housuongelma

kamelinkynnet : (

Olen NIIN KYLLÄSTYNYT housuihin! Miksi kaikissa on matala lantio? Etenkin ulkoilu / jumppahousuja ei löydy mistään, kun kaikissa liian matalalla lantio-osa. Vaikka olen reilusti ylipainoinen, minulla on kapea vyötärö suhteessa lantioon ja kaikki housut nousevat liikkuessa ylös, tiukasti pyllyyn kiinni. Se sitten näyttää karsealta ja tuntuu ikävältä. Ja jos housut eivät jousta lainkaan, kuten tuulipuvun housut, istuminen on vaikeaa. Olen n.172/100 ja kokoa 50. Jos haluaisin housut, jotka ovat miellyttävät jalkaan, minun pitäisi ostaa kokoluokan 54-56 housuja, jotka sitten ovat vyötäröstä ja muualta liian isot.

Mistä ihmeestä te muut löydätte housuja??! Talvi tulee taas, eikä viitsi pakkasellakin kulkea rimpulahameissa. Ostan kohta romanihameen, niin ei tarvii palella.

18

2258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kekseliäs ;D

      Tämä voi kuulostaa tyhmältä/nololta, mutta jos hankit henkselit, ja laitat ne takin alle piiloon, kukaan ei huomaa sitä, ja housut pysyvät jalassasi. : )

      • Samaa täällä

        Eihän tuossa ollut ongelmana housujen ylhäällä pysyminen vaan juuri se että housut nousevat liikaa eli vyötärölle ja lantiohousut tulevat siis haaroista kireälle. Minullakin on housujen kanssa ongelmaa kun on reilun kokoinen vatsamakkara, en voi käyttää laisinkaan lantiohousuja koska joko ne nousee liian korkealle (=vyötärölle) tai valuvat vatsamakkaran alle.


      • ap.
        Samaa täällä kirjoitti:

        Eihän tuossa ollut ongelmana housujen ylhäällä pysyminen vaan juuri se että housut nousevat liikaa eli vyötärölle ja lantiohousut tulevat siis haaroista kireälle. Minullakin on housujen kanssa ongelmaa kun on reilun kokoinen vatsamakkara, en voi käyttää laisinkaan lantiohousuja koska joko ne nousee liian korkealle (=vyötärölle) tai valuvat vatsamakkaran alle.

        Joo, nimenomaan ne ei tipu, vaan nousee. Eilen oikein otin aikaa, kuinka nopeasti ne nousevat. Kävelylle lähtiessä vedin ne niin alas, että ne roikkuivat rumasti, niin että olivat tippumispisteessä. Kilometrin kävelyn jälkeen ne oli jo ylhäällä. En siis tajua miten ne voi vastustaa maan vetovoimaa. Jouduin pysähtymään alikulkutunneliin kiskomaan niitä alas!

        Pari vuotta sitten postimyyntifirma x myi löysiäjumppatrikoita ja ulkohousuja, joissa oli korkea vyötärö. Sen jälkeen en ole löytänyt niitä mistään


    • Housuongelmainen 2

      Tää ei oo loukkaukseksi tarkoitettu, mutta miten olis mammahousut. Niissähän on sitä materiaalia enemmän yläosassa. Ymmärrän ongelmasi, vaikka en ole ylipainoinen. Tykkäisin myös, että housut saisi vähän ylemmäs, ettei heti kumartuessa persvako pilkota.

      • Samaa täällä

        Ei tarvita mammahousuja, pitää vain etsiä normaalikorkuisia housuja. Se vaan on ongelmana kun nykymuoti tarjoaa lantiohousuja ja noita normaalivyötäröisiä on vähemmän. Onneksi muoti on muuttumassa ja nyt löytyy jo farkkujakin korkeavyötäröisinä.

        Alushousuissa tilanne on vielä pahempi. Normaalikorkuiset pikkarit myydään maximallina ja suurin osa pikkarimalleista on hipstereitä.


    • olen löytänyt housuj

      Oletko kokeillut Röhnischin housuja? Itse olen iso (koko 48/50) ja pitkä, yli 175 cm, ja Röhnischiltä olen löytänyt sopivia housuja, joissa on vyötärö sopivan korkea, ja vyötöröllä kunnon kuminauha. Tietysti housut nousevat vyötäröllä kohti kapeinta kohtaa, eli sun pitäisi ehkä löysentää vyötärökuminauhaa tai nauhaa, jotta housut pääsisivät hiukan alemmaksi, itse huomaan että housuvat valuvat alaspäin, kun kyykin puutarhassa (en noilla yllämainituilla jumppahousuilla vaan ulkoiluhousuilla).

      Röhnischistä tykkään senkin vuoksi että niissä on mulle tarpeeksi pitkät puntit, samaa ei voi sanoa X-merkkisistä postimyyntitrikoista, jotka kutistuvat pesu pesulta.
      Lisäksi olen ostanut Raiski-merkkiset ulkoiluhousut Prismasta pari-kolme vuotta sitten, ne on mieleiset, ja Intersportista Haglöfsin ulkoilupuvun, tosin miesten mallia kun naisten malleissa oli liian lyhyet lahkeet - LOL.

    • olkaimet

      Housut vatsamakkara ongelmaan ei ole mitään muuta ratkaisua kuin käyttää henkseleitä. Ei liian kireitä housuja tai vyötä joka saa mahan pömpöttämään vyön yläpuolelta.

      • Huoh!

        Nämä olkaintentyrkyttäjät eivät todellakaan tajua mistä tässä ketjussa puhutaan!

        Jos matalavyötäröisiin housuihin laittaa olkaimet, sitten vasta se kamelinkavio tuleekin näkyviin kun housut kiipeää ylös entistä voimakkaammin.

        En käytä olkaimia vaan korkeavyötäröisiä housuja. Aloittaja siis kyseli mistä sellaisia löytyy. Minunkin on vaikeuksia löytää sellaisia. Olkaimia en hanki sen vuoksi että matalavyötäröiset housut roikkuisivat sitten puolivälissä mahaa kun olkaimet olisi tarpeeksi löysällä.

        Mistä nämä olkaintentyrkyttäjät löytävät naisten käyttöön tyylikkään näköisiä olkaimia. Joskus kauan sitten vielä löytyi kapeita ja lähes huomaamattomia olkaimia naistenkin käyttöön. Nyt sellaisia ei ole vaan olkaimet ovat leveitä ja näyttävillä kuvioilla tai väreillä varustettu ja tarkoitettu selvästi miehille ja jätettäväksi näkyviin.


      • olkaimet
        Huoh! kirjoitti:

        Nämä olkaintentyrkyttäjät eivät todellakaan tajua mistä tässä ketjussa puhutaan!

        Jos matalavyötäröisiin housuihin laittaa olkaimet, sitten vasta se kamelinkavio tuleekin näkyviin kun housut kiipeää ylös entistä voimakkaammin.

        En käytä olkaimia vaan korkeavyötäröisiä housuja. Aloittaja siis kyseli mistä sellaisia löytyy. Minunkin on vaikeuksia löytää sellaisia. Olkaimia en hanki sen vuoksi että matalavyötäröiset housut roikkuisivat sitten puolivälissä mahaa kun olkaimet olisi tarpeeksi löysällä.

        Mistä nämä olkaintentyrkyttäjät löytävät naisten käyttöön tyylikkään näköisiä olkaimia. Joskus kauan sitten vielä löytyi kapeita ja lähes huomaamattomia olkaimia naistenkin käyttöön. Nyt sellaisia ei ole vaan olkaimet ovat leveitä ja näyttävillä kuvioilla tai väreillä varustettu ja tarkoitettu selvästi miehille ja jätettäväksi näkyviin.

        Varustelekassa Vihdintiellä on pitkä hyllyrivi täynnä erilaisia henkseleitä jotka ovat ylijäämätavaraa, laadukkaita ja halpoja. Löytyy myös poikkeuksellisen kapeita malleja ja kaikki ovat hyvin hillittyjä ja kuviottomia. Mutta ennenkaikkea vanhanajan hyviä nappihenkseleitä parilla eurolla (nappilenkit aitoa nahkaa, metallisoljet pituudensäätöön, ei muoviosia). Sellaiset pitävät housut tasaisimmin ylhäällä eivätkä riko kangasta kuten klipsihenkselit, ja sopivat korkeavyötäröisiin housuihin jotka muuten meinaavat aina valua alas siten että lahje menee lopulta kantapään alle, jos ei housujen asentoa jatkuvasti korjaile.


      • ap.
        olkaimet kirjoitti:

        Varustelekassa Vihdintiellä on pitkä hyllyrivi täynnä erilaisia henkseleitä jotka ovat ylijäämätavaraa, laadukkaita ja halpoja. Löytyy myös poikkeuksellisen kapeita malleja ja kaikki ovat hyvin hillittyjä ja kuviottomia. Mutta ennenkaikkea vanhanajan hyviä nappihenkseleitä parilla eurolla (nappilenkit aitoa nahkaa, metallisoljet pituudensäätöön, ei muoviosia). Sellaiset pitävät housut tasaisimmin ylhäällä eivätkä riko kangasta kuten klipsihenkselit, ja sopivat korkeavyötäröisiin housuihin jotka muuten meinaavat aina valua alas siten että lahje menee lopulta kantapään alle, jos ei housujen asentoa jatkuvasti korjaile.

        Hei ja kiitos vastauksista, mutta et todellakaan ymmärrä mitä tarkoitin. Minulla (ketjun aloittaja) housut nousevat ylös sieltä vatsamakkaran alapuolelta! Ulos lähtiessä vedän ne makkaran alapuolelle ja alle kilsan kävelyn jälkeen ne ovat nousseet niin ylös, että soivat jalassa. Ja samalla lahkeet näyttävät liian lyhyeltä.

        Minun siis pitäisi hankkia henkselit, jotka vetävät housuja maata kohti..


      • lahjelenkit
        ap. kirjoitti:

        Hei ja kiitos vastauksista, mutta et todellakaan ymmärrä mitä tarkoitin. Minulla (ketjun aloittaja) housut nousevat ylös sieltä vatsamakkaran alapuolelta! Ulos lähtiessä vedän ne makkaran alapuolelle ja alle kilsan kävelyn jälkeen ne ovat nousseet niin ylös, että soivat jalassa. Ja samalla lahkeet näyttävät liian lyhyeltä.

        Minun siis pitäisi hankkia henkselit, jotka vetävät housuja maata kohti..

        Samasta kaupasta löytyy myös housuja joissa on lahjelenkit.

        Voisi ajatella myös ompelevansa tavallisiin housuihin lahkeen sisäpuolelle kahdet napit (tai neljät, että lahje pysyisi tasaisemmin alhaalla), ja jostain ylijäämäkankaasta ompelee lahjelenkit ja tekee niihin napinlävet ompelukoneella. Näin lahkeet pysyvät alhaalla.

        Nilkkureita varten tarvitsee ehkä ommella lahjenapit 20cm päähän lahkeen alareunasta, jolloin sukat tulevat lahjelenkin alle ja lahje kenkien päälle.


      • lahjelenkit
        ap. kirjoitti:

        Hei ja kiitos vastauksista, mutta et todellakaan ymmärrä mitä tarkoitin. Minulla (ketjun aloittaja) housut nousevat ylös sieltä vatsamakkaran alapuolelta! Ulos lähtiessä vedän ne makkaran alapuolelle ja alle kilsan kävelyn jälkeen ne ovat nousseet niin ylös, että soivat jalassa. Ja samalla lahkeet näyttävät liian lyhyeltä.

        Minun siis pitäisi hankkia henkselit, jotka vetävät housuja maata kohti..

        Ajan säästämiseksi voi myös ommella käsin tai kiinnittää niiteillä suoraan lahkeiden sivusaumoihin kiinni nurjalle puolelle, jolloin ulospäin ei näy mitään jälkiä. Esim. 45cm pitkä joustamaton suikale 20cm päähän lahkeen alareunasta. Loppuu siihen paikkaan housujen nouseminen ja lahkeet pysyvät aina täsmälleen oikealla korkeudella.


    • Istuvat vaatteet

      Ei kukaan ole tullut ajatelleeksi ompelijaa ??? Teetä itsellesi sopivat housut! Saat taatusti just itsellesi istuvat. Itse olen kokoa 50 ja aina on istuvat vaatteet, kiitos mittojen mukaan tehtyjen vaatteiden ! Ja ei tosiaankaan ole niin kallista, kun ihmiset yleensä kuvittelee

    • Raiskin D mitoitus

      Esim.Raiskin tuotteissa D mitoituksia joista ainakin minä olen löytänyt sopivia ja tarpeeksi korkean vyötärön omaavia housuja.
      Intersportista löysin myöskin jumppahousut kokealla vyötäröllä...rohkeasti vaan kyselemään urheiluliikkeistä .

    • kamelinkynnet

      Moi ja kiitos kauheasti vastauksista! En ole löytänyt urheiluliikkeistä 50/52 kokoa. Kaikki koot loppuvat 48/50 joka on mulle hieman liian pieni. Googletin Röhnisch- merkin koska en ole aiemmin kuullutkaan siitä, asun paikkakunnalla, jossa ei ole stokkaa : ( Googlettamalla löytyi siitäkin vain kokoa 48.

      Olen löytänyt vain Seppälästä oman kokoni gollegehousut, mutta ne juuri ovat ne matalavyötäröiset jotka nousee ylös : (

      Ommella en juurikaan osaa, enkä ole edes kuullut "lahjelenkeistä" koskaan!?

      Taitaa todellakin olla järkevintä teettää ompelijalla ne housut, niin saa takuulla mieleiset eikä tavallisten vuorittomien gollegehousujen teettäminen varmaankaan ole kallista - kiitos vinkistä!

      Tämä matalan vyötärön ongelma on laaja, eikä koske vain meitä ylipainoisia. Lapseni on aivan normaalipainoinen ja sopusuhtainen enkä tahdo millään löytää hänellekään sopivia urheilu/ulkoiluhousuja. Koulussa valittavat, kun tytöillä vilkkuu takapuolivako liikuntatunnilla mutta minkä ihmeen sille voi, kun edes niissä urheiluliikkeissä ei oikein tahdo olla korkeavyötäröisiä housuja! Esim. nuorten tuulipuvun housut ovat lantiomallia! Ihan älytöntä touhua. En halua että teini-ikäinen tyttäreni kulkee tapakuoli vilkkuen : (

      • armeijan housut

        Varustelekassa myydään halvalla armeijan maastohousuja, joissa on nappihenkselit ja lahkeiden päissä jalan alle tulevat lenkit, joiden avulla lahkeet eivät pääse nousemaan. Noilla housuilla voi mielin määrin möyriä maastossa ja housujen istuvuus pysyy aina täydellisenä, niiden asentoa ei tarvitse ikinä korjata. Kun kilometrin ryömittyään pomppaa asentoon seisomaan, ovat lahkeet täsmälleen oikealla korkeudella ja housut eivät ole valuneet alas eikä ylös.

        Tuollaisia kyllä kaikkien housujen pitäisi olla.


      • Järki hoi!
        armeijan housut kirjoitti:

        Varustelekassa myydään halvalla armeijan maastohousuja, joissa on nappihenkselit ja lahkeiden päissä jalan alle tulevat lenkit, joiden avulla lahkeet eivät pääse nousemaan. Noilla housuilla voi mielin määrin möyriä maastossa ja housujen istuvuus pysyy aina täydellisenä, niiden asentoa ei tarvitse ikinä korjata. Kun kilometrin ryömittyään pomppaa asentoon seisomaan, ovat lahkeet täsmälleen oikealla korkeudella ja housut eivät ole valuneet alas eikä ylös.

        Tuollaisia kyllä kaikkien housujen pitäisi olla.

        Voisi syntyä melkoinen naurumyrsky jumpassa jos nainen menisi sinne armeijan maastohousuissa ja henkseleissä. Taitaisi ohjaaja/opettaja käskeä jumppaajan vaihtamaan päällysvaatteet jumppa-asuun.


      • ---
        Järki hoi! kirjoitti:

        Voisi syntyä melkoinen naurumyrsky jumpassa jos nainen menisi sinne armeijan maastohousuissa ja henkseleissä. Taitaisi ohjaaja/opettaja käskeä jumppaajan vaihtamaan päällysvaatteet jumppa-asuun.

        Tarvitset housut, jotka ovat reidestä väljemmät.
        Laskeutuvaa villasekoitekangasta, leveä vyötärökaitale.
        Moda-lehdessä hyviä kaavoja v. 2009, ikinä ei ongelmia kuten strech-housujen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe