ja ties kuinka monta kertaa siinä välillä.
        Mielestäni se on, ei nyt suorastaan sairasta, mutta omituista ainakin.
        Minun ei tarvitse katsoa peiliin kohottaakseni itsetuntoani, kuinka on sinun laitasi?

• weisss
        radikaalihiiri kirjoitti:

Normaali-ihminen katsoo peiliin jos kasvoissa tai hiuksissa olisi jotain korjaamisen varaa ym.
        Tämä keskustelun aloittaja käy hymyilemässä peilikuvalleen aamulla, päivällä, illalla, ja ties kuinka monta kertaa siinä välillä.
        Mielestäni se on, ei nyt suorastaan sairasta, mutta omituista ainakin.
        Minun ei tarvitse katsoa peiliin kohottaakseni itsetuntoani, kuinka on sinun laitasi?

Minä katson peiliin aamulla ja illalla luonnollisesti pesujen yhteydessä, ja vessassa käydessä tulee vähän väkisinkin katsottua peiliin, ellei välttele sitä kuin ruttoa. Silloin kun on lähdössä johonkin, on myös suositeltavaa katsoa peiliin. Tuostahan kertyy jo monta kertaa päivässä. Äläkä teke omia typeriä johtopäätöksiäsi aloittajasta.

• weisss kirjoitti:

Minä katson peiliin aamulla ja illalla luonnollisesti pesujen yhteydessä, ja vessassa käydessä tulee vähän väkisinkin katsottua peiliin, ellei välttele sitä kuin ruttoa. Silloin kun on lähdössä johonkin, on myös suositeltavaa katsoa peiliin. Tuostahan kertyy jo monta kertaa päivässä. Äläkä teke omia typeriä johtopäätöksiäsi aloittajasta.

taidat itse olla se aloittaja:)

• weisss
        radikaalihiiri kirjoitti:

taidat itse olla se aloittaja:)

Voi sua reppanaa. :) Enkä todellakaan oo aloittaja, mulla on terve itsetunto eikä mun tarvi siitä muilta kysellä.

• milla.

Pidä lippu korkealla ;)

Olen itse samanlainen, tyytyväinen itsestäni ja ulkonäöstäni. Jotkut ei siitä ehkä tykkää mutta sitten ovat tykkäämättä. Minua on jopa pidetty ylpeänä syystä jota en tiedä, ehkä se johtuu juuri tästä, vaikka hymyilen ja olen ystävällinen kaikille... Ehkä se ylpeä ryhti tulee balettiharrastuksesta. :D

Mutta mikäs sen parempaa kuin olla nainen ilman ulkonäkökomplekseja.

• pimpelipompelis

Sehan on hyva etta on tyytyvainen itseensa.

Uskoisin etta useammin naiset ovat epatyytyvaisia itseensa, ainakin itse olen. Osa saattaa kadehtia jo sitakin etta jollain naisella on ns rauha sielussaan ulkonakonsa suhteen, koska itse stressaavat siita.

Senkin olen huomannut etta tama itseensa tyytyvaisyys ei riipu kasvojen tai kropan ulkonaosta. Mallikaverini karsii ulkonaostaa eika pida itseaan tarpeeksi kauniina, ja toinen aivan erinakoinen (kauniisti sanottuna) taas on taysin ok ulkonakonsa suhteen.

Joskus jopa mita kauniimpi nainen, sita suuremmat kompleksit hanella on jotakin piirrettaan kohtaan, miksikohan?

• 15

Olet yksi niistä harvoista normaaleista naisista hullujen keskellä :) Enpä nyt muista, kuka viisas tämän sanoi, mutta lainaan häntä silti: "Ei ole terveyden merkki, että sopeutuu sairaaseen maailmaan."

• alottajamoi

pimpelipompelis:

nih. no, ite oon semmonen et ku astun mihin vaan, mua katotaan ja tuntemattomatki pysäyttelee ja kehuu kadulla yms, että en kyl kuulu ees sinne "stereotypiarumiin", oon kai itse siis kaunis harvinaisuus, hoho.
      nuorempana kyl oli, mut nyt aikuistuttua kaikki on vaan kadonnu yllättäen, kivaa !
      "kauniilla" on paineet olla aina hyvännäkönen, koska saa niin paljon huomiota osakseen.. :) mä vaan laitan itteni sellasel lookilla, mistä mä ite pidän, ja mun maku sattuu myös olemaan muiden mielestä hyvännäkönen..

• ihmettelijä fff

Onko tämä oikeasti Mies? Kävin hänen asunnolla noin 2 vk sitten ekan kerran. Peilejä oli joka paikkaan ripustettu. Seurasin miestä hänen liikkuessa . Joka kerta peilin kohdalle sattuessa hän pysähtyi sen eteen tai vilkaisi itseään.Niitä peilejä oli tosiaan paljon. Jäin miettimään millainen mies oikein on??. Mies on n 50 -vuotias . Sellainen kutistunut ryppyinen anorektikko,tatuointeja ja punk-töyhtö päässä. Onko ihan selväjärkinen.

• vastaus kysymykseesi

ei varmaankaan ole.

• Miksihän alkujaan tännekkin kommentoin, peilailkaa ihan rauhassa vaan.

• Normaali olet. Jatka samaa rataa äläkä anna muiden lytätä itsetuntoasi. =)

• välittävä nainen:)

Ikinä ei voi olla tyytyväinen itseensä.Aina pitää pyrkiä parempaan ja kauniimpaan suuntaan.Hoikistumaan ja kiinteytymään vähintäänkin jos ei muuta:)

• Kiinteyttää voi toki aina lisää, mutta hoikistumisessa tulee kyllä jossain se raja vastaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe