Miksi olet sinkku?

Miaauu

Onko siihen jokin syy?

Olen itse kai vähän erakkoluonne :)

64

658

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfvhdcö

      huono hygienia naisten mielestä , itsellänihän ei asian kanssa ole mitään ongelmaa.

    • piukatpaikat

      Liian tiukka emätin.

      • Täällä pienimunaisten kerhossamme, olet kyllä sitten ihan oikeassa paikassa.


    • 34vsinkku

      Voisin keksiä vaikka mitä syitä mutta kyllä syy on yksinkertaisesti se että en koskaan käy missään vapaa-ajalla.

      • Varmaan sama syy...


      • 35vsinkku

        En mäkään.


    • Minulla myös tuo erakkoluonne ilmeisesti, sen lisäksi mielenterveysongelmat, työttömyys, raittius...

      • Miaauu

        Miten raittius voisi olla parisuhteen este?


      • western66
        Miaauu kirjoitti:

        Miten raittius voisi olla parisuhteen este?

        heh, no raittiina ainakin erakoituu....


    • Urhokaleva

      Viihdyn hyvin yksin, en tiedä olenko valmis ottamaan elämääni pysyväksi osaksi toista ihmistä ja näin luopumaan osasta omaa elämääni.

      Kunpa osa-aikasuhde olisi muotia.

    • En ole sinkku, mutta todennäköisin syy olis olla sinkkuna. Olis syy, etten jaksa enää tutustua ihmisiin. Enkä halua aina sitä onnen ja epäonnen tunnetta uudestaan ja uudestaan. Ihanaa kun rakkaus kukoistaa, mutta kamalaa kun se sammuu ja se mitä siitä sitten seuraa.

      Mä en jaksaisi enää koittaa ymmärtää ja yrittää olla ihana, silloinkin kun en ole. Kaikkia niitä selostuksia ja lässyttämisiä, jotta homma toimis. Mä haluisin suoraan sanottuna olla sinkku vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä. Siis jos sinkkutuisin, niin ei olis haluja ruveta enää suhteeseen kenenkään kanssa. Niin monet suhteet on taakse jo jätetty ja sydämet revitty puolin ja toisin. Monet ja monet, mutta itselleni liikaa.

      Silti mä vankasti uskon, että rakkaus on maailman kaunein tunne.

      • Miaauu

        Saanko kysyä, että miksi olet sinkku-palstalla, vaikka olet varattu?


      • Kukakieltää
        Miaauu kirjoitti:

        Saanko kysyä, että miksi olet sinkku-palstalla, vaikka olet varattu?

        On muitakin varattuja.


      • Miaauu
        Kukakieltää kirjoitti:

        On muitakin varattuja.

        Ei, ei se ole kielletty.

        Ihmettelin vaan, että miksi varatut seikkailevat täällä.


      • Miaauu kirjoitti:

        Saanko kysyä, että miksi olet sinkku-palstalla, vaikka olet varattu?

        Saa toki kysyä. Olen siellä missä on mielenkiintoisia aiheita, jotain keskusteltavaa. Eihän tää vissiin deittipalsta ole? :-) Ja olen mäkin joskus sinkku ollut elikkä ei ihan outoa ja ihmeellistä itellekkään.


    • mies kommentoi

      No jaa....

      En nyt aivan sinkku ole mutta en kelpuuta ihan ketä tahansa naista.
      Olen nähnyt parempaakin, misseistä ja tohtoreista lähtien. Tosin en samassa paketissa.

      Kai tässä miehen kohtalo on elää ainakin henkisesti yksin. Sen jälkeen sentään kuolee.

      http://www.youtube.com/watch?v=ddS4sXjDVGc

      • Hunks vai Doctor

        Ovatko missit ja tohtorinaiset samalla parempia kuin sinä itse?


