G: Sosiaalinen media.

1. Facebook: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

2. Twitter: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

3. Google : Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

4. Linkedin: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

5. The Palsta: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

Mä oon funtsinu tätä ja ainakin Facebook ottaa enemmän kuin antaa. Jos siis puhutaan verkostuitumisesta ja palvelun tehokkaasta hyödyntämisestä. Vähemmän siellä tulee mitään verkostoiduttua ja enemmän tulee luettua(väkisinkin) sellasten tyyppien kertomuksia joiden kaveruudesta ei vaan ole kehdannut kieltäytyä. Ja se on kaikki pois oikeasta sosiaalisesta elämästä. Google ja The Palsta molemmat antaa tällä hetkellä enemmän kuin ottaa. Twitteriä ja Linkediä en niin käytä, vaikka tili molemmissa onkin.

Näin tänään maanantaina.

12

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Facebook: Yleensä vaan käväsen lukemassa mitä kavereille kuuluu, harvoin muutaman sanankin vaihdan. Eli ei ota, jos ei kauheasti annakkaan.

2. Twitter: Mikä? Ei mulla ole tollaista, en ole edes perehtynyt twitteriin. Ei ota ei anna.

3. Google : Ei ole käytössä, uutisissa näin esittelyn mikä tuo on, muttei mua kiinnosta se elikkäs ei ota ei anna mitään.

4. Linkedin: ? Ei ota, en tiedä edes mikä se on?

5. The Palsta: Nykyisin ei ota, antaa kyllä monesti ainakin hyvät naurut. Kyllä nauraminenkin vaan tärkeetä on. Ja oonhan mä saanut palstalta muutaman hyvän ihmissuhteenkin eli antaa kyllä enemmän, kun koskaan on ottanut ainakin siinä mielessä.

• 1. Facebook: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?
      Muutaman päivän mittainen kokemukseni ei vastannut toiveitani, joten suljin tilini. Lisäksi en halua levitellä elämääni nettiin omalla nimelläni ja naamallani.

Tiedän, mikä se on, mutta en ole käyttänyt.

Tiedän, mikä se on, mutta en ole käyttänyt.

Tiedän, mikä se on, mutta en ole käyttänyt. Ehdin verkostoitua aivan tarpeeksi ihan normaaleissakin työympyröissä. Jos hakisin uutta työpaikkaa, tietoni löytyisivät hakemuksesta eikä minkään linkin takaa.

Antaa. Jos ei anna, niin siirryn toiselle palstalle tai muiden harrasteiden pariin.

• Eihän facebookissakaan ole mikään pakko kuviaan esille laittaa tai julkisesti elämästään kertoa sen enempää, kun the palstallakaan. Nimi nyt tietysti on julki silloin. Kaiken muun voi kuitenkin pitää omana tietonaan, jos haluaa. Ompa siellä niitä tekaistuilla nimilläkin rekisteröityneitä.

• ol_io kirjoitti:

Eihän facebookissakaan ole mikään pakko kuviaan esille laittaa tai julkisesti elämästään kertoa sen enempää, kun the palstallakaan. Nimi nyt tietysti on julki silloin. Kaiken muun voi kuitenkin pitää omana tietonaan, jos haluaa. Ompa siellä niitä tekaistuilla nimilläkin rekisteröityneitä.

No ei ole pakko, mutta elävä elämä on opettanut, että moni ei ole tarpeeksi tarkkana asetusten kanssa ja jakaa itsestään tietoa, jota ei haluaisikaan. Pitäisikö pomo tai työntekijät hyväksyä kavereiksi? Jos, niin entäs kun kerran kännipäissään kirjoittaa asioita vähän monitulkintaisesti? Tai että ylipäätään on mahdollista googlettaa tekemisiäni ja sanomisiani historiasta. Minusta ajatus on epämiellyttävä.

Ja onhan minullakin FB-profiili, josta ei toden totta selviä oikea henkilöllisyyteni.

• Ratikkakuski kirjoitti:

No ei ole pakko, mutta elävä elämä on opettanut, että moni ei ole tarpeeksi tarkkana asetusten kanssa ja jakaa itsestään tietoa, jota ei haluaisikaan. Pitäisikö pomo tai työntekijät hyväksyä kavereiksi? Jos, niin entäs kun kerran kännipäissään kirjoittaa asioita vähän monitulkintaisesti? Tai että ylipäätään on mahdollista googlettaa tekemisiäni ja sanomisiani historiasta. Minusta ajatus on epämiellyttävä.

Ja onhan minullakin FB-profiili, josta ei toden totta selviä oikea henkilöllisyyteni.

Nojoo, mulla taas kun ei ole tota alkoholia kiusanani, niin ei sillain tartte varoa kännipäisiä kirjoituksia edes pomon silmien edessä. Voi siis pomotkin lukea ihan vapaasti mun kirjoitukset ja tykätä niistä mitä haluaa. Jos jotain valittamista on, niin kai ne sitten valittaa. :-)

Mjoo, se on taas omaa huolimattomuutta, jos ei osaa asetuksia käyttää.

• 1,2,3,4,5 = heillä joilla kavereita, saattaa antaa jotain lisää. Heillä, jotka yksinäisiä voivat tuntea suurempaa yksinäisyyttä mitä aikaisemmin tunteneet.

Enivei, jokainen noista oletettavasti kerää kaikki kirjoitetun, mitä palstalla on. Myös ne kirjoitukset, mitä itse on deletoinut. Toiset säilyttävät sen ikuisesti jotkut tietyn ajan.

• alv-liskot

1. Facebook: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin? Ottaa enemmän, sen takia en juurikaan käytä. Sitä paitsi olen alusta asti ollut hyvin epäluuloinen moisen kanssa (mm syyt joita Ratikka mainitsi).

2. Twitter: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin? en käytä. Jostain syystä minua ärsyttää tavattomasti iltasanomien pieni linkki "tainola twiittaa". Mulle on ihan sama mitä tainola tekee. Tai ei ole ihan sama, en halua lukea mistään tainolasta.

3. Google : Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin? en käytä

4. Linkedin: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin? en käytä

5. The Palsta: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin? jos se alkaa liikaa ottaa, niin häivyn. Ei se oikeastaan ota mitään, se vain on. Mutta tylsä tää on joskus.

Nämähän ovat kaikki aiheellisia kysymyksiä: elämä tuntuu ajoittain tyhjältä ja merkityksettömältä, ei ole mitään tekemistä, mikään ei huvita, vois jonkun kanssa jauhaa jotain paskaa kunhan paskan laadusta päästään yhteissopimukseen. Kuitenkin ihmisille on aika vaikeaa myöntää, että ajankäytön tai mielekkyysjuttujen kanssa on ongelmia, akkaa ei oo, masennuslääkkeitä syödään, unettomuutta, ärsyttää, töissä vituttaa, joku saatanan negaatio junnaa takaraivossa eikä siitä pääse irti kuin korkeintaan kirveellä ja sitä just on vähän paha takaraivoon käyttää.

Kyllähän me mielellään vastataan, että täysin hallittua on tämä palstailu ja ajankäyttö ja jos ei ole mielekästä, niin heti löytyy kuulkaa mielekkäämpääkin. Mä ainakin käytin tätä paikkaa ihan vaan notkumiseen ja gradun välttelyyn. Välillä tuunataan pieniä sosiaalisia kokeita ja omaa huonoa huumoria. Enkä vittu missään vaiheessa ole väittänyt, että palstailu on tavattoman antoisaa ja sivistävää.

Nyt kuitenkin käyn kärkkymässä, että josko tietyt nimimerkit olisi paikalla. Olkoon virtuaalisia, mutta pieni neuvottelu Laardimiehen kanssa piristää aina. Pojat puuhaavat mielellään Ratikan sedän kellarissa jotakin Ratikan sedän vanhalla pyörällä (onhan se vanha?). Joidenkin kanssa on ihan hyvä vääntää ja vängätä välillä, viimeksi mariamania näytti minulle kuinka olin väärässä. Ei sitä kuitenkaan ihan ketä tahansa voi päästää siihen asemaan, että kannattaisi välittää mitä ne sanoo.

Suurin osa palstasta on silti ihan silkkaa paskaa.

• Mainitsemistasi palveluista käytän vain Facebookia ja Suomi24:ää. En ole noihin muihin hankkinut tiliä, enkä tunne tarvettakaan. Diasporaa odottelen ja kun se joskus aukeaa, niin katotaan sitten onko järkeä olla siellä.

Facebook antaa ehdottomasti enemmän kuin ottaa. Se on palveluna ongelmallinen yksityisyyden kannalta, mutta sosiaalisena mediana se kohdallani toimii mainiosti. Halusin sen kautta saada kontaktin ihmisiin joihin en muuten saisi ja juuri sen olen sieltä saanutkin. Suuri osa siitä on ammatilista verkostoitumista ja toimii hyvin. Jokunen "turha" kaveri mulla on, mutta kun kaverien kokonaismäärä on maltillinen, niin suurin osa kavereista on kyllä kavereita jostain järkevästä syystä.

Olen pohtinut muiden palvelujen käyttämistä,mutta luulen että ajankäytöllisesti riittää kun on yhdessä sosiaalisessa mediassa mukana. Sen hallitsen, mutta useampi olisi aika kaaosta.

Miehen logiikassa en ole toviin aktiivisesti käynyt. Olen vähän ajautunut sivuraiteelle sen juttujen suhteen. Se ei siis paljon ota, jos ei annakaan.

- En käytä. Olen joskus miettinyt naamakirjaan rekitsiteröitymistä, en kuitenkaan ole viitsinyt nähdä vaivaa. Ei ole tarvetta, eikä innostusta siihen. Yhteydenpito kavereihin hoituu muutenkin.

- En käytä

- En käytä

- Tuolla oli profiili jonkun aikaa, suljin sen tarpeettomana.

- Täytyy myöntää, että tää on aikamoinen aikarosvo. Saa olla tarkkana, ettei koko homma lähde lapasesta, tätä ei saa ottaa liian vakavasti.
      Sillontällön palstailu on kivaa viihdettä.

• kirp-su

Enpä käytä noita muita kanavia kun tätä, ja kyllähän tämäkin kouluttaa.

• MiesVaillaSarkasmia

> 1. Facebook: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

Minä olen epäsosiaalinen tai ainakin niin hyvin persoonallisesti sosiaalinen ihminen, että FB ei vaadi minulta mitää, ei ole ainakaan toistaiseksi vaatinut. Minulla on sille on käyttötarkoituksensa, mutta ei minulla ole ihmisille noin yleisesti mitään annettavaa. Ei siis ota mitään väkisin..

> 2. Twitter: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

En käytä, enkä aio kokeilla.

> 3. Google : Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

En ole kokeillut ainakaan toistaiseksi.

> 4. Linkedin: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

Tällä voisi olla käyttöä, jossain elämäntilanteessa. Nyt en käytä.

> 5. The Palsta: Antaako enemmän kuin ottaa, vai päinvastoin?

Antaa ja ottaa. Elämän koe-eläinpuisto. Huvittaa ja vituttaa.

En ole avannut.

Tiedän, mikä se on, en ole itse käyttänyt. Olen selannut joitakin netin kautta (kai)

Tiedän, olen kahden vaiheilla oman profiilin luomisessa sinne. Kenellä ja mitä kokemuksia?

Tiedän sen, mutten en ole käyttänyt.. Kai sinne voisi tehdä jonkun mielenkiinnoksi profiilinsa torottamaan jäykkään hymyyn pysähtyneenä

Antaa. Jos ei anna, niin en minäkään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      248
      6409
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      196
      5956
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      17
      5499
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      80
      4211
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      143
      3523
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3333
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      23
      3046
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      8
      2502
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      263
      2449
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      132
      2302
    Aihe