Todisteita jumalasta

Mirka ...

Todistakaa jumala todeksi.

Höpötykset ei kiinnosta.

27

113

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Mirka halautko todistelut käyttäen tieteellisistä oikeaksi todistamista vai toidistamista uskonnollisen terminologian todistuksilla?

Arvelen, että haet tieteellistä näyttöä ja logiiikan lait täyttävää päättelyä Jumalan olemassa olosta. Sellaista on yritetty Tuomas Akvinolaisen Jumalatodistuksissa ja katolisella kirkolla onkin todistelut Jumalan olemassa olosta.

Luterilaisessa kirkossa Jumalan olemassa oloa todistellaan uskonnollisella terminologialla. Tieteen keinot päästä kohti Jumalaa ikäänkuin loppuvat jossakin vaiheessa ja matkaa on jatkettava uskonnoliisen ajattelun alueella. Nämä kaksi rationaalinen ja uskonnollisen kieli voivat yhdessä todistaa ihmisten todistukset Jumalan olemassa olosta todeksi.

Mutta epäilen, että et hae tällaista todistusta vaan pelkästään rationaaliseen ajatteluun pohjaavaa todistusta. Siitä huolimatta suosittelen tutustumaan Tuomas Akvinolaisen ajatteluun, sieltä voit löytää mielenkiintoisia lähestymistapoja.

Itse ajattelen, että paras todistus Jumalan olemassa olosta olet sinä itse ja elämä yleensä, suurta Jumalan ihmettä täynnä!
      " Kun minä katselen taivasta, sinun kättesi työtä, kuuta ja tähtiä, jotka olet asettanut paikoilleen- mikä on ihminen! ", Psalmi 8

Merja Lampila, pappi

• Mirka ...

Uskonnollinen terminologia on pelkkää höpötystä.

"""paras todistus Jumalan olemassa olosta olet sinä itse ja elämä yleensä"""
      Minä en tarvitse, eikä elämä yleensä tarvitse jumalaa mihinkään. Väitteesi ei todistaa jumalaa todeksi millään tavalla.

Ihmisiä kiinnostaa faktat ja tosiasiat.
      Maailmassa ei ole yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi. Todistakaa väitteeni kumoon jos pystytte.

• pyhyys on totta

Jos joku esittäisi tieteellisiä todistuksia Jumalasta, luopuisin uskostani saman tien. Uskoa ei enää tarvittaisi, olisi vain tietoa. Mirkan on ilmeisen mahdotonta ymmärtää uskon ja tiedon eroa. Sääli. Minuakin kiinnostaa faktat ja tosiasiat, totta kai. Mutta minua kiinnostaa myös taide, estetiikka, pyhyys, hengellisyys rakkaus. Näiden totuus ei ole tieteellisen todistamisen totuutta, vaan kokemuksen, intuition ja haltioitumisen "totuutta". Uskonnollisen kokemuksen "todistaminen" vääräksi tai oikeaksi on vähän sama kuin yrittäisi todistaa yhden maalauksen toista kauniimmaksi.

• Luulot ja faktat
        pyhyys on totta kirjoitti:

Jos joku esittäisi tieteellisiä todistuksia Jumalasta, luopuisin uskostani saman tien. Uskoa ei enää tarvittaisi, olisi vain tietoa. Mirkan on ilmeisen mahdotonta ymmärtää uskon ja tiedon eroa. Sääli. Minuakin kiinnostaa faktat ja tosiasiat, totta kai. Mutta minua kiinnostaa myös taide, estetiikka, pyhyys, hengellisyys rakkaus. Näiden totuus ei ole tieteellisen todistamisen totuutta, vaan kokemuksen, intuition ja haltioitumisen "totuutta". Uskonnollisen kokemuksen "todistaminen" vääräksi tai oikeaksi on vähän sama kuin yrittäisi todistaa yhden maalauksen toista kauniimmaksi.

Allah ja Brahman ovat totta, koska kukaan ei voi todistaa ettei niitä ole ja miljardit ihmiset ovat kokeneet ne todeksi. Niiden on siis pakko olla totta, koska ihmisten kokemusperäinen intuitio ja haltioituminen tämän todistaa varmuudella?

Sillä eiväthän nyt miljardit ihmiset voi sokeasti uskoa johonkin mikä ei ole totta ja mitä ei ole ollenkaan olemassa? Eiväthän?

• FarOutReality
        pyhyys on totta kirjoitti:

Sinä puhut nyt tunteista. Kyllä tunteet ovat todellisuutta ja niitä voidaan tutkiakin monin eri tavoin. Ne aiheuttavat ihmisessä selviä fyysisiä merkkejä jotka nähdään esimerkiksi aivosähkökäyrästä, pulssista ja verenpaineesta, hengityksestä, hikoilusta, vapinasta, punastumisesta, hormonitasapainosta yms.

Kaikki nuo ilmiöt ovat täysin todellisia, mutta ne eivät todista mitään siitä, mikä nämä tunteet ihmisessä aiheuttaa. Tiedetään hyvin että ihminen voi pelästyä lähes järjiltään jotain täysin kuvitteellista asiaa, jota ei ole ollenkaan edes olemassa, vaan joka on vain ihmisen omaa mielikuvitusta. Eräs tutkija on kehittänyt jumalakypärän, joka päähän laitettuna aivoja sopivasti ärsyttämällä aiheuttaa ihmisessä jumalakokemuksen. Jokaiselle ihmiselle omanlaisensa, riippuen tämän omasta uskonnollisuudesta. Mutta onhan jokaisella kristitylläkin ikioma jumalansa, joka on juuri sopivasti mitoitettu oman ahdasmielisyyden ja suvaitsemattomuuden mukaiseksi.

Lisäksi kaikissa suurissa maailmanuskonnoissa ihmiset kertovat kokevansa samat "jumalalliset" haltioitumisen tunteet, joten kaikkien suurten maailmanuskontojen täytyy sitten olla yhtä lailla totta. Kristinuskon ja islamin sekä juutalaisuuden nyt voisi vielä jotenkin yhdistääkin, koska ne ovat samaa yhteistä aabrahamilaista paimentolaismytologiaa, mutta aika vaikeaa on siihen vielä sulattaa hindulaisuus tai buddhalaisuus, joiden täytyy samoin kriteerein tarkasteltuna myöskin olla totta.

• Pää kypärään
        FarOutReality kirjoitti:

Sinä puhut nyt tunteista. Kyllä tunteet ovat todellisuutta ja niitä voidaan tutkiakin monin eri tavoin. Ne aiheuttavat ihmisessä selviä fyysisiä merkkejä jotka nähdään esimerkiksi aivosähkökäyrästä, pulssista ja verenpaineesta, hengityksestä, hikoilusta, vapinasta, punastumisesta, hormonitasapainosta yms.

Kaikki nuo ilmiöt ovat täysin todellisia, mutta ne eivät todista mitään siitä, mikä nämä tunteet ihmisessä aiheuttaa. Tiedetään hyvin että ihminen voi pelästyä lähes järjiltään jotain täysin kuvitteellista asiaa, jota ei ole ollenkaan edes olemassa, vaan joka on vain ihmisen omaa mielikuvitusta. Eräs tutkija on kehittänyt jumalakypärän, joka päähän laitettuna aivoja sopivasti ärsyttämällä aiheuttaa ihmisessä jumalakokemuksen. Jokaiselle ihmiselle omanlaisensa, riippuen tämän omasta uskonnollisuudesta. Mutta onhan jokaisella kristitylläkin ikioma jumalansa, joka on juuri sopivasti mitoitettu oman ahdasmielisyyden ja suvaitsemattomuuden mukaiseksi.

Lisäksi kaikissa suurissa maailmanuskonnoissa ihmiset kertovat kokevansa samat "jumalalliset" haltioitumisen tunteet, joten kaikkien suurten maailmanuskontojen täytyy sitten olla yhtä lailla totta. Kristinuskon ja islamin sekä juutalaisuuden nyt voisi vielä jotenkin yhdistääkin, koska ne ovat samaa yhteistä aabrahamilaista paimentolaismytologiaa, mutta aika vaikeaa on siihen vielä sulattaa hindulaisuus tai buddhalaisuus, joiden täytyy samoin kriteerein tarkasteltuna myöskin olla totta.

