pitkän iän salaisuus on

tutkimuksissakin todettu asia että huumorintaju myönteinen ja iloinen elämänasenne tuovat runsaat elinvuodet.

92

185

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No hyvä, on tuota huumorintajua ja iloisuuttakin. Olen huomannut, et huumorilla kyllä pärjää pitkälle, ilman sitä elämä ois tylsää....

• nimenomaan huumoria tarvitaan ja paljon naurua se vaan välillä tuntuu olevan vaikee toteuttaa tässä maailmassa kun suurin osa ihmisistä on niin katkeroituneita täällä sen varsinkin huomaa jos ittellä on kiva olo ja on innostunu jostain asiasta niin kyllä se alta aikayksikön lytätään ja toiset tekee ihan silkkaa kiusaa päivästä toiseen voiko sellaisella ihmisellä olla itsellään hyvä olo ei voi jos voi oikein huonosti niin se varmaan auttaa kun saa kiusata toisia.

• Minä tykkään huumorista. Pitää vain varoa, kelle pelleilee. Eilen keksin mielestäni kivoja kuvaavia lisänimiä parille palstalaiselle, jotka ovat erikoistuneet musiikin ja runouden maailmaan jo loppui huumorintaju lyhyeen.

• k/k

Tiivistettynä sanoen,on kivaa sylkeä toisen unelmille.
      Aina ei ymmärrä elämän monimuotosuutta

• Juu, olen huomannut, kuten sinäkin, että kiusanteko pitää jotkut ihmiset virkeinä. No, suotakoon se heille, jos siitä nauttivat.
      Anoppini sanoi muinoin, et "ilo pintaa, vaik syvän märkänis".
      Välillä tosin tuntuu, ettei tiedä itkiskö vai naurasko mokomia....

• bibimbap

Myönteinen elämänasenne on yksi tekijä joka auttaa pitkän elämän suhteen.
      Mutta emme voi sulkea pois perintötekijöitä, geeneja, ihmisen elinympäristöä ja siihen vaikuttavia tekijöitä,
      Geeniperimä lienee se suurin edesauttaja ?

• Mutta huumorintaju on erilaist useilla eri ihmisillä.
      Sen huomaa täälläkin.
      Joku omasta mielestään huumorintajuinen vetää herneet nenään toisen omasta mielestään huumorintajuisen letkauksesta.

• tii-na-...

no joo voihan se olla niinkin vähän riippuu letkautuksista ja jos ei ookkaan koskaan mitään muuta kun letkautuksia...

• tii-na-... kirjoitti:

no joo voihan se olla niinkin vähän riippuu letkautuksista ja jos ei ookkaan koskaan mitään muuta kun letkautuksia...

Olen sun kanssa samoilla linjoilla, joku voi letkauttaa ihan kiusantekomielessä ja muka huumorin varjolla.
        Aina eivät huumorit kohtaa toisiaan, siinä olen samaa mieltä tulisillan kanssa.
        Olenpas minä nyt mielipiteisiin yhtyväinen.

• tii-na-... kirjoitti:

Minut on ainakin joskus ymmärretty väärin.
        Ja joskus on ihan kauheaksi haukuttu, no ei voi mitään.
        Mun huumori voi toisinaan olla ns. mustaa huumoria.
        Siks oonkin opetellut toisinaan olemaan ihan hiljaa ja naureskelen vaan ittekseni.

• Anceli kirjoitti:

Olen sun kanssa samoilla linjoilla, joku voi letkauttaa ihan kiusantekomielessä ja muka huumorin varjolla.

Missäs se rouvan huumori nyt sitten näkyy kun kaikkien kanssa ollaan samaa mieltä .))

• tulisilla kirjoitti:

Minut on ainakin joskus ymmärretty väärin.
        Ja joskus on ihan kauheaksi haukuttu, no ei voi mitään.
        Mun huumori voi toisinaan olla ns. mustaa huumoria.
        Siks oonkin opetellut toisinaan olemaan ihan hiljaa ja naureskelen vaan ittekseni.

Tuohon sanoisin, että liekö se kuitenkin se huumorin pieni pirulainen, joka olkapäältä hihkaisee, että anna Mandi mennä nyt on sopiva kohta ja vaikka se päätteen tällä puolen naurattaakin niin vallan pirusti voi se pistää mustia pilviä jonkun pään yläpuolelle leijuilemaan. Mutta tälläistähän tämä palstailu on aina ollut jos en minä laukaise turhautuneita aivoja suunnattomaan vihaan. Pilan kohteet ovat mielestään niin lupsakoita ja ystävällisiä, että no joo.... ; )

• BMW:n ohjastaja
        Anceli kirjoitti:

Olinks mie kuitenkin ihan kiva , vaikka joskus kuskailin niit toisii naisiikii.
        Sanoin yhdelle kaverille,että ihminen saa olla vaikka hetero minun puolesta.
        Ja se suuttu.
        Jokainen kuka mut tuntee ymmärtää sen ,että en oo tavis.

P.s Mun auto odottaa varaosii , oikeaa etuvannetta ja vilkkuu.
        P.p.s Miekii olen mielellään yhtyväinen.

• BMW:n ohjastaja kirjoitti:

Ja se suuttu.

Jaahans, sitä on ilmestytty. Ja viel huumoriketjuun....Hmmm..

• tulisilla kirjoitti:

Missäs se rouvan huumori nyt sitten näkyy kun kaikkien kanssa ollaan samaa mieltä .))

Se huumori näkyi just siinä, että olin samaa mieltä, etkö sie hokassut. :)

• BMW:n ohjastaja kirjoitti:

Ja se suuttu.

No olithan sie kiva ja saat sie kuskata toisiikii naisii, ei se minuu haittaa, ainakaa kovin paljoo....
        Et varmast oo tavis, sikshän mie sinust tykkäänkii, yleensäkii tykkään vähän erilaisist ihmisist.

Kunhan on auto taas kunnossa, niin sit ollaan yhtyväisii, ajellaan taas siel sun tääl.
        Mie jään varttumaa.... ilmottele sit kun on kaik taas kunnos.

• Anceli kirjoitti:

"Anceli"

Sinä ilopillerini.
        Ei sitä aina huomaa, että kutitus tuntuu toisesta tylsältä, varsinkin kun se yleensä tykkää siitä.
        Sinullakin saattaa tarkoitukseen olla eri kylkiluidenväli kun puuveneellä.
        Ja niin on monella muullakin.
        Kiusottelua on myös kolmenlaista, ensimmäinen on se liehittely, toinen on se ystävien ja kavereden irvistely, tavallaan lauman yhteenkuuluvaisuuden juttu, kuten Susilla naamojen nuoleskelu tai töniminen.
        Kolmas on sitten kevyttä kenttäherjaa niille joiden ajatukset eivät aina osu yksiin.
        Se on svidduilun esiaste. Keino herättää joku ajattelemaan että: "mietis nyt vähän".
        Se on kohteliaampi tapa huomautella kun: Svidun idiootti, pasha ämmä, peehanan vanha ukkeli...jne.

Minä tökkään nyt sinua sen kylkiluun alle jonka aikanaan minulta sait. :)
        H.

• Anceli kirjoitti:

No olithan sie kiva ja saat sie kuskata toisiikii naisii, ei se minuu haittaa, ainakaa kovin paljoo....
        Et varmast oo tavis, sikshän mie sinust tykkäänkii, yleensäkii tykkään vähän erilaisist ihmisist.

Kunhan on auto taas kunnossa, niin sit ollaan yhtyväisii, ajellaan taas siel sun tääl.
        Mie jään varttumaa.... ilmottele sit kun on kaik taas kunnos.

Nii'i siel sun tääl , ja varsinki tääl....

• asweaew
        maarina1 kirjoitti:

Jaahans, sitä on ilmestytty. Ja viel huumoriketjuun....Hmmm..

Sisko se siellä eikö vaan :D

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Sinä ilopillerini.
        Ei sitä aina huomaa, että kutitus tuntuu toisesta tylsältä, varsinkin kun se yleensä tykkää siitä.
        Sinullakin saattaa tarkoitukseen olla eri kylkiluidenväli kun puuveneellä.
        Ja niin on monella muullakin.
        Kiusottelua on myös kolmenlaista, ensimmäinen on se liehittely, toinen on se ystävien ja kavereden irvistely, tavallaan lauman yhteenkuuluvaisuuden juttu, kuten Susilla naamojen nuoleskelu tai töniminen.
        Kolmas on sitten kevyttä kenttäherjaa niille joiden ajatukset eivät aina osu yksiin.
        Se on svidduilun esiaste. Keino herättää joku ajattelemaan että: "mietis nyt vähän".
        Se on kohteliaampi tapa huomautella kun: Svidun idiootti, pasha ämmä, peehanan vanha ukkeli...jne.

Minä tökkään nyt sinua sen kylkiluun alle jonka aikanaan minulta sait. :)
        H.

Joskus käy niin, että minä ymmärrän oikein hyvin, mutta esitän asian niin etten muka ymmärtänyt.
        Kun tiedän etteivät kaikki muut ymmärrä.
        Ei ollut tylsää, ymmärsin kyllä, ymmärsitkö sinä?
        :)
        Jos löydät minua huumorintajuisemman ihmisen, kerro ihmeessä. Sinua ei lasketa mukaan.

Ja mie napsautan luunapin korkeaan otsaasi. :)
        A.

• tulisilla kirjoitti:

Täs on kolme kovaa.
        Laitan tän äidin muistolle. Se tykkäs tästä kappaleesta.
        Ja sitten harrastamaan yhtä juttua joka myös pidentää ikää elikkäs päikkäreille.
        Jaksaa taas yön.

http://www.youtube.com/watch?v=PbLxlkYZOuk&feature=related

Kyllä, kolme kovaa ja parasta.....

• Anceli kirjoitti:

Joskus käy niin, että minä ymmärrän oikein hyvin, mutta esitän asian niin etten muka ymmärtänyt.
        Jos löydät minua huumorintajuisemman ihmisen, kerro ihmeessä. Sinua ei lasketa mukaan.

A.

Ai siekää et piä kylkiluire vällii tökkimisest, emmiäkää.

• maarina1 kirjoitti:

Ai siekää et piä kylkiluire vällii tökkimisest, emmiäkää.

Ei minua kukaan oikeasti töki kylkiluiden väliin, joten en voi tietää pitäisinkö siitä. :)

• Anceli kirjoitti:

Ei minua kukaan oikeasti töki kylkiluiden väliin, joten en voi tietää pitäisinkö siitä. :)

Minä tiedän miltä se tuntuu. Isä-vainaa aina herätteli mut siten, oli varma keino, et nousin heti ylös.

• 50 vuotta sitten

• 50 vuotta sitten kirjoitti:

Sait kyyneleet silmiini.

Ettei olis kuitenkii ollut tuo ihana Reijo.

• 17
        maarina1 kirjoitti:

Kyllä, kolme kovaa ja parasta.....

Parit oli otettu. Reiska parahiten. Kun ei se muuten kait uskalla koskaan esiintyä, ei ainakaan tällaisessa porukassa... niin usein se on nähty. Topi taisi olla vesiselvä.
        Rauha poismenneiden sieluille.

• BMW -mies ,ei poika
        Anceli kirjoitti:

A.

" A " Tän bemarin kanssa on huumorintaju koetuksella. Viitsitkö laittaa teijän kaupan ilmoitustaululle myynti-ilmoituksen , itse en nyt kerkeä ja rahan tarve on ihan
        kamala. Nää rivitkin menee sekaisin , korjaakohan tää vehe noi vääristymät.

" Myydään koivu ja kuusi klapia " JA " Hirveä haukkuva koira "

Laitoin sulle yhteystietoni gmailiin

Etukäteen avustasi kiittäen ja Taipaleen tien tapahtumia kaiholla muistellen.

• BMW -mies ,ei poika kirjoitti:

" A " Tän bemarin kanssa on huumorintaju koetuksella. Viitsitkö laittaa teijän kaupan ilmoitustaululle myynti-ilmoituksen , itse en nyt kerkeä ja rahan tarve on ihan
        kamala. Nää rivitkin menee sekaisin , korjaakohan tää vehe noi vääristymät.

" Myydään koivu ja kuusi klapia " JA " Hirveä haukkuva koira "

Laitoin sulle yhteystietoni gmailiin

Etukäteen avustasi kiittäen ja Taipaleen tien tapahtumia kaiholla muistellen.

"BMW"

Hanki kunnon auto, minä en ehkä uskalla tuollaiseen epävarmaan kyytiin lähteä, tiedä mihin taas kuukahtaa sun kotteros.

Viitsin laittaa ja hyvä kun pistit tilinumeron mukaan, laitan rahat tulemaan (ehkä) jos ja kun kaupat syntyvät täällä lähiseuduilla.
        Koivu nyt lämmittää saunan muutaman kerran, mutta nuo kuusi klapia tuskin takkaa edes yhtä kertaa.
        Koira, hirveäkin, saattaa käydä paremmin kaupaksi.

Ollos hyvä, kaihoten muistelen minäkin, ai sentään, vieläkö kohtaamme ja saamme uusia muistoja.

• Bemu '
        Anceli kirjoitti:

"BMW"

Hanki kunnon auto, minä en ehkä uskalla tuollaiseen epävarmaan kyytiin lähteä, tiedä mihin taas kuukahtaa sun kotteros.

Viitsin laittaa ja hyvä kun pistit tilinumeron mukaan, laitan rahat tulemaan (ehkä) jos ja kun kaupat syntyvät täällä lähiseuduilla.
        Koivu nyt lämmittää saunan muutaman kerran, mutta nuo kuusi klapia tuskin takkaa edes yhtä kertaa.
        Koira, hirveäkin, saattaa käydä paremmin kaupaksi.

Ollos hyvä, kaihoten muistelen minäkin, ai sentään, vieläkö kohtaamme ja saamme uusia muistoja.

" Anc .."

Osia ei kuulu, joten ehdotan seuraavaa :

Minä voin tarjota kerosiinit ja mäyräkoiran päälle , jos tuut hakee mut ehjällä saksalaisella. Taipaleen tie voi jäädä muuten näkemättä. Jos mult palaa päreet ,niin laitan peltikaton.

• Bemu ' kirjoitti:

" Anc .."

Osia ei kuulu, joten ehdotan seuraavaa :

Minä voin tarjota kerosiinit ja mäyräkoiran päälle , jos tuut hakee mut ehjällä saksalaisella. Taipaleen tie voi jäädä muuten näkemättä. Jos mult palaa päreet ,niin laitan peltikaton.

"Bemu"

Olkoon menneeksi, minä tulen hakemaan sinut, mutta eikö uudehko japsi kelpaa kulkuvälineeksi?
        Ellei, lainaan sisareni Audin ja otan peräkärryn mukaan, tuodaan ne klapit ja koivu samalla. Ne on myyty, otin päältä vähän vaivanpalkkaa, mutta jäi siitä sullekin rahaa parin mäyräkoiran ostoon.
        Koira ei ole vielä käynyt kaupaksi, pelkäävät sitä hirveää haukuntaa. Ja sitä että siinä on kirppuja.
        Yritän naruttaa naapurin poikamiehen ostopuuhiin. (74v.)

Nähdään, tulen siihen suuntaan ylihuomenna ja nappaan sinut kyytiin.

• al-ma

murjottaminen ja muutenkin synkkä elämänsenne, katkeruus ja paha mieli tuovat sitten lyhyen eliniän vai kuinka kirjoitan nyt samaan tapaan kuin sinä piinat lukijoita eikö olekin miellyttävää lukea kun ei tiedä mistä lause alkaa ja entinen loppuu mitä olisi sanottava aloituksestasi se on niin tavanomainen kaikki me tuon totuuden tiedämme oletko itse optimistinen ja iloinen ja odotat pitkää elinikää onko se ihanne ollenkaan nykyyhteiskunnassa eli tuottaa paljon vaivaa ja jätettä elämisellään ja vielä nuoremmat joutuvat sen elon maksamaan ja koko yhteiskunta itkee kun liika vanhoja on liikaa lyhyt elinikä saattaa olla tässä todellisuudessa oikeastaan onni en itse ainakaan haluaisi elää niin vanhaksi että ystävät ovat kuolleet olen itse puolikuuro, sokea ja kenties aivoton ja minua pidetään teipattuna jossakin sängyssä vaippoineni ja kuolaan peitolle enkä tiedä mistään mitään tässä on selvä ristiriita sen mukaan mitä entisessa elämässsä pidettiin tavoittelemisen arvoisena ja mitä nykyisin vanhojen toivotaan tavoittelevan eli mahdollisimman lyhyttä vanhuutta jotta eivät olisi muiden vaivoina niinpä vähät elinvuodet ovatkin todellinen ihanne pitää juopotella polttaa tupakkia ja käytellä leveästi muitakin huumeita kuten vaikka turhia lääkkeitä syödä paljon ja rasvaista ja liikua hyvin vähän jotta kuolo pian korjaisi itse asissa tämä nettiistuskelu mahdollistaa juuri tuon olisiko tämä jonkinlainen salaliitto varsinkin kun meitä vanhepmia kehoitetaan tutustumaan ja käyttämään nettiä jotta emme jää kehityksestä jälkeen onnellistuttaako netti siis ketään toinen kysymys on mitä niillä runsailla elinvuosilla tekee jos aivot surkastuvat jos sinulla on yhtään huumorintajua ymmärrät nyt miksi monet meistä eivät tykkää tästä kirjoitustyylistä silmät ainakin rasittuvat hemmetisti kun tällaista pötköä yrittäää tulkata ja närkästys on suuri kun lopuksi huomaa ettei sillä ollut mitään sanottavaa kuten nyt minulla tässä eikö olisikin metkaa jos kaikki ryhtyisivät kirjoittamaan tällä tavalla riitelyt vähenisivät kun kukaan ei viitsisi lukea sitä vähäänkään tällaisia höpötyksiä paitsi tietsti demeter joka oman ilmoituksensa mukaan lukee kaiken koska suomessa on tapana aina ja kiakkialla lähtettää terveisiä tutuille tässä siis menevät terveiset anna-kaisalle sinne tyräjoelle samoin serkulleni pikku iirolle puntarpäähän ja muille sukulaisille missä he lienevätkään maailman toisella puolen niinhän sitä sanotaan että tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme toivotan myös runsaasti runsaita elinvuosia kaikille niin läheisille nettiystäville toivossa on hyvä elää sanoi lapamato kun nyt terveisiä lähetetään on kohteliasta samalla toivoa kaikenlaista kuten vaikkapa hyvää juhannusta ja joulua sekä äitienpäivää samalle porukalle ja kaikille niille urhoollisille jotka tästä jotakin tolkkua saivat heille voimme kohottaa yhteisen huraa huudon kestävyydestä mutta samalla huolestuneena epäilen että olisiko tällaisten söpötysten lukijoiden elämä ehkä hieman liian kuivakkaa

• tii-na-...

ei ollu minkäänlaista vaikeutta tulkita sun kirjoitustas mutta siinä oli niin paljon asiaa etten viitti ruveta niinhin nyt vastaileen mulle se on ihan yks hailee kuka mitenkäkin kirjoittaa ja toivon että mut jätettäs rauhaan jättää vaan lukematta jos ei saa selvää se on niin yksinkertaista en määkään lue läheskään kaikkia täällä mun mielestä maailmassa on paljon muutakin asiaa kun mun kirjoitustyyli.

• tii-na-...
        tii-na-... kirjoitti:

ei ollu minkäänlaista vaikeutta tulkita sun kirjoitustas mutta siinä oli niin paljon asiaa etten viitti ruveta niinhin nyt vastaileen mulle se on ihan yks hailee kuka mitenkäkin kirjoittaa ja toivon että mut jätettäs rauhaan jättää vaan lukematta jos ei saa selvää se on niin yksinkertaista en määkään lue läheskään kaikkia täällä mun mielestä maailmassa on paljon muutakin asiaa kun mun kirjoitustyyli.

oli muuten muutamia kirjoitusvirheitäkin tuolla välissä mutta hyvin nekin ymmärsin mulle ei nää jutut oo niin pilkun päälle...

• almaton

toivottavastinytmeniterveisetpuntarpäähäsillepikkuiirollevaimikäsenyolikaavaionsullalukemisongelmiaeimullavaaoletätäsevastahelppoonlukkeekuivakkaakskäisiunkiitekstiseisiinnollujärjehäivääjosseiootässäkkääettässäsullenyhuumoriajoulutoivotuksiakinjoalmalaittoieikölieenneaikassii

• niinpäniinkin
        tii-na-... kirjoitti:

oli muuten muutamia kirjoitusvirheitäkin tuolla välissä mutta hyvin nekin ymmärsin mulle ei nää jutut oo niin pilkun päälle...

Kunhan vaan tulee kehuja, aiheettakin.

• sdwer
        tii-na-... kirjoitti:

Mitä?
        Eks jaksanu pötkökirjoitusta ?? lukee ?

• niinaanjuska
        sdwer kirjoitti:

Mitä?
        Eks jaksanu pötkökirjoitusta ?? lukee ?

Nautitko sinä raukka tuosta kiusaamisesta, välillä viiskymppisissä nikilläsi ja täällä puskasta?

• sdwer
        niinaanjuska kirjoitti:

Nautitko sinä raukka tuosta kiusaamisesta, välillä viiskymppisissä nikilläsi ja täällä puskasta?

?????????????????????
        siis kuinka ? kuka mitä ja misä ?

• sdwer
        sdwer kirjoitti:

?????????????????????
        siis kuinka ? kuka mitä ja misä ?

Hei syyttelijä.
        Kerro mitä tarkoiti ja missä tarkoitit.

• XXXXX-z

Paljon rasvainen ruoka on sokeritautisille lääkettä, paino laskee ja kaikki lääkkeet voi lopettaa, kaikkien ei tarvitse auttaa lääkäreitä ilmaisille lomille.

Koska asia on vanha ei sitä koskaan ole tutkittu asiallisesti vaan ihmiset ovat alkaneet ymmärtää lääketehtaitten kavalllukset, nyt alkaa olla pulaa monessa tuotteesa.

• tii-na-...
        niinpäniinkin kirjoitti:

Kunhan vaan tulee kehuja, aiheettakin.

höpö höpö...

• Missäköhän lie tutkimuksissa. Tiedän montakin äkästä ikäihmistä joilta ei hymy meinaa irrota millään ja silti ikää reippaasti yli 80. Taitaa siihen kuulua myöskin terveet elämäntavat, ku pelkästään huumori ynm.
      Mummoni kuoli 70v ja oli iloinen ku peipponen joten ei se sitä taida katsoa onko miten ilonen tai huumorintajuinen. Sydän lettas niin lettas.

Urbaanilegendoja maailma on täys.

• weywer

Tätä komppaan.
        Tutkimuksesta irroitetaan yksi osa ja sanotaan, näin pitää tehdä.
        Nauraminen ei paljon auta jos muu fysiikka ei tue pitkäikäisyyttä

• bessie*

Taitaa siitä olla useampiakin tutkimuksia tehty. Hyvin vanhoiksi eläneillä on lähes poikkeuksetta myönteinen elämänasenne, mutta ei sekään tietenkään yksinään riitä.

Sen myönteisen elämänasenteen täytyy tietenkin olla aito ja luonnollinen, teeskennelty ja pakotettu (ja aiheeton) positiivisuus ja iloisuus on kuluttavaa ja stressaavaa ja voi aiheuttaa ongelmia. Paitsi suoraan, myös sitä kautta että tulee pettymyksiä ja katkeruutta kun ei teennäinen ponnistelu tuota tulosta, se taas kuormittaa lisää ja voi olla osasyynä moniin sairauksiin.
        Kun ihmisellä on aidosti myönteinen elämänasenne, hän suhtautuu hyväksyen ja luottavaisesti itseensä ja kanssaihmisiin, ja uskaltaa ilmaista myös kielteisiä tunteita.
        Huumorintajun en usko vaikuttavan elämän pituuteen. Se on hyvä mauste, mutta ei käy pääruoaksi.

• bessie*
        bessie* kirjoitti:

Taitaa siitä olla useampiakin tutkimuksia tehty. Hyvin vanhoiksi eläneillä on lähes poikkeuksetta myönteinen elämänasenne, mutta ei sekään tietenkään yksinään riitä.

Sen myönteisen elämänasenteen täytyy tietenkin olla aito ja luonnollinen, teeskennelty ja pakotettu (ja aiheeton) positiivisuus ja iloisuus on kuluttavaa ja stressaavaa ja voi aiheuttaa ongelmia. Paitsi suoraan, myös sitä kautta että tulee pettymyksiä ja katkeruutta kun ei teennäinen ponnistelu tuota tulosta, se taas kuormittaa lisää ja voi olla osasyynä moniin sairauksiin.
        Kun ihmisellä on aidosti myönteinen elämänasenne, hän suhtautuu hyväksyen ja luottavaisesti itseensä ja kanssaihmisiin, ja uskaltaa ilmaista myös kielteisiä tunteita.
        Huumorintajun en usko vaikuttavan elämän pituuteen. Se on hyvä mauste, mutta ei käy pääruoaksi.

Korjaan vähän.
        Tarkoitin siis, että huumori on hyvä mauste, mutta ei käy pääruoaksi. Huumorintaju kyllä sopii mainiosti hyvin koottuun pääruoan lautasmalliin.

• Korppis*

Menee hiukka ristiin vastasit minulle joku aika sitten näin:

"Kumma kun minä en ole nähnyt yhtään ärtynyttä vanhusta lahipiirissäni tai muuallakaan, hyvin heillä on huumori lentänyt. Ja kaikki ovat uloskin päässeet eivätkä jääneet kotinsa vangeiksi.
        Taitaa tuo sinun rajatut muotit olla omaa keksintöä."

• Korppis* kirjoitti:

Menee hiukka ristiin vastasit minulle joku aika sitten näin:

"Kumma kun minä en ole nähnyt yhtään ärtynyttä vanhusta lahipiirissäni tai muuallakaan, hyvin heillä on huumori lentänyt. Ja kaikki ovat uloskin päässeet eivätkä jääneet kotinsa vangeiksi.
        Taitaa tuo sinun rajatut muotit olla omaa keksintöä."

Sulle voinkin vastata mitä paskaa haluan, koska sitä toivot.

• Nittaminax kirjoitti:

Sulle voinkin vastata mitä paskaa haluan, koska sitä toivot.

"Tiedän montakin äkästä ikäihmistä joilta ei hymy meinaa irrota millään ja silti ikää reippaasti yli 80."

Tai

"Kumma kun minä en ole nähnyt yhtään ärtynyttä vanhusta lahipiirissäni tai muuallakaan, hyvin heillä on huumori lentänyt."

Päätä nyt kumpiako lähipiirissäsi on äkäisiä vai lupsakoita siitähän tässä cain on kysymys.

• vuoluri

Luin jostain, että mitä leveämpi hymy, sitä salakavalampi henkilö. Ja tämän allekirjoitan, kun muistelen erään työkaverini ensitapaamista ja vertaan hänen myöhempään käytökseensä pahimpana selkäänpuukottajana. Hymyä ja iloisuutta on helppo näytellä.
      Tällä tuskin tekemistä aloituksen kanssa, mutta tulihan sanotuksi.

• Vuolurille
        Ton määritelmän mukaan oon mailman luotettavin yrmynaama.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Vuolurille
        Ton määritelmän mukaan oon mailman luotettavin yrmynaama.

"koti-kiusattu"

Mitenkäs se oikeastaan on ystäväni?
        Traktorin hytti on kylmä, vetistä lunta on maa tulvillaan.
        Traktorin olkapäillä käännät starttiavainta...
        Paljastuvatko hampaasi? :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Mitenkäs se oikeastaan on ystäväni?
        Traktorin hytti on kylmä, vetistä lunta on maa tulvillaan.
        Traktorin olkapäillä käännät starttiavainta...
        Paljastuvatko hampaasi? :)
        H.

Kaukana on ajat kun kuski istui heinäsäkin päällä rautaistuimella, t-paitasillaan tarkenee.
        Silloin kun kuulee enkelin äänen voi pikkasen hymyillä,sillai autuaasti.

• "vuoluri"

Pieni kuvaus: " Ei kukaan hymyile niin leveästi kun saatana Stalinin olkapäällä."
      Stalinin sijaan voit laittaa vaikka Churchillin tai Rooseveltin.
      Tai kenet tahansa tappajan tai puukottajan.
      Olkapäällä ei näytellä, siinä nautitaan ja hymyillään aidosti.
      H.

• lejanna

Ihan kyllä tuohon uskon. Mörrimöykkynä ja kärtymakkarana olo vaatii paljon energiaa, joka on pois muusta olemisesta ja elämisestä. Piru*linen asenne ihmisiin myrkyttää oman terveyden.

Tosin, itse uskon kyllä siihen, että geenit etupäässä määräävät terveytemme ja sairautemme. Kuivat känkkäränkät saavat laisiaan lapsia. Ihmisvihaajien lapsetkin vihaat kanssaihmisiään. Iloiset ihmiset lisäävät läheistensäkin hyvinvointia.

Hyvän avioliitonkin yksi peruspilari on huumori.
      .

• Satavarma ´

Pitkään kestänyt avioliitto = Toinen on alistettu. Pelkää,kärsii ,vihaa,mutta ei uskalla lähteä pois.

• :(
        Satavarma ´ kirjoitti:

Pitkään kestänyt avioliitto = Toinen on alistettu. Pelkää,kärsii ,vihaa,mutta ei uskalla lähteä pois.

Surku, jos sinulla on noin ikävästi käynyt. Kaikilla ei.

• Satavarma ´ kirjoitti:

Sattu paikalleen kun olen asiantuntija jo nikkinikin perusteella.
        Ens kesänä 40v täyteen ja meinaan silloinkin olla sisäruokinnassa.
        Sul on kovin karu käsitys asiasta,mä uskon taas kauhun tasapainoon .
        Sitä vaan jossain kohtaa huomaa et se selänpesu kimppa ei oo huonompi vaihtoehto.
        Ei kaikesta tarvii tehrä kilpailua .

• lejanna
        Satavarma ´ kirjoitti:

100-varmalle

Mikä alistussuhde olisi kahdella vapaaehtoisesti avioon astuneella, samatuloisella.
        Voi varmasti olla osalla noinkin, kuin kirjoitit. Mutta ei maailma ole pelkkää pahuuta ja ilkeyttä, alistamista - kaikilla ainakaan.
        .

• 1000-varma
        lejanna kirjoitti:

100-varmalle

Mikä alistussuhde olisi kahdella vapaaehtoisesti avioon astuneella, samatuloisella.
        Voi varmasti olla osalla noinkin, kuin kirjoitit. Mutta ei maailma ole pelkkää pahuuta ja ilkeyttä, alistamista - kaikilla ainakaan.
        .

Mene markettiin ja seuraa aviopareja. Iso ihminen huutaa kurkku suorana pienelle kuivalle ukolleen, joka ei muista montako tomaattia jääkaappiin jäi.

Seuraan 2krt viikossa näitä pareja,marketin kahviosta käsin ja usein minulla on tukijoukkoja mukana eli todistajia.

Tulemmeko esiin ?

• 1000-varma kirjoitti:

Mene markettiin ja seuraa aviopareja. Iso ihminen huutaa kurkku suorana pienelle kuivalle ukolleen, joka ei muista montako tomaattia jääkaappiin jäi.

Seuraan 2krt viikossa näitä pareja,marketin kahviosta käsin ja usein minulla on tukijoukkoja mukana eli todistajia.

Tulemmeko esiin ?

Onneksi mun lähellä on aviopareja jotka huolimatta piiitkän, noin 30 vuoden yhdessäolon jälkeen ovat yhä onnellisia.
        Alistamista en ole huomannut puolin enkä toisin.
        Tosin minäkin näen kertomiasi pariskuntia kaupoissa.
        Joissa joko mies on se joka määrää tai sitten nainen.

Mutta yhäkin on vielä niitä onnellisiakin.
        Yleistäminen ei kerro totuutta kun vain muutamasta.

• tii-na-...
        1000-varma kirjoitti:

Tulemmeko esiin ?

jos menisit vaikka johonkin muuhun aikaan sinne kahvioon niin et näkis niitä.

• tii-na-...
        tulisilla kirjoitti:

Onneksi mun lähellä on aviopareja jotka huolimatta piiitkän, noin 30 vuoden yhdessäolon jälkeen ovat yhä onnellisia.
        Alistamista en ole huomannut puolin enkä toisin.
        Tosin minäkin näen kertomiasi pariskuntia kaupoissa.
        Joissa joko mies on se joka määrää tai sitten nainen.

Mutta yhäkin on vielä niitä onnellisiakin.
        Yleistäminen ei kerro totuutta kun vain muutamasta.

määkin nään mutta oon tehny kyllä sen havainnon että mies vie ja nainen vikisee eikä se välttämättä sano sitä että eivät ole onnellisia vanhemmilla ihmisillä on vielä niitä piintyneitä tapoja näin muuten tässä kesällä yhdessä kyläkaupassa semmoen nuorenparinkin että nainen olis vauvoineen ollu valmis painuun maanalle kun mies annatti sille tosi törkeesti muakin hävetti.

• tii-na-... kirjoitti:

määkin nään mutta oon tehny kyllä sen havainnon että mies vie ja nainen vikisee eikä se välttämättä sano sitä että eivät ole onnellisia vanhemmilla ihmisillä on vielä niitä piintyneitä tapoja näin muuten tässä kesällä yhdessä kyläkaupassa semmoen nuorenparinkin että nainen olis vauvoineen ollu valmis painuun maanalle kun mies annatti sille tosi törkeesti muakin hävetti.

Ihmiset ON erilaisia ja parejakin on kaikiksi, niinku meitä sinkkujaki.
        Musta on kiva kattoa pariskuntia joilla on oikeasti hyvä olla yhdessä. Ja väitän että jos olis näyttelyy niin huomaisin.
        Olen melko hyvä ihmistuntija ja tunnen vuosien takaa pareja.

Nyt työt kutsuu joten Hyvää Yötä ja Nukkukaa Hyvin :))

• tii-na-...
        tulisilla kirjoitti:

Ihmiset ON erilaisia ja parejakin on kaikiksi, niinku meitä sinkkujaki.
        Musta on kiva kattoa pariskuntia joilla on oikeasti hyvä olla yhdessä. Ja väitän että jos olis näyttelyy niin huomaisin.
        Olen melko hyvä ihmistuntija ja tunnen vuosien takaa pareja.

Nyt työt kutsuu joten Hyvää Yötä ja Nukkukaa Hyvin :))

mukavia töitä ja hyviä öitä tulisille =)))))

• lejanna
        1000-varma kirjoitti:

Tulemmeko esiin ?

1000-varma

Olen minäkin heitä tavannut. Olen toki nähnyt myös pariskuntia, joissa urospuolinen kävelee tuhtina edellä, pitkin askelin. Rouva-polo, sapertaa pari askelta taempana, puolijuoksua, pysyäkseen miehen tahdissa.
        Heitä harvemmin huomaa, kun kumpikaan ei päästele merkkiääniä.

Toisaalta, mistäpä sitä kenenkään elämää voi tietää, mistä kukin onnensa taikoo.

Sivustakatsojan tarinaa on joskus mielenkiintoista neuloa.
        .

• henrjii

Seksin harrastaminen
      nuorentaa, mutta tuoko se lisävuosia, saattaa käydä niin, että saa slaakin, kun kaikkien kaksijalaisten perässä juoksee.

• No kyllähän se, ja ainakin elämä on mukavampaa kun nauraa välillä eikä aina vain valita.

Ja muuten vähänkin vanhemman ihmisen kasvoista näkee heti minkäluonteinen hän on. Nauru ja hymy tuovat rypyt eri paikkaan kun murjotus ja mökötys eivätkä ne häviä perusilmeestä sitten mihinkään.

• bessie*

Luonneanalyysi ilmeryppyjen perusteella? Mitataanko ryppyjen syvyys kuin autonrenkaista ikään, vai miten pystytään erottamaan esmes eri syistä johtuneista siristelyistä ynnämuista aiheutuneet rypyt naururypyistä?
        Mihin kohtaan valitus, murjotus ja mökötys tekee ryppyjä? Jos perusilme on vaikkapa ujoudesta, arkuudesta, jännittämisestä, häpeästä, syrjityksi itsensä kokemisesta, vaatimattomuudesta, tarkkailevasta asenteesta, reviirin merkkaamisesta tai ihan mistä vaan syystä neutraali tai totinen, niin mitä se kertoo luonteesta ja pystytkö muka näkemään heti edes mikä noista on kysymyksessä?

• bessie* kirjoitti:

Luonneanalyysi ilmeryppyjen perusteella? Mitataanko ryppyjen syvyys kuin autonrenkaista ikään, vai miten pystytään erottamaan esmes eri syistä johtuneista siristelyistä ynnämuista aiheutuneet rypyt naururypyistä?
        Mihin kohtaan valitus, murjotus ja mökötys tekee ryppyjä? Jos perusilme on vaikkapa ujoudesta, arkuudesta, jännittämisestä, häpeästä, syrjityksi itsensä kokemisesta, vaatimattomuudesta, tarkkailevasta asenteesta, reviirin merkkaamisesta tai ihan mistä vaan syystä neutraali tai totinen, niin mitä se kertoo luonteesta ja pystytkö muka näkemään heti edes mikä noista on kysymyksessä?

Noooo, tänäänkin tuli tavattua kaksi henkilöä, jotka olen tuntenut tätä ennen vain virtuaalista, tosin vuosien takaa. Toinen on profiloitunut viestinvaihdossa iloiseksi ja huumorintajuiseksi, toinen vakavaksi murehtijaksi. Ja: kasvot olivat tuon viesteistä saamani kuvan mukaisesti yksyhteen, toisella naururypyt ja toisella otsa täynnä miettimisestä ja murehtimisesta kieliviä pystyuurteita, vaikka molemmat olivat tietysti laillani iloisia ensitapaamisestamme.

Luulen että sillä joka kovin tarkkaan mittaa noiden ryppyjen sijaintia, pituutta ja syvyyttä niistä jotakin tietoa saadakseen on itsellään otsalla noita pystyuurteita, minä tyydyn vain sangen spontaaniin arvioon joka tietysti voi olla virheellinenkin...

Mutta älä nyt sen takia lähde botoxia hakemaan, antaa olla, mitäs tuosta, elämää se vain on...

• bessie*
        yohuuhkaja kirjoitti:

Noooo, tänäänkin tuli tavattua kaksi henkilöä, jotka olen tuntenut tätä ennen vain virtuaalista, tosin vuosien takaa. Toinen on profiloitunut viestinvaihdossa iloiseksi ja huumorintajuiseksi, toinen vakavaksi murehtijaksi. Ja: kasvot olivat tuon viesteistä saamani kuvan mukaisesti yksyhteen, toisella naururypyt ja toisella otsa täynnä miettimisestä ja murehtimisesta kieliviä pystyuurteita, vaikka molemmat olivat tietysti laillani iloisia ensitapaamisestamme.

Luulen että sillä joka kovin tarkkaan mittaa noiden ryppyjen sijaintia, pituutta ja syvyyttä niistä jotakin tietoa saadakseen on itsellään otsalla noita pystyuurteita, minä tyydyn vain sangen spontaaniin arvioon joka tietysti voi olla virheellinenkin...

Mutta älä nyt sen takia lähde botoxia hakemaan, antaa olla, mitäs tuosta, elämää se vain on...

Nyt taisi mennä spontaani profilointisi pahasti pieleen. Ei olisi johtunut mieleenikään lähteä botoxia hakemaan. Ahdistaa ajatuskin, etten pystyisi halutessani liikuttamaan otsaani ja kohottamaan kulmakarvojani. Taidan aika paljon ilmehtiä ja viestittää sillä keinoin, vähän kuten koira korvillaan.

• bessie* kirjoitti:

Nyt taisi mennä spontaani profilointisi pahasti pieleen. Ei olisi johtunut mieleenikään lähteä botoxia hakemaan. Ahdistaa ajatuskin, etten pystyisi halutessani liikuttamaan otsaani ja kohottamaan kulmakarvojani. Taidan aika paljon ilmehtiä ja viestittää sillä keinoin, vähän kuten koira korvillaan.

juu, sama vika - tai ominaisuus - eli ilmeitä tulee kyllä käytettyä viestityksen kannustimena ahkerasti. Töissä on muuten myös muutama kuulovammainen kaveri, joiden kanssa jutustellessa tuo ilmeily saa vielä lisää voimaa...

• Ei elämä ainakaan tunnu niin pitkältä ja ikävältä jos on aloittajan kuvaama elämänasenne.
      Joskus voi sairaus iskeä silloinkin kun on nuori ja voimissaan.
      Aika pitkäikäisiä naisia on läheisissä sukulaisissa.
      En sanoisi kaikkia huumorintajuisiksi:(

Itse kuvittelen olevani huumorintajuinen, minkä huumorin:( ?

• lejanna

Hyvin kirjoitat. Moni pitää toistaan huumorintajuttomana, jos huumorintajut eivät natsaa samalle aaltopituudelle.
        Kunkin huumorikin on sävyttynyt kantajansa perusluonteenlaadulla.

Minulla huumori on tarvittaessa mustaakin. Osaan nauraa itsellenikin, sehän on usein ihan pakkokin.
        .

• tii-na-...

jos se sairaus on sellainen jonka kanssa pystyy elämään suht normaalia elämää ja yleensähän se on sellainen sillon kun se ei tapa ja siihen auttaa kyllä positiivinen elämän asenne mää muistan aina kun käytiin kerran mun äitin kanssa yhden hänen ystävänsä luona jolla oli tosi paha reuma ollu melkein koko ikänsä ja mun äiti aina ihaili hänen iloisuuttaan elämänhaluisuuttaan.

• jocus*

Voisihan sitä toivoa, että elämä edes tuntuisi pitkältä, kun tahtoo tämä loppupää näyttää monasti lyhyeltä.

Totta on varmaan sekin, että murehtimalla voi saada niitä psykosomaattisia sairauksia hankituksi. Eikä pitkä elämä ole arvo sinänsä, vaan se, että elämä tuntuisi eletyltä eikä sivusta katsotulta.

• No niin tytöt, nyt huumorintajut testiin.

http://www.hs.fi/viesti/huumorintajutesti/

Pidän itseäni huumorintajuisena, en tiedä onko luotettava testi.
      Mielestäini on kaksi eri asiaa kun moni sanoo pitävänsä huumorista, se ei välttämättä tarkoita, että on huumorintajuinen. Niin, no menee hiuksen halkomiseksi.
      On kyllä joitakin ns. koomikkoja joiden jutut ei naurata.
      Kun taas jonkun jutuille nauraa katketakseen..

• tii-na-...

olin testin mukaan erittäin huumorintajuinen siitäkin huolimatta vaikkei mua läheskään kaikki älyttömyydet nauratakkaan.

• tii-na-...

ja keskiviikko illasta alkaen se sit testataan miten se huumori iskee yhteen afrikkalaisten kanssa saako kahdessa viikossa tarpeekseen vai jääkö kaukokaipuu palataanko espanja lomailuun vai jääkö osa sydämestä afrikkaan.

• tässä kuussa Kanaria
        tii-na-... kirjoitti:

ja keskiviikko illasta alkaen se sit testataan miten se huumori iskee yhteen afrikkalaisten kanssa saako kahdessa viikossa tarpeekseen vai jääkö kaukokaipuu palataanko espanja lomailuun vai jääkö osa sydämestä afrikkaan.

Mukavaa matkaa:)
        En ole käynyt Afrikan puolella kuin Tunisiassa ja Marokossa.
        En tykännyt niistä, mutta ei ne taida oikeaa Afrikkaa ollakaan.

Olen reissunnut kaikissa maanosissa, kanarian ilmasto sopii parhaiten. Siellä saa viettää löhöily lomaa, en kaipaa enää paljonkaan virikkeitä.

• tii-na-...
        tässä kuussa Kanaria kirjoitti:

Mukavaa matkaa:)
        En ole käynyt Afrikan puolella kuin Tunisiassa ja Marokossa.
        En tykännyt niistä, mutta ei ne taida oikeaa Afrikkaa ollakaan.

Olen reissunnut kaikissa maanosissa, kanarian ilmasto sopii parhaiten. Siellä saa viettää löhöily lomaa, en kaipaa enää paljonkaan virikkeitä.

mukavaa matkaa sullekkin kanaria on just sopiva löhöily loma paikka se on just sitä lomaa mistä määkin tykkään nyt sit testataan miten löhöily luontuu afrikassa nää sun paikat ei oo oikeestaan sitä mustaa afrikkaa sitä mikskä afrikka mielletään tai ainakin mää ajattelen näin =)))))

• hassutteleva hölmö

Allaoleva asteikko ei mielestäni kuvaa minua, vai kuvaakohan sittenkin?

Asteikko ei kerro, onko sinulla hyvä vai huono huumorintaju.

Huumorintajusi on ivallista ja vahingoniloista.

Pidät pelleilystä ja älyvapaasta huumorista.

Sinua viehättää myös hassutteleva hölmöily.

• Samoin tuli mulle..

Asteikko ei kerro, onko sinulla hyvä vai huono huumorintaju.

Huumorintajusi on ivallista ja vahingoniloista.

Sinua viehättää myös hassutteleva hölmöily.

• eukko.

Sain aivan saman tuloksen. Olen eri mieltä testituloksesta. En ole huumorintajultani ivallinen tai vahingoniloinen alkuunkaan. En ainakaan itse koe niin. Pidän kylläkin tilannekomiikasta ja hassuista sattumuksista, jos ne ovat sillain hyväntahtoisia eivätkä vahingoita kys. henkilöä.

• Ei se taida kovin luotettava olla.

• Enpä testannut.

Mutta tuntuu tuo maarina olevan oikea naisimmeinen.

"Huumorintajusi on ivallista ja vahingoniloista.
      Sinua viehättää myös hassutteleva hölmöily"

Otan tuon kaiken niskoilleni, vaikka sit maarinan kera.
      H.

• maaria1 ejk

Testaa ihmeessä, varmaan tulee sama tulos.

• maaria1 ejk kirjoitti:

Testaa ihmeessä, varmaan tulee sama tulos.

"maaria1 ejk"

Kuten totesin, ei ole enää tarvetta.
        H.

• demeter

Tiinalle hyvän matkan toivotukset !
      al-ma:lle: heh, heh, olenkohan mä tosiaan joskus vakuutellut, että lukisin täältä kaiken..)) Jos olen, täytyy heti oikaista: mun täytyy yleensä "ajan puutteen" vuoksi tyytyä vain pariin ketjuun, jos siihenkään...

Tein äsken tuon Hesarin testin (milloin kuolet vai miten se oli?). Mulle luvattiin 78 prosentin varmuudella 89 vuoden ikää ! Voi kauhistus... Ja mä kai olen enempi vakava kuin iloluontoinen. Mutta näen muiden tavoin, että kivampi olisi vanheta tyytyväisenä kuin osaansa marmattaen.

Tosin kolme minun yhdeksänkymppistä tuttua ovat kaikki varoitelleet, ettei kannata toivoa itselleen pitkää ikää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      12
      2373
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1237
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1013
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      242
      1010
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      914
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      806
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      719
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      46
      709
    Aihe