Miksi ruokariippuvaiset läskikasat kuvittelevat, että toisen sukupuolen pitäisi olla 'henkisiä' ja nähdä läskien läpi toisen 'kauniiseen mieleen'?
Henkistykööt itse, lakatkoot olemasta riippuvaisia mässäilystä ja laiskottelusta ja kehittäkööt itsekuriaan, hallitkoot kehonsa niin, että pääsevät normaalimittoihin. Sellaista ihmistä voi sitten ihailla toinen, joka arvostaa 'henkisyyttä ja kaunista luonnetta'. Mässäilynhimossa ei ole mitään kaunista. Piste.
Henkisyys vs läskit
29
385
Vastaukset
- uhjnu
Totta ja varsinkin naisilla tuntuu olevan nykyään minäkuva pahasti vääristynyt, ehkä urheilullinen mies ei ole kiinnostunut tupakoivasta, siideriä lipittävästä lähiövalaasta. Näillä valailla on hirveät vaatimukset miehen ulkonäön suhteen. Mielestäni saisivat olla ikionnellisia kunhan saisivat ihan minkä tahansa miehen.
- 1370
Oletko saanut pakit joltain vai mistä on kysymys?
Itse aikoinaan hain miehiä kriteereillä jotka sulkivat pois kuivan kesän oravat ja laardit, jottei heihin ylipäänsä tarvinnut tuhlata aikaa.
Jokainen saa hakea mitä haluaa ja olla millainen haluaa. Minun ihannemieheni on noin 180/80 mutta ei se minulta ole pois että muunlaiset miehet hakevat seuraa netistä.- norm1vartal0
Olen saanut joskus pakkejakin, kaikenkokoisilta miehiltä, mutta tuskin kokoni takia, koska olen melkolailla ihannemitoissa, tai hiukan ali.
- näitä on nähty
Mikään ei ole niin kamalaa kuin "miehinen mies", joka todellisuudessa on roikkuvavatsainen miestissiläski. Läskiposkinen möhömaha, jonka alta ei siitinkään pääse näkymään. Mies luulee olevansa turvallinen tai miehekäs nallekarhu, mutta on todellisuudessa puhiseva ja höllyvä ihrakasa. Siinä jää kakkoseksi jo siiderivalas naikkonenkin.
- meriharakkaonlintu
Ihmiset saavat olla sellaisia kuin haluavat, ihmiset saavat etsiä mielensä mukaisia ja kokoisia kumppaneita ja ystäviä, mutta yksinkertainen totuus on, että sivistyneet ihmiset osaavat käyttäytyä myös netin keskustelupalstoilla.
Olen joskus aiemminkin ihmetellyt sitä, miksi joillekin tuottaa niin kovaa hengenahdistusta ja angstia se, että joillakin on sellainen kumppani, joka ei itseä miellyttäisi. Onko kyse tosiaankin siitä, että itse on epäonnistunut ihmissuhteissaan vai vain siitä,että haluanpa-nyt-kertoa-oman-mielipiteeni.- n-nen 43v
Totta, että "jokaiset saavat olla sellaisia kuin haluavat", mutta myös se on tosiasia, jotta kansa lihoo hurjaa vauhtia.
Se tuo siihen liittyviä sairauksia. Yhä nuorenmat joutuvat syömään erlaisia
lääkkeitä. Katselin kaupungilla käveleviä nuoria ja usein naiset, no pitäisi
ehkä sanoa lyllertäviä, oli tosi muodottomia ja hurjasti ylipainoisia.
Tämä ei ole moraalisaarna, vaan toteamus.
Joillekkin tuo lihavuus ei tuota parisuhteessa ongelmia. Tunnen muutamia
pareja, joilla valtava painoero. Silti se ei näytä haittaavan heitä, no ehkä sitten
kun toinen sairastuu vakavasti.
Minä kuntoilen säännöllisesti, en omista edes autoa, kaikki matkat jotka
vain on mahdollisuuden rajoissa kävelen ja saan rivitalossa asuessa
(pääy huoneisto) monenlaista hyötyliikuntaa. Lisäksi teen kotona
erilaisia kunto-ohjemia.
Nyt pelkkä liikunta ei auta yksin, vaan ruokavion tarkennus.
Mistää ei saa tehdä liian ankaraa, sekään ei ole hyväkisi.
- meriharakkaonlintu
Puhtaasti kansan terveydelliseltä kannalta ajatellen ylipaino ja varsin huomattava ylipaino ovat riskitekijöitä. Osa ns. yleistyvistä sairauksista on kuitenkin myös perinnöllisiä, joiden puhkeamista voidaan toki pitkittää terveellisillä elintavoilla, joita liikunta ja terveellinen ruokavalio ovat.
Esim kohonnut kolesteroli on vahvasti perinnöllinen ominaisuus, johon voidaan toki terveellisillä elämäntavoilla vaikuttaa,...
Luulenpa kuitenkin, että tämän palstan kirjoittajilla ei ole kovinkaan suurta huolta kansantaloudesta ja lisääntyvistä sairauksista, sillä aika monesta kirjoituksesta käy ilmi pelkästään oman itsensä ja mielipiteittensä korostus.
Minä olen sitä mieltä, että.. tämäkin lienee vain yksi mielipide muiden joukossa.- n-nen 43v
Olen perinnösistä asiosta samaa mieltä ja se mikä näihin vaikuttaa on
mulle arvoitus. Veljeni on vähän vuoden vanhenpi, mutta on syönyt
kolestelroli lääkkeitä muutaman vuoden.
Hän on normaalipainonen. urheilu tausta. Minä käyn säännöllisessä
terveystarkastukssa ja siis luojan kiitos kaikki hyvin.
Me ollaan jokainen oma yksilö ja sun mielipide on OK.
- 8765trgfhjki8
Samaa mieltä. Turha kitistä jos ei sen vertaa itsekuria löydy, että pitäisi kroppansa kunnossa! Mikään ei ole niin ällötävää kuin löllyvä laardivuori, oli sitten mies tai nainen.
- Herra Suvaitseva.
Ampukaa nyt vittu jo ittenne! Tää on jo pahempaa tekstiä ku rasimsi.
Ja minkä ihminen itelleen mahtaa, laiha tai tukeva, ei se ihmistä muuta. vitun nirppanokkaset rasistipaskat saatana. vitun aivokuolleet paskat ampukaa ittenne!- ddsgdsfgdsfg
Kiroilevat typerykset voivat puolestani ampua itsensä.
Läskeydelle VOI jotain. Läski itse voi sen muuttaa, paitsi hyvin harvoissa tapauksissa. Syö vähemmän kuin kuluttaa, syö terveellisesti ja liikkuu. Ei se sen vaikeampaa. Siinä kehittyy itsekuri ja luonne ja alkaa viehättää henkisesti laadukkaampia kumppaneita, vaikkapa toisia ennen läskejä.
Juopoilla ja läskeillä on omat seliselityksensä, miksi heitä pitäisi paapoa. Hah! - 2+2
ddsgdsfgdsfg kirjoitti:
Kiroilevat typerykset voivat puolestani ampua itsensä.
Läskeydelle VOI jotain. Läski itse voi sen muuttaa, paitsi hyvin harvoissa tapauksissa. Syö vähemmän kuin kuluttaa, syö terveellisesti ja liikkuu. Ei se sen vaikeampaa. Siinä kehittyy itsekuri ja luonne ja alkaa viehättää henkisesti laadukkaampia kumppaneita, vaikkapa toisia ennen läskejä.
Juopoilla ja läskeillä on omat seliselityksensä, miksi heitä pitäisi paapoa. Hah!Tule sinäkin jo ulos kaapista ja myönnä reilusti, että himoitset vastustamattomasti läskejä. Suosittelen tätä muillekin läskikammoisia vihaviestejä suoltaville palstalaislle.
Voi olla pelottavaa, mutta totuus vapauttaa. :). Olkaa rohkeita! - ddsgdsfgdsfg
2+2 kirjoitti:
Tule sinäkin jo ulos kaapista ja myönnä reilusti, että himoitset vastustamattomasti läskejä. Suosittelen tätä muillekin läskikammoisia vihaviestejä suoltaville palstalaislle.
Voi olla pelottavaa, mutta totuus vapauttaa. :). Olkaa rohkeita!Läski mies ei todellakaan kiihota minua. Jos minun siro vartaloni kiihottaa läskimiestä, juoksen karkuun. Lyllertäköön jonnekin muualle.
Viestisi osoittaa, että läskiä voi olla aivoissakin. Teet oletuksia asiaa tietämättä. Luulet minua läskistä haaveilevaksi mieheksi, kun olen hento, hoikista miehistä pitävä nainen:)
- meriharakkaonlintu
Kerran vielä, jospa kertaus auttaisi ja tiedon jyvänen saisi otollisen kasvualustan. Ylipaino on terveysriski, mutta perinnölliset tekijät säätelevät hyvin paljon sitä, sairastummeko esim. sydän-ja verisuonitauteihin tai dm kakkostyyppiin. Terveillä elämäntavoilla voimme pitkittää tautien mahdollista puhkeamista. Kolesteroli on suuri yksittäinen tekijä ja sekin on perinnöllinen taipumus.
Tämä terveysluennosta.
Kirjoitukseni ydin on kuitenkin siinä, että kukaan ei voi olla tietämätön tupakan,alkoholin tai ylipainoisuuden riskeistä, siis miten olisi, jos antaisimme ihmisten elää omaa elämäänsä sen kokoisina kuin he ovat. Toisten mielipiteillä ei sinänsä ole merkitystä, jos ihminen on onnellinen ja tasapainoinen. Se inhoaako joku jotakin ihmisryhmää, on taas sen ihmisen korvien välissä.
Henkisyys on taas asia, jota ei tälle palstalle kannata tuoda, mutta se ei ole millään lailla sidonnainen ihmisen kokoon, ikään,ulkonäköön, väriin tai sukupuoleen.- Pihalla kuin harakka
Olet aivan pihalla. Ylipaino ja muut mainitsemasi elintaso-ongelmat johtuvat liiallisesta hiilareiden kulutuksesta rasvan ja proteiinien sijaan eivätkä mistään perintötekijöistä.
Paras tapa lihoa ja syödä itsensä sairaaksi on nauttia paljon glukoosia, fruktoosia ja tärkkelystä sisältäviä tuotteita (leipä, peruna, mehut ja limut, leivonnaiset) ja liikaa omega-6 -rasvahappoja (esim. monet kasvisöljyt kuten maissi- ja auringonkukkaöljy ja margariinit) suhteessa omega-3 -rasvahappoihin (mm. rasvainen kala). Insuliiniarvot nousevat ja keho alkaa varastoida rasvaa eikä toisaalta pysty enää metabolisoimaan sitä ---> ylipaino, insuliiniresistanssi, diabetes ja ylensyönti.
Näillä elintavoilla saa lisäksi taatusti korkeat triglyseridi- ja haitalliset LDL-arvot (vain pienimolekyylinen osuus LDL-kolesterolista, joka hapettuu herkästi, voi tarttua verisuoniin) ja altistuu SV-taudeille. Kokonaiskolesteroli ei ole SV-tautien riskitekijä mutta korkea TG/HDL-kolesterolisuhde ja LDL/HDL-suhde ovat.
- meriharakkaonlintu
Josko kuitenkin uskoisin oman koulutukseni ja tutkimusteni antamaan tietoon ja taitoon......
Mikään ravinto ei sinällään ole terveeksi tekevä, mutta kohtuus on hyvä kaikissa elämäntavoissa.
Ja vielä maininta : ei kokonaiskolesteroli vaan ns. huonon kolesterolin osuus kokonaisarvosta. Ei yksittäinen paastoarvo, vaan pitkäaikasarvo jne.....- Asiaan jo
"Josko kuitenkin uskoisin oman koulutukseni ja tutkimusteni antamaan tietoon ja taitoon...... "
Ja mikähän koulutus mahtaa olla kysessä? Oletko kenties lääkäri tai ravintoterapeutti (joista monet ovat pihalla kuin lumiukko ja uskovat pekkapuskajorinoihin ---> diabetes ja SV-taudit)?
Määrittelehän nyt aluksi "huono kolesteroli" ja kerro, miten sen osuus kasvaa ja miten se vaikuttaa elimistöön. Ellet tähän kykene, on keskustelua kanssasi turha jatkaa.
Mikään ravinto ei yksinään ole terveeksi tekevää mutta moni ravinto on terveydelle haitallista.
- Oletko sairas?
Jatkuva laskien tiirailu ja mollaaminen ei ole tervettä, vaan kertoo omista ongelmistasi.
Jospa keskittyisit niihin itsellesi sopiviin, etkä tulaisi energiaa ja aikaa sellaisiin joista et ole kiinnostunut.
Mitä se sinulle kuuluu onko joku henkisesti ruma vai kaunis, miksi sillä mieltäsi vaivaat ???? Hoida oma elämäsi kuntoon. tuskin kenelläkään on tarvetta päästä sinun ihailusi kohteeksi.- sairasko olet?
Jatkuva nettikeskustelujen tiirailu ja keskustelijoiden mollaaminen ei ole tervettä, vaan kertoo omista ongelmistasi.
Jospa keskittyisit niihin itsellesi sopiviin aloituksiin, etkä tuhlaisi energiaa ja aikaa sellaisiin, joista et ole kiinnostunut.
Mitä se sinulle kuuluu, pitääkö joku läskejä henkisesti rumina vai kauniina, miksi sillä mieltäsi vaivaat ???? Hoida oma elämäsi kuntoon. Tuskin kenelläkään on tarvetta päästä sinun ihailusi kohteeksi. - 20+10
sairasko olet? kirjoitti:
Jatkuva nettikeskustelujen tiirailu ja keskustelijoiden mollaaminen ei ole tervettä, vaan kertoo omista ongelmistasi.
Jospa keskittyisit niihin itsellesi sopiviin aloituksiin, etkä tuhlaisi energiaa ja aikaa sellaisiin, joista et ole kiinnostunut.
Mitä se sinulle kuuluu, pitääkö joku läskejä henkisesti rumina vai kauniina, miksi sillä mieltäsi vaivaat ???? Hoida oma elämäsi kuntoon. Tuskin kenelläkään on tarvetta päästä sinun ihailusi kohteeksi.Jos joku kirjoittaa kommentin keskustelupalstalle niin kyllähän se mitä suurimmassa määrin muille "kuuluu".
(En ole sama kirjoittaja kuin edellä)
- 2+3
Ulkokuori se meillä kaikilla muuttuu, ellei kuolla nuorena.
Jos nyt otat itsellesi hoikan ja sorjan vaimon, voi hänellä 10 vuoden kuluttua olla 20-30 kg enemmän elopainoa ja hyvin todennäköisesti onkin. Naiset kun tuppaa vakituisessa parisuhteessa aina lihomaan."Jos nyt otat itsellesi hoikan ja sorjan vaimon, voi hänellä 10 vuoden kuluttua olla 20-30 kg enemmän elopainoa ja hyvin todennäköisesti onkin. Naiset kun tuppaa vakituisessa parisuhteessa aina lihomaan."
:D
Onko tämä tutkittu juttu?- 2+3
m36-intj kirjoitti:
"Jos nyt otat itsellesi hoikan ja sorjan vaimon, voi hänellä 10 vuoden kuluttua olla 20-30 kg enemmän elopainoa ja hyvin todennäköisesti onkin. Naiset kun tuppaa vakituisessa parisuhteessa aina lihomaan."
:D
Onko tämä tutkittu juttu?On se tutkittukin (miehet laihtuu ja naiset lihoo parisuhteessa ja eron sattuessa naiset laihtuu ja miehet lihoo) mutta katsele ihan vaikka ympärillesi ja tee empiirinen tutkimus suvun ja tuttavien naapureiden piirissä. Tsekkaile vähintään reilut kymmenkunta vuotta yhdessä olleita. Tuskin menee daamilla entiset vaatteet päälle.
- minä-ihana
Arvoisat ihmiset: tässä pieni vinkki siitä, miksi me läskit täällä kiukuttelemme:
"ruokariippuvaiset läskikasat"
"siideriä lipittävästä lähiövalaasta"
"Läskiposkinen möhömaha"
"puhiseva ja höllyvä ihrakasa"
"lyllertäviä, oli tosi muodottomia ja hurjasti ylipainoisia."
"Mikään ei ole niin ällötävää kuin löllyvä laardivuori"
ja nämä kaikki ovat otteita tästä keskustelusta. Olisiko liikaa, jos pyydän teitä, oi kanssaeläjät, ilmaisemaan muiden ylipainoisuuden hieman asiallisemmin. Kyllä normaali lukutaitoinen ihminen ymmärtää, vaikka samat asiat kirjoittaisikin vähemmän solvaavaan muotoon.
En ole ylpeä omasta ylipainostani, mutta edellä mainitut lauseet eivät tee kenenkään oloa yhtään paremmaksi. Arvostan kovasti, jos otatte vihjeestä vaarin.
Kiitos.- norm1vartal0
Kiitos vihjeestä. Omien heikkouksien arvostelu aina kismittää.
Minua toisaalta ärsyttää se hyssyttely; ei muka saisi sanoa asioita oikeilla nimillä. Ylipainoisuudelle annetaan kaunistelevia nimityksiä ja hyvä, jos ei osteta kaventavia peilejä, ettei tarvitse katsella pulleaa peilikuvaansa kotona.
Vammaisuutta en pilkkaa. Eri kansallisuuksia, ihon väriä, pituutta, "rumuutta" en pilkkaa. Lihavuus vaan nyt on yleensä (ei aina, esim lymfoedeemaiset) aina itse hankittu ja itse sen voi korjata - jos jaksaa ja haluaa ja osaa.
Jos ylipainoisia vain lepytellään ja taputellaan, katoaako heidän viimeinenkin motivaationsa laihtua? Ja olisiko se hyvä? - ##
norm1vartal0 kirjoitti:
Kiitos vihjeestä. Omien heikkouksien arvostelu aina kismittää.
Minua toisaalta ärsyttää se hyssyttely; ei muka saisi sanoa asioita oikeilla nimillä. Ylipainoisuudelle annetaan kaunistelevia nimityksiä ja hyvä, jos ei osteta kaventavia peilejä, ettei tarvitse katsella pulleaa peilikuvaansa kotona.
Vammaisuutta en pilkkaa. Eri kansallisuuksia, ihon väriä, pituutta, "rumuutta" en pilkkaa. Lihavuus vaan nyt on yleensä (ei aina, esim lymfoedeemaiset) aina itse hankittu ja itse sen voi korjata - jos jaksaa ja haluaa ja osaa.
Jos ylipainoisia vain lepytellään ja taputellaan, katoaako heidän viimeinenkin motivaationsa laihtua? Ja olisiko se hyvä?Ovatko sinusta esim. ylipainoinen, lihava, pyöreä, pullea, pullukka, pulska, rehevä, tanakka, tukeva, tuhti, pyylevä, isokoinen kovinkin kaunistelevia ilmauksia? Kaikki ovat suht neutraaleja, niitä voi ainakaan pahemmin loukkaamatta käyttää.
Läskikasa, laardivuori, ihrakasa, siiderivalas ovat todellä törkeitä ilmauksia. Pahempia kuin ählämi, rättipää tai mutakuono.
Lepyttelyn ja taputtelun sijaan voisi ymmärtää, kannustaa ja rohkaista. On ilkeää ja raukkamaista lyödä lyttyyn toisia - vielä usein jo niistä ennestään lyötyjä. :( - ##
## kirjoitti:
Ovatko sinusta esim. ylipainoinen, lihava, pyöreä, pullea, pullukka, pulska, rehevä, tanakka, tukeva, tuhti, pyylevä, isokoinen kovinkin kaunistelevia ilmauksia? Kaikki ovat suht neutraaleja, niitä voi ainakaan pahemmin loukkaamatta käyttää.
Läskikasa, laardivuori, ihrakasa, siiderivalas ovat todellä törkeitä ilmauksia. Pahempia kuin ählämi, rättipää tai mutakuono.
Lepyttelyn ja taputtelun sijaan voisi ymmärtää, kannustaa ja rohkaista. On ilkeää ja raukkamaista lyödä lyttyyn toisia - vielä usein jo niistä ennestään lyötyjä. :(Oho, sensuuri iski. :D. Siitä jo tietää, että nimitykset eivät olleet kovin kivoja.
Ja nuo sinun nimittelysi ovat pahempia, ihmisarvoa loukkaavampia. - minä-ihana
## kirjoitti:
Ovatko sinusta esim. ylipainoinen, lihava, pyöreä, pullea, pullukka, pulska, rehevä, tanakka, tukeva, tuhti, pyylevä, isokoinen kovinkin kaunistelevia ilmauksia? Kaikki ovat suht neutraaleja, niitä voi ainakaan pahemmin loukkaamatta käyttää.
Lepyttelyn ja taputtelun sijaan voisi ymmärtää, kannustaa ja rohkaista. On ilkeää ja raukkamaista lyödä lyttyyn toisia - vielä usein jo niistä ennestään lyötyjä. :(Juuri näin.
Mikään ongelma ei katoa solvaamalla.
- sdfgytreqzxx
Mikä tosiaan ihmisiä v-tuttaa ???
Siis itse olen normipanoinen, nää jutut on tosi perseestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115037Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493302Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853059Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku362112- 811787
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411540450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211454Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1181130- 161099
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431067