Tuoksujen tuomaa

neiti ruiskukka

Kävin vastikään noutamassa postista tilaamani aidon nahkalaukun kun järki lähti noiden pilipali jo vuoden päästä ränsistyvien kertakäyttölaukkujen kanssa. Sama juttu muuten monien vaatteiden ja kenkien kanssa, mitään ei ole enää nykyään tehty kestämään... Että arvaa, miten rakastan tuota laukkua. Laukusta huomaa heti, että se on oikeasti laadukas ja kestää varmasti käytössä hyvännäköisenä vuosikausia. Lisäksi se on aika klassinen malli, eikä näin ollen riippuvainen mistään muotioikuista.

No joo, mennäänpä asiaan. Kuitenkin ensimmäinen asia, johon kiinnitin huomiota tuota laukkuni sisältävää pakettia avatessani, oli paketista tuoksahtava nahan haju. En muistanutkaan miten hyvältä nahka tuoksuu, enkä osaa sitä sanoin kuvailla, mutta jostain syystä tuo tuoksu vaan on niin älyttömän ihana :)

Lopuksi vielä kaikille palstalaisille kysymys. Mikä tuoksuu sinun nokkaasi miellyttävältä?

40

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haisujen huomaan

      Ostin kympillä aidon nahkalompakon. Haisi hyvälle.

      Vi...tunkin voisin kuvitella haisevan hyvälle. Ainakin joku joskus väitti niin. Lämmin virtsanhaju yhdistettynä feromonien ja l...ihon tuoksuun.

      Hartsin, soittomööpelin, painomusteen ja uuden elektroniikan tuoksu viehättä myös.

      Kaiken yli mennee kuitenkin ulkoilman tuoksu.

      • ei haise hyvältä

        Ihan oikeasti vitttu haisee aika pahalta. Vaihtelee kalanhajun, juustonaksujen ja sissijuuston hajujen välillä.


      • Anonyymi

        Olis upeaa olla keskellä, kun ypärillä häärisi nuoria neitoja pimperot 20cm päässä nenän edustalla woummmmmmmmmmmmmmm


    • Näin iltojen pimentyessä ajattelin pistää tilaukseen sitruuna-laventelituoksukynttilöitä. Ei ole niistä aiempaa kokemusta, joten jänskättää positiivisesti. :)

    • Grenouille

      Hyvälle tuoksuu vanhat kirjat, alastomat naiset, valkosipuli, raikas ilma ja omat pierut.

    • Mä rakastan permanenttiaineen tuoksua.
      Ja linnanmäen vuoristoradan ja kummitusjunan tuoksua.

      Istuskelin äsken suihkun jälkeen ulkona ja haistelin syksyisen tuulen tuomia tuoksuja. Tästä vuodenajasta tulee usein mieleen nuoruus ja se kun 16 v. oltiin perjantaisin kaupungilla ja olin niin ihastunut yhteen poikaan... Kaikki se odotus ja jännitys...
      Myös kevään tuoksu on ihana, se taas tuo mieleen toisen ihastuksen...

      Mutta parhaita tuoksuja on siis sellaiset mistä tulee jotain hyviä muistoja mieleen.

      • Dimmu Burger

        Permanenttiaine tuoksuu mielisairaudelle, kummitusjuna virtsalle ja syksy kuolemalle.


      • Dimmu Burger kirjoitti:

        Permanenttiaine tuoksuu mielisairaudelle, kummitusjuna virtsalle ja syksy kuolemalle.

        :D




        pusi pusi


      • pussauskoppiin
        crazy_catwoman kirjoitti:

        :D




        pusi pusi

        Ketä palstan miehistä haluisit pussata?


    • Häntä joka vaivautui mun kirjoitukseen vastaamaan ja sai mut nauramaan.

      • Dimmu Burger

        Oi, ihanaa. Pusi pusi vaan sullekin. Toivottavasti et tuoksu permanenttiaineelle.


    • Mies1985

      Hamsterin purut häkissä.

    • Älyn haamu

      Paistettu hamsteri puruineen rillissä.

      • Anonyymi

        Paistettu hamsteri pönttöuunissa...


    • Useampia vuosia sitten oli saatavilla autoon ilmanraikastinta eli wundebaum, jonka nimi oli fantasi sen tuoksu oli tosi hyvää. Harmi vaan että nykyisin mitä olen etsinyt sitä niin ei löydy mistään, varmaan valmistus lopetettu tai jotain. No toiseksi paras on jasminin tuoksu, jota olen hankkinut jos on saatavilla tosin nyt viime kuukausien aikana en ole löytänyt enää sitäkään.

    • ..n.

      Vanilja, meri, savu, bensa

      • M28-ENFP

        Bensa on kyllä ihan ykkönen. (Ja vähän pakostikin, koska hajuaistini ei kait oikein toimi, joten haistan vain voimakkaita tuoksuja.)


      • ....
        M28-ENFP kirjoitti:

        Bensa on kyllä ihan ykkönen. (Ja vähän pakostikin, koska hajuaistini ei kait oikein toimi, joten haistan vain voimakkaita tuoksuja.)

        Imetkö röökiä? Naisilla on miehiä parempi hajuaisti, kuulemma. Johtuu kaiketi siitä, että ruokahuolto on enemmän naisten käsissä. pitää pystyä haistamaan mikä on syötäväks kelpaavaa ja mikä ei, ettei kakarat myrkyty.


      • M28-ENFP
        .... kirjoitti:

        Imetkö röökiä? Naisilla on miehiä parempi hajuaisti, kuulemma. Johtuu kaiketi siitä, että ruokahuolto on enemmän naisten käsissä. pitää pystyä haistamaan mikä on syötäväks kelpaavaa ja mikä ei, ettei kakarat myrkyty.

        En. Hajuaistissani on kait vain jotain vikaa, olen päätellyt. Koska itse niin harvoin noteeraan mitään hajuja tai tuoksuja. (Paitsi juuri bensan ja tinnerin ja tussit ja muut vastaavat.)

        Olen kuullut tuon saman läpän naisten paremmasta hajuaistista. Myös feromoneihin liitettynä. Ja jos se on totta, niin sama kait selittäisi miesten paremmat avaruudelliset hahmotuskyvyt. Niitä tarvittiin metsästyksessä.


      • .....
        M28-ENFP kirjoitti:

        En. Hajuaistissani on kait vain jotain vikaa, olen päätellyt. Koska itse niin harvoin noteeraan mitään hajuja tai tuoksuja. (Paitsi juuri bensan ja tinnerin ja tussit ja muut vastaavat.)

        Olen kuullut tuon saman läpän naisten paremmasta hajuaistista. Myös feromoneihin liitettynä. Ja jos se on totta, niin sama kait selittäisi miesten paremmat avaruudelliset hahmotuskyvyt. Niitä tarvittiin metsästyksessä.

        Hajuaistiaankin voi kehittää. Nosing :)
        http://www.kenzen.fi/kurssit/alkeiskurssi-tuoksujen-maailmaan/


    • tuula-neiti

      Kesäinen kangasmetsä tuoksuu ihanalta helteisenä kesäpäivänä, samoin suon tuoksu on miellyttävä.

    • fghfghfgh

      Puusaunan tuoksu, kun puut ritisee kiukaassa, siinä avaa oluen joka tuoksuu hyvälle. Grillissä paistuu pihvit ja nekin tuoksuu hyvälle..

    • kesäntuosuja-

      Saunan piipusta savu, koivuhaloilla lämpiävä tuore vastan tuoksu, saunapuhdas iho.

      • Anonyymi

        Röpöttävä nainen saunan lauteilla, ahhhhhhhhhhh olisipa vaan......


      • Anonyymi

        Koivuhalon tuoksu on saunapuiden tuoksuista parempi. Tai näin olen olevinani päätellyt.

        t.sxth


    • VK

      Pihan läheisyydessä oleva syreenipuska tuoksuu joskus kesällä ihan miellyttävältä ohi kävellessä, muistuttaen samalla ett koti lähestyy. Liian voimakas tai jatkuva syreenin tuoksu ei tosin miellytä, ja oikeastaan sama koskee paljon muitakin tuoksuja. Muita mitä tulee mieleen, niin johonkin kasvihuoneeseen tai kukkakaupaan asetuessa (harvoin tosin tulee käytyä kummassakaan) on tullut vastaan sellainen paikan ominaistuoksu, ja sama myös monta muutakin paikkaa, joka on miellyttänyt. Joskus myös jollakin naisella on vain sellaista hajustetta tai sitten ehkä vain pessyt hiukset jollakin hajustetulla shamppoolla, että tekis mieli nuuhkia lähempää, lähteä perään tai jäädä seisomaan viereen. Ruukaan liittyy myös miellyttyviä tuoksuja (kun pannulla on paistumassa jotain, tai ottaa uunista pois) jotka tosin taitavat olla enemmänkin lähtöisin erinlaisista mauteista kuin itse ruuasta (kala, lihapullat, tms.), joten en nyt osaa sen tarkemmin määritellä.

    • sir_von_baughen

      hmmm, vasta ostetun auton tuoksu,XO konjakit,grilli pihvit ja puulämmitteisen saunan savu.

    • Anonyymi

      Nahka tosiaan on se ihanin ja paras tuoksu. Ylivoimaisesti.

      • Anonyymi

        Nahkan tuoksu on siitä hauska, ettei moni ymmärrä sitä. En pitänyt ehkä itsekään ensin, mutta lakrisiin taitettuna juu. No lakritsistahan on kyllä muistettava, ettei ulkomailla ymmärretä koko kauhistuttavaa suomalaista tapaa maistella asfalttia.

        t.sxth


    • Anonyymi

      Ruusu ja niittykukat, metsä, palava puu, puhdas vesi, leikattu ruoho, tärpätti, remontoitu koti, ulkona kuivunut pyykki..kallis hajuvesi..

    • Anonyymi

      Kyllä se kuulkaas niin on, että pokupyörän sisärenkaan ilman tuoksu, kun alkaa nastarengasta vaihtaan ja täytyy sisärenkaan ilmat tyhjätä, että saa vaihdettua nastarenkaan vanteelle.

    • No terva tuoksuu hyvälle. Ja se sopii esimerkiksi saunaan sellaiseksi vienoksi tuoksuksi. Varsinkin kun on hämyisä sauna.
      Toinen jännä tuoksu on löpö. Sen tuoksu työkoneen ympärillä vienona sävärinä mielii voimaa.
      Pukukoppihiki. Se tuoksuu toisaalta hyvälle, kun on pelit. Sekun kuuluu siihen.

      Kaikki nuo tuoksut/käryt on vain esimerkkejä. Oikea tuoksu oikeaan paikkaan sopii kuin nenä päähän. Mun kärsä ja mieli toimii yhdessä. Näin se on. 😬👌

      • Anonyymi

        Miellyttävä tuoksu lehahtaa, kun öljyisissä ja löpönhajuissa haalareissa oleva työmies tulee lounaspöytään kalakeittolautasensa kanssa ja istahtaa viereesi, kun nautit gurmee kypsytettyä naudan sisäfilettä pariisinperunoiden kanssa ja nenäsi täyttyy löpön tuoksusta, joka peittää gurmee aterian tuoksut alleen työmiehen kalakeittolautasen höyryävän silakan hajun kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miellyttävä tuoksu lehahtaa, kun öljyisissä ja löpönhajuissa haalareissa oleva työmies tulee lounaspöytään kalakeittolautasensa kanssa ja istahtaa viereesi, kun nautit gurmee kypsytettyä naudan sisäfilettä pariisinperunoiden kanssa ja nenäsi täyttyy löpön tuoksusta, joka peittää gurmee aterian tuoksut alleen työmiehen kalakeittolautasen höyryävän silakan hajun kanssa.

        Täytyy sanoa, että aika mielenkiintoinen ruokapaikka olisi, missä tarjoillaan työmiehille silakkaa ja jollekin gurmeeta? 😀

        Mutta mä oonkin savosta, meillä noi mestat on erikseen. 😄


      • Anonyymi

        Terva ja sauna jees. Mutta pukukaappihiki? Siis oikeesti :'D Miesten tyhjä kuntosalit "tuoksui" minusta kerran enenmänkin pelottavalta. Yhtään miestä ei näkynyt, mutta se ödöör D:

        t.sxth


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terva ja sauna jees. Mutta pukukaappihiki? Siis oikeesti :'D Miesten tyhjä kuntosalit "tuoksui" minusta kerran enenmänkin pelottavalta. Yhtään miestä ei näkynyt, mutta se ödöör D:

        t.sxth

        No ei se käry varmaan omaankaan nokkaan toimi, jos sinne paukaisis vaan haistelemaan, muttta jos on oma peli tulossa tai mennyt, niin silloin se toimii... Sitä kai on itsekin latautunut tai jotain...

        Se on vaan se tunne yhdistettynä tuoksuun/käryyn, niin sitten toimii. :o)


    • Anonyymi

      Auringon paahtama mäntykangas kesäisin rannan tuntumassa, lumpeet veneestä käsin pikkulammella, kaneli- ja omenakorvapuusteissa ja niistä joulukynttilöinä ainakin. Kevään tuoksuista rannalla - tervasta, lehmuksien kukinnoista sateen jälkeen, sireenistä..

      Mutta tuoksutuoksuista viimeisimpiä on Heresin Kelly. Viikonlopun vaatepunkkani tuoksui etäisesti ja huvittavasti suomalaiselta Sisulta. Se toi mieleen enoni ja lauantaiset hauskuudet ennen hänen häipymistään teilleen ties minne.

      Siis kuka olisi uskonut, että itse Monacon ruhtinatar vaikutti tuoksutaiteilijastaan tuoksuvan juuri tältä, mikä sulanut suomalaisten miesten suussa melkein jo sata vuotta! Siinä tuoksussa oli vaikutteita nahkasta tai lakritsista, mistä pidin myös kyllä.

      t.sxth

      • Anonyymi

        Nyt kun mietin, niin ruhtinaallinen ja ylellinen tuokuvalintani asettuu melko lapselliseen valoon. Sellaiseen aikaan, jolloin leikkiminen oli kaikkein hauskinta ja enon poistuminen aina haikeaa.

        t.sxth


    • Anonyymi

      Leikkasin aivan itse hiukseni hyvin, oliszi ehkä pitänyt mennä johonkin tyttöjen kauneuzsjoitolaan mutta ei huvin.

    • Anonyymi

      Aamuisin on ihanaa herätä vasta valmistuneen kahvin tuoksuun, kuten tänäkin aamuna. Kahvia, sämpylöitä voita, juustoa ja tuorekurkkua, minitomaatteja.
      Graham- sekä sokerikorppuja, pöydässä oli mistä valita aamupalaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      103
      2850
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      251
      2001
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      120
      1942
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      136
      1678
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1420
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      25
      1014
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      99
      985
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      37
      974
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      828
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      43
      804
    Aihe