Huijaako ellos????

shoppailija1979

Monta kertaa ellokselta vaatteita lapsille tilanneena huomasin nyt tosi oudon yhtälön outlet hinnoissa.merkin Vertbaudet esim. lasten vaatteet outlen puolella, siis poistohinnoilla. On laitettu hurja elennusprosentti 80%ale hinta 19,90, normaalihinta 149,00...huh monta lasten vaatetta tuollaisella hinnalla siellä vauvan vaatteita, paita-leggari settejä, pipo-hanskasetti nyt alehinta 19,90 alennus 80%, norm hinta suluissa 149,00...kun katsoo tämän merkin normaalihintaisten puolelta, missä ei ole aletuotteita on suurinpiirtein vertbaudet merkkisten esim vauvan vaatteiden norm hinta n 20 luokkaa...mistä ne on repineet noi norm hinnat tuonne outlet puolelle kun ei se vaate/setti ole koskaan normaalihinnalla tuota 149 egee ikinä maksanutkaan....ovat siis keksineet ihan tähtitieteelliset normaalihinnat että saavat aleprosentin näyttämään isolta, vaikka alehinta vastaa niormaalihintaa.
Soitin elloksen asiakaspalveluun, kysyäkseni onkohan nyt käynyt pikkuvirhe. ei kuulemma ole, väittävät että vaate on joskus maksanut esim pipo hanskat 149e, paskanmarjat sanon minä, sanoin että huijaavat asiakkaita, laittavat huijauselellaa näyttämään hinnat muka edullisilta, miksi vain tuo vertbaudet merkki..ok lopetin puehlun siihen kun väittivät et hinta ihan ok.....vähän niinkuin tuo suomisoffan tapaista mainontaa jos nyt siihen voi verrata...neuvon olemaan tosi tarkkana kun ellokselta tilaa.
Toinen tapaus oli, kun heillä on tarjousnumeroita, omalla ellossivullani useita, olin jo käyttänyt yhden ilman postikuluja tarjouksen, ok, parin viikon päästä tein uuden tilauksen samalla tarjousnumerolla joka oli vielä sivullani, koska meni ostoskoriin ajattelin että kai sen sitten voi käyttää uudelleen. sain siis ilman postikuluja toisen kerran. mutta kas kummaa veloittivat kuitenkin postikulut kun kuulemma olin vahingossa saanut kyseisen tarjouksen ostoskoriini, järjestelmävirheen takia. eli tämä laitettiin minun syyksi, oli oma vika kun en tajunnut et olin jo käyttänyt samanlaisen tarjouksen kerran. Kysyin miksi tilausta tehdessäni ja laittaessani tarjousnumeron ostoskoriin ei järjestelmä herjannut, ja kertonut että tarjous käytetty, ei voi enää käyttää. eivät osanneet vastata tähän asiaan ihmettelivät itsekin miten tämä oli mahdollista, että sain saman ílman postikuluja tarjouksen kahteen kertaa ostoskoriin.Oli miten oli, jouduin maksamaan postarit, syy oli kuulemma minu vaikka myömnsivät järjestelmässä olevan virheensä....Tappelin asian kanssa, mutta he eivät myöntäneet minulle tuota ilman postikuluja toiseen kertaan vaikka se olisi minulle kuulunut. en voi muistaa kaikkia mitä tarjouksia olen käyttänyt. ei ole minun asia valvoa mitä tarjousnumeroa voin ja en voi käyttää, jos tarjousnumero käytetty , eikös sen pitäisi poistua tarjousnumeroiden seasta pois. no mut kirjoitin asiasta kuluttaja-asiamiehelle netissä, odottelen vastausta vielä siitä.....
kirjoittakaa lisää, jos teillä ollut sukset ristissä elloksen kanssa...jos vaikka saataisi tästä joku kohu aikaan ,et joku lähtis asiaa kunnolla tutkimaan, onko elloksen toiminta kaikkinensa laillista.
kiitos:)

17

3111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l

      Oot kyllä aika huvittava :D Naureskelin täällä ääneen tekstillesi.

      Jätitkö nyt ostamatta kaikki lastenvaatteet, kun alkuperäisestä hinnasta ei ole täyttä varmuutta? Niinku se nyt vaikuttais yhtään siihen, mikä on se hinta, jolla vaate tällä hetkellä lähtee. Oli alennettu tai ei, niin ostatko muka sillä perusteella, mikä alennusprosentti on käytössä? Itse ainakin katson tuotteen hintaa ja se on se, millä on merkitystä.

      Ja sitten jaksat kitistä, ettet saanutkaan omaa huijausyritystäsi läpi, kun kehtasivat perkele pyytää sinulta ne postikulut, mitkä ihan oikeastikin sinun olisi pitänyt maksaa. Harmillista! Miten ihmeessä sinulle olisi kuulunut uudelleen sama tarjous? :D Huvitti myös erityisesti, kun väitit tekstisi lopussa, ettet voi muistaa, mitä kaikkia tarjouksia olet käyttänyt ja kuitenkin kirjoitit aiemmin ajatelleesi "kai sen sitten voi käyttää uudelleen". Miten niin uudelleen, jos et kerran muistanut käyttäneesi tarjousta.

      Kiitos sinullekin. Tämä oli huvittavaa :D

      • ap

        En todellakaan ostanut, kun normaalihintaisten osastolla on halvempi normaalihinta kuin tuolla outlet puolella.mutta pointti on et tarkkana näköjään saa olla ihan selailin kaikkia outlet tuotteita ja huomasin vahingossa tuon oudon yhtälön ale ja normaalihinnoissa. tuo postikulutarjous, he tunnustivat syyn olleen järjestelmässä, virhe, tarjousta ei olisi kuulunut saada toista kertaa, itse en tajunnut kun tarjouksia on monenlaista omalla sivullani.mistä tiedän onko se sama vai uusi samanlainen tarjous minulle,tuota ilman postikuluja tarjouskia tulee aika ajoin, usea vuodessa. Eli miksi minun pitää kärsiä tappio jos heidän tilausjärjestelmässä sattui virhe......


    • ap

      Lisäyksenä, eli onko normaali käytäntö, että esim lastenvaatemerkki Tutta(siis vaan esimerkkinä), Tutalla ei asiassa mitään tekemistä)
      Kaupassa vaikka Anttila, myydään Tutta paita normaalihintaisena 19,90...Sitten tulee alennusmyyntiaika eikä mene Alessa kaupaksi, siiretään se Tutan paita Poistovaatetankoon hintaan vaikka 15,98, ja laitetaan alennusprosentiksi 80%, ja laitetaan sulkuihin huikee norm hinta, 79,90, onko tämä oikein?Ajatellaan et joku tyhmä sen sitten ostaa kun ajattelee et saapa sen halvalla kun kerran ollut joskus noin kallis......
      Ei tutankaan hinnat yht äkkiä moninkertaistu kun se siirretään kaupan poistotankoon, normaalihinta pysyy aina samana mitä se on aina ollut ilman alea.....
      Miten toi on sitten elloksella mahdollista?Tavallaan se hinta nois on normaalihinta vaikka näyttää mahtavalta alehinnalta....

    • ap

      Pakko vaan on vieläkin ihmetellä,:) kun elloksella selaa koko vertbaudet hakusanalla vaatteita, alussa listaa ihan normaalihintoja no 20e molemmin puolin...sit yht äkkii hinnat pomppaa yli sadan suurin osa sama hinta 149,00....Mikä niiden systeemissä mättää, esim fleecetakki pojan 149,00 ja englannin vertbaudet netti kaupassa 18 puntaa hintana, n 20 e siis ihan sama takki....ei suomen hinnat samalle takille voi olla monen sadan prosentin kertaiset...Onko niillä nyt systeemit ihan sekaisin????????
      outlet puolella huomasin et punaiset hinnat poistuneet ja alet pois ja kaikki tuolla yli sadan hinnalla siellä tätä merkkiä, vaikka outletissa.Tekikö ne sen takia kun soitin sinne...
      Onkohan nyt niin ettei niillä ole näitä tuotteita ja laittavat tahallaan tähtitieteellisen hinnan ettei vaan kukaan osta?vai mikä ihme niillä mättää hinnoissa kun hinnat suurimmalle osalle noista vaatteita on jotain cristian dior/chanelin hintaluokkaa, ei lasten pipo ja lapaset voi maksaa 149e, ellei ne ole jotain silkkivillaa ja made by Chanel:):)Tää on nyt mulle ihan päähän pinttymä koko juttu, seuraan mielenkiinnolla mitä elloksen sivulla tapahtuu.
      Kaikissa googlella hakemissani vertbaudet keskusteluissa kehutaan kuinka edullisia ja ihania ovat niiden lastenvaatteet, on myös aikuisillekin...mut tuskin kukaan kehuisi edulliseksi jos potkupuku maksaa 149?
      Myös ellosta näkyy keskustelupalstoilla moitittavan kun hinnat jotenkin sekaisin postimyynnissä,huonoa asiakaspalvelua yms ei tarjousnumerot pelaa oikein ja elennusta ei saa vaikka pitäisi, mutta tällaista vastaava tapausta en keskusteluista löytänyt.....

    • marika_

      Jep, totta puhut. Uteliaana tutkin Elloksen sivuja, joo aika outo hintahaitari.

    • ap

      Soitin taas ellokselle kun piti tilata sukkahousuja tytölle, sen ,minkä koon halusin hyppäsi hinta 129e, kun muut maksoin 19,90. Nyt oli ystävällinen asiakaspalvelija joka myönsi että systeemi on hiukan outo kun jos TUOTE ON LOPPUUNMYYTY TULEE HINNAKSI JOKU JäRJETÖN HINTA, siis miksi eivät vaan poista tuotetta tai kirjoita punaisella, tuote loppuunmyyty....
      Eli nyt tietää miksi lasten pipo ja hanskat on 149,00 eli ettei kukaan vaan ostakaan kun loppuunmyyty...Näin ymmärsin nyt koko jutun menevän, aika outoo hommaa. Että silleeeeeeee. Ois ton voinut mulle alunperin kertoa kun sinne soitin kun hintoja ihmettelin, he silloin väittivät kivenkovaa että tuote nyt vaan on tuon hintainen meillä, eli valehtelivat ihan pokkana.

    • luen ehdot tarkkaan

      Ainoan kerran kun olen Elloksen kanssa kättä vääntänyt oli jokin tarjousköntti "osta satasella, saat 30 euroa alennusta ja toimitus ilman toimituskuluja". Tilauksen arvo oli jotakin 150 euron luokkaa, ja olin varautunut että ehkä pari vaatetta palautan. No, palautin yhden vaatteen joka oli kesän tarjousvaatteiden alejämiä, tilaukseen jäi syksyn uutuuksia. Meinasivat veloittaa toimituskulut sillä verukkeella, että palautin sen kesä-alevaatteen. Luin heille omat ehtonsa, missään ei sillä kertaa kielletty palauttamasta vaatteita.
      (usein on tarjous "kallein vaate -40%" mutta et saa ale-hinnalla, jos palautat/vaihdat esim. toiseen kokoon tai väriin sen tarjousvaatteen, nyt siis sitä sanamuotoa ei ollut). Sain postikulut pois laskun loppusummasta.

      Yhden kerran harmitti kun olin tilaamassa kenkiä ja tiesin etten palauta - asiaa miettiessäni tarjous -40% yhdestä tuotteesta ehti vaihtua -30% yhdestä tuotteesta, no 90 euron kengistä tuli silti alennusta melkein 30 euroa.

    • OJBHGO

      Olen nyt tilannut Ellokselta tänä vuonna muutamaan otteeseen ja hyvin on pelannut. Toisena kertana tilasin talvitakin ja käytin (olisikohan se ollut -40 vai -30€) alesetelin eikä mitään ongelmaa. Aika omituista tuollaiset ihmeelliset mokat. Itseäni kyllä ihmetytti siellä sivuilla, kun selailin aletuotteita ja tietynväristen vaatteiden hinnat saattoivat korottua alkuperäisestä alehinnasta. Se oli hiukan outoa ja jätin tilaamatta ne tuotteet, ihan varmuuden vuoksi.'

      Minusta Elloksessa on myös outoa se, ettei kahta aletuotetta pysty tilaamaan. Ainakaan niiden alehinnoilla. Eihän niissä alennusmyynneissä mitään ideaa ole, jos ei oikein kunnolla pääsee shoppailemaan :D

    • moykky_1

      Minä olin Ellosin asiakkaana jokusen vuoden... Sitten viime joulukuussa minulta hävisi heidän laskunsa. Otin heihin yhteyttä omaellos -sivuston kautta 2 kertaa. Vastauksia ei kuulunut, mutta ajattelin heidän selvittävän tilannetta varsinkin, koska tilauksessa oli ollut aivan täysin väärä tuote (aikuisten yöpaita oli vaihtunut lasten collegehousuihin... Siis täh???). Lopulta sain huomautuskuluja maksettavakseni 5e, minkä koin epäreiluksi, koska olin ilmoittanut heille hukanneeni laskun ja pyytäneeni laskutietoja, jotta olisin voinut velkani maksaa. Noh, otin tietty yhteyttä asiasta, mutta kuulemma mitynun viestejäni ei löytynyt mistään! En jostain syystä pystynyt vastaamaan Ellosin porukalla edes suoraan sähköpostitse vaan aina piti käydä kirjautumassa omalle tilille ja pistää viestiä... sitten kaikenmaailman pöhköt vastailivat sieltä ihan vääriin asioihin. Lopulta jouduin maksamaan sen 5e huomautuskuluja, vaikka vika oli Ellosin sivustoissa eikä minussa. Minusta erittäin tökeröä asiakaspalvelua. En enää IKINÄ tilaa mitään ellosilta, koska heidän asiakaspalvelunsa on huonoa ja koska heidän sivustonsa yhteydenottolomake ei näemmä aina toimi :/ Ja tosiaan vääriäkin tuotteita lähettelevät aiheuttaen ihmisille turhaa vaivaa palautuksien tekemisessä.

    • Yack

      Elloksella on muutenkin huonoja vaatteita ja KALLISTA.
      En tykkää lainkaan.

      • Harvoin tilaava

        Tilaan harvoin postimyyneistä, kun joskus aikanaan yritin tilata ja aina oli haluamani vaate oli loppu vaikka soitin samantien kun luettelo tipahti luukusta. Vaatteiden väri, istuvuus ym. on vaikea nähdä ja pidän hankalana palautusta. Mutta tilasin kesällä kuitenkin sitten parit lasten housut ja ne on kyllä ollut kivannäköiset ja hyvät.

        Halens ei tunnu vastaavaan koskaan sähköpostiin (tai palautelomakeko se oli millä laitoin), olen laittanut samasta asiasta kolme viestiä ja ei ole vastattu. Aikaa kulunut viimeisestä viestistä jo yli kuukausi.

        Ihmettelen myös noita tilaussysteemejä, kun jollain sivuistoilla kerrotaan vasta ihan tilauksen lopussa, että valitettavasti tuote on loppuunmyyty. Ja monessa tuotteessa jotkut värit kalliimpia kun toiset. Jotenkin sekavia systeemejä.

        Kyllä mun mielestä ainakin on ärsyttävää huijausta laittaa alkuperäiseksi hinnaksi vaikka 150 euroa, jos sillä sitä ei ole koskaan myyty.


    • 3-11

      kyllä ellos huijaa. ettekö tyhmät sitä tienneet?

    • 12asd

      sama juttu oli omien postareiden kanssa. pistin tuotekoodin numeron ja silloin hyväksyi toistamiseen että ilman postareita paketti tulisi, vaan ei tuli sittenki postarit. itse en kyllä jaksanut veivata asiaa sen kummempi harmitti silti!

    • janninaa

      kaikki toiminut elloksen kanssa ihan moitteettomasti. tilaan varmaan väh. 8 kertaa vuodessa. ja premium asiakkaana ei tartte maksaa postareita vaan 20 e vuodessa premium asikkaan maksu.

    • pöpperö

      Mä oon aina saanu ellokselta sen minkä tilasin, tarjoukset on pitäny kutinsa aina, tosin laadussa on joskus moittimista esim. rintsikoiden kaartuet pakkuu poikki vaikka pesen ne käsin.

      • Anonyymi

        kyllä 2 ellos huijaa". ettekö tyhmät sitä tienneet?

        nyt vielä ajankohtaisempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      157
      9174
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2799
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2577
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2531
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1915
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1852
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1793
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      48
      1336
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe