Näistä mies saa plussapisteitä:

mssawo

1. on absolutisti
2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
3. on uskollinen
4. ei ole väkivaltainen
5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)
6. ei halua lapsia
7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)
8. ei omista rikosrekisteriä
9. huolehtii kunnostaan
10. ei ole ylipainoinen

83

945

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suuri Isä

      Naisen kuuluu haluta lapsia tai hän ei ole nainen ollenkaan. Naisen tehtävä on lasten synnyttäminen.

      • mssawo

        Voihan nainen sanoa haluavansa lapsia vaikkei kuitenkaan pystyisi lapsia saamaan. Riittääkö se? Ja olisiko siinä mitään järkeä?


    • niin sinulta

      mutta tavallisten nuorten piireissä melkein puolet listasta on liki ehdoton no-no

      • Lower level man

        Totta. Esimerkiksi tupakoimattomuus on sama kuin myöntäisi olevan munaton nyhverönössö joka ei naista ansaitse.


      • röökin polttaminen
        Lower level man kirjoitti:

        Totta. Esimerkiksi tupakoimattomuus on sama kuin myöntäisi olevan munaton nyhverönössö joka ei naista ansaitse.

        on tosi eilispäivää, niin out että hyh hyh

        Puhtaat keuhkot, parempi mieli!


      • LLM
        röökin polttaminen kirjoitti:

        on tosi eilispäivää, niin out että hyh hyh

        Puhtaat keuhkot, parempi mieli!

        Ei ole jos katsoo kadulla nuorisoa tai aikuisiakin tuolla kadulla. Varsinkin baarijonossa suositut ja suutelevat pitelevät röökiä toisessa kädessä.


      • kotihiiruli
        LLM kirjoitti:

        Ei ole jos katsoo kadulla nuorisoa tai aikuisiakin tuolla kadulla. Varsinkin baarijonossa suositut ja suutelevat pitelevät röökiä toisessa kädessä.

        Tuliskohan mieleen, että ne, jotka polttaa ja juo paljon, ovat just niitä baarissa kävijöitä? Ne, jotka ei pidä päihteistä, ei baarissa juuri istu.


    • M28-ENFP

      3/10.

    • ...

      Nro. 9 vaatii mieheltä melko proteiinipitoista ruokavaliota, joka lähes täysin poissulkee nro. 5:en, joka taas viittaa siihen, että miehellä on päässään jotakin pahasti vialla..

      Onnea vain etsintään..

      • ovolaktov

        Bodaritkin vetävät soijavalmisteita. Ja kyllä maitotuotteissakin on ytyä, ja jos ei sekään riitä voi vetää kananmunia.


      • ehkä muuta sit mut

        onhan noita urheilijoissakin


      • ...
        ovolaktov kirjoitti:

        Bodaritkin vetävät soijavalmisteita. Ja kyllä maitotuotteissakin on ytyä, ja jos ei sekään riitä voi vetää kananmunia.

        Jos vetää HC-linjalla, niin sitten on vain se soija vaihtoehtona. Menee tosi monipuoliseksi sen estrogeenin kanssa. Puhumattakaan siitä, että noi jauhot sekoittuu monesti huonosti veteen ja maistuu p.askalta.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Jos vetää HC-linjalla, niin sitten on vain se soija vaihtoehtona. Menee tosi monipuoliseksi sen estrogeenin kanssa. Puhumattakaan siitä, että noi jauhot sekoittuu monesti huonosti veteen ja maistuu p.askalta.

        Tästä lienee pääteltävissä, että ap pitää miehistä, joilla on naismainen kroppa.


      • ... kirjoitti:

        Jos vetää HC-linjalla, niin sitten on vain se soija vaihtoehtona. Menee tosi monipuoliseksi sen estrogeenin kanssa. Puhumattakaan siitä, että noi jauhot sekoittuu monesti huonosti veteen ja maistuu p.askalta.

        Huomaa kyllä ettet tiedä vegaanisista proteiini valmisteista paskaakaan. Soijan lisäksi on esimerkiksi hamppuproteiini valmisteet, vehnäproteiini valmisteet, pavut, idut, ym.

        Jos ei ole bodauslinjalla, niin vegaaniruokavalio ei edes vaadi mitään lisäproteiinia.
        Minäkin olen alkanut vetämään hamppuproteiinia vasta ihan äskettäin, eikä lihasten kasvatus ole koskaan ollut ongelma.


      • mssawo
        ... kirjoitti:

        Tästä lienee pääteltävissä, että ap pitää miehistä, joilla on naismainen kroppa.

        Ylipainoisilla miehillä on naismaisuutta, en haluaisi että miehelläni on isommat tissit kuin minulla. Joillakin lihavilla miehillä on jopa selluliittia reisissä, yöks.


      • western66
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Huomaa kyllä ettet tiedä vegaanisista proteiini valmisteista paskaakaan. Soijan lisäksi on esimerkiksi hamppuproteiini valmisteet, vehnäproteiini valmisteet, pavut, idut, ym.

        Jos ei ole bodauslinjalla, niin vegaaniruokavalio ei edes vaadi mitään lisäproteiinia.
        Minäkin olen alkanut vetämään hamppuproteiinia vasta ihan äskettäin, eikä lihasten kasvatus ole koskaan ollut ongelma.

        Mäkin luskelin tosta hamppuproteiinista justaansa....onko se varma ettei se näy jotenkin puhalluskokeessa tai virtsanäytteessä?


      • trolli-linda
        western66 kirjoitti:

        Mäkin luskelin tosta hamppuproteiinista justaansa....onko se varma ettei se näy jotenkin puhalluskokeessa tai virtsanäytteessä?

        Ruuaksi käytettävät hamppukasvit ovat eri lajikkeita kuin ne, joita käytetään huumeena. Niissä on niin minimaalinen määrä THC:tä, että niitä olisi käytännössä mahdoton käyttää huumaustarkoitukseen. Sitä en tiedä, onko hamppuproteiinissa, hampunsiemenöljyssä jne. enää sitäkään vähää jäljellä...


      • western66
        trolli-linda kirjoitti:

        Ruuaksi käytettävät hamppukasvit ovat eri lajikkeita kuin ne, joita käytetään huumeena. Niissä on niin minimaalinen määrä THC:tä, että niitä olisi käytännössä mahdoton käyttää huumaustarkoitukseen. Sitä en tiedä, onko hamppuproteiinissa, hampunsiemenöljyssä jne. enää sitäkään vähää jäljellä...

        No hyvä kuulla, täytyy kuulostella lisää....oon vaan kuullu urbaanin legendan että joku olisi joutunut vaikeuksiin ratsiassa käytettyään hamppuöljyä tai jotain...
        trolli-linda....:) hauska nimi...


      • western66 kirjoitti:

        No hyvä kuulla, täytyy kuulostella lisää....oon vaan kuullu urbaanin legendan että joku olisi joutunut vaikeuksiin ratsiassa käytettyään hamppuöljyä tai jotain...
        trolli-linda....:) hauska nimi...

        Se on kyllä ollut väärästä hampusta tehtyä öljyä...


      • western66
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Se on kyllä ollut väärästä hampusta tehtyä öljyä...

        Okei, väärästä, siis varmaan real thc ....huomasin tossa että sulla oli näemmä sanan taistelu kesken ja hyvät agret varmaan päällä :) joten yritän olla yllättämättä enään näin pahasti yllättävillä kysymyksillä :)


    • Tyhmäatm

      Kerrotko vielä miten pisteet lasketaan? siis tarkottaako 1. on absolutisti on yksi piste ja 10. ei ole ylipainoinen on 10 pistettä?

      • mssawo

        En lähtenyt erittelemään noiden pistemääriä mutta voin sanoa että enemmän plussaa tulee raittiuteen liittyvistä jutuista ja uskollisuudesta sekä väkivallattomuudesta.


    • hitto sentään!!!

      sain melkein täydet

      silti yksin!

      • Kaikki naiset ei anna miehelle pluspisteitä nois aloitusviestin jutuista. Mun mielestä osasta niistä tulee miinusta.


    • mssawo

      Niin ei kai kenellekään tullut sellaista käsitystä että nämä plussat tulevat yleisesti kaikilta naisilta? Tämä oli vain MINUN plussalistani.

      • hitto sentään

        ei tullut
        hyvä aloitus
        osoitin vaan samaa kuin tekin eli että tosiaan yhden naisen lista, ei kaikkien :)


      • ....

        Kirjoitit kyllä siihen tyyliin kun plussat tulis kaikilta naisilta


    • Mää en todellakaan antaisi kaikista ton listan jutuista miehelle plussapisteitä. Pikemminkin osasta tulis miinuspisteitä, mutta makuja on monia.

      "1. on absolutisti "

      En antais miehelle plussaa absolutismista, ehkä siittä tulisi jopa miinusta. Itse en juo paljoa, mutta jos mies olisi absolutisti, kokisin hänen paheksuvan minun juomistani.

      Mies saa plussaa, mikäli osaa ottaa kohtuudella. Ei mua kiinnosta miehet, jotka on joka viikonloppu ryyppäämässä ja joka kerta pitää juoda paljon viinaa.


      "2. ei tupakoi eikä käytä huumeita"

      Näistä mullakin sais plussaa. Tupakanhaju on niin vastenmielinen, ettei todellakaan kiinnosta mennä lähelle tupakoivaa miestä.

      "3. on uskollinen"

      Ehdottomasti plussaa.

      "4. ei ole väkivaltainen"

      Ehdottomasti plussaa. En todellakaan halua pelätä, että mies pahonpitelee minut.

      "5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)"

      Tästä ei tuu plussaa. En itsekkää ole kasvissyöjä, joten ruuanlaitto olis työlästä jos pitä tehdä molemmille eri ruuat.

      "6. ei halua lapsia"

      Tästä tulee miinusta, sillä kyllä mää joskus tulevaisuudessa haluan lapsia. Mikäli mies tietää ettei halua lapsia, meidän kannattaa jatkaa omille teillemme ja koittaa löytää sellainen ihminen, jonka kanssa tulevaisuuden haaveet kohtaa.

      " 7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)"

      Negatiivinen asia eli tulee miinuspisteitä. Itse tykkään eläimistä ja ehkä tulevaisuudessa sellainen voisi kuulua minun perheeseeni.

      "8. ei omista rikosrekisteriä"

      Tulee plussaa, sillä mua ei kiinnosta rikolliset

      " 9. huolehtii kunnostaan"

      Tulee plussaa.

      "10. ei ole ylipainoinen"

      Tulee plussaa, sillä normaali tai urheilullinen kroppa miellyttää mun silmää.

      • realismus

        "Tästä ei tuu plussaa. En itsekkää ole kasvissyöjä, joten ruuanlaitto olis työlästä jos pitä tehdä molemmille eri ruuat."

        Se joka konstailee syömistensä kanssa hoitaa itse omat sapuskansa. Joskin kasvisruoka on ihan hyvää, itse valitsen mielummin kasvisvaihtoehdon kuin laaduttoman lihan.


    • ATMaster

      1. Juon niin harvoin että melkein voisi sanoa että olen absolutisti, mutta koska kumminkin siis juon, niin tämä ei taida minuun päteä.

      2. Tupakkaa kokeilin ja se oli muuten siinä, huumeisiin en ole koskaan koskenut.

      3. Olettaisin olevani uskollinen ja ainakin sellainen mentaliteetti minulla on, mutta mistäs sitä tietää kun ei ole ollut ikinä suhteessa.

      4. Olen ainoastaan väkivaltainen nyrkkisäkeille, muuten pois se minusta.

      5. Nah ei minusta kyllä saa kasvissyöjää tekemälläkään.

      6. Lapsia haluaisin kyllä, eli ainakaan sinun kriteereihisi en sovi.

      7. Minulla on ainoastaan yksi lääke-allergia ja se siinä. Rakastan erilaisia lemmikkejä.

      8. En ole koskaan joutunut virkavallan kanssa tekemisiin, paitsi kerran ovat puhalluttaneet ja vihreetä oli näyttänyt.

      9. Täytyy kyllä myöntää, että pitäisi huolehtia kunnosta enemmän, mutta en kummiskaan rapakunnossa ole tai edes heikossa hapessa sentään.

      10. N. parikymmenkiloa elämäniloa on kyllä ylimääräistä. Ehkäpä pitäis hoitaa ne pois.

      Eli loppujen lopuksi en taida sinun kriteereihisi upota, mutta luultavasti joku nainen voisi kiinnostua.

    • 1. Ei ole alkoholisti
      2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
      3. on luotettava
      4. ei ole ainakaan turhaan väkivaltainen
      5. on vegetaristi on melkein vähimmäisvaatimus. Plussaa tulee vegaaniudesta.
      6. ei halua lapsia.
      7. Ei omista kissoja tai käytä karmeita hajusteita.
      8. On terve.

      Tässä sai väännettyä listastasi oman versioni. Loppuun voisi vielä lisätä:

      9. tykkää scifistä.
      10.ei ole turhan nipo tai vanhoillinen.

      • eh eh-.

        "ei ole ainakaan turhaan väkivaltainen"

        Vetää turpaan vain kerran kuussa?


      • eh eh-. kirjoitti:

        "ei ole ainakaan turhaan väkivaltainen"

        Vetää turpaan vain kerran kuussa?

        Ei vaan saa esim. puolustaa itseään tarpeen vaatiessa. Mikä sanassa 'turhaan' oli niin vaikea ymmärtää?


    • nainen+20

      1. on absolutisti
      itsekin olen joten , mutta en vaatisi sitä puolisolta, pääasia, ettei joka viikonloppu mene ryypätessä. Ja silloinkin mielellään kohtuudella.

      2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
      3. on uskollinen
      4. ei ole väkivaltainen
      jos niin tekee, niin aikamoinen turn- off

      5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)
      olen kasvissyöjä itse (kala ok ), mutta jos toinen haluaa syödä lihaa, niin se ok, kunhan hyväksyy minut sellaisena kuin olen, eikä ala nipottaa siitä etten syö lihaa.

      6. ei halua lapsia
      no minä ainakin haluan, joten -

      7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)
      EHDOTON ei !! olen hyvin eläinrakas, joten en pystyisi kuvittelemaan elämää ilman koiraa/kissaa.

      8. ei omista rikosrekisteriä


      9. huolehtii kunnostaan
      10. ei ole ylipainoinen
      mies miellyttää ainakin minun silmää, jos on sen näköinen, että huolehtii itsestään . Itsekin siihen pyrin, miksi en vaatisi sitä myös toiselta .

      • nainen+20

        ettei tule väärinkäsityksiä, niin siis jos tupakoi/käyttää huumeita /ei ole uskollinen/on väkivaltainen niin se on turn off.


    • Wokkipannu..

      Minun mieheni:

      1. Käyttää harvoin alkoholia
      2. tupakoi silloin tällöin
      3. on uskollinen
      4. ei ole väkivaltainen
      5. on lihansyöjä
      6. on sitä mieltä, että lapsia tulee jos on tullakseen, ei ole pakollista.
      7. omistaa kaksi koiraa, ei onneksi ole siis allerginen
      8. ei omista rikosrekisteriä
      9. huolehtii kunnostaan
      10. On lievästi ylipainoinen

      Ja minusta hän on täydellinen mies minulle

      • Tää oli eniten mun makuun kanssa. Ihanasti kirjoitit pikku massustakin. :'-) Henki kivaa fiilistä lukijalle, sun tunteista miestäsi kohtaan. :-)

        Omalla kohdalla 2. ei tupakoi lainkaan. 7 kohdalla koirat muuttuu kissoiksi. Mutta vois olla koiriakin, tykätään niistäkin molemmat. 10 ei ole ylipainoinen, mutta ei haittais vaikka olis. Ihana ja rakas silti.


