Treffeillä maksaminen

......

Miehet maksatteko naisen kahvin (juoman) ensitreffeillä, vaikka ette tiedäkkään voiko jutusta tulla mitään?

99

547

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä kyllä niin teen.

    • Totta kai.

      Tiedätkö usein ensitreffeillä, voiko jutusta tulla jotain?

      • .....

        Ei sitä siinä vaiheessa voi tietää tuleeko jutusta mitään. Jotkut miehet vaan tuntuu ajattelevan, ettei viitsi tarjota naiselle mitään, kun ei tiedä tuleeko siitä mitään. Alkaa tarjoon vasta sitten, kun epäilee, että juttu voi kehittyä. Se tuskin tekee naiseen vaikutusta.


      • jpxxx
        ..... kirjoitti:

        Ei sitä siinä vaiheessa voi tietää tuleeko jutusta mitään. Jotkut miehet vaan tuntuu ajattelevan, ettei viitsi tarjota naiselle mitään, kun ei tiedä tuleeko siitä mitään. Alkaa tarjoon vasta sitten, kun epäilee, että juttu voi kehittyä. Se tuskin tekee naiseen vaikutusta.

        Jos naiseen pitää tehdä rahalla vaikutus, niin ei kiitos. Ei ole tapana maksaa naisista ja heidän seurastaan.


      • päivän vitsi
        jpxxx kirjoitti:

        Jos naiseen pitää tehdä rahalla vaikutus, niin ei kiitos. Ei ole tapana maksaa naisista ja heidän seurastaan.

        Luuletko että edes maksullisen naisen saa kahvikupin hinnalla?


      • jpxxx kirjoitti:

        Jos naiseen pitää tehdä rahalla vaikutus, niin ei kiitos. Ei ole tapana maksaa naisista ja heidän seurastaan.

        Mielenvikaisen ajatus on "maksaa naisista ja heidän seurastaan".

        Kahvin tarjoaminen on täysin eri asia. Moni vain vaikuttaa olevan liian lapsellinen tajuamaan tätä eroa..


      • jpxxx
        päivän vitsi kirjoitti:

        Luuletko että edes maksullisen naisen saa kahvikupin hinnalla?

        En tiedä niistä hinnoista, sinä varmaan tunnet paremmin.


      • jpxxx
        asdfqwerty_m85 kirjoitti:

        Mielenvikaisen ajatus on "maksaa naisista ja heidän seurastaan".

        Kahvin tarjoaminen on täysin eri asia. Moni vain vaikuttaa olevan liian lapsellinen tajuamaan tätä eroa..

        Kyse ei olekaan mistään tarjoamisesta, jos se on odotusarvo ja asia, jolla pitäisi tehdä vaikutusta. Ilmeisesti moni on liian typerä tajuamaan tätä.


      • jpxxx kirjoitti:

        Kyse ei olekaan mistään tarjoamisesta, jos se on odotusarvo ja asia, jolla pitäisi tehdä vaikutusta. Ilmeisesti moni on liian typerä tajuamaan tätä.

        - Oven avaaminen naiselle, on tämän ostamista.
        - Bussissa paikan antaminen vanhukselle, on ihmisten hyväksynnän kalastelua.
        - Töissä hyvän huomenen toivottaminen pomolle, on tämän mielistelyä.
        - Jne.

        Tätä ajatusta voi viedä vaikka kuinka pitkälle..
        Usein valinta ei ole siinä, mitä tekee, vaan siinä, miksi sen tekee.
        Jos motiivit taas ovat arveluttavat, kannattaa todellakin jättää tekemättä..


      • jpxxx
        asdfqwerty_m85 kirjoitti:

        - Oven avaaminen naiselle, on tämän ostamista.
        - Bussissa paikan antaminen vanhukselle, on ihmisten hyväksynnän kalastelua.
        - Töissä hyvän huomenen toivottaminen pomolle, on tämän mielistelyä.
        - Jne.

        Tätä ajatusta voi viedä vaikka kuinka pitkälle..
        Usein valinta ei ole siinä, mitä tekee, vaan siinä, miksi sen tekee.
        Jos motiivit taas ovat arveluttavat, kannattaa todellakin jättää tekemättä..

        Et ymmärtänyt sanomani ajatusta lainkaan. Kyse ei ole siitä mitä tekee, vaan siitä että naiset odottavat sen tekemistä. Ei se silloin ole mitään tarjoamista, vaan pakollinen kuvio, joka on mukamas pakko tehdä. Toisin sanoen, pelkkä treffiseura ei riitä, vaan pitää vielä maksaakin että "prinsessa" olisi tyytyväinen.

        Jos minä tarjoan jotain kavereilleni, he eivät sitä odota ja teen sen vain omasta halustani. Samoin, jos annan istuinpaikkani bussissa vanhalle tai vaivaiselle, en tee sitä siksi että sitä minulta odotetaan. Itse asiassa jos joku tulisi sitä vaatimaan, niin jättäisin tuollaisen asia tekemättä.


      • sivusta heittäjä
        jpxxx kirjoitti:

        Et ymmärtänyt sanomani ajatusta lainkaan. Kyse ei ole siitä mitä tekee, vaan siitä että naiset odottavat sen tekemistä. Ei se silloin ole mitään tarjoamista, vaan pakollinen kuvio, joka on mukamas pakko tehdä. Toisin sanoen, pelkkä treffiseura ei riitä, vaan pitää vielä maksaakin että "prinsessa" olisi tyytyväinen.

        Jos minä tarjoan jotain kavereilleni, he eivät sitä odota ja teen sen vain omasta halustani. Samoin, jos annan istuinpaikkani bussissa vanhalle tai vaivaiselle, en tee sitä siksi että sitä minulta odotetaan. Itse asiassa jos joku tulisi sitä vaatimaan, niin jättäisin tuollaisen asia tekemättä.

        "Et ymmärtänyt sanomani ajatusta lainkaan. Kyse ei ole siitä mitä tekee, vaan siitä että naiset odottavat sen tekemistä."

        Minun mielestäni tässä ei ole mitään omituista. Me jokainen odotamme tietynlaista käytöstä ihmisiltä ihan joka päiväisessä elämässä.

        Kun tulet vieraisille, sanot käsipäivää ja tuot mukanasi tuliaiset isäntäväelle (esim. kukkakimpun emännälle tai viinipullon illallista varten). Ellet tee niin, olet epäkohtelias - tai ellei sinua lueta epäkohteliaaksi, sinua ei muistella niin lämpimästi kuin niitä vieraita, jotka osoittavat huomioivansa isäntäväen panostuksen tapaamiseen.

        On sitten omassa päätäntävallassasi, millaisen mielikuvan haluat itsestäsi ihmisenä antaa. Vaikka kuinka pullikoit, et ihmisten opittuja asenteita voi muuttaa.


      • sivusta heittäjä
        sivusta heittäjä kirjoitti:

        "Et ymmärtänyt sanomani ajatusta lainkaan. Kyse ei ole siitä mitä tekee, vaan siitä että naiset odottavat sen tekemistä."

        Minun mielestäni tässä ei ole mitään omituista. Me jokainen odotamme tietynlaista käytöstä ihmisiltä ihan joka päiväisessä elämässä.

        Kun tulet vieraisille, sanot käsipäivää ja tuot mukanasi tuliaiset isäntäväelle (esim. kukkakimpun emännälle tai viinipullon illallista varten). Ellet tee niin, olet epäkohtelias - tai ellei sinua lueta epäkohteliaaksi, sinua ei muistella niin lämpimästi kuin niitä vieraita, jotka osoittavat huomioivansa isäntäväen panostuksen tapaamiseen.

        On sitten omassa päätäntävallassasi, millaisen mielikuvan haluat itsestäsi ihmisenä antaa. Vaikka kuinka pullikoit, et ihmisten opittuja asenteita voi muuttaa.

        Täydenhys: kyse on siis aivan samasta asiasta kuin vanhukselle paikan antamisestakin.

        Vanhus toivoo sinun antavan paikkasi hänelle. Ellet tee niin, hän hieman pettyy ja pitää sinua epäkohteliaana tai ainakin kyvyttömänä asettua toisen ihmisen asemaan. Jos annat paikkasi, olet herrasmies.

        Eiväthän naisetkaan kahvikupin maksamista vaadi - mutta he toivovat sitä, jotta he saisivat muutoin tuntemattomasta ihmisestä positiivisen ja herrasmiesmäisen mielikuvan. Toki, kun et herrasmiehiin selvästi lukeudu, ehkä on parempi, ettet tarjoa sitä kahvikupillista. Annat itsestäsi ihan oikean kuvan.

        Kavereiden kanssa asia on toinen.


    • ..

      En tietenkään maksa. Tasa-arvoisessa maassa naiset voivat ihan hyvin itsekin maksaa kahvinsa.

      Ja mun ymmärtääkseni useimmat naiset eivät edes halua että heidän puolesta maksetaan treffeillä vaan he haluavat todistaa, että pystyvät itse maksamaan.

      • Itse olen aina ollut valmis maksamaan teeni treffeille lähtiessäni, mutta ei mua todellakaan haittaa vaikka mies haluasi tarjota (ehkä miehen pisteet jopa hieman nousee).

        Mitä nyt mietin tässä vuoden sisällä olleita treffejä, niin seitsemästä miehestä vain yksi ei ole tarjonnut ekoilla treffeillä. Eli mun kokemuksen mukaan miehet yleensä haluaa tarjota tai ainakin ajattelee sen kuuluvan asiaan. Olen joka kerta ollut valmis maksaan omani ja usein ollut jo kaivamassa lompakkoani, kun mies on ilmoittanut maksavansa.


      • uklujo

        Eiköhän kaikki naiset pysty omat kahvinsa itse maksamaan. Kyse ei ole siitä, vaan siitä että moni mies ajattelee, että sitten nainen on jollain tapaa velkaa hänelle. Kuten sanotaan: Ilmaisia lounaita ei ole.


      • ????
        uklujo kirjoitti:

        Eiköhän kaikki naiset pysty omat kahvinsa itse maksamaan. Kyse ei ole siitä, vaan siitä että moni mies ajattelee, että sitten nainen on jollain tapaa velkaa hänelle. Kuten sanotaan: Ilmaisia lounaita ei ole.

        Pettyykö mies, jos/kun kahvin tarjoaminen ei johdakkaan seksiin?


      • kisu_87 kirjoitti:

        Itse olen aina ollut valmis maksamaan teeni treffeille lähtiessäni, mutta ei mua todellakaan haittaa vaikka mies haluasi tarjota (ehkä miehen pisteet jopa hieman nousee).

        Mitä nyt mietin tässä vuoden sisällä olleita treffejä, niin seitsemästä miehestä vain yksi ei ole tarjonnut ekoilla treffeillä. Eli mun kokemuksen mukaan miehet yleensä haluaa tarjota tai ainakin ajattelee sen kuuluvan asiaan. Olen joka kerta ollut valmis maksaan omani ja usein ollut jo kaivamassa lompakkoani, kun mies on ilmoittanut maksavansa.

        Yleensä nainen on vastavuoroisesti alkanut pian haluta itsekin tarjota jotakin tai esim. järkätä puolet eväistä picnicille.

        Eiköhän siinä ole tasa-arvoa tarpeeksi, että molemmat tarjoavat puolin ja toisin. Mitkä treffit sellaiset ovat, joissa molemmat maksavat erikseen omansa? Voihan sitä sitten istua eri pöydissäkin, ettei vain tulla toisen reviirille.


      • jjkkljjl
        ???? kirjoitti:

        Pettyykö mies, jos/kun kahvin tarjoaminen ei johdakkaan seksiin?

        Jos mies maksaa joka kerta kaiken, niin luultavasti pettyy.


      • dkfgjldgldf
        asdfqwerty_m85 kirjoitti:

        Yleensä nainen on vastavuoroisesti alkanut pian haluta itsekin tarjota jotakin tai esim. järkätä puolet eväistä picnicille.

        Eiköhän siinä ole tasa-arvoa tarpeeksi, että molemmat tarjoavat puolin ja toisin. Mitkä treffit sellaiset ovat, joissa molemmat maksavat erikseen omansa? Voihan sitä sitten istua eri pöydissäkin, ettei vain tulla toisen reviirille.

        Ei treffien olennainen juttu ole se, kuka maksaa ja mitä, vaan mitä muuten tapahtuu.


      • asdfqwerty_m85 kirjoitti:

        Yleensä nainen on vastavuoroisesti alkanut pian haluta itsekin tarjota jotakin tai esim. järkätä puolet eväistä picnicille.

        Eiköhän siinä ole tasa-arvoa tarpeeksi, että molemmat tarjoavat puolin ja toisin. Mitkä treffit sellaiset ovat, joissa molemmat maksavat erikseen omansa? Voihan sitä sitten istua eri pöydissäkin, ettei vain tulla toisen reviirille.

        Sellaiset ovat hyvät treffit. Ainoanlaiset joilla olen koskaan käynyt. Kavereiden kanssa voidaan tehdä joskus niin että toinen maksaa nyt ja seuraava ensi kerralla mutta kavereista tietää että heitä tulee vielä näkemäänkin.


    • vain 18.10. asti

      Käytännössä joo. Tosin riippuuko kumpi kutsuu, en ole varma :) Toivon että nainen valmistautuu maksamaan itsensä eikä vain muodon vuoksi ehdota et "puoliks?". Paras on jos ehdottomasti haluaa maksaa itse tai sit sanoo et ens kerralla sit mä maksan molemmat! Riippuu tunnenko naista ollenkaan, ihan vieraalle en niin mielelläni.

    • gfdgsdgdgg

      Kahvin voi maksaa ja olen maksanutkin. Jos lähdetään syömään niin en maksa, kerran maksoin ja mimmi tuli heti treffien päätteeksi luokseni yöksi, not good..

    • trolli-serafiina

      Missäköhän vaiheessa siitä tuli "perinteinen" tapa, että miehen kuuluu maksaa? Minun nuoruudessani (1800-luvulla) ei tullut kuuloonkaan, että mies olisi ostanut naimattomalle naiselle mitään. Oli täysin sopimatonta jäädä miehelle kiitollisuudenvelkaan.

      • ????

        Jäätkö kavereillesi kiitollisuuden velkaan, jos joku joskus tarjoaa jotakin. Istutte vaikka iltaa jonkun luona, niin tuoko kaikki omat purtavat ettei vaan kukaan jää velkaa kenellekkään?


      • trolli-serafiina
        ???? kirjoitti:

        Jäätkö kavereillesi kiitollisuuden velkaan, jos joku joskus tarjoaa jotakin. Istutte vaikka iltaa jonkun luona, niin tuoko kaikki omat purtavat ettei vaan kukaan jää velkaa kenellekkään?

        En toki. Pääasia on, ettei jää kiitollisuudenvelkaan MIEHELLE. Se on ensiaskel prostituutioon.

        En minä näitä sääntöjä keksi! Lue mistä tahansa nuorten naisten käytösoppaasta!


      • trolli-serafiina kirjoitti:

        En toki. Pääasia on, ettei jää kiitollisuudenvelkaan MIEHELLE. Se on ensiaskel prostituutioon.

        En minä näitä sääntöjä keksi! Lue mistä tahansa nuorten naisten käytösoppaasta!

        "En toki. Pääasia on, ettei jää kiitollisuudenvelkaan MIEHELLE. Se on ensiaskel prostituutioon."

        Mjoo..
        Tämä asenne onkin se maailman suurin turn-off naisessa. Mikään ei tapa kiinnostusta yhtä tehokkaasti, kuin moinen mies-viha. Ensiaskel huonoon avioliittoon, jossa mies saa pian kuulla kaiken olevan aina hänen syynsä, koska hän on MIES.

        No thänks.


      • trolli-serafiina
        asdfqwerty_m85 kirjoitti:

        "En toki. Pääasia on, ettei jää kiitollisuudenvelkaan MIEHELLE. Se on ensiaskel prostituutioon."

        Mjoo..
        Tämä asenne onkin se maailman suurin turn-off naisessa. Mikään ei tapa kiinnostusta yhtä tehokkaasti, kuin moinen mies-viha. Ensiaskel huonoon avioliittoon, jossa mies saa pian kuulla kaiken olevan aina hänen syynsä, koska hän on MIES.

        No thänks.

        Minusta nyt taas vähän tuntuu, että kirjoitan tänään tavallistakin epäselvemmin...


      • jkloil
        ???? kirjoitti:

        Jäätkö kavereillesi kiitollisuuden velkaan, jos joku joskus tarjoaa jotakin. Istutte vaikka iltaa jonkun luona, niin tuoko kaikki omat purtavat ettei vaan kukaan jää velkaa kenellekkään?

        Kyllä, jos se on aina kaverini joka tarjoilee. Yleensä kyllä menee niin, että jos kaveri tarjoilee, niin sitten seuraavalla kerralle tarjoan minä. Eri juttu jos olen vaikka jotain duunia tekemässä, niin sitten kuuluukin tarjota. En keksi mitään syytä miksi miehen pitäisi tarjota minulle, ilman että vastavuoroisesti tarjoaisin sitten hänelle.


    • Mies 33vee

      Yleensä joo. Miten ihmeessä sen muuten tietää heti treffien aluksi, ettei jutusta voi tulla mitään? En minä ainakaan edes lähde treffeille, jos tuntuu ettei niistä voi mitään tulla. Siksi en myöskään ymmärrä naisia, jotka käyvät treffeillä "huvikseen".

      Yksi kahvi ei paljon maksa. En myöskään harrasta samaa kuin moni nainen, eli juokse vähintään yksillä treffeillä joka viikko. En varsinaisesti siis "harrasta" treffailua, vaan lähden treffeille vain jos olen tavannut jonkun oikeasti kiinnostavan tapauksen.

      Tuosta maksamisesta vielä sen verran, että vaikka yleensä maksankin naisen kahvin tms enkä ole mitenkään pihi, niin tekee se minuunkin positiivisen vaikutuksen, jos nainen sitten puolestaan tarjoutuu maksamaan seuraavaksi jotain. En mitenkään vaadi sitä ja usein kieltäydynkin, mutta antaa se naisesta fiksun kuvan.

      Oletusarvoisesti teen niin, että jos kutsun naisen treffeille, niin tarjoudun maksamaan myös illallisen tms. Kuten sanottua: En "harrasta" treffailua, vaan olen yleensä silloin tosissani.

    • I@£$

      Minusta kohteliaisuuteen kuuluu, että mies maksaa ainakin ekoilla treffeillä. Treffejä varten nainen yleensä kaunistautuu, meikkaa, valitseee kauniit vaatteet ja on silmänilona miestä varten. Vaikkei mies ekalla kerralla saisikaan sänkyseuraa, niin mies on kuitenkin saanut silmäniloa ja juttelukaverin. Minusta siitä ilosta euron kahvi- tai teekuppi on halpa hinta. Jos mies jättää vaikkapa edellisenä viikonloppuna yhden oluen juomatta, niin sillä hinnalla vie jo pari kolme naista kahvikupposelle!!!

      Eräillä nettitreffeillä olin valmistautunut pari tuntia kivalta vaikuttavan miehen tapaamiseen eli kävin suihkussa, pesin hiukset ja muotoilin ne, lakkasin kynnet, valitsin korut ja vaatteet, puhdistin korkokengät, valitsin asuun sopivan käsilaukun, valitsin hajuveden, meikkasin. Kun tapasimme, niin mies ei tarjonnut kahvia. Kuitenkin mies piti minusta heti ensi näkemältä ja olisi halunnut nähdä jatkossakin. Olen sen verran vanhanaikainen, että jos mies ei tarjoa kahvia, niin se antaa heti äärettömän pihin vaikutelman. Kyse ei ole siitä, etteikö minulla ole siihen rahaa, vaan siitä, että mies ei arvosta tippaakaan naisen vaivannäköä treffejä varten. Kahvin tarjoaminen on eräällä tavalla naisen kunnioittamista niin, että häntä ei pidä itsestäänselvyytenä.

      • klikkaa turvavinkkei

        Ihan hyvät pointit joita en tullut ajatelleeksi.

        Mutta varsinkin maaseudulla ja kyllä kaupungeissakin mies on se joka tarjoaa autokyytiä... ei ilmaista.


      • "Kahvin tarjoaminen on eräällä tavalla naisen kunnioittamista niin, että häntä ei pidä itsestäänselvyytenä."

        Samaa mieltä tästä, mutta huvitti kuitenkin tuo valmistautumisesi, sillä itse miehenä käyn samantyyppiset "rituaalit" läpi ennen treffejä. Peseydyn kunnolla, valitsen toisiinsa sopivan, shamppoon ja partaveden, valitsen tilanteeseen sopivat, hieman paremmat, vaatteet, ajan parran, muotoilen tukan ja mikäli tarvetta, siivoan ja pesen auton.

        Nämä ovat kaikki niitä pieniä asioita, joilla osoittaa kiinnostustaan ja sitä, ettei pidä toista itsestäänselvyytenä.

        Maksamisesta kuitenkin sen verran, että vaikka tarjoankin, kutsuessani naisen treffeille, olen samaa mieltä Mies 33vee:n kanssa siitä, että nainen, joka ei minkäänlaisella eleellä edes vihjaa olevansa itsekin valmis maksamaan jotakin, tai ei itse ehdota tarjoavansa jotakin joskus toiste, vastavuoroisesti antaa itsestään siipeilevän kuvan, ja sellaisen, että hän pitää minua itsestäänselvyytenä.


      • mieskommentti

        Valitse koru- ja vaatekokonaisuudet etukäteen ja asukokonaisuuksiin sopiva käsilaukku ja hajuvesi myös, niin ei tarvitse erikseen käyttää aikaa siihen...
        :)


      • Kurjaa on

        "Vaikkei mies ekalla kerralla saisikaan sänkyseuraa, niin mies on kuitenkin saanut silmäniloa ja juttelukaverin."

        Naiselleko treffit sitten ovat pelkkää ajanhukkaa ja kärsimistä? Voi teitä. Miksi edes lähdette treffeille, jos miehistä ei ole lainkaan seuraa, eikä voi edes jutella? :)

        Noh, kyllähän se tiedettiinkin, että naisille miehet tosiaan ovat itsestäänselvyyksiä.


      • Eri säännöt hei!
        asdfqwerty_m85 kirjoitti:

        "Kahvin tarjoaminen on eräällä tavalla naisen kunnioittamista niin, että häntä ei pidä itsestäänselvyytenä."

        Samaa mieltä tästä, mutta huvitti kuitenkin tuo valmistautumisesi, sillä itse miehenä käyn samantyyppiset "rituaalit" läpi ennen treffejä. Peseydyn kunnolla, valitsen toisiinsa sopivan, shamppoon ja partaveden, valitsen tilanteeseen sopivat, hieman paremmat, vaatteet, ajan parran, muotoilen tukan ja mikäli tarvetta, siivoan ja pesen auton.

        Nämä ovat kaikki niitä pieniä asioita, joilla osoittaa kiinnostustaan ja sitä, ettei pidä toista itsestäänselvyytenä.

        Maksamisesta kuitenkin sen verran, että vaikka tarjoankin, kutsuessani naisen treffeille, olen samaa mieltä Mies 33vee:n kanssa siitä, että nainen, joka ei minkäänlaisella eleellä edes vihjaa olevansa itsekin valmis maksamaan jotakin, tai ei itse ehdota tarjoavansa jotakin joskus toiste, vastavuoroisesti antaa itsestään siipeilevän kuvan, ja sellaisen, että hän pitää minua itsestäänselvyytenä.

        Mutta kun olet mies. Silloin sinun näkemäsi vaiva treffien eteen ei merkkaa mitään, koska naisen aika ja vaivannäkö on aina monin verroin arvokkaampaa. Miehen valomistautuminen yms on pelkkä itsestäänselvyys, nainen täytyy palkita samasta asiasta.

        Ja naisestahan se ei tee pihiä, vaikka hän söisi ja joisi aina miesten piikkiin, koska "miehen kuuluu..." jne jne.


      • No
        Kurjaa on kirjoitti:

        "Vaikkei mies ekalla kerralla saisikaan sänkyseuraa, niin mies on kuitenkin saanut silmäniloa ja juttelukaverin."

        Naiselleko treffit sitten ovat pelkkää ajanhukkaa ja kärsimistä? Voi teitä. Miksi edes lähdette treffeille, jos miehistä ei ole lainkaan seuraa, eikä voi edes jutella? :)

        Noh, kyllähän se tiedettiinkin, että naisille miehet tosiaan ovat itsestäänselvyyksiä.

        Saa ilmaset kahveet, ei kai sitä nyt muuten, herranjestas.


      • provonomainen totuus

        Koska olen aina hauskempi ja mielenkiintoisempi keskustelija ja flirttailija kuin nainen, naisen pitäisi aina maksaa oma kahvinsa. Oman kahvin maksaminen on tavallaan miehen kunnioittamista niin, että ei pidä hänen laatuläppäänsä itsestäänselvyytenä.


      • 1+33
        mieskommentti kirjoitti:

        Valitse koru- ja vaatekokonaisuudet etukäteen ja asukokonaisuuksiin sopiva käsilaukku ja hajuvesi myös, niin ei tarvitse erikseen käyttää aikaa siihen...
        :)

        Miten tässä tapauksessa prosessin osan siirtäminen johonkin toiseen ajankohtaan vaikuttaisi kokonaisprosessin ajalliseen kestoon?


      • mieskommentti
        1+33 kirjoitti:

        Miten tässä tapauksessa prosessin osan siirtäminen johonkin toiseen ajankohtaan vaikuttaisi kokonaisprosessin ajalliseen kestoon?

        Tarkoitus oli, että osaprosessin lopputulosta voidaan siis toivottavasti käyttää hyväksi myös muita miehiä tavatessa ja esim. juhliin mennessä. Siten prosessin osan ajankäyttö kohdennetaan toiseen luokkaan (yleinen valmistautuminen ihmisten/miesten tapaamiseen), jolloin tästä prosessin osasta ei voida laskuttaa yksittäistä treffattavaa.


      • siivetön siipeilijä
        asdfqwerty_m85 kirjoitti:

        "Kahvin tarjoaminen on eräällä tavalla naisen kunnioittamista niin, että häntä ei pidä itsestäänselvyytenä."

        Samaa mieltä tästä, mutta huvitti kuitenkin tuo valmistautumisesi, sillä itse miehenä käyn samantyyppiset "rituaalit" läpi ennen treffejä. Peseydyn kunnolla, valitsen toisiinsa sopivan, shamppoon ja partaveden, valitsen tilanteeseen sopivat, hieman paremmat, vaatteet, ajan parran, muotoilen tukan ja mikäli tarvetta, siivoan ja pesen auton.

        Nämä ovat kaikki niitä pieniä asioita, joilla osoittaa kiinnostustaan ja sitä, ettei pidä toista itsestäänselvyytenä.

        Maksamisesta kuitenkin sen verran, että vaikka tarjoankin, kutsuessani naisen treffeille, olen samaa mieltä Mies 33vee:n kanssa siitä, että nainen, joka ei minkäänlaisella eleellä edes vihjaa olevansa itsekin valmis maksamaan jotakin, tai ei itse ehdota tarjoavansa jotakin joskus toiste, vastavuoroisesti antaa itsestään siipeilevän kuvan, ja sellaisen, että hän pitää minua itsestäänselvyytenä.

        Minusta siipelijä pitää itsestäänselvänä, että toinen tarjoaa sen kahvikupillisen lisäksi myös pullan tai sämpylän, jolloin euron kahvikuppi ei siis riitäkään, vaan maksettavaa tulee enemmän niistä lisukkeista. Siipeilijä saattaa myös ehdottaa, että "Kutsuisitko mut vaikka ens viikolla syömään?", jolloin tästä saa heti sen vaikutelman, että haluaa maksattaa myös syömisensä toisella osapuolella.


    • yksin kotona

      Maksan jos joskus ikinä pääsen edes treffeille enään

    • 11+5

      Minusta hän, joka kutsuu treffeille kuuluu tarjota kahvit.

      • Entä jos

        kutsuu kotiinsa kahveelle, tai syömään, niin pitääkö ottaa maksu?


      • hyvät tavat
        Entä jos kirjoitti:

        kutsuu kotiinsa kahveelle, tai syömään, niin pitääkö ottaa maksu?

        Kutsuja maksaa.

        Jos nainen kutsuu miehen kotiinsa kahville = nainen maksaa.
        Jos mies kutsuu itsensä naisen kotiin kahville = mies maksaa (eli kahvipaketti / kahvileivät tms)


      • Diudiu_
        hyvät tavat kirjoitti:

        Kutsuja maksaa.

        Jos nainen kutsuu miehen kotiinsa kahville = nainen maksaa.
        Jos mies kutsuu itsensä naisen kotiin kahville = mies maksaa (eli kahvipaketti / kahvileivät tms)

        Juurikin näin. Sama pätee ulkona käydessäkin. Lähtökohtaisesti kutsuja maksaa ellei muuta ole sovittu.


      • kjhdkfgfdkg
        Diudiu_ kirjoitti:

        Juurikin näin. Sama pätee ulkona käydessäkin. Lähtökohtaisesti kutsuja maksaa ellei muuta ole sovittu.

        Ongelma on vain se, että kutsuja on yleensä mies. Nainen ei usein kutsu, vaikka haluaisi ehkä tapaamista enemmän kuin mies.


    • No, jos mies maksaa kahvit treffien aikana niin kyllä hänen osaket
      nouse 0 -> 5, hih!;)))
      Ja tuskin se minusta huoran tulevaisuudessa tee!
      Kyllä minäkin osaa miehile lahjoja osta, hih!

    • ~ ~

      Tietysti tarjoudun/tarjoan sillä sehän kuuluu kohtelaisuuteen. En oikein pidä siitä jos tarjoamisesta tehdään vastikkeellista, lasketaan että tarjoamiset menee tasan, odotetaan että toinen tarjoaa takaisin, jne...

    • Cranky_geek

      Totta kai ja myös jonkun leivoksen tai sämpylän, jos nainen haluaa. Eihän nuo maksa varsinkaan töissä käyvälle mitään. Toisaalta olen myös huomannut, että moni nainen ei anna tarjota ja heille on kunniakysymys saada maksaa omat kahvinsa tai vaikka leffalippunsa. Vaikka on joskus nainenkin välttämättä halunnut tarjota mulle lounaan ensimmäisillä treffeillä. Ihan tilannekohtaistahan tämä on ja mukaudun aina parhaani mukaan tilanteeseen. Ei tässä mitään ehdottomuuksia ole.

    • Jaska'

      Kyllähän se minusta ikäänkuin kuuluu asiaan tarjota.
      Ja halpaa naistahan ei ole olemassakaan tulevaisuudessakaan. Parisuhteessa oleva kaveri sanoi sillon ku mulla vielä oli kavereita,et kyllä on palanu akkaan penni poikineen, ihan vitusti rahaa.

      • En ole halpa nainen mutta minua kyllä ahdistaa jos joku yrittää tarjota kokoajan. Se on luonnotonta ja omituista. Olen aina parisuhteessakin maksanut oman osani, vaikka joku olisi halunnut maksaakin puolestani.

        Siitähän se muuten vasta halpa olo tuleekin jos elää toisen siivellä.


      • ~ ~
        gloriana_demeter kirjoitti:

        En ole halpa nainen mutta minua kyllä ahdistaa jos joku yrittää tarjota kokoajan. Se on luonnotonta ja omituista. Olen aina parisuhteessakin maksanut oman osani, vaikka joku olisi halunnut maksaakin puolestani.

        Siitähän se muuten vasta halpa olo tuleekin jos elää toisen siivellä.

        Oletko sitten kallis? :) Matkalle on päästävä kauas, ja kalliinpaan ravintolaan, ja iso omakotitalo saatava, ja miehen lähdettävä juttuihin mukaan jotta suhde säilyisi, ja kumpikin tietysti maksaa omansa/puolet ettei tapahtuisi siivellä elämistä...


      • ~ ~ kirjoitti:

        Oletko sitten kallis? :) Matkalle on päästävä kauas, ja kalliinpaan ravintolaan, ja iso omakotitalo saatava, ja miehen lähdettävä juttuihin mukaan jotta suhde säilyisi, ja kumpikin tietysti maksaa omansa/puolet ettei tapahtuisi siivellä elämistä...

        Arvasin että joku rupeaa taas kuvittelemaan omiaan...huoh.
        Minun arvoanihan ei rahassa mitata.
        En ole rikas, enkä muutenkaan kävisi kalliissa ravintoloissa tai haluaisi omakotitaloa. Matkalla käyn mutta sinne ei ole kenenkään pakko lähteä mukaan ja yleensä olen itsekin nolla-budjetilla liikenteessä.


      • ~ ~
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Arvasin että joku rupeaa taas kuvittelemaan omiaan...huoh.
        Minun arvoanihan ei rahassa mitata.
        En ole rikas, enkä muutenkaan kävisi kalliissa ravintoloissa tai haluaisi omakotitaloa. Matkalla käyn mutta sinne ei ole kenenkään pakko lähteä mukaan ja yleensä olen itsekin nolla-budjetilla liikenteessä.

        Toin vain vähän laajempaa näkemystä siitä, että jos naisen/miehen kustannuksia halutaan lähteä laskemaan, niin ne ehkä muodostuvat vähän jostain muustakin kuin tarjoamisesta.


      • ~ ~ kirjoitti:

        Toin vain vähän laajempaa näkemystä siitä, että jos naisen/miehen kustannuksia halutaan lähteä laskemaan, niin ne ehkä muodostuvat vähän jostain muustakin kuin tarjoamisesta.

        Niin? Minkälainen ihminen pakottaa jonkun tuhlaamaan rahojaan vastentahtoisesti? Enpä minä ainakaan.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Niin? Minkälainen ihminen pakottaa jonkun tuhlaamaan rahojaan vastentahtoisesti? Enpä minä ainakaan.

        Enhän tuhlaa omianikaan.


      • fdgdfgdgdfd
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Niin? Minkälainen ihminen pakottaa jonkun tuhlaamaan rahojaan vastentahtoisesti? Enpä minä ainakaan.

        Iso osa naisista manipuloi miehen käyttämään rahojaan vastentahtoisesti turhuuksiin.


      • Miehet ahnehtivat
        fdgdfgdgdfd kirjoitti:

        Iso osa naisista manipuloi miehen käyttämään rahojaan vastentahtoisesti turhuuksiin.

        Nainen on arjen maksaja
        ”Kivaa tämä tasa-arvo”, kuittasi miestarjoilija, kun nainen maksoi pariskunnan laskun ravintolassa.

        –Eipä ole tullut vastaan tilannetta, jossa omakotitalo ja mersu olisivat erotessa naisen nimissä ja mies olisi käyttänyt kaikki rahansa ruokaan, Linnainmaa muistuttaa.

        http://www.menaiset.fi/artikkelit/tyo-raha/rahankaytto/art599-Nainen-on-arjen-maksaja.html


      • dfhkghdkfghdk
        Miehet ahnehtivat kirjoitti:

        Nainen on arjen maksaja
        ”Kivaa tämä tasa-arvo”, kuittasi miestarjoilija, kun nainen maksoi pariskunnan laskun ravintolassa.

        –Eipä ole tullut vastaan tilannetta, jossa omakotitalo ja mersu olisivat erotessa naisen nimissä ja mies olisi käyttänyt kaikki rahansa ruokaan, Linnainmaa muistuttaa.

        http://www.menaiset.fi/artikkelit/tyo-raha/rahankaytto/art599-Nainen-on-arjen-maksaja.html

        Ihan niin kuin sillä olisi väliä kenen nimissä talo ja auto on, ellei avioehtoa ole tehty.


      • poipoipoi
        dfhkghdkfghdk kirjoitti:

        Ihan niin kuin sillä olisi väliä kenen nimissä talo ja auto on, ellei avioehtoa ole tehty.

        On sillä sen verran merkitystä, että tasinkoa jakaessa mies pääsee katkerana tilittämään kavereilleen, miten nainen vie puolet HÄNEN talostansa ja autostaan.


      • Ja on
        poipoipoi kirjoitti:

        On sillä sen verran merkitystä, että tasinkoa jakaessa mies pääsee katkerana tilittämään kavereilleen, miten nainen vie puolet HÄNEN talostansa ja autostaan.

        muukin merkitys avoliitoissa ja avioliitoissa, joissa on avioehto, kuten jutusta kävikin ilmi.


      • dfhkghdkfghdk
        poipoipoi kirjoitti:

        On sillä sen verran merkitystä, että tasinkoa jakaessa mies pääsee katkerana tilittämään kavereilleen, miten nainen vie puolet HÄNEN talostansa ja autostaan.

        Niin, nainen on ostellut hernesoppaa vuosien varrella ja miehen kustantamasta satojen tuhansien, ellei BILJOONIEN talosta ja autosta menee puolet! wääää!


    • Sen koommin

      Minä naisena tarjouduin maksamaan miehen kahvin ja maksoin, eikä jutusta tullut mitään. Miehestä tuli pihi- ja luuserivaikutelma, kun antoi naisen maksaa ensimmäisillä treffeillä. Ei ollut muutenkaan omaa tyyppiäni, minkä havaitsin heti ensi silmäyksellä, mutta tuo oli vielä viimeinen niitti arkun kanteen. Ei tullut toisia treffejä, koska tunsin, ettei mua arvostettu naisena ja muhun suhtauduttu kuin naiseen, vaan kuin johonkin kaveriin.

      Jotenkin vaan tapoihin ja perinteisiin minusta kuuluu, että mies maksaa ekalla tapaamisella ja muilla tapaamisilla sitten maksetaan kumpikin omansa tai vuoron perään tai ihan miten vaan parhaimmalta tuntuu. Eikä mistään prostituutiosta tai hyväksikäytöstä ole kysymys, koska kahvikupin hinta on parin euron luokkaa, joten tuollaiset rinnastukset on ihan älyttömiä. Vedättäjien vedätyksiin ei pidä lähteä tietenkään.

      • Itse ajatteleva

        Minä taas en jaksa ihmisiä, jotka pitävät kynsin hampain kiinni jostain "perinteistä", perustelemalla asioita edes mitenkään järkevästi. Tulee kuva vähän yksinkertaisesta ja ehdottomasta ihmisestä.

        Jos naisen kunnioittaminen on tosiaan pelkästä kahvikupista kiinni, niin hohhoijaa. Vahvistaa entisestään kuvaa ihmsestä, joka ei osaa kyseenalaistaa mitään ja tekee asioita vain koska "kuuluu" tai "on tapana".

        Eipä ole suhteen alku kovin vakaalla pohjalla, jos se yhteen kahvikuppiin kaatuu. Luultavasti olisi loppunut pikaisesti muutenkin, kun mies tekee seuraavaksi yhdenkin jutun eri tavalla kuin "kuuluu" tai "on perinne".

        Huoh.


    • 9065t5

      No voi vee, jos pitää tommosta miettiä, että voiko tarjota yhen kahvi... huhhuh...
      parempi jättää kokonaan menemättä jos on parin euron satsaaminen vaikeeta.

      • fdgdfbz

        Ja pointti meni ohi, niin että suhahti.


    • eräs mies

      Eikun ensin kysyn, saanko pillua jos maksan.

      No ei, totta kai maksan, jos olen naisen kutsunut kahville. Sen verran vanhanaikainen olen. Maksan silloinkin, kun tiedän, ettei siitä ole tulossa mitään. Kyllä minä maksan silloinkin kun vien vaikkapa vanhempani ravintolaan syömään. Toki he maksavat, kun kutsuvat minut ravintolaan.

    • Jotkut naiset haluavat itse tarjota. Niin kävi minullekin, vaikka kysyin että onkohan tämä ihan sopivaa. Nainen oli kuitenkin se, joka halusi tavata (oli minua vähän nuorempi).

    • Mies!

      En.

    • w56je5tky7ryu

      Maksan.

      Ei se kahvi nyt niin kallista ole.

      Sama kuin tarjoan joskus oluen tai jotain muuta jollekin kaverille.
      Ei siinä tarvi mitään tarkoitusperiä olla, ihan normaalia sosiaalista kanssakäymistä.

    • ei pihiä miestä

      Naisen ei kannata ottaa pihiä miestä.

      Jos mies on niin pihi, ettei halua tarjota edes kahvikuppia ensitapaamisella, jolloin pitäisi vielä yrittää tehdä itsestään vaikutus, naisella on edessä aika ankea tulevaisuus.

      Miksikö?

      Naiset jäävät usein lasten kanssa kotiin ja tulot romahtavat merkittävästi. Käytännössä kaikki naisten ansiot siinä vaiheessa menevät kuluihin, jos mies vaatii naista panostamaan talouteen samalla tavalla kuin ennen lapsiakin. Se tarkoittaisi naiselle muutamaksi vuodeksi pelkkää vettä ja näkkileipää sidottuna kotiin, ilman mahdollisuuksia edes harrastaa mitään kodin ulkopuolella. Pihi mies taas porskuttaisi elämässään niin kuin ennenkin: matkustelisi kavereiden kanssa, shoppailisi uusia leluja itselleen jne. Itsekästä siis.

      Kahvien maksamattomuus ensitreffeillä on hyvä indikaatio pihiydestä. Jos mies ei ole valmis panostamaan naiseen ja mahdolliseen yhteiseen tulevaisuuteen edes kahta euroa, tulevaisuudessa siintää aika ankea elämä.

      Puhumattakaan siitä, että romantiikka jää aika vähäiseksi, kun tietää, ettei koskaan saa mitään yllätyksiä mieheltään. Hän on yksinkertaisesti siihen aivan liian pihi. Valitettavasti lähes kaikki tekeminen - niin kotona kokkaaminen kuin ulkona kävelykin - vaatii rahaa jossain muodossa ja jossain vaiheessa. Pihin kanssa ei voi elää.

      Itselleni riitti pihin miehen kanssa eläminen, kun hän yritti maksattaa minulla jopa omia työkalujaan. Rakentaessamme autotallia olimme sopineet, että minä hoidan rakentamisen ajan kaikki muut ostokset, jotta mies saa keskittyä rakentamiseen.

      Mies kävi ostamassa vinon pinon työkaluja ja heitti eteeni kuitit, että maksa puolet. Raivarihan siitä tuli, kun heitin hänen eteensä vastaavasti talousmenoista kuitit sanoen sopii, kun sinä maksat näistä puolet. Talousmenoista tuli todella paljon suurempi lasku kuin työkaluista. Mahtaa pihiä äijää sapettaa vieläkin: hän kuvitteli voivansa ensin elää minun kustannuksellani ja lypsää minulta vielä rahat työkaluista (jotka luonnollisesti jäivät hänelle itselleen eron koittaessa). Itse rakennustarvikkeet maksettiin jo luonnollisesti puoliksi muutenkin.

      Koko yhteiselomme aikana mies ei huomioinut minua juuri mitenkään. Ei, vaikka itse sai paljonkin erilaisia huomionosoituksia monessakin muodossa. Niissäkin, jotka vaativat rahaa. Parin vuoden kuluttua lopetin, koska vastavuoroisuutta ei ollut.

      • yx tyyppi vaan

        Takerrun tuohon alkuun: jos ajattelet että pelkästään miehen tehtävä on tehdä vaikutus alkupään treffeillä, niin ehkä on syytä tehdä pientä itsetutkiskelua. Tällaisen ajattelun takia en mielelläni käytä "treffi" -sanaa pyytäessäni naisia tapaamisiin, koska se johtaa ajatusmaailmaan, jossa nainen vaatii mieheltä, mutta ei itseltään niinkään.


      • ei pihiä miestä
        yx tyyppi vaan kirjoitti:

        Takerrun tuohon alkuun: jos ajattelet että pelkästään miehen tehtävä on tehdä vaikutus alkupään treffeillä, niin ehkä on syytä tehdä pientä itsetutkiskelua. Tällaisen ajattelun takia en mielelläni käytä "treffi" -sanaa pyytäessäni naisia tapaamisiin, koska se johtaa ajatusmaailmaan, jossa nainen vaatii mieheltä, mutta ei itseltään niinkään.

        Mistä kohtaa tekstiä päättelit, ettei naisen tarvitsisi tehdä vaikutusta - ja että nainen vaatii mieheltä, mutta ei itseltään? Vaikutusta tehdään molemmin puolin, kumpikin tavallaan. Mikäli ominaistavat sopivat toisiinsa, voi tulla toiset treffit ja ehkä myöhemmin parisuhde.

        Mielestäni livenä ulos pyytäminen tarkoittaa automaattisesti treffejä. Nettideitit ovat asia erikseen. Ne eivät ole treffit. Ne ovat vain todellisuuden tsekkaaminen oletusarvoisesti ilman mitään romantiikkaa.


      • zcfbh
        ei pihiä miestä kirjoitti:

        Mistä kohtaa tekstiä päättelit, ettei naisen tarvitsisi tehdä vaikutusta - ja että nainen vaatii mieheltä, mutta ei itseltään? Vaikutusta tehdään molemmin puolin, kumpikin tavallaan. Mikäli ominaistavat sopivat toisiinsa, voi tulla toiset treffit ja ehkä myöhemmin parisuhde.

        Mielestäni livenä ulos pyytäminen tarkoittaa automaattisesti treffejä. Nettideitit ovat asia erikseen. Ne eivät ole treffit. Ne ovat vain todellisuuden tsekkaaminen oletusarvoisesti ilman mitään romantiikkaa.

        "Mielestäni livenä ulos pyytäminen tarkoittaa automaattisesti treffejä. Nettideitit ovat asia erikseen. Ne eivät ole treffit. Ne ovat vain todellisuuden tsekkaaminen oletusarvoisesti ilman mitään romantiikkaa."

        Tosi hyvin kiteytetty, noin minäkin ajattelen. Jos pyydetään livessä ulos, varsinkin jos ollaan jo ihastuttu, niin kyllä pitäisi tarjota naiselle ekalla kerralla.

        Nettideitit on asia erikseen, ei kellekään tuntemattomalla tsekkailun kohteelle tarvitse tarjota mitään, koska molemmat ovat vaan tsekkaamassa toista, joten molemmat maksavat omansa.


    • treffeillä joo

      Nainen vastaa vaikka ei kysytäkkään.
      Molemmat maksavat omat juomansa riippumatta siitä kuka on aloitteen tehnyt tai ehdottanut treffejä.
      Nelikymppisenä ympärille katselleena tulee vaivautunut tunne jos pitää toisen kustantaa juotavat. Oli sitten rahaa tai ei. Eri asia ravintolassa tarjoavat jotka tarjoavat jostain syystä mitä en ole ymmärtänyt..vielä.. Ehkä hyvää hyvyyttään. Yleensä eivät ole olleet edes tosimielellä kiinnostuneita.

      • ...

        Nuo ravintolassa tarjoilevat haluavat useimmin vain elvistellä, tarkoitan näitä jotka tarjoilevat koko pöytäseurueelle. Tiedänpä myös, että saattavat muuten olla persaukisia.


    • Tasa-arvo, katsos

      Jos se kahvi kerran ei maksa kuin pari euroa eikä se ole raha eikä mikään, niin miksi naiset eivät siinä tapauksessa voi maksaa sitä itse, tekemättä asiasta tällaista numeroa? Tai tarjota miehelle?

      Kahvinmaksatus on pelkkä naisen asiakaspalvelutesti miehelle - ja tosiaan hyvä indikaattori siitä, miten helposti kupattavissa mies on.

      Naiselle ei tajota kuin hanavettä ja sitäkin vain jos itse tiskaa lasinsa!

    • eutyieurtyieu

      Tämänhän voi ajatella myös niin, että Tosimies tarjoaa vasta kun selviää, että naisesta tulee jotain romanttista/eroottista, tai ystävä. Kun nainen on ansainnut tarjoamiset.

      • 7013

        Mielenkiintoinen yhtälö:

        Mies:
        En varmana tarjoa edes kahden euron kahvia, jos nainen ei ensin ansaitse sitä. Naisen pitää tehdä aloite olla antelias ja suotuisa minua kohtaan.

        Nainen:
        En varmana lähde toisille treffeille, jos mies on liian pihi tarjoamaan edes kuppia kahvia. Mies ei ansaitse minua, jos ei arvosta minua edes kahvikupin vertaa.

        Eli kummatkin osapuolet odottavat toisen "ansaitsevan" toiset treffit tai jatkon ylipäätään. Kumpikaan ei anna periksi. Lopputulos: ei toisia treffejä.


      • eurueruyieri
        7013 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen yhtälö:

        Mies:
        En varmana tarjoa edes kahden euron kahvia, jos nainen ei ensin ansaitse sitä. Naisen pitää tehdä aloite olla antelias ja suotuisa minua kohtaan.

        Nainen:
        En varmana lähde toisille treffeille, jos mies on liian pihi tarjoamaan edes kuppia kahvia. Mies ei ansaitse minua, jos ei arvosta minua edes kahvikupin vertaa.

        Eli kummatkin osapuolet odottavat toisen "ansaitsevan" toiset treffit tai jatkon ylipäätään. Kumpikaan ei anna periksi. Lopputulos: ei toisia treffejä.

        Näin se menee, kun Tosimies ja Vahva, Itsenäinen Nainen treffaavat!
        Mistään ei perhana tingitä!


    • diips_daaps

      emm kyseessä on max muutaman euron ele... jos tällä saa viestittyä jotain positiivista, kannattaa kai kokeilla?

      Ihme että tämä heräättää suomalaisissa suuria tunteita.

      • No

        On myös vessanpöntön kansi.


    • Tämä on selvä juttu

      Nainen, joka vaatii miehen maksavan (mitä tahansa), on huora.

      • Eli miestä ei saa vaatia maksamaan omiaankaan? Kyllä minun mielestäni on reilua että kumpikin maksaa omansa ja yhteiset puoliksi. Poikkeuksena jos toinen on rikas ja haluaa kallista.


      • ytroghökln
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Eli miestä ei saa vaatia maksamaan omiaankaan? Kyllä minun mielestäni on reilua että kumpikin maksaa omansa ja yhteiset puoliksi. Poikkeuksena jos toinen on rikas ja haluaa kallista.

        Oikeastaan ei, koska naisten vaatimuksesta miehen on osallistuttava kaikennäköisiin typeriin ja rahaa vieviin aktiviteetteihin ja kissanristiäisiin, mihin ei omin päin menisi koskaan. Näin ollen se "oman puoliskon" maksaminen on sekin usein pelkkää naisen aiheuttamaa kulua. Hyvänä esimerkkinä käy hotellit ja ravintolat - naisille ei ikinä kelpaa ne halvimmat, vaan aina pitää mennä siihen hintavampaan, "koska siellä on vaikka paskahuussissa niin paljon hienommat kaakelit" tai jostain vastaavasta ääliösyystä.


      • köyhä mut ei kipeä
        ytroghökln kirjoitti:

        Oikeastaan ei, koska naisten vaatimuksesta miehen on osallistuttava kaikennäköisiin typeriin ja rahaa vieviin aktiviteetteihin ja kissanristiäisiin, mihin ei omin päin menisi koskaan. Näin ollen se "oman puoliskon" maksaminen on sekin usein pelkkää naisen aiheuttamaa kulua. Hyvänä esimerkkinä käy hotellit ja ravintolat - naisille ei ikinä kelpaa ne halvimmat, vaan aina pitää mennä siihen hintavampaan, "koska siellä on vaikka paskahuussissa niin paljon hienommat kaakelit" tai jostain vastaavasta ääliösyystä.

        Mulla ei oo ikinä ollut rikasta miestä, mutta silti on ollut tosi kivaa.
        Se jolla on ollut sillä hetkellä rahaa on maksanut.
        voin sanoo että ikimuistoisia hetkiä oon viettänyt esim. Laajavuoressa 20 euron huoneessa, sekä kesällä ihan autossa yöpyen joko leirintäalueella tai jollain parkkipaikalla.
        Voin sanoo että en vaihtais nuita hetkiä mihinkään loistohotelliin!


      • ytroghökln kirjoitti:

        Oikeastaan ei, koska naisten vaatimuksesta miehen on osallistuttava kaikennäköisiin typeriin ja rahaa vieviin aktiviteetteihin ja kissanristiäisiin, mihin ei omin päin menisi koskaan. Näin ollen se "oman puoliskon" maksaminen on sekin usein pelkkää naisen aiheuttamaa kulua. Hyvänä esimerkkinä käy hotellit ja ravintolat - naisille ei ikinä kelpaa ne halvimmat, vaan aina pitää mennä siihen hintavampaan, "koska siellä on vaikka paskahuussissa niin paljon hienommat kaakelit" tai jostain vastaavasta ääliösyystä.

        Huoh. Edelleen se joka vaatii jotain ylimääräistä ja kallista maksaa.
        Minä olen vaatinut menneitä kumppaneitani osallistumaan.....öööö......öööö....eipä tule yhtään mieleen. Kyllä normaali ihminen pyytää tai ehdottaa, eikä vaadi.

        "naisille ei ikinä kelpaa ne halvimmat"

        No nyt tiedän mitä olen vaatinut! Olimme menossa exäni kanssa tukholmaan ja minä vaadin, että otamme halvimman hostelli huoneen mitä löytyy. Sekin maksettiin puoliksi. Exäni olisi halunnut mennä jostain sairaasta syystä hotelliin. Itse olin kuitenkin opiskelija, joten vihelsin pelin poikki.

        Ketä kiinnostaa jotkut vitun kaakelit? Hyvä juttu jos vettä tulee ja vessa vetää, eikä nurkat ole täynnä torakoita.


      • gloriana_demeter kirjoitti:

        Huoh. Edelleen se joka vaatii jotain ylimääräistä ja kallista maksaa.
        Minä olen vaatinut menneitä kumppaneitani osallistumaan.....öööö......öööö....eipä tule yhtään mieleen. Kyllä normaali ihminen pyytää tai ehdottaa, eikä vaadi.

        "naisille ei ikinä kelpaa ne halvimmat"

        No nyt tiedän mitä olen vaatinut! Olimme menossa exäni kanssa tukholmaan ja minä vaadin, että otamme halvimman hostelli huoneen mitä löytyy. Sekin maksettiin puoliksi. Exäni olisi halunnut mennä jostain sairaasta syystä hotelliin. Itse olin kuitenkin opiskelija, joten vihelsin pelin poikki.

        Ketä kiinnostaa jotkut vitun kaakelit? Hyvä juttu jos vettä tulee ja vessa vetää, eikä nurkat ole täynnä torakoita.

        "Ketä kiinnostaa jotkut ***** kaakelit? Hyvä juttu jos vettä tulee ja vessa vetää, eikä nurkat ole täynnä torakoita. "

        Samaa mieltä. Nykyään ihmiset maksavat x kertaa enemmän hintaa asioista, joita saisi ihan halvalla, jos tyytyisi vähempään. Ja sitten tekevät hurjaa työviikkoa, jotta pääsevät matkustelemaan useita kertoja vuodessa, tai mihin nyt sattuvat tuhlaamaan rahansa. Olen itse laskeskellut että pärjään vähän päälle 5000 eurolla vuodessa kaikkeen, mitä menee asumiseen ja sähköön ruokaan, kun omistan asuntoni itse eikä ole lainoja.

        Vähän sama juttu on uusien asuntojen kanssa; maksavat jopa sata tonnia enemmän kuin vähän vanhemmat, ja mitä sillä sitten saa: no ehkä vähän korkeammat katot, ja paremmin äänieristetyt patterit ja hormit. Samaten keittiöremonttien kanssa; tätini valitsi ne kalleimmat laatat keittiöön, itse en voisi vähemmän välittää, itselläni on valkoiset perusväriset laatat.


    • Tapailin miestä muutaman kerran. Ekoilla treffeillä maksoin itse kahvini, mutta toisaalta hän maksoi bensat. Hänen autoa käytimme, tosin hänen vaatimuksestaan. Kahvin maksaminen itse ei ollut mikään ongelma, jos hän olisi halunnut maksaa, niin olisi sekin sopinut.

      Seuraavilla kolmella tapaamisella hän tuli luokseni ja tein hänelle ruuan itse ostamillani tarvikkeilla, jota hän söi vatsan kylläiseksi. Neljännellä tapaamisella menin hänen luokseen ja kävimme kaupassa ostamassa ruokatarvikkeita, miehen vaatimuksesta ostosten kulut laitettiin puoliksi. Pakko sanoa, että melko paska fiilis jäi. Olin syöttänyt ja juottanut miestä kuitenkin kotonani, mutta hän ei tahtonut piheyttään kuluttaa minun ruokaani omia rahojaan. Oma toiveeni olisi ollut, että hän olisi puolestaan maksanut ruokani hänen luonaan, kuten minä olin tehnyt hänelle omassani. Lopuksi se olin sitten minä joka valmisti ruuat puoliksi maksetuista tarvikkeista hänen luonaan.

      • ieiii

        Tuliko treffejä enää sen jälkeen? :D

        Juuri tuollainen piheys on todella ärsyttävää, kun toinen ei ole valmis panostamaan samalla tavalla.


      • ieiii kirjoitti:

        Tuliko treffejä enää sen jälkeen? :D

        Juuri tuollainen piheys on todella ärsyttävää, kun toinen ei ole valmis panostamaan samalla tavalla.

        Arvaa... :D


      • feel my pain

        jos joku nainen tekisi mulle ruokaa, mä varmasti toisin seuraavalla kerralla kukkakimpun ja sormuksen.


      • Pihiyden syy
        mablab kirjoitti:

        Arvaa... :D

        Entä jos tekemäsi ruoka olikin miehestä pahaa?


      • Pihiyden syy kirjoitti:

        Entä jos tekemäsi ruoka olikin miehestä pahaa?

        Sitten hän varmaan ei olisi pyytänyt minua laittamaan sitä ruokaa, eikä ottanut sitä joka kerta suurta määrää ja kahta lautasellista. Tai onhan se tietty mahdollista, että hän oli jonkinlainen masokisti ruuan suhteen. "Tämä on pahaa. Saanko ottaa lisää?" "Olet tehnyt minulle niin vastenmielistä ruokaa, että voitko millään tehdä sitä taas. Nautin syödessäni oksetusta aiheuttavaa ruokaasi."


    • mies ilman osaa

      "mies maksaa kaiken"-malli on ajalta kun naiset eivät käyneet lainkaan töissä, eikä se sovellu nykypäivään kovinkaan hyvin.

    • Ymmärrän kyllä, mitä tässä haetaan takaa, mutta: maksan mielelläni. Vedetään perusteluksi vaikka se, että on paljon vaivalloisempaa, jos kaksi maksaa omat kahvinsa kuin että toinen maksaa molempien kahvit, etenkin kun kyse on loppujen lopuksi taskurahoista, joilla ei tosi asiassa ole minkään vertaa merkitystä. Ihan samoin kuin joskus vaikka on kaverin kanssa kaljalla, niin toinen voi hyvin ostaa toisen puolesta oluen, koska nyt on vaan vaivattomampaa jos toinen menee ja hakee kaksi, kuin että kumpikin vuorotellen nousee pöydästä hakemaan omansa. Eikä siitä koskaan ole pidetty kirjaa, että kumman vuoro se nyt on.

      Tietysti tässä on kuitenkin takana se, että nimenomaan miehen odotetaan maksavan kahvit ensimmäisillä treffeillä. Perinteinen sukupuolirooli, jota vastaan ei tunnu olevan helppo taistella, kuten ei sitäkään, että miehen olisi aina oltava se aloitteentekijä ja naisen passiivinen pakkiautomaatti. Siksi myöskin vähän kutkuttaa ajatus, että ehkä se voisikin olla nainen, jonka pitäisi osoittaa ettei ole pihi. Toisaalta, kuten palstalla hyvin tiedetään, mies on se joka haluaa suhdetta enemmän kuin nainen.

    • Nainen34

      Saa kai tähän naisetkin vastata? Kyse on siis ensitreffeistä, siispä minä tarjoudun aina maksamaan oman tilaukseni. Yleinsä jopa jopa vaadin, että saan maksaa. Jos tämä ei mene läpi, niin sitten vain kiitän sanoen kauniisti.

      Hulluksihan siitä tulisi, jos mies sortuisi heti ensitreffeillä kaksinaamaisuuteen, eli vaatii saada maksaa molempien tilaukset, mutta sitten ilmaisee jollakin muulla tavoin joko treffien jälkeen tai seuraavilla treffeillä, että kun pitää hyysätä.
      Minulle pitää sanoa suoraan.

    • ,,,,,,,,,,,,,,

      Juuri tällaisia on suomalaiset miehet; ei ota miehen roolia.. "Haluamme olla kuin naiset ja käyttäytyä kuin naiset".. Ei missään muussa eurooppalaisessa tai venäläisessä, amerikoissa tms. tulisi kysymykseen ettei mies maksa kahvia! Haloo..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      103
      2840
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      251
      1993
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      120
      1942
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      136
      1668
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1420
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      25
      1014
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      37
      974
    8. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      96
      968
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      828
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      43
      804
    Aihe