Ei ole kuin ajan kysymys, milloin kirkko kohtaa seuraavan laajan erobuumin. Nyt on vuosi aikaa siitä kun viimeksi "räjähti". Kirkon kanta homoihin on se, että laitetaan vilkku vasemmalle, ja käännytään oikealle. Eli siitä ei ota selvää erkkikään, ja sitten vielä ihmetellään kun kirkon perälauta vuotaa pahemman kerran.
Myös kirkon härski rahastus on sellainen asia jota en hyväksy. Kaikki sen papit ovat kovapalkkaisia palkkapaimenia, jotka saarnaavat vain, ja ainoastaan rahan voimalla.
Viime sodassa kenttäpapit valehtelivat sen minkä ehtivät ja yllyttivät nuoria poikia tappamaan vihollisiaan. Esim. isäni erosi heti kirkosta kun sota oli ohi. Häntä ällötti pappien todella hävytön toiminta.
Uusi eroaalto tulee varmasti
11
99
Vastaukset
- niin tai näin
Tuota noin, nyt on tutkittu, että kirkosta eroavat ovat agnostikkoja. He eivät siis eroa kirkon "suvaitsemattomuuden" takia, vaan kun asia ei kiinnosta. Lisäksi on toki kapinoitsijoita tyyliin, "jos kirkko ei tee sitä kuin haluan, eroan" ja sitten ryhmittymä niitä, jotka arvelevat kirkon opetuksen olevan menossa pikkasen pieleen, joten vaihdetaan kirkkokuntaa etc.
Syyt eroamiseen eivät ole yksiselitteiset.
Ruotsissa, liberaaliteologian tultua valtaan, ihmiset yhä vaan eroavat. Ei mitään vaikutusta eroamislukuihin. Ja näin on, usko tai älä. - qwduiioqweop
Mistähän karppa" löytää ne kovapalkkaiset papit? Minä olen 58-v. ja 34 vuotta pappina ollut. Bruttopalkkani on pienempi kuin suomalaisten keskipalkka, mikä on noin 3.100 €/kk.
- karppa..
En ole koskaan saanut 3100 euroa/kk, edes bruttona. Siihen aikaan kun vielä verotiedot voi lukea veropörssistä täällä paikkakunnalla missä asun papin verot olivat 40 000 euroa vuodessa. Eli meni reippaasti yli tuon mainitsemasi keskipalkan. Ja tämän kyseisen papin homma oli, että kerran viikossa saarnasi kirkossa. Muuta ei tehnyt, ja oli jatkuvasti vielä lomilla. Siitä tulee melkoinen tuntipalkka leipäpapille.
- FUCKIFUU
Palkkasi on siis 50% enemmän kuin kansalaisten mediaanipalkka. Eli palkka jonka alle jää puolella suomalaisista duunareista. Eli saat 50% enemmän palkkaa kuin puolet suomalaisista.
- Pulassa olen
Hyvänen aika, onko suomalaisten keskipalkka jo 3100 e/kk?
Minun pitäisi tehdä vähintään 2 työtä (kokopäiväisesti) naisenpalkallani, että pääsisin tuollaisiin ansioihin. Osaan viittä kieltä. (Äidinkieleni suomen lisäksi.) Ikää on liikaa, että pääsisin minnekään töihin, edes "hantti"hommiin.- FUCKIFUU
Keskiarvopalkka on todellakin 3100e/kk koska maassa on todella hulppeita ansiotuloja saavia (satojatuhansia euroja)
Sen sijaan mediaanipalkka jää hieman reiluun pariin tonniin. Mediaanipalkka on se jonka alle saa puolet suomalaisista ja puolet kansalaisista enemmän.
Milloin käyttää mediaania ja milloin keskiarvoa. Keskiarvoa tulee käyttää silloin kun jakauma ei ole vino vaan symmetrinen. Kaikki tietävät että jo vuosia Suomessa palkkarakenne on vinoutunut "köyhä köyhtynyt ja rikas rikastunut"
joten paras kuvaaja on mediaanitulo.
- fgjszfj
Joko kirkko hyväksyy vasenkätisyyden? Entäpä ministeri Räsänen? (Kirkko ei tietysti ole vastuusaa hänen höpinöistään. Säästän teiltä vaivan ja myönnän sen itse heti kärkeen.)
Tänään tuli YLEn kuuluisan Homoilta-keskusteluohjelma aiheuttaman kirkosta eroamisen aallon vuosipäivän kunniaksi "muisteliota" asian tiimoilta.
Räsänen sanoi jotenkin siihen tapaan, että kaikila meillä on huonoja taipumuksia, mutta ne on pidettävä kurissa. Homot kelpaavat kyllä esim. järjestöjen, instituutioiden (kirkko mukaan lukien) ja harrastepiirien jäseniksi, mutta he eivät saa toteuttaa syntisiä taipumuksiaan, perversioitaan ( minun sanavalintani, ei R:n). Eli pitäisi pakottaa itsensä heterosuhteeseen, eli pitäisi kieltää itsensä, tai olla harrastamatta seksiä kokonaan.
Ilmeisesti vasuritkin sitten hyväksytään kouluun ja kirjailijoiksi ja taiteilijoiksi piirtäjiksi, kunhan käyttävät oikeaa kattään? - Pakko vitsailla
Enpä tiedä, kirkko on alkanut vaikuttaa pikkuhiljaa, ettei se hyväksy enää oikeakätisyyttä....
karppa.. sanoi :
Kirkon kanta homoihin on se, että laitetaan vilkku vasemmalle, ja käännytään oikealle.
________
Voimassaolevan kirkkojärjestyksen mukaan homot ja lesbot ovat kauhistuksen
tekijöitä.
Se on toi vilkkuvalon hallinta näköjään vähän vaikeeta.
Älkää tekään papit uskoko aivan kaikkia mäkisen plus kumppaneiden
suoranaisia valheita - ja tässä vetoan edelleenkin kirkkojärjestyksen ensimmäiseen pykälään.
Niin tekivät ,mutta eräs vanha pappi tunnusti minulle , että taisi se olla väärin.
Jollette ole niin lopettakaa tuon synnillisen instituution tukeminen verorahoillanne.- yu
Sinä päivänä jona mies-tai naispari vihitään kirkon alttarilla,eroan kirkosta,tosin välillä itsekin ihmettelen,miksi en ole sitä jo tehnyt.Roikun kuitenkin jonkin aikaa vielä mukana.....
Eroaaltoja kirkosta on ollut nykyaikana aika ajoin. Syyt ovat vaihdelleet. Itse erosin aikoinaan, kun en kokenut enää tarvitsevani kirkkoa, lapsetkin oli jo kastettu, oli silläkään merkitystä tai ei.
Eli jos kirkko alkaa suhtautua homoihin kuten heteroihin ja erot siitä lisääntyvät, niin se on sitten sopiva eroamisen aika sellaisille, jotka haluvat pitää homot kaapissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790