    • .............

      "ei halua lapsia"

      Juuri näin. Näiden viherhöröjän maailmankuva on yhtä epäluonnolinen kuin heidän ruokavalionsa.

      "Maailmasta pitää tappaa puolet vaikka sodan kautta" - Linkola

      • Miksi kukaan haluaisi tuoda lisää lapsia maailmaan, joka on täynnä uskonnollisia fanaatikkoja ja ihmisiä joiden mielestä seksiä harrastaneen saa raiskata?


      • M28-ENFP
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Miksi kukaan haluaisi tuoda lisää lapsia maailmaan, joka on täynnä uskonnollisia fanaatikkoja ja ihmisiä joiden mielestä seksiä harrastaneen saa raiskata?

        Terrorists win.


    • "on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)"

      Miksi kukaan haluaisi syödä vain rehuja? Ihminen on luonnostaan sekasyöjä, ja olisi hauskaa jos voisi syödä myös paperia, kuten jotkut eläimet. Tuosta vain kirjahyllystä jokin huono teos, tai mainoslehdet hyötykäyttöön, jos ruokakauppaan meno unohtui. Itse ainakin syön mitä haluan, ja dieettien suhteen VHH-dieetti lienee parasta, pitää myös insuliinitarpeen matalana.

      "ei halua lapsia"
      Kukin tavallaan, mutta huomautan, että jos kaikki menevät ei-lapsia linjalle, kuolemme sukupuuttoon.

      "on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)"
      Tämä nyt ei ole mitään hyvää, en silti pidä hajusteista ja lemmikeistä (koirat ainakin haisevat, kokemusta on)

      Muuten täytän kaikki kriteerit. Ja en tiedä, onko sillä mitään väliä, sillä kaikki eivät arvosta samoja asioita.

      • "Miksi kukaan haluaisi syödä vain rehuja?"

        No minä olen vegaani, enkä silti syö juuri koskaan rehuja. Syitä kasvispohjaiseen ruokavalioon on esimerkiksi terveydelliset syyt, urheilusuorituksen parantaminen, eettiset syyt ja ympäristönsuojely.


      • Vegans Suck
        gloriana_demeter kirjoitti:

        "Miksi kukaan haluaisi syödä vain rehuja?"

        No minä olen vegaani, enkä silti syö juuri koskaan rehuja. Syitä kasvispohjaiseen ruokavalioon on esimerkiksi terveydelliset syyt, urheilusuorituksen parantaminen, eettiset syyt ja ympäristönsuojely.

        Perusteluissakin ei ole mitään järkeä (kerrankin jostain samaa mieltä m36-intj:n kanssa). Tässä syyt:

        1. Ihminen on luonnostaan pääsääntöisesti lihansyöjä ja on sellaiseksi kehittynyt kymmenien tuhansien vuosien saatossa ja energian pitäisi tulla rasvasta. Hiilareita tulisi saada vain kohtalaisesta määrästä hedelmiä ja vihanneksia, ei missään tapauksessa esim. leivästä ja perunasta ---> elintasosairaudet. Antiikin egyptiläiset, joilla oli viljapohjainen ruokavalio, kärsivät SV-taudeista, diabeteksestä ja ylipainosta.

        2. Eettiset ja ympäristösyyt? Tiedätkö, kuinka paljon teollinen monokulttuurimaatalous tuhoaa luontoa, kokonaisia ekosysteemejä, ja tappaa eläimiä esim. sadonkorjuun aikana? Liha- ja maitokarjan ja kanojen kasvatus luonnonlaitumilla (ruohoravinto) on paljon eettisempää ja niiden tuotteet terveellisiä (kunhan ei raivata lisää laidunalaa).


      • trolli-hulda
        Vegans Suck kirjoitti:

        Perusteluissakin ei ole mitään järkeä (kerrankin jostain samaa mieltä m36-intj:n kanssa). Tässä syyt:

        1. Ihminen on luonnostaan pääsääntöisesti lihansyöjä ja on sellaiseksi kehittynyt kymmenien tuhansien vuosien saatossa ja energian pitäisi tulla rasvasta. Hiilareita tulisi saada vain kohtalaisesta määrästä hedelmiä ja vihanneksia, ei missään tapauksessa esim. leivästä ja perunasta ---> elintasosairaudet. Antiikin egyptiläiset, joilla oli viljapohjainen ruokavalio, kärsivät SV-taudeista, diabeteksestä ja ylipainosta.

        2. Eettiset ja ympäristösyyt? Tiedätkö, kuinka paljon teollinen monokulttuurimaatalous tuhoaa luontoa, kokonaisia ekosysteemejä, ja tappaa eläimiä esim. sadonkorjuun aikana? Liha- ja maitokarjan ja kanojen kasvatus luonnonlaitumilla (ruohoravinto) on paljon eettisempää ja niiden tuotteet terveellisiä (kunhan ei raivata lisää laidunalaa).

        Antiikin egyptiläisillä oli ongelmana YKSIPUOLINEN RUOKAVALIO, eikä se että se oli kasvispohjainen.

        Pakko myöntää, etten myöskään ymmärrä tätä nykypäivän hiilarikammoa ollenkaan. Se, että karppaus toimii sinulla, ei tee siitä universaalia lakia. Kenelläkään ei ole velvollisuutta vältellä perunaa kuin ruttoa, ja leipä voi olla muutakin kuin vehnähuttua (keliaakikkona olen tottunut tekemään omat jauhosekoitukseni, joihin sekoitan tärkkelyspohjaan esim. manteli- ja kookosjauhoja).

        "Tiedätkö, kuinka paljon teollinen monokulttuurimaatalous tuhoaa luontoa, kokonaisia ekosysteemejä, ja tappaa eläimiä esim. sadonkorjuun aikana? Liha- ja maitokarjan ja kanojen kasvatus luonnonlaitumilla (ruohoravinto) on paljon eettisempää ja niiden tuotteet terveellisiä (kunhan ei raivata lisää laidunalaa)."

        Tiedätkö, kuinka paljon enemmän teollinen lihatalous tuhoaa luontoa? Onnea vaan luonnonlaitumilla kasvatetun ekokarjapihvin löytämiseen marketin hyllyltä. Voihan sen kasvattamista toki kokeilla kotonakin, jos yhtiöjärjestys hyväksyy lehmän parvekkeella.


      • Vegans Suck kirjoitti:

        Perusteluissakin ei ole mitään järkeä (kerrankin jostain samaa mieltä m36-intj:n kanssa). Tässä syyt:

        1. Ihminen on luonnostaan pääsääntöisesti lihansyöjä ja on sellaiseksi kehittynyt kymmenien tuhansien vuosien saatossa ja energian pitäisi tulla rasvasta. Hiilareita tulisi saada vain kohtalaisesta määrästä hedelmiä ja vihanneksia, ei missään tapauksessa esim. leivästä ja perunasta ---> elintasosairaudet. Antiikin egyptiläiset, joilla oli viljapohjainen ruokavalio, kärsivät SV-taudeista, diabeteksestä ja ylipainosta.

        2. Eettiset ja ympäristösyyt? Tiedätkö, kuinka paljon teollinen monokulttuurimaatalous tuhoaa luontoa, kokonaisia ekosysteemejä, ja tappaa eläimiä esim. sadonkorjuun aikana? Liha- ja maitokarjan ja kanojen kasvatus luonnonlaitumilla (ruohoravinto) on paljon eettisempää ja niiden tuotteet terveellisiä (kunhan ei raivata lisää laidunalaa).

        Ihminen ei ole luonnostaan pääsääntöisesti lihansyöjä. Oikeasti ihminen ei kykene sulattamaan kovinkaan paljoa lihaa. Ihminen on elimistöltään sekasyöjä.
        Minä en syö leipää juuri koskaan, että en käsitä mitä tekemistä sillä on minkään kanssa. Minun ruokavalioni ei ole viljapohjainen.
        Ihminen ei todistetusti tarvitse lihaa, joten on yhdentekevää olemmeko me syöneet lihaa evolutiivisessa historiassamme.
        Enkä nyt edes jaksa lähteä listaamaan eläinproteiinin haittavaikutuksia tähän, sillä sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miksi minä olen vegaani.

        Tiedätkö että tiedemiesten mukaan olet väärässä. Lihakarjan kasvatus käyttää eläinten ruokkimiseen ihan niitä samoja peltoja, kuin millä voisi kasvattaa vähemmällä energian hukkauksella ravintoa suoraan ihmisille.
        Ei sillä etteikö viljelykin tuhoaisi luontoa, tottakai tuhoaa, mutta se on huomattavasti tehokkaampaa. Ja sinun läpinäkyvä yrityksesi verrata yksipuolista viljelyä pieneen luomu karjatilaan on naurettava.
        Pääsääntoisesti kasvissyönti on kuitenkin huomattavasti ympäristöystävällisempää kuin sekasyönti.

        Et muuten kommentoinut lainkaan niitä eettisiä syitä. Eli tietoisten tuntevien olentojen kiduttamista ja lopulta tuhoamista ravinnoksi tai vaatteeksi.


      • Vegans Suck
        trolli-hulda kirjoitti:

        Antiikin egyptiläisillä oli ongelmana YKSIPUOLINEN RUOKAVALIO, eikä se että se oli kasvispohjainen.

        Pakko myöntää, etten myöskään ymmärrä tätä nykypäivän hiilarikammoa ollenkaan. Se, että karppaus toimii sinulla, ei tee siitä universaalia lakia. Kenelläkään ei ole velvollisuutta vältellä perunaa kuin ruttoa, ja leipä voi olla muutakin kuin vehnähuttua (keliaakikkona olen tottunut tekemään omat jauhosekoitukseni, joihin sekoitan tärkkelyspohjaan esim. manteli- ja kookosjauhoja).

        "Tiedätkö, kuinka paljon teollinen monokulttuurimaatalous tuhoaa luontoa, kokonaisia ekosysteemejä, ja tappaa eläimiä esim. sadonkorjuun aikana? Liha- ja maitokarjan ja kanojen kasvatus luonnonlaitumilla (ruohoravinto) on paljon eettisempää ja niiden tuotteet terveellisiä (kunhan ei raivata lisää laidunalaa)."

        Tiedätkö, kuinka paljon enemmän teollinen lihatalous tuhoaa luontoa? Onnea vaan luonnonlaitumilla kasvatetun ekokarjapihvin löytämiseen marketin hyllyltä. Voihan sen kasvattamista toki kokeilla kotonakin, jos yhtiöjärjestys hyväksyy lehmän parvekkeella.

        Hiilarit ovat joko yksinkertaisia sokereita tai tärkkelystä kaikissa kasveissa joita ihminen voi ravinnokseen käyttää. Egyptiläisten ravinto oli viljapohjainen (leipä) mutta he nauttivat lisäksi papuja, herneitä yms. vihanneksia. Ja kärsivät "elintaso"sairauksista ja vitamiinien puutostiloista.

        "Se, että karppaus toimii sinulla"

        En ole karppaaja, koska tiukka VHH ei sovi paljon treenaavalle, mutta vältän höttöhiilareita parhaani mukaan. Viljatuotteista käytän lähinnä kaurapuuroa ja pastaa. Pastaa siksi, että tarvitsen energiaa urheiluun.

        "kuinka paljon enemmän teollinen lihatalous tuhoaa luontoa"

        Joko yhtä paljon tai vähemmän kuin maatalous, riippuen alueesta ja nautojen ravinnosta. En minäkään ostaisi mitään brasilialaisia pihvejä.

        "Onnea vaan luonnonlaitumilla kasvatetun ekokarjapihvin löytämiseen marketin hyllyltä."

        Helppoa kuin mikä, koska täällä Uudessa-Seelannissa karja laiduntaa ulkona koko vuoden. Muunlaista pihviä ei ole saatavana.


      • Vegans Suck
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Ihminen ei ole luonnostaan pääsääntöisesti lihansyöjä. Oikeasti ihminen ei kykene sulattamaan kovinkaan paljoa lihaa. Ihminen on elimistöltään sekasyöjä.
        Minä en syö leipää juuri koskaan, että en käsitä mitä tekemistä sillä on minkään kanssa. Minun ruokavalioni ei ole viljapohjainen.
        Ihminen ei todistetusti tarvitse lihaa, joten on yhdentekevää olemmeko me syöneet lihaa evolutiivisessa historiassamme.
        Enkä nyt edes jaksa lähteä listaamaan eläinproteiinin haittavaikutuksia tähän, sillä sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miksi minä olen vegaani.

        Tiedätkö että tiedemiesten mukaan olet väärässä. Lihakarjan kasvatus käyttää eläinten ruokkimiseen ihan niitä samoja peltoja, kuin millä voisi kasvattaa vähemmällä energian hukkauksella ravintoa suoraan ihmisille.
        Ei sillä etteikö viljelykin tuhoaisi luontoa, tottakai tuhoaa, mutta se on huomattavasti tehokkaampaa. Ja sinun läpinäkyvä yrityksesi verrata yksipuolista viljelyä pieneen luomu karjatilaan on naurettava.
        Pääsääntoisesti kasvissyönti on kuitenkin huomattavasti ympäristöystävällisempää kuin sekasyönti.

        Et muuten kommentoinut lainkaan niitä eettisiä syitä. Eli tietoisten tuntevien olentojen kiduttamista ja lopulta tuhoamista ravinnoksi tai vaatteeksi.

        Ellei lajimme olisi alkanut syodä lihaa, olisimme edelleen samalla tasolla kuin gorillat jotka ovat kasvissyojiä. Gorilla kuluttaa kaiken aikansa energiantarpeensa tyydyttämiseen keräämällä syömäkelpoisia kasveja ja sillä on paljon pidempi ruoansulatuselimistö ja pienemmät aivot kuin ihmisellä. Molempien lajien aineenvaihdunta on samaa luokkaa mutta siinä missä ihmisellä aivot kuluttavat valtavasti energiaa gorillalla se menee ruoansulatuselimistöön. Liha on energiatiheää ravintoa ja ihmisen aivojen kehitys ja samanaikainen ruoansulatuselimistön lyheneminen mahdollistui siirtymällä kasviravinnosta liharavintoon, metabolianopeuden säilyessä samana. Kymmenien tuhansien vuosien aikana (ennen maatalouden lakua n. 10000 v. sitten) ihmisen ravinto koostui lähes kokonaan lihasta ja satunnaisista juurista tms. Katso vaikka inuiittejä (kala, hylje...) ja masaita (liha, maito, veri) jotka eivät käytä hiilareita eivätkä kärsi elintasosairauksista tai puutostiloista. Väitteesi ovat siis pötyä.

        "Lihakarjan kasvatus käyttää eläinten ruokkimiseen ihan niitä samoja peltoja, kuin millä voisi kasvattaa vähemmällä energian hukkauksella ravintoa suoraan ihmisille."

        Roskaa. Ruohoravintoa nauttivan nautakarjan ja lampaiden liha ja maitotuotteet ovat erinomaista ravintoa toisin kuin viljakasvit joiden tuotanto lisäksi tapahtuu yleensä väkilannotteilla. Kyse on ravinnon laadusta, ei energian määrästä.

        "Et muuten kommentoinut lainkaan niitä eettisiä syitä. Eli tietoisten tuntevien olentojen kiduttamista ja lopulta tuhoamista ravinnoksi tai vaatteeksi."

        Joo kyllä ne naudat ja lampaat tuolla ulkona laiduntaessaan kärsivät ihan suunnattomasti, vai mitä? Hirveää kidutusta. Jos olet eläinten tappamista vastaan niin kannattaa pitää mielessä että kaikki ekosysteemit toimivat saalistaja-saalistettava -periaatteella ja kummatkin tarvitsevat toisiaan.

        Sinun maailmasi on täysin keinotekoinen ja olet vain päättänyt sulkea silmäsi tosiasioilta. Taidat olla tyypillinen pseudo-intellektuelli viherpiiperö, joka ei tiedä eikä tajua mistään mitään, varsinkaan tieteellisestä tutkimuksesta. Aatteen palo on vahva eivätkä sitä ikävät faktat heilauta.

        Harmi, ettet "jaksa vaivautua" listaamaan niitä eläinproteiinien olemattomia haittoja.


      • Vegans Suck kirjoitti:

        Ellei lajimme olisi alkanut syodä lihaa, olisimme edelleen samalla tasolla kuin gorillat jotka ovat kasvissyojiä. Gorilla kuluttaa kaiken aikansa energiantarpeensa tyydyttämiseen keräämällä syömäkelpoisia kasveja ja sillä on paljon pidempi ruoansulatuselimistö ja pienemmät aivot kuin ihmisellä. Molempien lajien aineenvaihdunta on samaa luokkaa mutta siinä missä ihmisellä aivot kuluttavat valtavasti energiaa gorillalla se menee ruoansulatuselimistöön. Liha on energiatiheää ravintoa ja ihmisen aivojen kehitys ja samanaikainen ruoansulatuselimistön lyheneminen mahdollistui siirtymällä kasviravinnosta liharavintoon, metabolianopeuden säilyessä samana. Kymmenien tuhansien vuosien aikana (ennen maatalouden lakua n. 10000 v. sitten) ihmisen ravinto koostui lähes kokonaan lihasta ja satunnaisista juurista tms. Katso vaikka inuiittejä (kala, hylje...) ja masaita (liha, maito, veri) jotka eivät käytä hiilareita eivätkä kärsi elintasosairauksista tai puutostiloista. Väitteesi ovat siis pötyä.

        "Lihakarjan kasvatus käyttää eläinten ruokkimiseen ihan niitä samoja peltoja, kuin millä voisi kasvattaa vähemmällä energian hukkauksella ravintoa suoraan ihmisille."

        Roskaa. Ruohoravintoa nauttivan nautakarjan ja lampaiden liha ja maitotuotteet ovat erinomaista ravintoa toisin kuin viljakasvit joiden tuotanto lisäksi tapahtuu yleensä väkilannotteilla. Kyse on ravinnon laadusta, ei energian määrästä.

        "Et muuten kommentoinut lainkaan niitä eettisiä syitä. Eli tietoisten tuntevien olentojen kiduttamista ja lopulta tuhoamista ravinnoksi tai vaatteeksi."

        Joo kyllä ne naudat ja lampaat tuolla ulkona laiduntaessaan kärsivät ihan suunnattomasti, vai mitä? Hirveää kidutusta. Jos olet eläinten tappamista vastaan niin kannattaa pitää mielessä että kaikki ekosysteemit toimivat saalistaja-saalistettava -periaatteella ja kummatkin tarvitsevat toisiaan.

        Sinun maailmasi on täysin keinotekoinen ja olet vain päättänyt sulkea silmäsi tosiasioilta. Taidat olla tyypillinen pseudo-intellektuelli viherpiiperö, joka ei tiedä eikä tajua mistään mitään, varsinkaan tieteellisestä tutkimuksesta. Aatteen palo on vahva eivätkä sitä ikävät faktat heilauta.

        Harmi, ettet "jaksa vaivautua" listaamaan niitä eläinproteiinien olemattomia haittoja.

        "Ellei lajimme olisi alkanut syodä lihaa, olisimme edelleen samalla tasolla kuin gorillat jotka ovat kasvissyojiä."

        Entä sitten? Uskonnollisuus on myös auttanut ihmislajia evolutiivisessa menneisyydessä mutta tarkoittaako se että kaikkien tulisi olla uskovaisia?

        "Katso vaikka inuiittejä (kala, hylje...) ja masaita (liha, maito, veri) jotka eivät käytä hiilareita eivätkä kärsi elintasosairauksista tai puutostiloista. Väitteesi ovat siis pötyä."

        Inuiitin keskimääräinen eliniän ennuste ei ole kovin hyvä, he myös kärsivät sydän- ja verisuonisairauksista.

        "Roskaa. Ruohoravintoa nauttivan nautakarjan ja lampaiden liha ja maitotuotteet ovat erinomaista ravintoa toisin kuin viljakasvit joiden tuotanto lisäksi tapahtuu yleensä väkilannotteilla. Kyse on ravinnon laadusta, ei energian määrästä."

        Laiduntaminen tuhoaa myös ympäristöä. Karja ei sitä paitsi yleensä edes syö ruohoa vaan nimenomaan viljaa. Toisessa keskustelussa laitoin aiheesta enemmän.

        "Joo kyllä ne naudat ja lampaat tuolla ulkona laiduntaessaan kärsivät ihan suunnattomasti, vai mitä?"

        Suurinosa maailman lihasta on tehotuotettua. Esimerkiksi siipikarjan kohdalla eläinystävällinen kasvatus on mahdotonta (jos siis halutaan tehdä voittoa).
        Edes se että eläin saa olla ulkona, ei tarkoita että sitä muuten kohdeltaisiin hyvin. Karjalle syötetään usein epäsopivaa ravintoa antibiooteilla höystettynä, oikea elintila on minimaalinen, reviiri pakotetaan liian pieneksi, sairauksia ei hoideta, eläimet ovat stressaantuneita ja osoittavat stereotyyppistä käyttäytymistä.

        "Jos olet eläinten tappamista vastaan niin kannattaa pitää mielessä että kaikki ekosysteemit toimivat saalistaja-saalistettava -periaatteella ja kummatkin tarvitsevat toisiaan."

        Niin? Entä sitten? Ihminen ei enään elä samlaisessa ympäristössä. Olet vapaa ryhtymään metsästäjä keräilijäksi mutta luonto ei kestä jos koko lauma seuraa perässä.
        Minä pidän tuntevan tietoisen olennon tappamisen moraalittomana, näen kuitenkin eron selviytyäkseen tapetun eläimen ja turhaan tapetun eläimen välillä.

        "Sinun maailmasi on täysin keinotekoinen ja olet vain päättänyt sulkea silmäsi tosiasioilta."

        Samat sanat.

        "Aatteen palo on vahva eivätkä sitä ikävät faktat heilauta."

        Kyllä ne vaan hetkauttaa. Kaikki mitä olen kirjoittanut perustuu tieteellisille artikkeleille.


      • Vegans Suck
        gloriana_demeter kirjoitti:

        "Ellei lajimme olisi alkanut syodä lihaa, olisimme edelleen samalla tasolla kuin gorillat jotka ovat kasvissyojiä."

        Entä sitten? Uskonnollisuus on myös auttanut ihmislajia evolutiivisessa menneisyydessä mutta tarkoittaako se että kaikkien tulisi olla uskovaisia?

        "Katso vaikka inuiittejä (kala, hylje...) ja masaita (liha, maito, veri) jotka eivät käytä hiilareita eivätkä kärsi elintasosairauksista tai puutostiloista. Väitteesi ovat siis pötyä."

        Inuiitin keskimääräinen eliniän ennuste ei ole kovin hyvä, he myös kärsivät sydän- ja verisuonisairauksista.

        "Roskaa. Ruohoravintoa nauttivan nautakarjan ja lampaiden liha ja maitotuotteet ovat erinomaista ravintoa toisin kuin viljakasvit joiden tuotanto lisäksi tapahtuu yleensä väkilannotteilla. Kyse on ravinnon laadusta, ei energian määrästä."

        Laiduntaminen tuhoaa myös ympäristöä. Karja ei sitä paitsi yleensä edes syö ruohoa vaan nimenomaan viljaa. Toisessa keskustelussa laitoin aiheesta enemmän.

        "Joo kyllä ne naudat ja lampaat tuolla ulkona laiduntaessaan kärsivät ihan suunnattomasti, vai mitä?"

        Suurinosa maailman lihasta on tehotuotettua. Esimerkiksi siipikarjan kohdalla eläinystävällinen kasvatus on mahdotonta (jos siis halutaan tehdä voittoa).
        Edes se että eläin saa olla ulkona, ei tarkoita että sitä muuten kohdeltaisiin hyvin. Karjalle syötetään usein epäsopivaa ravintoa antibiooteilla höystettynä, oikea elintila on minimaalinen, reviiri pakotetaan liian pieneksi, sairauksia ei hoideta, eläimet ovat stressaantuneita ja osoittavat stereotyyppistä käyttäytymistä.

        "Jos olet eläinten tappamista vastaan niin kannattaa pitää mielessä että kaikki ekosysteemit toimivat saalistaja-saalistettava -periaatteella ja kummatkin tarvitsevat toisiaan."

        Niin? Entä sitten? Ihminen ei enään elä samlaisessa ympäristössä. Olet vapaa ryhtymään metsästäjä keräilijäksi mutta luonto ei kestä jos koko lauma seuraa perässä.
        Minä pidän tuntevan tietoisen olennon tappamisen moraalittomana, näen kuitenkin eron selviytyäkseen tapetun eläimen ja turhaan tapetun eläimen välillä.

        "Sinun maailmasi on täysin keinotekoinen ja olet vain päättänyt sulkea silmäsi tosiasioilta."

        Samat sanat.

        "Aatteen palo on vahva eivätkä sitä ikävät faktat heilauta."

        Kyllä ne vaan hetkauttaa. Kaikki mitä olen kirjoittanut perustuu tieteellisille artikkeleille.

        Itse olen kyllä tyytyväinen siihen että liharavinto on mahdollistanut kehittymisen gorillatasolta. Sen seurauksena meilla on elimistö joka toimii parhaiten kun energiaa saadaan pääasiassa rasvasta eikä hiilareista.

        Nykyinuiitit syovät jenkkityyliin roskaruokaa mutta perinteiset eivät. Perinteinen inuiittiruokavalio suojaa elintasosairauksilta.

        Karja täällä Uudessa-Seelannissa syo yksinomaan ruohoa koko vuoden. Rehuravinto muuttaa lihan ja maidon rasvahappo- ja vitamiinikoostumusta huonompaan suuntaan. Laiduntaminen ei aiheuta ymparistöhaittoja eikä metsiä hakata laitumiksi. Vilja lihottaa sekä ihmiset että eläimet, miksi sitä mielellään käytetäänkin lihakarjan ja sikojen ruokana. Samoin free range -munia on helposti saatavana ja nekin ovat häkkikanojen munia terveellisempiä. Minäkin olen tehotuotantoa vastaan, sekä eettisistä että ravinto-opillisista syistä.

        Sinä voit vapaasti sinnitellä epäluonnollisella ravinnolla mutta älä vaadi sitä muilta, varsinkaan arveluttavin moraalisin perustein.


    • Pitsarillu

      Niin siis noistä mies saa plussapisteitä Sinulta.
      Itse en täys absolutistia haluaisi, en tosin juoppoakaan, kohtuukäyttäjä paras. Absot on usein helvetin tiukkapipoja tai uskiksia tai entisiä alkkiksia. Tupakoimattomuuskaan ei välttämättä mikään valttikortti kaikille, tupakoiva varmasti mieluummin ottaa toisen tupakoivan kuin olisi toisen nyrpistelyn ja jäkätyksen kohteena jatkuvasti, koska toinen ei polta. Kasvissyönti on etenkään miehen kohdalla plussaa vain marginaaliryhmän keskuudessa. Suurin osa ihmisistä on lihansyöjiä ja nainen ei silloin taatusti tahdo miestä, jolle pitäisi kaikki ruoat tehdä erikseen. Suurin osa naisista haluaa myös lapsia jossain elämänsä vaiheessa, joten mies joka ei tahdo lapsia on enemmistölle turn off. Aika mielisairasta oikein toivoa, että toisella olisi jokin sairaus, edes allergia, riippumatta siitä tahtooko lemmikkejä tai käyttääkö jotain hajusteita. Kunnosta huolehtiminen ainakaan urheilemisen muodossa ja ylipainokaan eivät ole monille mitään kynnyskysymyksiä. Terveenä toisen toivoisi tietysti pysyvän ja elävän pitkään ja koettavan sen puolesta pitävän itsestään hiukan huolta. Uskollisuus, väkivallattomuus ja rikosrekisterin puuttuminen nyt lähinnä itsestäänselvyyksiä. Tuskin kukaan oikein toivomalla toivoo kumppanillaan mitään taipumusta noista olevan.

      • realismus

        "Suurin osa ihmisistä on lihansyöjiä ja nainen ei silloin taatusti tahdo miestä, jolle pitäisi kaikki ruoat tehdä erikseen."

        Miksi ihmeessä naisen pitäisi tehdä miehelle ruoat erikseen? Sitä syödään mitä tarjotaan, sukupuoleen katsomatta, ja ellei kelpaa tekee itse.


      • mssawo

        Käytäntö on osoittanut että vain toinen hajusteille herkistynyt pystyy käsittämään mistä siinä vaivassa on arjessa kyse. Eli osaa jo kaupassa automaattisesti valita hajusteettomat pesuaineet, deodorantit ja muut. Ja jos toisella olisi sama vaiva ei tarvitsisi tuntea huonoa omaatuntoa siitä että jotenkin joutuisi rajoittamaan toisen elämää hajusteiden käyttöä ajatellen. En missään nimessä TOIVO kenenkään osalle samanlaista riesaa mikä tästä hajusteherkkyydestä voi tulla elämään. Ehkä olen sitten mielisairaskin mutta ei voi mitään.


    • "1. on absolutisti"
      Empäs ole, joskus tulee otettua.

      "5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)"
      Tosimies ei rehuja syö. Eli selkeästi ei tulis onnistuun ikinä.

      "6. ei halua lapsia"
      Kyllä vaan haluan muutaman tulevaisuudessa, koska haluan kokea isyyden ja sen ajan ennen lapsen syntymää.

      "7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)"
      Empäs ole.

      "9. huolehtii kunnostaan"
      Jos kuntoliikunta eli kävely passaa niin jees, mutta urheilullinen en oo.

      "10. ei ole ylipainoinen"
      Olen ja siksi naisella pitää olla etumusta kans enemmän...


      Mut muut natsaa. Eli 4/10 osuu vain.

      * Kirjotus virheitä.

    • AtTheMoment_37

      "1. on absolutisti"
      - en ole, joskus tulee otettua, mutta kaatokännejä en koskaan.

      "2. ei tupakoi"
      - olen polttanut, mutta lopettanut.

      "3. on uskollinen"
      - tähän asti.

      "4. ei ole väkivaltainen"
      - kamppailulajeja tulee harrastettua ja salin ulkopuolella en harjoittele.

      "5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)"
      - en ole.

      "6. ei halua lapsia"
      - haluaisin.

      "7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)"
      - en ole.

      "8. ei omista rikosrekisteriä"
      - en omista.

      "9. huolehtii kunnostaan"
      - yksi päivä viikossa on vapaata urheilusta.

      "10. ei ole ylipainoinen"
      - en ole.

      Joku nainen saa antaa ne pisteet.

    • 1, 5 ja 7 eivät täsmää.

    • Yyber Tason Mies

      1. on absolutisti
      Kyllä

      2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
      Kyllä

      3. on uskollinen
      Olisin uskollinen jos olisin parisuhteessa

      4. ei ole väkivaltainen
      Kyllä

      5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)
      En ole ikävä kyllä ainakaan vielä. Syön kalaa, kananmunia ja maitotuotteita.

      6. ei halua lapsia
      En ainakaan kovin paljon halua.

      7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)
      En ole allergikko, mutta en silti siedä hajusteita tai lemmikkejä kotonani.

      8. ei omista rikosrekisteriä
      Kyllä

      9. huolehtii kunnostaan
      Kyllä

      10. ei ole ylipainoinen
      Kyllä

    • Toisaalta tällaiset listaukset eivät ole kovin mieltäylentäviä, mutta ajankuluahan tämäkin on... ;)

      1. käyttää alkoholia erittäin kohtuudella (max 2 annosta / vk)
      2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
      3. on uskollinen ja seksuaalisesti aktiivinen
      4. ei ole väkivaltainen tai muutenkaan rikollinen taustaltaan
      5. on lähes kaikkiruokainen ;)
      6. ei halua enää lapsia
      7. pitää tanssimisesta
      8. ei ole herkkänokkainen / helposti murjottava
      9. osaa käyttää rahaa eli elää tulojensa mukaan
      10. on pidempi kuin minä

      Papukaijan merkin saa, jos ymmärtää jotakin autoista ja / tai tietokoneista XD

    • piru raamatulla

      nämä pisti silmään:

      5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)
      mikä hele vetin ovo-laktovegetaari? kohta varmaan pitäisi elää fotosynteesillä?

      7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)
      mistä saakka fyysinen vajavaisuus on ollut hyvä juttu? sama kuin olettaisi että ehdokkaalla pitäis olla liikuntavamma tai sydän, ja verisuonisairauksia?

    • Perustele vaateesi

      1. Ei. Pullo olutta/lasia viiniä/pv. on vain hyväksi. Miksi pitäisi olla absolutisti?
      2. En käytä
      3. Olen
      4. En ole
      5. En todellakaan. Tämä on ristiriidassa kohdan 9 kanssa, pitää olla vähintään ovo-laktoveg mutta VHH on paras. Miksi pitäisi olla kasvissyöjä?
      6. On jo
      7. En ole (naurettava vaatimus) ja kissa kotona. En silti käytä hajusteita enkä pidä niistä.
      8. Ei ole
      9. Treenaan 5 pv/vk
      10. En ole. Lihaksikas, BMI 26-27

    • homma nousuun

      "6. ei halua lapsia"


      Kyllä jokaisen suomalaisen naisen velvollisuus on synnyttää vähintään kaksi SUOMALAISEN miehen siittämää lasta. Muuten rotumme häviää ja korvautuu muualta tulleilla. Me tarvitsemme lapsia Suomeen. Lapsettomuus on itsekkyyttä.

      • realismus

        Suosit sisäsiittoisuutta?


      • homma nousuun
        realismus kirjoitti:

        Suosit sisäsiittoisuutta?

        Ei vaan sitä, että pohjoinen rotumme säilyy


      • realismus
        homma nousuun kirjoitti:

        Ei vaan sitä, että pohjoinen rotumme säilyy

        Paappa-kulta, kolmekymmentäluku oli ja meni, päivitä vähän...


    • realismus

      Toisen onni jne... Vegetaristi allergikko taas minulle olisi se vihoviimeinen... Jaan pihvini demokraattisesti kissojeni kanssa :)

    • realismus

      1. ei ole juoppo
      2. ei tupakoi, jointti silloin tällöin ok, jos tarjoaa minullekin
      3. on uskollinen tai ainakin pitää mölyt mahassaan
      4. ei ole väkivaltainen
      5. käyttää valikoiden ainoastaan korkealaatuisia elintarvikkeita, esim. valmiiksimarinoidut lihat jäävät kauppaan eikä "äitien tekemää ruokaa" löydy jääkaapista
      6. ei halua lapsia
      7. ei ole allergikko ja rakastaa eläimiä, erityisesti kissoja. Käyttää ainoastaan laadukkaita tuoksuja maltillisesti
      8. rikosrekisteristä ei löydy ainakaan pedo-juttuja tai väkivaltaa. Kannabiksen hallussapidosta ok, välittämisestä alaikäiselle ei.
      9. huolehtii kunnostaan maltillisesti, bodarit yöks
      10. ei ole ylipainoinen ainakaan huomattavassa määrin, keski-ikäisenä on katsottava sormien läpi joitakin asioita

      sekä tietysti kulttuuripainotteinen jääkiekkorajoitteinen :)

      • sillitrooli

        Missä on moralisoijat nyt?
        Vai onko se niin, että vain minua moralisoidaan, ja että oikeastaan tarkoituksena on vain päästä haukkumaan minua?


    • mies 37 v.

      1. on absolutisti
      - saunakalja silloin tällöin (ykköstä), 0 pistettä

      2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
      - jees, 1 piste

      3. on uskollinen
      - nou problem, 1 piste

      4. ei ole väkivaltainen
      - en ole, 1 piste

      5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)
      - aijaijai, 0 pistettä

      6. ei halua lapsia
      - oijoijoi, 0 pistettä

      7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)
      - olen (1 piste), mutta so what, minulla on kissa (-1 piste), eli 0 pistettä

      8. ei omista rikosrekisteriä
      - en ainakana toistaiseksi, 1 piste

      9. huolehtii kunnostaan
      - no jaa..., 0 pistettä

      10. ei ole ylipainoinen
      - jes, 1 piste

      Total points: 5/10.

      Smat kriteerit minulta sinulle:
      1. on korkeintaan kohtuukäyttäjä
      2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
      3. on uskollinen
      4. ei ole väkivaltainen
      5. ei nirsoile sapuskan suhteen
      6. haluaa lapsia
      7. pitää eläimistä, oli allergiaa tai ei
      8. ei omista rikosrekisteriä
      9. on sinut itsensä kanssa
      10. pieni pyöreys ei haittaa, kunhan en alle läkähdy

      Paljonks tuli pointseja?

      • näin täällllä

        1. on absolutisti
        plussaa, ei välttämättömyys. Satunnainen lasillinen muutamia kertoja vuodessa OK kuten itsellänikin

        2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
        ehdotonta plussaa. Tupakoinnin ehkä saattaisin sietää, huumeita en missään tapauksessa

        3. on uskollinen
        tosi tärkeää, mutta kuitenkin niin, että mies seksuaalisesti aktiivinen eli ei tarvitse naisenkaan puutteessa elää

        4. ei ole väkivaltainen
        ehdotonta plussaa. En minäkään kynsi tai läimäytä avokämmenellä ketään

        5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)
        - - - ei ole välttämätöntä, tosin ei haittaakaan

        6. ei halua lapsia
        /- en minkään halua ENÄÄ lapsia, mutta hyväksyn miehen aiemmat lapset, kunhan hän hyväksyy minun lapseni. Lapsi- ja ihmisrakas pitäisi kuitenkin olla

        7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)
        /- tämä sopii, koska olen itsekin eläimille allerginen. Pidän kuitenkin eläimistä tosi paljon. Pihalla tai erillisessä piharakennuksessa olevat eläimet olisivat täydellinen ratkaisu:)

        8. ei omista rikosrekisteriä
        ehdoton vaatimus

        9. huolehtii kunnostaan
        tärkeää, mutta ei tarvitse olla bodari tai himoliikkuja, koska en itsekään ole sellainen

        10. ei ole ylipainoinen
        - - - saa olla ylipainoinen, koska itsekin olen, kunhan ylipaino ei ole terveydelle ja jaksamiselle rasite. Parasta olisi sellainen, jolla olisi myös 20-30 kg ylimääräistä, niin voitaisi yhdessä sparrata toisiamme ja laihtua yhdessä.


    • unelmienmiesi

      1. on absolutisti
      - en todellakaan 0
      2. ei tupakoi eikä käytä huumeita
      -tupakoin, olis kiva lopettaa 0
      3. on uskollinen
      -Mites tämä nyt, aina en ole ollut. tulevasta kun ei tiedä 0
      4. ei ole väkivaltainen
      - välillä tulee oltua 0
      5. on kasvissyöjä (edes ovo-laktovegetaari jos ei täysin vegaani)
      - no juu ei 0
      6. ei halua lapsia
      - en kyllä noinkaan sanois, vaikka niin siinä voi akatta käydä 0
      7. on allergikko (ei siedä hajusteita eikä lemmikkejä kotona)
      - en ole allergikko 0
      8. ei omista rikosrekisteriä
      - taitaa siellä yksi pikku merkintä olla 0
      9. huolehtii kunnostaan
      - rapa kunnossa 0
      10. ei ole ylipainoinen
      - BMI n. 32 0

      0/10!

      ap, perustetaanko perhe?

    • näistä mies saa plussia

      1. Avoimuus
      2. Rehellisyys
      3. Pitää lapsista
      4. Huumorintaju
      5. Sosiaalisuus
      6. Ei liiallinen holin käyttäjä
      7. Omistaa elämää kodin ulkopuolellakin
      8. Peukalo jossain muualla kun keskellä kämmentä (remppareiskat on hot ;)
      9. Töissä käyvä
      10. Kohtelias mut ei imelä
      11. Romanttinen, mutta rajansa silläkin
      12. Osaa käsitellä minua, oikukasta ihmistä, oikein.
      13. Sängyssä huomioon ottava, hellän ja vähemmän hellän seksin osaava suuuuuuri rakastaja :D

      • fgsdfsyhgfdsk

        mun peukaloni on kohta sun pyllyssäsi!


      • fgsdfsyhgfdsk kirjoitti:

        mun peukaloni on kohta sun pyllyssäsi!

        jotenkin mä arvasin että joku takertuu tohon kohtaan :D en nyt kuitenkaan ihan sitä tarkottanut noin niinku kirjaimellisesti :DD


      • Violet flame
        likka-85 kirjoitti:

        jotenkin mä arvasin että joku takertuu tohon kohtaan :D en nyt kuitenkaan ihan sitä tarkottanut noin niinku kirjaimellisesti :DD

        http://www.veganbodybuilding.com/?page=bio_marcus_patrick

        Kuka "tosi miestä" (makkaranpurija junttia) tarvitsee kun olemassa on tällaisia vegaanimiehiä...

        Googleen voi laittaa hakusanaksi vegan body building ja voipi löytää satoja kuvia siitä että vegaaniruokavalio tekee hyvää sekä kunnolle että muutenkin ulkonäölle.

        Lihansyöjät muuten haisee mätänevälle hautausmaalle...ei kiitos....


      • Tää lista kuulosti jo huomattavasti terveemmältä!


      • mssawo
        Violet flame kirjoitti:

        http://www.veganbodybuilding.com/?page=bio_marcus_patrick

        Kuka "tosi miestä" (makkaranpurija junttia) tarvitsee kun olemassa on tällaisia vegaanimiehiä...

        Googleen voi laittaa hakusanaksi vegan body building ja voipi löytää satoja kuvia siitä että vegaaniruokavalio tekee hyvää sekä kunnolle että muutenkin ulkonäölle.

        Lihansyöjät muuten haisee mätänevälle hautausmaalle...ei kiitos....

        Uuuuh, tahtoo tuollaisella kropalla varustetun vegaanibodarin. Eipä haise miehen henki HK:n siniselle. En tosin itse ole vegaani vaan ovolaktovegetaari mutta kyllä me järkättäisiin ruokapuoli molempien mieleiseksi helposti. Tekemäni lämmin ruoka on lähes aina vegaanista.


      • Violet flame kirjoitti:

        http://www.veganbodybuilding.com/?page=bio_marcus_patrick

        Kuka "tosi miestä" (makkaranpurija junttia) tarvitsee kun olemassa on tällaisia vegaanimiehiä...

        Googleen voi laittaa hakusanaksi vegan body building ja voipi löytää satoja kuvia siitä että vegaaniruokavalio tekee hyvää sekä kunnolle että muutenkin ulkonäölle.

        Lihansyöjät muuten haisee mätänevälle hautausmaalle...ei kiitos....

        mulle se on ihan sama mitä mies turpaansa tunkee, kunhan jotain syö. Mut en mä välttämättä mitään kanin ruokaa pupeltavaa vegeä ihan ensisijaisesti haluais, koska ite syön lihaa ja aion kyllä syödä jatkossakin


      • enigmatica kirjoitti:

        Tää lista kuulosti jo huomattavasti terveemmältä!

        ai mun lista =D


    • hölöpötiira

      1. Käyttää alkoholia joko ei ollenkaan, tai niin vähän ettei kunnolla humallu
      2. Ei polta
      3. Ei ole muutenkaan riippuvainen mistään, varsinkaan äidistään
      4. Vartalo on sopivan lihaksinen, ei naismainen tiimalasibodari, vaan työlihakset;)
      5. Rento ja rauhallinen
      6. Pituus yli 170 cm
      7. Ei ole luuseri, vaan tekee jotain työtä tai opiskelee
      8. Osaa ja tekee ihan kaikkia kotitöitä
      9. On edes kohtalaisen älykäs
      10. Huumorintajuinen

    • olenNiinvaativa

      Kasvissyöjä? :)

      Oma listani:

      plussaa...

      -urheilee
      -älykäs (ei tarkoita että pitää olla joku FM)
      -osaa juoda viinaa, ja tämä tarkoittaa, ettei ole absolutisti, muttei myöskään jää kiinni dokaamiseen. Eli viinilasillisen jälkeen ei herätä Tallinnassa kahden pvn putken jälkeen
      -hyvä sängyssä, eli ottaa naisen huomioon esim. hoitelemalla ensin
      -pukeutuu hyvin, ei välttämättä kalliistikaan, mutta hyvällä maulla
      -on hauska ja sosiaalinen
      -kunnianhimoinen, ei makaa sohvan pohjalla haukkumassa muita ihmisiä ja juomassa kaljaa
      -ei ole exissään kiinni, ei kenenkään naisen talutusnuorassa
      -on omat mielipiteeyt, muttei jyrää niillä
      -ei koskaan hauku naista, uhkaa tai kiristä
      -osaa tehdä kompromisseja

      Sitten plusplussat:

      -komea (pitkä, lihaksikas, naama ei ole pullea eikä sikanenäinen, ei naisellisia piirteitä)
      -iso vehje, joka myös seisoo
      -rakastaa seksiä
      -rakastaa juttelua
      -yllätyksellinen
      -ei flirttaa joka naiselle
      -aina hiukset pesty ja siisti
      -kohtelias
      -epäitsekäs
      -

      • Realinisti

        Herää tyttö unestas!


    • Sinkkumies 44

      Kaikki muut täsmää paitsi kohta 5. Kasvissyöjät ovat kyllä niin vihoviimeisiä fasisteja kun vain olla voi. Tiesitkö muuten että Hitler oli kasvissyöjä? Myös monet muut kolmannen valtakunnan johtoportaan hemmot oli kasvissyöjiä.

      • mssawo

        Minkäs sille voi kun kuolleen ruumiin syöminen vaan ällöttää niin paljon ettei voi sitä tehdä? Ja miksi yritttää pakottaa itsensä syömään jotain mitä ei välttämättä elääkseen tarvitse? Proteiinia saan maitotuotteista ja kananmunista soijan lisäksi. Enkä vaadi mieheltä kasvisruokavaliota vaikka se plussaa olisikin. Erilliset ruuanvalmistusvälineet olisi pakko olla jos lihaasyövän kanssa saman katon alla asuisi. Ei kai kukaan haluaisi käyttää sellaista paistinpannua jolla on paistettu puoliksi mädännyttä ihmislihaa? Suurinpiirtein yhtä ällöttävää olisi käyttää näin kasvissyöjänä samaa paistinpannua lihansyöjän kanssa.


    • 2 samanlaista

      nos olen kaikissa noissa pisteillä .. kuka oot ja millon nähdään?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      104
      2892
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      294
      2135
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      122
      2005
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      138
      1827
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1430
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      26
      1096
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      102
      1029
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1027
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      848
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      48
      846
    Aihe