    • 18+16

      Syynä köyhyys ja työttömyys. Olen jo senverran vanha, että en oikein kelpaa enää töihin ja yksinhuoltajana en aikoinaan saanut omaisuuttakaan kerättyä pienellä palkalla, hyvä kun lapsen sain koulutettua ja omilleen elämään. Köyhää työtöntä akkaa ei kukaan huoli.

    • Olen kyllästynyt elättämään, kuuntelemaan valheita, katsomaan ja sietämään sitä kieroilua mikä on ollut valitettavasti jokaisen naiseni ei vika vaan ominaisuus tai naisuus niin kuin he sen itse ovat ilmaisseet. Kuka vitun hullu jaksaa kertoa kuinka rakastaa vielä vuosienkin jälkeen exi-änsä jösses....Parisuhde on ollut kumppaneilleni hyvä ja yksinkertainen syy lyödä hanskat naulaan mitä tulee kropan hoitoon ja hallintaan puhumattakaan toisen tarpeiden huomioon ottamisesta. Nyt kun olen sinkku niin voin toteuttaa mitä mielettömäpiä fantasioita mistä sain pelkkiä murusia aina uuden suhteen alussa. Eivätkä ne liity millään tavalla alistamiseen tai parin muodostamisen, toimivuuteen, tai muuhunkaan. Suosittelen kaikille miehille potkaiskaa inuvat ämmänne pellolle ja alkakaa elämään, koska elämä on lyhyt ja viimeinen panosi voi todellakin olla viimeinen.

      Viestin kirjoitti mies 50 v

    • Oon vaan väärinymmärretty sielu! =(

      Rehellisesti? Ainakin ulkonäössä on paljon toivomisen varaa: naama ei ole kaksinen eikä pituutta tai painoa ei ole kumpaakaan tarpeeksi. Silmälasitkin syövät karismaa oikein urakalla.

    • J-C,

      Pieni pili, negatiivinen elämänasenne ja saamattomuus, enkä tainnut olla paikalla silloin kun komeutta jaettiin. Nykyisin naiset jo pelottavat, ettei niitä tohdi lähestyä.

    • Sinkkumies 44

      Syitähän on vaikka kuinka.

      -mukavuudenhalu

      -erakkoluonne

      -iskeminen ei iske

      -vetovoiman puute

      -hankala luonne

      -matala koulutus

    • Alkuperäinen Miaauu

      Minä en luota oikein ihmisiiin, sillä alkuperäisellä nimimerkilläni kirjoitteleva Miaauu on kovin outo tapaus. Jokuhan voi "oikeassa elämässäkin" esiintyä väärällä henkilöllisyydellä.

      Pidä nimimerkkini, jos se on sinusta niiin nasta. Miaaut vain sulle!

      Yst.terv
      Miaauu (alkuperäinen - ei siis feikki)

      • Miaauu

        Kiitos, mutta olen tätä nimmaria aina käyttänyt, että siinä mielessä en koe sitä sinulta anastetuksi.


      • Miaauu
        Miaauu kirjoitti:

        Kiitos, mutta olen tätä nimmaria aina käyttänyt, että siinä mielessä en koe sitä sinulta anastetuksi.

        Miaauu, miaauu, miaauu... Maumau, moouu, mooouu maumau!

        En jaksa enää!


    • Age-entti

      Olen ihan liian älykäs ottaakseni miestä vaivoikseni.

      • mies kommentoi

        Olisi ihan kiva tietää miten älykäs.
        Olen tavannut kolme nobelistia, olivat oikein fiksuja. Yksi tulee yhäkin sanomaan käsipäivää aina kun näkee.

        Miten sinulla. :-)


      • ...LOL
        mies kommentoi kirjoitti:

        Olisi ihan kiva tietää miten älykäs.
        Olen tavannut kolme nobelistia, olivat oikein fiksuja. Yksi tulee yhäkin sanomaan käsipäivää aina kun näkee.

        Miten sinulla. :-)

        Olen tavannut kolme nobelistia. Sepäs vaatiikiin kovasti älyä.


    • Minä kyllä ottaisin

      Elämä heittelee. Minä kyllä ottaisin miehen, en vaivoikseni, vaan rakastaakseni. Kaippa sellainen joskus löytyy, vaikka sieltä lenkkipolun varresta vai mistä niitä kuulemma löytyykään... ;) ?

    • Kunnollinen Mies

      Olen AT-palstamies eli "kunnon mies" ja tässä oman sinkkuuteni syyt:

      1. TYHMYYS (alhainen äo yhdistettynä alakoululaisen tietotaitoon, sosiaalinen pelisilmäni on apinan tasolla)
      2. järkyttävä ulkonäkö
      3. yleinen luuserius
      4. narsismi, käsitys itsestäni vs. todellisuus
      5. muut mt- ja päihdeongelmat
      6. vittumaisuus ja ilkeys
      7. huumorintajun täydellinen puuttuminen

      Ei siis ihme ettei minusta KUKAAN pidä. Yksinäisyys ja kaverittomuuteni johtuvat myös samoista asioista, vaikka siitäkin yleensä pyrin syyttämään naisia.

      • työtööönn

        Olipa rehellinen vastaus :)
        Mullakin mennyt suurinosa ystävistä, koska huumorintajuni on kadonnut, mutta silti nautin suunnattomasti sinkkuudesta ja yksinäisyydestä. Tykkään mennä ja harrastella koko ajan jotain, vaikka olenkin työtön.


    • perskuless

      helvetin moni nuori on nykyyän suuren työttömyyden takia aika syrjäytyneitä eikä käy missään vapaa ajalla suomiko hyvinvointivaltio? ja paskat

    • Opiskelijan elämää

      Olen sinkku koska en ole uudelle paikkakunnalle muutettuani löytänyt muuta kuin panokavereita.

      Jos kohdalle osuu henkilö jonka kanssa voisin harkita jotain syvällisempää, niin pidän kiinni.

    • katie-80.

      Miksi olen sinkku? Tuohon kysymykseen joudun lähes joka ravintolailta vastaamaan miehille. He eivät voi kai ymmärtää, että yliopistokoulutuksen käynyt, kaunis, hoikka, iloinen ja empaattinen nainen voi olla sinkku. Ensinnäkin...sinkku saa mennä ja tulla oman halunsa mukaan. Sinkkuna et ole tilivelvollinen kellekään, sinkkuna saat "tilaa", joka seurustelusuhteessa menee suppeaksi, sinkkuna saat olla omissa oloissa aina, kun haluat ja lähteä bailaamaan aina kun haluat, sinkkuna voit katsella muita sinkkumiehiä ja olla vapaasti toisten sinkkujen seurassa (harrastaa seksiä, jos siltä tuntuu), sinkkuna sinun ei tarvitse pelätä että miehesti pettää sinua selän takana (katsokaa vain naiset erilaisia seuranhakupalstoja, ne pursuavat varattujen miesten ilmoituksia, jotka haluavat pientä seikkailua!!), sinkkuna voit matkustella vapaasti ja nähdä maailmaa ilman että toinen ärsyyntyy joka tekemisestäsi, sinkkuna ei ole huolta jälkikasvusta (jos on lapseton sinkku) ja ole sidottu heihin loppuelämäksi. Lisäksi nykyaikana on vaikea löytää "sitä oikeaa", koska miestarjonta ei ole kovin kummoinen ainakaan tässä maassa (puhun lähinnä juuri näistä varatuista miehsitä, jotka esittävät ravintolassa olevansa vapaita). Toisaalta en ole ihan varma, haluanko sellaista edes löytää. Pidän niin paljon itsenäisestä sinnkuelämästäni. Hyviä syitä olisi vaikka millä mitalla lisää, mutta tässä muutama asia. Sinkkuus on asia, josta ei hevin luovu. Jos täällä kerran vain eletään, miksi ei eläisi vapaana sinkkuna, jos ei kaipaa parisuhdetta!!!

      • Rahoittava osapuoli

        Ei siellä yliopistossa sitten opetettu kappalejakoa. Taas meni verorahat hukkaan jonkun naisen kouluttamiseen joutavaan suojatyöpaikkaan. Nekin rahat olisin käyttänyt mieluummin huorissa käymiseen kuin jonkun horon seksimatkailun rahoittamiseen.


    • susannez

      Miksi en olisi? Sinkkuna kaikki on helpompaa!

    • susan-marie

      Mieheni petti. Ja sinkkuelämä on oikeastaan paljon helpompaa ja vapaampaa kaikin puolin. Olen kuitenkin itsenäinen nainen ja on mukavaa kun kukaan ei määrää mun menoista ja olemisesta :)

    • pääasiassa tämä:

      syrjäytyminen.

    • Täsähän näitä..

      -mies
      -pohjois-Suomi
      -pikkupaikkakunta

    • Royal M

      Olen sinkku koska sinkkuna elämäminen on parhainta mitä voin tietää saa mennä ja tulla niinkun haluaa eikä tarvitse olla tilivelvollinen kenellekään menemisistään.Vain hyviä puolia löydän sinkkuudesta.Olen sinkku koska haluan olla sinkku.20

    • matkalla vapauteen34

      Entinen petti ja tuli raskaaksi. Katala temppu oli. Sääli, oli hyvä nainen muuten. Oikea sielun veli jonka päästin lähelle. Siitä on 4 vuotta ja sen jälkeen olen ollut vain prostituoitujen ym. huorien kanssa. Nyt ei huvita sekään. Pokuakaan ei huvita enää katsoa. Nykyään vain joogaan ja meditoin. Luen myös henkisiä kirjoja. Barry Long, Eckhart Tolle, Krishnamurti... You name it.
      Ei, enää en mene parisuhdepeliin. Se on täynnä valhetta. Et voi koskaan vain olla oma itsesi. Joudut virittämään naamioita ja luomaan rooleja...

    • Rottweil

      Olen elänyt kolmessa parisuhteessa yhteensä 21 vuotta. Mikään noista suhteista ei toiminut, en ollut onnellinen. Nyt on korkea aika keskittyä muihin asioihin elämässä.

    • M22v

      Itsetunto murskattiin peruskoulussa koulukiusaamisella ja lukio aikana kertyi ylipainoa.

      Ruma mies, joka inhoaa itseään, jää väkisinkin yksin...

    • Ei saa pillua

      Naiset ei anna pillua. Siitä se johtuu. Jos ei pääse edes panemaan, niin ei pääse mihinkään pitempään suhteeseenkaan.

    • Miehet ei pysty parisuhteeseen, haluavat vain ja ainoastaan seksiä. Nainen ei ole miehelle ihminen, vaan pelkkä reikä. Ja kun suhteessa olen joskus ollut, olen aina ollut se osapuoli joka tekee kaikki kompromissit , antaa itsestään muttei saa koskaan mitään takaisin. Sinkkuna on paras olla, kukaan ei käytä hyväkseen ja mollaa.

      • Ihmemies Intiasta

        Ei kaikki miehet. Itse ainakin kaipaan naisesta muutakin kuin vain seksiä.
        Ja monet naisethan valittavat kun mies aina suostuu kaikkeen eikä yhtään pistä vastaan. :)
        Sinkkuna on hyvä olla joo, mutta kaipaan silti rakkautta ja naisen seuraa.


      • Joku ihan muu

        Jos sitä suhdetta etsii jakelemalla reikäänsä ympäriinsä, niin ei pidä ihmetellä, että löytää vain niitä reikämiehiä. Omaa syytäsi, itse ne miehet valitsit.


      • Joku ihan muu kirjoitti:

        Jos sitä suhdetta etsii jakelemalla reikäänsä ympäriinsä, niin ei pidä ihmetellä, että löytää vain niitä reikämiehiä. Omaa syytäsi, itse ne miehet valitsit.

        Missäs luki et jaan reikää ympäriinsä? Osaatko lukea? Taidat itse olla just sellainen vonkaaja joka ei muuhun kykene. Ja just tää tyyli " omaa syytäsi" ,mikä sä olet ketään syyttelemään kun et tiedä taustoista mitään? Tunnetko nyt olevasi tosimies??? Hui sentään!
        Miehet haluaa ekoilla treffeillä sänkyyn ja kun ei anna kuulee olevansa pihtari ja huora - mikä on kyl ristiriitaisin väite mitä voi olla...


    • miehenkuvotus

      Jotenkin jäädän jutuissa aina enneltaan tuntemattomien naisten kanssa (varsinkin jos ei ole varmuutta onko varattu vai sinkku) tuttujen ja varattujen naisten kanssa kyllä tulen hyvin juttuun, mutta sehän ei auta asiaa pätkääkään.

      Toinen merkittävä asia on ylipaino, ja se että sitä on ollut melko reilusti. Häpeän itseäni lihoamisen takia. Vaikka olen painoa pudotellut pahimmasta ajasta reilu 20 kiloa, niin aina vain haukun itseäni ja koen ettei kukaan tälläisestä läskistä voi olla kiinnostunut. Vaikka saisin vielä jäljellä olevat 10 ylimmääräistä kiloa pois, uskon itseinhon pysyvän. Lihoaminen jätti rumat raskausarvet, en voi kenenkään naisen edessä olla ilman paitaa.

      • 18+15

        Laihduta ihmeessä loputkin liialliset läskit pois ja hommaa vähän lihasta kehoosi. Raskausarvet tuskin haittaa kovinkaan montaa naista. Ulkonäkökään ei ole kaikki kaikessa.


      • miehenkuvotus
        18+15 kirjoitti:

        Laihduta ihmeessä loputkin liialliset läskit pois ja hommaa vähän lihasta kehoosi. Raskausarvet tuskin haittaa kovinkaan montaa naista. Ulkonäkökään ei ole kaikki kaikessa.

        Mulla on kyllä aivan päinvastainen käsitys raskausarpien vaikutuksesta. Ei ole palion vastenmielisempää asiaa mitä naiset voisivat miehellä nähdä. T-paitaa pitäessä saanut kuulla jo ihan tarpeeksi vittuilua hauiksissa olevista raskausarvista, enempää ei kehtaa näyttää...


    • sosiaalinen luonne

      Mrauu. Matkii ja vastaa että passiivisen etsinnän tulos=nolla

    • GreenEyedCatBeast

      On kait siihen vaikka kuinka monta syytä.
      - menneisyyden traumat (koulukiusaaminen, vanhempien alkoholismi yms.) ovat tehneet varovaiseksi ja söivät itsetunnon kokonaan.
      - olen ilmeisesti ulkonäötäni semmoinen että monelle miehelle olen "seksipommi" en tyttöystäväainesta. seksinvonkausta piisaa mutta ei treffikutsuja
      - olen luonteeltani itsenäinen enkä toteuta naisen mitään stereotypiaa, toisin sanoen teen mitä minua kiinnostaa enkä mieti millainen naisen pitäisi olla ...
      - haluaisi/halusin miehen jonka kanssa viihdyn ja olen samalla aaltopituudella, vähissä tuntuvat olevan, erityisesti ne joilla on myös elämä kunnossa.
      - En käy juuri baareissa yms, töissä miehet ovat liian nuoria/varattuja ... nettideittailun lopetin ajat sitten kun ei se vaan mulle toimi
      - Nykyisin ei enää paljon kiinnosta parisuhteen aloittaminen

    • Nainen 34

      Mä olen siitä yksinkertaisesta syystä, että parisuhde kaatui tänä vuonna. Eroaminen oli rankka, koska mies oli ensimmäinen suuri rakkauteni. En tiedä, voinko rakastaa enää ketään suuremmin kuin tätä miestä ja tämä on varmaan jo ongelmakin mulle. En ole vielä valmis uuteen...

    • 1/4 He-man

      Sanoppa se. Ei tule käytyä missään. Eksä jätti kolme vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole enää jaksanut kiinnostua. Erakoituu sitä kun ei ole ystäviä eikä tule käytyä missään. Kukaan ei kutsu mihinkään. Lisäksi kun on ulkonäöltään poikkeava, liian pitkä ja hoikka mies niin tällaisilla ei ole kysyntää edes heinäseipäänä kun paalaavat nykyään nekin heinät. Tosin seurusteluhuolia ei ole ollenkaan mutta yksinäisyys vaivaa. Mukavempaa saattaisi olla jos yksinaisuus vaivaisi mutta kun ei ole ketään.

    • Nomiksipä

      Miksi olen sinkku? Koska en jaksanut enää oravanpyörää ja haluan enemmän vapaa-aikaa, sekä tehdä omia juttuja silloin kun huvittaa.

      Toinen vaihtoehto ois ollu jatkaa burn-outilla, olla persaukinen alkoholisti, jatkanut baarissa notkumista yhden illan suhteissa.

    • qqgbz

      Ujo luonne, muutoksenhaluttomuus, missään käymättömyys, alkoholittomuus, pieni penis, huono itsetunto.

      • qqgbz

        Normaalipainoinen ja ihan hyvännäköinen olen, mutta se ei pelasta mitään.


    • mies ilman naista

      Koska olen ruma. Ei ole yhtään nais ystävää edes. Ei kukaan halua olla ruman ystävä!

      • yksin kotona

        Olen sinkku koska naiset tykkää juopoista ja väkivaltaisista miehistä.Itse juon harvoin, olen ystävällinen, mukava, kiltti ja rauhallinen. Eli olen tylsä mies joten en saa naisia. Ei naamanikaan ole kovin häävi.


    • Clarie

      Ensinnäkin viihdyn erittäin hyvin yksin. En sanoisi että olen erakkoluonteinen, tutustun erittäin helposti uusiin ihmisiin, sekä naisiin että miehiin. Miehet ihastuvat useasti minuun, uskoakseni markkina-arvoin olisi korkea, jos lähtisin leikkiin mukaan, mutta kun ei huvita. Minusta on työlästä tutustua uuteen ihmiseen. Vietän paljon mieluimmin aikaani yksin, luen, lenkkeilen, sisustan, shoppailen, mökkeilen kesäisin, hoidan puutarhaa ym. Nautin hiljaisuudesta. Elin pitkään avioliitossa jossa oli paljon huutoa, avoliittoni taas oli erittäin epävakaan miehen kanssa, sain tarpeekseni. Vapaudestani en luovu enää kovin helposti. Ikinä ei kuitenkaan kannatta sanoa, ettei milloinkaan, jos minulle sopiva mies löytyisi etsimättä, niin mitäs siinä, sitten hän saisi iloisen, elämäänsä tyytyväisen, tasapainoisen, rauhallisen, hoikan, hyvännäköisen, hyvin toimeentulevan naisen joka kaipaa paljon omaa aikaa, mutta antaisi myös paljon rakkautta.

    • YYTM

      Olen niin korkeaa tasoa, että mistään ei tahdo löytyä riittävän korkeatasoista naista.

    • No sehän se on syyllinen etten juuri käy missään, sitten vielä oma nirsous kun pitäähän sitä tietty taso olla. Ou jea sitten vielä työttömyys siihen päälle, niin homma on valmis et joo ikisinkkuus...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      169
      2861
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1288
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      949
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      936
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      90
      830
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      803
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      68
      770
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      60
      744
    9. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      740
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      74
      733
    Aihe