.....vihkimissuostuvuuden takia?
Room.16:17-18. "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet".
Sisältääkö se kehotuksen vetäytyä heidän läheltään pois?
Toisaalla Raamatusta luin muutama päivä sitten kehotuksen erottaa sekkainen henkilö pois asemastaan, joka ei opeta Raamatun mukaan.
Suomen kirkko ei kuitenkaan erota Raamatunvastaisesti puhuvaa pappia. Johtuuko se pappien suuresta lukumäärästä, jotka ovat mukana saamassa aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka olemme Raamatusta saaneet?
Onhan näitä kohtia Raamatussa pilvin pimein, jotka sanovat, että väärä oppi on kadottavaa.
Kirkosta eroaminen on minulle vaikea paikka. Haluaisin olla kirkossa, muta omatunto soimaa kun meillä on pappeina kirkossa niin suuri joukko heitä, jotka selvää Raamatun sanaa vastoin ovat valmiina vihkimään homoavioliittoja. Sen ajatteleminen koskee mahaan.
Sopiiko tämä Suomen kirkkoon papiston homoavioliittoon.....
17
106
Vastaukset
- välimuotoieivoiolla
Samaa olen miettinyt muutaman vuoden ajan itsekin. Lähtöhetkeä odotellen, koska jokin sanoo mulle, että se päivä tulee kun kirkossa aviopari vihitään ja avioparina on Mika ja Markus. Silloin on mun eronhetki tullut.
Tämä jae kuvaa omaa tunnelmaani, että joko olisi tässä ja nyt eron hetki. Joko noiden pappien puheet riittäisi kun pappien joukko vaan kasvaa niiden osalta, jotka ovat valmiit vihkimään miehen miehen kanssa:
Minä mietin ja mietin ymmärtääkseni kaiken tämän, mutta se oli minulle liian vaikeaa. Ps. 73:16.
Ainakin sen osaa pitää varmana juttuna, että kun kirkko VIRALLISESTI sen hyväksyy niin sitten minäkin eroan virallisesti kirkosta. Viimeistään.- EL.a . k:IM
välimuotoieivoiolla
Mäkin alan siinä vaiheessa kyselee faijjalta lupia, että saisin erota kirkosta, jos alkavat homoja vihkimään.
Onko jo tehty kysely siitä, kuinka moni pappi olisi valmis nimenomaan vihkimään samaa sukupuolta olevan parin? Kannattaa muistaa, että parisuhteen puolesta rukoileminen tai sen siunaaminen on eri asia kuin avioliittoon vihkiminen.
Mikäli Suomeen tulee sukupuolineutraali avioliitto, tulee kirkolla säilymään oikeus päättää omista toimistaan. Eli ei kirkossa oikopäätä siirrytä vihkimään samaa sukupuolta olevia. Ei tämä ole kuule kirkossa ollenkaan niin itsestäänselvä ja yksioikoinen asia kuin mitä sinä tunnut ajattelevan.
Tuntuu hyvältä kuulla, että kirkko on sinulle rakas ja että haluaisit pysyä jäsenenä. Toivon, että voisit nähdä kirkon myös muussa valossa kuin parisuhde-etiikan linnakkeena. Toivon, että voisit edelleenkin saada sanan ruokaa sielullesi, että kirkko olisi sinulle paikka, jossa julistetaan sovituksen sanaa ja jossa kristittyjen yhteys virvoittaa sinua. Mutta totta kai sinun on kuunneltava sisintäsi ja toimittava niin, että olet rauhassa paitsi Jumalan myös itsesi kanssa.
Aija-pappiAija sanoi :
Kannattaa muistaa, että parisuhteen puolesta rukoileminen tai sen siunaaminen on eri asia kuin avioliittoon vihkiminen.
Ainakin Sonja olisi valmis kiljuen vihkimään homoparit.
Kuinka ison osan Raamatusta papit voivat talloa jalkoihinsa ennenkuin
voidaan sanoa heidän saarnaamansa evankeliumin olevan vailla
perustusta.
Olisitko itse valmis vihkimään homoparit kirkossa?
_____
Tuossa Sonja Turusen sanomaa.
http://meidankirkkoommemahtuu.blogspot.com/
Ihan millä perusteella tahansa en vihi ketään. Itse olisin valmis vihkimään samaa sukupuolta olevia, mutta toimin kirkon virallisen käytännön mukaan.
pappi Sonja
Dara kyseli muidenkin pappien mielipidettä avausviestissä esitettyyn kysymykseen. Omasta puolestani voin myös sanoa, että olisin valmis vihkimään homoparin avioliittoon. En tietenkään millä tahansa perusteella, niin ei vihitä ketään, vaan perustellusti.
Vilppu H.
pappi
____________________________________________________________pertsa2012 kirjoitti:
Aija sanoi :
Kannattaa muistaa, että parisuhteen puolesta rukoileminen tai sen siunaaminen on eri asia kuin avioliittoon vihkiminen.
Ainakin Sonja olisi valmis kiljuen vihkimään homoparit.
Kuinka ison osan Raamatusta papit voivat talloa jalkoihinsa ennenkuin
voidaan sanoa heidän saarnaamansa evankeliumin olevan vailla
perustusta.
Olisitko itse valmis vihkimään homoparit kirkossa?
_____
Tuossa Sonja Turusen sanomaa.
http://meidankirkkoommemahtuu.blogspot.com/
Ihan millä perusteella tahansa en vihi ketään. Itse olisin valmis vihkimään samaa sukupuolta olevia, mutta toimin kirkon virallisen käytännön mukaan.
pappi Sonja
Dara kyseli muidenkin pappien mielipidettä avausviestissä esitettyyn kysymykseen. Omasta puolestani voin myös sanoa, että olisin valmis vihkimään homoparin avioliittoon. En tietenkään millä tahansa perusteella, niin ei vihitä ketään, vaan perustellusti.
Vilppu H.
pappi
____________________________________________________________Linkki noiden "vihkijöiden" teksteihin :
Sonja Vilppu
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10000407- Balttis
Jeesuksenhan tulisi yksin olla kristityn, eli Kristuksen kantajan sydämmessä se rakastettu kuningas ja Herra, jota tulee kuulla ja seurata, eikä suinkaan, kulloiseenkin aikaan mukautava kirkko, jota monarkisen pappeuden omaavana institutiona ei koko Raamattu edes tunne tai tunnusta olemassa olevaksi, ellei huomioda Ilmestyskirjassa esitettyä Suurta Porttoa, joka uskonnollis-poliittisena haureuden harjittajana on myös historiallisesti juovuksissa martyyrien verestä.
Lisäksi luonnon vastaisten, ja Raamatun syntisiksi suhteiksi ilmoittamien parisuhteiden siunaaminen ei ole mikää eri asia kuin avioliittoon siunaaminen, vaan kyseessä on nimenomaan synnin siunaaminen, ja sille hyväksynnän osoittaminen tavalla jota ei voidan näitä suhteita kohtaan, Jumalan sanasta osoittaa. Ei kaiketi silti Jumalan sanaa voi pitää rakkaudettomana ilosanomineen, vai kuinka?
Nykykirkon johto on taas omaksunut Jumalan sanasta poiketen, tarvitsevansa säilyäkseen institutiona keskuudessamme, sellaisen rakkauden monimuotoisuuden hyväksynnän ja siunaamisen, mitä Jumlan sana ei enää rakkaudeksi tunnusta, kuten homo ja lesborakkaus, vaan se kutsuu niitä luonnonvastaisuuksiksis ja synniksi. Tätä tosiasiaa ei luterilaisen lahkokirkon johto pysty miksikään muuttamaan maailmojasyleilevällä väärän profeetan määkimisellään.
Jumalan lapset tuntevat kyllä hyvän paimenen äänen, ja vierasta he eivät seuraa, ja tämä on asisssa kaikkein tärkeintä - ja suuri onni onnettomuudessa. - Uskisss
Homoparisuhteen puolesta rukoilu on tekopyhää toimintaa ja ajatukseltaan vastaa homoliiton vihkimistä.
Kuten tässä Aija-pappi kertoi, että sitä on tutkittu, moniko pappi on valmis vihkimään homoparin. Minulle tämä kertää suoraan sen, moniko pappi on leipäpappi ilman riittävää uskoa.
- 70% naispapeista
"Ihan millä perusteella tahansa en vihi ketään. Itse olisin valmis vihkimään samaa sukupuolta olevia, mutta toimin kirkon virallisen käytännön mukaan.
pappi Sonja "
Sonja ainakin odottaa sitä hetkeä kuin kettu juustonpalaa variksen suusta.
Lähde: Linkin alkupään vastaus.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10000407 Mahaan sattuu sanoi :
Kirkosta eroaminen on minulle vaikea paikka.
_________
Ei se ollut minullekaan helppoa,mutta Jumala pitää huolen myös erakkolampaistaan.
Kaikki papittaret täällä kannattavat mäkisen homoteologiaa - Aija papista en tiedä , mutta parisuhteen siunaaminen tarkoittaa synnin(kauhistuksen)
siunaamista.Syntielämän jatkumisen puolesta rukoileminen tarkoittaa
että myös pappi syyllistyy herjaukseen.
On syytä kaikkien uskovien jättää tuo Jumalaa herjaava yhteisö.
Ilmestyskirja:
18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa- Kaikki aikanaan
Niin, lähtö tulee kirkosta, jos siellä ruvetaan homoja vihkimään. Luulen kyllä, että moni uskova pappikin lähtee sieltä. Silloin on pakko perustaa uusia seurakuntia ja uskon, että ei noissa seurakunnissa ole papeistakaan pulaa. (vrt. Luther-Säätiö)
- Palkkapappeus
"uskon, että ei noissa seurakunnissa ole papeistakaan pulaa"
Ei tule olemaan. Pikemminkin tulijoita on liikaa. Moni uskova pappi jää työttömäksi, ei kansa paljoa sanankuulossa käy.
Tai sitten nuo sanauskolliset jatkavat suojatyöpaikoissaan ja nostavat palkkaa porttona pitämältään kirkolta.- Viesti ylhäältä
Itse en ole luthersäätiöläinen, mutta kommenttisi on suorastaan naurettava, että juuri he olisivat niitä suojatyöpaikkapappeja....
En aio kommentoida asiaa enempää.
- signed by Israel
Oletteko ajatelleet miksi voimakas eksytys kohdistuu juuri naispappeihin?
- yu
Olen ajatellut ja olen tullut siihen yksinkertaiseen johtopäätökseen että S.aatanan on helpompi pettää nainen kuin mies.Näinhän kävi Eevallekin paratiisissa ja tulee edelleen käymään.Ei Raamattu turhaan kiellä naiselta papinvirkaa.Lopuksi JÄLLEEN kiitokset Pertsalle,jonka vastaansanomattomat argumentit Raamatun mukaisesti jyräävät kaiken harhaopin allensa.
- Näin on
Niin, Eeva se siellä paratiisissa kuunteli käärmeen ääntä...
Eihän ole todellakan mikään ihme, että juuri nainen oli se käärmeen pettämä. Siihen sopii, että juuri nainen on Jumalan mukaan 60 % halvempi kuin mies.
Siihen sopii myös se, että naiset eivät Raamatussa saa pitää useita miehiä, mutta miehillä saa olla vaimoja niin paljon kuin haluavat.
Siihen sopii sekin, että mies luotiin ensin, sitten mietittiin kumppaniksi eläintä, ja vasta sen jälkeen tuli nainen. Ja naisia kiellettiin menemästä temppeliin, ei suinkaan miehiä. Kun parissa kohdassa miesjoukko tulee pitelemään pahoin toisia miehiä, esim. Loot-mies tarjosi omia tyttöjään, joille sai tehdä ihan mitä vaan.
Jeesuksellakaan ei ollut naisia opetuslapsina, Paavali pitää naisia, etteivät edes pelastu kuin synnyttämisen kautta. Niin kurjaa oli naisilla Raamatun aikaan, että uskon kaiken takana olevan patrialkaalisten miesten. Ja ikäväkseni huomaan tälläkin palstalla olevan ihmisiä, jotka kannattavat Raamatun mallia naisten pitämisestä halvempiarvosena.
- EL.a . K.IM
Mahaan sattuu
Mä voin puhaltaa masupipin pois :)
Ei sun tarvitse olla siitä huolissasi, jos ne meinaa alkaa hinureita vihkimään.
Jeesuskin diggaili käydä kaikis mestoissa, missä oli huorintekijöitä, ja muita höpönassuja :)
Èi terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.`.
Mutta joo.
Kirkolla ei ole lupaa vihkiä homopareja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843402- 252014
- 1941924
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3411316Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell841279Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137- 82923
Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12915Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23845Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790