Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yötyöläiset yhdessä eteenpäin :)

yaokkao1

Hello kaikki yötyöläiset!

Miten tavoitan teidät - täältäkö siis? Olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia, kokemuksia, kriisejä, suruja, iloja, yms. tunnelmia. Voisiko aika olla yhteisen kanavan ja keskustelun - jokainen kaipaa kohtalotoveriaan, vertaistukea - vai eikö?:) Itse olen hoitoalalla yökkönä neljättä vuotta ja ainakin kaipaan teitä!

Pitäisi kai pitää jotain ketjua, että...

9

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Postipate-

      Hep!

      Logistiikka-alalla kuudetta vuotta yökkönä. Ihan hyvää kuuluu. Meidän ansiostahan Suomi pysyy öisinkin pystyssä :) Onhan tässä kaikkea kommelluksia ehtinyt sattua vuosien aikana :D

      • yaokkao1

        Kuule Postipate! Kiitos viestistäsi!

        Kerrohan jotakin:).... Miksi sinulle on tärkeää juuri yötyö? Mikä on se juju? Vai onko yhtä hyvää syytä?

        Mulla vähän ollut paineita vaihtaa 2- tai 3-vuoroon, mutta toisaalta toisten ja omatkin kokemukset eivät mitenkään kannusta... Pidän tärkeänä ensisijaisesti omaa rauhaa, itsenäisyyttä, ilman juoruilua, yms., toisaalta myös asiakkaan kohtaaminen on jotenkin helpompaa yksin, monenlaista etua... parempi palkka, aikaa tarvittaessa asioidenhoitoon arkisin yms., voi itse määrätä rytmin suurimmaksi osaksi, jos hermoilee tai on jotain murheita, yön aikan ehtii ne käsitellä ihan omassa rauhassa poiskin... kääk! olenko siis melkein jo hullu:)...

        Millaista siellä logistiikka-alalla se yörumba on?

        Ja eiku jatketaan ja hauskaa oloa kaikille!


      • yaokkao1
        yaokkao1 kirjoitti:

        Kuule Postipate! Kiitos viestistäsi!

        Kerrohan jotakin:).... Miksi sinulle on tärkeää juuri yötyö? Mikä on se juju? Vai onko yhtä hyvää syytä?

        Mulla vähän ollut paineita vaihtaa 2- tai 3-vuoroon, mutta toisaalta toisten ja omatkin kokemukset eivät mitenkään kannusta... Pidän tärkeänä ensisijaisesti omaa rauhaa, itsenäisyyttä, ilman juoruilua, yms., toisaalta myös asiakkaan kohtaaminen on jotenkin helpompaa yksin, monenlaista etua... parempi palkka, aikaa tarvittaessa asioidenhoitoon arkisin yms., voi itse määrätä rytmin suurimmaksi osaksi, jos hermoilee tai on jotain murheita, yön aikan ehtii ne käsitellä ihan omassa rauhassa poiskin... kääk! olenko siis melkein jo hullu:)...

        Millaista siellä logistiikka-alalla se yörumba on?

        Ja eiku jatketaan ja hauskaa oloa kaikille!

        Tuli vielä mieleen, että miten sinä Postipate selviät tästä yörytmistä, kun on jo vuosien kokemus... Itse teen 7 yövuoroa ja sitten upeat 7 vapaata yötä, mutta kyllä sen viimeisen yön jälkeen on aikas unelias olotila kuitenkin, vaikka onnellinen vapaiden alkamisesta; nukun yleensä ainakin 4-6 tuntia aamupäivästä ja sitten viim. puoliltäöin nukkumaan, että pääsin rytmin siirtämään... Aina se ei vaan onnistu oikein ja nukkuttaa ja on aikas tokkurassa sen ekan vapaapäivänkin... Uskon kuitenkin, että tärkeimpänä on kunnon unet ja mahdollisimman keskeytymättömät sellaiset... Miten ihmeessä pienten lasten vanhemmat pystyvät tähän, itse olen lapseton, mutta jo koirankin herättely-yritykset joskus harmittavat... Joskus ajattelen niin, että miksi yötyöläisen pitää jotenkin korjata rytminsä, miksi ei saa elää elämäänsä kuin haluaa! :)


      • -Postipate-
        yaokkao1 kirjoitti:

        Kuule Postipate! Kiitos viestistäsi!

        Kerrohan jotakin:).... Miksi sinulle on tärkeää juuri yötyö? Mikä on se juju? Vai onko yhtä hyvää syytä?

        Mulla vähän ollut paineita vaihtaa 2- tai 3-vuoroon, mutta toisaalta toisten ja omatkin kokemukset eivät mitenkään kannusta... Pidän tärkeänä ensisijaisesti omaa rauhaa, itsenäisyyttä, ilman juoruilua, yms., toisaalta myös asiakkaan kohtaaminen on jotenkin helpompaa yksin, monenlaista etua... parempi palkka, aikaa tarvittaessa asioidenhoitoon arkisin yms., voi itse määrätä rytmin suurimmaksi osaksi, jos hermoilee tai on jotain murheita, yön aikan ehtii ne käsitellä ihan omassa rauhassa poiskin... kääk! olenko siis melkein jo hullu:)...

        Millaista siellä logistiikka-alalla se yörumba on?

        Ja eiku jatketaan ja hauskaa oloa kaikille!

        Meinasin juuri heittää tämän p*skavehkeen ikkunasta ulos. Kirjoitin pitkän selostuksen tästä työstä ja yhtäkkiä tämä sivusto heittää takaisin edelliselle sivulle.. -.- Kaik män. Sutaisen nyt lyhennetyn version :\

        Työskennellään itsenäisesti
        Saa tehdä työnsä 99% ajasta rauhassa
        Ei niskaanhengittäjiä ja päsmäröijiä korvan juuressa
        Ihan kohtuulliset lisät, mm yölisä joka tuo 30% lisää varsinaiseen päiväansioon
        Työpäivät eivät ole ajallisesti hirmu pitkiä. Ei tätä pystyisi kukaan tekemäänkään kahdeksaa tuntia.
        Työ tehdään aina samoihin kellonaikoihin, eli me ei varsinaisesti olla "vuorotyössä".

        Meillähän homma menee niin, että yöllä mennään töihin itse kukin parhaaksi katsomanaan ajankohtana ja lähdetään kotiin sitten kun oma osuus on hoidettu. Liian myöhäiseksi lähtöä ei kuitenkaan parane jättää että pysytään aikataulussa ja ehditään ennen deadlinea.

        Nyt on parempi lähettää ettei taas mene naputtelu hukkaan :P


      • -Postipate
        yaokkao1 kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen, että miten sinä Postipate selviät tästä yörytmistä, kun on jo vuosien kokemus... Itse teen 7 yövuoroa ja sitten upeat 7 vapaata yötä, mutta kyllä sen viimeisen yön jälkeen on aikas unelias olotila kuitenkin, vaikka onnellinen vapaiden alkamisesta; nukun yleensä ainakin 4-6 tuntia aamupäivästä ja sitten viim. puoliltäöin nukkumaan, että pääsin rytmin siirtämään... Aina se ei vaan onnistu oikein ja nukkuttaa ja on aikas tokkurassa sen ekan vapaapäivänkin... Uskon kuitenkin, että tärkeimpänä on kunnon unet ja mahdollisimman keskeytymättömät sellaiset... Miten ihmeessä pienten lasten vanhemmat pystyvät tähän, itse olen lapseton, mutta jo koirankin herättely-yritykset joskus harmittavat... Joskus ajattelen niin, että miksi yötyöläisen pitää jotenkin korjata rytminsä, miksi ei saa elää elämäänsä kuin haluaa! :)

        Yörytmiin on tottunut. Asiaa helpottaa se, että työ tehdään aina samoihin aikoihin. Tunti tai pari sinne tänne korkeintaan riippuen yöstä. Itsestään täytyy kyllä pitää huolta että jaksaa niin töissä kuin vapaallakin. Riittävästi unta ja ruokaa niin auttaa jo paljon. Muutama tunti ennen töihinlähtöä jotain pientä suupalaa ja tietysti nestetankkaus. Töissäkin on vesipullo mukana josta naukkailen säännöllisesti. Juodahan kannattaa vaikkei olisi janokaan. Jos jano tulee, on se sen merkki että nestehukka on jo ehtinyt tulla :) Yksi erittäin tärkeä seikka on myös asianmukainen alku- ja loppuvenyttely. Auttaa jaksamaan paremmin ja vähentää loukkaantumisriskiä sekä nopeuttaa palautumista. Jalat eivät ole olleet enää vuosiin kipeät muuten kuin satunnaisesti.
        Unirytmiä en muuta vapaallakaan vaan valvon yöt silloinkin. Unirytmin jatkuva vaihtelu voi olla raskasta eikä se kyllä terveellistäkään ole pidemmän päälle. Mulla on ollut tämä sama unirytmi jo alusta saakka enkä ole sitä muuttamassakaan. Ihan hyvin menee näinkin.

        En minäkään tiedä miksi yökön pitäisi "korjata" rytminsä jos se hänelle sopii :) Itselleni tämä on ainoa oikea rytmi jos meinaa jaksaa raskasta työtä tehdä. Töiden jälkeen nukun niin pitkään kuin nukuttaa ja illalla vielä muutama tunti lisää. Mahtavaa kun ei tarvitse aamuisin herätä kellon pirinään!


      • Night Concierge
        -Postipate- kirjoitti:

        Meinasin juuri heittää tämän p*skavehkeen ikkunasta ulos. Kirjoitin pitkän selostuksen tästä työstä ja yhtäkkiä tämä sivusto heittää takaisin edelliselle sivulle.. -.- Kaik män. Sutaisen nyt lyhennetyn version :\

        Työskennellään itsenäisesti
        Saa tehdä työnsä 99% ajasta rauhassa
        Ei niskaanhengittäjiä ja päsmäröijiä korvan juuressa
        Ihan kohtuulliset lisät, mm yölisä joka tuo 30% lisää varsinaiseen päiväansioon
        Työpäivät eivät ole ajallisesti hirmu pitkiä. Ei tätä pystyisi kukaan tekemäänkään kahdeksaa tuntia.
        Työ tehdään aina samoihin kellonaikoihin, eli me ei varsinaisesti olla "vuorotyössä".

        Meillähän homma menee niin, että yöllä mennään töihin itse kukin parhaaksi katsomanaan ajankohtana ja lähdetään kotiin sitten kun oma osuus on hoidettu. Liian myöhäiseksi lähtöä ei kuitenkaan parane jättää että pysytään aikataulussa ja ehditään ennen deadlinea.

        Nyt on parempi lähettää ettei taas mene naputtelu hukkaan :P

        Majoitusalalla yövuoroa takana about 22 vuotta. Tehnyt toki päivävuorojakin mutta säännöllinen yötyö on pop !
        Postipatella ihan oikeanlaiset plussat noista yötyön ominaisuuksista; itse arvostan nimenomaan itsenäisyyttä ja omia päätöksiä joista sitten saa tai joutuu ottaa vastuuta.
        Hotellin yössä näkee niinpaljon ettei normivuoroja tekevät omat kolleegatkaan aina meinaa ymmärtää, ja vuosien aikana tapahtuneista ns asiakaspalvelutilanteista olis ainesta pieneen kotimaiseen draamasarjaankin asti.
        Jatketaan tätä jutustelua myöhemmin, pitää boottailla päätteitä (ei taida noiden ohjelmien tekijät aina itsekään ymmärtää miten ne toimii :) ja laittaa yöajot rullaamaan.


    • kmjtfeo

      Itselläni yötyö alkaa siinä kello 19 aikoihin päättyy 05 aikoihin. Yksi vapaa viikossa . Eli yksi kunnon yöuni, muut unet päivällä 3 - 4 tunnin pätkissä. Yritän vielä päivällä harrastaa jotain eli kyllä joskus kävelee vähän zombina sekä töisää että vapaalla. Itsenäisyydestä ei yöllä voi puhua , kun on valvottava vähän yli 100 ihmisebn työtä , sitten vielä asiakkkaat mukavine valituksineen.
      Kahvilla ja coca colalla saa yöt läpi.

      • manuvaan

        Itse ajan tilataksia keskiviikkosta sunnuntai-iltana saakka ilta kuudesta aamukuuteen. Ei vakkari kaveria missään. Siksi peräänkuulutan kaikki ihanat naiset pääkaupungin seudusta...kirjoittakaa!! !!
        [email protected]
        Ja jos oot 45-55 ja tykkäät mm.karaokea laulaa niin tervetuloa jakamaan aikaa kanssani.

        Manu kiittää!!!


    • työyö

      no jaa kuljetusalalla tehdään töitä päivät ja yöt noin 90-100h viikko kotio tullaan lauantai päiväl sunnuntaina huolletaan auto ja lähetään illalla takas töihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe