Moi.. Millaiset juoksu vaattet ovat mielestänne hyvät itse tarvitsen apua juoksuvaatteiden löytämiseen. Mä on tähän asti juossut golits housuilla ja hupparilla ja perus tuulitakilla mun vaatteet ovat tuntuneet tosi raskailta juoksu suorituksen aikana mitkä olisi kevyet hyvät vaatteet joitka eivät tuulessakaan oikein harraisi niin.. ja uusia kenkiäkin kaipaisin!
Juoksuvaatteet...
8
523
Vastaukset
- roadrunner.
Nöh.
Kengät on kaikista tärkeimmät, ne pitää olla perfekct. Samoin sukat. Vaatteet: älä laita mitään puuvillaista ihoa vasten koskapa hikoilet väkisellä juostessa, joku juoksuun tarkoitetteu alusvaatekerta ekana. Sen päälle kannattaa lykkiä- säästä riippuen usea ohut kerros ja päällimmäiseki gortetex. Juostessa pää haihduttaa eniten lämpöä, gorepipo sinnekkin. Hanskat on myös tärkeät, hiihtohanskoissa on hyviä malleja jotka käy myös juoksuun Urheilukapupoista kyllä löytyy valikoimaa ja näin syksyn tullen kannattaa penkoa alekorejakin. Merkeillä tai väreillä nyt ei ole niin väliä, kunhan tuntuu itsestä sopivalta.
Ite oon juksennellut matalasykkeistä kunnonkohotuslenkkiä ja mies maratoneja, sykemittari on myös kätsä - cvxvxcfsdsfd
Itse olen juossut myös tähän asti ihan normi vaatteilla. Itse en viitsi mitään kallista takkia ostaa, mutta ajattelin hankkia tuon tiukan kerraston, joka päästää hien läpi. Eli onko se nyt jotain teknistä materiaalia sitten (polyesteriä). Kerraston lisäksi mietin juoksutrikoita ja hieman paksumpaa paitaa, joka on valmistettu myös teknisestä materiaalista. Pitää kokeilla kaupassa sitten, että miltä näyttää ja tuntuu.
Tuo kerrasto on mielestäni tärkein ominaisuus sukkien ohella. Tuollaista gore-tex pipoa en kyllä päähäni laita, normaali saa luvan kelvata. Hanskoihin ja boksereihin sen sijaan voisi hieman panostaa.- bokserit...
bokserit ja trikoot, huvinsa kullakin kun ne on nivusissa mytyssä...
- vccxvcvxvcx
bokserit... kirjoitti:
bokserit ja trikoot, huvinsa kullakin kun ne on nivusissa mytyssä...
Miksi tiukka vaate menisi myttyyn ?
- taviskuntoilija
Hmm, kunnon lenkkarit on oltava, mutta on aivan p..n maku miltä näytät. Juoksijaa ei tehdä tekstiileistä. Kunhan pysyvät päällä eli alushousut eivät valu kinttuun. Hiki tulee kuitenkin. Se on jo saavutus että ylipäänsä saat itsesi liikkeelle. Vanhoissa verkkareissa on mistä valita.
- Makukysymys
Hikisessäkin olossa on eroja ja siinä paljonko ne vaatteet painaa hikisenä...
Kaapissa ei ole valitavana verkkareita, yhdet löytyy lehden hakua varten ja lenkille vain ja ainoastaan trikoissa.
- temppis
Ehdottomasti kevyt juoksutakki ja trikoot (myös miehet) talvella 200:sta Merino alusasua alle, tuulen pitävä kevyt juoksutakki (tarvittaessa fleece välipaita, kevyttä fleeceä) ja talvi juoksutrikoot.
Itselläni Nike Dri-fit talvijuoksu takki, Löffner talvi trikoot ja Devold merkkinen merino kerrasto tänään Löffner fleece kun oli -19°c pakkastta lenkillä.
Silloin kun lenkille lähdettäessä on ensimmäiset 5min hieman kylmä, on vaatetus sopiva.
Mitään löysiä juoksuhousuja ei kannata jalkaansa vetää jos tosissaan harrastaa.- Rumat ne vaatteilla
Eiköhän kunto kehity samalla tavalla niissä perinteisissä verkkareissakin.
Kukin tavallaan... Kunhan ei laita shortseja trikoiden päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi413030Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs442865100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482483Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo462235Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks242068Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581830- 451739
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371590- 451513
- 261361