Paras meikkivoide - Gallup

lumihiutale

Kertokaahan mikä on mielestänne paras meikkivoide. Hyvät huonot puolet, voit siis kertoa myös mikä on ollut huono merkki..Itse olen käyttänyt pari vuotta Lumenen double stayta (käytän vain viikonloppuisin, eli kuluu hitassti..) ja hinta kohdallaan, peittää aika sopivasti jonkin verran näppyläistä ihoani, ei kuivata pintakuivaa ihoani..

Haluaisin kokeilla seuraavaksi jotain uutta, jotain joka ei rupea kiiltämään helposti, ei tuki (lisää näppyjä..), ei kiristä tai kuivata, peittää melko hyvin. EN halua kauheaa pakkelin näköistä, mielummin sitten vaikka vähän kuultaa läpi näpyt. Mutta siis peittävää ja silti luonnollisen näköistä meikkivoidetta etsin, suositelkaa! hintaluokan voisi mainita. ja onko joillain joe blasco aiheuttanut näppyjä? jossain luin näin..

101

44664

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paula

Hei!

Ehdoton suosikkini on (ja olen kokeillut varmaan suurinta osaa markettituotteista) on maybellinen non stop. Pitää rasvoittuvan sekaihoni mattana tosi hyvin, peittää tosi hyvin (näppyjä on)mut on silti luonnollinen, ei "pakkelimainen". Suosittelisin sitä sinullekin..?
      Ja toinen suosikki on sitten max factorin lasting performance. Samaa luokkaa kuin tuom maybellinen, mutta ehkä hieman paksumpi. Hyvä tämäkin.

• egg

Mulla on kuiva ja herkkä iho ja olen tykännyt mm. max factorin lasting performancesta. nyt kuitenkin löysin vielä paremman meikkivoiteen, maybelline non stopin. levittyy ihan uskomattoman pehmeästi ja iho ei kuivu koko pvän aikana kun laittaa hyvän rasvan sen alle. lasting performance kuivatti hiukkasen.

Silloin tällöin, säästä ja mielialasta riippuen käytän myös paksumpia meikkivoiteita, joe blascoa tai grimasta. Niiden levittäminen pitää oppia, eka kokeilukerta blascolla oli kauhistus! toisella kerralla aloitin varovammin ja lopputulos olikin varsin hyvä. niilläkin saa ohuen nätin meikkipohjan, tosin peittävyys kärsii silloin mutta sitä en juuri tarvitse. jatkossa hankin varmaan vaan grimasta kun hintaero on niin huima ja laadussa en huomaa eroa.

mainitaan vielä että ongelmani on löytää meikkivoiteista tarpeeksi vaalea sävy ja näistä sellainen löytyy, tosin blascon alabaster *ihan* hitusen tumma mut sulautuu ihoon niin ettei näytä tummalta. esim colour adaptia ja montaa muuta en voi harkitakaan koska niissä ei ole tarpeeksi vaaleaa sävyä.

• j86

itse olen suosinut joe blascoa monta vuotta ja ei ole tehnyt näppyjä naamaan vaikka on atooppinen iho! itse ihastuin siihen koska se peittaa hyvin ja pysyy ja ohut kerros riittää!!
      cliniquelta löytyy myös hyviä nestemmäisiä!! (joskus pistän cliniquen sekaan kosteusvoidetta)

• Jansku

Aivan mielettömän hyvä! Iho kuin samettia.
      On siis puuterimainen meikkivoide, ei välttämättä tartte edes puuteria enää. Ei kuitenkaan niin stydi kuin useimmat meikkipuuterit, vaan ihan voidemuodossa. Ihana koostumus. Just ostin ja ei jää viimeiseksi kerraksi!

t.Jansku

• Zen

On kyllä ihan ehdoton suosikki. Mutta alle kantsii aina laittaa kosteusvoide jos on kuiva iho, koska se kuitenkin luo mattapintaisen ja puuteroidun oloisen ihon. Sekin on ihan totta että siitä tulee supersamettinen iho. Suosittelen.

• Nimetön

Sen lisäksi että se tekee ihosta samettisen, se myös pitää rasvaisen ihoni kiillon poissa pitkään - reilusti yli 12 tuntia! Viimeinkin löytyi minun ongelmaiholleni täydellisesti sopiva meikkivoide; sekaiholle/ rasvaiselle iholle tarkoitetut voitetkaan eivät ole läheskään yhtä hyviä kuin tuo Cashmere Perfect. Kohtuuhintainen ja todella hyvä tuote.

• Sunshine

Mielestäni paras (ja vielä kohtuuhintainenkin!) meikkivoide on Lumenen double stay. Se pysyy iholla hyvin, peittää, mutta ei ole raskas vaan luonnollisen näköinen. Toinen mitä käytin pitkään ennen Lumenea oli aiemminkin mainittu Non stop, se kuitenkin teki "pakkelin", eikä se tuntunut, eikä näyttänyt enää kivalta. Meikkivoiteen valintaan vaikuttaa todella suuresti ihotyyppi. Eli valitse meikkivoide oman ihotyyppisi mukaan, kaikille kyllä löytyy vaihtoehtoja!

• Kalpea

Olen ERITTÄIN kuivaihoinen ja olen huomannut, että talvella paras on Nina Riccin Liquid ja kesällä Biothermin Sense To Go tai Light! Molemmat kevyitä, mutta NR on kermainen, se kosteuttaa kivasti pahallakin pakkasella ja värisävyt on hyvät talvikalvakkaalle iholle. Biothermin on aika tuoksuttomia ja kevyitä, mutta pysyvät vaikka iho vähän hikoilisikin tai kehittää pintarasvaa - mun iho välillä vissiin unohtaa olevansa kuivankuiva ja rutistaa itsestään tipan rasvaa kovilla helteillä...

• meikkaaja

Ehdottomasti se.. ei tee ihoa pakkeloidun näköiseksi, peittää suhteellisen hyvin, helppo levittää ja häivyttää, kestävyys ok, ei kuivata ihoa eikä tee sitä rasvaiseksikaan, kohtuuhintainen, ei ärsytä ihoa (itselläni on todella herkkä ja helposti punoittava ihotyyppi).

Siinähän sitä jo tulikin.. :)

• ei köyhä

Jos joskus on käyttänyt Chanelin tuotteita,ei tarvitse enään muita harkitakkaan.
        Minä käytän,enkä ostaisi ikinä mitään omiin kasvoihini tai kroppaani supermarketista!!!

