Miksi: "JOS" ... tahdot olla täydellinen ?

Jeesus oli lainnoudattajan kanssa samaa mieltä siitä, että tämä tiesi käskyt, ainakin 4-5 niistä ( Mark.10:17-27) ja oli ne täyttänyt. Jeesus haastoi laintäyttäjää: "Jos tahdot olla täydellinen, niin . . . "

Että jos tahdot olla täydellinen niin vaihda lepäämisesi sunnuntaista lauantain päälle? Vai jokin aivan muuko seikka tekee täydelliseksi? Olisiko niin, että se on kovin yksilöllistä, mikä asia ketäkin sitoo, sellainen mistä tulisi luopua toisten tähden ja Jumalan kunniaksi? Katsotaan, mitä Jeesus opettaa:

Mark. 10:20
"Opettaja, kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies.
21 Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua."

Jeesus näki, että tuota täydellistä lainnoudattajaa sitoi kuitenkin rakkaudettomuus eli itsekkyys. Se oli selvä este pelastumiselle.
Sapattiasiaoli ehkä ihan ok.

Niin, jos tahdot olla rakkaudessa ja laissa täydellinen, tässä on verraton tie:

Matt. 19:21
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."

Ensin on luovuttava. Ei niin, että luovun kaikesta maallisesta hyvästä, kunhan ensin olen saanut Jeesukselta kaiken niin, etten enää tarvitse maailman tukea. Kun annetaan käsi Jumalan käteen, on ensin irrotettava keisarin kädestä. Keisari on hyvä palvelija, mutta huono herra. Jeesus on oikea Herra.

antti

9

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan moni yrittäjä mennyt ja myynyt kaiken ja lähtenyt seuraamaan Jeesusta lähetyskentille. Käyttänyt tulonsa köyhien ja hengellisesti köyhien pelastamiseen.
      Hyvä ura vaihtunut evankeliumin toteuttamiseen. Vain rakkaus saa sen aikaan.

Meistä kaikista ei ole moiseen, mutta voimme antaa varoistamme ja omaisuudestamme niin, että riipaisee. Se on ainakin täydellisyyden suuntaan.

VIIMEISTÄÄN perillä Isän luona odottaa palkinto, armopalkka.

MATTEUS 19:29
      Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän.

MARKUS 10:29
      Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
      30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.

LUUK. 18:28
      Silloin Pietari sanoi: "Katso, me olemme luopuneet siitä, mitä meillä oli, ja seuranneet sinua".
      29 Niin hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai vaimosta tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista,
      30 ja joka ei saisi monin verroin takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää".

JOHANNES 21:17
      Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?"
      Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: "Olenko minä sinulle rakas?", ja hän vastasi: "Herra, sinä tiedät kaiken. Sinä tiedät, että olet minulle rakas."
      Jeesus sanoi: "Ruoki minun lampaitani.

Joka rakastaa Jumalaa, hän ruokkii nälkäisiä.

• yksi seurakuntalaine

Adventtikirkko toimii aivan toisin, kuin Jeesus opetti.
      Se ottaa köyhältä viimeisenkin rovon Suomen adventtikirkon johtoryhmän ja Amerikassa elävien business miesten makeaan elämään.
      Adventtikirkko ei anna edes köyhille jäsenilleen rahallista apua. Korkeintaan EU:n
      rahaoittaman ruokapaketin adventtikirkko voi jakaa jäsenilleen ja senkin paketin usein niille seurakuntalaisille, joilla on jo kaikkea yllin kyllin.

• iloinen antaja

Oletko sinä joutunut ryöstön kohteeksi adventtikirkossa?

Minulta ei koskaan ole viety mitään väkisin vaan ihan omasta halustani olen antanut sen minkä olen itse halunut antaa. Ikinä ei kukaan ole muistututellut antamistenkaan suhteen. Jo liki 30v jäsenenä.

• varo kieltäsi

Sinä olet valheen puhuja, etkä seurakuntalainen.

Sinä itse toimit toisin kuin mitä Jeesus opetti, vai onko tuo oma valheellinen puheesi lähimäisen rakkautta?

• Se riittää,

että pitää omantuntonsa puhtaana?

• 11777222

Antille ja muille. Sinun on luovuttava kaikesta,myös omasta elämästäsi, vasta tämän jälkeen kelpaat seuraamaan Jeesusta.

• evlut

Voipi luulla maailmallisesti, että omatunto on puhdas. Vain Jeesuksen ristintyö ja pyhähenki voi puhdistaa oikeasti omantunnon.

• 11777222 kirjoitti:

Antille ja muille. Sinun on luovuttava kaikesta,myös omasta elämästäsi, vasta tämän jälkeen kelpaat seuraamaan Jeesusta.

### Antille ja muille. Sinun on luovuttava kaikesta,myös omasta elämästäsi, vasta tämän jälkeen kelpaat seuraamaan Jeesusta. ###

Näinhän se on! Kun kiiruhdan ihanaan sapattikouluun ja jätän bussista myöhästyneen sinne pysäkilleen herran haltuun, ei Jumala puhu minulle hyvässä sapattikokouksessa muusta kuin heitteillejätöstä ja vilkuilen alati taakseni, että ei kai vain se päässyt sittenkin kokoukseen ja tuijota minua pettyneenä. En saa mitään irti hyvästä opetuksesta.

• evlut kirjoitti:

Voipi luulla maailmallisesti, että omatunto on puhdas. Vain Jeesuksen ristintyö ja pyhähenki voi puhdistaa oikeasti omantunnon.

Amen!

"Voipi luulla maailmallisesti, että omatunto on puhdas. Vain Jeesuksen ristintyö ja pyhähenki voi puhdistaa oikeasti omantunnon."

1. Joh. 3:20
        että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

1. Missä synti on suureksi tullut, missä synti on suureksi tullut, siellä
        armo suurempi on, siellä armo suurempi on.Oi armon suuri Herra,
        sinä täytät työsi taas, että syntinen, painunut maahan, Sinun voimasta
        nousta saa, että syntinen, painunut maahan, Sinun voimasta nousta saa.

2. Missä synti vain kauhistaapi, missä synti vain kauhistaapi, siellä
        armo lohduttaa, siellä armo lohduttaa. Oi armon suuri Herra…

3. Missä syntinen Jeesusta huutaa, missä syntinen Jeesusta huutaa,
        siellä taivaasta vastataan, siellä taivaasta vastataan. Oi armon suuri…

4. Jeesus syntimme kaikki maksoi, Jeesus syntimme kaikki maksoi,
        Hänen verensä puhdistaa, Hänen verensä puhdistaa. Oi armon…

http://www.youtube.com/watch?v=8-3jf3Vj850

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      600
      2136
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1078
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      19
      1008
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      887
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      79
      795
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65