Koljonvirran sairaala Iisalmessa on todella laadukas ja korkeatasoinen psykiatrinen yksikkö, hoito on hyvää ja ihmisläheistä. Henkilökunta on huippuammattilaisia. Minunkin vaikea depressioni parani niinkin lyhyessä ajassa kuin kahdessa vuodessa ja nyt olen takaisin työelämässä ja veronmaksaja ja onnellinen sellainen.
Kiitokset Koljonvirran psykiatrisen sairaalan henkilökunnalla ammattitaitoisesta hoidosta!
Koljonvirran psykiatrinen sairaala Ylä-Savossa Iisalmessa.
5
5520
Vastaukset
- Jokutaijokin
Tarkoitatko nyt molempia osastoja (mielenterveys ja miele terveys/päihdeosasto)?
Olen ollut kummallakin, ja mielestäni osastot ovat ihan erilaisia hoitohenkilökuntaa myöten mikä tietysti asiaan kuuluukin.
Mutta tarkoitan nyt, että mielenterveys/päihdeosastolla hoitohenkilökunta on täyttä paskaa, jos yrität jotakin heidän kanssaan yhteisissä tiloissa jutella, vastaukseksi tulee vain pitkä mulkaisu "hullu puhuu" katse.
Mutta koska päihdepotilaat ovat yhteiskunnan paskinta sakkia, ymmärtää tuon käytöksen, jonka takia itsellekkin tulee entistä ällöttävämpi ja vastenmielisempi olo.
Kun taas pelkällä mielenterveys (psykiatrisella) osastolla hoitohenkilökunta useimmiten oli hyvinkin mukavaa, tuntui ihmiseltä. Siltä, ettei heti tuomita sellaiseksi, jonka kanssa ei voi vaihtaa edes paria sanaa.
Ja vain hulluhan voi sanoa, jos seuraavan kerran en pääse tälle mukavalle ja ihmisystävällisemmälle osastolle, vaan minut ollaan heivaamassa tuonne toiselle puolelle paskojen osastolle, minä se kyllä keinot keksin siihen että hengestäni pääsen ennen sitä :)
Minun psykoottisuuteni vakavalla masennuksella vaihtui kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, ja ei tässä 9 melkein 10 vuodessa ole mihinkään parantunut :) aina tulee jotain uutta! Mutta niinhän sitä sanotaan että uudet tuulet puhaltaa, vai päässäkö viheltää.
Halusin vain jättää kommentin, kun ei tässä vielä mitään ollut.
Kidöös!
Terv, joku tai jokin - Jokutaijokin
Ja lisäyksenä vielä ylempän kommentiini, se hoitohenkilökunnan asenne potilaita kohtaan vaikuttaa paranemiseen huomattavasti.
Se mitenkä sinut vastaanotetaan, mitenkä kohdellaan.
Oletko täysi kaheli, joka poletaan kerta toisensa jälkeen maahan, vai otetaanko sinut vastaan ihmisenä. Sellaisena ihmisenä mitä muutkin ovat, hieman rikkinäisempänä.
:)
Terv, joku tai jokin - dfhdfgjhkd
Eivät kaikki heitä kiitä. Joku on mennyt sinne epätoivoissaan, eikä ole apua saanut. Asioistaan höpöttäminen ryhmässä ei ole sama asia kuin puhuminen yhden ihmisen kanssa luottamuksellisesti. Ja jos on vilkaissut kanta.fi -tietojaan, arvelen, että potilaskertomuksissa listataan nekin asiat, jotka eivät sinne kuulu.
Itselläni on kokemusta sieltä vain yhden potilaan luona vierailusta kerran.- sirmake
Itse jouduin sinne tahtomattani ja en oikein soputunut ympäristöön lienet syynä eritasoiset potilastaustat en omaksunut omaa tilaanikaan kun näin jälkeenpäin kun käytännön asiat ovat kunossa satunnaiset keskustelut kun eivät sinua paranna etkä itsekään loppujen lopuksi tiennyt minkä muun syyn takia oli hoidossa kuin että asuinpaikkakuntasi on Lapinlahti koditon kun olin tuolla olosta on kyllä terveystoimille mennyt selonteko itse en sitäkään tiedä että mitä sangen sekavaksi jäi tuo hoitoyksikön toimenkuva
- Anonyymi
Itse olen ollut päihdepuolella ja henkilökunta oli aivan mahtavaa, juteltiin kokoajan kaikkea mahdollista ja käytiin porukalla ulkoilemassa ja lopulta yksinkin pääsi. Kauppa autosta haettiin röökiä ja karuskia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä851742Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721615Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901399Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1711321- 57915
- 48891
- 66884
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66883Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40871Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838