• Bebe
        ei köyhä kirjoitti:

Jos joskus on käyttänyt Chanelin tuotteita,ei tarvitse enään muita harkitakkaan.
        Minä käytän,enkä ostaisi ikinä mitään omiin kasvoihini tai kroppaani supermarketista!!!

No hohhoijaa...samaa kamaa ne kaikki enimmäkseen ovat kun tuoteselosteita alat lukemaan.

Suosikkini on Nivean All Day Aqua. Täydellinen kuivalle iholle, kuin ihorasvaa, mutta peittää silti.

• !!!
        Bebe kirjoitti:

No hohhoijaa...samaa kamaa ne kaikki enimmäkseen ovat kun tuoteselosteita alat lukemaan.

Suosikkini on Nivean All Day Aqua. Täydellinen kuivalle iholle, kuin ihorasvaa, mutta peittää silti.

Niin on. Olen nimittäin kosmetiikan kemiaa paljon opiskellut. Chanelissa maksaa merkki ja mainostukseen käytetyt rahat eli brändi. Markettikamat usein parempia, apteekissa myytävät parhaimpia, koska apteekeissa ei saa myydä mitä tahansa pas...

• Oona

Eli mun mielestä paras tämän hetkinen meikkivoide on max factorin seamless. Ei jätä rajoja eikä ole pakkelimainen, tumma (tietty jos osaa valita värin oikein) tai kuivattava.
      Mulla on suh.koht. päivettynyt iho, voi johtua siitäkin, että ei jätä rajoja, mutta kuitenkin, erittäin huomaamaton. Ainakin mulla. Hinta-laatu-suhde ok (n.10€)

• rose

CHANEL Double Perfection Fluide on uusi löytöni! Olen kokeilut monenmoisia meikkivoiteita etsien sitä juuri sopivan peittävää ja oikeaa koostumusta. Tämä meikkivoiteitten helmi levittyy niin samettisesti ja jättää ihon mataksi ja pehmoiseksi, mutta ei luonnottoman näköiseksi. 30ml lasipurkki on riittoisa. Ainut harmmitava miinus on hinta. Laivalla maksoi n. 27e, Suomen hinnoista en tiedä. Mutta kyllä sitä näin hyvään meikkivoiteeseen kehtaa satsata! Koska itse pidän meikissä onnistunutta pohjustusta aika olennaisena asiana. Suosittelen!

• La Mer

Olen jo vuosia käyttänyt MaX Factorin seamless meikkipuikkoa. Se on ehdottomasti paras.
      Välillä olen toki kokeillut muitakin, esim. Joe Blascoa (mukana paljon pigmenttejä), mutta ei se ollut yhtään sen parempi, hinta vain oli n. 3 kertaa kalliimpi.

• ripa

Onko joku testannut maybellinen pure mattea? haluaisin peittävän mutta silti kevyen en mitään pakkelimaista maskia. Ihoni on kuivahko

• okohan
        ripa kirjoitti:

Onko joku testannut maybellinen pure mattea? haluaisin peittävän mutta silti kevyen en mitään pakkelimaista maskia. Ihoni on kuivahko

että oiskohan hyvää. tarteen vaaleeta

• oiskipoiski
        okohan kirjoitti:

että oiskohan hyvää. tarteen vaaleeta

Jos sulla on näppylöitä, en suosittele sillä se ei peitä niitä, mut jos hyuvä iho niin sille se sopii täydellisesti. Ei tuki ihohuokosia, ja löytyy kans vaaleita sävyjä. Itse suosittelen Nivean Ideal Finish:tä.

• make up store

Mielestäni paras meikkivoide on ehdottomasti Make up storen Studio foundation. Se tasoittaa mukavasti ihonsävyä ja tekee ihosta mattapintaisen kuitenkaan kuivattamatta sitä. Tämä on todella hyvä peittävä meikkivoide eikä niin kallis kuin tuo Blasco, hintaa 25 e. Käytin ennen Blascoa mutta sain siitä näppyjä aika paljon. Uskalsin sitten kokeilla tätä Studio foundationia ja se ei ole aiheuttanut näppyjä.

• -.-

Mikä olisi hyvä meikkivoide TODELLA HERKÄLLE iholle sekä hyvä rasva TODELLA HERKÄLLE iholle miekin alle?
      Olen käyttänyt vain matte moussea, niin en tiedä mikä olisi hyvä, mutta matte mousse vaan pakkuuntuu ja aiheuttaa lisää näppylöitä...
      Haluaisin sellaisen meikin joka on HELLÄVARAINEN, EI PAAKKUUNNU JA EDULLINEN ja ehkä auttaa ihoa, ettei tule kaikkia iho sairauksia yms.
      Rasvaakin kun pistän niin polttaa hetken aikaa kasvoja ja sit loppuu polttelu mutta kun taas kosken siihen niin taas ihoni tuntuu siltä kuin se palaisi.
      Ehdotuksia?

• -.-

Niin ja vielä kestävän haluisin,. ettei heti haalene kun vähän hikoilee tai on pakkasessa

• hihisdfghjklö
        -.- kirjoitti:

Niin ja vielä kestävän haluisin,. ettei heti haalene kun vähän hikoilee tai on pakkasessa

Olen itse atoopikko ja kärsin samoista vaivoista jne. Minä itse käytän maybelline new yorkin wonder finish make up öljytöntä meikkivoidetta . Se on itsenänsä hyvin kosteuttavaa, tosin ei pysy aivan 12 h, mutta no menettelee kestävyydeltään. Joskus jos ihoni on toodella kuivana sekoitan noin puolet meikkivoidetta ja noin puolet omalle ihotyypille suositeltavaa rasvaa (itsellä Ceralan, aqualan L jne.) ja sit vaan naamaan. Rajoja ei näy ja sävyt ovat alkaen hyvin vaaleista aika tummiin. Näppylöitä ei täydellisesti peitä mutta punoituksen kylläkin. 30 ml riittoisan (päivittäinen käyttö) purkin hinta on kaupoissa n. 10-13 euroa.

• kuivakka
        hihisdfghjklö kirjoitti:

Olen itse atoopikko ja kärsin samoista vaivoista jne. Minä itse käytän maybelline new yorkin wonder finish make up öljytöntä meikkivoidetta . Se on itsenänsä hyvin kosteuttavaa, tosin ei pysy aivan 12 h, mutta no menettelee kestävyydeltään. Joskus jos ihoni on toodella kuivana sekoitan noin puolet meikkivoidetta ja noin puolet omalle ihotyypille suositeltavaa rasvaa (itsellä Ceralan, aqualan L jne.) ja sit vaan naamaan. Rajoja ei näy ja sävyt ovat alkaen hyvin vaaleista aika tummiin. Näppylöitä ei täydellisesti peitä mutta punoituksen kylläkin. 30 ml riittoisan (päivittäinen käyttö) purkin hinta on kaupoissa n. 10-13 euroa.

Suosittelen myös tätä meikkivoidetta, koostumus on todella ohut mutta peittävä. Sopii hyvin super herkälle, ohuelle (vauvanpylly) ja kuivalle iholle. Monet meikkivoiteet ärsyttävät ihoa ja silmiä (vaikka välttäisit silmänympärys aluetta), polttelevat ja alkavat kiristämään puhumattakaan paakkuuntumisesta. Wonder Finish toimii niin hyvänä kuin huononakin päivänä jolloin posket tulessa ja arkana. Tietenkin kasvot ensin kostutettava ja ehdottomasti samoilla linjoilla voiteiden kanssa. Apteekista perusvoide, itse käytän Humektania, joka Orionin asteikolla on kosteuspitoisin. Paksummat eli rasvaisemmat todella ärsyttävät kasvojen ihoa.
        Muut tuotteet jotka myös käytössä ovat Lumenen valokynä ja Lumenen Matte Harmony mineraali-kivipuuteri, jolla saa todella samettisen viimeistelyn.

• doavella

Aivan upea ja täydellisen ihon tekevä Maybeline New Yorkin Dream Matte Mousse. Löytyy paljon eri sävy vaihtoehtoja. Levittyy helposti ja ihoon ei jää paakkuja. Mielestäni on kyllä erittäin hyvin peittävä oikein levitettynä ja silti luonnollisen näköinen.Plussana on se että peittää täydellisesti poskien punotuksen! Itselleni se on hyvin tärkeä ominaisuus. Miinusta vain se että meikkivoide on jonkinlaisessa lasipurkissa ja kun se on lopussa sitä on ärsyttävä ottaa sormella kun voidetta menee kynsien alle. Tätä ongelmaa ei tietenkään ole kun käyttää meikkisientä. Hinta n. 11e.

• kkkkkkkkkkkk

Nivean uusi geelimeikkivoide. Tekee mulle juuri noin, ei kiillä, peittää kevyesti, ei tee näppyjä, kosteuttaa ja kuultaa vähän (en tarvii puuterii vaik iho välil normaalisti kiiltää.)

• ebb

Käyttää kuulemma paljon eläinkokeita, olen lukenut. Siksi päädyin Blascoon, koska he eivät kuulemma eläinkokeita käytä. Olen tyytyväinen!

• aaaammbe
        ebb kirjoitti:

Käyttää kuulemma paljon eläinkokeita, olen lukenut. Siksi päädyin Blascoon, koska he eivät kuulemma eläinkokeita käytä. Olen tyytyväinen!

Joe Blasco on sellaista myrkkyä, jota en suosittele kenenkään iholle! Käytin sitä joskus ja ihoni kuivui aivan mielettömästi. Luulin ensin, että joku muu kosmetiikkatuotteeni oli kuivattaja. Sitten kerran kosmetologini kyseli, että mitä meikkivoidetta käytin ja kerroin Blascosta. Hän kauhistui ja sanoi olevansa varma, että juuri blasco oli ihoni pilannut. Hän kertoi, että Blasco on niin tuhtia tavaraa, ettei iho pysty normaalisti toimimaan sen alla. Lisäksi sain tietää, että Blascon meikkivoiteet on täynnä mineraaliöljyjä, jotka monille aiheuttavat finnejä. Vaihdettuani toiseen meikkivoiteeseen huomasin kosmetologini puhuneen asiaa.

Ihmettelin vähän, koska Sokoksella Blascoa oli suositeltu minulle erittäin ihoystävällisenä tuotteena.

• 86786786
        aaaammbe kirjoitti:

Joe Blasco on sellaista myrkkyä, jota en suosittele kenenkään iholle! Käytin sitä joskus ja ihoni kuivui aivan mielettömästi. Luulin ensin, että joku muu kosmetiikkatuotteeni oli kuivattaja. Sitten kerran kosmetologini kyseli, että mitä meikkivoidetta käytin ja kerroin Blascosta. Hän kauhistui ja sanoi olevansa varma, että juuri blasco oli ihoni pilannut. Hän kertoi, että Blasco on niin tuhtia tavaraa, ettei iho pysty normaalisti toimimaan sen alla. Lisäksi sain tietää, että Blascon meikkivoiteet on täynnä mineraaliöljyjä, jotka monille aiheuttavat finnejä. Vaihdettuani toiseen meikkivoiteeseen huomasin kosmetologini puhuneen asiaa.

Ihmettelin vähän, koska Sokoksella Blascoa oli suositeltu minulle erittäin ihoystävällisenä tuotteena.

Minulle on kerrottu, että Blasco on lähinnä joku esiintymismeikki (esim. televisioon jne.). Eli tosi tujua on. Ei päivittäiseen käyttöön. Ja kosmetologini sanoi, että sitä tahtoo olla vaikea normaaleilla puhdistusaineilla täysin saada ihosta.
        Voihan se tietysti jollekin sopiakin, en sitä mene sanomaan. :) Joskus käytin sitä hetkellisesti itsekin, mutta vain hetken, sillä ostamani meikkivoide oli väärän sävyistä.

• Porcelliina
        aaaammbe kirjoitti:

HAH!!! ÄLÄPÄS YLEISTÄ OMAKOHTAISTA KOKEMUSTASI JA KUULOPUHETTA!!!Olen käyttänyt päivittäin reilun 10 vuotta ja ihoni on ihan kunnossa. Ei mustapäitä tai finnejä. Blasco oli ainoa mistä löysin tarpeeksi vaalean värin iholleni. Markettikamoissa vaalea tarkoitti possunpinkkiä sävyä.
        Jos et puhdista meikkejä kunnolla ja hoida ihoasi (säännöllinen kuorinta ja naamio sen jälkeen) niin varmasti saat ihosi huonoon kuntoon. Meikkivoidetta EI kuulu laittaa niin paljon, että sen kokee olevan "tuhtia"!!! Kaikille ei sovi kaikki, mutta minä olen aarteeni löytänyt!!
        PS. Tätä sarjaa todellakin käytetään telkkarissa ja teattereissa ym. Sieläkin ammattilaiset osaavat hoitaa ihoaan!!

• Chouelle

Artdecon mineral foundation.

• :D

Jjoo toi maybellinen mousse i love it!!!

• Ruusu -98
        :D kirjoitti:

Jjoo toi maybellinen mousse i love it!!!

Lumene NC Skin Perfecton. Sain alennuksesta kaksi tuubia vajaalla kahdeksalla eurolla. Sävy Vanilla on loistava iholleni!

Tosi laadukas ja ainakin minulla peittää hyvin, kun taputtelee iholle. Ihanan matta.

• sg
        Ruusu -98 kirjoitti:

Lumene NC Skin Perfecton. Sain alennuksesta kaksi tuubia vajaalla kahdeksalla eurolla. Sävy Vanilla on loistava iholleni!

Tosi laadukas ja ainakin minulla peittää hyvin, kun taputtelee iholle. Ihanan matta.

mun herkälle iholle paras meikkivoide on stagecolor,peittää,pysyy,eikä tarvii puuteria päälle

• may_

Ehdottomasti Maybelline dream matte mousse on must! Ei kuivata, ei kiristä, eikä kiillä eikä ainakaan mulla ole aiheuttanut finnejä. On myöskin luonnollinen jos on oikeanlainen sävy. Kevyt vaahtoava, helppo levittää. hinta on n.10e ja riittoisa, riittää pitkäksi aikaa. Sävyjä löytyy 008 light beige, ivory 010, champange 004, 030 sand, 005 porcelain, 021 nude, 040 fawn, 022 natural beige. Osa noista kehitetty erityisesti vaalealle iholle. Itse todennut parhaaksi kyseisen meikkivoiteen.

• MXFtor

meikkivoide ei välttämättä riitä vaan tarvitaan muutakin. Löysin netistä tällaisen sivuston ja sain sieltä hyviä vinkkejä meikkipohjan tekemiseen http://heavenlynails-heavenlylashes.blogspot.com/
        Nyt ainakin mun Max Factorin second skin, meikkivoide tuntuu just parhaimmalta

• Illusia Mystiq

Maybellinen SuperStay 24h meikkivoide.
      Uusin Maybellineltä. Aivan ihana meikkivoide!
      Peittää, vaaleinkin sävy sopii vaaleimmallekkin kalkkilaivan kapteenille,
      on suojakerrointa (nyt kun kesä tulee) ja on luonnollinen vaikka peittääkin!
      Kyllä peittää otsan pikku finnit, näyttää naama paljon siloisemmalta ja tasaväriseltä.
      IHANA!
      Pitää huomenna kipaista tämä ihana purkki ostamassa. :)
      Se on yksinkertaisessa pumppupullossa. Maksaa n 14e.

• tykkkaaaä

itsekkin tänään kävin metsästämässä tuota maybellinen superstay 24h meikkivoidetta, ihastuin siihen silloin kun sain näytteensiitä! meillä päin maksoi 12eur.

• 24h
        tykkkaaaä kirjoitti:

itsekkin tänään kävin metsästämässä tuota maybellinen superstay 24h meikkivoidetta, ihastuin siihen silloin kun sain näytteensiitä! meillä päin maksoi 12eur.

mäki haluisin tuon superstay 24h :)))) paljon maksa sokoksella? :--)

• dochh1
        24h kirjoitti:

mäki haluisin tuon superstay 24h :)))) paljon maksa sokoksella? :--)

Superstay 24h kyllä kestää sen voin sanoo, mut se sit vaan alkaa näyttää rumalta jonkun ajan päästä. En suosittele pahemmin.

• maybelinne dream
        dochh1 kirjoitti:

Superstay 24h kyllä kestää sen voin sanoo, mut se sit vaan alkaa näyttää rumalta jonkun ajan päästä. En suosittele pahemmin.

maybellinne dream gream foundation on mun suosikki! peittää sopivasti,ei jää paakkuseksi ja hintakin on sopiva. : ) olen käyttänyt jo yli vuoden

• mainostaja(ko)?

Tossa Maybelinissä on vaa se huono puoli, et siihen on jouduttu laittaa vaikka mitä mömmöjä, jotta se kestäis sen 24h. Tosin mä en oo kyll löytäny yhtäkää meikkivoidetta joka oikeesti olis kestäny 24h :--D
        Lopulta toi alkaa reagoimaan ihon kanssa, ja sit niitä näppyi tulee ja alkaa kuivattamaan.
        Mut myönnän, onhan se tosi hyvä, en mä tollatteen asian takia lopettais sen käyttöö.
        Ite käytän Exuviancen (aika uus merkki)-meikkivoidetta. Sitä tarvii ottaa ihan vähän ja riittää koko naamaan.
        http://www.exuviance.com :--)

• Angel Snow White

Lumene Natural Code -sarjan meikkivoide.

• Ahkera pakkeloija

Itse olen käyttänyt erilaisia meikkivoiteita ja täytyy sanoa että Joe Blasco: n on ollut aivan paras- tosin hirveän kallis kukkarolleni. Hyvän korvaavan on tehnyt Maybelline:n Superstay 24h, upea tuote, kestää hikoilua (itse urheilen paljon) ym ja pysyy nätisti koko päivän. Löytyy myös erittäin vaalealle iholle,mikä itsellänikin on. Käytin vuosia myös tuota Lumenen Double Stay:ta,mutta kun kaikista vaaleimman valmistus lopetettiin, jouduin vaihtamaan merkkiä vaikka mihin...

• ediforever

Minulla Lumenen Double Stay meikkivoide on osoittautunu parhaaksi. Sitä ennen kokeilin vaikka mitä (maybellinen dream matte moussea, lumene natural codea yms.) ja suunnittelin ostavani jotain Blascoa, mutta onneksi sitten lopulta löysin tän Lumenen. Itellä sekaiho, jossa näppylöitä ja tää meikkivoide peittää ne oikein hyvin. Kaiken lisäks pysyy suht pitkään, eikä ala valua. Sävyjäkin on monta. Hintalaatusuhde toimii loistavasti, maksaa n. 12e. Suosittelen!
      Huonoja tuotteita on ollu mm. Maybellinen dream matte mousse (valuu, kiiltelee ja kasaantuu) ja lumene natural code (ei peitä, tummuu, kasaantuu ja valuu).

• ssofffia

Minun iholleni paras meikkivoide on Lumenen Double Stay Mineral Matt Makeup, sävy 2 hunajamaito.

• meiggaaja

No ite käytin jotain Carrol -merkkistä meikkivoidetta tai mitä lie oli,halpaa (: No sävy oli liian tumma. ja se kuivatti ihoa todella. sen takia on jonkun verran ollu iho-ongelmia kun iho kuivui siitä.. mutta nyt mulla on maybelinen jotain 24h meikkivoidetta ja peittää sopivasti. se on mun mielestä parasta (: ja pysyy mattapinta.

• brrrrrrrrrrrr

Mulla on tällä hetkellä käytössä Rimmelin uusi Lasting Finish 24h kestävä meikkivoide. Oli pakko ostaa kun se näytti kädellä niin hyvältä ja oli vaan 9e. Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen siihen, mutta jos oon aamulla meikannu ja illalla haluun viel lähtee johonki, ni kyllä sitä pitää lisätä. Mut ei oo iso vaiva. Voisin todellaki ostaa jatkossakin.
      Kummiski kaikkien aikojen lempparini meikkivoiteista ja meikkipuutereista on ollu Kanebon Total Finish meikkipuuteri. Se on ihan yliveto! Maksaa joku 30e laivalla ja sokoksel enemmän.. Se on yhtä juhlaa käyttää sitä. : D

• promeikit !!!!

Lemppari on The Body Shopin meikkivoide. Eikä minkäänlaista nukkenaamaa. Luontaistuu iholla ihonsävyyn ja pitää meikit naamassa koko päivän! Joku parikybäähän se maksaa, mutta kauneuden eteen pitää kärsiä, jos se on sulle tärkee. Mulle on joten promeikit on oltava :D Ehk siin on se haittapuoli, niin kuin kaikis muiskin meikkivoiteissa, että ei se peitä niitä rupisammakon näppylöitä. Hoida siis ihosi kuntoon ennen kuin haluat käyttää tätä über kaunista meikkivoidetta. Ittelläni iho on tietty kunnos ;D Käytän sävyä 03.

• mimmi.........

lumenen pitkäkestoinen meikkivoide, sininen purnukka, on hyvä atooppiselle iholle..mulla kun on joku ihme pigmentti häiriö, että toisessa poskessa on ihme pieniä punasia roso näppyjä, mutta toinen poski on sileä kun vauvan peppu..onneks niitä ei ees huomaa pahemmin..rimmelin meikkivoiteet, ja maybelinen vaahtomeikkivoide on myös aika kestävä, ja sopivan kevyt atooppiselle iholleni..ainut vaan että useat lumenen meikit etenkin meikkivoiteet, haisevat kauheen voimakkaasti.. :P

• 4+9

Oma suosikkini On L'oréal:in Roll'on true match meikkivoide. Se missä on se ihme rullalevitin. Peittää mun mielestä hyvin, mutta ei liikaa eli jättää luonnollisen näköisen lopputuloksen. Vaalein väri saattaa kyllä olla tumma jos on tosi vaalee iho. Itselläni on finnejä vaikka millä mitalla ainkin otsassa, mutta ei ole ainakaan pahentanut ihoa.
      Suosittelen ainakin kokeilemaan!

• omani!

mun suosikki on maybelinen dream satin liquid!

• suosittelen

Paras on mielestäni Max Factorin xperience meikkivoide. Peittää sopivasti ja on myös kevyt.

• Lancome Teint Miracl

Täällä myös atoopikko ja paras meikkivoide on ehdottomasti Lancomen Teint Miracle. pieni pisara riittää ja sen saa hierottua sormilla naamaan. tasoittuu hyvin ja peittää myös näppyjä. ei mene kaikki meikkivoide hukkaan siihen sieneen.. yök mitä bakteereja meikkisienessä voi olla jos sitä ei pese välil, mut sormet aina puhtaat. säästää samal meikkivoidetta. siis jos tykkää noist kunnon merkeist ni ei mee rahat hukkaan. kannattaa naamalle laittaa jotain voidetta ensin ni saa samettisen tuloksen.

• Jane Blond

mappeline parras

• viileänvaalea

Olen käyttänyt Bascon meikkivoidetta jokapäiväisesti yli 10 vuoden ajan! Ihoni on pintakuiva ja erittäin vaalea. Mitään ongelmia ei ole ilmaantunut ja olen erittäin tyytyväinen, kun vihdoin löysin meikkivoiteen, joka pysyy ja on tarpeeksi vaalea olematta possunpinkkiin vivahtava (kuten KAIKKI Lumenen voiteet!!!)
      Blascosta en luovu! Laitan arkisin aamulla ennen klo7.00 voiteen luonnonkumisella kolmiovipalla (...Blascon valikoimissa, olen kokeillut vaahtomuovisia, mutta tulos ei ole niin hyvä) ja voin olla huoletta koko päivän..se ei mene viiruille silmien alta eikä ihmeellisesti vaan häviä/imeydy pois vaan pysyy täydellisenä, juuri laitetun oloisena koko päivän!! Suosittelen!

• Avon meikkivaahtopui

Eli kaikista paras on Avonin meikkivaahtopuikko, todella luonnollisen näköinen ja huomaamaton, vaikka onkin puikon muodossa, todella peittäväkin.
      Näitä saa itsenäisiltä jälleenmyyjiltä. En ole varma onko valmistus lopetettu, kun enään ei ole ollut parissa kuvastossa. Nyt olen aivan paniikissa koska kaikki muut mahdolliset olen käyttänyt eikä tätä parempaa ole !
      Jos jollain olisi myynnissä jos jäänyt varastoon, niin voisin ostaa pois. Antakaa sähköpostinne niin otan yhteyttä =)

• Uskaaleigka

revlonin colorstay , näin kesällä en käytä mutta on kyl niin peittävää ja hyvää et huhhuh ! toi max factor lasting performance on kyl hyvää , on ollut sitä mutta värivalikoima on aivan perseestä ! olen kokeillut 001 , se on mulle liian vaaleeaa , ja 002 on taas ihan punaista, näytän aivan joltain possulta !

• Berda

En todellakaan suosittele superstay 24:sta kellekkään. Tosi raskas iholla, ihan perus nestemäinen. Jättää selvät rajat, vaikka onki oikee sävy! Iho ei takuulla hengitä ja tulee tosi raskas olo kasvoille ku laittaa sitä! YÖK.

• ;hv rg

Too Facet'in Magic Wand Cashmere Finish, eika ole edes kovin hintavaa.

• mathkaksfasfsf

kaikki noiden halpis merkkien ( maybeline, loreal, lumene yms.) meikkivoiteet on tosi surkeita. suosittelen Cliniquen meikkivoiteita, ehdottomasti parhaat

• Makemeupp

Itse ostin just Cliniquen meikkivoiteen ja petyin PAHASTI! Ensinnäkin..menin stokkan beautyyn ja yritin selittää myyjälle, että etsin erityisesti meikkivoidetta joka EI ole yhtään punainen..just semmonen edellä mainitun possunpinkki. Sellainen ei matsaa ihonväriini alkuunkaan vaan saa naamastani vahamaisen pinkin. Myyjä suositteli erityisesti yhtä sävyä Cliniquen meikkivoidetta..hinkutti sitä leukaluuhun varmaan niin minimaalisen vähän, että se olis matsannut ihon väriini vaikka se ois ollu neonvihreetä tai sähkönsinistä. Kotona kun laitoin sitä oikeasti nassuun niin voi taivas! Mulla ei ole koskaan ollut yhtä pinkkiä meikkivoidetta...sen ainoan kerran kun erityisesti pyydän myyjää etsimään semmosen, jossa pinkkiä sävyä ei ois yhtään. Asiantuntija palveluksessa! Muutenkin selitti myyjä tohkeissaan kuinka meikäläisen tulisi ihoa hoitaa. Öööh..eli semmonen max. 21vee typy kertoo facts of skin care melkein puolta vanhemmalle tyypille, jonka ihosta ei näytä osaavan katsoa edes väriä. Maksoi vielä 70€ ko. tuote.

Hassu juttu, että olen aina itse onnistunut ostamaan kokeiluin - ja joskus tarkastelemalla vain kädenkin päälle ruikatua meikkivoiteen sävyä - ihan oikean sävyn. "Asiantuntija" on "auttanut" mua 3 kertaa ostoksessa ja joka kerralla on mennyt 35-70€ kankkulan kaivoon.

• LL

Maybellinen Affinitone on ehdottomasti paras, ei kuivata, piettää hyvin muttei tuki ihohuokosia vaikka hikoilisikin. Ehdottomasti paras ! :)

• ellunamm

Kokelemistani meikkivoiteista Biothermin Long wear detox on ollut paras. Sopii kuivalle iholle

• eiugviu

Tata ei sitten ilmeisestikaan kukaan kokeillut: Too Facet Magic Wand Cashmere Finish.

Ei ole pettymys!

• morjestapöytään.....

Se kirjoitetaan kuitenkin Two Faced ja ehkäpä siksi ei ole moni kokeillut, kun merkkiä ei tietääkseni Suomessa myydä. Jenkeissähän tuo on ihan markettikamaa, mutta siellä nyt on kaikki sellaista ala-arvoista halpista että morjes.

• dsdfsd

Lancome ehdottomasti

• LähiönLumikki

lorealin true match, sävyä N1. minulla on sekaiho ja olen ihan hemmetin kalpea, monissa meikkivoiteissa vaaleinkin sävy on liian tumma tai sitten muutun keltaiseksi.. rimmeliltä en osta enää yhtään meikkivoidetta, huono laatu !

• 5ghfgj

Musta tuo meikkivoide on paska, ei sopinut kesälläkään mulle tuo vaalein sävy vaikka oli rusketusta. Sinä et ole kalpea, minä olen.

• MakeUpArtist

Cliniquen sävyttävä päivävoide moisture surge on ihan huippua. Minulla on tosi rasvainen iho ja jonkin verran myös epäpuhtauksia ja finnejä. Vaikka tämä onkin vain kosteusvoide, jossa on mukana hieman väriä, ei se kuitenkaan rasvoita ihoani yhtään. En tosin laita alle enää kosteusvoidetta vaan tämä toimii kosteusvoiteena. Sävyttäväksi päivävoiteeksi yllättävän peittävä, mutta silti todella luonnollinen. Isoimpiin näppyhin käytän sitten MAC:in studio finish peitevoidetta. Vaikka iholla olisi näppyjä ei mielestäni ole mitään järkeä pakkeloida koko naamaa älyttömän paksulla ja peittävällä meikkivoiteella. Näyttää luonnollisemmalle kun käyttää ohuempaa meikkivoidetta ja täsmätuotteena paksumpaa peitevoidetta!

• kosmari

Olen tykästynyt kanebon fluid meikkivoiteeseen. Löysin juuri omalla iholle sopivan sävyn ja peittävyys on juuri sopiva. Hinta vaan on hieman korkea, 44€, mutta maksan sen mielelläni kun tuote on niin hyvä.

• allgoodhere

Lorealin true match. Olen aika kuivaihoinen, eli hyvissä ajoin laitan aina kosteusvoiteen ennen meikkivoidetta. Ja sävy Ivory on ihan täydellinen (suurimman osan vuodesta). Todella pysyvää, ei petä työpäivän aikana, eikä ala kiiltämään läpi (ravintolassa juoksennellessa). Yleensä en laita päälle edes puuteria.

• MakeUpFreak

Itselläni on rasvainen iho ja esim Cliniquen mattameikkivoiteeseen petyin joskus. Parasta oli ehkä Givenchy, sillä sai kevyen koostumuksen. Nyt ostin juuri Oriflamen mattameikkivoiteen ja se vaikuttaisi hyvältä rasvaiselle iholle, siveltimellä levitettynä. Bodyshopin meikkivoide oli myös hyvä, joskus kun sitä käytin. Kokeilen seuraavaksi ehkä Maybellinen dream matte moussea, se on niin monet testit ja palkinnot voittanut, eikä hintakaan päätä huimaa.

• Sand 01

Revlonin colorstay. Paikallisista kaupoista myynti lopetetty enkä tiedä mistä sitä saisi enää lisää :( Yhtä hyvää korvaavaa en ole löytänyt.

• Suosittelen

Clarinsin Skin Illusion. Todella luonnollisen näköinen, sävy sointuu täysin ihoon, peittää riittävästi.

• kitty :)

varaa itsellesi hyvin aikaa kun lähdet kosmetiikka ostoksille. kannattaa mennä meikit ostaa laadukkaasta kosmetiikka liikkeestä,mistä saa laadukkaita ja hyviä meikkejä,itse käyn emotionissa,parempi valikoima ja laajempi! kannattaa pyytää myyjää vaikka apuun jos et löydä itsellesi parasta vaihtoehtoa. ota meikkisieni mukaan,että saat rauhassa kaupassa testereillä kokeilla eri vaihtoehtoja ja väriä. aina kannattaa meikkivoidetta ostaessa ottaa huomioon liikkeen valaistus! aina meikkivoidetta ostaessa kannattaa ottaa huomioon oma ihonväri/hiusten. oletko kokeillut päivävoiteen päälle laittaa meikinalusvoidetta? meikinalusvoiteella voi myös muuttaa paljon ilmettä. mutta kannattaa myös sitä ostaessa valita itselle sopivin. tiedän ongelman! itelläni kesti myös löytää kauan täydellinen" meikkikokonaisuus :)

itselläni on talvella kuiva iho ja kesällä enemmän seka iho. " käytän päivävoidetta ensimmäiseksi -> annan kuivua hyvin.. ->
      meikinpohjustusvoidetta -> meikkivoidetta (peitepuikkoa käytän vain jos on pakollisia näppylöitä saada peittettyä,muuten en ollenkaan) ->-> puuteri/aurinkopuuteri/poskipuna. aika paljon vaikuttaa myös puuteri,itse käytän mineraalipuuteria,mattapintaista.. kiilto naamassa voi juhtua myös siitä että on liian paksu meikkipohjakerros. kosteusvoide,meikinpohjustusvoide ja puuteri mainoksissa aina mainostetaan meikkivoiteita mitkä tekee"ihmeitä"mutta kyllä se on vaan täysin omasta ihosta kiinni. sen takia kannattaa itse mennä rauhassa ostamaan itselle sopivat meikit,ja testailla kaupassa rauhassa,ettei tule mokaostoksia :)

• au natural

Vesi saippua.
      Olen 30 nainen ja vedellä ja saippualla on tähän asti pärjätty. On puhdas, raikas ja kaunis olo. Talvella jos iho kuivuu, niin on voinut käyttää jotain ihorasvaa aamuin illoin.

• mELISAL

Tiedättekö!!!!
      Kenenkään on huono suositella toiselle meikkivoidetta, koska jokaisella meistä on erilainen iho! Itselleni tuo Loreal true match ei sopinut. käytin 3 vuotta, mutta sitten huomasin että se on loppupäivästä todella kiiltävä ja "valuu" kaikki rutut ja uurteet korostuu kun meikkivoiden menee näihin kohtiin. Sitä ei todellakaan voi kutsua pitkäkestoiseksi meikkipohjaksi. Ja käytän pohjana kuitenkin hyvää kosteutusta ja Chanelin loistavaa pohjaa. Olen kiinnostunut tosta Joe blascosta koska sitä on kehuttu jokapuolella. Voi kuulema kosmetologin mukaan hyvinkin käyttää päivittäin kun opettelee levittämään kevyesti. Se todella kuulema peittää ja pysyy! Sitä mitä aina toivoo! Kokeilkaa ihmiset. ei kannata luottaa kuulopuheisiin!

SE MIKÄ ON HUONO TOISELLE, SAATTAAKIN OLLA SINULLE JUURI SE MITÄ OLET AINA ETSINYT!!!!!!!!!

• ÄLÄ HUUDA HUORA

Mun mielestä tää suositusjuttu on just hyvä koska ihmiset KERTOO OMASTA IHONLAADUSTAAN SUOSITELLESSA, jolloin voi verrata omaan ihoonsa. xD Noob.

• Vitun idiootti!!!

Käytin KOLME VUOTTA ja vasta sitten huomasit negatiiviset jutut?! Ootko ihan vitun tyhmä?!

• kosmetologi

Ihmettelen jälleen tätä blasco-kohua.
      Jos tämä kyseinen aine on niin myrkkyä miksi sitä käyttävät ammattilaiset hoitoloissaan, monet kampaajat, sekä kosmetologiopiskelijat suomen johtavassa koulussa.

Itse olen käyttänyt blascoa kasvoilleni 3 -vuoden ajan, eikä ole nämä petolliset "ihomadot" syöneet naamaani karrelle. Päin vastoin paksu meikki on suojannut viimalta ja pakkaselta.

Kyllä niistä lorealinki tuotteista näppyjä tulee jossei osaa illalla pestä poijs.

• armanilastingsilk
    • Chanelliina

Chanel Vitalumiere aqua on ehdottomasti paras! Vesipohjainen meikkivoide joka antaa luonnollisen lopputuloksen mutta peittää tarpeeksi.
      Hinta noin 48 euroa muistaakseni, eli kallis, mutta ei sen väliä sillä miksi ostaisin jotakin niin kallista tuotetta joka ei oikeasti toimisi? Eli hintansa väärti todellakin!

• käyttäjä

Joe Blasco on ollut paras tähän mennessä.Sävy on täsmälleen oikea ja luonnollinen.Sain peitettyä pelkällä meikkivoiteella jo erittäin tummat silmänaluset,eikä ole tarvinnut päivän aikana lisätä kertaakaan.Iho on pysynyt hyvässä kunnossa.Ainoa miinus on kallis hinta mutta on se sen arvoista.Netistä ostettuna oon saanut meikkivoiteen 30 eurolla,kauppahinta taas 55 euroa.Lumene,MaxFactor,Maybelline meikkivoiteissa sävyt ovat olleet aina joko liian tummia tai kellertäviä minun iholle ja niitä on pitänyt lisätä päivän aikana.

• Guerlain

Ehdottomasti Guerlain, mm. täällä kehutaan:

http://princesswhoopeedoo.blogspot.com/

ja muissakin meikkiaiheisissa blogeissa, plus ammattimeikkaajat käyttää.

• Anzku

Oma suosikkini on Nivean Ideal Finish koska voide levittyy tasaisesti, näyttää luonnolliselta mutta on silti juuri sopivan peittävää, häivyttää ihon pikkuvirheet sekä laajentuneet huokoset ja pysyy siistinä/kiillottomana pitkään. Hintakin oli vain päälle 10 euroa.

En siis hihkunut riemusta kun Nivea veti meikkinsä pois Suomen markkinoilta, tämä voide on niin huippu ja yksi tärkeimmistä luottotuotteista monen vuoden ajalta. Kunhan jemmassa olevat tuubit loppuvat on edessä taas työläs ja rahaa kuluttava Täydellisen Meikkivoiteen Metsästys :( On vissiin palattava käyttämään paljon hinnakkaampia Clarinsia ja Lancomea, joiden voiteita käytin ennen kuin löysin tuon Nivean.

• älä katoa

rrrakastan maybelinen dream creamy foundationia. tuo 004 light porcelain on iha täydellinen sävy mun iholle. peittääkin ihan hyvin, vaikka se ei tärkein ominaisuus minulle meikkivoiteessa ole (minua kun on siunattu hyvällä iholla teini-ikäsenäkin !), levittyy ja pysyy kiitettävästi.

• heluunatäti

Ehdottomasti paras on Lumene natural code sarjan meikkivoide! Hinta 7-8 e.seka- ja rasvoittuvaiselle iholle suunniteltu ja tulos on erittäin mattapintainen,eli jotka haluavat matan ihon niin tämä toimii:) itsellänikin on erittäin rasvainen iho ja aknea olen sairastanut..tämä oli ainut meikkivoide joka teki matan tuloksen eikä aiheuttanut lisää finnejä ja ei tukkinut ihohuokosia.hintaluokkaa kohden loistava tuote!!

• gf4y

Tässä on aivan paska peittävyys, en saa millään tarpeeksi peittävää ilman että näytän puuteriselle (jos laittaa paljon on meikki pakko kiinnittää puuterilla). xD
        Mun oma makso 9.90e ja oli ihan normihinta joten siis kalliimpi kuin kuvasit.

• Maybelline FIT ME

itse käytön maybelline Fit Me, se on hyvä mun iholle jos on öljyinen iho suostittelen käyttämään puuteria, koska päivän aikan otsa ja nenä voi tulla aika öljyiseksi

• kljföknAÖ

Itse käytän Maybelline New Yorkin New Affinitonea ja olen itse tykännyt, vaikka ostamani sävy onkin hieman liian tumma vaalealle iholleni. (:

• GIORDANI!!!!!

GIORDANI meikkisarja ehdottomasti paras!! Oon niin kiitollinen että löysin kyseisen sarjan! Löytyy just oman ihonvärin sävynen meikkivoide ja näyttää tosi hyvältä, suosittelen!

• jos etsit parasta...

Clarins Everlasting aivan lyömätön. Koko päivän kestävä lopputulos, kevyt, eikä keräänny juonteisiin :)

• Clarins-käyttäjä

Tämä. Mun lemppari myös! Käsillä levitettynä saa vähän ohuemman ja jos taas tarvitseekin vähän enemmän peittoa niin laitan meikkivoidesudilla... Mutta tosi hybää,, hyvä tuoksu, luonnollisen näköinen ja kestää koko päivän siistinä!

• hiiipappo

Diorin Forever tai joku tälläinen, käyttänyt pari vuotta uskollisesti, sillä parhaaksi olen todennut.

Peittää hyvin (säännöstely tosin hankalaa, jos laittaa kaks kerrosta/vähänkin reippaamalla kädellä niin näyttää ihan turhan tunkkaselta ja muuttuu luonnottoman väriseksi) Lisäksi todella nestemäinen koostumus, hyvä!, mutta kuivuminen vie jonkin verran aikaa.

Pitää kuitenkin ihon virheettömänä ja muutenkin todella pitkäkestoinen, ei valu/tartu kasvoilta juuri mihinkään vaikka mikä olis. Toisaalta kasvojen puhdistaminen vaatii sitten vähän tarkkuutta ja kärsivällisyyttä oletettavasti.. :)

• Maybelline

Maybellinen Dream Matte Mousse

Se on kyllä hyvää. Joskus tekee ihosta todella kuivan jollei käytä pohjalle kosteutusta.

• bbnainen

Jos meikkivoide ei ole MUST kannattaa todellakin kokeilla BB-voiteita!!

Oma lemppari Maybeline Dream Fresh!

Paras "meikkivoide" on tosiaan puhdas ja hyvin kosteutettu iho! Pidän itse hyvää huolta ihostani, mitä nyt pari finniä otsassa silloin tällöin. Huonommalle iholle suosittelen jotain peittävämpää, kuten Maybelinen Dream matte moussea tai Garnierin BB-voiteita :)

• oke34

Täydellisiä on Make Up For Everin Face&Body ja HD. Ihanat lopputulokset! Maksaa itsensä takas.

• jepjep

eka meikkivoiteeni oli maybellinen dream matte mousse mutta se kuivatti ihon pintaa ikävästi. sen jälkeen oon käyttäny lumenen double stay matte voidetta ja on kyllä tosi hyvin toiminut, pysyy hyvin iholla koko päivän. halusin kuitenkin kokeilla maybellinen dream satin liquid voidetta ja tykkään kyllä, ei kuivata ihoa ja tuntuu ihanalta. valitsin ehkä astetta liian tumman mut ens kerralla täytyy kattoa tarkemmin oikea sävy. :)

• joe....

Joe Blasco paras, mutta kallis.

• Lancomen

Itselleni parhaaksi valinnaksi on osoittautunut Lancomen Photogenic Lumessence -meikkivoide. Minulla on sekaiho, eli pintakuiva, mutta rasvoittuva, tulee herkästi näppylöitä ja finnejä, mutta Lancomen tuote on ainoa, johon olen näin neljän vuoden kokemuksella uskaltanut luottaa. Ensimmäinen meikkivoide, minkä ennen Lancomea ostin oli jotain Maybellinen sotkua, joka sai ihoni kukkimaan törkeästi. Sen jälkeen en ole enää uskaltanut luottaa markettikamaan, vaan meikkivoiteeseen laitan sitten ihan kunnon summan. Sellainen 30 ml (?) lasipullo kestää minulla lähes vuoden päivät, että sen puoleen ei se vajaa 50 euroa nyt niin paha sijoitus ole. Suosittelen kalliimpaa merkkiä niille, jotka kärsivät samanlaisista iho-ongelmista kuin minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      101
      8827
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4349
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1946
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      39
      1554
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1480
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1209
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1190
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      887
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      872
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe