Kahvia , juttuja ja mitä vain.

mariamaija*

Aioin juuri keittää kahvia, jutellen yksikseni oisko sen juominen vaikka jätettävä satunnaiseksi.Keiti kuitenki ja joinkin.

Siinä samalla kahvia juodessani selailin lehteä ja samassa huomasin kuin vastauksena ajatukseeni seuraavanlaisen tekstin

..Jos kahvia juo säännöllisesti, se ei nosta verenpainetta sen enempää terveillä kuin verenpaine tautisillakaan .
Sen sijaan satunnaiskäyttäjien painetta kahvi ja kofeiini nostavat.

Sama ilmiö on jo aiemmin todettu sydäninfarkteihin ja aivohalvauksiin.,
Myös niiden riski suurenee pian kahvin käyttämisen jälkeen , mutta vain henkilöillä jotka eivät juo tavallisesti kahvia....

Noin.... Muistetaanpa siis pitää kahvinjuontimme säännöllisenä.

31

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katleija

      Lupasin eilen illalla tulla mukaan, kun teet aloituksen.

      Ei päivä ala kunnolla ilman aamukahvia. Aamukahvin seurana on päivän sanomalehti, se on melkein yhtä tärkeä. Se viekin ison tilan pöydälle levitettynä, nutta yksinäinen kahvittelija mahtuu siihen hyvin lehtensä kanssa.
      Onhan siinä sitten asetti voileipää varten ja munakuppi lääkkeineen. Niin ja nenäliina, on näet vanhemmiten nenä herkistynyt jotenkin, että lämmin kahvi provosoi niistämään nenää välillä.
      Täytekynäkin kuuluu varustuksiin, kun aloitan lehden luvun takasivulta, tsekkaan tallennettavat tv-ohjelmat, niin ei tarvitse niitä erikseen kytätä päivän mittaan, vaan voi sitten katsoa ne sopivaan aikaan. On vaan kertynyt niitä tallennuksia vähän liikaakin.
      Tässä tuli tämmöistä tyhjänpäiväistä höpinää erittäin tärkeästä päivän aloituksesta.

      • joutavoinen

        Tähän on nyt puututtava ja nopiasti Aamukahvi ja kello kolomen kahvi ovat totutut säännöllisesti nautittavat stimulantit. Eikä näköjään tarvitse tapojaan muuttaa. Asia mihin on puututtava on Katleijan sanonta "tyhjänpäiväistä höpinää" sitä sanontaa on vastustettava kaikkenaankin ja varsinkin meidän keskustelupalstalla, eihän täällä sellaista ole. Kaikki mikä on kirjoitettu on aiheellista, jos ja mikäli me ei mistään 'juntasta' aleta veisteleen.
        Nyt sanoin vastoin tapojani aika jyrkästi, loivennetaaan asiaa sitten myöhemmin.


    • Lopetimme vaimon kaa aamukahvikäytännön jo ainaskii 12v. sitten. Tukevalle aamupalalle kaurapuuron ja voileivän kaa piti kehittää eri systeemi.

      Se menee niin, että kiljuvaankaan leijonannälkään ei illalla syödä vattaa täyteen. Esim. hedelmät sopii tähän kuvioon.
      Herätessä on jo riittävän nälkä tähän vahvaan aamuateriaan. Tulee parempi lähtö päivälle - kenelle tää systeemi nys sitten sopiikaan.

    • Katleija

      Ihan oikeesti olen kanssasi samaa mieltä "höpinöistä", luulen että se on jotenkin tarttunut täältä nahkoihin.
      Sataako siellä, täällä sataa. Parast' aikaa tuommoinen rauhoittava ropina taustalla. Päivä kallistuu iltaan.

      • joutavoinen

        Sataaropisee täälläkin, rauhoitutaan iltaan ja kirjoitellaan näitä mukavia sitten huomentana.


    • Tuossa äsken iltapesulla käydessä talon pellikat0nropinasta saattoi päätellä ulkona satavan hiukan, ei kaatamalla tällä kertaa.

      Soma juttu; pohjavesikertymät vaativatkin kunnon sateita. Teksti-tv sivuilla 881 kertoo viitteitä kuukauden alun mm. pohjavesitilanteesta eri puolilla Suomea.

    • -.--.

      Juuri, kun lopettelin kahvittelun, piti lukea seuraavaa.

      "Tällä vuosikymmenellä on lisäksi havaittu, että kahvinjuonti saattaa vähentää riskiä sairastua aikuistyypin diabetekseen. Kohtuullinen kahvinjuonti myös mahdollisesti ehkäisee tiettyjen syöpien syntyä ja Alzheimerin tautia sekä lievittää Parkinsonin taudin oireita. Kohtuumäärällä sumppia ei näytä tutkimustiedon valossa olevan vaikutusta sydänsairauksiin."

      http://kiloklubi.fi/artikkelit/Onko-kahvi-terveysjuomaa/952/

    • mariamaija*

      Onpa satanut täälläkin koko päivän, ja nyt näyttää tuolla ulkona pilkkosen pimeältä, ei yhtään valon tuikahdusta näy ikkunasta.
      Siihen olen kyllä tottunut jo 60 vuoden aikana joka syksy.

      Katselin juuri telkkarista "kahden keikkaa".
      On Matulakin nuorentunut kovasti tähän päivään verrattuna.
      Nuo kaikki saksalaissarjat on katsottava, vaikka uusintoja paljon onkin nykyisin joukossa.Mutta ovat ne hyviä sarjoja.

      Vai puuroa aamuisin syödään. En ole koskaan ollut oikein puurojen ystävä, mutta nykyisin joskus oikein tekee mieli.
      Aamuisin kyllä täytyy saada kahvikuppi silmien aukaisuun.

      Olen sellainen ilta kukkuja , menen vasta 22:jälkeen nukkumaan.

      Mutta nukkukaa te toiset, ja nähkää mukavia unia,... en häiritse.

      Se on Moiii.

      • lejanna

        Telkkarin parhaimpia ohjelmia ovat mielestäni ruokaohjelmat.
        Ihana katsella, kuinka osaajat osaavat laitella ruokaa.
        Tänäänkin tuli monta ohjelmaa. Neloseltakin Neljän tähden ruokia.

        Helppo olla syömättä, kun toiset syövät ja valmistavat.
        Tuskin edes EU ohjelmia epäterveellisinä kieltää. :)
        .


    • Katleija

      Minulla menee reilusti 22 jälkeen nukkumaan meno, elän vuoden ympäri talviaikaa (normaali). Katselen noita tallennettuja ohjelmia, Kahden keikkaakin vielä.
      Tosi vanha uusinta on nyt menneillään, tuon asianajajan jälkeen vaihtuu esittäjä ainakin kaksi kertaa, ellei kolme.
      Matila on hyvä tyyppi sarjassa.

      • Nythän voi juoda virtuaalikahvit oikein kerman kera, ei taatusti lihota, ja vienerleipävadin toin tuliaisiksi mariamaijan
        juttupaikaan.Tervetuloa vaan, sadettaon pidelty täälläkin:)

        Kun oli taukoa en ehtunyt ulkoilemaan, mutaa päätin sitten lähteä sadekävelylle. Löysin nimittäin vielä pakkauksessa olevan miesten sadetakin, joka ulottui nilkkoihin saakka, eikä mennyt nyt vettä saappaisiin:D
        Huivi kyllä kastui läpimäräksi. mutta mitäs siitä, en halunut suojaakaan mukaani.

        Vesi pisaroi tiheään järven pinnalla, ei näkynyt joutseniakaan, eikä ihmisiä näkynyt kuin autoilla porhaltavia koteihinsa.

        Jonkun koira ulisi surkeana järvenranta talon terassilla, yritin katsoa olisko sillä jokin panta kiertynyt tassuun, mutta en ihan lähelle kehdannut mennä.

        Korituolissa se makasi kaipasi ehkä vain kotiväkeä, näytti Japanin pystykorvalta.--Hiljeni se kun juttelin, että kyllä ne kohta tulee kotiin.Onneksi ehdin nähdä pari tyttöä tulossa kotiin ja päästivät sen sisälle.

        Hyvillä mielin palasin minäkin kotiin, kasvot ihan märkinä ja sadetakin sain ravistella portailla, sade kun oli yltynyt vaan.

        Lukemiseen ja laiskotteluun on päivä mennytkin, mutta mukavaa joskus sekin.

        Hyvää jatkoa vaan kirjoittamiselle! moikka,..


      • lejanna
        texsanell kirjoitti:

        Nythän voi juoda virtuaalikahvit oikein kerman kera, ei taatusti lihota, ja vienerleipävadin toin tuliaisiksi mariamaijan
        juttupaikaan.Tervetuloa vaan, sadettaon pidelty täälläkin:)

        Kun oli taukoa en ehtunyt ulkoilemaan, mutaa päätin sitten lähteä sadekävelylle. Löysin nimittäin vielä pakkauksessa olevan miesten sadetakin, joka ulottui nilkkoihin saakka, eikä mennyt nyt vettä saappaisiin:D
        Huivi kyllä kastui läpimäräksi. mutta mitäs siitä, en halunut suojaakaan mukaani.

        Vesi pisaroi tiheään järven pinnalla, ei näkynyt joutseniakaan, eikä ihmisiä näkynyt kuin autoilla porhaltavia koteihinsa.

        Jonkun koira ulisi surkeana järvenranta talon terassilla, yritin katsoa olisko sillä jokin panta kiertynyt tassuun, mutta en ihan lähelle kehdannut mennä.

        Korituolissa se makasi kaipasi ehkä vain kotiväkeä, näytti Japanin pystykorvalta.--Hiljeni se kun juttelin, että kyllä ne kohta tulee kotiin.Onneksi ehdin nähdä pari tyttöä tulossa kotiin ja päästivät sen sisälle.

        Hyvillä mielin palasin minäkin kotiin, kasvot ihan märkinä ja sadetakin sain ravistella portailla, sade kun oli yltynyt vaan.

        Lukemiseen ja laiskotteluun on päivä mennytkin, mutta mukavaa joskus sekin.

        Hyvää jatkoa vaan kirjoittamiselle! moikka,..

        Yhdessä wiinerissä on jo puolet kalorimäärästä, minkä me naiset päivässä tarvitsemme.
        Japsin pystykorvat, tosi kauniita elikoita.
        .


    • mariamaija*

      , Minäkin muistan noitten asiaajajien muuttumiset, kahdenkeikassa, mutta Matula on ja pysyy, tai on ainakin tähän asti pysynyt.

      Saa nähdä loppuuko sarja kun nyt vaan uusintoja näytetään, ja jos joka viikko tulee niin minähän en enää uusia jaksoja ole näkemässäkään, kyllä näitä aikaisempia on monta vuotta jo seurattu.


      (Miksi ihmeessä tämä tekstitys pitää olla näin pientä, eihä vanhemmat silmät erota mitään vaika kuinka monilla silmillä syynäisi)

    • Kat.....

      Kurkkaapa tuonne sivun ylälaitaan oikealle. Siellä on kolme A-kirjainta, joista voit valita tekstin koon.

    • onko hereillä ketään

      Verenpaineeni saa noustakin, saan tehdä tuhmuuksia jotta se nousis, esm. sairallassakin tuotiin suolasilliä yöpalaksi, kahvia sanottiin voin juoda, verenpaine huitelee päivittäin siinä jopa 95 /56 , onneksi ei ole kokoajan vaan nousee 105/65 esm. pulssi heittelee aamulla saattaa olla 98 muutaman tunnin päästä 65 , loppu elämä on selviytymis taistelua , toivon usein etten enään heräisi, aina vaan herään uuteen päivään, nt sattu huono yö, ei tule uni , mikä neuvoksi, ?

    • mariamaija

      Huomaa että on jo herätty ja varmaankin jonkun verran nukuttukin.

      Onkohan uni ollut leppoisaa ja rauhallista, sillä huono uni on iso terveysriski

      Hidasaaltounta näkevät (mitähän sekin on) voivat aiheuttaa verenpainetautia todennäköisimmin.
      Ahaa , tuleekin selitys, se tarkoittanee univaihetta jonka aikana hengitys , verenkierto ja aivojen sähköinen toiminta on tasaista ja rauhallista.

      Hmm- kuinka ihmeessä rauhallinen uni voi aiheuttaa terveysriskejä….
      Olkoon , en jaksa ajatella enempää,
      Itse nukuin aika rauhallisesti.
      On niin paljon pillereitä että ne kyllä rauhoittavat vaikka vihaisen naapurinkin, heh.

      Päivä on kuitenkin alkanut sentään mukavan poutaisena, ja huomiseksi ja sunnuntaiksihan myös on luvattu poutapäiviä.

      Sinulla (herättelijä) on varmaan natrium vajaus koska suolaa lisätään.
      Minunkin pitäisin sen takia käyttää enemmän suolaa , sillä minulla on natrium vajausta.

      Kiitos katleija kun neuvoit tuon tekstikoon muuttamis mandollisuuden.

    • Kokeileppa seuraavaa, jos haluat suuremmat kirjaimet juuri siihen tekstiin mikä on edessäsi.
      Paina oikeanpuoleista Ctrl ja samalla plus merkkiä. Johan suurenee ainakin minun koneella. Pienentää voi vastaavasti sama ctontrol ja miinus yhtäaikaa.

    • Tervehdys Mariamaijalle ! Huomaan, että olet nikkisi rekisteröinyt jo kauan sitten. Laitanpa kerrankin minäkin tämän sinisen pyhämekon ylleni, muistin tuon ärsyttävän ruksin sähköpostivastauksista poistaa. :)

      Kahvi on melkein kansallisjuomamme, on siitä monet ketjut tänne palstallekin saatu syntymään. Itse juon tavallisena päivänä vain päiväkahvit, kahden kupin verran runsaan maidon kera. Sillä määrällä ei varmaan saavuteta sen paremmin haittaa kuin hyötyäkään. Kahvihetkiin liittyy vain aina oma tuoksunsa ja tunnelmansa - se kruunaa nin juhlat kuin metsäretketkin.

      Iltakahveja en normaalisti juo, mutta juhlallisemman illallisen jälkiruokana, kahvi, konjakki ja pieni suklaaherkku on pettämätön yhdistelmä. Ajattelen, että tuo konjakkipaukku rentouttaa siinä missä kahvi piristää ja uni tulee normaalisti.

      Minulla on aika hyvät unenlahjat, mutta helposti päivän selvittämättömät asiat jäävät pyörimään mieleen ja estävät nukahtamisen. Siksipä koetankin päästä painamaan epäselvyyksistä, harmistumisista ja turhista huolehtimisista tyhjän pään tyynyyn. Työelämän aikana saatoin herätä siihen, että olin nukkuessani keksinyt ratkaisun johonkin ongelmaan, joskus kirjoitin asian heti muistiin. Silloin vähän jännitti, saako enää unenpäästä kiinni, kellon viisareita piti tarkkailla, kohta kello soisi...Nyt on aikaa nukkua niin paljon kuin nukuttaa, eikä uudelleen nukahtaminen jännitä, siksipä se onkin helppoa. Olen lukenut tukimuksista, että unen puute aiheuttaisi lihomistakin, vaikka luulisi että sängyssä pyöriminen kuluttaa kaloreita. Katleija varmaan osaa selittää tämän. Näin päivän lyhetessä aamusta nukuttaa pitempään eikä uloskaan tule sännättyä kukonlaulun aikaan.

    • mariamaija

      Kiitos tervehdyksestäsi ja siitäkin kun osallistuit ketjuuni

      Miksi muuten olet sulkenut "minä-sivusi" ? Menin katsomaan olemmeko aiemminkin olleet samoissa keskusteluissa, ja muutenkin tutustumaan.

      Alkaahan nikkisi tuntumaan kyllä tutunomaiselta kun sitä useammin katselee.
      Muistan paljon nikkejä aiemmalta kaudelta, mutta suurin osa on kadonnut jonnekin..

      Kahvi on hyvää ja keskusteluja siitä saa syntymään, minulla oli ajatus kuitenkin kun ketjun aloitin , että täällä voisi puhua niitä näitä ja tietenkin kahvistakin.
      Itse olen vähentänyt kyllä kahvin juonnin melko minimiin, ei oikein enää maistu niinkuin nuorempana.


      Olen huono keskustelija en osaa oikein mitään sanoa mistään, mieleni tekisi kuitenkin kirjoitella jotain tai jostain.


      Kyllä sinä oletkin niin hieno pyhämekossasi, pitäisikö minunkin........

      Hyvä että muistutit tuosta rastista nikin kohdalta, se on todella melko ärsyttävä.

      Alkaa taas kohta "kahden keikkakin" täytyypä katsoa .
      Taitaa alkaa tulemaan joka ilta.

    • Katleija

      Ramoona mainitsi tuosta unettomuuden lihottavasta vaikutuksesta. Sitä minäkin olen ihmetellyt ja päätynyt sen johtuvan yösyömisestä.

      Kuukeloin aihetta ja siitä onkin aika paljon tietoa netissä
      Olen laiska referoimaanTerveyden ja hyvinvoinnin laitoksen jakamaa tietoa, siksi tässä on linkki luettavaksi asiasta kiinnostuneille. Ylipainosta tullut kansanterveydellinen ongelma. Tutkimukset ovat lisääntynee aiheen ympärillä.
      http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11765

    • mariamaija*

      Tuo on varmasti totta mitä siinä sanottiin.
      Vaikka luin sen noin vain ylimalkaisesti niin hyvin kärryille pääsin

      Muistan kuinka vielä töissäkäynnin aikoina kun nukuin melko huonosti hyppäsin yhtä mittaa öisin jääkaapilla.
      En silloin lihava ollut mutta pyöreähkö , äitini kropan perinyt,

      Nykyisin teen samalla tavoin mutta nukun melko hyvin sen ajan kun nukun.
      Lihonut olen oikein huimasti,

      Nyt olisi syytä mennä painovartioihin, eikä silloin kun luulin olevani lihava.
      Laihdutin 15 kiloa vaikka en mennessäni painanut kuin 63,
      Nuomasin että jokainen pudottamani kilo toi naamaani aina saman verran vuosia lisää.

      Syvin uni , sanottiin tutkimuksissa on alkuyön uni, siksi pitäisi mennä aikaisin nukkumaan.

    • mariamaija

      Minäpä ajattelin nostaa tätä ketjua vähän ylemmäksi, ennenkin on sanottu "kuka sitä kissan häntää nostaisi ettei kissa itse2.

      Olen jo yöni nukkunut ja silmäni avannut aamukahvin voimin, joten tuli mieleen eilen lukemani pieni pätkä naapurimaan Victoriasta.

      Vahvalta naiseltahan hän vaikuttaa, Hovi vaatii heti vain edustehtäviin, Turkuun, Tornioon ja minne milloinkin

      Ikäähän hänellä kyllä on enemmän kuin useimmilla ensisynnyttäjillä, mutta on kuitenkin nainen parhaassa iässä.
      Minä odotin tuossa iässä jo kolmatta lastani.

      Mutta Victoriaan.
      Kaikenlaista mietintää on hänen äitiydestään,
      On se julkisuuden elämä kyllä sellaista jota meikäläinen ei ole joutunut kokemaan, Luojalle kiitos.

      Toisin päin se hoivaaminen jota hän varmaankin saa kohdalleen, olisi hyväksi jokaiselle lasta odottavalle kansan naiselle,

    • mariamaija

      Kirjoittelen vain yksikseni koska muita tämän luokan ihmisiä ei taida olla näköpiirissä.
      Mutta mitäpä minä toisista, olen yksin live'elämässäkin joten juttuun tullaan hyvässä seurassa.
      (Anu, Anuu, missä olet?)

      Mietin avaisinko uuden ketjun koska tämä ei tunnu nousevan kun yksin vähillä voimillani en jaksa sitä nostaa..

      Ei taida kannatta kuitenkaan pilata hyvää palstaa.

      Tyttärillenikään eivät pystyneet auttamaan kun ei kumpikaan osannut laittaa rullakaihdinta takaisin sen pudotessa alas ja itse en jaksa kiivetä enää tuolille enkä muuten uletu,
      Ehkä en osaisi enää itsekään, mutta aina sitä vaan kuvittelee....

      Toisten ketjuihin minulla ei taida olla rohkeutta tunkea itseäni, kun olen saanut vähän sellaisen käsityksen että olisin vain riidan haastaja,


      Olenko, kysyn?

    • Kiitos mariamaija avaamastasi ketjusta.Minulla on olevinaan tota touhua,ettei kouriinsa kerkeä sylkemään, poikkean todella harvoin saitilla.
      Sain kiintiöni täyteen kiukuttelusta ja pidin breikin.
      Kävin lekurissa,kun tuntui että pönttö huuti tyhjyyttään.Sain diagnoosin kilpirauhasen vajaatoiminta labrakokeiden jälkeen,kaikki oli selvää pässinlihaa.

      En vielä ole oma itseni,mutta tiedän,etten ole vainoharhainen juoppohullu,käytöshäiriöinen sun muita diagnooseja joita nämä lääketieteelliset nerot heittivät kontolleni.
      Olet avannut mukiinmenevän ketjun jatkakaamme sitä,kuin sivistyneet kanssakulkijat.
      Pyydän nöyrimmästi anteeksi kaikkea epäasiallista kirjoitteluani ja kiukutteluani.
      Toivonmukaan Amalla vielä polla säteilee,kuin silloin ennen

    • Niin siittä kahvinjuonnistahan minä.
      Kun olen sellainen " kahvinarkomaani" on saatava sopivin väliajoin se kofeiini täydennyt. '

      Jos , sillon harvoinku aamusella kun on pääkipee , tulee heti mieleen , että iltakahvi jäi juomatta .--taikka sitten kyläreissussa oli jotain litkua tarjottu.

      No onneksi kotona saa sen täydennyksen kofeiini vajeeseen.

      Ei ole verenpainetta ,eikä unettomuutta , mitä nyt joskus sadepäivänä kun otetaan Jerrycottonin kanssa liianpitkät "siastat." päivällä.

      Kuitenkiaan en ole koskaan potenut unettomuutta.

      Ja painokin on pysynyt ihan kurissa --siittä taasen saan kiittää jerrykottonia --sekun vie minua 4 kertaa päivässä ulos ja aina niitä kilometriä kertyy ,varsinkin jos on ihana ilma - Mutta ulos on mentävä joka päivä.
      Se nukkumaan neno aikakin on sellain venyvä , mutta ennen 24 on jo pistettävä pää tyynyyn.
      Aamu on taasen Jerryn homma herätellä ,ja sehän tapahtuukin siinä 6-7 välissä.
      Olen ollut nyt 10 vuotta eläkkeellä ,ja täytyy sanoa että, ihan kivasti menee kun nyt vaan terveyttä piisais.

      Toivon kaikille terveyttä ja mukavia kirjoitus ja lukuhetkiä tässä tietsikan vieressä.

      • Terveyttä on helpompi hoitaa,kuin sairautta.
        Terveyttä minäkin yritän hoitaa,kun liikun,siis harrastan,matonkutontaakin tuolla tuvanvintissä.Siinä voin päästää valloilleen koko olemattoman luomistyöni,voin heittää loimien väliin koko pahanoloni taikka pursuavan luomisentuskan,kun tuntuu ettei tänä päivänä mikään voi mennä pieleen.
        Ne kuteet kertovat kuten se vanha räsymatto iskelmänikkarin kertomana,mattoon oli kudottu koko elämäntarina.

        Kiitos ullamirjami,sinulla vielä toi Jerrycotton.Minä jouduin rakkaan sringelin hautaamaan puutarhan multiin kesällä,vaikka Ellillä oli ikää vain kuusi vuotta.
        Taas meni tunnelmoinnin puolelle,anteeksi.Ama


    • mariamaija.....

      Kysyisin , eikö enää saa tallentaa omaa kuvaansa minä osioon?
      Luin tuolta jostain ketjusta "kun ennen sai tallentaa".
      Menin katsomaan joittenkin nikkien kuvaa , mutta muutamilla joilla on ollut ei ole enää , mutta toisilla taas on, ... Mitä ja miten on?

      • Kyllä kuvansa pitäisi voida tallentaa Minäosiossa, en ole mistään lukenut sen poistamisesta!
        Omani olen poistanut tehdäkseni tilaa uusille, jotka tulevat ilmeisesti alkuviikosta esiin.
        Saattaa selvitä jo tämänkin päivän aikana, kun muistaakseni latasin uudet kuvat jo torstaina :)


    • mari.....amaija

      Kiitos texsanell,
      Luin uudelleen tuon ketjun missä luulin olevan tarkoittamani asia,
      Mutta tapani mukaan olin lukenut sen hätäisesti ,sillä eihän siinä mainittukaan profiili kuvasta,,, ei sitten ollenkaan

      Minä latasin profiilikuvakseni fasaanin jo ed viikolla , ja koska sitä ei ollut tullut näkyviin , poistin sen ja latasin uuden, ei ole vain näkynyt missään ,On vain ylläpidon hyväsymistä odottamassa.
      Aikaisemmin kuva , kun se oli ladattu ilmestyi seuraavana päivänä näkyviin

    • Sama täällä, aikoja sitten olen kukka kuvani profiiliin ladannut. Eivät ole ehtineet kuvan sopivuutta tarkastaa. Kai sielläkin väkeä osaavat vähentää.

    • mariamaija

      Olen monta kertaa kurkannut palstalle, joko ilmestyisi jotakin kirjoitusta joka sopisi minunkin pienee ajatusmaailmaan. Mutta ei, isoja asioita vain joiihin en osaa mielipidettäni lisätä.
      Löysinkin tämän vanhan ketjun johon voi lisätä ajatuksiaan.

      Vanhemmiten ihmisen mieli herkistyy. Ilon tai onnen kyyneleet ilmestyvät silmänurkkiin helpommin kuin nuorena. Ääni väristen voi kertoa lapsuuden kokemuksistaan ja kaikista kauniista muistoistaan.

      Niin, kauniista,herkkää.
      Kauneinta mitä näkee on kun pieni lapsi nukkuu levollisena omassa kopassaan.
      Häntä voisi katsella kauankin, en ole pitkään aikaan moista nähnytkään muualla kuin ajatuksissani.
      Myös vanhan ihmisen kasvojen rypyissä on kauneutta, ajatonta kauneutta.

      Joko teidän kasvoissanne on ryppyjä, ?
      Minä olen sen verran pyöreä kasvoistani ja muutenkin, joten ryppyjä ei ole kovin paljoa, vaikka en koskaan ole niitä hoitanutkaan,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2188
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1500
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1453
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1203
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1192
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      50
      1168
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1091
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe