Mistä kenkiä?

hyyygggg

Olen kyllästynyt näihin Aleksi 13, Andiamoihin, K kenkiin ja Dinskoihin.

Hienoja kenkiä myydään, mutta ne on kaikki 100% polyesteriä ja keinonahkaa. Talvella ummehtuvat, halkeilevat ja ovat kylmiä, jalkakaan ei hengitä.
Aito nahkakengät ovat sitten liimalla kiinni ja kalliita.

Olen todella epätoivoinen, en ymmärrä mistä saa laadukkaita kenkiä. Nyt kesäällä tuli ostettu tennareita Anttilasta jotka kestivät tasan 1,5 kuukautta ja roskiin menivät.

20

2331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttökenkä

      http://www.garageland.fi/fi/made-in-england.html
      Varsinkin nuo NPS-merkkiset kengät ovat old skool laatua ja kestävät poikkeuksellisen kauan kovassakin käytössä (vastoin kuin nykyiset Doc Martenssit). Pohja on ruuvattu kiinni eikä irtoa isommassakaan rytäkässä, kestää paljon paremmin kuin ommellut tai liimatut pohjat.

    • Kyllä vielä löytyy monestakin paikasta kenkiä, jotka eivät ole muovisia. Merkkeinä mm. Gabor, Högl, Aaltonen, Janita, Palmroth, Tamaris, Caprice, Ara jne.

      • goodyear welt

        Nuo ovat kaikki pelkkiä liimakenkiä, juuri niitä merkkejä jotka repsahtavat harmillisen nopeasti jo parissa vuodessa. Ei vastinetta rahalle.
        Peruskestävissä laadukkaissa reunoskengissä pohja on ommeltu kiinni (suomessa myytäviä merkkejä esim. solovair, loake, barker, allen-edmonds jne).


      • Kenkäkaupasta
        goodyear welt kirjoitti:

        Nuo ovat kaikki pelkkiä liimakenkiä, juuri niitä merkkejä jotka repsahtavat harmillisen nopeasti jo parissa vuodessa. Ei vastinetta rahalle.
        Peruskestävissä laadukkaissa reunoskengissä pohja on ommeltu kiinni (suomessa myytäviä merkkejä esim. solovair, loake, barker, allen-edmonds jne).

        Minulla ei ole koskaan hajonneet kengät tai saappaat, käytän eniten Gaborin ja Höglin kenkiä ja saappaita, käytän usein myös Vagabondin saappaita. Ostan aina aitoa nahkaa. En kylläkään käytä samoja saappaita ja kenkiä päivästä toiseen, silloin yleensä kengät ja saappaat pysyvät hyvässä kunnossa pitkään.


      • N029

        Ostin Aran saappaat viime vuonna ja se olikin sitten viimeinen kerta kun kyseiseen merkkiin kosken. Saappaat olivat jumalattoman kalliit, mainostettiin sadekeliin sopiviksi ja olivat goretexia, mutta jo 2 viikon jälkeen saumat vuotivat joka paikasta ja jalat kastuivat sateella läpimäriksi 100 m kävelyn jälkeen. Korjautin suutarilla, ja ei mennyt taas kun vähän aikaa kun korot alkoivat narisemaan kamalan kovaäänisesti. Ei kun uudestaan suutariin. Noilla korjausrahoilla olisin jo ostanut uudet saappaat jos oilisin ollut fiksumpi...
        Vähän tuntuu ettei tosia kalliita saappaita arvaa ostaa kun laatu voi olla ihan samaa kun niissä parin kympin kengissä.


      • Tamara S
        N029 kirjoitti:

        Ostin Aran saappaat viime vuonna ja se olikin sitten viimeinen kerta kun kyseiseen merkkiin kosken. Saappaat olivat jumalattoman kalliit, mainostettiin sadekeliin sopiviksi ja olivat goretexia, mutta jo 2 viikon jälkeen saumat vuotivat joka paikasta ja jalat kastuivat sateella läpimäriksi 100 m kävelyn jälkeen. Korjautin suutarilla, ja ei mennyt taas kun vähän aikaa kun korot alkoivat narisemaan kamalan kovaäänisesti. Ei kun uudestaan suutariin. Noilla korjausrahoilla olisin jo ostanut uudet saappaat jos oilisin ollut fiksumpi...
        Vähän tuntuu ettei tosia kalliita saappaita arvaa ostaa kun laatu voi olla ihan samaa kun niissä parin kympin kengissä.

        Sadekelillä käytän kumisaappaita, niitä saa nättejä. Viime talvena ostin lämpökumisaappaat mustalla tikkikangasvarrella. Eipä mene vesi sisälle. Goretex kengät ei muuten ole sama kuin kumisaappaat, miksi ne usein mielletään. Toki sinun tapauksessasi oli varmaan kyse viallisista kengistä.


    • kauneusblogi
      • jalka 40,5

        tässä kohtaa harmittaa, että omaan jalkaan sopii parhaiten 41 numeroiset, joistakin menee 40.


    • Gabor kestää

      Juuri viime viikolla heitin vihdoin pois melkein retrokengät - Gaborin ohutpohjainen violetti nupukkipintainen nauhoitettava ohut syyskenkä n. 3-4 cm korolla, jalka jo sen verran levinnyt ettei enää tuntunut hyvältä jalassa. Olivat
      varmaan vuodelta 1988 tai vanhemmat, mokkasienellä huollettu ja suojasuihkeella suojattu.
      Ostin samana päivänä tilalle uudet Gaborin kengät.

    • pekkasnow
    • Tamara S

      Joskus löytyy nahkakenkiä keinonnahkakenkien hinnalla. Keinonahkakenkiä en tosiaankaan osta käyttökengiksi. Harvoin löytää nahkalaatua, kun noita keinonahkakauppoja on kauppakeskukset pullollaan. Joskus teen poikkeuksen, että ostan keinonahkaa. Yhdet mustat nätit keinonahkasaapikkaat ostin viime talvena, mutta ne on vain harvoin käytössä ei siis arkikäytössä. Usein näissä halvoissa keinonahkapohjissa on korkolaput heti vaihdettava, koska ovat vaarallisen liukkaat. Siihen menee jo 15 euroa, kun pitää suutarilla käyttää. Esim. Tamaris nahkaisissa kengissä on jo valmiiksi kunnollinen pohja, joka kestää kulutusta. Ei ne keinonahkaiset myöskään aina niin halpoja ole, kun eivät kestä kauaa, joten itse panostan laatuun.

    • dgjd

      Itse kannatan Ecco -merkkiä

    • Kenkäilijä...
      • Tamara_S

        Kiitos linkistä.

        Tässä suomalaisessa verkkokaupassa oli todella nopea toimitusaika.
        http://www.shoemaker.fi/eshop.php
        Tilasin kengät torstaina 13.10 ja jo maanantaina 17.10. tuli tekstiviestillä ilmoitus, että paketti on noudettavissa postista. Ihan huippu!


        Olen tilannut myös Saksasta useasta eri kenkien verkkokaupasta. Tätä suosittelen:

        http://www.schuhhaus-meyer.eu/

        - kun maksaa tuotteet etukäteen sähköpostitse tulleella laskulla. Saa vielä 3 % alennusta.

        - rahti Suomeen on vain 4,90 DHL, lähetti tuo paketin kotiin asti!

        - paljon alennettuja laadukkaita nahkakenkiä


      • olipas huonot kaupat
        Tamara_S kirjoitti:

        Kiitos linkistä.

        Tässä suomalaisessa verkkokaupassa oli todella nopea toimitusaika.
        http://www.shoemaker.fi/eshop.php
        Tilasin kengät torstaina 13.10 ja jo maanantaina 17.10. tuli tekstiviestillä ilmoitus, että paketti on noudettavissa postista. Ihan huippu!


        Olen tilannut myös Saksasta useasta eri kenkien verkkokaupasta. Tätä suosittelen:

        http://www.schuhhaus-meyer.eu/

        - kun maksaa tuotteet etukäteen sähköpostitse tulleella laskulla. Saa vielä 3 % alennusta.

        - rahti Suomeen on vain 4,90 DHL, lähetti tuo paketin kotiin asti!

        - paljon alennettuja laadukkaita nahkakenkiä

        Järkyttävän surkea valikoima miesten kenkiä tuolla shoemakerissa, ihan kuin katselisi Tarjoustalon valikoimia. Pelkkiä derbyjä, eikä ensimmäistäkään oxford-mallista kenkää.

        Schuhhausissa oli vain 1 oxford-tyylinen kenkä, loput derbyjä ja valikoima kyllä todella onneton. Halosestakin löytyy paljon parempi valikoima miesten kenkiä.


      • Tamara_S
        olipas huonot kaupat kirjoitti:

        Järkyttävän surkea valikoima miesten kenkiä tuolla shoemakerissa, ihan kuin katselisi Tarjoustalon valikoimia. Pelkkiä derbyjä, eikä ensimmäistäkään oxford-mallista kenkää.

        Schuhhausissa oli vain 1 oxford-tyylinen kenkä, loput derbyjä ja valikoima kyllä todella onneton. Halosestakin löytyy paljon parempi valikoima miesten kenkiä.

        No naisena toki naisille suosittelin kyseistä verkkokauppaa. Miesten kenkiä kun en käytä , joten en ole tutustunut valikoimaan.


    • Kjäll

      www.fassta.com

    • Ehdotan tälle sivustolle www.smalltao.com nähdä, olen ostanut 4 paria kenkiä tämän sivuston, ja joista yhden parin sateen saappaat on suosikkini, kiva väri ja hyvä ottelu. Tykkään käyttää sitä ostoksille!
      http://www.smalltao.com/product/15244428713/86- off US direct mail purchasing Sperry Top-Sider Pelican span classHRain Boot-span Women

    • Pikkurotta

      Toinen hyvä sivu on www.en-taobao.com tai www.gogospree.com. Voit ostaa kengät tai mitä tahansa suoraan Kiinasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe