Ex takaisin?

Edelleen rakastunut

Entinen poikaystäväni jätti minut noin parisen vuotta sitten. Hän tahtoi elämältää eri asioita kuin minä (on muutaman vuoden nuorempi). Eromme otti minulle koville ja pysyimmekin ystävinä eron jälkeen. Vietimme paljon aikaa yhdessä ja tapasimme melkein päivittäin. Hänellä oli uusia ihastuksia siinä välissä mutta eivät ne kestäneet, olin mustasukkainen mutta heidän eronsa jälkeen tilanne aina helpotti. Noin puoli vuotta eromme jälkeen hän tapasi minua 7 vuotta nuoremman tytön, jonka kanssa on vieläkin. Itse en ole hänen jälkeensä ketään tavannut.

Ongelmana on se, että meidän suhteemme muuttui tytön myötä. Emme enää näe niin usein kuin ennen. Aina meidän näkemisellemme hän kysyy tytöltä luvan ja laittaa heidän yhteiset asiat aina edelle. En itse ole koskaan tyttöä nähnyt virallisesti, kerran he kävelivät ohitseni kaupungilla ja minulle tuli henkisesti todella huono olo. Enää en voi soittaa hänelle keskellä yötä ja puhua asioista kuten ennen. Enkä voi mennä kahville hänen kanssaan niin kuin haluan. Näemme nykyisin hyvin harvoin ja kun kysyn kuulumisia hän puhuu suhteestaan. Olen hänelle usein sanonut etten tahdo tytöstä mitään kuulla ja minua ärsyttää kun yhteiset kaverimmekin pitävät tästä tytöstä.

Hänen tyttönsä on tosiaan vasta 21 ja tähän naiseen exäni on valmis täysin sitoutumaan. Itse odotin suhteemme aikana kosintaa ja vihjailinkin hänelle usein. Ehdotin lapsen tekoa ja yhteisen asunnon hommaamista, mutta hän ei koskaan omien sanojensa mukaan ollut valmis. Nyt sain tietää hänen kosineensa tätä uutta tyttöä ja ex sanoi heidän suunnittelevan häitä. Kuulin myös ystäviltämme että tyttö ehkä odottaa lasta. Itse odotin kauan näitä asioita häneltä ja hän rikkoi kaikki unelmani antamalla ne jollekin keskenkasvuiselle kakaralle.

Olen edelleen yhtä rakastunut mieheen kuten ennen ja tahdon hänen kanssaan tulevaisuuden. En todellakaan tiedä mitä hän näkee nykyisessään ja mitä kyseisellä tytöllä on antaa hänelle? Olen valmis tekemään melkein mitä vain saadakseni miehen tajuamaan asioiden oikein laidan. Onko kellään kokemusta kyseisestä tilanteesta ja miten teidän mielestä tulisi toimia? Olen toivottoman rakastunut ja pohjattoman surullinen kun hemmoteltu kakara elää MINUN unelmaani!

49

5425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moottoritie on kuuma

      On kokemusta. Nosta kytkintä ja poista eksän numero puhelimesta, Elä omaa elämääsi. Ei sun haaveita ole kukaan vienyt, eikä estä, joten ota omasi ja elä elämäsi niinkuin sinä sen tahdot. Ei sinun tarvitse edes tietää kenenkään muun elämästä. Elä ja nauti tätä päivää. Olet ehkä rakastunut, eikä siitä niin helposti pääse ylitse, mutta se ei tarkoita, että sinun tarvitsisi enää olla typerä tuollaisen jälkeen. Ota se oppimiskokemuksena, tiedät vastaisuuden varalle, että jos mies tai elämäntilanne tai molemmat ei ole hyviä, sä voit lähteä eteenpäin ja siihen ei kuole. Nimenomaan parempia mahdollisuuksia sitten löytää hyvä mies ja hyvä elämä. Ja paras neuvo vaan on se, että eksän kanssa hautaat nyt välit, ei tuolla ole tuleviausuutta. Sulla on ja älä sitä enää pilaa millään roikkumisilla, vaikka se _tuntuisi_ miltä. Toista ei voi muuttaa, itseään voi aina ja montakin kertaa, jos metsään menee.

    • tuli vaan mieleen

      Niin, ymmärrän turhautumisesi, ikäväsi, ja jos rakastaa niin rakastaa. sille tunteelle on paha mennä kenenkään ulkopuolisen sanomaan mitään.

      Mutta! exäsi on nyt uudessa suhteessa ja haluaa kunnioittaa suhdettaan olemalla lojaali suhteelleen ja ainakin kirjoituksestasi päätellen hän rakastaa tätä tyttöä syvästi.
      " Enää en voi soittaa hänelle keskellä yötä ja puhua asioista kuten ennen. Enkä voi mennä kahville hänen kanssaan niin kuin haluan." Mietihän siltä kantilta että jos olisitte exäsi kanssa yhdessä, haluaisitko sinä, että hän viettäisi aikansa mieluummin exänsä kanssa kuin sinun?

      Ja tuo että jos hän sitten vaan puhuu suhteestaan teidän näkemisen aikana eikä kunnioita sitä että olet pyytänyt ettei siitä puhuttaisi, niin ihan oikeasti! kannattaako sitten teidän myöskään nähdä. Rikot itseäsi vain enemmän!

      Tottakai sua ottaa päästä se, että ne unelmat mitä sinulla oli, on nyt jonkun muun käytettävissä, mutta olet myös aikuinen joten opi myös käsittelemään asia aikuisen näkökulmasta. Teidän suhteenne ei vaan yksinkertaisesti toiminut ja nyt hän yrittää onnea jonkun muun kanssa. Vaali niitä hyviä muistoja ja yritä irrottautua menneestä uskaltamalla katsoa tulevaan ja vaikka tapaamalla muita ihmisiä. Ei se helppoa ole, tiedän kokemuksesta, mutta jos jäät tuohon roikkumaan, saat roikkua siinä loppuikäsi.

      Sekin että purat nyt vihasi käyttämällä tytön ikää aseena, kertoo siitä että olet liian riippuvainen exästäsi. Kirjoituksestasi huokuu sellainen viha sitä tyttöä kohtaan, joten ihmettelen miksi et ole yhtä katkera exällesi. Hänhän kuitenkin valitsi sen tytön eikä sinua.

    • anna tyypin mennä

      Aloittajalle vielä.. Voi olla, että mies on henkisesti vielä kypsymättömämpi tai sellainen parinkymppisen luokkaa kypsyydeltään, että suhde onkin parempi nuoren tytön kanssa ja sehän ei ole miehen vika, vaan parempikin niin. Jos jaksaa kihistä ja kiherrellä parinkymppisten kanssa, niin avot, siitä vaan, sä et jaksaisi sellaista miestä, jonka elämänfilosofia lähtee siltä pohjalta. Aloittajan kannattaa katsella itsestä vaikka 5-10 vuotta vanhempia miehiä, jotka voi olla jo pidemmällä elämässään ja henkisellä samalla aaltopituudella.
      Ei kannata nähdä. Varmaan tulee joskus vastaan parin kolmen kersan kanssa ja sä mietit, että mitä sä koskaan ihannoit siinä tilanteessa. Ja mieti, se nainen sun iässäsi on jo juuttunut kiinni hellan ja ekovaippojen pesun välitilaan. Sitäkö sä haaveilet? Et varmaan. Paljon parempi näin.

      Mutta tottakai aloittajan unelmat on aivan aloittajan käsissä, ei niitä ole kukaan vienyt mihinkään, kun ei edes voi. Saa haaveilla ja toteuttaa haaveitaan ilman muuta. Mut kannattaako kaikesta haaveilla väärän tyypin kanssa, on ihan eri juttu. Mä en aloittajana jaksais ehkä tavata miestä, parin vuoden päästä kun siltä kysyy, että mitä kuuluu niin se alkaa analysoida lapsensa ripulia tai korvatulehduskierrettä tai tutinvieroitusongelmia..
      :) Et ihan kivaa sinkkunakin.

    • 12+1

      Toi lähtökohta on huono kun hän jätti sut, jos olis ollu toisin päin että sä olisit jättäny ja tullu myöhemmin toisiin aatoksiin niin..
      Sä "Edelleen rakastunut" teit sen virheen et jäit sille exällesi ystäväksi, olis ehkä parempi ettet olis ollu kaveria, vaan antanu ymmärtää vaan mitä haluat.
      Kantsii vaan antaa olla ja tiedä vaikka palaisi, tee sillä aikaa muuta, harrasta jotain tms.
      Älä kuitenkaan kovetu ja ota sillai opiksesi, että aina käy näin, aina kannattaa
      luottaa ja toivoa, olla unelmia!

      • turhaa idealismia

        Paitsi että, joskus kannattaa luottaa, ei todellakaan aina! Suurimmaksi osaksi ei, mutta silloin tällöin kun katsoo eteensä. Ja toivosta, että realistisesti kannattaa toivoa, muttei älyttömiä. Lisäksi pieni katkeroittaminen vaan realisoi tätä sosiaalisen elämän viidakonlaki kuviota paremmin, mut ei sellasta kakslahkeista ole, jonka perään lopulta kannattais huokailla. Loppujen lopuksi asiat realisoituu aika yksinkertaisesti, pieni perä ja isot tissit. Nätti naama ja hiukan naiivi käytös, sillä koktaililla pärjää. Ja miehistä sen verran, että katsoo, että seuraava on ainakin tarpeeksi komea, ainakin sitä jaksaa katsella hetken pidempään kuin kuunnella, jos kyllästyy.


      • 1+200
        turhaa idealismia kirjoitti:

        Paitsi että, joskus kannattaa luottaa, ei todellakaan aina! Suurimmaksi osaksi ei, mutta silloin tällöin kun katsoo eteensä. Ja toivosta, että realistisesti kannattaa toivoa, muttei älyttömiä. Lisäksi pieni katkeroittaminen vaan realisoi tätä sosiaalisen elämän viidakonlaki kuviota paremmin, mut ei sellasta kakslahkeista ole, jonka perään lopulta kannattais huokailla. Loppujen lopuksi asiat realisoituu aika yksinkertaisesti, pieni perä ja isot tissit. Nätti naama ja hiukan naiivi käytös, sillä koktaililla pärjää. Ja miehistä sen verran, että katsoo, että seuraava on ainakin tarpeeksi komea, ainakin sitä jaksaa katsella hetken pidempään kuin kuunnella, jos kyllästyy.

        npa katkeraa tekstiä, aloittajalle hyvä varoitusesimerkki!


      • aivan päinvastoin
        1+200 kirjoitti:

        npa katkeraa tekstiä, aloittajalle hyvä varoitusesimerkki!

        ei ollenkaan katkeraa. Itse asiassa aloittaja tulisi mahdollisesti olemaan katkera, jos ei tajua tarpeeksi hyvissä ajoin tiettyjä elämän lainalaisuuksia. VInkeistä kannattaisi olla kiitollinen, jotta ei tarvitsisi täällä sitten itkeä pettymyksiään. Helpompaa tosin on, jos ei ole liian naiivi vedätettäväksi tai miesten leikkikaluksi.


    • Edelleen rakastunut

      On vain niin vaikea päästää irti kaiken jälkeen. Meidän suhteemme oli niin ihana ja uskomaton, parasta mitä olen kokenut. Kokeilen tapailla paria miestä eron jälkeen, mutta kukaan ei ollut yhtä hyvä kuin exäni. Tahdoin pysyä kavereina vaikka ero tulikin. Olen usein yrittänyt puhua tunteistani, mutta hän sanoo suhteemme olevan historiaa. Olen rukoillut hänet ottavan minut takaisin, mutta sanoo nykyisensä olevan ensimmäinen nainen joka häntä todella ymmärtää.

      Meidän suhteemme päättyi kun kuulemma yritin painostaa häntä sellaisiin asioihin joita hän ei sillä hetkellä tahtonut. Hän tahtoi pysyä kuitenkin ystävinä, koska minulle on helppo puhua ja hän sanoi välittävänsä minusta. Ehkä hän todella vieläkin rakastaa minua ja tämä tyttö on vain ohi menevä vaihe? Ei tuollaisen suhteen jälkeen tunteet vain kuole. Minä olen valmis vielä odottamaan, että tuo lapsi mokaa asiansa ja mies tajuaa minun arvoni. En vain tykkää kun meidän suhteemme sanelee joku kakara ja ihan varmasti määrää saako mies minua tavata. Ehkä tyttö luottaa liikaa, eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu kun exänsä kanssa viettää aikaa ;)

      • lopeta tuo matelu

        ei teidän suhde ollut ihana, sä et vaan halua myöntää, että äijä oli vikatikki, vaikka ihan selkeesti se sitä oli ja sä teet virheen kun noin luulet, et se olis sulle jotenkin korvaamaton. Ajattele nyt, toinen halus tempasta jonkun parikymppisen pimatsun kanssa, ja ruokkii sen äitihaaveita, eikä muistuta kertaakaan raskausarvista, ennenkuin niitä tulee ja sitten se ei muuta teekään kuin muistuttelee niistä. Testaile lisää miehiä, eihän sulla ole kuin käynyt huonoa tuuria tuon entisenkin kanssa, ei muuta kuin entistä kiertoon vaan ja uutta matoa koukkuun. On sillä ehkä ollut selityksiä suhteen loppumiselle, ei niillä selityksillä lopen ole väliä. Minä en olisi valmis odottamaan, jos mies on noin innoissaan, olkoon. Mitä sä jaksat roikkua jossain kypsymättömässä, mut ihmekypsyneenä kun on tavannut parikymppisen, tapauksessa. Joka on yhtäkkiä valmis kaikkeen ja kaikkiiin. Mä nauraisin molemmille. Aikuiset ihmiset, vähän itsearvostusta kehiin, eikä mitään nöyristelyä!


      • 5+201

        Mä ymmärrän sua hyvin, mm. toi että on ihminen jonka kanssa on helppo puhua ja välittää
        on tärkeätä elämässä ja voi vielä pelastaa suhteenne.
        Ole oma itsesi älä välitä muisen puheista liikaa, tietenkin pitää järkeäkin käyttää..


      • ei tosiaankaan.
        5+201 kirjoitti:

        Mä ymmärrän sua hyvin, mm. toi että on ihminen jonka kanssa on helppo puhua ja välittää
        on tärkeätä elämässä ja voi vielä pelastaa suhteenne.
        Ole oma itsesi älä välitä muisen puheista liikaa, tietenkin pitää järkeäkin käyttää..

        ettäkö pitäis viettää elämänsä jonakin kaikenvaralta kakkosvaihtoehtona. Elämässä on ehkä tärkeämpääkin tekemistä. Mut toki saa olla joku kynnysmatto ja roikoskella kinuamassa vaikka koko loppuelämänsä jonkun toisen perään, jos tahtoo. Ei se laitonta ole. Siinäpähän sitten roikkuu ja inisee jotain turhuuksia. Valinnanvapaushan jokaisella tietysti on. Haluaako olla paremman puutteessa korvike, hätävara palokunnan hevonen? Varmaan tosi imartelevaa..
        Alottaja vois lähinnä pelastaa itsensä tuolta itsensä aliarvioimiselta ja häipyä kiitolaukkaa muualle noin alentavista kuvioista.


      • 18+20
        ei tosiaankaan. kirjoitti:

        ettäkö pitäis viettää elämänsä jonakin kaikenvaralta kakkosvaihtoehtona. Elämässä on ehkä tärkeämpääkin tekemistä. Mut toki saa olla joku kynnysmatto ja roikoskella kinuamassa vaikka koko loppuelämänsä jonkun toisen perään, jos tahtoo. Ei se laitonta ole. Siinäpähän sitten roikkuu ja inisee jotain turhuuksia. Valinnanvapaushan jokaisella tietysti on. Haluaako olla paremman puutteessa korvike, hätävara palokunnan hevonen? Varmaan tosi imartelevaa..
        Alottaja vois lähinnä pelastaa itsensä tuolta itsensä aliarvioimiselta ja häipyä kiitolaukkaa muualle noin alentavista kuvioista.

        Viisauttahan toi on, voi olla ihan yksinkin ja opetella tuntemaan itsensä, sen jälkeen on helpompi olla yhdessä.
        Tämä on elämänviisaus, ei minun vaan aika monenkin ajattelijan.
        Kun on sinut itsensä kanssa ja itsetunto kohdillaan ei tunne olevansa tuollainen kun mainitsit!


      • shrsrjsru

        Kyllä se nyt olet sinä joka et vaan tajua!!!


    • xäxäää

      Mun mielestäni sun kannattaa olla olematta yhteydessä tuohon exääsi. Sun pitää näyttää, millaista elämä oikeasti hänellä sitten on ilman sinua. Nyt et roikkumisellasi ole antanut hänelle sitä mahdollisuutta. Oikeasti - miten voi ikävöidä jotain sellaista, jota ei ole edes ollut mahdollisuuttakaan ikävöidä? Ehkä se, että otat etäisyyttä ja alat rohkeasti elämään omaa elämääsi antaa myös exällesi ajattelun aihetta ja myös tilaa miettiä, haluaako elämäänsä sinut vai tuon uuden rakkaansa.

      • no hahhah

        herranjestast, että takaisinko pitäisi äijä vielä ottaa, kun on ensin jonkun teinin kanssa hyppinyt lastenvaunuliikkeessä unelmoimassa vauvankakanhajuisesta tulevaisuudsta. :DDDDD LOL! Eikä tarvi edes ajatella mitään eksän ajattelunaiheita, ei mitään siihen liippaavaakaan. Perjantai ja eikun baanalle vain. Eksät viemäriin. 'kaksinaismoralistista höpöttää, että mene eteenpäin ja anna toiselle ajattelun aihetta. Pelkästään riittää että menee eteenpäin ja muusta viis.


      • 171+111
        no hahhah kirjoitti:

        herranjestast, että takaisinko pitäisi äijä vielä ottaa, kun on ensin jonkun teinin kanssa hyppinyt lastenvaunuliikkeessä unelmoimassa vauvankakanhajuisesta tulevaisuudsta. :DDDDD LOL! Eikä tarvi edes ajatella mitään eksän ajattelunaiheita, ei mitään siihen liippaavaakaan. Perjantai ja eikun baanalle vain. Eksät viemäriin. 'kaksinaismoralistista höpöttää, että mene eteenpäin ja anna toiselle ajattelun aihetta. Pelkästään riittää että menee eteenpäin ja muusta viis.

        Kaikki tekee virheitä, mutta tuohon aloittajan tapaukseen sen paremmin puuttumatta,
        mutta toi sun "no hahhah" ajattelusi on kyllä sellainen, että tuskin noin löydät mitään pysyvää/ kestävää.


      • suakos se haittaa?
        171+111 kirjoitti:

        Kaikki tekee virheitä, mutta tuohon aloittajan tapaukseen sen paremmin puuttumatta,
        mutta toi sun "no hahhah" ajattelusi on kyllä sellainen, että tuskin noin löydät mitään pysyvää/ kestävää.

        Entä sitten. Ei tollaselta kantilta löydä kukaan kestävää tai pysyvää. Nimenomaan parempi, kun ei silloin etsikään. Eikä tuollaisten kokemusten jälkeen varmasti haluakaan ihan heti sitoutua, parempi onkin katsella vaan, mitä sitä sitoa itsensä ongelmatilanteisiin, kun ei ole pakko. Ja kaikki tekee virheitä, mutta toisten virheisiin ei ole pako omaa nenää sekoittaa.


    • Edelleen rakastunut

      Tosiaan tahdoin meidän suhteen aikana lapsen, silloin ex oli 21 ja minä 24. Jätin hänelle kertomatta pillerit pois, kun asia selvisi niin meidän suhde muuttui. Ex koki että vien asioita eteenpäin liian nopeasti. Hänen mukaansa meillä olisi voinut olla tulevaisuus ellen olisi sitä pilannut. Itsellä alkoi biologinen kello tikittää ja tahdoin elämässä eteenpäin, toinen ei vain silloin pysynyt mukana vielä. Pari vuotta vielä yhdessä kokeiltiin ja hän vain omien sanojensa mukaan kyllästyi minun painostukseeni. Nyt on 25-vuotias ja kertoi tahtovansa vähitellen perustaa perheen. Hän on minulle avautunut että tämä tyttönen oli jo kerran raskaana kunnes sai keskenmenon.

      Olen yrittänyt olla pitämättä yhteyttä parin kuukauden ajan, mutta miehestä ei kuulu mitään. Sitten oli pakko ottaa yhteyttä kun alkoi tuntua todella pahalta ilman häntä. Yleensä minä otan nykyisin yhteyttä ja jos soitan myöhään niin mies sanoo ettei voi puhua. Jos vaikka soitan baari-illan jälkeen, niin kuulen puhelimen läpi tuon keskenkasvuisen kakaran huutavan että voi soittaa inhimilliseenki aikaan. Todella ärsyttää katsoa vierestä kun mies tekee elämänsä virheen! Miten hän voi mukamas rakastua yht'äkkiä eromme jälkeen?

      Olen yrittänyt ehdotella, että me voitaisiin jatkaa seksiä yhdessä eikä tuon kakaran tarvitse tietää, mutta ei kuulemma halua. Välillä kun tilanne oikein kärjistyy, niin hän uhkailee että ei tässä ystävyydessä ole mitään järkeä, ellen osaa elää omaa elämääni. Olen ajatellut että pyydän miestä esittelemään minut tuolla kakaralle, niin saisin täyden tiedon tilanteesta. Olen soittanut hänelle monta kertaa tuntemattomalla numerolla, mutta en vain ole puhunut mitään. Olen vain niin rakastunut että tahdon olla oman mieheni kanssa.

      • ytwurwru

        Ei herranjumala, tää menee koko ajan sairaammaksi!!!!

        - ja salli mun nauraa... 24 vuotiaalla bioloinen kello tikittää...

        ja koita nyt tyttö hyvä tajuta että sinä olet mennen talven lumia.

        Olet stalkkeri, ja päästäs ihan vialla!!! Toihan täyttää kaikki häirinnän muodot.
        Ei yhtään ihme että mies lähti ja pelasti itsensä, ihan mikä tahansa on parempaa kuin sinä!!!

        Siis tän on ihan pakko olla PROVO!!!


    • 18+20

      Sun kantsii ny vaan ajatella jotain muuta välillä.
      Ihan muuta kun yleensäkään suhdetta.

    • hehhehhee

      aa...mä jo vähän mietin ensi et voiko tää olla tottakaan mut noi loput viestit kyl paljasti tän hyväks provoks =) onnittelut ap:lle

    • Edelleen rakastunut

      Olisikin asia niin helppo kuin provosointi. Elämäni tosiaan on täysin sekaisin, itken itseni uneen kun mietin tilannetta. En osaa kuin olla katkera tuolla tytölle ja joka kerta exäni vaikuttaa vain entistä ihanammalta. Olen käynyt terapiassa puhumassa tästä, mutta ei sekään auttanut. Luulen tilanteen ratkeavan kun saisin vain uuden mahdollisuuden hänen kanssaan. Saatan joidenkin mielestä kuulostaa hullulta tai lapselliselta mutta olen vain rakastunut. En vieläkään osaa tyytyä osaani "toisena" naisena ja sivustakatsojana.

      Hän oli viime yönä luonani kahvilla ja meillä oli todella hauskaa. Nauroimme ja muistelimme menneitä, olimme hetken kuin ennenkin. Joka kerta tekee kipeää kun puhelimessa hän kutsuu tuota tyttöä rakkaaksi ja sanoo rakastavansa tätä. Mitä tässä enää voi tehdä? Miten voi päästä yli edes?

    • Edelleen rakastunut

      Tilanne näyttää nyt todella pahalta. Mies laittoi viestiä että ei meidän kannata nähdä vähään aikaan ja että hänen täytyy ajatella toisenkin tunteita. Pyytelin miestä viettämään iltaa luokseni viikonloppuna, joka kerta vastaus oli että aikoo olla kotona tai että ei ehdi. Yhtenä iltana suostui minut kyyditsemään eikä suostunut tulemaan saatille ovelle. Yritän ottaa yhteyttä joka päivä, mutta vastausta ei vain kuulu :/ En halua menettää! ennen oli minun aikanani koko ajan menossa, nyt alkanut leikkimään kotia..

      • sellasta.....

        sie vaan oot sellanen roikkuja. Eipä oo ihme ettei mies enää ees saatille tule. Yritäppä jo tajuta että te ette ole enää yhessä.


    • Naanen!

      Kuules nainen, nyt järki käteen ja aivot pois narikasta! Tuollaisella käytöksellä teet vain itsestäsi yleisen naurun kohteen ja lapsellisen niin kuin mustasukkaisesta teinistä. En yhtään ihmettele ettei exäsi ota sinua takaisin tuollaisen valehtelun ja renkuamisen jälkeen. Ihmiset voivat muuttua ja myös tunteet, exäsi pääsi eteenpäin ja jatkoi. Sinun kuuluisi olla onnellinen hänen puolestaan tai ellet siihen pysty niin kunnioittaa hänen päätöstään jättämällä hänen uusi suhteensa rauhaan.

      Kyllä säkin yli pääset kun lopetat jatkuvan vatvomisen ja keskityt muihin asioihin. Sinuna en sitoutuisi hetkeen vaan oppisin elämään AIKUISENA itsenäisenä ihmisenä ja ota vaikka koira jos on yksinäistä. Parisuhde ei toimi sillai, että tehdään mitä tahdotaan riippumatta toisesta, se on kahden kauppa! Sä olet toiminut todella typerästi, enkä ihmettele että exäsi lähti. Käy hyvä nainen terapiassa ja selvitä ongelmasi, niin kyllä se onnikin vielä löytyy!

      Ja mikä ihme muilla kirjoittajille on aloittajen exän uutta tyttöystävää vastaan? Vaikka on nuori niin silti elämäänsä voi elää niin kuin hyvältä tuntuu. Ehkäpä naisen ex löysi onnensa vain toisen kanssa.

      • mielenkiintoista..

        Ihminen voi olla yhtäaikaa täysin onnellinen ja sopusoinnussa uudessa suhteessa, mutta jollekin eksälle ilkeä pikku paholainen ja maailmassa säilyy ilmeisesti sopusointu, kun vääntää itsestään hyvän puolen johonkin suuntaan ja näyttää sen toisen toiseen. Tätähän sä yrität vakuutella. Kumartaa sujuvasti toiselle ja pyllistää haistattaen toiselle, mut se ei tarkoita, etteikö se perspuolen olemassaolo olis mahdollista nyksälle ymmärtää, joka näkee toki vaan sen paraatipuolen.


    • Edelleen rakastunut

      Otin itseäni niskasta kiinni ja menin kylään exäni ja tämän tytön luokse. Istuimme kaikki pöydän ääreen ja puhuimme tunteet selviksi. Sain sanottua exälleni mitä tunnen ja mitä haluan. Sain myös sanottua tytölle päin naamaa kuinka he loukkaavat minua ja tunteitani toimillaan. Heidän mielestään välit täytyisi katkaista kokonaan, koska kuulemma odottavat lasta ja tahtovat jatkaa elämäänsä yhdessä ilman stressiä. Olen tosiaan yksin tunteideni kanssa eikä yhtään auttanut sen tytön jyrkkä mielipide asioihin. Yritin puhua exäni kanssa kaksin ja sanoin voivani ryhtyä lapselle äitipuoleksi jos hän tahtoo jatkaa kanssani. Väitti tahtovansa jatkaa nykyisen kanssa ja että kerrankin hänen elämänsä kuulemma tuntui merkitykselliseltä. Olen yrittänyt tytölle soittaa tämän jälkeen ja saada hänet ymmärtämään minun tunteeni, mutta ei näe kuin oman napansa. Mitään ei ole heidän suunnastaan kuulunut, eikä minua kuunneltu yhtään tai otettu huomioon. Mitä enää voisin tehdä saadakseni elämäni haluamalleni raiteille? Olen itkenyt päivät pitkät ja alan todella vihata tuota itsekästä hu*raa!

      • ei voi olla totta!!!

        Siis et oo oikeesti tosissas!!! joko sä oot ihan pimee tai sit jotenkin mul on myös sellanen kutina et taiat olla mies joka tääl provoaa....

        mutta jos sä olet oikeasti väittämäsi nainen joka on ripustautunu exäänsä, niin oikeesti!!! järki käteen nainen ja hanki joku ammattiapu ittelles. toi sun käytös sairastuttaa kaikki osapuolet


      • oot erikoinen

        Siis jos tää juttu on totta, niin mietin vaan et eiks tuo siun käytös ala olla jo häirintää ja stalkkaamista....en yhtään ihmettelis jos kohta sulle määrättäis lähestymiskielto.

        Siis todellakin JOS tää juttu on totta.


      • selvä tapaus.

        taidat olla itse se uusi ja provoilet nolataksesi jotain entistä, kun itsetunto ei kestä toisen olemassaoloa.


      • eysruysru

        Ei jumankauta!!! onks tää oikeesti totta????


      • Uh...

        Meninpä kerrankin sanattomaksi... Ei voi olla totta!!!


    • Minä vain

      Tulee melkein mieleen mun miehen exä... :D Tosin tarina ja iät ei kyllä täsmää. Hei järki käteen. Mies on tehnyt selväksi että on onnellinen tämän toisen naisen kanssa. Turha siihen väliin on mennä mitään säheltämään.
      Jos tämä siis on tosiaan totta... kuullostaa erittäin hullulta: lievästi sanottuna.
      Mutta juuri tuommoinen se munkin miehen exä oli, ei mennyt jakeluun sitten millään, ei vaikka mitä sanottiin...
      Mutta jooh. Jätä rauhaan, ei tuo tilanne muuksi muutu vaikka mitä tekisit.

      • minäkin vain

        On se vain kumma mihin pettynyt ihminen alentuu. Olis mahtavaa aloittaa keskustelu tuosta mutta taitaa olla niin arka asia että siitä ei uskalleta avoimesti jutella täällä.
        Pitäisi ymmärtää että pettyneeltä on viety jalat alta ja käytös on sen mukaista vaikka uhriksi joutunut kuten ehkä sinäkin "minä vain" kuten minäkin emme tuon henkilön tekemistä jutuista pidäkään.
        On kulunut vuosia ja paljon kyyneleitä päästäksemme puolisoni kanssa eteenpäin exän hyökkäyksistä huolimatta.


      • mentalsit
        minäkin vain kirjoitti:

        On se vain kumma mihin pettynyt ihminen alentuu. Olis mahtavaa aloittaa keskustelu tuosta mutta taitaa olla niin arka asia että siitä ei uskalleta avoimesti jutella täällä.
        Pitäisi ymmärtää että pettyneeltä on viety jalat alta ja käytös on sen mukaista vaikka uhriksi joutunut kuten ehkä sinäkin "minä vain" kuten minäkin emme tuon henkilön tekemistä jutuista pidäkään.
        On kulunut vuosia ja paljon kyyneleitä päästäksemme puolisoni kanssa eteenpäin exän hyökkäyksistä huolimatta.

        Aloittajalle; Niiinhän se on että emme kukaan selviä ilman sydänsuruja. Ole kiitollinen että sinulla ei ole lasta uon miehen kanssa sillä hän ei todellakaan ole sinun arvoisesi.
        Olet surrut jo kaksi vuotta. Olet tuhlannut elämästäsi vuosia miehelle joka ei sitä ansaitse.
        Nosta katse ylös ja kulje selkä suorna sinua odottaa paljon parempaa.
        Ikävät kokemukset ovat vain koulutusta tulevaan.
        Saat nähdä että tapaat unelmiesi prinssin tuotapikaa ja silloin ihmettelet itsekin että miten oletkin voinut surra tuollaista ihmistä.


    • Edelleen rakastunut

      Tilanne tosiaan on sama.. Kostaa koitin, makaamalla miehen parhaan ystävän ja veljen kanssa.. Nyt veljen kanssa tapaillaan ja varmasti pääsen vielä kostamaan heille! Entiset appivanhemmat eivät olleet kauhean innoissaan minun näkemisestäni eikä miehen hutsukaan ;) Mies sen sijaan näytti kiusaantuneen mustasukkaiselta.. Ai ai mitä herkkua ;) Exanoppi kohteliaisuuttaan pyydi minut hänen ja tuon kakaran kanssa ostoksille.. Tietyin väliajoin muistelin exäni ja minun suhdetta.. Olisitte nähneet kuinka tuon tytön naama venähti ;) Tämä tilanne on todella nautinnollinen! Paitsi että mies on muka suuttunut minulle kuinka "huonosti" kohtelen hänen naistaan.. Argh että tuo pikkutyttö voi vieläkin päiväni pilata.. Ainakaan raskaus ei hänen keholleen hyvää tee, niin vielä minä vaikutan kultakimpaleelta rakkaani silmissä ;)

      • mentalsit

        Voi sinua- älä alennu moiseen. Tuolla käytöksellä pilaat vain maineesi. Jos ex rakkaasi haluaa sinut niin hän tulee kyllä takaisin. Anna ajan kulua, äläkä pilaa mahdollisuuksiasi.
        Vaikk amielestäni olet paljon paremman arvoinen.


    • JK

      Ei hyvänen aika sentään, sä et voi olla todellinen ihminen ja tuo tilanne ei voi olla todellinen???
      Siis sinä AIKUINEN nainen, haukut täällä sitä "lasta" kenen kanssa ex-miehesi on todella perustamassa perhettä ja haluaa jakaa elämänsä. Ja vingut kuinka he eivät ota sinun tunteitasi huomioon jne. Oletko todella sitä mieltä, että tuon tyttölapsosen täytyisi ottaa tuollaisen..hmmm...sekopään tunteet huomioon ja luovuttaa, nostaa kädet pystyyn, odottaa ja synnyttää lapsi yksin, jotta hän saisi jäädä yh:ksi ja sinä ja hänen miehensä voisitte leikkiä kotia?? Jos todella rakastaisit ex-miestäsi, niin toivoisit hänelle vain kaikkea hyvää ja antaisit hänen elää elämäänsä ja ehkä tehdäkkin virheitä elämässään, mutta ainakin hän olisi saanut tehdä ne itse ja saanut rakastaa. Tuo mies on sinulle vain pakkomielle, ei rakkaus. Todnäk nykyisellä tilanteellasi satutat vain itseäsi vielä pahemmin ja siinä sivussa vielä exäsi veljeäkin. Mutta todella toivon, että tämä on pelkkää provoilua, eikä todellista tilannetta, koska en toivo, että kenenkään elämä päänsisällä olisi noin pahasti vinksahtanut.

    • gyllis

      Minusta on ikävää, että valmistellaan petosta toisen selän takana. Valehtelu ja petos on aika raukkamaista. Petoksella saatu rakkaus ole minkään arvoista ja itse inho on likaisinta, mitä tiedän. Eikö tämä asia tule mieleesi ?
      Etkö ole koskaan kuullut - kohtele toisia samoin, kuin odotat itseäsi kohdeltavan ? Olemmeko me ihmiset " mätiä" sisältä?
      Lähettele exällesi vain viestejä, jotka voisit lähettää hänen puolisolleenkin, yhtä hyvin. Petoksessa on kyse itsensä rakastamisesta, ei rakkaudesta toiseen ihmiseen.

    • voi äiti

      No voi nyt.....Jättäkää ne exsänne elämään omaa elämäänsä ja eläkää itsekin.
      On tosiaan pelkästään pirullista ettei tahdo millään päästä eroon entisestään. Ette te niitä ruinaamalla takaisin saa.
      Sitäpaitsi 20 v ei ole tyttöraukka vaan ihan aikuinen ihminen!
      Jo itsekunnioitus vaatii, ettei toisen ihmisen elämään sotkeuduta eron jälkeen, exäsi asiat eivät enää kuulu sinulle !

    • zfjxkchlflö

      Nonii.. ja nyt tulee ämpäri kaupalla kylmää vettä...

      - ensinäkin, jos tuo sinun ihastuksesi surustelee, niin tietenkin tämä seurustelukumppani menee sinun edelle. Ja keskustelut, tulemiset ja menemiset hän keskustelee nykyisen siippansa kanssa, ei sinun. Et nyt ole oikein osannut ymmärtää omaa asemaasi... et ole muutamaan vuoteen enää seurustellut tämän ihmisen kanssa, joten ei sinulla ole mitään etuoikeutta häneen.

      - toisekseen, miksi ihmeessä tämä ihastuksesi haluaisi tutustuttaa teitä keskenään kun asenteesi tietää?

      - hän ei ollut valmis, koska sinä ET ollut hänelle se oikea, ei vaikka sinusta siltä tuntuisikin

      - mitä tajuamista ex:llä olis sun suhteen? Sinä et tajua että että sinä olet mennen talven lumia, se siitä oikean laidan tajuamisesta.

      - et edes tunne kyseistä tyttöä, joten MITENKÄ voit tietää hänen olevan hemmoteltu?

      -tämä tyttö ei elä oikeassa elämässä sinun unelmaasi, vaan ihan omaa ja tämän entisen miehen yhteistä.... sinulla on omassa päässäsi pieni unelma, josta väkipakolla haluat pitää kiinni.

      -Älä työnnä nokkaasi asioihin jotka eivät sinulle enää kuulu, OLET KAVERI MIEHELLE!!!!! ET MUUTA!!!

      - Ilmeisesti tällä tytöllä on paljon enemmän antaa hänelle, koska HÄN on siinä ex:n rinnalla ET SINÄ, jos asia olisi toisin, niin sinä astelisit sen miehen rinnalla. Ja mies on ihan itse mennyt ja kosinut ja asiansa päättänyt.

      -Yhteiset kaverit saavat olla ihan vapaasti omaa mieltä, vain sinä teet asiasta ongelman

      - ja miten tulisi toimia: sure sydänsurusi, ja muuta et voi kun jatkaa omaa elämääsi ja odottaa sitä omaa prinssiäsi. Ja ehkä parempi että teille tulee tuota etäisyyttä, koska tuo lähellä riippuminen ei ainakaan paranna sydäntäsi.

    • guugleilaa

      Eihän tähän voi muuta todeta kuin että ap on sairas ihminen.

      Harmittaa tämän tytön puolesta jonka pitäisi iloita raskaudesta ja keskittyä siihen,niin joku sairas häirikkö piinaa elämässä.

      Jos olisin tämän exän ja naisen housuissa niin menisin tekemään jo rikosilmoituksen kyseisestä henkilöstä. Enkä tosiaan tippaakaan ottaisi häntä huomioon. Eipä hänkään ota muita huomioon.

      Tässä taas näkee miten nykyajan ihmiset ovat vain minäminäminäminäminäminä.

      Jos ap ei olisi ikäänsä täsäs kertonut,olisin todennut että on joku alle 20 v. pissis. MUTKUMÄHALUUN.

    • jenny5

      Olin jo kokeillut kolmea eri Internet spell caster palvelut, mutta kaikki kaverit tapasin olivat nykäyksiä ja huijauksia. Sitten ystäväni kertoi minulle oduma Priest. En ollut varma mitään olisi tullut, mutta ajattelin, miksi ei ottaa riski? Annoin Love Spell, ja heti seuraavalla viikolla upea kaveri tuli luokseni klubilla ja pyysi minua tanssimaan. Hän on huolehtiva, ystävällinen, romanttinen - mitä olen aina halunnut. Olemme olleet yhdessä kuusi kuukautta, ja me puhumme naimisiin. Olen uskovainen! "Jos tarvitsee apua, voit ottaa yhteyttä häneen läpi [email protected]

    • Anonyymi

      Hei Oletko tyytymätön tai turhautunut johtuen siitä, että käyt läpi ongelmia ja huonoa onnea oletko sinä yksi niistä ihmisistä, jotka eivät tunne enää toivoa tai heitä lääkärin ilmoituksen takia tai koska he ovat etsineet apua vääristä paikoista, haluatko palauttaa kadonneen rakkauden ja saada hänet rakastamaan sinua ehdoitta? Jos näin on, et ole huolissasi, koska olet oikeassa paikassa apuun, henkinen hallitsee fyysistä

      Onko entinen rakastajasi estänyt sinulta mahdollisuuden olla onnellinen? rakkausloitsuratkaisut on yksi kuuluisimmista työistämme, joita teemme joka päivä, ja meillä on hyviä todistuksia asiakkailtamme, jolle meillä on toistaiseksi apua, ratkaisemaan rakkausongelmat ja antaa myös parhaat mahdollisuudet saada kadonneesi rakastaja takaisin, mikä tekee entisestä sinusta enemmän ja haluat palata luoksesi,

      Kadonneen rakkausloitsun lähettäminen on tehokas tapa saada kadotettu rakastajasi takaisin hyvältä, entiseltä aviomieheltä tai entiseltä vaimonsa entiseltä poikaystävältä ja entiseltä tyttöystävältä tullaksesi takaisin luoksesi ja välttämään ikäviä draamoja prosessissa. Tämä prosessi on 101 % takuu ja turvallinen ilman huonoa syntiä tai sivuvaikutuksia,

      Saatat esimerkiksi saada selville, että entinen kumppanisi on suhteessa jonkun muun kanssa. Tällaisessa tilanteessa saatat huomata, että mahdollisuutesi saada kyseinen henkilö takaisin sinuun on harvinainen, ellet käytä vastustamatonta strategiaa. , Tämä on silloin, kun näet kadotetun rakkausloitsun kiistattoman voiman, koska meillä on valta mistä tahansa rakkausloitsusta, jonka salainen ase on palauttaa tunteet ja auttaa sinua saamaan kadonneen rakastajasi takaisin mukaasi, Ota yhteyttä tohtori Fayosaan ja sovi heti rakkautesi kanssa,

      Alla on tarjoamani palvelut. Muista, että terveys on vaurautta ja elämä on liian lyhyt olla onneton

      Rakkaus loitsu
      Avioliitto loitsu
      Seksuaalisen vetovoiman loitsu
      Poista kirousloitsu
      Suojaukset loitsu
      Lotto loitsu
      Onnea loitsu
      Viljatus / hedelmättömyys miehellä tai naisella
      Astma
      Syöpälääke
      B-hepatiitti
      diabeetikko
      HIV-parannusloitsu

      Ota minuun yhteyttä tänään ja saat ongelmasi ratkaistuksi, ota meihin yhteyttä esimerkiksi sähköpostitse: [email protected]

    • Anonyymi

      Nimeni on Miina Sillanpää, muoto, Saariselkä. Avioliiton 12 vuoden jälkeen minä ja mieheni ovat olleet riitaa toisiinsa, kunnes hän lopulta jätti minut ja muutti Kaliforniaan ollakseen toisen naisen kanssa. Tunsin elämäni ohi ja lapseni ajattelivat, etteivätkö he koskaan näe isäänsä enää. Yritin olla vahva vain lapsille, mutta en pystynyt hallitsemaan sydäntäni kiusavia kipuja, sydämeni oli täynnä suruja ja kipuja, koska olin todella rakastunut mieheni. Joka päivä ja yö ajattelen häntä ja toivon aina, että hän palaa takaisin minuun, olin todella järkyttynyt ja tarvitsin apua, joten etsin apua verkosta ja löysin verkkosivuston, joka ehdotti, että tohtori Osagiede voi auttaa entisen takaisin saamista nopeasti . Joten tunsin, että minun pitäisi kokeilla häntä. Otin yhteyttä häneen ja hän kertoi minulle mitä tehdä ja minä tein sen sitten hän teki Rakkaus loitsun minulle. 48 tuntia myöhemmin, mieheni todella soitti minulle ja kertoi minulle, että kaipaa minua ja lapsia niin paljon, niin uskomattoman !! Joten näin hän tuli takaisin sinä päivänä, paljon rakkautta ja iloa, ja hän pyysi anteeksi virheestään ja kivustaan, jonka hän aiheutti minulle ja lapsille. Sitten siitä päivästä lähtien avioliitto oli nyt vahvempi kuin milloin se oli, kaikki kiitos tohtori Osagiedelle. hän on niin voimakas ja päätin jakaa tarinasi Internetissä, että tohtori Osagiede on todellinen ja voimakas loitsunpitäjä, jota rukoilen elääkseni pitkään auttamaan lapsiaan vaikeuksissa, jos olet täällä ja tarvitset Ex takaisin tai aviomiehesi muutti toisen naisen luo, älä itke enää, ota nyt yhteyttä tähän voimakkaaseen loitsuyrittäjään. Tässä on hänen yhteystietonsa osoitteessa: [email protected] tai whatsapp puhelinnumeroon 2349014523836
      tai viber 2349014523836

    • Anonyymi

      Waoh vihdoinkin sain Macin takaisin elämääni sen jälkeen, kun olen ollut niin monien loitsujen huijauksena, mutta tohtori okpa sai hymyn huulilleni ja osoitti minulle loitsun voimat, sir, olet hieno mies, kiitos ja kunnia sinulle Tohtori okpa, ystäväni, haluan sinun auttavan minua kiittämään tohtori okpaa avusta, jonka hän antoi minulle tuomalla macin takaisin elämääni. voit tavoittaa tohtori okpan hänen sähköpostillaan: [email protected] tai solun numerosta: 27653527813.

      Sacke Lance
      maa: Ruotsi

    • Anonyymi

      Olen ikuisesti kiitollinen pappi Adu { S o l u t i o n t e m p l e. i n f o } {[email protected]}, hän teki jälleennäkemisen rakkausloitsun ja mieheni palasi luokseni. Puhun hänen kanssaan ikuisesti, hän on todella tuonut rauhan avioliittooni. Arvostan todella sitä, mitä olet tehnyt perheeni hyväksi...

    • On melko iso olettamus omasta ylivertaisuudesta, kun tohdit väittää:
      "En todellakaan tiedä mitä hän näkee nykyisessään ja mitä kyseisellä tytöllä on antaa hänelle?"
      Eli et luota exäsi arvostelukykyyn kun hän valitsee puolisoitaan? No rinnastapa se siihen, että hän on sinutkin joskus puolisokseen valinnut. TUliko paska fiilis?

      Ja

      " Olen valmis tekemään melkein mitä vain saadakseni miehen tajuamaan asioiden oikein laidan. "
      Eli exäsi on väärässä ja sinä oikeassa? Sinä siis tiedät exääsi paremmin mikä on hänelle hyväksi? Oletko kenties Jumala?

    • Anonyymi

      AP, aloitit tämän ketjun vuonna 2011. Mitä ajattelet silloisesta tilanteesta nyt?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe