Kiharat/laineet/korkkiruuvit

lopen uupunut

Nyt saa luvan loppua tämä kärvistely! Kertokaa onko tässä maassa ketään jolla on samanlaista tuskaa joka päivä hiusten kanssa? Mulla on luonnonkiharat hiukset, ylhäältä laineikkaat ja latvoista ihan korkkiruuveilla. Hiukset on oikeesti tosi pitkät, jonnekki tissien kohalle, mut kiharina yltää säälittävästi vaa vähän yli olkapään. Onneks ei sentää oo pörröset mut miten saisin jotenkin kontrolloitua tätä pehkoa? En käytä mitään hiustenhoitotuotteita koska tuntuu et ne vaan pahentaa asiaa. Oon lähiaikoina aatellu et kiharat on ihan kivat ja omanlaiset, mutta jos nää näyttäis hyviltä niin asiat ois kyl pikkasen vielä paremmin.
Huohh.

17

970

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Siis mitä nyt haluat tehdä hiuksillesi? Haluatko niistä entistä kiharammat vai suorat? Hoitotuotteita on kyllä joka lähtöön. Itselläni on myös pitkät luonnonkiharat hiukset, suunnilleen lapaluiden kohdalle. Minulle ne eivät aiheuta mitään tuskaa ja jokapäiväisessä elämässä pidän niitä useimmiten poninhännällä.

• kiharakateus

Jos hiuksesi noin periaatteessa ovat mielestäsi kivat, anna sitten vaikka kasvaa vaan. Laita jotain huolettomia kampauksia vaihteluksi joskus. Paljon aikaa ja vaivaa säästät, jollet ala niitä väkisin suoristelemaan. Luonnonkihara on viehättävä, kunhan pidät hiuksesi hyväkuntoisina.

• Pikku-Sonja

En oikein viestistäsi ymmärrä, että mikä on suurin ongelmasi hiusten kanssa. Mitä se kontrollointi tarkoittaa. Suoristeluhan aina rasittaa hiusta, jos kuumalla raudalla vaikka joka päiväkin käsittelee. Kuvauksesi laineista ja korkkiruuveista ei kuulostanut yhtään pahalta. Eri asia, jos olis joku tosi käkkärä ja epämääräinen pehko.

Ymmärrän kuitenkin tuskasi, itselläkin kihartuva tukka, joka kostealla ilmalla menee todella epäsiistin näköiseksi pöheiköksi, vaikka miten laittaisi aamulla. Kiharat on epämääräisiä ja sojottelee minne sattuu, lookki on aika homssuinen. Mutta olen jo aika hyvin hyväksynyt itseni tälläisenä menninkäisenä :) Syksy ja sateet on taas, joten suosin isohuppuisia takkeja. Sinne kun ahtaa hiukset ulkona olon ajaksi, ne pysyy vähän paremmin "laitettuna".

Aika kivasti mielestäni kiharat asettuu, kun nostaa löysälle ja huolettomalle nutturalle takaraivolle ja kiinnittää klipsillä. Itse pidän siitä enemmän, kuin perusponnarista. Riippuu tietysti myös kasvojen muodosta, millaista kampausta kannattaa suosia.

• "Pörrö"

Minä omistan oman tahdon omaavat hiukset. Pituutta on puoliselkään, luonnonkiharat, kiharaa ja korkkiruuvia ja paksuutta vaikka muille jakaa. Olen jo aikoja sitten lopettanut hiusteni suoristamisen, koska mikään rauta ei siihen enää pystynyt ja aikaa pieneenkin suoristamisyrittämiseen meni n. tunnin verran. Päätinkin, että olkoon hiuseni kiharat, vaikka olisin halunnut joskus myös suorat hiukset.

Käyn kampaajalla suht koht säännöllisesti. Hän leikkaa haarahiukset pois ja hieman keventää pehkoani. Laitatan myös säännöllisesti vaaleita raitoja hiuksiini (olen myös luonnostaan blondi). Viimeksi kampaajani laittoi hiuksiini jonkilaisen hoidon, joka antoi hiuksiini lisäkosteutta ja se kannatti. Hiukseni olivat pitkän aikaa kauniin kiharat. Kotikonsteina käytän jokaisen hiustenpesun yhteydessä hoitoainetta, jonka annan vaikuttaa saunalämmössä. Käytän myös hiuksiin jätettävää hoitosuihketta ja myös suihketta, joka tekee kiharoista "ei-pörröiset". Näillä toimenpiteillä olen saanut hiukseni nätimmiksi, eivätkä ne enää ole kuin sähköiskun saanut pörrö. Hiustenhoitoaineeni ovat hoitavia, kosteuttavia, pörröisyyttä vähentäviä. Hiuksia suoristavia aineita en käytä, koska hiukseni eivät koskaan kotikonstein tule olemaan suorat tai suoremmat. Anna siis kiharoideni olla kiharoita ja hyväksyn sen!

• samanmoinen

Mulla tuntuu olevan samanmoiset hiukset. Minkä merkkisiä aineita käytät hiuksillesi?

• lopen uupunut

Joo, huomasin itekkin että toi alotusviesti oli vähän tollanen epätoivonpuuska... Niin eli siis haluisin hiukset jotka ois semmoset rennot ja ns. ''revityt'' jos kukaan tajuaa ja sellaset noh.. että kihara nyt kuitenkin tulis nätisti esiin. Ongelma kuitenkin varmaan on se, että oon iha surkee etsimään hoitotuotteita, kun tuntuu että joka kaupan hyllyllä on vaan silottavia tai suoristavia shampoita sun muita tai sitten värjätyille hiuksille tarkoitettuja hoitoaineita yms. ja siellä tavaramassan seassa rämpiminen tuottaa mitä suurinta _tuskaaa. Tuotteiden ostaminen kampaajalta... hmmh no taloudellinen tilanne ei kyllä kata sellasta tällä hetkellä...
      Hiuksia en ole ikinä suoristanut, en edes omista suoristusrautaa, ja jos kaveri suoristaa niin kestää se 30 min.
      Yhden asian takia olen kuitenki ääärimmäisen kiitollinen kiharille; ne ei rasvoitu läheskään niin nopeasti kuin suora hius ja joskus saattaa olla 4 päivää ennen hiustenpesujen välillä! Thanks for that.
      Pituutta olen yrittänyt näihin saada mutta mutta, mitä pidemmäksi hius kasvaa, niin sitä enemmän hius vaan menee kiharaan ja kihara paksunee. Argh help me!
      Joten kysyisin, että millasia tuotteita käytätte (shampoita, hoitiksia, jätettäviä, muotoiluaineita?) ja paljon maksoi ja mistä ostit? Toimiiko? Ja sitten vielä että miten käsittelet kiharoitasi ja miten laitat ne kun lähdet vaikka ulos? Olisin NIIN kiitollinen vastauksista:)

• 1 Karvapää

Mulla ei ehkä ole ihan yhtä kihara hius kuin sulla, mutta käytän kosteuttavia tuotteita. Tosin kampaamotuotteita. Marketista ei oikein saa kiharalle hiukselle tuotteita. Yleensä juuri vaan kuiville, värjätyille yms.

Teen karhealle tukalle öljyhoitoja silloin tällöin, ihan oliiviöljykin käy, mutta kaupoista saa jotain XZ-öljyhoitoja. Maksaa joitakin euroja. Saa ainakin sokokselta ja stockalta.

Joka pesun jälkeen sivelen monoï- öljyä vähän ainakin latvoihin. Tulee kiiltoa ja pehmeyttä, käy ihan hoitoaineesta. Sitä saa ainakin Body Shopista ja Yves Rocherilta. Hinta vaihtelee, tarjouksessa voi olla n. 6 €, yleensä ainakin 10€. Sitten on myös arganöljy, mutta sitä en ole itse kokeillut.

Vaihtoehtoisesti käytän jotain hiuksiin jätettävää kosteuttavaa hoitosuihketta, esim. BonaCure Moisture Mist. Se on kans kampaamotuote, mutta ostan pienen matkakokoisen pullon, se on yllättävän riittoisa, kun en kallista isoa pulloa halua ostaa. Muutamalla eurolla olen löytänyt pikkupullon jostain sokoksen 3 1 päiviltä.

Mun hiukset kihartuu aika rumasti, siksi pesun jälkeen kuivaan ne yleensä ilmakihartimella, eli tavallaan suoristan ja silotan. Sitten laitan kampausnestettä ja käärin hiukset n. viidelle "patukalle" (eli vaahtomuovipötkylälle, jossa on rautalanka sisällä), kuivattelen mielellään koko yön ja aamulla on kauniit sileämmät ja tasaisemmat kiharat/laineet kuin jos jättäisi vaan kuivumaan. Lopuksi suihkin lakkaa jossa on kosteussuoja, jotta ei pörrööntyisi pahasti. Tämä käsittely kyllä kuivattaa hiuksia, siksi ne öljyhoidot on niin hyviä.

Kampaamotuotteista varmasti löytyy hyviä aineita, kokeilemaan vaan mikä sun hiuksille sopii. Hinta voi tuntua kovalta, mutta pullo voi kestää pitkään ja jos se tuote oikeasti toimii, niin eikö se ole sen arvoista.

• hairfreak? not

Monoï-öljy. Miten sitä laitat kiharoihisi? Ihanko kosteisiin vai kuiviin? Ja kuinka paljon ja kui usein? :)

• mielenkiintoa löytyy

Millanen se öljyhoito on jos tekee ihan oliiviöljyllä?

• 1 Karvapää

Pese hiukset shampoolla, pyyhekuivaa ja hiero huoneenlämpöistä öljyä hiuksiin, hiero myös päänahkaa verenkierron parantamiseksi. Kääri vaikka pyyhe hiusten suojaksi. Jos mahdollista, mene saunan mietoon jälkilämpöön öljy päässä, lämpö lisää vaikutusta. Ei kannata kuitenkaan tosi kuumaan saunaan mennä! Itsellä ei ole saunaa, mutta ihan kylmiltäänkin toimii.

Olen pitänyt öljyä hiuksissa n. 2 tuntia, voi kokeilla mikä itselle sopii. Olen kuullut, että jotkut pitää koko yön. Öljy on hyvä pestä huolellisesti pois, muuten jää rasvaisen näköiset hiukset. Pois peseminen voi vaatia useamman pesukerran, yksi vaahdotus ei välttämättä riitä, itse vaahdotan 3 kertaa.

Öljyhoitojen ansiosta ei ole tarvinnut leikata hiuksia niin usein, kun kuivat latvat pehmenee öljyllä. Myös ihanaa kiiltoa ja pehmeyttä saa lisää. Jos hiukset ei ole juuresta kovin kuivat, voi öljyä laittaa vaan latvoihin. Mun mielestä tämä on ainakin paras hoitoaine hiuksille. Mutta voi olla, että ei sovi kaikille hiustyypeille, kokeilemalla löytyy ne parhaat keinot itselle.

• Coconuts

Kampaajalla olen kuullut, että luonnonkihara hius on aina vähän kuiva ja janoaa kosteutta. Kihara näyttää paremmalta ja kiiltävämmältä ja ei ole niin pörröinen, kuin hiuksia hoidetaan kosteuttavilla tuotteilla. Kosteuttava hoitosuihke on tosiaan hyvä! Ja hyvä leikkaus tekee ihmeitä. Pitäisi löytää sellainen kampaaja, joka osaa leikata kiharat hiukset hyvin.

• tuosta öljyhoidosta

niin joku on sanonut että öljyhoito vaalentaa hiusta? onkos totta? ja mistäköhän saisi niitä kosteuttavia suihkeita kiharille?

• Pehkonen

Itse en ole huomannut vaalentavaa vaikutusta, päin vastoin, väri korostuu/hehkuu, kun hius on kiiltävä. Mutta itse kokeilemalla selviää miten omat hiukset reagoi. Jos värjää hiuksia tummemmaksi, ei ehkä kannata heti perään tehdä sitten öljyhoitoa. Kampaamotuotteita myyvistä liikkeistä saa kosteuttavia suihkeita. 4 Reasons merkillä on Moisture Mist ja Bonacurella Moisture Kick esimerkkinä. Varmaan lähes joka merkillä on joku kosteuttava hoitosuihke.

• kiharapäinen4ever

Mulla on korkkiruuvikiharat; suorina ne ois selän puolivälii mut kiharina vaa lapaluiden kohalle. Tänä aamuna ku heräsin ja katoin peilii ni säikähin iha oikeesti ku yön aikana hiuksista olikii tullu afro. Muuten hiukset on aina käyttäytyny kiltisti mut nyt viimeaikoina ne on ruvennu vääntelehtii iha outoihi asentoihi ja oon vaa päättäny pitää nutturaa. Onks siis jotain ainetta mitä näihi vois aamulla laittaa että vähä tottelevaisemmiks tulis?

• !!APUA!!

Mikä on teidän mielestänne ollut paras hoitosuihke? Itselläni on laineikkaat ja kiharat hiukset jotka näyttävän aivan epämääräiseltä sotkulta vaikka ovat aivan selvät, ei yhtään takkuja yms. ja näyttävät limaisilta ja rasvaisilta, koska kiharoiden ja laineiden yhdistelmä tekevät niistä huonon näköiset vaikka pesen joka ilta shamppoolla ja hoitoaineella.. (enkä tykkää niistä ollenkaan)..

En myöskään jaksaisi alkaa käyttämään suoristusrautaa sillä siinä menee aikaa ja hiusten kunto huononee :/... Millä helpolla konstilla saisin laitettua hiukset niin, että näyttäisi siistiltä ja hyvä kuntoisilta, mieluiten mahdollisimman ei kiharoilta, mutta en aivan suoriakaan haluaisi.. APUA! olisiko kellään neuvoa ?!

• !!APuA!!

Ja vielä.. En tykkää pitää hiuksiani kiinni nutturalla, sillä en pidä korvistani, kun korvan lähellä on luomi ja korvissani on paljon näppylöitä..

• susan22222

Minulla on myös erikoiset kiharat joita on hankala hoidella. Kiharimmat hiukset ovat edessä, takaa melko suorat. Takaa hiukset ovat myös pidemmät. Olen vaalentanut hiuksiani 10 v, sekä melkein joka päivä suoristanut ilmakihartimella. Ilmakiharrin lämpösuojan kanssa on minulle paras. Lämpösuojavoide tai suihke myös estää pörröisyttä. En tiedä miksi suoristamista varoitellaan niin paljon, minulla on edelleen tuuhea tukka, ehkä etuhiukset ovat hieman kärsineet tässä ajan kuluessa mutta se on pieni hinta siitä että hiukset ovat asiallisen näköiset.
      viimeksi kampaajalla käydessäni kampaaja laittoi myös mönjää, se oli kirkkaan pinkki bedhead n 15 cm korkea putkilo, mutta sorry en muista nimeä, mutta ehkä tuntomerkit auttavat. Tämä tasoitti hiuksia ihanasti, eikä hiuksissa tuntunut olevan mitään, eli ihana tunne! Myös hiuksiin jätettävät hoitoaineet ovat ihania kiharoille!

Nykyinen kiharrin on vidal sassoonilta, siinä on iso kuminen (?) pää, joka ei varmaan polta hiuksia kuten useimmat, joissa on metallia. Tässä kuitenkin tuntuu olevan hieman vähemmän tehoja (eli ilmaa ei tule yhtä tehokkaasti), joten muotoilu kestää..... 2

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      347
      2784
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1026
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      944
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      923
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe