Hyvät juoksuhousut/-paita

123444445556

Olisiko mitään ehdotusta merkeistä ja malleista, joita kannattaisi katsoa. En halua mitään kalleinta, mutta hinta-/laatusuhteeltaan mahdollisimman hyvät housut ja paidan juoksuun. Pitäisi sopia eritoten talveen ja syksyyn, koska kesällä tuo pukeutuminen ei ole mielestäni niin tarkkaa ja juokseminenkin jää silloin vähemmälle.

Olen ihan normaalin t-paidan yleensä laittanut takin alle ja on kyllä sen verran hiostavaa menoa, että haluaisin hengittävämpiä materiaaleja.

En aio lähteä tilaamaan netistä, vaan käyn ostamassa liikkeestä Tampereelta, jotta tulee varmasti oikean kokoinen (löytyisiköhän intersportista tai stadiumista hyviä malleja?).

Samalla voisin kysyä mielipiteitä musiikkisoittimista juoksulenkille. Mikä on teidän mielestänne kätevin soitin/kuuloke lenkille? Itse olen mennyt vanhalla mp3 soittimella ja nappikuulokkeilla. Putoilivat niin paljon korvista, että otin käyttöön tuollaiset rumat, vanhat sankakuulokkeet. Kyllä ne menee, mutta mieluusti sitä jotkut paremmat ostaisi.

Kyllähän näitä tietoja itsekin saan kun lähden kauppoihin kiertämään ja lueskelemaan netistä, mutta ajattelin kirjoittaa tännekkin jos paikalla sattuisi olevan ihmisiä, joilla on tietoa asiasta. Pääsisi paremmin vauhtiin jos saisi muutamia vinkkejä.

7

1597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tugendbold

Itse tykkään rukkan pitkistä urheilukerrastoista talvella ja päällä on joku tuulenpitävä itsellä löytyy kolme kaikki eri merkkiä: Lotto, Haglöfs, Dobson. Haglöfsistä tykkäsin, Dobson on ensitalven ykkönen ja Haglöfs sirtyy varalle ja Lotto on varan vara. Kesällä on yleensä Adidaksen sortsit ja joku urheilupaita mikä kaapista löytyy. Pitkillä lenkeillä pitää ottaa oma suosikki. Kannattaa kiinnittää huomiota myös sukkiin. Oma suosikki on nyt Sidoste sukan juoksusukka ja Lidlin sukka. Itse en tykkää käytää trikoita, mutta se on makuasia. Mene testaan Lidlin tarjoukset. Ainakin on halpoja. Ne mitä itse olen sieltä ostanut on ollut hinta/laatu suhteelta ihan hyviä.

En koskaan kuuntele musiikkia juostessa joten en osaa sanoa mitään kuulokkeista.

• cxvxcvxcvxcxvc

Riittääköhän nuo pelkät trikoot talvella mihin pakkaseen asti? Onko mitään järkeä laittaa niiden alle urheilukerraston housuja?

Takkia talvella varmaan joutuu käyttämään kuitenkin. Olisiko sinne alle paras urheilukerrasto vai hieman paksumpi urheilupaita?

Ajattelin, että nuo trikoot ja urheilupaita voisi olla ihan sellaisenaankin riittävät lenkkeilyyn alkusyksystä ja jos niitä käyttäisi sitten mahdollisesti tuulivaatteiden alla kylmillä ilmoilla. Tosin tietenkin täytyy käydä ensin testaamassa miltä tällainen vaatetus näyttää päällä.

• viimasuojatut trikoo
        cxvxcvxcvxcxvc kirjoitti:

Riittääköhän nuo pelkät trikoot talvella mihin pakkaseen asti? Onko mitään järkeä laittaa niiden alle urheilukerraston housuja?

Takkia talvella varmaan joutuu käyttämään kuitenkin. Olisiko sinne alle paras urheilukerrasto vai hieman paksumpi urheilupaita?

Ajattelin, että nuo trikoot ja urheilupaita voisi olla ihan sellaisenaankin riittävät lenkkeilyyn alkusyksystä ja jos niitä käyttäisi sitten mahdollisesti tuulivaatteiden alla kylmillä ilmoilla. Tosin tietenkin täytyy käydä ensin testaamassa miltä tällainen vaatetus näyttää päällä.

Itsellä vajaa 10 pakkasastetta on raja, jossa viimasuojatun juoksutrikoon alle alkaa kaivata pitkiä kalsareita.

• Tugendbold
        viimasuojatut trikoo kirjoitti:

Itsellä vajaa 10 pakkasastetta on raja, jossa viimasuojatun juoksutrikoon alle alkaa kaivata pitkiä kalsareita.

No, itse juoksen yleensä sortseissa ja urheilupaidassa jos on joku 15 tai yli. Jos on joku 5 - 15 niin on tuulitakki ja jos menee alle 5 niin on myös tuulipuvun housut ja jos on lähelläkään nollaa, niin on pitkä urheilukerrasto, tuulipuku, pipo ja hanskat. Jos on alle -15 - 5 niin sitten on kaksi urheilukerrastoa ja tuulipuku. Ja jos on alle -15 niin en juokse jos ei ole ihan hirveän pitkä pakkasjako, jolloin lisätään edelliseen mikrofleece tuulipuvun alle. Mutta kokeile itse. Joku tykkää kylmästä ja toinen ei.

• Tarpeen mukaan

Ei kai sillä merkillä ole niin väliä. Menet vain kokeilemaan, tutkit ominaisuudet omiin tarpeisiin ja hinnallakin voi olla merkitystä. Nyt alkaa olla se hetki että juoksutuoteisiin on ilmestyy alelappuja. Paikallisessa Prismassa taisi tulla osaan -50% pari viikkoa sitten ja ne hävisikin hyllystä melkein saman tien. Kalliimmat merkit ei ollu vielä alennuksessa, mutta kohta varmaan on.

Asics nyt ainakin on tunnettu juoksutuote ja kai ne hyviä on. itse olen ostellut yleensä alennuksesta tai muuten halpoja eikä ole ollu moittimista.

Sukat kannattaa ostaa juoksemiseen tarkoitettua mallia, tavallisilla tennissukilla ei kannata ainkaan juosta mitään pidempiä lenkkejä.

Paita pitää olla ehdottomasti ns. tekninen paita, eikä mitään puuvillaa. Kesällä t-paita ja nyt syksyllä pitkillä hihoilla. Ilmojen jäähtyessä juoksutakki on tarpeen ja alle juoksupaitaa tai teknistä kerrastoa tarpeen mukaan ja pakkasella lisää kerroksia väliin.

Kesällä voi juosta shortseilla ja kylmemmillä ilmoilla trikoilla, talveksi löysemmät juoksuhousut, jotta saa teknistä kerrastoa alle ja pakkasella myös välihousut.

Syksyn edetessä tarpeen mukaan lippalakkia (myös kesällä), pipoja ja hanskoja. Itsellä on vähän kylmälle herkät sormet ja sopivien käsineiden valinta välillä vaikeaa, ei saa olla liian lämpimät ettei kastu hikoillessa, mutta pitäisi olla riittävän lämpöset ettei palele.

Kengät on kulutustavaraa ja niitä joutuu ostamaan yhdet tai kahdet vuodessa, samoilla ei oikein kahta kautta pidempään voi/kannata juosta, kuluvat ja kovettuvat. Talveksi piikkikenkää, jos meinaa tosissaan painella jäisillä urilla.

• Rikoo on riskillä...

Itse olen kokenut juoksutrikoot melkoisen hyviksi. Ostin alkukesästä Niken shortsit sekä pitkät juoksuhousut. Ne tuntuvat hyviltä ja tukevilta juostessa. Huomasin eilen että Lidlissä on juoksutrikoot tosi edulliset ja kävin sellaiset ostamassa koska juoksupaidat ja sukat on siellä ihan hyvälaatuiset. Tulin juuri lenkiltä ja jalassa oli uudet Lidl-trikoohousut jotka ovat totaalisesti erilaiset kuin nuo vanhat Niken vastaavat. Kangas on ohutta eikä sellaista tukevaa fiilistä tule lainkaan... Siirtyvät siis talven hiihtolenkeille joksikin välikerrastoksi.

• trikoot on jees

Itse ostin muutama viikko seitten ensimmäiset trikoot, pitkälahkeiset Graftit. Ne on kans paksua kangasta ja aika tiukat, varsinkin pohkeista. Tarkoitus on kai estää veren pakkautumista jalkoihin? Tosi kivat juostessa. Iholla oleva kangas siirtää hien pois ja jalat tuntuu kuivilta. Toimii varmaan tosi hyvin "alushousuina" talvella kun on niin kylmää että pitää pitää enemmän vaatetta päällä.

Löysissä juoksuhousuissa tuntee miten hikipisarat valuu jaloissa (kengät kastuu) ja välillä housut liimaantuu jalkoihin ja saattaa silloin kiristää jostain yms.

Vaimo sanoo että ne on kamalan näköiset, mutta enpä minä mitään seuraa olekkaan hakemassa juoksulenkillä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      814
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe