Olen koulutukseltani kasvatustieteiden kandi ja lastentarhanopettaja. Haluaisin löytää Euroopasta töitä päiväkodista/esikoulusta, eli oikeasti oman alan töitä. Englanti tulisi kakkoskielenä, eli tässä tapauksessa vaihtoehtona ei varmaankaan olisi mikään enlanninkielinen valtio, vaan esim. Tanska, Saksa tai Hollanti, jossa voisin mahdollisesti työskennellä englanninkielisessä päiväkodissa / kielikylpyryhmissä. Olen yrittänyt kääntää internettiä ympäri etsiessäni tietoa suomalaisen LTO:n mahdollisuuksista lähteä töihin ulkomaille, mutta nollatuloksella. Vain Eurooppa-koulut Brysselissä ja Luxemburgissa näyttävät palkkaavan suomenkieliseen esiopetukseen suomalaisen opettajan, mutta paikkoja ei ole auki.
Olisiko kenelläkään tietoa suomen-/englanninkielisistä päiväkodeista / esikouluista Euroopassa? Tai mistä voisin netistä etsiä tietoa tällaisista mahdollisuuksista? Mol.fi ja Monster.fi tarjoavat vain puhelinmyyntiä ym. asiakaspalvveluduunia.
Opettajaksi ulkomaille
1
1418
Vastaukset
- -
Jatka opintojasi maisteriksi saakka, ja lähde vaihtoon :) Saat luotua kontakteja ja eihän niitä maisteriopintoja ole pakko suorittaa loppuun, jos tuntuu siltä ettei ne ole "sun juttus". Maisteritutkinnolla voisit saada vielä helpommin töitäkin?
En tiedä miltä paikkakunnalta olet, mutta Työkkärit tarjoavat EURES-neuvontaa. Varaa hänelle aika ja mene juttusille. Hän osaa neuvoa varmasti hyvin. Voit myös ottaa suoraan kontaktia esim. jonkun tietyn kaupungin sihteeriin, ja kysyä sähköpostitse asialla: hän varmasti tietää kaupungissaan toimivista päiväkodeista sekä kielivaatimuksista, osannee neuvoa myös muihin kaupunkeihin.
Mikäli mielit ulkomaille, niin paikkaa etsiessä voisit hyödyntää ajan opiskelemalla esim. saksaa, ranskaa tai ruotsia, jotka voivat olla kullanarvoinen taito vaikket natiivitasolla puhuisikaan. Pelkkä englanti voi olla riittämätön, toki tämäkin tapauskohtaista. Ainakin arkipäivän asioinnit ja työpaikan haku sujuu jopa vieraan kielen alkeet osaamalla paljon paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289