Mitä teen kun menin kampaajalle ja kestovärjäytin kulmani - kampaajalle sanoin että hänhän se ammattilainen on että tietää mikä väri kulmiini sopisi, sanoin että ei kuitenkaan mitään kovin tummaa tai todellakaan mustaa vaan luonnollinen lopputulos.. No mutta kuinkas kävikään?? Kulmakarvani ovat nyt HIRVEÄT, sellaiset sini/musta/harmaat, ja hiusteni väri luonnonvaalea. Kampaaja kertoi sekoitaneeensa keskenään ruskeaa ja mustaa.. Mutta hyvät ihmiset olkaa niin ihania ja kertokaa mitä teen? Talosta en kehtaa poistua ja ensi perjantaina olisi ulkomaanmatkalle lähtö, joten kulmat olisi saatava kuntoon. Olkaa kilttejä ja kertokaa miten värin saa pois tai mitä voin tehdä?? Ajattelin etä jos värjäytän ruskealla päälle mutta parasta olisi että värin saisi pois.. Olen epätoivoinen, enemmän kuin suurkiitokset niille jotka viitsisivät auttaa!!!
kulmakarvat pilalla!
6
10534
Vastaukset
- hius-uhri
Soita pikaisesti jollekin toiselle kampaajalle, joka toivottavasti hallitsee ammattinsa. Tai sitten kosmetologille, hekin tekevät kulmien värjäyksiä. En tiedä, voiko kulmiin tehdä jotain värinpoistoa, mutta toivottavasti ainakin jonkin hillitymmän värin voi laittaa siihen päälle. En suosittele mitään kotikonsteja, koska kulmat voivat mennä vielä pahemmin pilalle, ja sitten se vasta potuttaakin. Ai niin, sellainen keino tosin on, että levitä kulmiin runsaasti vaseliinia, siis sitä rasvaista ja läpinäkyvää ja anna vaikuttaa yön yli. Äidilleni annettiin tämä neuvo, kun hän värjäytti kulmansa. Se kuulemma auttaa, jos väristä on tullut liian tumma. En ole varma miten tehoaa, koska äitini värjäys onnistui niin hyvin ettei vaseliinia tarvinnut kokeilla. Mutta toivottavasti nyt tämä tai jokin muu konsti auttaa! Olen itsekin kärsinyt "hieman" kampaajan käsittelyssä; tarkoitus oli pari vuotta sitten ottaa luonnollisen näköisiä vaaleita raitoja, joista tulikin hopeanharmaita. Menetin puolet hiuksistani, ja jäljelle jääneet taas olivat katkeilleet ja palaneet hirveäksi hampuksi...
- Rapuzzle
jos nyppisit kulmasi niin ohuiksi ettei niihin tarvisi lisätä väriä tai korostaa muuten kuin läpinäkyvällä kulmakarvageelillä? Kyllähän ne ajan myötä takaisin kasvaa. Ja mitä kosmetologisiskoni on kertonut, kulmakarvaväri vaikuttaa todella voimakkaasti lyhyessä ajassa, hänellä on ruskea väri jolla värjää itseltään ja minulta kulmia, olemme molemmat tummia, mutta 10minuutin jälkeen tuo kyseinen väri näyttää kuin olisi mustat kulmakarvat. ei se auta kuin nyppiä hieman ohuemmaksi jos tuntuu liian tummilta (mun mielestä).
Ja välttämättä kulmasi ei näytä muiden mielestä niin hirveiltä kuten itse olet mieltä, koska itse on tottunut näkemään itsensä tietynlaisena ja pitää tietynlaisesta vaikka muukin saattaisi sopia..- Jade
Ei kyllä kannata lähteä nyppimään. En suosittele. Juuri tuolla alempana kerroin oman tarinani liian kapeiksi nyppimisestä. Ne ei todellakaan helpolla kasva takaisin kun tarpeeksi ohuiksi nyppii.
Mutta entäpä jos kokeilisit hieroa sitruunaa niihin? Itse en ole kyllä ikinä kokeillut, mutta mulle kampaajat on ainakin sanoneet, että sitruunan hankaaminen hiuksiinkin vaalentaa, joten mahtaisikohan se toimia kulmakarvoissakin...?
- kotivärjääjä
Älä ota paniikkia. Väri tasoittuu muutamassa päivässä ja vaalenemista voit nopeuttaa jollain kosteusvoiteella. Itse (tummanvaaleat hiukset) värjään kulmiani ja olen huomannut että vaikka kulmista tulisi mustat, niiden väri tasoittuu kuitenkin muutamassa päivässä juuri sopivaksi ja itseasiassa häviää aika nopeasti koska kulmakarvat uusiutuvat. Varsinkin jos väriä on tarttunut ihoon se tasoittuu parissa päivässä. Jos kulmiesi väri on outo on ehkä paras värjätä päälle, mutta tuloksesta voi tulla aika tumma. Ehkä turvallisin keino olisi kuitenkin muotoilla kulmat sinulle sopivan värisellä kulmakynällä (vaalean/tummanruskealla?) Itse kestoväri kyllä tasoittuu ja häviää kokonaan n.2-3viikossa.
Tuosta nyppimisestä vielä. Vaikka itselläni karvan kasvu on aika hidasta voin sanoa, että kulmat kasvavat nopeasti takaisin n.1-2vk. (vuosikymmenien nyppimisellä kasvu saattaa häiriintyä) Jos haluat kulmista vähäksi aikaa ohuemmat kannattaa kokeilla varovaista(!!)trimmaista mm. ladyshaverilla, karvat kasvaa nopeasti takaisin entiseen muotoonsa. Tämä vaatii kyllä taitoa jottei vahigossa leikkaa liikaa. Toisaalta jos vahinkoja sattuu voi niitä helpostu paikkailla kulmakynällä.
Tsemppii!- Susku
Mitäpä jos kokeilisit ihan syväpuhdistavaa shampoota, myös kuorinta vois kuluttaa väriä, samoin jo toi edellä mainittu kosteusvoiteen levittäminen.
- epätoivoinen
Suurkiitokset kaikille vastanneille, todella mukavaa huomata että ihmiset jaksavat auttaa toisiaan. Käytin mm. vaseliinia yöt/päivät kulmissa ja tosiaan, väri (onneksi) on haalistunut. Ei tietenkään kokonaan lähtenyt ja vieläkin suht tumma, mutta selvästi parempi kuin 1. päivänä. Nyt jo "kehtaa" lähteä uloskin :) Huomenna sitten reissuun niin eiköhän se aurinkokin vähän vaalenna. Mutta siis vielä kerran:
Kiitos teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255