Miten olisi? Lähteekö joku mukaan?
Eli mehupaasto viikon, alkaen ensi maanantaista (olen viikonloppuna toisessa kaupungissa yötöissä, silloin en uskalla ottaa riskiä huonosta olosta)
Sallittua olisi:
-tuoremehut ym.
-tee
-vesi ja vissyt
Pakottavan himon vaatiessa:
-kahvi mustana (paastoissa ei suositella tätä yleensä)
-light-mehut/limut (ei myöskään suositella, koska tällöin keho ei puhdistu)
Pahimpaan heikotukseen:
-omena tai vastaava, jotta kukaan ei oikeasti pyörtyis :P
-sokeripala/hunajaa/mehukeittoa jos menee vakavaksi olo, tälläsestä siis ei vielä tartte viheltää peliä poikki
Toivon, että osallistujat ajattelee ja tekee tän terveellä järjellä (ovat tarpeeksi vanhoja eivätkä liian laihoja valmiiksi) :)
Itse olen 20v, 165cm/80kg
ns. mehupaasto 5.9 - 11.9 mukaan?
8
181
Vastaukset
- jessy____
Olen ehdottomasti mukana ! Kesällä tuli aika paljon syötyä kaikkia ei-niin-terveellisiä ruokia ja tälläinen syksyinen puhdistus voisi olla ihan paikallaan. Lisäksi onhan tää kiva, että olisi joku "kaveri" joka paastoilee samoihin aikoihin niin voi jakaa sitten kokemuksia.
Olen kanssa 20v, mitat n. 164/60 eli ihan normipainoinen(: - _Sannika_
Mä lähen kanssa mukaan ihan täysillä!:)
On jotenki epäterveelliseks viime aikoina muovaantunu mun ruokavalio, joten tarvitsen kunnon puhdistus startin ja sit jatkan terveellisellä linjalla.
Oon 20 vuotta ja pituus on kans n. 164 ja paino on temppuillu 57-59 kilon välillä. Saa nähä paljon sit on alotuspaino maanantaina. - Mirc
Joo, tervetuloa mukaan molemmille!
Toi kesä oli kyllä petollinen, niin paljon hyviä puistokelejä ym... :) - kirjastoon, mars
hakekaahan kirjastosta paastokirjallisuutta
ja
tarkentakaa vähän noita nauttimianne juomia.
Aloittajan listasta vain vesi kuuluu paastoon ja puhdistautumiseen.
Paastoon sopivia (hedelmä- ja vihannes)mehuja löytyy esimerkiksi luontaistuotekaupoista ja isommista marketeista ja tavarataloista. Itse voi myös keitellä liemiä lempikasviksista (itse kasvikset sitte rasiassa pakkaseen myöhempää käyttöä varten) eli vain keitinlientä nautitaan. Ja ei tietenkään mitään valmiita liemikuutioita tms. teollista lisäainep..
Joko suolihuuhtelu on tuttu? - Mirc
Eiköhän se ole ihan paastosta kiinni mitä siihen kuuluu. Tee on hyvin useissa paastoissa sallittu, erityisesti vihreä tee terveysvaikutuksineen.
Itsepuristetut mehut ovat tietenkin paras vaihtoehto, mutta ei missään nimessä edullisin - kuten ei myöskään nuo terveyskauppojen. Jos osaa tulkita ekoodeja edes pikkaisen, löytää halvemmalla hyvin vähäisillä lisäaineilla varustettuja mehuja.
Koska paastoja ja ihmisiä on monia erilaisia, alkulistaus ei ole järin tarkka - ja siinä on myös mahdolliset joustovarat, ettei kukaan joudu "pettymään ja lopettamaan kesken" vain sortumisen vuoksi; on tutkittu, että ihmisen on psykologisesti helpompi JÄTTÄÄ jokin tapa kuin LOPETTAA kokonaan. (ts. lopetus liian raju) jolloin muutenkin liiat tiukat säädökset ("EI MISSÄÄN NIMESSÄ MITÄÄN MUUTA") ei aiheuta mitään hyvää.
Suolihuuhtelu on tuttu. - _Sannika_
Moi, mulla viivästy se paaston aloittaminen. Aloitin 8.9. ja tänä aamuna paino oli 56,8kg! Oon vetänyt päivässä ehkä vajaa 200kcal ja harrastanut vähän reippailua. Fiilis on ihan hyvä, parhaiten onnistunut paasto ikinä:) jatkan niin kauan kun sille tuntuu...en tietty liikaa.
- _Sannika_
Muut ei näytä täällä kirjottelevan..no mulla alko tänään viides päivä paastoa. Oon itseasias sairastanu lievään flunssaanki just, mut ei se mua estä jatkamasta. Aamupaino oli 55,6kg! Kohta oon mun tavoitteessani, eli 54 kilossa! :)
- Mirc
Jepjep, täällä ehdittiin paastoilla kaks päivää ja sitten olikin sellanen räkis että loppu into :P Kuumetta, räkää ja huonoa oloa. Otan itsekseni uusiksi kunhan olen taas oikeasti elävien kirjoissa o_O Migreeninkin näin btw sain, vaikka ei ole monestikaan elämässä ollut - liekö jotain yhteistä asioilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783