Paljonko tienaa vaikkapa Prisman työntekijät, siis myyjät jotka ovat välillä myös kassalla? Ja tekevät vuorotyötä ja viikonloppuja?
Mitä luokkaa siis on keskimäärin kuukausipalkka bruttona em seikoin?
Ruokakaupan myyjän kk-palkka?
6
6966
Vastaukset
- kiiet
Pamin taulukon mukaista palkkaa saavat. Ei kuukausipalkkaa voi suoraan tässä sanoa koska siihen vaikuttaa työkokemus,tehdyt tunnit ja kaikki lisät.
- Leivän Ostaja
Tässä yksi laskelma:
"MYYJÄ
Kaupan työntekijöiden alkupalkka Porvoossa on PAM:n mukaan 1470 € kuukaudessa. Tuntipalkka on 9,20 €. Iltalisä on 3,80 €/h (arkisin klo 18 – 24 ja lauantaisin 13 – 24), lauantailisä 5,00€/h ja sunnuntaisin maksetaan kaksinkertaista palkkaa. Työpäivän pituus on 8 h, jossa on mukana 0,5 h ruokatauko. Palkkaa maksetaan siis 7,5 h mukaan.
Esimerkki
Terhi on saanut S-marketista vakituisen myyjän paikan. Kauppa on auki arkisin klo 7 – 21 ja lauantaisin sekä sunnuntaisin klo 8 – 18. Terhi tekee pääsääntöisesti keskiviikosta sunnuntaihin töitä ja arkisin mielellään iltavuoroja.
Maaliskuussa Terhillä on keskiviikkoisin, torstaisin ja perjantaisin iltavuoro 14.15 – 21.15. Tällöin hän saa iltalisää 3 h ja 15 min ajalta 12,35 €. Ko. arkipäiviä on maaliskuussa 14, joten arki-iltalisät ovat yhteensä 14 x 12,35 € = 172,90 €. Viikonloppulisiä Terhi saa lauantaisin 7,5 x 5,00 € = 37,50 € ja sunnuntaisin 7,5 x 9,20 = 69,00 €. Maaliskuussa on neljä viikonloppua.
Terhin maaliskuun kokonaispalkka on siis1460 € 172,90 € 4 x (37,50 69,00)€ = 2058,90 €" Lähde: http://www.varmaduuni.fi/tietoa_palkoista Kaupanalalla on eniten osa-aikaisia, suuri osa tekee vain 30tuntia viikossa.
Porvoossa saa ilmeisesti parempaa palkkaa kuin kymenlaaksossa, kyllä täällä on aloitettu alle 8 euron tuntipalkallakin.. 7 vuoden kokemuksella palkka on noussut 10,15e /tunti..- neveragainnn
En suosittele, kauppiaat ovat ylensä juntteja ainakin K kaupoissa ja törkeitä työntekijöille.
Kokemuksesta puhun, jos haluat olla töissä työkaupassa joudut omistautua sille 110% ja vuorotyöt miten sattuu (jos ei ole reilu pomo joka ei ottaa huomioon/ei jaksa tehdä kunnon työlistat), ei riitä että olet hyvä työntekijä.
Työharjoittelijoita myös hyväksykäytetään ihan 110%, jos ette saa töitä se on siksi koska siellä on ilmainen harjoittelija, varsinkin pienissä K Marketeissa. - 39656r
Hankalaahan tuota on tarkkaan sanoa, mutta luulenpa, että käytännössä käteen jäisi noin tonni tai vähän alle kuussa. Tämä johtuu siitä, että suurin osa työntekijöistä on osa-aikaisia. Toki jos sunnuntaivuoroja tekee, näkyy se kivana lisänä palkassa. Iltalisät ovat kaupoissa melko pieniä, niillä ei käytännössä paljoakaan lisää palkkaan saa.
- tuossapa noin...
Riippuu varmaan aika paljon siitä, miten paljon niitä tunteja on kuussa. Toki osa on ihan kiinteällä kuukausipalkalla (myymäläpäällikkö ja apulaismyymäläpäällikkö yleensä) mutta suurin osa tuntipalkkalaisia.
Laskeskelin tuossa pikaisesti, että omat ansioni ovat tänä vuonna olleet keskimäärin 2270e/kk. Ja siis tuntipalkkalainen olen. Eihän sillä nyt rikastumaan pääse, mutta itsensä elättää kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611050Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724