ns. mehupaasto 5.9 - 11.9 mukaan?

Mirc

Miten olisi? Lähteekö joku mukaan?
Eli mehupaasto viikon, alkaen ensi maanantaista (olen viikonloppuna toisessa kaupungissa yötöissä, silloin en uskalla ottaa riskiä huonosta olosta)

Sallittua olisi:
-tuoremehut ym.
-tee
-vesi ja vissyt

Pakottavan himon vaatiessa:
-kahvi mustana (paastoissa ei suositella tätä yleensä)
-light-mehut/limut (ei myöskään suositella, koska tällöin keho ei puhdistu)

Pahimpaan heikotukseen:
-omena tai vastaava, jotta kukaan ei oikeasti pyörtyis :P
-sokeripala/hunajaa/mehukeittoa jos menee vakavaksi olo, tälläsestä siis ei vielä tartte viheltää peliä poikki

Toivon, että osallistujat ajattelee ja tekee tän terveellä järjellä (ovat tarpeeksi vanhoja eivätkä liian laihoja valmiiksi) :)

Itse olen 20v, 165cm/80kg

8

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jessy____

      Olen ehdottomasti mukana ! Kesällä tuli aika paljon syötyä kaikkia ei-niin-terveellisiä ruokia ja tälläinen syksyinen puhdistus voisi olla ihan paikallaan. Lisäksi onhan tää kiva, että olisi joku "kaveri" joka paastoilee samoihin aikoihin niin voi jakaa sitten kokemuksia.
      Olen kanssa 20v, mitat n. 164/60 eli ihan normipainoinen(:

    • _Sannika_

      Mä lähen kanssa mukaan ihan täysillä!:)
      On jotenki epäterveelliseks viime aikoina muovaantunu mun ruokavalio, joten tarvitsen kunnon puhdistus startin ja sit jatkan terveellisellä linjalla.

      Oon 20 vuotta ja pituus on kans n. 164 ja paino on temppuillu 57-59 kilon välillä. Saa nähä paljon sit on alotuspaino maanantaina.

    • Mirc

      Joo, tervetuloa mukaan molemmille!
      Toi kesä oli kyllä petollinen, niin paljon hyviä puistokelejä ym... :)

    • kirjastoon, mars

      hakekaahan kirjastosta paastokirjallisuutta
      ja
      tarkentakaa vähän noita nauttimianne juomia.

      Aloittajan listasta vain vesi kuuluu paastoon ja puhdistautumiseen.
      Paastoon sopivia (hedelmä- ja vihannes)mehuja löytyy esimerkiksi luontaistuotekaupoista ja isommista marketeista ja tavarataloista. Itse voi myös keitellä liemiä lempikasviksista (itse kasvikset sitte rasiassa pakkaseen myöhempää käyttöä varten) eli vain keitinlientä nautitaan. Ja ei tietenkään mitään valmiita liemikuutioita tms. teollista lisäainep..

      Joko suolihuuhtelu on tuttu?

    • Mirc

      Eiköhän se ole ihan paastosta kiinni mitä siihen kuuluu. Tee on hyvin useissa paastoissa sallittu, erityisesti vihreä tee terveysvaikutuksineen.
      Itsepuristetut mehut ovat tietenkin paras vaihtoehto, mutta ei missään nimessä edullisin - kuten ei myöskään nuo terveyskauppojen. Jos osaa tulkita ekoodeja edes pikkaisen, löytää halvemmalla hyvin vähäisillä lisäaineilla varustettuja mehuja.

      Koska paastoja ja ihmisiä on monia erilaisia, alkulistaus ei ole järin tarkka - ja siinä on myös mahdolliset joustovarat, ettei kukaan joudu "pettymään ja lopettamaan kesken" vain sortumisen vuoksi; on tutkittu, että ihmisen on psykologisesti helpompi JÄTTÄÄ jokin tapa kuin LOPETTAA kokonaan. (ts. lopetus liian raju) jolloin muutenkin liiat tiukat säädökset ("EI MISSÄÄN NIMESSÄ MITÄÄN MUUTA") ei aiheuta mitään hyvää.

      Suolihuuhtelu on tuttu.

    • _Sannika_

      Moi, mulla viivästy se paaston aloittaminen. Aloitin 8.9. ja tänä aamuna paino oli 56,8kg! Oon vetänyt päivässä ehkä vajaa 200kcal ja harrastanut vähän reippailua. Fiilis on ihan hyvä, parhaiten onnistunut paasto ikinä:) jatkan niin kauan kun sille tuntuu...en tietty liikaa.

    • _Sannika_

      Muut ei näytä täällä kirjottelevan..no mulla alko tänään viides päivä paastoa. Oon itseasias sairastanu lievään flunssaanki just, mut ei se mua estä jatkamasta. Aamupaino oli 55,6kg! Kohta oon mun tavoitteessani, eli 54 kilossa! :)

    • Mirc

      Jepjep, täällä ehdittiin paastoilla kaks päivää ja sitten olikin sellanen räkis että loppu into :P Kuumetta, räkää ja huonoa oloa. Otan itsekseni uusiksi kunhan olen taas oikeasti elävien kirjoissa o_O Migreeninkin näin btw sain, vaikka ei ole monestikaan elämässä ollut - liekö jotain yhteistä asioilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe