Valehtelija

Mirka ...

Se joka väittää jumalaa todeksi, valehtelee.

Se joka opettaa lapsille jumalasatuja totena on törkeä lasten hyväksikäyttäjä.

Olkaa rehellisiä.

10

63

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnioitan Mirkaa... Totta on, että lapsille ja muille opetetaan jumalista kaikkialla maailmassa ja kaikkina aikoina historiassa. Emme kai me kuvitellakaan, että ne ovat oikeasti tosia, joihin pitää oikein opettaa uskomaan?

Mutta ihmiset ovat uskoneet vaikka mihin, kun niin on opetettu: on Antiikin ajan jumalia, hindulaisia, inkojen jumalia, muinaisen Egyptin jumalia, saamelaisten ja kelttiläisten erilaisia jumalia, hai-jumala, Allah ja Israelin Jumala. Kaikkiin on kehoitettu uskomaan, usein jopa kuoleman uhalla.

Voi kysyä, että mitä järkeä?

• boring boring

Olisko muita puheenaiheita. Tuo on jo kaluttu luu.

• Lisää valheita

Kristityt ovat kyllä kunnostautuneet kaikenlaisessa valehtelussa laajemmaltikin. Kristittyjen eri puolilla jatkuvasti levittämiä väitteitä ovat esimerkiksi että maapallo onkin vain 6000 vuotta vanha ja että Darwin tuli uskoon kuolinvuoteellaan ja että Einsteinkin uskoi raamatun Jumalaan ja että Nasa:n insinöörit ovat havainneet että ajanlaskustamme puuttuu vuorokausi ja että evoluutikkotiedemiehet ovat kaikki saatananpalvojia ja keskenään maailmanlaajuisessa salaliitossa oikeiden uskovien eksyttämiseksi ja että mitään jääkausia ei ole koskaan ollut, vain vedenpaisumus ja se Noan arkkikin on löydetty jo kolme eri kertaa, kolmesta eri paikasta, vaikka tarkemmin tutkittaessa todettiinkin että ei, ja että Neukkulassa porattiin liian syvä reikä suoraan helvettiin, josta lensi ulos demoni ja josta kuului kidutettujen kirkumista.

Kaikkia tuollaisia kun saa jatkuvasti lukea eri puolilla, niin se kertoo niin kristallinkirkkaasti, mikä on uskovien käsitys moraalista ja valehtelusta ja mihin kristinuskon levittäminen oikeasti perustuu.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9709878

• Mirka, jos pystyt todistamaan minun kokemukseni Jumalan olemassaolosta valheeksi, lähden etsimään muita töitä.

Jumalan olemassaolo on uskon asia, ei järjen. Se huomattiin jo keskiajalla, jolloin kehitettiin, mitä hienompia todistuksia Jumalana olemassa oloon. Sinun kokemuksiesi Jumalan olemassaolottomuudesta on yhtä oikea kuin minun kokemukseni Jumalan olemassa olosta. Loogisia perusteluja puoleen tai toisen on turha etsiä. Loppujen lopuksi on aina kyse siitä, mihin me uskomme.

Hannu Lehdeskoski
      Pastori

• kiinnostaa....

Kerroppa vähän niistä kokemuksista.

• FarOutReality

Miten jumalan olemattomuus voisi olla kokemus? Mikä kokemus se on?
        Miten se koetaan?

Mikä kokemus on se, että minä en usko joulupukkiin enkä hammaskeijuun?
        Olisiko kenties tervejärkisen aikuisuuden kokemus?

• Oikeissa töissä

Hannu, jos sinä et pysty todistamaan muslimin kokemusta Allahin olemassaolosta valheeksi tai hindun kokemusta Brahmanista valheeksi, suosittelisin että lähtisit etsimään ihan oikeita töitä taikauskoisen typeryyden levittämisen sijaan.

• EL.a . K.IM

Mirka ...

Arbeit macht frei :)

• Matkalla taivaaseen

Jesus macht frei.

• rosa-m

Minun mielestäni valehtelu on sitä, että tietää totuuden mutta ei kerro sitä vaan jonkin valheen sen tilalle. Siis tietoista huijaamista. Mutta jos minusta Jumala on totta, ja sanon sen ääneen, onko se valehtelemista? Minä en usko sinun käsitykseesi maailmankaikkeudesta, Sinä et minun, mutta kun sanot että Jumalaa ei ole, en väitä sinun valehtelevan. Jos taas tietäisin, että Jumala on olemassa, en silloinkaan väittäisi sinun valehtelevan, koska luultavasti sinulla itselläsi ei olisi kokemuksia Jumalasta. Väittäisin vain sinun olevan väärässä. Tosin sinun tilasi tuskin edes minua kauheasti kiinnostaisi siinä vaiheessa.

Mutta koska kumpikaan osapuoli ei voi tietää tätä tässä vaiheessa elämää, vaikka kummallakin on omat käsityksensä, ei kumpikaan valehtele. Mukavan yksinkertaista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4368
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      148
      3139
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2458
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      48
      2370
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2025
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1606
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1602
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      153
      1445
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe