nainen ei vastaa puhelimeen. tyypillinen juttu

ihastunut2

olen mies, nelikymppinen ja rakastuin yhteen naiseen. Olemme tavanneet 3 kertaa.

Me suudeltiin jo toisilla treffeillä ja käveltiin vähän käsi kädessä. Tullaan hyvin toimeen ja tykätään (kai?) toisistamme. Viedettiin mukavaa aikaa yhdessä. meillä on aina pitkiä katsekontakteja ja hymyillään toisillemme typerästi, kuten varmasti kaikki vasta ihastuneet. Kolmansilla treffeillä suudeltiin ja oltiin käsi kädessä melkein koko ajan. Mutta ei menty pidemmälle.

Toistaiseksi kaikki näyttää loistavalta, on selkeitä merkkejä että suhteemme on hyvillä raiteilla, mutta mutta. Nainen ei aina vastannut tekstareihin tai joskus on vastaus viipynyt (2-3 pv) ja piti melkein aina tehdä aloite pyytää naista treffeille.

Eilen soitin ja oli tarkoitus jutella ja ehdotta seuraavat treffit. Hän ei vastannut vaikka soitin kolmesti. Soitin sitten toisesta puhelimesta ja hän vastasi melkein heti. Sovittiin nähdä huomenna ja meinaan silloin kysyä missä mennään ja miksi ei suostunut vastaamaan puhelimeen.

Kysymykseni on, itse asiassa, etenkin naisia, jotka ehkä tunnistavat itsensä tässä tarinassa. Miksei hän vastaa puhelimeen, kun puhumme hyvin kolme tuntia kokousten aikana?

- nainen ei ole niin kiinnostunut
- Hän ei haluaa sitoutua suhteeseen
- Hän ei ole varma tunteistaan
- Hän ei halua puhua minulle ystäviensä kuullen
- Olen liian malttamaton ja nainen pitää yhteydenottoja ahdisteluksi

Mitä mieltä oletet?

Olen ulkomaalaistaustainen, joten ei tarvitse kertoa että pitäisi ensin kirjoittaa oikein ;)

17

4229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide tämäkin

Neuvoisin ettet kysy, miksi nainen ei vastannut puhelimeen. Hän näkee kyllä että olet soittanut. Toivottavasti hän tietää olevansa selityksen velkaa ja ottaa sen itse puheeksi. Ei kannata painostaa ja vaatia selitystä.

Ehkä vaikutat hieman liian innokkaalta ja se hämmentää naista. Jos itse toimisin samalla tavalla kuin esimerkkisi nainen, se johtuisi siitä että yritän voittaa aikaa ja päättää mitä haluan. En kyllä taitaisi jättää vastaamatta puhelimeen, mutta tekstiviestiin vastaaminen voi jokus kestää. Vaikea sanoa mistä johtuu kun ei tunne kyseistä naista.

Minusta tuo käytös on merkki siitä ettei nainen ainakaan ole selkeästi yhtä kiinnostunut kuin itse olet, mutta jos annat vähän tilaa niin kiinnotus voi hyvinkin lisääntyä.

• ihastunut2

Kiitos vastauksestasi ja neuvoista. Olen kyllä malttamaton ja vaikutan ihan varmasti liian innokkaalta. Täytyy yrittää rauhoittua ja antaa naiselle tilaa ja aikaa. Huomenna näkee mikä on tilanne, en painosta naista, yritän olla kuten edellisillä treffeillä.

• tggrt

Ei halua suhdetta, ei kehtaa sitä sanoa :( noi on niiiin selviä juttuja mitä nainen tekee, noilla tempuilla yrittää vihjata, ettei kiinnosta!!

• hdjfdgjkdf

"rakastuin yhteen naiseen"
      "tykätään (kai?) toisistamme"

Vähän ristiriitaista. Taustasi on kai niistä maista, joissa joko rakastutaan välittömästi tai ainakin esitetään asia niin.

• novoihöh

Jos kerran käytös on mielestäsi naisille tyypillistä, niin miksi täällä kyselet. Joko sinulla on liian paljon kokemuksia naisista ja heidän käytöksestään tai sitten olet päätellyt kaikkien naisten olevan samanlaisia. Olisiko siinä osasyy tämänhetkisen naisen välttelevään käytökseen?

• Jarruta.

Kaljupää rasisti kommentoi: Ehkä olet todellakin hiukan liian innokas. Ymmärrän kyllä sinua, sillä minulla on itsellä taipumusta samaan, mutta kun on ihastus päällä niin sitä on vaikea pidätellä itseään. Kun toinen on niin ihana ja alati mielessä. Lasket tunteja koska taas näette. Siinä ei ole todellakaan mitään pahaa että tunnet näin, MUTTA et saa näyttää sitä naiselle. Katsos kun suomalaisen naisen kiinnostus helposti lopahtaa jos mies on ns "selvä peli" vaikka nainen olisikin ollut ihastunut jonkin verran myös. Jos olet lähtöisin kulttuurista jossa suomalaisesta näkökulmasta katsoen naista ei kohdella kovin tasa-arvoisesti, niin saatta se myös tehdä hänestä varovaisen. Suomalaisilla naisilla kun on myös melko paljon kokemuksia muualta tulleista miehistä jotka osoittavat kyllä ihastuksensa ja rakkautensa todella tulisesti ja pian. Hetkeksi. Kunnes uusi ihastus on kuvioissa. Muuten, kirjoitat todella hyvää suomea, parempaa kuin minä! En ymmärrä kommenteistasi saamiasi miinuksia, laitoin plussaa. Tunnut ihan mukavalta tyypiltä ja toivon onnea sinulle ihastuksesi kanssa.

• kesänlaps

Ihanaa yleistämistä... Eiköhän kannattais suhtautua jokaiseen ihmiseen yksilönä.

• Vihdoin irti!!!

Kuka yleistää ja mitä? Jos tarkoitit Jarruta nimimerkkiä niin kyllä, monilla suomalaisella naisella on huonoja kokemuksia MYÖSKIN ulkomaisista miehistä. Tuossa ei mielestäni kovinkaan pahasti yleistetty. Ei ainakaan niin pahoin kuin sinä. Jos SINULLA ei ole huonoja kokemuksia ulkomaisesta naistennaurattajasta ei kenelläkään voi olla. Ei ainakaan saa kirjoittaa. Jos sinä olet valmis suin päin suhteeseen miehen kanssa joka tulee kulttuurista jossa naisen arvo käsitetään aikatavalla erilailla kuin Suomessa, tulee kaikkien olla yhtä valmiita samanlaiseen suhteeseen. Ei ainakaan saisi kirjoittaa muunlaista mielipidettä. MINULLA on erittäin negatiivinen, vuosia jatkunut, nyt viimein päättynyt suhde mieheen jolle länsimainen naiskäsitys oli ylipääsemätön asia. Ja Jarruta nimimerkkiä myötäillen: Toivotan ap:lle onnea orastavaan suhteeseensa :)

• Kaljupää rasisti

Olet täysin oikeassa. "Suomalaisilla naisilla kun on myös melko paljon... " Olisi tietenkin pitänyt kirjoittaa: "Joillakin suomalais"... Mutta myös "Monilla suomalais "... olisi ehkä mennyt läpi, koska näin kuitenkin on. Anteeksi kiireessä kirjoitettu teksti, yleistyksineen.

• rouvanamu47

miten sitä vaan itse on vielä vanhanakin niin romanttinen että odottaa heittäytymistä puolin ja toisin silloin kun kolahtaa.

ehkä se ikä antaa varmuutta tuohonkin asiaan.. elämäkokemus voi olla jollekin toiselle naiselle ihan muuta kuin itselle,, minut se on opettanut heittäytymään silloin kun sille tuntuu ja unohtamaan kaikenlaisen esittämisen jota takuulla harrastan jos en ole asiastani varma.

pahoittelut, mutta tämä oli yhden suomalaisen naisen mielipide tai tapa toimia, itse en nevöevö varmaan heittäytyisi suhteeseen vierasmaalaisen kanssa perusjuntti kun olen, näitten suomalaistenkin kanssa on tarpeeksi vääntämistä.

oli asia miten hyvänsä, toisesta puhelimesta soittaminen oli mielestäni floppi, saat toki rakentaa ajatuksissasi mitä tahdot tulevaisuudellenne, mutta itse ajattelen että nainen oli pakotettu keskustelemaan kanssasi koska huijasit häntä numerolla.

et voi tehdä muuta kuin koettaa saada häneltä "jalat alta" seuraavalla tapaamisellanne, suomalaisella naisella on hyvät käytöstavat mutta ei tarvetta alistua mihinkään mitä ei itse halua, ole siis rohkea ja tee parhaasi tai anna olla, ei enää "tuntemattomia numeroita"

tsemppiä

• ..........

Tapailee muita samaan aikaan.

• ihastunut2

Kiitos vastaneille.

Olen keski euroopasta, missä naisen asema on aikalailla samanlainen kuin täälläkin.

novoihöh: tarkoitin, että palstoilla on aika yleistä, että mies on huolissaan kun nainen ei vastaa.

hdjfdgjkdf: ei ole ristiriitainen, vaan ei ole varma toisen tunteista, omistani olen enemmän kuin varma ;)

rouvanamu47: ehkä ei ois pitänyt toisesta puhelimesta soittaa, mutta eiliset treffit meni loistavasti ja lupaa hyvää.

• Olkaa varovaisia!

Ulkomaalaisille ei uskalla sanoa suoraan ETTEI halua enää nähdä tai olla tekemisissä, koska pelkää seurauksia. Niitä on valitettavasti nähty uutisissakin.
      Tämä ei ole rasismia, vaan realismia.

15-vuotiaalle tyttärelleni, jolla oli saman ikäinen poikakaveri, kävi niin että joku häntä vanhempi täysin tuntematon ulkomaalainen bongasi hänen kuvansa kuvagelleriasta ja alkoi vainota häntä. Kun mamu huomasi että hänellä on jo poikakaveri, poikakaveriakin alettiin uhkailla pahoinpitelyilä ym. seurauksilla, jollei hän jätä tytärtäni (jotta mamu saisi hänet). Koskaan nuoret eivät olleet kyseistä mamua tavanneet, mutta pelko oli silti suuri koska helposti tuttujen kautta löytää kenet tahansa jos haluaa.

Kaksi tyttäreni nuorta tyttökaveria on jo tapettu eli kyllä tytöillä ja naisilla on perusteltua syytä pelätä miehiä ja heidän liian kiihkeää ihastumistaan.

Oma tyttärenikin on pahoinpidelty exän toimesta, josta tämä sai onneksi tuomion.

Varokaa miehiä ja varottakaa myös tytärtänne!

• ihastunut2

Tämä viesti ei asiallinen, en käsitä miten liittyy asiaan. Avaa uusi ketju jos siltä tuntuu.

• wywy

Mitäs jos naisesi oli esim. suihkussa ja asioilla kun soitit sen kolme kertaa ja sattumalta vastasi puhelimeen silloin kun soitit toisesta numerosta?

Itselläni on usein puhelin "hukassa" useita tunteja päivästä, enkä todellakaan ole aina saatavilla tai tavoitettavissa. Silloin soittajan tulisi ymmärtää jättää vietsi ja odottaa, että palaan asiaan. Eli voi olla ihan tuuriakin, että nainen vastasi juuri silloin kun soitit testipuhelimestasi...

Mua ahdistaisi ainakin tuollainen pommittaminen älyttömästi ja pitäisin erikoisena eri puhelimesta soittamista "harhautus- tai testausmielessä". Miksi naisen pitäisi selittää sinulle sitä, ettei vstannut kolmeen kertaan, jos oli kiireinen? Sinun tulisi selittää ennemminkin, miksi soitit eri numerosta?

• ihastunut2

wywy: olet oikeassa, ehkä ei olisi pitänyt soittaa toisesta numerosta, mutta soitolla saatiin seuraavat treffit sovittu ja ne meni loistavasti. Soitoista ei silloin puhuttu ollenkaan, parempi näin. Näin jälkikäteen voisi sanoa että soitto kannatti.

Miten tulkitsette muuten viestin toisen lauseen:

"tiistai olisi mulle parempi päivä. Tiedän huomenna (eli maanantaina) tarkemmin aikataulusta, ilmoittelen sitten."

Tarkoittaako sitä, että nainen otta yhteyttä maanantaina? Vai ehkä myöhemminkin, vaikka tiistaina?

• kommenttini

No tuossa tapauksessa luulisi tarkoittavan että huomenna eli maanantaina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      274
      6706
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      240
      6279
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      42
      5662
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      158
      5005
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      32
      3806
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      195
      3729
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      132
      3457
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      45
      3169
    9. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      5
      3155
    10. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      333
      2809
    Aihe