"Kanadalaisen Laurentian-yliopiston neurotieteilijä Michael Persinger väittää, että melkein jokainen voi tavata Jumalan, jos panee päähänsä hänen kehittämänsä erikoiskypärän:

Persinger on useita vuosia tutkinut tavallisten ihmisten surrealistisia kokemuksia, joita hän aiheuttaa magneettistimulaatioon perustuvalla erikoismenetelmällä. Kun heikkoa magneettikenttää – sen voimakkuus on yksi mikrotesla eli suunnilleen sama kuin tietokoneen monitorin – kierretään tietyllä tavalla vastapäivään ohimolohkojen ympärillä, neljälle viidestä ihmisestä tulee tunne, että huoneessa on jokin henkiolento.

Ihmisten ennakkokäsitykset ja uskomukset ratkaisevat, millaiseksi he kuvittelevat yliluonnollisen olennon. Omaisensa hiljattain menettäneestä saattaa tuntua, että vainaja on palannut tapaamaan häntä. Monet uskonnollisuuteen taipuvaiset ihmiset puolestaan samastavat henkiolennon Jumalaan.

- Kun näin käy laboratorio-oloissa, voi hyvin kuvitella, mitä tapahtuu, jos ihminen on yöllä yksin vuoteessaan tai vaikkapa kirkossa, Persinger sanoo. Hän on pannut kypärän omaankin päähänsä ja tuntenut hengen läsnäolon. – Elämys jäi kuitenkin laimeahkoksi, koska tiesin, mitä päässäni tapahtui. "

http://www.tiede.fi/artikkeli/266/uskonnollinen_kokemus_tunneaivojemme_luomus_

• Taisi mennä höpötyksen puolelle, kun Jumalan teoiksi ote Raamatusta. Ei se todista sen kummempaa.

Paras todiste Jumalasta olisi, ja samalla Raamattu, että Jumala toimisi ja näkyisi ja kuuluisi kuten Raamatussa. Silloin asia olisi selvä. Nyt näyttää selvältä, että Jumala on vain kirjallinen tuote.

Jumalan toiminta rajoittuu Raamatun lehdille. Kirjojen lehdille rajoittuu monen muunkin hahmon "toiminta".

• EL.a . K.IM

• goddeloos
        EL.a . K.IM kirjoitti:

http://mina.suomi24.fi/helsinkijokkeri

Joo.

Riski on suuri, että täytyy Malakian kirjan viimeinen lukukin avata.

Se on aika totinen paikka, jos niin duunaillaan.

"Riski on suuri, että täytyy Malakian kirjan viimeinen lukukin avata."
        - Riski on sama kun avaat Harry Potterin viimeisen luvun.

"Se on aika totinen paikka, jos niin duunaillaan. "
        - Huispausta yhtä kaikki.

• Pääsisi jo kotiin

helsinkijokkeri:
      Olen kyllä itse huomannut, vaikken ole edes mikään suuruskovainen, että Raamattu nimenomaan toimii. Varsinkin Uusi Testamentti. Sehän siinä jännää onkin. En voi kerta kaikkiaan vastustaa Kristusta, vaikka tämä kovaa onkin, eikä tätä ilmeisesti olekaan tarkoitettu niille, jotka etsivät vaan jotain helppoa...Tämä on kerrassaan kamalaa, mutta en voi vastustaa häntä, kunpa en uskoisi, kunpa hän ei vetäisi puoleensa niin voimakkaasti....Jopa niin kovaa, että jos huomenna kuolisin, olisin onnellinen........Koska saan tulla kasvojesi eteen.....Olen ehdottomasti niitä ihmisiä, joiden ei olisi koskaan pitänyt kuulla hänestä....Kauheaa, kuinka kauan täällä vielä joutuu olemaan, nyt kun tiedän hänestä....Teidän kamalien hirviöiden keskellä....

• Silmät & korvat auki

No pelkästään jo tarkkailemalla luontoa huomaat, että jonkin todella suuren ja mahtavan täytyy pyörittää jotain näin älykästä ja ihmeellistä.

• Mr.Dildo

""No pelkästään jo tarkkailemalla luontoa huomaat, että jonkin todella suuren ja mahtavan täytyy pyörittää jotain näin älykästä ja ihmeellistä. ""

Älysi ei siis riitä loogiseen ajatteluun. Uskontosi on pilannut ajattelukykysi.

• So, so!

Lehmänpaska on kirosana tällä palstalla.

• rrrrrrrrrrrrnh
        Mr.Dildo kirjoitti:

""No pelkästään jo tarkkailemalla luontoa huomaat, että jonkin todella suuren ja mahtavan täytyy pyörittää jotain näin älykästä ja ihmeellistä. ""

Älysi ei siis riitä loogiseen ajatteluun. Uskontosi on pilannut ajattelukykysi.

Raamatun profetioiden toteutumistodennäköisyyksiä on laskeskeltu ja ainakin minut pelkästään se riittää vakuuttamaan Raamatun pitävän paikkansa.

Damaskoksen tuho on siellä profetoitu myös. Jos elämme lopun aikoja niinkuin näyttää olevan niin ehkäpä sinäkin havahdut jos olet vielä elossa silloin. Ja se on vain yksi profetia.

• Jos ja jos ja jos
        rrrrrrrrrrrrnh kirjoitti:

Raamatun profetioiden toteutumistodennäköisyyksiä on laskeskeltu ja ainakin minut pelkästään se riittää vakuuttamaan Raamatun pitävän paikkansa.

Damaskoksen tuho on siellä profetoitu myös. Jos elämme lopun aikoja niinkuin näyttää olevan niin ehkäpä sinäkin havahdut jos olet vielä elossa silloin. Ja se on vain yksi profetia.

Jos ja jos ja jos ja jos. Sinun viestisi on pelkkää jossittelua ja lopun aikoja ollaan nyt eletty yhtäjaksoisesti 2000 vuotta ja sekä Jeesus että tempaus ovat olleet aina nyt just pian ihan heti tulossa vuosituhannesta toiseen, vaikka vähäisinkin uskottavuus on kadonnut jo vuosisatoja sitten sen saman ainaiseen hokemiseen.

Jos jätetään laskuista se, joka pääsi karkuun ja se, jonka päästin alamittaisena takaisin, niin näitä on yksin kappalein laskien viittä vaille puoli tusinaa, sanoi savolainen ongella.

• Hei, jollekin vain riittää todisteeksi Jumalan olemassaolosta se, että kokee Jumalan ympäröivässä luonnossa ja elämän kohtaloissa ja lukee Raamatun kertomuksia.

Jumalan olemassaolo ei ollenkaan ole ainut asia, mistä meillä on olemassa vain kokemukseen ja uskoon perustuvaa tietoa. Olen monta kertaa ihmetellyt esim. mistä tietää että rakkautta on, kuka voi sen rationaalisesti todistaa?

Voisiko mitenkään ajatella, että luottaisimme toistemme kokemukseen ja myöntäisimme elämässä sijan uskomisen ulottuvuudelle. Kaikkea elämässä ei voi todistaa rationaalisesti.

Merja Lampila, pappi

• PSARI

Merja Lampila, pappi,

Tuossa mielipiteessäsi on kyse kahdesta eri Jumalasta eli kirjoitat Jumalan jakaantuneena persoonana ja Hänen olemassaolostaan kahdessa muodossa, joista toinen on mielipiteesi mukaan ikään kuin Jumala loisi materiaa kuten luonnon, mutta toisekseen kirjoitat Hänestä rakkauden lahjoitajana eli Jumala toimii ikään kuin hengellisesti rakkauden tunteen Luojana ihmismielessä ja kuin ohjaten ihmistä lempeällä kädellään rakkauden hyvyydellä.

Miksi et voi ajatella asiaa niin, että luonto on syntynyt evoluution ja sattuman kautta ja henkimaailmassa on todellinen Pyhä Olevainen, joka ohjaa meitä toisesta ulottuvuudesta parantaen sairauksia näkymättömällä energialla, jota ei vielä tänä päivänä tieteen keinoin voida tutkia.

Samaista Pyhän Olevaisen kautta tulevaa energiaa käytän parantaessani yksi ihminen kerrallaan hänen sairauksiaan tai autan muutoin löytämään elämään tasapainon ja henkisen harmonian.

Tähän työhön ei tarvita Raamatun jumalista ketään, vaan Pyhää Olevaista ja Olevaisuuden muita Pyhiä Olevaisia, jotka auttavat pyyteettömästi kaikkia maapallon ihmisiä aivan samalla tavalla uskontoihin tuijottamatta.

Pyhä Olevaisuus on toisessa ulottuvuudessa ja nämä Olevaiset auttavat ihmisiä toisesta ulottuvuudesta, mutta he eivät käytä mitään kaatamisia kirkoissa, eivätkä hyväksy myöskään ihmisten hyväksikäyttöä ja heiltä rahojen viemistä Raamatun Jeesuksen ja Jumalan nimessä.

• Tiedon väärtti

"Olen monta kertaa ihmetellyt esim. mistä tietää että rakkautta on, kuka voi sen rationaalisesti todistaa?"

Rakkaus on tunne. Sinäkö ihan aikuisen oikeasti ihmettelet onko tunteita olemassa? Ja voiko tunteiden olemassaolon rationaalisesti todistaa? Oletko käynyt edes peruskoulun loppuun?

Aivan kuten tuolla edellä on jo todettu, niin tunteet ovat todellisuutta ja niitä voidaan tutkiakin monin eri tavoin. Ne aiheuttavat ihmisessä selviä fyysisiä merkkejä, jotka voidaan monin eri tavoin havaita ja mitata esimerkiksi aivosähkökäyrästä, pulssista ja verenpaineesta, hengityksestä, hikoilusta, vapinasta, punastumisesta, hormonitasapainosta, pupilleista yms. Näihin tunteiden aiheuttamiin fysiologisiin muutoksiin perustuvat myös erilaiset valheenpaljastusmenetelmät. Ja tätäkö sinä et siis tosiaankaan tiennyt? Oletko koskaan eläissäsi lukenut ja opiskellut? Mitään?

Minäkin olen tuntenut rakkautta, sillä erotuksella että minun rakkauteni kohteet ovat kyllä olleet kaikki ihan oikeasti olemassa ja kosketeltavissa, eivätkä mitään näkymättömiä mielikuvituskavereita.

• Matkalla taivaaseen

Jumala vastaa rukouksiin. Eikö jo se ole aikamoinen todiste?

• Vastauksia

Joo kyllä jumala vastaa ja rukoilu kannattaa aina:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803267436091_ul.shtml

Natsien keskitysleireillä 6 miljoonaa juutalaista rukoili jumalaltaan, että heitä kaikkia ei kidutettaisi ja tapettaisi hirvittävillä tavoilla. Ja mitäpä vastasi tämä jumala heille, omalle valitulle kansalleen? Ei yhtään mitään. Kaikki 6 miljoonaa tapettiin hirvittävillä tavoilla. Siinä tuli 6 miljoonaa esimerkkiä rukousvastauksista. Ei yhtään mitään.

Syöpään kuolleet uskovat sukulaiseni rukoilivat kovasti paranemisensa puolesta, samoin rukoiivat heidän kaikki uskovat ystävänsäkin. Kaikki kuolivat syöpään. Yhdenkään terveydentila ei edes hetkiseksi kohentunut ja lapset jäivät orvoiksi.
        Mutta tämä oli siis jumalan tahto ja rukousvastaus, jättää pienet lapset orvoiksi.

Ja aivan erityisen huvittavaa sekä äärimmäisen säälittävää on aina lukea uskovien todella epätoivoisia seliseli-selitysksiä sille, miksi rukous ei koskaan auta yhtään mitään.

• p-a....

*Todistakaa jumala todeksi. *

En todista. Tieteellisesti sitä ei voi todistaa ja muutoin sinä et usko. Joten anna olla.

*Höpötykset ei kiinnosta*

Ei minuakaan.

• mummi *

Tänään outo tapahtuma:
      pelasin hedelmä peliä, viereen tuli laiha tärisevä surkeannäkönen, kädet verissä, nuhruisen näkönen nuori mies noin ehkä 25v myös pelamaan,, hänelle tuli puhelu, joku tuntui kyselevän jotain, hän sanoi jotain että joku oli purru sen sormen poikki, "ajattelin itseksien " voi luoja anna tuon pojan voittaa hän selkeästi tarvii apua, yllättäin oma koneeni napsautti ainaki 40 ilmaista kierrosta ja kone antoi minulle noin 27 euroa, otin rahan ja annoin vieressä olevalle nuhruiselle pojalle 2 euroa samalla sanoin, luoja sinua siunatkoon, poika iloisesti yllättyneenä hymyili oli kiltin näkönen silmistään, poistuin paikalta, sen enempää sanomatta mitään, ulos päästyäni aloin itkemään maailman surkeutta, itkettää vieläkäki, ( en ymmärrä omaa käytöstä, itku joka tuli oli hysteerinen, tunti kuin ei loppuisi , oli vaikea hillitä ) kuinka meidän yhteiskunnassa on paljon nuoria jotka kärsii suunnattomasti, toivon että seurakunta rukoilee näitten nuorten puolesta, he ei taatusti itse ole syyllisiä elämän kohteluun.

• rosa-m

Upeasti teit, oikeasti todella upeasti. Itseäni tässä alkoi itkettää kun luit juttusi.

• PSARI

mummi *,

Olisit voinut antaa tuolle apua tarvitsevalle nuorelle miehelle enemmänkin rahaa elikkä rahat matkaan Terveysasemaa varten sekä antibioottien ostoa varten.

Itse soitan taksin apua tarvitsevalle rahattomalle nuorelle, vien ensiapuun tai Terveyskeskuksen päivystykseen sekä menen reseptin kanssa apteekkiin ja ostan tarvittavat lääkkeet nuorelle.

Vien hänet kotiovelle ja toivotan kaikkea hyvää elämälle!

Joskus pystyn myös itse auttamaan parantamalla ihmisten sairauksia ja keskustelemalla nuorten tai muiden kanssa heidän elämästään antaen näin ohjeita, mistä apu löytyy, jos sitä tarvitaan.

Kaksi viikkoa olen aktiivisesti parantanut sairauksia nyt Pyhän Olevaisen kanssa. Jokainen heistä on kysynyt, miten ihmeessä teen sen, kun tuntevat kuuman virran kulkevan kehoonsa ja asettuvan sairaaseen kohtaan.

Jumalaa ei ole, mutta on paljon suurempi voima, joka auttaa todellisessa oikeassa elämässä kauttani ja Hän on Pyhä Olevainen, jolla ei ole mitään tekemistä maallisten kirjoittajien kirjoittamien Raamatun tekstien kanssa.

• heikko mummi*

Olet oikeassa, olin näkymästä hyvin järkyttynyt, vasta kotona tilannetta muistelessa edelleen purskahdin itkuun ajattelin miksi olin itse niin sekasi etten älyny kysyä tarvitko hän apua, voisinko tehdä jotain hyväksesi.
      Poika oli hyvin kurjan näkönen, tärisi joten vasta kotona tajusin että hän saattoi olla schokissa, ne veriset kädet hämmensi minun tunteet joten tilanne oli alitajusesti pelottava, hän oli kohdannu jotain väkivaltaa, joka sokerasi minut täysin, sillä itse olen myös elämäni varrella kohtannu väkivalta aivan schokkiin asti olen joutunu, se varmaan vaikutti pelokkaaseen toimintaani ja poistuin tilanteesta mahdollisimman pian, näin nyt pohdiskellu itseäni, olen ollu huolissani kuinka hän on selviytyny eilisestä, ja mitä pahaa hän oli kohdannu, jäi oman heikkouteni vuoksi minulle epäselväksi, pyydänki rukoilemaan hänen puolestaan.

• hävettää...

Miksi annoit vain 2 euroa?

Sinähän voit aina rukoilla itsellesi lisää rahaa!

• ?

kysymys sinulle " hävettää " oletko itse täydellinen ??

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4418
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3261
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      53
      2524
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2235
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1662
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1530
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe