Herätystä lähi-idässä

kantsii katsoa

26

93

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elakim

kantsii katsoa

En mä jaksa kuunnella noita saarnamiehiä.

Mulle on sanottu jo: `Ettei sinun tarvitse enään ottaa vastaan oppeja veljiltäsi.`.

• Joo. Puhetta riittää. Haluaisinpa nähdä kristityksi kääntyneen muslimin! Täällä Suomessa sen sijaan muslimit eivät ole tietääkseni vaihtaneet kristinuskoon, mutta olen kuullut useiden suomalaisten alkaneen muslimeiksi. Mutta miljardien joukossa nuo eivät ole mitenkään merkittäviä. Kristinuskon ylivertaisuus ei tule hyvin esiin edes Suomessa oleville islamilaisille.

• ap.

Joo. Puhetta riittää. Haluaisinpa nähdä kristityksi kääntyneen muslimin! eneppä vaikka Helsingin helari ssrk:taan saatat vaikka nähdä !

Itse tapasin kesällä livenä, Hamasin (ääriliikkeen perustajan ) pojan, Uskoontulleen muslimin.

• ap.
    • En katso linkkiä, mutta Jeesus sanoi "te panette kätenne sairaiden päälle, ja he parantuvat". Mitä siinä muuta tarvitaan? Vai puhuiko Jeesus liikoja?

• ap.

" En katso linkkiä, mutta Jeesus sanoi "

Jeesus sanoi myös: Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat !

• Taidat "ap." sekoittaa. Tuo Jeesuksen lause taisi tarkoittaa sitä, että oli kirjaoppineita ja rabbeja, joille ei tarvinnut opettaa niinkään, mutta tavalliselle uskosta oppimattomalle kansalle opetusta uskosta piti antaa. Eli ei vissin ihan sairauksista puhunut.

• ap.
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Taidat "ap." sekoittaa. Tuo Jeesuksen lause taisi tarkoittaa sitä, että oli kirjaoppineita ja rabbeja, joille ei tarvinnut opettaa niinkään, mutta tavalliselle uskosta oppimattomalle kansalle opetusta uskosta piti antaa. Eli ei vissin ihan sairauksista puhunut.

Evankeliumi Matteuksen mukaan 9

1. Ja hän astui venheeseen, meni jälleen toiselle rannalle ja tuli omaan kaupunkiinsa.
        2. Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella.
        Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle:

"Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".

3. Ja katso, muutamat kirjanoppineista sanoivat mielessään: "Tämä pilkkaa Jumalaa".
        4. Mutta Jeesus ymmärsi heidän ajatuksensa ja sanoi: "Miksi te ajattelette pahaa sydämessänne?
        5. Sillä kumpi on helpompaa, sanoako:

'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

6. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä

anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle - "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

7. Ja hän nousi ja lähti kotiinsa.

8. Mutta kun kansanjoukot sen näkivät, peljästyivät he ja ylistivät Jumalaa, joka oli antanut senkaltaisen vallan ihmisille.
        9. Ja sieltä kulkiessaan ohi Jeesus näki miehen, jonka nimi oli Matteus, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
        10. Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, niin katso, tuli monta publikaania ja syntistä, ja he aterioivat Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.

11. Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"

12. Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
        13. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Niin totta sekin, mutta siksi tuon linkin laitoin , että oisko sinun paranemattomuus ongelmasi sama, kuin tuon linkin miehellä.
        Mutta, jos et katsonut sitä, et tiedä mistä oli kyse.

Ja vielä sielun pelastus on arvokkaampi kuin ruumiin paraneminen Jumalan silmissä.

• ap. kirjoitti:

1. Ja hän astui venheeseen, meni jälleen toiselle rannalle ja tuli omaan kaupunkiinsa.

3. Ja katso, muutamat kirjanoppineista sanoivat mielessään: "Tämä pilkkaa Jumalaa".
        4. Mutta Jeesus ymmärsi heidän ajatuksensa ja sanoi: "Miksi te ajattelette pahaa sydämessänne?

8. Mutta kun kansanjoukot sen näkivät, peljästyivät he ja ylistivät Jumalaa, joka oli antanut senkaltaisen vallan ihmisille.
        9. Ja sieltä kulkiessaan ohi Jeesus näki miehen, jonka nimi oli Matteus, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
        10. Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, niin katso, tuli monta publikaania ja syntistä, ja he aterioivat Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.

11. Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"

12. Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
        13. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Niin totta sekin, mutta siksi tuon linkin laitoin , että oisko sinun paranemattomuus ongelmasi sama, kuin tuon linkin miehellä.

Ja vielä sielun pelastus on arvokkaampi kuin ruumiin paraneminen Jumalan silmissä.

No nyt katsoin tuo linkin. Mua hämäsi se, että itse en voi luottaa Raamattuun, joten miehen puheet Raamatun voimasta ei vakuuta mua laisinkaan. Kun mä luin Raamattua enemmän, menetin kaiken uskoni. Järkeni ei käsittänyt, miksi Jumala on niin äärettömän julma, eikä edes paranna ketään. Spitaalisetkin leirin ulkopuolelle vaan, ja vamman saaneita ei parantanut, vaan käski olla menemättä temppelin pyhimpään saastuttamaan sitä.

Ja tuo, että on vastakkainen voima, kun puhuu Jumalan vastaisia asioita, niin se vaikuttaa, että Jumalan vaikutus häviää. Päätin kerran vuosia sitten kokeilla, että onko kaatumiset todellisia, vai voiko omalla asenteella vaikuttaa siihen. Ja kun olin päättänyt olla kaatumatta, niin en kaatunut ikinä. Itse ajattelenkin niin, että jokainen vaikuttaa kokemuksiinsa omilla asenteillaan. Ne, jotka haluavat saada uskon kokemuksia, myös saavat niitä.

Ex vaimoni on kova uskova, mutta ei pystynyt parantamaan mun vaivoja, vaikka kiihkeästi halusi Jumalan näyttävän parantavan voimansa. Sama vaikutus, oli rukoilijana kuka hyvänsä. Siksi pidänkin kaikkea uskoon liittyvää tunnetta suggestiona. Jumala tuntuu, jos niin ajattelee. Jumala ei tunnu, jos ei niin ajattele. Jumala on siis todellisuutta pään sisällä, ei todellisuudessa.

Petyin uskoon siis uskovan vaimoni kautta sekä lukemalla Raamattua. Vaimoni nimittäin uskoi ja uskoi, vaikka näki ettei mitään tapahdu. Mä en uskonut enää. Tulin järkiini.

• moro vaan
        ap. kirjoitti:

ap.

`Ja hänen äitinsä kysyi Jumalalta. Miksi poikani välillä kaatuu veteen, ja välillä tuleen.`.

`Ja seurakunta toivoi yhtä poistettavaksi keskuudestaan. Se tapahtui. mutta elkää iloitko siitä. Se tapahtui vain, ettei hänen sielunsa joutuisi iänkaikkiseen kadotukseen.`,

• ja aloin homoksi

No nyt katsoin tuo linkin. Mua hämäsi se, että itse en voi luottaa Raamattuun, joten miehen puheet Raamatun voimasta ei vakuuta mua laisinkaan. Kun mä luin Raamattua enemmän, menetin kaiken uskoni. Järkeni ei käsittänyt, miksi Jumala on niin äärettömän julma, eikä edes paranna ketään. Spitaalisetkin leirin ulkopuolelle vaan, ja vamman saaneita ei parantanut, vaan käski olla menemättä temppelin pyhimpään saastuttamaan sitä.

Ja tuo, että on vastakkainen voima, kun puhuu Jumalan vastaisia asioita, niin se vaikuttaa, että Jumalan vaikutus häviää. Päätin kerran vuosia sitten kokeilla, että onko kaatumiset todellisia, vai voiko omalla asenteella vaikuttaa siihen. Ja kun olin päättänyt olla kaatumatta, niin en kaatunut ikinä. Itse ajattelenkin niin, että jokainen vaikuttaa kokemuksiinsa omilla asenteillaan. Ne, jotka haluavat saada uskon kokemuksia, myös saavat niitä.

Ex vaimoni on kova uskova, mutta ei pystynyt parantamaan mun vaivoja, vaikka kiihkeästi halusi Jumalan näyttävän parantavan voimansa. Sama vaikutus, oli rukoilijana kuka hyvänsä. Siksi pidänkin kaikkea uskoon liittyvää tunnetta suggestiona. Jumala tuntuu, jos niin ajattelee. Jumala ei tunnu, jos ei niin ajattele. Jumala on siis todellisuutta pään sisällä, ei todellisuudessa.

Petyin uskoon siis uskovan vaimoni kautta sekä lukemalla Raamattua. Vaimoni nimittäin uskoi ja uskoi, vaikka näki ettei mitään tapahdu. Mä en uskonut enää. Tulin järkiini.

Ja aloit homoksi ? mielenkiitoinen konsepti ???.............

• Erilaista kaikilla

Onko Jumala mielestäsi siis vain ihmetemppuja tekevä taikuri? Ja jos Jumala ei tottele sinua, Häntä ei voi olla olemassa? Toisaalta tuontyyppiset kokemukset helposti ajavat tiehensä.

Jumala ei minusta "tunnu", mutta silti uskon Häneen. Olisi hassua, jos koko ajan ajattelisin, että pitäisi "tuntua" joltain.

Itse luulen, että Jumalan Henki on jollain itselläni tietymättömällä tavalla saanut itseni vakuuttumaan. Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät ole lukeneet jatkuvasti Raamattua tai käyneet missään kokouksissa ja he silti uskovat.

• Saattaa olla tätä
        Erilaista kaikilla kirjoitti:

Onko Jumala mielestäsi siis vain ihmetemppuja tekevä taikuri? Ja jos Jumala ei tottele sinua, Häntä ei voi olla olemassa? Toisaalta tuontyyppiset kokemukset helposti ajavat tiehensä.

Jumala ei minusta "tunnu", mutta silti uskon Häneen. Olisi hassua, jos koko ajan ajattelisin, että pitäisi "tuntua" joltain.

Itse luulen, että Jumalan Henki on jollain itselläni tietymättömällä tavalla saanut itseni vakuuttumaan. Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät ole lukeneet jatkuvasti Raamattua tai käyneet missään kokouksissa ja he silti uskovat.

Sen lisäksi vaikuttaisi että sinulle on väärään aikaan tuputettu jotakin, mitä et ole voinut sillä hetkellä uskoa ja mihin et ole ollut valmis. Eli olet "yrittänyt" epätoivoisesti uskoa ja saanut siitä sitten vähän väärän kuvan.

• Erilaista kaikilla
        Erilaista kaikilla kirjoitti:

Enkä siis ole helluntailainen, vaan ihan tavallinen ev.lut.

• ja aloin homoksi kirjoitti:

Ja aloit homoksi ? mielenkiitoinen konsepti ???.............

Ja aloin homoksi. Ei kukaan täysjärkinen ala homoksi. Mitä järkeä siinä on tässä homoille vihamielisessä yhteiskunnassa? Mulle kävi kuten monelle muulle. Halusin nuorempana alkaa elämään miehen kanssa, mutta se ei ollut mitenkään suotavaa siihen aikaan. Menin naimisiin naisen kanssa. Se oli suotavaa ja on edelleenkin.

Lopulta kuitenkin aloin olla oma itseni, miksi pitää olla muiden mieliksi joku toinen? Kaikki eivät tietenkään tee niin, vaan pysyvät kaapissa koko ikänsä. Siksi homojen määrä on pieni tilastoissa; kukapa sitä nyt homoksi haluaa leimautua, ja sanovat olevansa heteroita.

• ap.

Oliko sinulla itselläsi , suhdetta Jumalaan ?

" tuo, että on vastakkainen voima, kun puhuu Jumalan vastaisia asioita, niin se vaikuttaa, että Jumalan vaikutus häviää "

Totta kai saatana ei halua, että kukaan uskoo Jumalaan ! Siksi se sekottaa.
        Mutta rukoile nyt Jumalaa muuttamaan elämäsi ja antamaan sinulle voiman tulla uskovaksi. Sillä ei se usko ole meissä itsessämme, se on Jumalan antamaa.

Jeesus sanoo tänäkin päivänä:

Jeesus näki miehen.. Ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".

• ap. kirjoitti:

Oliko sinulla itselläsi , suhdetta Jumalaan ?

" tuo, että on vastakkainen voima, kun puhuu Jumalan vastaisia asioita, niin se vaikuttaa, että Jumalan vaikutus häviää "

Totta kai saatana ei halua, että kukaan uskoo Jumalaan ! Siksi se sekottaa.
        Mutta rukoile nyt Jumalaa muuttamaan elämäsi ja antamaan sinulle voiman tulla uskovaksi. Sillä ei se usko ole meissä itsessämme, se on Jumalan antamaa.

Jeesus sanoo tänäkin päivänä:

Jeesus näki miehen.. Ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".

Minulla ei ole ollut suhdetta Jumalaan. En koskaan oikeastaan tiennyt missä se Jumala oikein on, vaikka olinkin uskova. Lopulta totesin rukoilevani pelkille seinille. Vaikutin ääliöltä. Asiat ei oo muuttuneet; en vieläkään tiedä missä Jumala on. Sellaista ei siten voi pyytää eikä rukoilla.

• ap.

Minulla ei ole ollut suhdetta Jumalaan. En koskaan oikeastaan tiennyt missä se Jumala oikein on, vaikka olinkin uskova. Lopulta totesin rukoilevani pelkille seinille. Vaikutin ääliöltä. Asiat ei oo muuttuneet; en vieläkään tiedä missä Jumala on. Sellaista ei siten voi pyytää eikä rukoilla.

Jumala on taivaassa ja siellä missä häntä etsitään..
        Itse olen aina uskonut, että Jumala on olemassa, vaikka en häntä tuntenutkaan.
        Ja, kun puolestani rukoiltiin, kun tulin uskoon, en kokenut mitään.
        Vasta sitten kun kerroin muille tulleeni uskoon... Koin !
        Ja olen kokenut sen jälkeen.

Miten sä sitten olit uskova, jos et kokenut Jumalan läsnäoloa mitenkään ?

• edesauttamus

Ja aloin homoksi. Ei kukaan täysjärkinen ala homoksi. Mitä järkeä siinä on tässä homoille vihamielisessä yhteiskunnassa? Mulle kävi kuten monelle muulle. Halusin nuorempana alkaa elämään miehen kanssa, mutta se ei ollut mitenkään suotavaa siihen aikaan. Menin naimisiin naisen kanssa. Se oli suotavaa ja on edelleenkin.

Lopulta kuitenkin aloin olla oma itseni, miksi pitää olla muiden mieliksi joku toinen? Kaikki eivät tietenkään tee niin, vaan pysyvät kaapissa koko ikänsä. Siksi homojen määrä on pieni tilastoissa; kukapa sitä nyt homoksi haluaa leimautua, ja sanovat olevansa heteroita.

Omana itsenä oleminen voidaan käsittää omien halujen pidäkkeettömäksi toteuttamiseksi. Sen tarkempi kuvaus mitä kaikkea se voi olla saattaisi tuntua loukkaavalta.

• ap. kirjoitti:

Jumala on taivaassa ja siellä missä häntä etsitään..
        Itse olen aina uskonut, että Jumala on olemassa, vaikka en häntä tuntenutkaan.
        Ja, kun puolestani rukoiltiin, kun tulin uskoon, en kokenut mitään.
        Vasta sitten kun kerroin muille tulleeni uskoon... Koin !
        Ja olen kokenut sen jälkeen.

Miten sä sitten olit uskova, jos et kokenut Jumalan läsnäoloa mitenkään ?

ap. Olet oikessa. Olin tyhmä kun uskoin sellaiseen, jonka kuulin olevan olemassa, mutta en kokenut enkä tiennyt henkilökohtaisesti Jumalasta yhtään mitään. Uskoni oli turhaa. Olin uskovana kauan. Olin siis tyhmä, kun uskoin, vaikka mitään en kokenut. Sellainen järjettömyys oli hyvä lopettaa. Se oli elämäni paras ratkaisu enkä ole katunut.

• ap.

ap. Olet oikessa. Olin tyhmä kun uskoin sellaiseen, jonka kuulin olevan olemassa, mutta en kokenut enkä tiennyt henkilökohtaisesti Jumalasta yhtään mitään. Uskoni oli turhaa. Olin uskovana kauan. Olin siis tyhmä, kun uskoin, vaikka mitään en kokenut. Sellainen järjettömyys oli hyvä lopettaa. Se oli elämäni paras ratkaisu enkä ole katunut.

" Olin siis tyhmä, kun uskoin, vaikka mitään en kokenut."
        En tuota tarkoittanut..
        Vaan lähinnä sitä, että miksi et kokenut mitään, jos tulit uskoon ? Siis jossain vaiheessa luulisi jotain kokevan, vaikka ei juuri sillä hetkellä .
        Kysymys kuuluukin miten tulit uskoon ?

• ollenkaan ?
        ap. kirjoitti:

" Olin siis tyhmä, kun uskoin, vaikka mitään en kokenut."
        En tuota tarkoittanut..
        Vaan lähinnä sitä, että miksi et kokenut mitään, jos tulit uskoon ? Siis jossain vaiheessa luulisi jotain kokevan, vaikka ei juuri sillä hetkellä .
        Kysymys kuuluukin miten tulit uskoon ?

Vai tuliko uskoon ?

• ollenkaan ? kirjoitti:

Vai tuliko uskoon ?

Hyviä kysymyksiä, kiitos. Rippileirillä jo aloin uskomaan. Siitä seurasi kaikkea Raamattukoulua, jne. Mutta enpä ole kokenut ikinä mitään. Uskoin vain, että Jumala on. Tämä on sikäli mielenkiintoista, että tämän perusteella, jos Jumala on olemassa, antaa kokemuksia itsestään vain niille, joille haluaa. Ja kun minulle ei tullut mitään, koin uskovani turhaan. Samalla menetin uskoni Jumalaan. Jos Jumala on, niin ei ainakaan mua tarvinnut.

• ap.

Hyviä kysymyksiä, kiitos. Rippileirillä jo aloin uskomaan. Siitä seurasi kaikkea Raamattukoulua, jne. Mutta enpä ole kokenut ikinä mitään. Uskoin vain, että Jumala on. Tämä on sikäli mielenkiintoista, että tämän perusteella, jos Jumala on olemassa, antaa kokemuksia itsestään vain niille, joille haluaa. Ja kun minulle ei tullut mitään, koin uskovani turhaan. Samalla menetin uskoni Jumalaan. Jos Jumala on, niin ei ainakaan mua tarvinnut.

Minulle tulee sellainen olo, että et koskaan tullut sisälle pelastukseeen ? Uskoit siihen mitä kuulit Jumalasta, mutta et avannut ovea, mennäksesi itse sisälle pelastukseen ? Olenko oikeassa ?
        Se selittäisi sen, ettet koskaan kokenut mitään henk.koht. tasolla.

" Jos Jumala on, niin ei ainakaan mua tarvinnut. "

Jeesus kuoli ristillä sinun syntiesi tähden. Hän odottaa sinua edelleen luokseen.
        Hän rakastaa sinua iankaikkisella rakkaudella.

• Shrink
    • lskdköafj

kävin katsomassa. kiitos linkistä. tv7:llä tulee niin paljon soopaa, ettei sitä viitsi usein katsoa, mutta tämä oli ihan hyvä jakso.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3703
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2404
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1955
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1709
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      97
      1499
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      92
      1332
    Aihe