Onko taivaassa todelliset kehot?

Ihmisillä on monenlaisia käsityksiä taivaasta. Jotkut uskovat että he istuvat pilven reunalla soittamassa harppua, ja monia muita kummallisia käsityksiä on ihmisillä taivaasta.

Raamattu kertoo että Jeesuksen tulessa hakemaan täältä omansa hän muuttaa meidän ruumiimme tästä alennustilasta oman kirkastetun ruumiin kaltaiseksi.

Minkälainen Jeesuksen ruumis sitten on nykyisin?

Kun Jeesus nousi kuolleista, hän kulki lukittujen ovien läpi yläsaliin, johon hänen opetuslapsensa olivat kokoontuneet.
Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: Rauha teille.
Mutta heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä aaveen.
Mutta Jeesus sanoi heille: Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani: minä tässä olen, ei kukaan muu.

Hän pyysi heitä koskettamaan itseään, koska kuten hän sanoi: Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan.
Ja hän sanoi. Onko teillä mitään syötävää? Joku antoi hänelle palan kalaa, ja hän söi sen heidän nähdensä. Luuk. 24:36,43.
Jeesus halusi heidän tietävän että hänellä oli todellinen fyysinen keho.

Ennen lähtöään tämän maan päältä Jeesus kertoi että hän menee valmistamaan heille asuinsijaa. Hän sanoi, vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin saisitte olla siellä missä minä olen. Joh.14:3.

Minun tahdon on olla Jeesuksen kanssa siinä unelmien maassa missä ei ole enää sairautta tai kuolemaa, jossa kaikki entinen on mennyt.
Mitä taivaaseen pääsemiseen sitten vaaditaan? Se on hyvin yksinkertaista. Hyväksy Jeesus syntiesi sovittajaksi ja hyväksy palvella häntä uuden maan kansalaisena. Jeesus pitää huolen, että pääset sinne.
Minä olen tehnyt niin. Sovitaan, että nähdään unelmien maassa!

46

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Minun tahdon on olla Jeesuksen kanssa siinä unelmien maassa missä ei ole enää sairautta tai kuolemaa, jossa kaikki entinen on mennyt.
      Mitä taivaaseen pääsemiseen sitten vaaditaan? Se on hyvin yksinkertaista. Hyväksy Jeesus syntiesi sovittajaksi ja hyväksy palvella häntä uuden maan kansalaisena. Jeesus pitää huolen, että pääset sinne.

• >>Jeesus sanoi, että kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsikksi, niille jotka uskoivat hänen nimeensä.

• jar-lex

Taivaassa ei maan vetovoima vaikuta,eikä näinollen naisten tarvitse käyttää push-up liivejä, minä ja jarlau olemme innoissamme.

• elämänpuu ja kerubi

Miekkaoppi, on Sana, Jumalan sana.

24. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

/////// jar-lex

Mitenkäs sinä sinne tuvanpuolelle meinaat kontata tuolla kirjoituksellasi.
        Jo jokaisesta sanasta ja mielikuvasta teet tiliä ja mitäpä pääsyoikeuteesi sana sanoo?

Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani.

Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

27. Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

ts. sinä vaellat lihassa, omissa vaatteissasi, ja taivaassa ei ole miestä eikä naista, eli ei mennä miehelle.

• jar-lex
        elämänpuu ja kerubi kirjoitti:

Miekkaoppi, on Sana, Jumalan sana.

24. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

/////// jar-lex

Mitenkäs sinä sinne tuvanpuolelle meinaat kontata tuolla kirjoituksellasi.
        Jo jokaisesta sanasta ja mielikuvasta teet tiliä ja mitäpä pääsyoikeuteesi sana sanoo?

Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani.

Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

27. Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

ts. sinä vaellat lihassa, omissa vaatteissasi, ja taivaassa ei ole miestä eikä naista, eli ei mennä miehelle.

kerubille

Luemme Raamatusta...

Rakkauden palmupuu
        6 (7:7) Mies: Miten kaunis, miten ihana oletkaan, rakastettuni, riemuni! [Jes. 35:2]
        7 (7:8) Sinun vartalosi on kuin palmupuu, sinun rintasi ovat sen tertut.
        8 (7:9) Minä ajattelen: tuohon palmuun minä nousen, sen hedelmiin minä tartun! Kuin rypäletertut ovat sinun rintasi, hengityksessäsi on omenan tuoksu,
        9 (7:10) sinun suusi maistuu jalolta viiniltä, joka kiihdyttää rakkauttani ja kostuttaa uinuvien huulet.
        10 (7:11) Neito: Minä olen rakkaani oma, minuun hän tuntee halua! [Laul. l. 2:16, Laul. l. 6:3]

Tule kedolle, rakkaani!
        11 (7:12) Neito: Tule, rakkaani! Tule kanssani kedolle, tule hennapensaiden keskelle yöksi! [Laul. l. 2:16, Laul. l. 6:3]
        12 (7:13) Aamulla lähdemme viinitarhoihin katsomaan, joko viiniköynnös versoo ja nuput aukenevat, joko kukkii granaattiomenapuu. Siellä annan sinulle rakkauteni. [Laul. l. 6:11]
        13 (7:14) Lemmenmarjat levittävät tuoksuaan, kaikki herkut ovat tarjolla ovellamme, uudet ja vanhat. Rakkaani, sinulle ne olen säästänyt!

• Hei

Ihmisen on tunnettava itsestään jollakin tavalla se entinen uudessa maassakin, koska ei olisi mitään loogista ja rationaalista antaa tässä ajaksi palkaksi elämä, jos ihminen olisi kokonaan jotakin muuta uudessa maassa.

Jos uudessa maassa ei olisi mitään entisestä ihminen olisi kokonaan uusi ja ei mitään palkkiota siis maan päällisestä.

Ihmisen on siis oltava se entinen ja sama jollakin tavalla että koko raamatun
      logiikka voittopalkinnosta pelaisi.

Uudessa maassa ei menneitä muistella, niinkin on, Jes 65:17.
      Tuossa kuitenkin tapahtuu siten ettei maan itkuja enää muistella, ne unohtuvat. Ihminen saa iloita voitostaan ja ymmärtää että on sen tienannut maan päällä Kristuksen ansioilla yksin.
      Yksin uskosta, yksin armosta.

Mikään muu ei voi olla mahdollista jos ajatellaan koko raamatun
      pelastussanomaa.

Jumala ei voi viilata täällä linssiin että "olkaa hurskaat täällä niin saatte elämän" jos ihminen olisi uudessa maassa kokonaan jotakin uutta muuta, niin uusi luomus siis ettei menneellä olisi mitään merkitystä ja mitään menneestä ei tietäisi.

Jotakin vanhaa on siis pakko olla mukana uudessakin luomuksessa sielläkin että ihminen olisi se sama vanha veikko tai liisa kuitenkin, you know.

Yst. jari

• 1.Kor.15

47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
      48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
      49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

Ehkä taivaan käytävillä saattaa tulla vastaan tuttu, jos sinne saakka joskus päästään.

• ,.-

Todelliset? Kyllä on.

Eivät fiktioita.

• Lisäys keskusteluun;

Unohdin mainita että taivaspaikka on pyhillä väliaikainen olotila.
      Itse asiassa tuo aika kestää sen ajan kuin Ilm 20 kertoo.

Jumalan tarkoitus on uusi maa, tämä pallo tehdään siis uudeksi eedeniksi.
      Ilm 21.

Kuitenkin ihminen voi mahdollisesti ottaa sellaisenkin olomuodon uudessakin maassa, että on kuin enkeli, joka voi vierailla sitten muilla planeetoilla.

Että tommosta. Ei tuon kummempaa noissa asioissa.

yst. jari

• "Jumalan tarkoitus on uusi maa, tämä pallo tehdään siis uudeksi eedeniksi.
        Ilm 21."

Et sitten olekaan (ainakaan salolainen) adventisti? Keskustelussa Salon adventistin kanssa Seraja-m55, joka sanoo olevansa sikäläisiä vastuunkantajia, toteaa, että adventistit uskvoat tämän Maan tuhoutuvan, kun uskovat otetaan pois ja luodaan täysin uudet taivaat ja uusi Maa uskovaisten ikuiseksi asuinsijaksi, taivaan ollessa tuhatvuotinen pakolaispaikka heille.

Vai onko teilla kahdenlaista mieltä asiasta?

• AnttiVKantola kirjoitti:

"Jumalan tarkoitus on uusi maa, tämä pallo tehdään siis uudeksi eedeniksi.
        Ilm 21."

Et sitten olekaan (ainakaan salolainen) adventisti? Keskustelussa Salon adventistin kanssa Seraja-m55, joka sanoo olevansa sikäläisiä vastuunkantajia, toteaa, että adventistit uskvoat tämän Maan tuhoutuvan, kun uskovat otetaan pois ja luodaan täysin uudet taivaat ja uusi Maa uskovaisten ikuiseksi asuinsijaksi, taivaan ollessa tuhatvuotinen pakolaispaikka heille.

Vai onko teilla kahdenlaista mieltä asiasta?

Hei

Asiasta on selvä sepustus, mutta katso se VKR 1938 painoksesta.
        On käännetty siinä paremmin.

Jer 4:27 ja lue luvun alusta asti.

