Näin 40-vuotiaana miehenä olen huomannut olevani paitsiossa. Olen katsellut 35-39-vuotiaiden naisten profiileja. Hyvin usein esim. 36-vuotias nainen hakee seuraa 28-34-vuotiaista miehistä. Monella 35- vuotiaalle tuo ikäraja lähtee jopa 25-vuotiaista.
Itse olen aina kuvitellut, että miehen olisi hyvä olla pari vuotta vanhempi kuin naisen, mutta ehkä maailma on muuttunut?
Aikuiset naiset hakevat seuraa nuoremmista miehistä!
26
1112
Vastaukset
- nainennelikymppinen
Mitäpä jos katselisit itse 40-45-vuotiaiden naisten profiileja?
Maailma on muuttunut, mm. naisilla usein omasta kunnosta huolehtiminen on tärkeää nelikymppisenä, ja sydänvaivoista kärsivä möhömahainen mies on viimeinen asia mitä elämäänsä siinä tilanteessa kaipaavat. En tarkoita em. luonnehdinnalla sinua, mutta jos mies on viettänyt elämänsä joko työssä istuen, auitossa istuen, ottaen iltakaljoja sohvalla tai kapakassa istuen, hänestä ei hirveän paljon ole jäljellä keski-iässä naisen näkövinkkelistä ajatellen.
Ja nyt te atleetti-maratoonarit, jotka seuraavaksi haluatte minut haukkua, ehkä yksi neljäsosa miehistä on hyväkuntoisia nelikymppisenä, ei ole sattunut vastaan muuten kuin sulkeutuneen näköisenä kipittäen tienlaitaa..- 40anddead
Tässä on pointtina se, että minulla ei ole lapsia, mutta tahtoisin vielä saada. Lapsen teko mielessä 40-4-vuotias nainen taitaa olla liian "ei nuori" :)
- 40anddead
40anddead kirjoitti:
Tässä on pointtina se, että minulla ei ole lapsia, mutta tahtoisin vielä saada. Lapsen teko mielessä 40-4-vuotias nainen taitaa olla liian "ei nuori" :)
siis 40-45v
- öööööööööööööööööööö
40anddead kirjoitti:
Miksi heräät vasta nelikymppisenä tahtomaan lapsia??? Kumma kun nykyaikana niin miehet kuin naisetkin heräävät neljäkymppisenä tahtomaan lapsia, ja sitten sitä kumppania etsitään hampaat irvessä kun kiirettä pukkaa...
- aamunaamua
Niinpä, näin se menee netissä, mutta live elämässä ei tuijoteta muutamaan
vuoteen, se miksi täällä haetaan nuorenpaa, onkin paljon pohdittu asia.
Itse näen asian jotenkin niin, että netissä on matalanpi kynnys tähän ikähaarukan rukkaamiseen, sillä ainahan voi yrittää.
Sitten porukat valittaa, kun vastauksia ei tule, no naiset voi saada hajanaisia
seksi tarjouksia, mutta yleisellä tasolla nuo yhteydenotot huitelee - 0.
Jos vähän päivittäis tuota ikähaarukkaa, eikä pitäs siitä hampaat irvessä kiini,
niin voisi (ehkä kenties) tilanne parantua.
En nyt yleistä suinkaan, vaikka ehkä siltä vähän vaikuttaakin. On toki niitäkin,
ketkä ovat realistisia, vaan sen verran olen katsellut noita profiileja, vaikka
itsellä ei tällähetkellä sellaista ole, jotta molenmat sukupuolet tekee tätä
samaa. 10v. nuorenpi tai huomattavasti enenmänkin, on ikähaarukka.
Netti-elämä on oma maailmansa, jossa vallitsee eri säännöt, kuin tuolla
livenä kulkiessa. Täällä on pilkku taktiikka joka sektorilla, niin ikä, paino/pituuskin...
Kukaan ei kelpaa kenellekkään, aina joku asia mättää.
No tämä tästä ja loput kirjeessä. - Daddy Cool
Jokainen saa hakea sen ikäistä seuraa kuin haluaa. Onko maailma todellakin muuttunut noin paljon vuodessa? Silloin en todellakaan kokenut olevani paitsiossa.43 vuoden iästä huolimatta, en baarissa enkä netissä. Toki netissä oli puumanaisia, mutta saavat he siellä olla nuoria kolleja metsästämässä. Onhan siellä myös miehiä, jotka hakevat yli 10 vuotta nuorempaa naista. Sehän on heidän oma vikansa, jos ei sopivaa kumppania löydy.
Fyysisesti rupsahtaneita löytyy molemmista sukupuolista, mutta samoin löytyy nuorekkaita ja kunnostaan huolehtivia. Liian tiukalla ikärajauksella saattaa sulkea pois unelmakumppanin. Itsekin olin tehdä niin, sillä naiseni ei mahtunut ikäraameihini. Onneksi hän otti yhteyttä siitä huolimatta. - nainennelikymppinen
No sä D C nyt oletkin fiksu, empatiakykyinen, kaikinpuolin mukava miekkonen.
Kyllä kelpaat varmasti laajalla skaalalla, niin kuin olet huomannutkin.- Daddy Cool
Kiitos :) Vielä kun oppisin pitämään parisuhteen kasassa muutamaa vuotta pidempään.
- 45 and feeling good
Tuo ikäkysymys on aika jännä näillä nettipalstoilla. Tein testin ja laitoin kaksi profiilia: toinen 34 vuotias ja toinen omaa ikääni vastaava eli 45 vuotias.
Omaan huolella laadittuun, mutta kuvattomaan profiiliin en saanut yhtään flirttiä, yhden meilin. Itse kirjoitin reilulle 10lle miehelle ikähaarukalla 40-54 (en koe olevani puumanainen, jos kiinnostun 40-vuotiaasta), Moni jätti vastaamatta, pari vastasi ironisesti, että "saahan sitä tuolla iällä koettaa" (minua 4-5 vuotta nuoremmat miehet!). Yksi yli 50-vuotias lähti treffeille, mutta siitä ei syntynyt mitään. Mies puhui tunnin kuolleesta koirastaan!!! Ja silmät pyörivät omituisesti päässä. Kyse ei ole mistään minun herkkähipiäisyydestäni. Ammattini puolesta osaan arvioida, etttei hänellä kaikki ollut ihan kohdallaan. Hän ei kysynyt minulta mitään enkä tosiaan edes olisi halunnut mitään kertoa hänelle.
34 vuotiaan naisen tyhjänpäiväinen profiili sen sijaan sai flirttejä yllin kyllin, niin nuoret parikymppiset kuin 40-55 -vuotiaatkin lähettivät meilejä, koska vaikutin "ihanalta". En ollut kertonut itsestäni mitään muuta kuin ikäni ja pituuteni ja laittanut jonkun liirum laarum lauseen tyyliin "Jos uskot tavoitteisiisi saat vaikka kuun taivaalta "tms. Miehet halusivat treffeille, seksiä ja tutustua minuun.
Tiedän, että temppuni on eettisesti väärin, mutta halusin kokeilla onko iällä merkitystä. Vastasin jokaiselle miehelle kohteliaasti jotakin ja poistin profiilin vajaan viikon sisällä siitä, kun olin sen sinne avannut.
Kuten muutkin täällä ovat todenneet, monet meidän ikäiset naiset huolehtivat itsestään hyvin ja ovat elämänkokemuksensa ansiosta viisaita. Hirveää ikärasismia!
Olen itse 45, minulla on hyvä koulutus ja ammatti, tulen toimeen itsenäisesti, minulla on hyvä huumorintaju ja se kuuluisa kaunis hymy, olen normaalipainoinen ja kuntoilen 5x/viikossa. Livenä kerään kyllä huomiota kuten monet muutkin ikäiseni tuttavanaiset. Valitettavaa on, etten itse eikä kaikki muutkaan jaksa käydä baareissa notkumassa. Siksi ajattelin turvautua nettideitteihin. Työni puolesta en ole uskaltanut laittaa sivustolle kuvaani, mutta olen sen profiilissani luvannut lähettää s-postiin.
Näyttää siltä, että nettideitit eivät tuota mitään tulosta tai että se on ainakin vaikeaa mikäli olet yli 40v. En halua roikkua noilla keski-ikäisiä naisia mitätöivillä sivuilla.
Mikä siis on oman ikäiseni naisen väylä löytää rinnalle puoliso?- Daddy Cool
Vaikeahan se on löytää väyliä, jos netissäkin tulos on noin huono. Eipä siihen jää paljon muita vaihtoehtoja kuin harrastukset. Silloin ainakin tapaa samanhenkisiä ihmisiä.
Sinänsä tuntuu vähän hassulta nämä nelikymppisten ongelmat. Sekä miehet että naiset valittavat, että sopivaa kumppania ei löydy. Onko meistä tullut sitten liian itsekkäitä tai joustamattomia? Onhan se totta, että tässä iässä meillä on kaikenlaisia sitoumuksia, pinttyneitä tapoja, huonoja kokemuksia, pettymyksiä jne. Nuoret ovat justavampia ja valmiimpia ottamaan riskejä jo yksistään elämtilanteensakin vuoksi. Kahden nelikymppisen liitto on kuin yrittäisi pistää kahta kuivunutta karahkaa vierekkäin. Oksat katkailevat pakostakin. - dsgfdt grdt
Daddy Cool kirjoitti:
Vaikeahan se on löytää väyliä, jos netissäkin tulos on noin huono. Eipä siihen jää paljon muita vaihtoehtoja kuin harrastukset. Silloin ainakin tapaa samanhenkisiä ihmisiä.
Sinänsä tuntuu vähän hassulta nämä nelikymppisten ongelmat. Sekä miehet että naiset valittavat, että sopivaa kumppania ei löydy. Onko meistä tullut sitten liian itsekkäitä tai joustamattomia? Onhan se totta, että tässä iässä meillä on kaikenlaisia sitoumuksia, pinttyneitä tapoja, huonoja kokemuksia, pettymyksiä jne. Nuoret ovat justavampia ja valmiimpia ottamaan riskejä jo yksistään elämtilanteensakin vuoksi. Kahden nelikymppisen liitto on kuin yrittäisi pistää kahta kuivunutta karahkaa vierekkäin. Oksat katkailevat pakostakin."...kuin yrittäisi pistää kahta kuivunutta karahkaa vierekkäin. Oksat katkailevat pakostakin."
Hyvin sanottu. Terveisin 38-vuotias karhaka. jolta on viime aikoina suuri osa pikkuoksista katkeillut. - Daddy Cool
dsgfdt grdt kirjoitti:
"...kuin yrittäisi pistää kahta kuivunutta karahkaa vierekkäin. Oksat katkailevat pakostakin."
Hyvin sanottu. Terveisin 38-vuotias karhaka. jolta on viime aikoina suuri osa pikkuoksista katkeillut.No pääsitkö lähemmäs sitä toista karahkaa?
- dsgfdt grdt
Daddy Cool kirjoitti:
No pääsitkö lähemmäs sitä toista karahkaa?
Juu. Tässä sitä kohta ollaan kaksi vanhaa kelohonkaa ilman oksia ollenkaan. Geneerisiä hahmoja ilman omituisuuksia. Tai sitten sovitellaan ne loput oksistot jotenkin toistemme lomaan. Tai kasvatamme uusia oksanversoja. Onhan niitä mahdollisuuksia. En kyllä ihan muotoilematonta nuorta miestäkään jaksaisi. Parempi yrittää muotoilla itseään ja sopeutua kuin kasvattaa toisesta haluamansa.
Onnekkaita ne, jotka pariutuivat onnistuneesti jo nuorena. Toisaalta he voivat sitten pohtia, olisiko ollut kiinnostavaa etsiä hiukan kauemmin, tai lähteä uudelle kierrokselle. Kuinkahan moni loppujen lopuksi on elämänpituisessa ja molempia tyydyttävässä suhteessa? Aika harvinaista? - Daddy Cool
dsgfdt grdt kirjoitti:
Juu. Tässä sitä kohta ollaan kaksi vanhaa kelohonkaa ilman oksia ollenkaan. Geneerisiä hahmoja ilman omituisuuksia. Tai sitten sovitellaan ne loput oksistot jotenkin toistemme lomaan. Tai kasvatamme uusia oksanversoja. Onhan niitä mahdollisuuksia. En kyllä ihan muotoilematonta nuorta miestäkään jaksaisi. Parempi yrittää muotoilla itseään ja sopeutua kuin kasvattaa toisesta haluamansa.
Onnekkaita ne, jotka pariutuivat onnistuneesti jo nuorena. Toisaalta he voivat sitten pohtia, olisiko ollut kiinnostavaa etsiä hiukan kauemmin, tai lähteä uudelle kierrokselle. Kuinkahan moni loppujen lopuksi on elämänpituisessa ja molempia tyydyttävässä suhteessa? Aika harvinaista?Ei ne elämänpituiset suhteet ole niin harvinaisia, mutta kriisejä niissäkin on. Molemmat niissäkin joutuu muotoutumaan, mutta nuori paju taipuu helpommin, Me karahkat ollaan mitä ollaan; jämäköitä, mutta myös hauraita ja taipumattomia.
Onnea sulle sen karahkasi kanssa! Ei niitä kaikkia oksia tarvita, ei ne lehteä enää kasva, mutta ei tarvi se toinenkaan.
- oldstudiddead
Hyvin usein juuri 40-vuotiaas naiset hakevat seuraa 25-35 vuotiasta miehistä. Sitten taas 35-vuotiaat hakevat seuraa 30-34-vuotiaista miehistä. 30-vuotiaat taas hakevat jo teinejä, eli 19-28 v.
noh, onneksi 50- vuotiaat naiset kelpuuttavat vielä 40-vuotiaan miehenkin...... - 40 risainen
Niin kuin missä ja millä mielellä miehen olisi "hyvä" olla naista pari vuotta vanhempi? Sen takia että mies ei heti jätä kun nainen alkaa rupsahtamaan, vai? En näe koko jutussa mitään muuta hyvää kuin tuon (jos sitäkään) ja sen että miehet itse tykkäävät pällistellä nuorempia naisia. Jotkut myös tykkäävät yrittää päättää naisen kaikki asiat tämän puolesta, vedoten siihen että kyllä minä tiedän kun olen sinua vanhempi.
Itse kun en halua mitään 50 saati 60 ukkoa olen joutunut miettimään että pitääkö alkaa väärentämään oma ikä vaikkapa 35-vuotiaaksi että saisin itseni ikäisen eli nelikymppisen miehen ja nuo vanhukset pois kimpustani. Mutta tuskinpa ne lähtee, kun taitavat kiusata kaikkia naisia 16-vuotiaasta eteenpäin.- kukin tyylillään
Varmaankin sillä mielellä ajatellaan 4-kympin kieppeillä, että naisen tulisi olla nuorempi, jos vielä on ajatuskin, että muutaman vuoden tutustumisen jälkeen tulee halu hankkia jälkikasvua.
Ikä tuo miehekkäitä karskeja piirteitä naisille, kuin miehillekin, toiselle ne sopii, toiselle ei. Joillakin naisilla alkaa jopa parta kasvamaan, vartalosta tulee pötkylä, tai omppu, miehille tulee myös muutoksia, kun mennään 35 vuodesta ylöspäin, naisella ne kääntyvät vastaan, miehestä taas tulee oikeasti mies vasta siinä neljänkympin hujakoilla. Ikääntyminen on hyvin yksilöllistä, geenit ja elintavat ratkaisevat.
Netissä saa hakea mitä haluaa, mutta jos nainen hakee nuorempaa, niin se karsii suuresti potentiaalisia ehdokkaita. Moni nainen on itse vanhentunut nettideiteissä vuosien varrella tuota unelmaa etsiessään ja on nyt itse yli-ikäinen. - lolölo23
Eikö miehet ole aina pari vuotta naista jäljessä? Siis henkisessä mielessä?
Siksi naisen tulee olla nuorempi.... - Daddy Cool
kukin tyylillään kirjoitti:
Varmaankin sillä mielellä ajatellaan 4-kympin kieppeillä, että naisen tulisi olla nuorempi, jos vielä on ajatuskin, että muutaman vuoden tutustumisen jälkeen tulee halu hankkia jälkikasvua.
Ikä tuo miehekkäitä karskeja piirteitä naisille, kuin miehillekin, toiselle ne sopii, toiselle ei. Joillakin naisilla alkaa jopa parta kasvamaan, vartalosta tulee pötkylä, tai omppu, miehille tulee myös muutoksia, kun mennään 35 vuodesta ylöspäin, naisella ne kääntyvät vastaan, miehestä taas tulee oikeasti mies vasta siinä neljänkympin hujakoilla. Ikääntyminen on hyvin yksilöllistä, geenit ja elintavat ratkaisevat.
Netissä saa hakea mitä haluaa, mutta jos nainen hakee nuorempaa, niin se karsii suuresti potentiaalisia ehdokkaita. Moni nainen on itse vanhentunut nettideiteissä vuosien varrella tuota unelmaa etsiessään ja on nyt itse yli-ikäinen.Hyvin sanottu! Nettiin vanhenee aika moni potentiaalinen unelmakumppani, joka on sisäistänyt ikärasismin. Tämä siis puolin ja toisin. On ihan hienoo, jos kännykkä ja auto on kohtuu uutta mallia, mutta viineissä ja naisissa se on vähän toisin :D
- Daddy Cool
lolölo23 kirjoitti:
Eikö miehet ole aina pari vuotta naista jäljessä? Siis henkisessä mielessä?
Siksi naisen tulee olla nuorempi....Ei todellakaan nelikymppisenä, sun iässä (23?) niin voi ollakin. Olen tavannut niin lapsellisia nelikymppisiä naisia, että kolmikymppiset kollit katselevat pitkin nenänvarttaan. Toki on myös päinvastoin. Tässä iässä muutamalla vuodella sinne tai tänne ei ole oikeesti mitään merkitystä.
- 40 risainen
kukin tyylillään kirjoitti:
Netissä saa hakea mitä haluaa, mutta jos nainen hakee nuorempaa, niin se karsii suuresti potentiaalisia ehdokkaita. Moni nainen on itse vanhentunut nettideiteissä vuosien varrella tuota unelmaa etsiessään ja on nyt itse yli-ikäinen.Vartalosta ei todellakaan tule jollain vääjäämättömällä Luojan lailla "pötkylä" nimenomaan nelikymppisenä, tai ainakaan itselleni ei ole näin käynyt. Olen hoikka ja on kehuttu että kroppa on kuin 20 - 30-vuotiaalla. En tiedä sitten miten mahtanee käydä MENOPAUSSIN jälkeen, sillä sehän se on ilmeisesti se vedenjakaja jonka jälkeen voi alkaa parta kasvaa jne. Mutta karvat voi poistaa, eikä tarvitse näyttää miltään merirosvolta vanhanakaan. Tuskinpa ne sen itsepäisemmin kasvavat kuin miehilläkään?
35 v on aivan naurettava rajapyykki kaikelle muulle paitsi lisääntymiselle. Mutta kaikilla ei ole jotain lisääntymishinkua ollut missään vaiheessa. On miehiäkin joita ei lapset kiinnosta, ja silti he havittelevat toisinaan jopa puolta itseään nuorempaa naista. Vedotaan esim. genitaalien kireyteen. Höps, eivät ne miksikään veteliksi lärpäkkeiksi muutu välttämättä synnyttäneilläkään. On olemassa treenejä...
Noin 40-vuotiaana alkaa toki kasvot valua alaspäin, mutta kuka nyt sitten tuijottaa kokoajan toisen naamaa, ja onko ne miestenkään pärstävärkit, tai kropatkaan niin kauhean kivaa katseltavaa aina? Aika paljon on pappautuneen näköisiä tyyppejä 40-vuotiaissa, vanhemmista puhumattakaan.
En vaadi että naisten on pakko saada aina itseään nuorempi mies, mutta tuntuu omituiselta että pitäisi osata innostua itseään 10 - 20 v vanhemmasta miehestä. Jos ei osaa pitää 50 tai 60 miestä kiihottavana eikä kiinnostavana, niin ei tämä mies muutu haluttavaksi siltä pohjalta että "kun ei muitakaan saa".
...Mutta parista vuodestahan tässä toki alunperin oli kyse. Tuo "ikärasismi"-termi DC:lta vain vähän hämäsi... ;) - Farian, F; Reyam, G
Daddy Cool kirjoitti:
Ei todellakaan nelikymppisenä, sun iässä (23?) niin voi ollakin. Olen tavannut niin lapsellisia nelikymppisiä naisia, että kolmikymppiset kollit katselevat pitkin nenänvarttaan. Toki on myös päinvastoin. Tässä iässä muutamalla vuodella sinne tai tänne ei ole oikeesti mitään merkitystä.
She's crazy like a fool
What about it daddy cool?
She's crazy like a fool
What about daddy cool?
I'm crazy like a fool
What about daddy cool?
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
She's crazy like a fool
What about daddy cool?
I'm crazy like a fool
What about daddy cool?
{ From: http://www.elyrics.net/read/b/boney-m-lyrics/daddy-cool-lyrics.html }
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
She's crazy about her daddy
Oh she believes in him
She loves her daddy
She's crazy like a fool
What about daddy cool?
I'm crazy like a fool
What about daddy cool?
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
- 90210LA
Yritä suoraan parikymppisiä naisia, he eivät ole niin ikärasisteja kuin vanhat luuskat.
- eiluuskaviellä 23
Hahhati hahhati haa, no joo yrittäähän saa. Olipa tosi hyvä neuvo.
Haukottaa, hoh hoijaa.........
- näinseon
niin,
sitähän sanotaan, että sopivan ikäinen mies naiselle on naista vähintään 7 vuotta nuorempi, jo siksikin, että nainen yleensä elää kauemmin kuin mies,
ja miksi meidän naisten pitäisi sairastua hoitamalla vanhempia ja ennen aikojaan vanhentuneita ja sairastuneita miehiä...
kun voisimme elää vielä monta onnellista vuotta sellaisen kumppanin kanssa, joka on fyysisestikin lähempänä omaa ikäämme kuin samanikäinen tai vanhempi...?
Olkaamme siis viisaita ja valitkaamme nuoremmat miehet:))- eikunnäin
Mulle riittää suunnilleen samanikäinen, sillä ei makeaa mahan täydeltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle152121Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631445Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1061419Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681255Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A61251Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti3871096Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311037Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell591036En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521026- 471011