vaikka maailma on niin rajusti kehittynyt toisaalla?
Onkohan niissä miten vaikeeta tai mukavakin tottuneelle asua? Kun on lämmintä niin kai se menee. Mutta ihm juttu kummiskin.
Eikö ole ihmeellistä, että jotkut ihmisetasuu vielä savimajoissa
11
162
Vastaukset
Savimaja saattaa olla paras mahdollinen asumus jossain päin maailmaa.
Jotkut asuvat maan alle hiekkaan tai korkealle kallioon kaivetuissa kodeissaan tyytyväisinä ja ilmaston huomioon ottaen paljon paremmissa olosuhteissa kuin kaupungin kerrostaloissa asuvat. Iglukin kuulostaa mielenkiintoiselta asumispaikalta - vain muutamiksi öiksi.- s-taka*
Ns. raju kehitys ei todellakaan takaa sitä, että kehitys olisi mennyt parempaan suuntaan. Usein nimenomaan päinvastoin.
- jjjjjytttttttttttttt
Mut kun maailma on niin kehittynyt, niin saisihan se nytt näille savimajoissa asuvillekin rakentaa vilpoisat puiset talot saniteettitiloineen. Kaipa se kuitenki rahasta on kiinni et sellaisissa asutaaan.
- <<x<<
mene sinne sitten rakentamaan heille puutalosi.
- bibimbap
Savimaja on siellä parempi asumus kuin puutalo.
Tarpeeksi paksu seinä, kalkittuna valkoiseksi, pitää parhaiten liian kuuman ulkopuolella.
Monesti tuolla arabimaissa näkee valkoisia taloja. joissa katossa on kupu, sinne kohoaa liian kuuma ilma.
Siellä on katolla metallinen pönttö, jossa vesi lämpenee, suihkua varten.
Lisäksi katolla on puiden suojaama terassi, jossa illalla perhe viettää aikaansa.
Asumukset on mietitty huolella, tuhansien vuosien aikana.
Ne ovat tarkoituksenmukaisia. - 1.1947
Meillä taas asutaan hometaloissa:(( Muutamat, etten liioittelisi.
Mihin on vanhanaikainen rakentamistaito kadonnut? Kaikki on niin suoraviivaista ja väritöntäkin.
Alvar Aaltoa jotkut ihailevat, mutta minä en heihin kuulu.
Ne savimajat pitävät liian lämmön päivisin pois ja yö taas ei kylmene liikaa. Etelän yöt on yllättävän viileitä.- Viraton mies
"Mihin on vanhanaikainen rakentamistaito kadonnut?"
Virkamies on tehnyt vanhanaikaisen rakentamisen mahdottomaksi. Kaikki pitää Virkamiehellä hyväksyttää ja Virkamiehelle pitää maksaa paljon rahaa, että saa rakentaa yleensä mitään. Eikä ainakaan kunnollista, vaan hometalon se Virkamies vaatii sinun rakentamaan.
- ........
elementtitalot on mukavia syksyllä kun on vilpoisaa ja seinät kylmänä, jännetupentulehduskin paranee ihan nukkuessa
- ...
Hieno hommeli!
Niin kauan, kuin jossakin asutaan savimajoissa ja syödään ruohoa, mulla menee hyvin.
Sittenkun savimajojen paikalle tehdään kertakäyttöiset kerrostalota ja niihin laitetaan vipuhanat ja saunat, mulla alkaa menemään kehnosti.
Maapallolla jotain 4 miljardia ihmistä liikaa jo nyt.
=DW=- lejanna
Luulenpoa, että harva savimaja-asukas jyrsii kynsiään.
Nyt maapallo käyttää resurssejaan 1,5 kertaisesti annistaan.
Miten me länsipossut pärjäisimme, jos Afrikassakin asuttaisiin vain ökytaloissa?
.
- veikeä mummo
Minusta tämä meidän länsimainen talossa asumisen pakko on oikea luovuuden ja kekseliäisyyden hauta! Olisi ihana asustaa todella vaatimattomasti mutta kuitenkin riittävästi elämiseen varustautuneena, kaikkea vain sen verran kuin juuri tarvitsee.Nuorempana haaveilin asunnokseni semmoista viikinkitaloa, jossakin päin niitä konstruoitiinkin, samaten ikivanha turpasrakentaminen kiinnosti minua mutta sitten sain puolisoksi mielikuvituksettoman ihmisen jolle lasitettuparveke oli tärkeämpi kuin aamutuulen antama päänsilitys. No sinne minä hänet sitten jätin katselemaan vetisiä parvekelaseja mutta enää en saisi turpasmökkiä itse pystytetyksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131394Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2521316- 1051095
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1201046- 65687
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä165646- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368538Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52505- 71483