Semmonen ymmärrys että sama pallo, mutta uudet kujeet sitten.

yst. jari

• Annu, ei kirjautunut

Näin ajattelen minäkin. On helppoa kuvitella, miten tämän maailman puhdistus tapahtuu tulella. Kun Jeesus on hakenut omansa pois, tapahtuu tämän maailman viimeinen puhdistus, jossa synti ja kaikki sen seuraukset tuhotaan. Se tapahtuu tulella. Tämä maailma on kuin loistava tulipallo, kunnes kaikki, mitä siinä nyt on on palanut. Tämän maailman "kunnia" on viety pois. He ovat ne ihmiset, jotka ottivat vastaan Jeesuksen kautta tulevan Jumalan armon ja pelastuksen.
        Silloin toteutuu kaikki Raamatun ennustukset; kaikki mitä maassa on palaa, jumalattomat tulevat maan lannaksi, tuhkaksi, jalkojen alla, kaikki nykyajankin saastett palavat, ja maailmamme tulella puhdistettuna on pohja uudelle luomiselle, jonka Jumala suorittaa aivan itse.
        Tätä taustaa vasten ymmärrän senkin, ettei merta enää ole, vedet ovat haihtuneet taivaan tuuliin. Lopuksi uusi Jerusalem muodostaa tämän maailman keskuksen, jossa on Jumalan valtaistuin ja elämän virta, joka antaa hedelmänsä joka kuukausi ja vesi, joka luo elämää jatkuvasti. Tämä maailmamme saa suurimman kunnian, mitä on koskaan kenellekään annettu; olla Jumalan asuinsija ja me ihmiset hänen ympärillään, hänen kansansa. amen.
        On mielenkiintoista ajatella tätä, mutta ymmärräykseni jää kovin vähäiseksi, vain sen ymmärrän, mitä Raamatustani löydän. Kiitos Jumalan, että se avaa mieltäni tämänkin verran.

• Osa tietenkin jää asumaan maan päälle Jeesuksen tulemuksen jälkeen, koska vain taivaallisen hallituksen jäsenet 144 000 menevät taivaaseen.

• Hei

144 000 on vertauskuvallinen luku.
        Ei kirjaimellinen.

Pyhät kaikki on taivaassa tuhatvuotiskauden. Ilm 20 luku.

Tuhatvuotiskauden jälkeen vasta maa luodaan uudelleen, kunhan koko 20 luvun prosessi mennään ensin.

Ilm 21.

Ei Raamattu kerro mistään eriarvoisuudesta ja byrokraattisesta arvohierarkiasta, ettäkö osa taivaassa lite bättre ja sitten alhaisempi kasti maan päällä. Ei missään lue.

yst. jari

• Lisäys;

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.4

Kysymys 144 000 on jokseenkin vaikeaselkoinen koska siitä ei ole niin selvää ilmoitusta.

Oheisesta linkistä löytyy kaikki mitä olen asiasta pystynyt päättelemään kun olen huomioinut saatavilla olevaa tietoa.

yst. jari

• jarlau kirjoitti:

Lisäys;

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.4

Kysymys 144 000 on jokseenkin vaikeaselkoinen koska siitä ei ole niin selvää ilmoitusta.

Oheisesta linkistä löytyy kaikki mitä olen asiasta pystynyt päättelemään kun olen huomioinut saatavilla olevaa tietoa.

yst. jari

### Kysymys 144 000 on jokseenkin vaikeaselkoinen koska siitä ei ole niin selvää ilmoitusta. ### (jari)

MINUN MIELESTÄNI Jumala ei tahdokaan toistaiseksi antaa tämän selvempää tietoa Onhan tämäkin seikkaperäistä faktaa ja Jumala varmasti jo tietää edeltä noiden 12 x 12000 nimet ja sotut.

Ilm. 7:2
        Ja vielä näin yhden enkelin, joka nousi idästä kantaen elävän Jumalan sinettiä. Hän huusi kovalla äänellä noille neljälle enkelille, joille oli annettu valta hävittää maata ja merta:
        3
        "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." [Hes. 9:4,6]
        4
        Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän.
        Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
        5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta,
        Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
        6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
        7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
        8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja
        Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.

Ja huomatkaa tämäkin: Daanin tilalla on Manasse, niinkuin Jumala oli jo ammoisina aikoina julistanutkin, että sen suvun tilalle tulee Manassen suku.
        Jos Jumala olisi päättänyt sinetöidä vaikkapa 144001, se ilmaistaisiin.

Mainittiinhan Pietarin kalansaaliskin tarkkaan, 153

antti

• Eikös nämä 144 000 ole ne maasta otetut israelin 12 sukukunnasta, jotka hallitsevat Jeesuksen kanssa. Voisiko ajatella, että jonkunlainen taivaallinen "hallitus" jota Jeesus johtaa Kuninkaana?

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Eikös nämä 144 000 ole ne maasta otetut israelin 12 sukukunnasta, jotka hallitsevat Jeesuksen kanssa. Voisiko ajatella, että jonkunlainen taivaallinen "hallitus" jota Jeesus johtaa Kuninkaana?

Jatkoa edelliseen:

7:4 "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:

7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,

7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,

7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,

7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä."

• Tutki ja lue!!!
        AnttiVKantola kirjoitti:

### Kysymys 144 000 on jokseenkin vaikeaselkoinen koska siitä ei ole niin selvää ilmoitusta. ### (jari)

MINUN MIELESTÄNI Jumala ei tahdokaan toistaiseksi antaa tämän selvempää tietoa Onhan tämäkin seikkaperäistä faktaa ja Jumala varmasti jo tietää edeltä noiden 12 x 12000 nimet ja sotut.

Ilm. 7:2
        Ja vielä näin yhden enkelin, joka nousi idästä kantaen elävän Jumalan sinettiä. Hän huusi kovalla äänellä noille neljälle enkelille, joille oli annettu valta hävittää maata ja merta:
        3
        "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." [Hes. 9:4,6]
        4
        Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän.
        Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
        5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta,
        Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
        6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
        7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
        8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta,
        Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja
        Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.

Ja huomatkaa tämäkin: Daanin tilalla on Manasse, niinkuin Jumala oli jo ammoisina aikoina julistanutkin, että sen suvun tilalle tulee Manassen suku.
        Jos Jumala olisi päättänyt sinetöidä vaikkapa 144001, se ilmaistaisiin.

Mainittiinhan Pietarin kalansaaliskin tarkkaan, 153

antti

Sinun kannattaa kuunnella Erkki Luukon luentoja Ilmestyskirjaseminaarista. Siellä sinulle avautuvat nuo veljesten luonteet, jotka mainitsit. Hänellä on hyvä näkemys uudesta maasta ja siitä ketkä sinne menevät.

• Kyselevä...

Mistä sinä lappix tuon 144,000 luvun saat että ne vain menevät taivaaseen, eikös jehovalaiset opeta tuota?

• "Kyselijälle!"
        Näin sanoo Raamattu:
        7:3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan."
        7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
        7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
        7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
        7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."
        7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
        7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

• Raamatun todistus

Eikö kyselijä osaa lukea?

Sinulle on tuotu tämä raamatun maininta jo monta kertaa tässäkin viestiketjussa. LUE TUO:

. 7:4 "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:"

Noin adventistit uskovat, ja se on RAAMATUN SANAA: /ei jehovantodistajien/

Jehovantodistajilla puolestaan on sellainen käsitys, että ne 144.000 tulevat heidän oman yhteisönsä sisältä.

• Hieno kirjoitus! Toistan vain loppukaneetin . . .

## Minun tahdon on olla Jeesuksen kanssa siinä unelmien maassa missä ei ole enää sairautta tai kuolemaa, jossa kaikki entinen on mennyt.
      Minä olen tehnyt niin. Sovitaan, että nähdään unelmien maassa! ##

No sovitaan, Herran edessä! Niin pitkälle kuin meistä itsestämme riippuu ja Herran armahtavaisuudesta sekä sisimmässä elävänä pysyvästä toivosta.

Matt. 18:19
      Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.

• paljon...

7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,...

• --.,--

Missä nuo joukot ovat nyt?
        Eihän noita pyhiä näy missään.
        Et kai luule, että tuossa puhutaan muista kuin täällä elämneistä?????

• näin uskon...
        --.,-- kirjoitti:

Missä nuo joukot ovat nyt?
        Eihän noita pyhiä näy missään.
        Et kai luule, että tuossa puhutaan muista kuin täällä elämneistä?????

Pyhät nukkuvat viellä tomuvuoteillaan, Jeesuksen tulemuksessa pyhät heräävät ja he nousevat Jeesuksen kanssa yläilmoihin, samoin jotka täällä viellä elävät ja ovat olleet uskollisia uskossa loppuun asti hekin nousevat ylös yhdessä Jeesuksen kanssa.

• Fniss!

Missäkö he nyt ovat? Nukkuvat haudoissaan odottaen ylösnousemusta, kun Jeesus saapuu takaisin herättämään heidät. Osa nyt on vielä elävien kirjoissa, vaikka kovin se näkyy pienenevän pyhien joukko.

• valinta vapaus...

Se on vain piskuinen joukko jotka haluavat iankaikkisen elämän, ja se on kuin merenhiekka jotka ovat valinneet itselleen iankaikkisen kadotuksen

On valinta vapaus, haluaako iankaikkisen elämän, vai iankaikkisen kuoleman.

• valinta vapaus... kirjoitti:

Se on vain piskuinen joukko jotka haluavat iankaikkisen elämän, ja se on kuin merenhiekka jotka ovat valinneet itselleen iankaikkisen kadotuksen

valinta vapaus.lle

Ja se pieni joukko joutuu nöyrtymään ja pyytämään syntinsä anteeksi, sillä ilman sovitusta ei ole armahdustakaan.

He ovat niitä, jotka saavat tulla siitä ahtaasta portista sisälle Jumalan armosta Jeesuksen ansion tähden.

• valintavaiei
        valinta vapaus... kirjoitti:

Miksi meille ei annettu mahdollisuutta valita tulemmeko tännä maanpäälle elämään tätä peliä nimeltä elämä? Tämä valinnanvapaus on pelkkää retoriikkaa ellei tuota valintaa saanut tehdä jo ennen syntymistä tänne.? Asiallisia vastauksia kiitos.

• ei valintaa

Valinnanvapautta ei ole ihmiselle annettu sen suhteen, että synnytkö vai et.
      Sen valinnan on tehnyt Jumala.

• valintavaiei

Sanoit sen suoraa: valinnanvapautta ei ole annettu syntymisen suhteen. Eli ihmisille ei annettu täydellistä valinnanvapautta haluaako hän osallistua raamatun Jumalan mukaiseen maailma nimiseen peliin/leikkiin.

Yksinkertainen kysymys, romuttaa koko raamatun opin vainnanvapaudesta. Täydellinen Jumala joka tietää jokaisen kohtalon etukäteen ei anna todellista valinnanmahdollisuutta vaikka raamatussa niin kirjoitetaan.

Jos tämä syntymävalinta tänne olisi annettu, niin se selittäisi miksi ihmiset syntyvät niin erilaisiin olosuhteisiin. Toisille on helpompaa löytää Jumala ja toisille se taas on melkein mahdotonta. Toisten on helpompi ymmärtää miksi näin on tarkoitettu, kun toista on lyöty halollaa päähän koko elämä, niin siinä ei ymmärrystä Jumalalle riitä.

Miksi Jumala tekee niinkuin tekee ihmisille, koska Jumala on kysynyt meiltä olemmeko halukkaita osallistumaan tähän elämään ja niillä eväillä mitä hän antaa meille. Tietäisimme etukäteen pelin säännöt ja mahdollisesti hyväksyisimme ne tai sitten ei. Tietenkin tämä kaikki olisi sitten poistettu mielestämme, että peli toimisi niinkuin se toimii tällä hetkellä.

Esittämäni kysymys on oikeutettu ja toivon edelleen siihen asiallisia kommentteja. Ole kyllä vähän skeptinen ettei vastauksia tule, koska tuota kysymystä ei normaalisti esitetä, koska se romuttaa vapaanvaltaopin.

• Adamin valinta
        valintavaiei kirjoitti:

Sanoit sen suoraa: valinnanvapautta ei ole annettu syntymisen suhteen. Eli ihmisille ei annettu täydellistä valinnanvapautta haluaako hän osallistua raamatun Jumalan mukaiseen maailma nimiseen peliin/leikkiin.

Yksinkertainen kysymys, romuttaa koko raamatun opin vainnanvapaudesta. Täydellinen Jumala joka tietää jokaisen kohtalon etukäteen ei anna todellista valinnanmahdollisuutta vaikka raamatussa niin kirjoitetaan.

Jos tämä syntymävalinta tänne olisi annettu, niin se selittäisi miksi ihmiset syntyvät niin erilaisiin olosuhteisiin. Toisille on helpompaa löytää Jumala ja toisille se taas on melkein mahdotonta. Toisten on helpompi ymmärtää miksi näin on tarkoitettu, kun toista on lyöty halollaa päähän koko elämä, niin siinä ei ymmärrystä Jumalalle riitä.

Miksi Jumala tekee niinkuin tekee ihmisille, koska Jumala on kysynyt meiltä olemmeko halukkaita osallistumaan tähän elämään ja niillä eväillä mitä hän antaa meille. Tietäisimme etukäteen pelin säännöt ja mahdollisesti hyväksyisimme ne tai sitten ei. Tietenkin tämä kaikki olisi sitten poistettu mielestämme, että peli toimisi niinkuin se toimii tällä hetkellä.

Esittämäni kysymys on oikeutettu ja toivon edelleen siihen asiallisia kommentteja. Ole kyllä vähän skeptinen ettei vastauksia tule, koska tuota kysymystä ei normaalisti esitetä, koska se romuttaa vapaanvaltaopin.

valintavaiei
        Alun pitäen olosuhteet olivat ihanteelliset ihmiselle, paratiisi. Jumala muovasi ihmisen ja Adamin toiveiden mukaan sitten hänelle sopivan kumppanin. Valintaa ei Adamilla ollut omaan elämän alkuun, mutta oli sangen tyytyväinen siihen eloonsa, kun sai kumppanin ja kunnes karkotettiin paratiisista. Varmaan se on ollut tuskallista nähdä lapsensa kuolemia ja siihen mihin synti johti, että tulevat jälkeläiset joutuvat kärsimykseen. Pelastuttuamme voimme keskustella siitä Adamin ja Eevan kanssa. Jumala on lupauksen kautta antanut kuitenkin mahdollisuuden parempaan, jotka vaan jaksavat taistella Kristuksen avulla.

Nyt olemme paratiisista karkotettuja pois. Eevan ja Adamin takia. Eeva minkä menit tekemään ja tarjoamaan sitä kiellettyä hedelmää ja siitähän ne kärsimykset ovat lähteneet.
        Nyt täällä hallitsee paholainen, mutta rajatun ajan. Ihmiset syntyy erilaisiin perheisiin ja jokaiselle riittää kärsimystä, kenelle enemmän, kenelle vähemmän, mutta kärsimystä jokaiselle. Elämän pelin säännöt ovat selvät Jeesus pelastaa ja synti kadottaa.

Toivossa on vaan paratiisi vailla kipuja ja kärsimyksiä. Tähän maailmaan ei paljoa kannata toivoa antaa. Pelit alkaa olla kohta pelattu ja loppu häämöttää.

• valintavaiei
        Adamin valinta kirjoitti:

valintavaiei
        Alun pitäen olosuhteet olivat ihanteelliset ihmiselle, paratiisi. Jumala muovasi ihmisen ja Adamin toiveiden mukaan sitten hänelle sopivan kumppanin. Valintaa ei Adamilla ollut omaan elämän alkuun, mutta oli sangen tyytyväinen siihen eloonsa, kun sai kumppanin ja kunnes karkotettiin paratiisista. Varmaan se on ollut tuskallista nähdä lapsensa kuolemia ja siihen mihin synti johti, että tulevat jälkeläiset joutuvat kärsimykseen. Pelastuttuamme voimme keskustella siitä Adamin ja Eevan kanssa. Jumala on lupauksen kautta antanut kuitenkin mahdollisuuden parempaan, jotka vaan jaksavat taistella Kristuksen avulla.

Nyt olemme paratiisista karkotettuja pois. Eevan ja Adamin takia. Eeva minkä menit tekemään ja tarjoamaan sitä kiellettyä hedelmää ja siitähän ne kärsimykset ovat lähteneet.
        Nyt täällä hallitsee paholainen, mutta rajatun ajan. Ihmiset syntyy erilaisiin perheisiin ja jokaiselle riittää kärsimystä, kenelle enemmän, kenelle vähemmän, mutta kärsimystä jokaiselle. Elämän pelin säännöt ovat selvät Jeesus pelastaa ja synti kadottaa.

Toivossa on vaan paratiisi vailla kipuja ja kärsimyksiä. Tähän maailmaan ei paljoa kannata toivoa antaa. Pelit alkaa olla kohta pelattu ja loppu häämöttää.

Et ajatellut ihan loppuun asti tuota tekstiäni. Laitat ensimmäiset ihmiset syntipukeiksi sille ettei kukaan heidän jälkeläisistään saa valinnan mahdollisuutta Jumalalta haluaako vai eikö halua osallistua.

Saiko Aatami ja Eeva mahdollisuuden valita ennen syntymää haluavatko he aiheuttaa miljardien ihmisten kärsimyksen osallistumalla elämä leikkiin / peliin? Veikkaampa että kumpikaan ei olisi vastannut myönteisesti kysymykseen, haluatteko osallistua?

Täydellinen Rakkaus ei toimi epäoikeudenmukaisesti. Olisi todella epäoikeudenmukaista pakottaa osallistumaan leikkiin ilman lupaa. Eikö vain?

• ei valintaa
        valintavaiei kirjoitti:

Et ajatellut ihan loppuun asti tuota tekstiäni. Laitat ensimmäiset ihmiset syntipukeiksi sille ettei kukaan heidän jälkeläisistään saa valinnan mahdollisuutta Jumalalta haluaako vai eikö halua osallistua.

Saiko Aatami ja Eeva mahdollisuuden valita ennen syntymää haluavatko he aiheuttaa miljardien ihmisten kärsimyksen osallistumalla elämä leikkiin / peliin? Veikkaampa että kumpikaan ei olisi vastannut myönteisesti kysymykseen, haluatteko osallistua?

Täydellinen Rakkaus ei toimi epäoikeudenmukaisesti. Olisi todella epäoikeudenmukaista pakottaa osallistumaan leikkiin ilman lupaa. Eikö vain?

valintavaiei
        En laita ensimmäisiä ihmisiä syntipukeiksi sille saammeko valinnan syntyä vai ei. Se ei ole ihmisen käsissä, vaikka kuinka sanoisit, että vahingossa synnyit ei se niin ole. Se on Jumalan valinta.

Ensimmäisen ihmisen muovasi Jumala.
        Ei myöskään muutkaan ihmiset synny oman valintansa perusteella, vaan Jumalan.

Valinta oli ensimmäisillä ihmisillä sen suhteen, koska heillä oli kielto syödä hyvän ja pahantiedon puusta. Ihmisen olosuhteet muuttuivat synnin/tottelemattomuuden tähden ja ihminen karkotettiin paratiisista ja kuolema, kärsimykset tuli sen myötä ihmisen osaksi. Adam ja Eeva eivät varmaan ajatelleet loppuun asti, että kuinka suuren tuhon heidän syntinsä aiheuttaa. Tehtyä eivät saaneet enää tekemättömäksi.

Ihminen ei ole Jumalaa suurempi. Jumala on suurin ja hänen alapuolellaan on kaikki. Valinnan voimme tehdä ainoastaan sen suhteen hyväksymmekö Jumalan suunnitelman ihmisen pelastamiseksi. Otammeko sovituksen vastaan.

Kyllä Aadamille oli kerrottu, että älkää syökö sen puun hedelmää. Kuitenkin Jumala oli järjestänyt pelastussuunnitelman, koska hän on rakkaus.

• valintavaiei
        ei valintaa kirjoitti:

valintavaiei
        En laita ensimmäisiä ihmisiä syntipukeiksi sille saammeko valinnan syntyä vai ei. Se ei ole ihmisen käsissä, vaikka kuinka sanoisit, että vahingossa synnyit ei se niin ole. Se on Jumalan valinta.

Ensimmäisen ihmisen muovasi Jumala.
        Ei myöskään muutkaan ihmiset synny oman valintansa perusteella, vaan Jumalan.

Valinta oli ensimmäisillä ihmisillä sen suhteen, koska heillä oli kielto syödä hyvän ja pahantiedon puusta. Ihmisen olosuhteet muuttuivat synnin/tottelemattomuuden tähden ja ihminen karkotettiin paratiisista ja kuolema, kärsimykset tuli sen myötä ihmisen osaksi. Adam ja Eeva eivät varmaan ajatelleet loppuun asti, että kuinka suuren tuhon heidän syntinsä aiheuttaa. Tehtyä eivät saaneet enää tekemättömäksi.

Ihminen ei ole Jumalaa suurempi. Jumala on suurin ja hänen alapuolellaan on kaikki. Valinnan voimme tehdä ainoastaan sen suhteen hyväksymmekö Jumalan suunnitelman ihmisen pelastamiseksi. Otammeko sovituksen vastaan.

Kyllä Aadamille oli kerrottu, että älkää syökö sen puun hedelmää. Kuitenkin Jumala oli järjestänyt pelastussuunnitelman, koska hän on rakkaus.

Lukijoiden kannalta olisi hyvä jos käyttäisit samaa nikkiä kirjotuksissasi.

• Valinta vapaus...
        valintavaiei kirjoitti:

Lukijoiden kannalta olisi hyvä jos käyttäisit samaa nikkiä kirjotuksissasi.

Paratisissa oli hyvän ja pahan tiedon puu ja Jumala ihmistä varoitti siitä syömästä, jos syöt olet kuolemalla kuoleva, jos et syö niin saat elää iankakkisesti.VALINTA OLI , saat elää iankaikkisesti jos syöt olet kuolemalla kuoleva.
        Ihmiinen valitsi kuoleman.

Samoin on pelastuksen laita, jos otat vastaan Jeesuksen henköhohtaiseksi Vapahtajaksesi, saat iankaikkisen elämän, mutta jos et ota vastaan pelastusta joka tarjotaan ilman hintaa, niin saat ikuisen kuoleman osaksesi. Taas on valinta sinun ota tai jätä, pakkoa ei ole.

• valintavaiei
        Valinta vapaus... kirjoitti:

Paratisissa oli hyvän ja pahan tiedon puu ja Jumala ihmistä varoitti siitä syömästä, jos syöt olet kuolemalla kuoleva, jos et syö niin saat elää iankakkisesti.VALINTA OLI , saat elää iankaikkisesti jos syöt olet kuolemalla kuoleva.
        Ihmiinen valitsi kuoleman.

Samoin on pelastuksen laita, jos otat vastaan Jeesuksen henköhohtaiseksi Vapahtajaksesi, saat iankaikkisen elämän, mutta jos et ota vastaan pelastusta joka tarjotaan ilman hintaa, niin saat ikuisen kuoleman osaksesi. Taas on valinta sinun ota tai jätä, pakkoa ei ole.

Eli voimme vetää nyt johtopäätöksen. Jumala ei anna adventistien valita haluatko syntyä tänne matoseen maailmaan. Valinnan mahdollisuus tulee vasta sen jälkeen, kun sinut "pakotetaan" tänne.

Samoin Aatami ei saanut mahdollisuutta valita, halusiko estää tämän kauhen näytelmän mitä me joudutaan elämään täällä maailmassa.

Kyse on loppujenlopuksi siitä että onko Jumala oikeudenmukainen ja täydellinen rakkaus. Jos on, niin olomme täällä on meidän jokaisen oma päätös. Täydellinen rakkaus tuskin polttaa omia lapsiaan tulisessa järvessä ja mikäli tekee hän niin tekee, Hän ei voi olla täydellinen rakkaus. Rakkauteen ei kuulu tappaminen. Enkä esim. minä isänä voi kuvitella, että minä tappaisin oman rakkaan lapseni. Se ei kuuluu rakkauteen. Rakkaus antaa aina anteeksi, kunhan sitä pyytää. Anteeksi antamiseen kuuluu myös se että asia unohdetaan.

Raamatun mukaan voidaan rakentaa vaikka minkälainen oppirakennelma missä Jumalasta voidaan tehdä esim. sadistin murhaaja. Tästä on todisteen ne tuhannet ja tuhannet erilaiset uskonnot. Jumala on rakkaus ja mitä rakkauteen kuuluu, sen tietää jokainen sisimmässään. Jos ei tiedä niin kannattaa opetella, sillä se on paljon hauskempaa kun eläminen vihassa ym.

• valinta vapaus...
        valintavaiei kirjoitti:

Eli voimme vetää nyt johtopäätöksen. Jumala ei anna adventistien valita haluatko syntyä tänne matoseen maailmaan. Valinnan mahdollisuus tulee vasta sen jälkeen, kun sinut "pakotetaan" tänne.

Samoin Aatami ei saanut mahdollisuutta valita, halusiko estää tämän kauhen näytelmän mitä me joudutaan elämään täällä maailmassa.

Kyse on loppujenlopuksi siitä että onko Jumala oikeudenmukainen ja täydellinen rakkaus. Jos on, niin olomme täällä on meidän jokaisen oma päätös. Täydellinen rakkaus tuskin polttaa omia lapsiaan tulisessa järvessä ja mikäli tekee hän niin tekee, Hän ei voi olla täydellinen rakkaus. Rakkauteen ei kuulu tappaminen. Enkä esim. minä isänä voi kuvitella, että minä tappaisin oman rakkaan lapseni. Se ei kuuluu rakkauteen. Rakkaus antaa aina anteeksi, kunhan sitä pyytää. Anteeksi antamiseen kuuluu myös se että asia unohdetaan.

Raamatun mukaan voidaan rakentaa vaikka minkälainen oppirakennelma missä Jumalasta voidaan tehdä esim. sadistin murhaaja. Tästä on todisteen ne tuhannet ja tuhannet erilaiset uskonnot. Jumala on rakkaus ja mitä rakkauteen kuuluu, sen tietää jokainen sisimmässään. Jos ei tiedä niin kannattaa opetella, sillä se on paljon hauskempaa kun eläminen vihassa ym.

Jumala on oikeudenmukainen, mutta hän ei rakasta syntiä mutta rakastaa syntistä.

Jos syntinen kääntyy pahoilta teiltään ja pyytää anteeksi pahat tekonsa niin Jumala ei muista hänen pahoja tekojaan ne heitetään meren syvyyksiin.

Jumala sanoo olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, ei vaan, että hän kääntyisi pois pahoilta teiltään ja saisi elää.
        Tässä juuri on se valinta vapaus, haluaako ihminen seurata Jumalaa, vai vaeltaa synnin teitä. Kumpi jompi tie on valittava jo tässä elämässä.

• heh heh

Isän ja Äidin valinta?
      Tai sitten vain vappuna kännissä tehty vahingonlaukaus?
      Monet ovat ei toivottuja ja monet on vedetty vessasta alas "paskan kanssa" jo varhaisessa kehitysvaiheessa.

Yhtä kaaosta, kuten koko maailmankaikkeuskin.
      Ja sitten jotkut urpot väitää, että kyllä joku valkopartainen hameeseen pukeutunut "Jumala" ohjaa tapahtumia.

Joulupukkikin ohjaa paremmin Petteri Punakuonoa.

• muistutus >

Rivolle ja röyhkeälle heh heh.ille:

Joko olet taas unohtanut ettei röyhkeys ole rohkeutta, vaan raukkamaisuutta.

• käenpesiä

Miksi täältä hassujasi kyselet?
      Mistä ihmeestä päättelet että me tietäisimme enemmän kuin apostolit?

1.Johanneksen kirje:
      3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

• Taivaan ilot

Juu!

Taivaassa ollaan sitten kun enkelit. Hajuttomat, mauttomat ja kastruoidut.

Kaikilta uskovilta viedään sukupuolielimet pois, rangaistuksena siitä, että ovat rietastelleet täällä maan päällä ollessaan ja sitten valehdelleet, etteivät olekkaan mitään sellaista tehneet.

Se on ihan oikein heille.

Se onkin se oikea helvetin tuska, kun nivusissa polttaa, mutta siellä ei olekkaan välineitä, mitä käyttää.

• otan osaa

Sinulla vaikutaa olevan kokemusta siitä tuskasta. Mitä tapahtui? Vikittelitkö naapurin vaimoa ja naapuri ruunasi sinut?

• "Taivaanilot:ille:"

Ei taivaassa ole mitään lemmen tuskaa, koska siellä vallitsee TÄYDELLINEN rakkauden ja hyvänolon tunne kaikkien ihmisten välillä. Siellä yksinkertaisesti on niin hieno fiilis ettei täydellisestä ilosta puutu yhtään mitään.

Uskoisin, että Jumalan luona taivaassa on kokoajan PALJON hienompi ja parempi tunne kuin yksikään maanpäälinen onnen hetki voi tarjota.

• Avittaja

Eihän sille voi mitään, jos naapurin äijä on munaton?
      Pitäähän sitä puutteenalaista käydä avittamassa.
      Raamattuhan jo niin opettaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      618
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe