Nyt kirjoitetaan rakkaudesta..

Rattus sp.

.. ja intohimosta..

Oletetaan, että jokainen kaipaa elämäänsä rakkautta. Uskon sen. Kaipaamme rakkautta kuten lapsi kaipaa hyväksyntää.

Usein kuitenkin puhutaan rakkaudesta, kun puhutaan naisen ja miehen välisestä suhteesta. Uskon naisen ja miehen väliseen rakkauteen. Siinäkin on kyseessä samat elementit kuin lapsuudessa hyväksyntä toiseen ihmiseen.

Kuitenkin naisen ja miehen välisessä suhteessa on muutakin. En sanoisi sitä rakkaudeksi. Sanoisin sitä intohimoksi, joka luo myös pohjan mustasukkaisuuteen, toisen omistamisen haluun.

----------

Rakkaani, tiedäthän minun
rakastavan sinua?

Niinä hetkinä, kun et ole läsnä,
niin kaipaan lähellesi, ihollesi.

Ikuisuus on läsnä rakkaudessamme.
--------------

Mysse minua tähän yllytti, joten saamansa pitää..

72

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rygseck

Pitääkö kaikki ottaa niin kirjaimellisesti... :O

*jupisee*

Hitto, luonnossa on tapahtunut kauhea virhe siinä kohtaa, kun ihmisten välille sotkettiin tunteet !

Senkö takia pitää homma hoitaa näin, kun meillä on niin pieni nenä, ettemme pysty haistamaan niitä feromoneja, jotka muita eläimiä ohjailee...?

Kysehän on kuitenkin suvun jatkumisesta ja eloonjäämisestä, eikö ?

Mustasukkasuuden päälle minä en ymmärrä mitään =)

• Rattus sp.

Sanasi on laki.. Pitäähän palstalla olla elämää ja vaihtuvia puheenaiheita..

Tuo mustasukkaisuus kuuluu samaan alueeseen eli suvunjatkamiseen ja eloonjäämiseen. Se on oman reviirin puolustamista. Vaikka en myöskään ymmärrä siitä..

Monesti ajattelen, että helpommalla pääsisi ilman hormoneja, ei kun tunteita.

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Sanasi on laki.. Pitäähän palstalla olla elämää ja vaihtuvia puheenaiheita..

Tuo mustasukkaisuus kuuluu samaan alueeseen eli suvunjatkamiseen ja eloonjäämiseen. Se on oman reviirin puolustamista. Vaikka en myöskään ymmärrä siitä..

Monesti ajattelen, että helpommalla pääsisi ilman hormoneja, ei kun tunteita.

Hä - on vai ??

Mä oon luullu että reviirin puolustaminen on sitä että ammutaan kaikki jotka tulee tontille =)

Mustasukkasuus on vaan omistushalua... kai.

Se on hassua kun tuntee jotain ja samalla tuntee että se on väärin tai muuten vaan hullua ja silti vaan tuntee...

Elämä on yhtä hormoniharmonisointia !

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Hä - on vai ??

Mä oon luullu että reviirin puolustaminen on sitä että ammutaan kaikki jotka tulee tontille =)

Mustasukkasuus on vaan omistushalua... kai.

Se on hassua kun tuntee jotain ja samalla tuntee että se on väärin tai muuten vaan hullua ja silti vaan tuntee...

Elämä on yhtä hormoniharmonisointia !

Tottakai ammut pois kaikki ylimääräiset tontiltasi viemästä ruokavarantojasi eli sieniä sekä hätistelet ylimääräiset naiset nurkilta miestäsi kyttäämästä. Siinä on sitä kumpaakin - ruokaa ja rakkautta ;).

Luulen, että mustasukkaisuudessa on kysymys omasta riittämättömyydestä. Ei löydy oikeita parisuhteen luomiseen.

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Tottakai ammut pois kaikki ylimääräiset tontiltasi viemästä ruokavarantojasi eli sieniä sekä hätistelet ylimääräiset naiset nurkilta miestäsi kyttäämästä. Siinä on sitä kumpaakin - ruokaa ja rakkautta ;).

Luulen, että mustasukkaisuudessa on kysymys omasta riittämättömyydestä. Ei löydy oikeita parisuhteen luomiseen.

Saahan tuota kytätä =)

Pieni vilkuilu tekee hyvää itsetunnolle - itsekunkin...
        Eikä kai sen pitäis pahaa tehdä puolisonkaan itsetunnolle, jos joku katsoo sitä toista vähän kauemmin.
        Siinähän sitä on hyvä vähän aikaa kulkea rinta rottingilla =)

Kamalia tarinoita siitä mustasukkaisuudesta vaan saa lukea...

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Saahan tuota kytätä =)

Pieni vilkuilu tekee hyvää itsetunnolle - itsekunkin...
        Eikä kai sen pitäis pahaa tehdä puolisonkaan itsetunnolle, jos joku katsoo sitä toista vähän kauemmin.
        Siinähän sitä on hyvä vähän aikaa kulkea rinta rottingilla =)

Kamalia tarinoita siitä mustasukkaisuudesta vaan saa lukea...

Totta.. Eiköhän silloin siihen ole sekoittunut tunne-elämän häiriöitä jne.. Ihminen ei ole silloin muutenkaan henkisesti tasapainossa..

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Totta.. Eiköhän silloin siihen ole sekoittunut tunne-elämän häiriöitä jne.. Ihminen ei ole silloin muutenkaan henkisesti tasapainossa..

Mä jäin pohtimaan tuota intohimoa...

Sillon ku on ihan hulluntavalla rakastunu, niin niitä intohimoja on vaan yks - petiin (tai konepellille, keittiönpöydälle, olkkarin matolle...) ja pian !

Mut entäs sitten ku on sellainen vakiintunut pari ?

Pitääks sen intohimon laantua... tai tasottua aina, vai voiko se vähän niin ku jäädä päälle ?

Kamalan tylsää intohimoita vaan fazerin sinistä :O

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Mä jäin pohtimaan tuota intohimoa...

Sillon ku on ihan hulluntavalla rakastunu, niin niitä intohimoja on vaan yks - petiin (tai konepellille, keittiönpöydälle, olkkarin matolle...) ja pian !

Mut entäs sitten ku on sellainen vakiintunut pari ?

Pitääks sen intohimon laantua... tai tasottua aina, vai voiko se vähän niin ku jäädä päälle ?

Kamalan tylsää intohimoita vaan fazerin sinistä :O

Luulen, että jatkuvassa intohimon olotilassa oleminen kuluttaisi ihmisen loppuun. Ehkä muut arvot nousevat esiin, kuten ystävyys ja kumppanuus. No, en tarkoita sitä, etteikö sitä intohimoa voisi myös viritellä sopivissa tilanteissa ;).

Sano se runolla..

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Luulen, että jatkuvassa intohimon olotilassa oleminen kuluttaisi ihmisen loppuun. Ehkä muut arvot nousevat esiin, kuten ystävyys ja kumppanuus. No, en tarkoita sitä, etteikö sitä intohimoa voisi myös viritellä sopivissa tilanteissa ;).

Sano se runolla..

Runominäni saisi slaagin :O

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Sano se runolla..

Luuletko noin...

Käys kattoon Leksaa ja Savanderin pimua ;D

Piruvieköön semmoisen kunnon jos sais :O

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Runominäni saisi slaagin :O

Runominää pitää koulia pitsiliinan jälkeen. Pieni intohimo on joskus paikallaan, jopa runomaailmassa.

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Runominää pitää koulia pitsiliinan jälkeen. Pieni intohimo on joskus paikallaan, jopa runomaailmassa.

Ei se suostu !

Miten mä sain semmoisen riesan ristikseni - kysyn vaan ???

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Ei se suostu !

Miten mä sain semmoisen riesan ristikseni - kysyn vaan ???

Olit liian kiltti sille. Et laittanut tarpeeksi ajoissa rajoja ja nyt siitä on tullut se, mikä siitä on tullut.

• Putkivalo

Kiitos tästä Mysselle, tuo runo on kaunis :)))

Rakkauteen liittyy kymmeniä tunteita, jokainen rakkauscocktail on omanlaisensa, riippuen kohteesta. Intohimo on yksi ainesosa.

Aika usein mielletään rakkaudella sen, että toista pitää saada tavallaan itselleen. Tai muuten se on onneton rakkaus. Ei sen tarvi mennä niin... Toista voi rakastaa vaikkei saisikaan "omaksi".

Intohimoon tuo ei pelaa. Silloin on pakko saada koskettaa.

• rygseck

Kiitos kiittämästä =)

Runo on tosin Råttan - ja joo, on kaunis !!

• Putkivalo
        rygseck kirjoitti:

Kiitos kiittämästä =)

Runo on tosin Råttan - ja joo, on kaunis !!

Mutta ilman sua en olisi saanut lukea sitä :))

• Rattus sp.

Kiitos. Eli kun joutuu rakkauden pauloihin ja tunteiden syvimpiin syövereihin, niin ei lopulta ei tiedä minkälaisesta cocktailista itsensä löytää. Toivottavasti se ei ole tunnettu Molotovin..

Tuo intohimo saa ihmisen hyppimään seinille, jos toinen on eri aaltopituudella ja ei tiedä, missä kuuluu olla milläkin hetkellä.. Tuohon voin vain sanoa, että kokemusta on.

Lopulta voisi esittää kysymyksen, kaipaammeko lopulta rakkautta vai intohimoa vastakkaiselta sukupuolelta? Rakkautta saamma hyväksyntänä muissakin ihmissuhteissa.

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

Mutta ilman sua en olisi saanut lukea sitä :))

Hmm.. Ajattelin uraa Reginan tai jonkin muun novellien kirjoittajana :]. Novelleissa esiintyisi paljon tunteita, s...ä, vaihtelevia miljöitä ja jopa Leksa Lemmekäskin saattaisi vierailla tarinan päähenkilönä tai ainakin sivusosassa.

• Putkivalo
        Rattus sp. kirjoitti:

Kiitos. Eli kun joutuu rakkauden pauloihin ja tunteiden syvimpiin syövereihin, niin ei lopulta ei tiedä minkälaisesta cocktailista itsensä löytää. Toivottavasti se ei ole tunnettu Molotovin..

Tuo intohimo saa ihmisen hyppimään seinille, jos toinen on eri aaltopituudella ja ei tiedä, missä kuuluu olla milläkin hetkellä.. Tuohon voin vain sanoa, että kokemusta on.

Lopulta voisi esittää kysymyksen, kaipaammeko lopulta rakkautta vai intohimoa vastakkaiselta sukupuolelta? Rakkautta saamma hyväksyntänä muissakin ihmissuhteissa.

Ei sekoituksesta tiedä, ei. Koska jokainen vastaantuleva sekoittaja on omanlaisensa, ja tuo mausteet.

Toisia intohimo pelottaa, se tarkoittaa aika usein myrskyisiäkin tunteita.

Ehkä tässä iässä on pakkokin olla mukana jonkun verran intohimoa, koska ollaan jo niin kaavoihimme kangistuneita, että ellei kyseessä ole jonkunlainen mielenvikaisuus (kuten intohimo) niin sen toisen tavat alkaa vaan ärsyttää ;) Se intohimo on kuin liima joka pitää parin yhdessä kunnes tottuvat niin toisiinsa että oma muotokin on mouvautunut toisen mukaan.

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

Ei sekoituksesta tiedä, ei. Koska jokainen vastaantuleva sekoittaja on omanlaisensa, ja tuo mausteet.

Toisia intohimo pelottaa, se tarkoittaa aika usein myrskyisiäkin tunteita.

Ehkä tässä iässä on pakkokin olla mukana jonkun verran intohimoa, koska ollaan jo niin kaavoihimme kangistuneita, että ellei kyseessä ole jonkunlainen mielenvikaisuus (kuten intohimo) niin sen toisen tavat alkaa vaan ärsyttää ;) Se intohimo on kuin liima joka pitää parin yhdessä kunnes tottuvat niin toisiinsa että oma muotokin on mouvautunut toisen mukaan.

Tuo muovautuminen tuntuu pelottavalta ajatukselta. Ihan kuin menettäisi oman identtiteettinsä. Tuli vain tämänkaltainen ajatus..

• Putkivalo
        Rattus sp. kirjoitti:

Tuo muovautuminen tuntuu pelottavalta ajatukselta. Ihan kuin menettäisi oman identtiteettinsä. Tuli vain tämänkaltainen ajatus..

Mehän kasvamme henkisesti koko ajan, ja jos kasvat yhdessä Putinin kanssa lopputulos on ihan eri kuin jos kasvaisit Leonardo Di Caprion kanssa :)))

Sellaista muovautumista :)

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

Mehän kasvamme henkisesti koko ajan, ja jos kasvat yhdessä Putinin kanssa lopputulos on ihan eri kuin jos kasvaisit Leonardo Di Caprion kanssa :)))

Sellaista muovautumista :)

Eli seura ratkaisee? DQ:lle rapsutuksia.. Jokainen ihminen tarvitsee oman DQ:n kasvaakseen paremmaksi ihmiseksi :).

• Rattus sp.
        Rattus sp. kirjoitti:

Eli seura ratkaisee? DQ:lle rapsutuksia.. Jokainen ihminen tarvitsee oman DQ:n kasvaakseen paremmaksi ihmiseksi :).

DQ:n viimeaikaisten toilailujen tähden epäilen hänen olevan murrosiässä ja ei kaikista helpointa seuraa. Rapsutuksia toipilaalle..

• Minä olen näissä rakkaus-asioissa tosi huono (tarkotuksella).
      Asia on hyvin yksinkertainen. Jons toisesta ihmisestä ( siis naisesta) tykkee. Sillo sitä vissiin on vähän rakastunu.
      Jos siitä tykkee oikein kovasti Siis edelleen naisesta). Sillon sitä on rakastunut oikein kovasti. Ja jos kummallakkii on sama tunne, niin sillo se on välillä intohimoista.

Sitte on jo huonompi juttu, jos tykkee kovasti, eikä toinen tiedä yhtään mitään. Mutta niinhän se on, että kaunein rakkaus on täyttymätön rakkaaus.

• Rattus sp.

Hmmpph.. Olen sen verran optimisti, että olen eri mieltä tuon täyttymättömän rakkauden kauneudesta. Sen verran realisti, että osaan arvostaa sitä rakkautta, joka on elämässä.

Olisin voinut piirtää kaavion ajatuksistasi. Jokaisessa kohdassa olisi ollut on/off-asento. Jokaisesta miehestä tai naisesta pitäisi piirtää sellainen kaavio. Voisi sitten ennakoida, nyt se huutaa, nyt se on hysteerinen, kohta se mököttää, kohta ovet paukkuu, nyt se anna nukkua, kun sillä on jotakin muuta mielessä.

• Rattus sp. kirjoitti:

Hmmpph.. Olen sen verran optimisti, että olen eri mieltä tuon täyttymättömän rakkauden kauneudesta. Sen verran realisti, että osaan arvostaa sitä rakkautta, joka on elämässä.

Olisin voinut piirtää kaavion ajatuksistasi. Jokaisessa kohdassa olisi ollut on/off-asento. Jokaisesta miehestä tai naisesta pitäisi piirtää sellainen kaavio. Voisi sitten ennakoida, nyt se huutaa, nyt se on hysteerinen, kohta se mököttää, kohta ovet paukkuu, nyt se anna nukkua, kun sillä on jotakin muuta mielessä.

Naiset tarvii enemmän läheisyyttä, ehkä henkistä vieläkin enemmän kun miehet. Jos ei siihen pysty vastaamaan, nii hyvin pian on tilanne, että tulee eteen tilanne, jossa sanotaan. "Meillä ei ole mitään sanottavaa toisillemme".

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Naiset tarvii enemmän läheisyyttä, ehkä henkistä vieläkin enemmän kun miehet. Jos ei siihen pysty vastaamaan, nii hyvin pian on tilanne, että tulee eteen tilanne, jossa sanotaan. "Meillä ei ole mitään sanottavaa toisillemme".

Miksi olla yhdessä ihmisen kanssa, jolle ei ole mitään sanottavaa? Sehän tarkoittaa, että arvostaa toista vähemmän kuin ystäviään. Tai seurustelee/sitoutuu toisen vain sen tähden, että se toinen on nainen tai mies. Vaatii toiselta yksilöltä aivan liian vähän.. Jos yhteisiä kiinnostuksen kohteita, niin varmasti juttua riittää tai ainakin tekemistä. Kumpikin tietää, missä mennään.

• Rattus sp. kirjoitti:

Miksi olla yhdessä ihmisen kanssa, jolle ei ole mitään sanottavaa? Sehän tarkoittaa, että arvostaa toista vähemmän kuin ystäviään. Tai seurustelee/sitoutuu toisen vain sen tähden, että se toinen on nainen tai mies. Vaatii toiselta yksilöltä aivan liian vähän.. Jos yhteisiä kiinnostuksen kohteita, niin varmasti juttua riittää tai ainakin tekemistä. Kumpikin tietää, missä mennään.

Nuorempana se rakkaus täyttyy enemmän fyysisestä toiminnasta, kun ikää tulee enemmän, alkaa ne henkilökemiat näytellä suurempaa roolia.
        Tuo minusta kummallinen lause, "vaatii toiselta liian vähän".
        Eikös se rakkaus ole enempi antamista. Minä oon luullu, että siinä annetaan kaikki, Sydämestä takametsiin asti. Etkö tuota vielä tiedä.
        No ei nyt ihan, mutta pyrkimys tehdä toinen onnelliseksi, niin onkai sitä sillo itsekin... onnellinen, joo.

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Nuorempana se rakkaus täyttyy enemmän fyysisestä toiminnasta, kun ikää tulee enemmän, alkaa ne henkilökemiat näytellä suurempaa roolia.
        Tuo minusta kummallinen lause, "vaatii toiselta liian vähän".
        Eikös se rakkaus ole enempi antamista. Minä oon luullu, että siinä annetaan kaikki, Sydämestä takametsiin asti. Etkö tuota vielä tiedä.
        No ei nyt ihan, mutta pyrkimys tehdä toinen onnelliseksi, niin onkai sitä sillo itsekin... onnellinen, joo.

Se on molemminpuolista. Muuten se ei toimi. Pettymyksiä on itse kullakin ihmisistä, jotka vain ottavat mutta eivät anna takaisin.

Vaatii toiselta liian vähän. Tarkoitan ominaisuuksia. Hyppää ensimmäisen sopivan matkaan, mutta onko siinä yksilössä todellakin pidemmän päälle aineksia.

Jos ystäviltä vaaditaan puolin ja toisin paljon, sitä tarkemmin potentiaaliselta kumppanilta.

• Rattus sp. kirjoitti:

Se on molemminpuolista. Muuten se ei toimi. Pettymyksiä on itse kullakin ihmisistä, jotka vain ottavat mutta eivät anna takaisin.

Vaatii toiselta liian vähän. Tarkoitan ominaisuuksia. Hyppää ensimmäisen sopivan matkaan, mutta onko siinä yksilössä todellakin pidemmän päälle aineksia.

Jos ystäviltä vaaditaan puolin ja toisin paljon, sitä tarkemmin potentiaaliselta kumppanilta.

Höpsistä.
        Nythän Sinä höpität tuulia, taivaita.
        Minä en edelleenkään ymmärrä, miten toisilta voidaan vaatia.
        Kaikkien kanssa kun ei tule toimeen millään, ja loppujen kanssa vaatii itseltään , että hyväksyy muut.
        Ei sellaita ihmistä ole, että se kaikki Sinun tai minun kaikki,vaatimukset täyttää.
        Sehän olisi silloin orja.
        Kyllä sen nopeesti ymmärtää, kuka on samalla aaltopituudella.

• Rattus sp.
        k-kotton kirjoitti:

Höpsistä.
        Nythän Sinä höpität tuulia, taivaita.
        Minä en edelleenkään ymmärrä, miten toisilta voidaan vaatia.
        Kaikkien kanssa kun ei tule toimeen millään, ja loppujen kanssa vaatii itseltään , että hyväksyy muut.
        Ei sellaita ihmistä ole, että se kaikki Sinun tai minun kaikki,vaatimukset täyttää.
        Sehän olisi silloin orja.
        Kyllä sen nopeesti ymmärtää, kuka on samalla aaltopituudella.

Ehkä oikeampi sana olisi kriteeristö tai vaatimustaso. Tietyt luonteenpiirteet, kiinnostuksen kohteet jne.. Väkisin en ala miestä veneeseen raahaamaan ja toisaalta en suostu sieltä veneestä pois olemaan ;). Aikaani en ala tuhlaamaan jankkaajan tai jahkailijaan kanssa.. Mutta hyvä olla näinkin.. En ole niitä yksilöitä, joille pitää löytyä joku hinnalla millä hyvänsä.

• k-kotton kirjoitti:

K-kotton panit nyt kyllä taas pahan. Eilen vielä ajattelin etten puutu tohon mutta tänään se osui ensimmäisenä mun silmiini:)
        Taas hurja yleistys, vaikka tahallasi noita teet.
        Miehet tarvii kamalasti läheisyyttä, ja mie en kestä sellaista koko ajan yhdessä oloo.
        Niitten kanssa pitää puhua koko ajan vaikka ei olis mitään sanottavaa, muuten ne tulee kysymään mikä sulla nyt on, mitä mietit.
        Ja kun niille kertoo mitä miettii niin se on kuulemma ihan turhaa.
        Näin olen tullut huomaamaan ja samaan aikaan mun ystävilläni on miehiä jotka ei ole "koskaan" kotona.
        Miksi mulle aina käy näin, ja se alkaa yleeensä heti suhteen alussa.
        Minä olen Marsista ja miehet mun kohdalla Venuksesta.
        Tai sitten John Gray ei ymmärrä mistään mitään.

• tulisilla kirjoitti:

K-kotton panit nyt kyllä taas pahan. Eilen vielä ajattelin etten puutu tohon mutta tänään se osui ensimmäisenä mun silmiini:)
        Taas hurja yleistys, vaikka tahallasi noita teet.
        Miehet tarvii kamalasti läheisyyttä, ja mie en kestä sellaista koko ajan yhdessä oloo.
        Niitten kanssa pitää puhua koko ajan vaikka ei olis mitään sanottavaa, muuten ne tulee kysymään mikä sulla nyt on, mitä mietit.
        Ja kun niille kertoo mitä miettii niin se on kuulemma ihan turhaa.
        Näin olen tullut huomaamaan ja samaan aikaan mun ystävilläni on miehiä jotka ei ole "koskaan" kotona.
        Miksi mulle aina käy näin, ja se alkaa yleeensä heti suhteen alussa.
        Minä olen Marsista ja miehet mun kohdalla Venuksesta.
        Tai sitten John Gray ei ymmärrä mistään mitään.

Ja minäkö muka tahallani näitä teen.
        Sinähän luet minua kun piru raamattua.
        Minähä kirjoitin, että naiset tarvii henkistä läheisyyttä enemmän. Siis sellaista, ettei kyhnätä koko ajan kylki kyljessä. Niille riittää, kun tietävät, että on joku joka saattaa joskus ajatella. Kerran viikossa tai kerran kuussa.
        Ei siinä mikään kumma ole kun hellyydenkipeä mie on vähän ihmeissään, ja katselee hölmön näköisenä, että mitä tämä taas on.

• mewgrazy

Pehmosapelien plimpsuntaa... Leidit luotaavat perin yksipuolisen leirin näkökantoja. Saa sitä tehdä ja saa tätä, mutta sitä ei saa tehdä, eikä varsinkaan tuota.

Ketjussa mainittiin lisääntymisviettien pakkoreaktioita lihanhimon kääreissä ja kuinka inhoittavaa se onkaan, että toinen ei toista omista - eräs takaovi uskottomuudelle - ja tirkistely parisuhteen piristyskeino. Onkohan näin...

Avioliitto on juuri näissä raameissa mahdoton vaihtoehto. Ehkä onkin hyvä, että vanhat traditiot, joilla on vanhastaan sukurutsalta suojeleva merkitys, pyyhitään pois maailmankartalta ja siirrytään avoimiin ja helposti purettaviin yhteenliittymiin. Puhun yhteenliittymistä siksi, että lainlaatija (Eduskunta) on itku-Iitojen vaatimuksesta pikkuhiljaa muokkaamassa avoliittoa avioliittoon rinnastettavaksi oikeustoimeksi. Onkin hyvä ajoittain tarkistaa, onko tunnusmerkit täyttymässä.

Rakkaudella on kiusallinen tapa kuihtua ja muuttua vain sanaksi himon, välittämisen ja muiden tunnesanojen rinnalle arkikieleksi. Välittämistä ei osoiteta ja lähiökapakka uusine verineen kolotuttaa kalja/viinihammasta.

Intohimo on väärissä vermeissä tuhoisaa parisuhteelle. Sitä huomaa janoavansa uutta Tuborgia silt toiselta tiskiltä, mutta ei halua menettää kortteeria omalta tiskiltä. Kun korkki käy, särö on tullut. Mustasukkaisuus on sekin sielun myrkkyä ja usein siihen on syytä. Useimmiten sen katalyyttinä on mielenkiinto ja uteliaisuus sekä selkeä genitaalisen jumpan halu vieraassa ohjauksessa.

Tietenkin kirjoittajassa on sitä romantiikan haikailijaa jonka kaipuu utopiaan vaatisi täyttyäkseen aidon harmonisen suhteen, joka luo kaipuuta erossa olon aikana ja turvallisen levollista mieltä tiedosta, että tulevaisuuden yhdessäolo on suorastaan kiusottelevan taivaallista ja huoletonta.

Mutta ei, pitänee taas herätä...

• Rattus sp.

Mukava nähdä sinua ja piristävä tuo viimeinen kommenttisi :). Pehmosapelit ovat käytössä, kun ei ole tunnekuohuntaa.. Turvallista kirjoittaa..

Muuten vastaajat ohjaavat kirjoitusta, joten kiitokset panoksestasi asian suhteen. Aloittaja aloittaa, muut tuovat tuntemuksiaan ja vastaväitteiden kautta muodostuu harmoninen tasapaino.

Niin runon oli tarkoitus olla pehmeä, hyvin pehmeä.

Uskoisin, että intohimo on sellainen asia, jota voi todellisuudessa säädellä suhteessa samoin kuin sitä, miten kohtelee toista. Aika ajoin ihmisen on hyvä tehdä pieniä korjausliikkeitä käytöksessään.

Oma äitini on jo kauan aikaa sanonut, että avioliittojen pitäisi olla määräaikaisia.

• Putkivalo

Haah ;DD tää oli kiva kirjoitus, sopivan kuivahkoa huumoria suht kosteasta aiheesta... Ja lisäksi tyhjentävä.

Yhteenliittymä on hyvä sana. Kuvastaa hyvin nykysuhteita näin tele-aikana.
        Painu uneen taas, näit niin hauskoja unia :))

• mewgrazy
        Rattus sp. kirjoitti:

Mukava nähdä sinua ja piristävä tuo viimeinen kommenttisi :). Pehmosapelit ovat käytössä, kun ei ole tunnekuohuntaa.. Turvallista kirjoittaa..

Muuten vastaajat ohjaavat kirjoitusta, joten kiitokset panoksestasi asian suhteen. Aloittaja aloittaa, muut tuovat tuntemuksiaan ja vastaväitteiden kautta muodostuu harmoninen tasapaino.

Niin runon oli tarkoitus olla pehmeä, hyvin pehmeä.

Uskoisin, että intohimo on sellainen asia, jota voi todellisuudessa säädellä suhteessa samoin kuin sitä, miten kohtelee toista. Aika ajoin ihmisen on hyvä tehdä pieniä korjausliikkeitä käytöksessään.

Oma äitini on jo kauan aikaa sanonut, että avioliittojen pitäisi olla määräaikaisia.

Hmmm... Äitisikin haluaa takaovia...
        Vai pitäisikö sanoa, kuten niin monessa parisuhteessa: Yhdessä ollaan niin kauan kuin se tuntuu hyvältä. Jos juuret happanee, kukka kuihtuu.

• Rattus sp.
        mewgrazy kirjoitti:

Hmmm... Äitisikin haluaa takaovia...
        Vai pitäisikö sanoa, kuten niin monessa parisuhteessa: Yhdessä ollaan niin kauan kuin se tuntuu hyvältä. Jos juuret happanee, kukka kuihtuu.

Ehkä elämän raadollisuus tulee esiin, kun ihminen tulee tarpeeksi vanhaksi. Velvollisuudentunteesta ollaan yhdessä, vaikka ihmisinä oltaisiin täysin erilaiset. Ihminen kuitenkin muuttuu paljon siitä, jos nuorena menee naimisiin.

Toisaalta on heitäkin, jotka ovat onnistuneet ja näyttävät ihan tyytyväisiltä. Prosenttiosuus saattaa olla jäätävän pieni.

• "Kuka nyt rakkaudesta kirjoittaisi.. ei silloin kirjoiteta.. :)

Tuo tuli mieleen, varmaan lainaus jostain..
      Hyvä aihe, vaatii vaan tietyn fiiliksen.. Mä sain vapaallani jotain tehtyäkin, ajatukset liiaksi arjessa..

• Rattus sp.

Ja se ajatus lähti siitä, että Rygseckin kanssa puhuttiin kirjoittelusta. Kerroin hänelle, että minusta saa kuvan, että ainoastaan shoppailen ja järjestelen. Eli en lopulta kirjoita tunteista tai muusta vastaavasta. Pidän sen osa-alueen itselläni..

Tavoilleni uskollisena aiheesta omannäköiseni ja mielelläni otan eriäviä kommentteja. En usko myöskään, että rakastuneena kirjoittelisin täällä :).

• Anjaniina.

Rakkaus on yliarvostettua.
      Sen nimissä tehdään paljon hulluja asioita.
      Sen tajuaa, kun tarpeeks vanhaks elää...
      Et sulle kaupataan harhaa jota ei ole.
      Miehille vaatimuksia romantiikasta, parisuhteesta ja ikuisesta onnesta.Olla perheen pää, muijansa pitäs olla täydellinen äiti jne...
      Uskooko joku tosiaan ikuiseen onneen?
      Oma mielipide on, et se rakkaus on ihan jotain muuta.
      Se on yhdessoloa, jossa selviydytään monen mielipahan, toki monen hyvänkin kokemuksen kautta normielämän tottumukseen ja kumppanin läsnäoloon.
      Siihen arkeen, johon kumppanin läsnäolo ehken hiukan antaa hehkua...

• Rattus sp.

Kuules Anjaniina. Tämän oli tarkoitus olla romanttinen aloitus. Mysse ja minä ollaan piiloromantikkoja *itketään jo kuuluvasti*, siis kovan kuoren alla on pehmoinen, niin lutuinen sydän *vilkaisee taakseen ja toivoo, että Mysse on hyvin kaukana*. Uskotaanhan me tämän illan Viking Loton jättipottiin eli liki 10 500 000 euroa? Miksei sitten ikuiseen rakkauteen tai onneen?

Jos taas vakavasti puhutaan, niin usein varmasti sekoitetaan rakkaus ja intohimo keskenään. Jos todella rakastat toista, niin annat hänen elää omaa elämäänsä. Kuten Putkis sanoi intohimo vaatii kosketuksen ja lisäisin tuohon, ettei liian pitkään kestänyttä intohimoa kenenkään fysiikka kestä.

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Kuules Anjaniina. Tämän oli tarkoitus olla romanttinen aloitus. Mysse ja minä ollaan piiloromantikkoja *itketään jo kuuluvasti*, siis kovan kuoren alla on pehmoinen, niin lutuinen sydän *vilkaisee taakseen ja toivoo, että Mysse on hyvin kaukana*. Uskotaanhan me tämän illan Viking Loton jättipottiin eli liki 10 500 000 euroa? Miksei sitten ikuiseen rakkauteen tai onneen?

Jos taas vakavasti puhutaan, niin usein varmasti sekoitetaan rakkaus ja intohimo keskenään. Jos todella rakastat toista, niin annat hänen elää omaa elämäänsä. Kuten Putkis sanoi intohimo vaatii kosketuksen ja lisäisin tuohon, ettei liian pitkään kestänyttä intohimoa kenenkään fysiikka kestä.

Aha !!!

Mä kyl voisin laittaa mun fysiikan testiin =)

• Anjaniina.
        rygseck kirjoitti:

Aha !!!

Kannattaa ottaa yhteyttä Katie Pricen toyboyhin, Pennaan, hää tietää mitä se on kun ei vaan jaksa...

• Rattus sp.
        rygseck kirjoitti:

Aha !!!

Oletkin umpirakastunut piiloromantikko :). Sen pohjalta voin sanoa, että et sinä mitään testiä tarvitse. PITSILIINA!

• Rattus sp.
        Rattus sp. kirjoitti:

Oletkin umpirakastunut piiloromantikko :). Sen pohjalta voin sanoa, että et sinä mitään testiä tarvitse. PITSILIINA!

Kuitenkin haaveilet sunnuntaihetkistä kahvittelun merkeissä. Eikä se kahvi ole mitä tahansa, vaan tummapaahteista? Presidenttisekoitusta. Mikä siinä on pitsiliinalla peitetyn pöydän ääressä nauttia kahvia riisiposliinikupeista *juoksee pakoon ja samalla hirnuu*.. Tietysti pöydältä löytyy monenmoista kuivakakkua..

• rygseck
        Rattus sp. kirjoitti:

Kuitenkin haaveilet sunnuntaihetkistä kahvittelun merkeissä. Eikä se kahvi ole mitä tahansa, vaan tummapaahteista? Presidenttisekoitusta. Mikä siinä on pitsiliinalla peitetyn pöydän ääressä nauttia kahvia riisiposliinikupeista *juoksee pakoon ja samalla hirnuu*.. Tietysti pöydältä löytyy monenmoista kuivakakkua..

Rakastunut joo - ainahan mä oon - mutta romantikoksi ei saa sanoa *ush* =)

Pelkäisin rikkovani moisen riisiposliinin :O

Presidenttikahvia (vaalea paahto), isosta mukista... sellainen joka säilyttää kahvin kuumana kauan ja jonka kylkiä vasten on ihana lämmitellä käsiään *ah*

Muistathan puuhellani - keittelen pannukahvia ja se pannu on aina siinä lämpimän hellan nurkassa odottamassa juojaansa - minua =)

Enkä syö kakkuja - pullansiivun sillointällöin :P

• Ei tule muuta mieleen kuin jotain tällaista:
      Marketin hyllyn takaa katseeni kohtaa maailman ystävällisimmän hymyn. Näen edessäni maailman kauneimmat siniset silmät ja valkoisen tukan. Polveni notkahtavat, sydäntäni kirpaisee ja mieleni tekee juosta karkuun ja kauas. Sinulla on ostoskärryssäsi vain pölynimurinpusseja ja seisot käytävällä odottamassa. Olen hetken kuin olisin jälleen kuudentoista ja nousemassa koulubussiin. Siitä on kohta neljäkymmentä vuotta. Istut bussin takaosassa ikkunan vieressä ja teet minulle tilaa vieressäsi olevalle tyhjälle paikalle. Sinulla on maailman kauneimmat siniset silmät ja hymyilet minulle ystävällisesti. Ketä tahansa mahdoitkaan odottaa siellä marketin käytävällä niin se en ollut minä.

Seriffiii!!! Eikö tämä aloitus kuulukin taas runo-osastolle?

• Rattus sp.

Älä yritä. Tuo on aivan selvää proosaa :). Ylläpito ei osaa päättää, mikä on oikea osasto. Se on syy, miksi pyöritään täällä.

Pääsit muuten hyvin tunnelmaan mukaan.. Kiitos tunnelmallisesta hetkestä..

• Rattus sp. kirjoitti:

Älä yritä. Tuo on aivan selvää proosaa :). Ylläpito ei osaa päättää, mikä on oikea osasto. Se on syy, miksi pyöritään täällä.

Pääsit muuten hyvin tunnelmaan mukaan.. Kiitos tunnelmallisesta hetkestä..

Täällähän tämä aloitus näkyy edelleen roikkuvan 50 palstalla eikä millään runopalstalla.

Nolo tuollainen tilanne on, jollaista kuvasin. Ensinnäkään, kyseessä ei ollut kukaan nuoruuden tuttuni - jo siinä erehdyin. Toiseksi, mies näytti ystävälliseltä, koska hän oli kaupassa ihanan vaimonsa kanssa. Vaimo oli vain sovittelemassa vaatteita vaateosastolla ja mies oli onnellinen ja hymyili siksi kaikille vastaantulijoille. Jos hän olisi ollut hapan ja yrmeä, tuskin hänen katseensa kohtaaminen olisi sykähdyttänyt, vaikka hän ehkä olisi silloin tarvinnut enemmän myötätuntoa kuin nyt onnellisena omaa kaunista ja ihanaa vaimoaan odotellessaan.

• Rattus sp.
        PupuPuskasta kirjoitti:

Täällähän tämä aloitus näkyy edelleen roikkuvan 50 palstalla eikä millään runopalstalla.

Nolo tuollainen tilanne on, jollaista kuvasin. Ensinnäkään, kyseessä ei ollut kukaan nuoruuden tuttuni - jo siinä erehdyin. Toiseksi, mies näytti ystävälliseltä, koska hän oli kaupassa ihanan vaimonsa kanssa. Vaimo oli vain sovittelemassa vaatteita vaateosastolla ja mies oli onnellinen ja hymyili siksi kaikille vastaantulijoille. Jos hän olisi ollut hapan ja yrmeä, tuskin hänen katseensa kohtaaminen olisi sykähdyttänyt, vaikka hän ehkä olisi silloin tarvinnut enemmän myötätuntoa kuin nyt onnellisena omaa kaunista ja ihanaa vaimoaan odotellessaan.

Tottakai ollaan edelleen täällä. Huomaat, että tuolla alempana Tulisilla innoistui myös runoilemaan.

Tilanne ei kuullostanut vaaralliselta ja palauttihan se ainakin aluksi muistoja. Tiedät ainakin, mikä sinua sykähdyttää.

• Noooo, rakkaushan piti ainakin meidän romantikkojen mielestä olla sitä että välittää jostakin muusta enemmän kuin itsestään.

Intohimo, omistushalu, mustasukkaisuus... jotakin muuta. Tai sitten ei ole muuta kuin itserakkautta, paremmin tai huonommin peiteltyä...

• Rattus sp.

Hei Romantikko :). Pysyt ihan selkeästi omassa linjassasi. Puhdasta rakkautta ei taida olla muu kuin ihmisen rakkaus omiin jälkeläisiinsä.

• Rattus sp. kirjoitti:

Hei Romantikko :). Pysyt ihan selkeästi omassa linjassasi. Puhdasta rakkautta ei taida olla muu kuin ihmisen rakkaus omiin jälkeläisiinsä.

Sen luen peiteltyyn itserakkauteen: ... rakkaus Omiin jälkeläisiinsä...

Siis sitä pyyteetöntä lajia ei enää ole...

• Rattus sp.
        yohuuhkaja kirjoitti:

Sen luen peiteltyyn itserakkauteen: ... rakkaus Omiin jälkeläisiinsä...

Siis sitä pyyteetöntä lajia ei enää ole...

Tai sitten se ei ole ihmissuhteissa. Rakastin kyllä koiriani ja olisin tehnyt käynyt, mitä tahansa pelastaakseni nuoremman niistä. Vanhempi hiipui ja hänelle soin siirtymisen pois. Ehkä samaa rakkautta havaitset, jos näet loukkaantuneen linnun ja pyrit saamaan sen hoitoon?

• Rattus sp. kirjoitti:

Tai sitten se ei ole ihmissuhteissa. Rakastin kyllä koiriani ja olisin tehnyt käynyt, mitä tahansa pelastaakseni nuoremman niistä. Vanhempi hiipui ja hänelle soin siirtymisen pois. Ehkä samaa rakkautta havaitset, jos näet loukkaantuneen linnun ja pyrit saamaan sen hoitoon?

Nooo, nuo bisnesmiehethän nimittävät koiraksi sellaista tuotetta joka ei tuo bisnekselle sanottavaa voittoa mutta jota pidetään firman valikoimassa vain 'rakkaudesta' siihen, ja vaikka onkin paljon koiria jotka tekevät hyvää työtä, seurakoiran omistamisen motiiviksi on vaikea kuvitella muuta kuin rakkaus siihen. Joten, kai on sitten myönnettävä että lemmikkieläimen pito on ehkä osoitus siitä että pystyy aitoon rakkauteen.

On mullakin ollut vuosien mittaan lintuja lemmikkeinä sekä kolme koiraa, kesällä sain synttärilahjaksi puulevylle kaiverretun kuvan siitä viimeksi kuolleesta...

• Ja höh!
      Rakkaus vai intohimo vai halu.
      Mitä on Rakkaus?
      Oliko se Rakkautta, se kesti kaksi vuotta ja siinä oli intohimoa halua ja kaipuuta.
      Ikävääkin.
      Ja sain sitä myös vastaan.

Se sai maailman ihan sekaisin.
      Mökillä takan ääressä mietin enempää ei vois toivoa.
      Järven rannalla kun keväällä vesilinnut huhuilivat ja usva nousi ympärille.
      Se oli ihanaa ja nautin joka hetkestä.

MUTTA

En koskaan lausunut sanaa Rakastan, eikä hänkään.
      En koskaan halunnut muuttaa yhteen hänen kanssaan.
      En koskaan nähnyt meitä yhdessä tulevaisuudessa.

Kaikesta huolimatta olimme yhdessä todella paljon sen parin vuoden aikana.
      Siinä olisi ollut kaikki tunteet jotka voisivat johtaa Rakkauteen.
      Mutta ei se sitä kuitenkaan ollut.

Olenko ollut oikeasti koskaan Rakastunut, sitä kyselen itseltäni vieläkin :))
      Että tälläisiä ajatuksia heitti ajatus Rakkaudesta mieleeni tällä kertaa ja tämän aloituksen puitteissa.

Rakkaus on todella mielenkiintoinen sana koska aina sen kanssa löydän itsestäni uusia puolia ja viestini Rakkaudesta saattavat olla hyvinkin erilaisia :)

• Rattus sp.

Hienoa! Saatiin sinutkin runoilemaan :D. Ristiriitaisia tunteihan tuo rakkaus sisältää. Välillä vauhti on sen verran kiivasta, että ei edes huomaa rakastavansa. Tuo tunne tulee vasta jälkeenpäin.

• Rattus sp. kirjoitti:

Hienoa! Saatiin sinutkin runoilemaan :D. Ristiriitaisia tunteihan tuo rakkaus sisältää. Välillä vauhti on sen verran kiivasta, että ei edes huomaa rakastavansa. Tuo tunne tulee vasta jälkeenpäin.

Maajussit tossa etsii "rakkauttako" television välityksellä.
        En sen kummemmin seuraa sitä mutta tulkoon nyt.

Kuinka voi rakkautta etsiä, eikö se mene pakoon jos alkaa kovin kohti tuollalailla juoksemaan.

Kilpailua rakkaudesta, vaitä toi oikein on???????

• Rattus sp,
        tulisilla kirjoitti:

Maajussit tossa etsii "rakkauttako" television välityksellä.
        En sen kummemmin seuraa sitä mutta tulkoon nyt.

Kuinka voi rakkautta etsiä, eikö se mene pakoon jos alkaa kovin kohti tuollalailla juoksemaan.

Kilpailua rakkaudesta, vaitä toi oikein on???????

Se Hans? on aika söpö hymyineen.. Ajattelin jo laittaa aloituksen, että onko tässä miehen etsinnässä mennyt pieleen se, että olen etsinyt miestä vain suomenkielisten joukosta ;)?

En ehkä nauttisi siitä, että pääsisin televisioon kamppailemaan miehen suosiosta. En myös muutenkaan suostu tappelemaan miehestä. Kyllä se on sen verran herkkää..

Muuten päädyn sittenkin Amsterdamiin. Minulla on jo lentoliput valmiina ;).

• verditti

Noh, kirjoitetaan vaan, tai rakkaudettomuudesta.
      Mitä se rakkaus on? Olen etsinyt vastausta filosofeilta, mutta he ovat liian mahtipontisia, runoilijoilta, heitä ei voi ottaa vakavasti, kirjailijoilta, he selittävät liian monella tavalla, paitsi yksi johon palaan myöhemmin, itseltäni, en kuitenkaan muista mitä mieltäolin nuorempana, nyt se on himoa ja hikeä, limaa ja lihaa, sattuman järjestämä pila. Saishan tuo olla jos se aiheuttaisi sitoutumista ja suojelunhalua.
      Mutta se kirjailija, A Kivi, hän puhuu rakkaudettomuudesta jotenkin näin:
      "Se on kuin pilvinen päivä ilman aitan polulla astelevaa emäntää ja sen talon pöydän päässä asuu ikävyys ja hämäryys."
      Että sillee.

• Rattus sp.

Suojelunhalua ja sitoutumista koen lähinnä, kun kyseessä ovat koirat. Muistan kun viimeisellä viikolla ennen koirani kuolemaa, laskeudun hänen viereensä lattialle, peittelin villasaaliin ja silittelin. Totesin koiralleni, että mitä tahansa tässä käykin, niin olen hänen vierellään. Niin olinkin, kun koirani kuoli syliini.

Hienon valinnan teit lainauksen suhteen. Toisaalta sitä, mitä ei ole, osaako sitä edes kaivata? Ehkä hetkittäin, mutta alan muuttumaan kyyniseksi.

• Rakkaus on tunne; ihana sellainen! Tiedän että rakastan ja sillä hyvä. Luin ketjun ja pysähdyin. Miksi tappaa tunteet sanoilla ja ilmauksilla, kun ne eivät yllä lähellekään sitä mitä koen. Musiikki, sävellys, fanfaari, oodi rakkaudelle, mutta riittäisivätkö nekään? Minulla on onni olla rakastunut eikä minulla ole sanoja kuvata sitä. On vain tämä onnen tunne ja halu olla yhdessä, tässä ja nyt ja aina hamaan tulevaisuuteen kunnes kuolema meidät erottaa. Ei muuta.

• Rattus sp.

Sitä emme halua viedä sinulta, edes sanojemme kautta. Ehkäs sitä ajattelee rakkaudesta eri tavalla rakastuneena ja ei-rakastuneena. Saimme vastauksellasi uuden katsantokannan tai ainakin tukee viestiketjussamme olevia romantikkoja.

• profil.o

Harhaa toivomuksien uni mailmassa!

• Rattus sp.

Peräkkäin kaksi eri hyvin erilaista vastausta. Edustat sitä ajattelutapaa, kun kyyniset ajatukset iskevät ajatusmaailmaani. Sitä hetkeä, kun en usko itseeni tai ympäröivään maailmaan.

• Heikunkeikku

Kun rakkaus luikertelee sisuksiin, niin johan sitä on vähäkö Öönä.
      Ensteks. Mutta sitten se lähtee etenemään ja alkaa kerääntymään yhteistä historiaa. Toinen alkaa tuntumaan aina vaan tärkeämmältä. Ei tartte, kuin vilkasta toista, niin sydänalus klumpsahtaa lämpimästi. Väittäisin peräti, että se on tosi kutkuttavan ihana tunne.

Arkielämän pienet jutut tekevät yhteiselosta niin mukavan.

Syyskuinen ilta hämärtyy. Eteläinen vastatuuli hakaa veneen keulaa. Sikosalon kohdalla alkaa sataa. Mies perätuhdolla, isoisäni, vilkaisee soutajaan, isoäitiini:
      -Anna ku mie souvan.
      Isoäiti muistaa tämän aina silloin, kun tulee puhe rakkaudesta.
      (Matti J. Kuronen: Rakkauden matalampi veisu)

Minäkin muistan monta vastaavaa tapausta omasta elämästäni.
      Moninaisia rakkaudellisia juttuja puolin ja toisin.:)

• Rattus sp.

Rakkautta arjessa, kun jaetaan yhteiset kokemukset ja autetaan toinen toisiamme :). Harvoin vain löytää ihmisen, joka nauttii samoista asioista. Näen tulevaisuuteni niin, että olen vesillä avoimen veden aikaan vapaa-aikoinani. Asettaa aikamoisia rajoituksia, siksi koira on minulle sopivin kumppani :).

• Heikunkeikku
        Rattus sp. kirjoitti:

Rakkautta arjessa, kun jaetaan yhteiset kokemukset ja autetaan toinen toisiamme :). Harvoin vain löytää ihmisen, joka nauttii samoista asioista. Näen tulevaisuuteni niin, että olen vesillä avoimen veden aikaan vapaa-aikoinani. Asettaa aikamoisia rajoituksia, siksi koira on minulle sopivin kumppani :).

Joo, juuri niin, että "Rakkautta arjessa, kun jaetaan yhteiset kokemukset ja autetaan toinen toisiamme."

Kummallisinta on se, että mitä enemmän jakaa, niin sitä suuuuremmaksi ne jaettavat jutut tulee. Luulis, että jos jakaa puoliksi, niin ittelle jäis vaan puolikas. Elo on tosiaan mutkikas:)

Minäkin näen tulevaisuuteni olevan edelleen sellainen, että lähden meren aaltoja veneellä katselemaan.
        Koira olis kyllä kiva. Oikein kiva. Tekis mieli ottaa. En kuitenkaan meinaa ottaa, vain itseni mieliksi, koska uskon, ettei koira tykkäisi olla niin pienessä laumassa, kuin minä ja koira yhdessä muodostaisimme. Onneksi pojalla on koira, niin sitä voi välillä krapsutella.

• mewgrazy

Voi Rattus Rattus, sapelit tylsyyntyvät.

Mutta iloksesi teen poikkeuksen:

Tongin ihmiskasaa
      petyn riemastun kummastun
      peilattuja toivomuksia
      heijastuksia kasasta

Ensi toive toisen kari
      kolmas totta
      neljännen naurama
      kymmenes viittaa kintaalla

Ei löydy enkeliä

Ei laivat kohtaa
      ne törmäävät
      vokaalit konsonantit
      tähdättyä pilkkalaulantaa

Portti eedeniin
      väärä pari sisään
      taru tunnettu
      kohtalo nauraa loputtomiin

Ei löydy tupaa punaista

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe