Olen kuullut monen naisen puhuvan hyvin kärkkääseen, suorastaan katkeraan sävyyn naisista, joilta löytyy otsikossa mainittuja osioita ulkonäöstä. Mistä tämä johtuu?
P.S. pitkät hiukset tarkoittaa tässä selkeästi yli olkapäiden.
pitkät hiukset helmikorvikset kukkamekko
66
382
Vastaukset
Minä en ole kuullut. Vähän vaikea mennä jonkun tuntemattoman naiset mielipiteitä arvioimaan.
- sillitrooli
Mutta minä olen kuullut. Ex-tyttöystävänikin kuului heihin. Ja sinä kuulut ihan taatusti heihin.
sillitrooli kirjoitti:
Mutta minä olen kuullut. Ex-tyttöystävänikin kuului heihin. Ja sinä kuulut ihan taatusti heihin.
Niin keihin kuuluinkaan taas? Minulla on kyllä pitkät hiukset ja pidän joskus kukkamekkoakin, omistan niitä kaksi. Helmikorvakorut ovat ihan ok jos eivät ole aidoista helmistä. Itse en kyllä sellaisia normikorviksia voi käyttää.
- joopa_joo
sillitrooli kirjoitti:
Oliko tyttöystävä kärkäs ja katkera ennen vai jälkeen kun hänestä tuli ex?
gloriana_demeter kirjoitti:
Niin keihin kuuluinkaan taas? Minulla on kyllä pitkät hiukset ja pidän joskus kukkamekkoakin, omistan niitä kaksi. Helmikorvakorut ovat ihan ok jos eivät ole aidoista helmistä. Itse en kyllä sellaisia normikorviksia voi käyttää.
Kerrotko mikä mätti jos annat miinusta, muuten en saa koskaan tietää.
- Muuten ihan ok
Kerrotko mikä mätti jos annat miinusta, muuten en saa koskaan tietää.
Yleinen valehtelusi ja paskanjauhantasi lähinnä.
Muuten ihan ok kirjoitti:
Anteeksi mitä?
- realismus
??? Mitä vastaan aitoja helmiä?
- sillitrooli
joopa_joo kirjoitti:
Oliko tyttöystävä kärkäs ja katkera ennen vai jälkeen kun hänestä tuli ex?
Taisi olla jo ennen kuin hänestä tuli ex, mutta kyllä se lisääntyi sen jälkeen.
realismus kirjoitti:
??? Mitä vastaan aitoja helmiä?
Olen vegaani, plus turhaa hienostelua.
- sillitrooli
No ehkä olet sitten keskimääräistä moniulotteisempi (nais-)persoona, että pystyt harrastamaan sekä siilitukkaa että helmikorvakoruja ja kukkamekkoja. Silloin ihan jees, jos näin on.
sillitrooli kirjoitti:
No ehkä olet sitten keskimääräistä moniulotteisempi (nais-)persoona, että pystyt harrastamaan sekä siilitukkaa että helmikorvakoruja ja kukkamekkoja. Silloin ihan jees, jos näin on.
Minulla on pitkät hiukset mutta olen kyllä ollut pulikin. Kalju käy muuten mainiosti kukka ja eksoottistyylisten mekkojen kanssa.
Käytän myös korkkareita :O
Tämänkö vuoksi minua valehtelijaksi syytetään?
En käytä helmikorvakoruja, kuten jo kirjoitin.- sillitrooli
Minulla on pitkät hiukset mutta olen kyllä ollut pulikin. Kalju käy muuten mainiosti kukka ja eksoottistyylisten mekkojen kanssa.
Käytän myös korkkareita :O
Tämänkö vuoksi minua valehtelijaksi syytetään?
En käytä helmikorvakoruja, kuten jo kirjoitin.En minä ole syyttänyt valehtelijaksi.
sillitrooli kirjoitti:
En minä ole syyttänyt valehtelijaksi.
Niin sen vuoksi en kirjoittanutkaan "tämänkö vuoksi sinä syytät minua valehtelijaksi?". Ajattelin vain että tekstistäsi päätellen se voisi olla se ongelma.
- realismus
Olen vegaani, plus turhaa hienostelua.
Ahaa, vegaanius ok, hienostelu ei ole turhaa :)
realismus kirjoitti:
Ahaa, vegaanius ok, hienostelu ei ole turhaa :)
Vaikka olenkin vegaani, niin kyllä helmet kai ovat ympäristölle ja ihmisoikeuksille edullisempia kuin timantit. En tosin tiedä helmenkalastajien ihmisoikeus asioista tai siitä miten kalastus vaikuttaa simpukoihin ja ekosysteemiin.
- joopa_joo
sillitrooli kirjoitti:
Taisi olla jo ennen kuin hänestä tuli ex, mutta kyllä se lisääntyi sen jälkeen.
Hassua miten kaikkien ihmisten huonot puolet moninkertaistuvat heti kun tulee ero. Kaikki exän sanomisetkin alkavat vaikuttaa kärkkäiltä ja katkerilta.
- Guglug Glan
Vaikka olenkin vegaani, niin kyllä helmet kai ovat ympäristölle ja ihmisoikeuksille edullisempia kuin timantit. En tosin tiedä helmenkalastajien ihmisoikeus asioista tai siitä miten kalastus vaikuttaa simpukoihin ja ekosysteemiin.
Miksi roikut netissä vaikka sinunkin tietokoneesi päätyy vielä ongelmajätteenä myrkyttämään afrikkalaisia? Muuttaisit igluun parantamaan pään sisällä olevaa maailmaasi.
Guglug Glan kirjoitti:
Miksi roikut netissä vaikka sinunkin tietokoneesi päätyy vielä ongelmajätteenä myrkyttämään afrikkalaisia? Muuttaisit igluun parantamaan pään sisällä olevaa maailmaasi.
Ja ongelmasi on?
Miksi minun pitäisi jättäytyä pois sivilisaatiosta ja sinunlaisesi idiootit saisivat jäädä?
Tottakai kaikki elektroniikka on rikos ympäristöä vastaan mutta jokainen tekee valintoja. Itse en omista muuta kuin kännykän (käytetty) ja läppärin. Kumpaakin tarvitsen työssäni, joten enpä taida niistä luopua ihan heti.Muuten ihan ok kirjoitti:
Olisin kiitollinen jos tarkentaisit edes vähän. Tuollainen drive-by haukkuminen ei avaudu minulle ainakaan.
- joopa_joo
Aina on joku joka "puhuu hyvin kärkkääseen, suorastaan katkeraan sävyyn" mistä tahansa asiasta tai ominaisuudesta. Ja koska ihmisiä on maailmassa aika paljon, yleensä löytyy muitakin jotka sanovat samaa.
Monet kirjoittavat aika kärkääseen, suorastaan katkeraan sävyyn naisista, jotka eivät pidä pitkistä hiuksista, helmikorvakoruista ja kukkamekoista. Monia se ärsyttää niin kovasti, että aiheesta on avattava uusi keskustelu.- sillitrooli
Voisko joskus yrittää edes näön vuoksi vastata aloituksessa esitettyyn kysymykseen?
- joopa_joo
sillitrooli kirjoitti:
Voisko joskus yrittää edes näön vuoksi vastata aloituksessa esitettyyn kysymykseen?
Ei, kysymys on älytön.
- trolli-seela
sillitrooli kirjoitti:
Vaikea vastata, kun kuulostaa kovin oudolta. Minkä ikäisistä naisista on kyse? Kukkamekko helmikorvikset -kombo taitaa olla yleisempi vanhemmilla ikäluokilla.
Itselläni on 50-luvun kukkamekkoja ja pitkät hiukset (ei tosin reikiä korvissa), joten ehkä tämä ei siksi aukene minulle... - No kerro ihmeessä
sillitrooli kirjoitti:
Onhan sulle jo monenmoista vastattu.
Jos kysymykseesi on mielestäsi vain yksi "oikea" vastaus, niin voisitko kertoa sen itse, ettei tarvitse sitten lukea "vääriä" mielipiteitä niin montaa? - realismus
sillitrooli kirjoitti:
Ei kukaan vastaa noin tyhmään kysymykseen, miksi edes teet tuollaisia?
- sillitrooli
trolli-seela kirjoitti:
Vaikea vastata, kun kuulostaa kovin oudolta. Minkä ikäisistä naisista on kyse? Kukkamekko helmikorvikset -kombo taitaa olla yleisempi vanhemmilla ikäluokilla.
Itselläni on 50-luvun kukkamekkoja ja pitkät hiukset (ei tosin reikiä korvissa), joten ehkä tämä ei siksi aukene minulle...Olen joskus aiemminkin jutellut tästä kanssasi, ja muistaakseni sanoin silloinkin, että hienoa, jos pukeudut välillä kivastikin, etkä koe sitä kamalana. :)
Pari-kolmikymppisistä naisista kysymys.
Minusta tuntuu, että lukijat ovat taas ymmärtäneet hiukan väärin. Tosin tällä kertaa se on minun syyni, koska olin aloituksessa hiukan epäselvä. Kyse ei siis ole siitä, että naiset haukkuisivat naisia, joilla on kaikki nuo elementit ulkonäössä. Vaan siis siitä, että olen kuullut useamman naisen haukkuvan naisellisia naisia, ja haukkumanimet ovat olleet esimerkiksi jotain tyyliin "lettityttö" tai "kukkamekkotyttö". Haukkuneet naiset ovat halunneet kertoa, että naisellisessa pukeutumisessa on heidän mielestään jotain vikaa. Nämä samat naiset ovat kuitenkin ihailleet miehissä äärimaskuliinisia olemisen tapoja, esim. univormuammatit ja hikoilevat haalariduunarit. Aika ristiriitaista ja tekopyhää, eh? - sillitrooli
realismus kirjoitti:
Ei kukaan vastaa noin tyhmään kysymykseen, miksi edes teet tuollaisia?
Yritän herättää naisten uinuvat aivosolut.
- realismus
sillitrooli kirjoitti:
Olen joskus aiemminkin jutellut tästä kanssasi, ja muistaakseni sanoin silloinkin, että hienoa, jos pukeudut välillä kivastikin, etkä koe sitä kamalana. :)
Minusta tuntuu, että lukijat ovat taas ymmärtäneet hiukan väärin. Tosin tällä kertaa se on minun syyni, koska olin aloituksessa hiukan epäselvä. Kyse ei siis ole siitä, että naiset haukkuisivat naisia, joilla on kaikki nuo elementit ulkonäössä. Vaan siis siitä, että olen kuullut useamman naisen haukkuvan naisellisia naisia, ja haukkumanimet ovat olleet esimerkiksi jotain tyyliin "lettityttö" tai "kukkamekkotyttö". Haukkuneet naiset ovat halunneet kertoa, että naisellisessa pukeutumisessa on heidän mielestään jotain vikaa. Nämä samat naiset ovat kuitenkin ihailleet miehissä äärimaskuliinisia olemisen tapoja, esim. univormuammatit ja hikoilevat haalariduunarit. Aika ristiriitaista ja tekopyhää, eh?Miksi "kukkahattutäti" on suosittu haukkumasana, erityisesti miesten käyttämä? Mitä vikaa on naisellisissa hatuissa?
Ilmaisuja letti- tai kukkamekkotyttö en ole koskaan kuullut, mutta asunhan kehäkolmosen ulkopuolella... - sillitrooli
realismus kirjoitti:
Miksi "kukkahattutäti" on suosittu haukkumasana, erityisesti miesten käyttämä? Mitä vikaa on naisellisissa hatuissa?
Ilmaisuja letti- tai kukkamekkotyttö en ole koskaan kuullut, mutta asunhan kehäkolmosen ulkopuolella...Nämä "lettityttö" ja "kukkamekkotyttö" ja muut vastaavat nimitykset ovat olleet kyseisten naisten spontaanisti keksimiä nimityksiä, ei mitään yleisessä käytössä olevia.
Sinänsä luulisi, että juuri sinä olisit tällaista harrastanut. Yksi nainen ainakin, jonka tunsin muutamia vuosia sitten, ja jonka kuulin pariinkin kertaan puhuvan tällaisia juttuja, oli juuri valmistunut oikiksesta ja oli hyvin uranainen kuten sinäkin. - realismus
sillitrooli kirjoitti:
Nämä "lettityttö" ja "kukkamekkotyttö" ja muut vastaavat nimitykset ovat olleet kyseisten naisten spontaanisti keksimiä nimityksiä, ei mitään yleisessä käytössä olevia.
Sinänsä luulisi, että juuri sinä olisit tällaista harrastanut. Yksi nainen ainakin, jonka tunsin muutamia vuosia sitten, ja jonka kuulin pariinkin kertaan puhuvan tällaisia juttuja, oli juuri valmistunut oikiksesta ja oli hyvin uranainen kuten sinäkin.Minulla on sekä kukallisia leninkejä, helmiä (viljeltyjä, ihan oikeisiin ei ole varaa) että pitkät hiukset. Ei lettejä. Niin, ja se kukkahattu :)
- trolli-mirva
sillitrooli kirjoitti:
Olen joskus aiemminkin jutellut tästä kanssasi, ja muistaakseni sanoin silloinkin, että hienoa, jos pukeudut välillä kivastikin, etkä koe sitä kamalana. :)
Minusta tuntuu, että lukijat ovat taas ymmärtäneet hiukan väärin. Tosin tällä kertaa se on minun syyni, koska olin aloituksessa hiukan epäselvä. Kyse ei siis ole siitä, että naiset haukkuisivat naisia, joilla on kaikki nuo elementit ulkonäössä. Vaan siis siitä, että olen kuullut useamman naisen haukkuvan naisellisia naisia, ja haukkumanimet ovat olleet esimerkiksi jotain tyyliin "lettityttö" tai "kukkamekkotyttö". Haukkuneet naiset ovat halunneet kertoa, että naisellisessa pukeutumisessa on heidän mielestään jotain vikaa. Nämä samat naiset ovat kuitenkin ihailleet miehissä äärimaskuliinisia olemisen tapoja, esim. univormuammatit ja hikoilevat haalariduunarit. Aika ristiriitaista ja tekopyhää, eh?Oletko varma, että kyseessä on varsinaiset haukkumanimet? Voihan joku kritisoida goottityttöä tai punkkarityttöä halveksimatta itse goottiutta tai punkia. Tai sitten kukkamekkoa...
Toki yltiönaisellinen tyyli ärsyttää monia, mutta ärsytyskynnyskin kait vaihtelee - samaa ihmistä ei välttämättä ärsytä 40-luvun tyyli korkokenkineen, kureliiveineen ja hehkuvanpunaisine huulineen, mutta kylläkin pinkkiin kukkamekkoon pukeutuva eteerinen blondi joka puhuu Jackie Kennedymäisellä vauvaäänellä. Ihmisiä nyt ärsyttää mikä kutakin. Vähän niinkuin sinua ärsyttää tatuoitu vegaani läpänheittäjä-panoeino, mutta tuskin ärsyttäisi tatuoitu vegaani mukava ujo nörttimies jolla ei ole naisista kokemusta... eikö?
Tai sitten räätälöityyn pukuun pukeutuva koppava ja päällekäyvä konsulttifirman juppi vs. vanhanaikaisesti pukuun pukeutuva hiukan reppana ja ujo verotoimiston alimman luokan byrokratiavirkailija. Kumpi ärsyttää? Kumpikin on "pukumies".
"Haukkuneet naiset ovat halunneet kertoa, että naisellisessa pukeutumisessa on heidän mielestään jotain vikaa. Nämä samat naiset ovat kuitenkin ihailleet miehissä äärimaskuliinisia olemisen tapoja, esim. univormuammatit ja hikoilevat haalariduunarit. Aika ristiriitaista ja tekopyhää, eh?"
No niin on. Mutta en ymmärrä, miksi sinua yllättää ihmisten ristiriitaisuus ja tekopyhyys. - joopa_joo
sillitrooli kirjoitti:
Yritän herättää naisten uinuvat aivosolut.
Teet surkeaa työtä.
- Täsmennystä
Mitä he ovat sanoneet?
- ,.,.,
En ole kuullut enkä puhunut..Itselläni on pitkät hiukset, kukkamekkoja voisin käyttää jos mekkoja käyttäisin (olen käyttänyt keväällä/kesällä kukkasellisia huiveja ja puseroita). Helmikorvikset eivät kyllä käy mielestäni itselleni. Ne ovat jotenkin liian 'siisti' ja mä olen vähän liian 'homssuinen'.
- Tuskin olet
Mutta ihan selkeää, että tuollainen tyyli edustaa menneiden aikojen naista, tyyliä ja asennetta. Ja kuka nainen sellainen enää haluaisi olla? Hyvin harva.
- sillitrooli
Miehet kuitenkin ovat ihan mielellään menneiden aikojen miehiä, ja naiset sellaisina heidät haluavat.
- joopa_joo
sillitrooli kirjoitti:
Miehet kuitenkin ovat ihan mielellään menneiden aikojen miehiä, ja naiset sellaisina heidät haluavat.
Ne, joille nykytodellisuus on liian kova pala purtavaksi, haikailevat menneisyyttä. Ja kuvittelevat kaikkien muiden tekevän samoin.
- sovinistihater.
En ole kuullut.
Itseäni ei moinen tyyli haittaa, vaikkakaan itse en siten pukeudu.
Pidän kyllä hameista/mekoista ja koruista ja omistan vyötärölle ulottuvat pitkät hiukset.
Naiset eivät vaan pidä susta/sun kirjoituksista ja vastailevat piikikkääseen sävyyn.- sillitrooli
Kukaan nainen ei kirjoita täällä piikikikkääseen sävyyn.
- Tyttönen_82
Mulla on tainnut käydä hyvä tuuri ystävien suhteen, kun en ole huomannut että kenenkään pukeutumista tai hiuksia arvosteltaisiin. Okei, yhtä on muutama arvostellut, koska oli välillä kesällä liikenteessä ilman pikkuhousuja. Jokaisella kaverilla on tosiaan ihan omanlainen tyyli, musta se on mukavaa. Tulee jokaisen oma tyyli ja persoonakin eri tavalla esille kun ei olla kaikki ihan samannäköisiä. Mutta on niitä sellaisiakin naisia, jotka katselevat arvostelevasti kaikkia muita naisia päästä varpaisiin. Onneksi tällaisten kanssa ei joudu kovin usein tekemisiin, kun on valinnut tuttavapiiriinsä ihan erilaisia ihmisiä.
"Mulla on tainnut käydä hyvä tuuri ystävien suhteen, kun en ole huomannut että kenenkään pukeutumista tai hiuksia arvosteltaisiin."
"Onneksi tällaisten kanssa ei joudu kovin usein tekemisiin, kun on valinnut tuttavapiiriinsä ihan erilaisia ihmisiä. "
Ei tietenkään sattumaa. Jos olet itse ujo, niin kaveripiiriisi valikoituu varmasti paljon ujoja ihmisiä, jne. Ja sellaisia, jotka eivät arvostele muita niin paljon, jos itsekin olet sellainen. Itselleni on jäänyt vain ne ihmiset jäljelle, jotka sopivat omaan tyyliini, eli ovat älykkäitä, ja vähemmän meneviä ihmisiä, ja heitä on valitettavan vähän.- realismus
On hyvin järkevää olla pikkuhousuitta aina kun se on mahdollista. Se yksi ystäväsi on täysin oikeassa. Miksi muut ystäväsi arvostelevat häntä, ja mistä muuten osaavat arvostella, ei kai hän sentään "sharoneja" tee?
- Tyttönen_82
realismus kirjoitti:
On hyvin järkevää olla pikkuhousuitta aina kun se on mahdollista. Se yksi ystäväsi on täysin oikeassa. Miksi muut ystäväsi arvostelevat häntä, ja mistä muuten osaavat arvostella, ei kai hän sentään "sharoneja" tee?
On se saattanut vilauttaa joskus :o), tämän kyseisen kaverin tyyli muuttuu vaan vuosi vuodelta provosoivammaksi. Meillä on sellainen muutaman tytön porukka, joka tuntuu valitettavasti ajautuneen hajoamistilanteeseen, johtuen siitä että tämä "vilauttaja" ja eräs toinen tyttö eivät oikein enää tule toimeen keskenään. Tulen kyllä itse toimeen molempien kanssa, ovat molemmat ns. vahvoja persoonia ja ovat ajautuneet törmäyskurssille. Jos nähdään porukalla, niin alkuun menee hyvin mutta jossain vaiheessa huomaa että toinen sanoo jotain mikä toista ärsyttää, sitten taas toinen ja lopulta tapaaminen muuttuu ikäväksi. Pikkuhousuttomuus on vain yksi niistä ärsytyksen aiheista, kaipa tämä kaveri pitää sitä jotenkin mauttomana. Pitkäaikaiset kaverit ovat viime vuosina kasvaneet ihmisinä eri suuntiin...
- realismus
Tyttönen_82 kirjoitti:
On se saattanut vilauttaa joskus :o), tämän kyseisen kaverin tyyli muuttuu vaan vuosi vuodelta provosoivammaksi. Meillä on sellainen muutaman tytön porukka, joka tuntuu valitettavasti ajautuneen hajoamistilanteeseen, johtuen siitä että tämä "vilauttaja" ja eräs toinen tyttö eivät oikein enää tule toimeen keskenään. Tulen kyllä itse toimeen molempien kanssa, ovat molemmat ns. vahvoja persoonia ja ovat ajautuneet törmäyskurssille. Jos nähdään porukalla, niin alkuun menee hyvin mutta jossain vaiheessa huomaa että toinen sanoo jotain mikä toista ärsyttää, sitten taas toinen ja lopulta tapaaminen muuttuu ikäväksi. Pikkuhousuttomuus on vain yksi niistä ärsytyksen aiheista, kaipa tämä kaveri pitää sitä jotenkin mauttomana. Pitkäaikaiset kaverit ovat viime vuosina kasvaneet ihmisinä eri suuntiin...
:DDD
No joo, vilauttelu ei osoita hyvää makua. Mutta vakavasti puhuen, kesällä on terveellistä jättää pöksyt kotiin ja antaa tuulettua, sopivan mittaisen mekon alla ;)
- Mekkofani
Kukkamekko naisella on erittäinen feminiini ja viehättävä asuste.
Onko hiirellä muuten kukkamekkoja?- yöhiiri
Hiirulaisella on vain kukkapöksyjä.
- Hiirifani
yöhiiri kirjoitti:
Hiirulaisella on vain kukkapöksyjä.
Nam!
- Onko huimia
Hiiriuutisia?
- Punainen kukkamekko
Tuonkin kokonaisuuden voi tehdä nuorekkaalla tyylillä. Lisään komboon vielä puoleen selkään ulottuvat kiharat.
Frankly, my dears... Miehiä se vetää puoleensa jopa enemmän kuin omenaviinietikka banaanikärpäsiä. :)- Punainen kukkamekko
Ai niin... en ole huomannut katkeria puheita. Toisaalta en kiinnitä muutenkaan kateuteen huomiota.
Ainoa kerta tulee mieleen, kun miespuolisen ystäväni naiskaveri kommentoi ystävälleni olevansa kateellinen, kun minun ympärilläni pyörii komeita miehiä. Se oli tosin sattumaa. Nainen oli nähnyt minut kaksi kertaa: ensimmäisellä kerralla komea mies oli ystäväni (nothing more) ja toisella ystäväni kaveri. No, voihan joku jo kahdestakin näkemisestä tehdä johtopäätöksiä. :D
- nimppaneerak
En ole kuullut koskaan tuollaisesta, että naiset piikittelisivät toista siksi, että hän pukeutuu helmikorviksiin ja kukkamekkoon. Kukkahattutäti on sen sijaan haukkumanimi, mutta sillä ei viitata hattuun, jossa on kukkia, vaan sellaiseen ahdasmieliseen ihmiseen, joka on sormi pystyssä arvostelemassa aina esim. nuoria syyttäen heitä laiskoiksi.
Kukkamekot olivat suurta huutoa 80-90 -luvun vaihteessa, mutta luulenpa, että kukkamekot eivät ole Suomessa jostakin syystä oikeastaan koskaan menneet pois muodista, vaan kukan kuvia on aina ollut suomalaisten naisten pukeutumisessa vähintään pikkuhousuissa tai vaikka Marimekon Unikko-kuosissa.
Tyttäreni halusi viime keväänä mekon, jossa EI ole kukkia. Emme löytäneet hänelle sellaista. Kukkamekkoja on edelleen myynnissä, mutta talvikauden vaatetta ne eivät ole, vaan ohuet kukkamekot kuuluvat kesään.
En suoraan sanottuna ymmärrä lainkaan AP:n aloitusta. Itselläni on pitkät hiukset, helmikorvikset löytyvät jäänteenä 80-luvulta korurasiasta (en käytä enää) ja kukkamekkoa en taida juuri nyt omistaa, mutta muutamaa kukkahametta käytän kesäisin.
Jos AP yrittää tässä vihjata, että naiset olisivat toisilleen kateellisia naisellisesta pukeutumistyylistä (jota ilmeisesti edellämainitut seikat edustavat AP:lle naisellisuutta), niin minusta tuo on puppua. Nykyään on niin monia tapoja olla naisellinen esimerkiksi 50- ja 60-lukuja ihannoivat fifarit, pin-up -tytöt, burleski, pitkiin mekkoihin ja korsetteihin pukeutuvat gootit, japanilaiset anime-hahmoista vaikutteita ammentavat pikku-Lolitat jne.
Suomalainen naisellisuus on tavalliselta työssäkäyvältä kotiäidiltä arkioloissa aika hillittyä. Itse käyn esimerkiksi kaupassa suoraan töiden jälkeen, joten totta kai suurin osa minut näkevistä ventovieraista ihmisistä näkee minut pukeutuneena asialliseen housupukuun tai vastaavaan. En pukeudu töissä miellyttääkseni miehiä, vaan ollakseni uskottava ja asiallinen. En halua, että minuun kiinnitetään huomiota töissä siksi, että olen nainen, vaan siksi, että osaan työni ja olen ahkera. Tuntuisi aika erikoiselta, että esimerkiksi pankeissa, kaupan kassoilla, postinjakajilla tai vaikka apteekin työntekijöillä olisi minihameet ja avarat kaula-aukot vain siksi, että miesasiakkaat voisivat arvioida kunkin naisen "muodollisen" pätevyyden.- trolli-aliina
"Jos AP yrittää tässä vihjata, että naiset olisivat toisilleen kateellisia naisellisesta pukeutumistyylistä (jota ilmeisesti edellämainitut seikat edustavat AP:lle naisellisuutta), niin minusta tuo on puppua. Nykyään on niin monia tapoja olla naisellinen esimerkiksi 50- ja 60-lukuja ihannoivat fifarit, pin-up -tytöt, burleski, pitkiin mekkoihin ja korsetteihin pukeutuvat gootit, japanilaiset anime-hahmoista vaikutteita ammentavat pikku-Lolitat jne."
Tuota juuri ihmettelinkin. Nykyäänhän naisellisuus jos mikä tuntuu olevan "in"... jopa siinä määrin, että "epänaisellisuutta" pidetään useimmiten jopa epäsiistinä tai epähygieenisenä (meikkaamaton naama, ajelemattomat ihokarvat, jne.). Tai vähintäänkin tylsänä - ellei pukeutumistyyli ole sitten korostetun maskuliinista ja repäisty suoraan jostain muotilehtien sivuilta. - sillitrooli
trolli-aliina kirjoitti:
"Jos AP yrittää tässä vihjata, että naiset olisivat toisilleen kateellisia naisellisesta pukeutumistyylistä (jota ilmeisesti edellämainitut seikat edustavat AP:lle naisellisuutta), niin minusta tuo on puppua. Nykyään on niin monia tapoja olla naisellinen esimerkiksi 50- ja 60-lukuja ihannoivat fifarit, pin-up -tytöt, burleski, pitkiin mekkoihin ja korsetteihin pukeutuvat gootit, japanilaiset anime-hahmoista vaikutteita ammentavat pikku-Lolitat jne."
Tuota juuri ihmettelinkin. Nykyäänhän naisellisuus jos mikä tuntuu olevan "in"... jopa siinä määrin, että "epänaisellisuutta" pidetään useimmiten jopa epäsiistinä tai epähygieenisenä (meikkaamaton naama, ajelemattomat ihokarvat, jne.). Tai vähintäänkin tylsänä - ellei pukeutumistyyli ole sitten korostetun maskuliinista ja repäisty suoraan jostain muotilehtien sivuilta.Lähes meikkaamattomat kasvot tai hyvin kevyt meikki mielestäni naisellisempaa kuin ylikorostettu meikki. Samoin hiuksissa mielestäni on naisellisempaa, että niitä on vain hiukan sävytetty, tai ei ollenkaan värjätty.
Hauskaa muuten, kun Suomessa aina syytetään itäeurooppalaisia naisia liiallisesta meikkaamisesta. Sillä intensiivikurssilla jolla olin, oli paljon itäeurooppalaisia naisia monista eri maista (lähemmäs kymmenestä Itä-Euroopan maasta). Suurin osa näistä naisista oli ulkoasultaan juuri sillä tavalla hienostuneesti naisellisia, jollaista näkee Suomessa tosi harvoin. Ei puhettakaan mistään ylimeikkaamisesta tai jostain mini-minihame ja mustat kymmenen sentin korkosaappaat tyylisestä pukeutumisesta. - sillitrooli
sillitrooli kirjoitti:
Lähes meikkaamattomat kasvot tai hyvin kevyt meikki mielestäni naisellisempaa kuin ylikorostettu meikki. Samoin hiuksissa mielestäni on naisellisempaa, että niitä on vain hiukan sävytetty, tai ei ollenkaan värjätty.
Hauskaa muuten, kun Suomessa aina syytetään itäeurooppalaisia naisia liiallisesta meikkaamisesta. Sillä intensiivikurssilla jolla olin, oli paljon itäeurooppalaisia naisia monista eri maista (lähemmäs kymmenestä Itä-Euroopan maasta). Suurin osa näistä naisista oli ulkoasultaan juuri sillä tavalla hienostuneesti naisellisia, jollaista näkee Suomessa tosi harvoin. Ei puhettakaan mistään ylimeikkaamisesta tai jostain mini-minihame ja mustat kymmenen sentin korkosaappaat tyylisestä pukeutumisesta.Ehkä tässä on joku sellainen ero, että on olemassa klassinen naisellisuus, ja sitten on olemassa pornoleffojen ja Cosmopolitanin amerikkalainen nykynaisellisuus.
- trolli-aliina
sillitrooli kirjoitti:
Lähes meikkaamattomat kasvot tai hyvin kevyt meikki mielestäni naisellisempaa kuin ylikorostettu meikki. Samoin hiuksissa mielestäni on naisellisempaa, että niitä on vain hiukan sävytetty, tai ei ollenkaan värjätty.
Hauskaa muuten, kun Suomessa aina syytetään itäeurooppalaisia naisia liiallisesta meikkaamisesta. Sillä intensiivikurssilla jolla olin, oli paljon itäeurooppalaisia naisia monista eri maista (lähemmäs kymmenestä Itä-Euroopan maasta). Suurin osa näistä naisista oli ulkoasultaan juuri sillä tavalla hienostuneesti naisellisia, jollaista näkee Suomessa tosi harvoin. Ei puhettakaan mistään ylimeikkaamisesta tai jostain mini-minihame ja mustat kymmenen sentin korkosaappaat tyylisestä pukeutumisesta.Toki meikkiäkin on kaikenlaista, kuten naisellisuuttakin... Tuksusta Grace Kellyyn.
Silti kevyt meikki (tai naama, joka ei ylipäätään tarvitse meikkiä kuin huomaamattoman sipaisun...) on taatusti useimpien mielestä "naisellisempi" kuin tuikitavallinen couperosa-nyppynaama, tummat silmänaluset ja kalpeansinertävät huulet. Plus muutama tumma jouhi leuassa. - joopa_joo
sillitrooli kirjoitti:
Hauskaa muuten, kun Suomessa aina syytetään itäeurooppalaisia naisia liiallisesta meikkaamisesta. Sillä intensiivikurssilla jolla olin, oli paljon itäeurooppalaisia naisia monista eri maista (lähemmäs kymmenestä Itä-Euroopan maasta). Suurin osa näistä naisista oli ulkoasultaan juuri sillä tavalla hienostuneesti naisellisia, jollaista näkee Suomessa tosi harvoin. Ei puhettakaan mistään ylimeikkaamisesta tai jostain mini-minihame ja mustat kymmenen sentin korkosaappaat tyylisestä pukeutumisesta."Suurin osa näistä naisista oli ulkoasultaan juuri sillä tavalla hienostuneesti naisellisia, jollaista näkee Suomessa tosi harvoin."
No totta kai näkee harvoin. Miksi suomalaiset naiset olisivat hienostuneen naisellisia itäeurooppalaisella tavalla (mitä tuokin sitten tarkoittaa) kun suomalaiset naiset ovat naisellisia suomalaisella tavalla.
"Ei puhettakaan mistään ylimeikkaamisesta tai jostain mini-minihame ja mustat kymmenen sentin korkosaappaat tyylisestä pukeutumisesta. "
Miehenä et edes osaa erottaa ovatko ihailemasi naiset meikattuja vai ei.
- Tyttönen_82
"Ehkä tässä on joku sellainen ero, että on olemassa klassinen naisellisuus, ja sitten on olemassa pornoleffojen ja Cosmopolitanin amerikkalainen nykynaisellisuus."
Mä väittäisin edustavani aika pitkälti sitä klassista naistyyppiä, mutta ainakin minut miehet ohittavat yleensä suoraan. Mun kokemuksella miehet ovat kiinnostuneita joko noista mainitsemistasi pornoleffa/cosmopolitan naisista, tai sitten vaihtoehtoisesti sellaisista topakoista ja isokokoisista naisista, yleensä näillä jälkimmäisillä naisilla on juuri ne kiltit ja kunnolliset miesystävät ja lisääkin olisi tarjolla."Mä väittäisin edustavani aika pitkälti sitä klassista naistyyppiä, mutta ainakin minut miehet ohittavat yleensä suoraan. Mun kokemuksella miehet ovat kiinnostuneita joko noista mainitsemistasi pornoleffa/cosmopolitan naisista, tai sitten vaihtoehtoisesti sellaisista topakoista ja isokokoisista naisista, yleensä näillä jälkimmäisillä naisilla on juuri ne kiltit ja kunnolliset miesystävät ja lisääkin olisi tarjolla."
Kuka nyt tuollaisia lihavia tyyppejä haluaisi, olivat ne miehet sitten myös ylipainoisia. Muistaakseni olit itse hoikka, ja hoikka sopii hoikalle. Luulen että minustakaan eivät naiset pidä, kun olen aika hoikka.
En nyt oikein taas ymmärrä mistä ihmeestä sä puhut. Kuten jo mainittu naisellisuus pukeutumisessa on nyt hyvin muodikasta ja vallalla on paljonkin pukeutumistyylejä, jotka korostavat naisellisuutta.
Oman näppituntuman mukaan meitä peruspirkkoja ärsyttää kaikkein eniten toisissa naisissa seuraava: Nainen on sovinisti eli vie oman naiseutensa yli yrittäessään miellyttää miehiä. Toisin sanoen käyttää ulkonäköään ja avujaan saadakseen etua elämässä, tekeytyy avuttomaksi ja teettää työnsä miehillä, muuttaa mielipidettään miellyttääkseen läsnäolevia miehiä, pukeutuu tilanteisiin sopimattoman yliseksikkäästi (tissit esillä hautajaisissa), flirttailee koko ajan aviosäätyyn katsomatta kaikkien miesten kanssa, yrittää koko ajan luoda seksuaalisen virityksen läsnäolevien miesten kanssa, hakeutuu miesseuraan Queen bee -asemaan ja on täydellisen kyvytön tulemaan toimeen muiden naisten kanssa.
Kyse ei ole silloin edes seksikkäästä tai naisellisesta pukeutumisesta tai edes siitä että joku nainen tulee paremmin toimeen miesten kanssa (mikä on aivan ok), vaan siitä että sellainen nainen käyttäytyy sovinistisesti. Se on seksuaalisen vallan väärinkäyttöä, eivätkä tavalliset naiset pidä sellaisesta. Kyse ei ole myöskään sellaisen naisen kokemisesta uhkaavana, koska sellaiset naiset tekevät itsensä yleensä vain naurettaviksi, mutta kaikkien tilanteiden tekeminen yliseksuaaliseksi ei ole miellyttävää muista naisista. Kun arkipäivän vuorovaikutustilanteissa on liian voimakas seksuaalinen lataus, ihmisten keskittyminen herpaantuu ja syntyy vaivaantuneisuus.- hur hurr
muistan pari vuotta sitten kesän kuumimpina päivinä eräs nainen käveli minua vastaan kaupungilla... sitten yht'kkiä tuulenvire etelästä päin puhalti tämän naisen mekon vasten hänen tiimalasin muotoista vartaloa vasten...
kyllä mun keskittymiseni herpaantui, mutta en pidä sitä yhtään huonona juttuna.
Tämä nainen oli kyllä liikkeellä ilman meikkiä, eli tuskinpa hän halusikaan olla mikään miesloukku? vaan oli pukeunut kuumaan kesäpäivään ihan asiallisesti.
Juu, ja se nainen olisi kyllä ihan nätti vaikka perunasäkissä.
- trrtrrtrr
Mitäs vikaa kukkamekossa, nätti kesämekkona :)
Pitkät hiuksetki on mutta noita helmikorviksia ei, pidän enemmän sellaisista, jotka mahdollisesti tuovat ilmi juureni. - mssawo
Enpä ole moista kuullut. Kukkamekot on nättejä mutta harmi kun Suomen ilmasto sallii niitä käytettävän vain kesäisin. Kadehdin kyllä aivan avoimesti pitkän ja paksun tukan omistavia naisia koska oma kuontalo on kuin seittiä. Yritän siitä huolimatta kasvattaa hiuksiin lisää pituutta vaikka kauhealta näyttävätkin.
Hmmm... En yleistäisi tuota. - Yläkouluikäisillä on tapana ryhmääntyä, jolloin pissikset naureskelevat taviksille ja toisin päin. - Myöhemmin tuo tapa kyllä karsiintuu. - Minulla on pitkähköt hiukset ja pidän usein helmikorviksia. - Tosin kukkamekko on vain kukallinen puolihame ja sekin tooosi harvoin päällä ;) Ehkä tuota tyyliä sitten pidetäänkin tätimäisenä ja jotkut arvostelevat sen vuoksi ?
- nti z
Yllätys, yllätys käytän mekkoa ja hametta ympäri vuoden. Syksyllä ja talvella opaque-sukkahousujen ja saappaiden kanssa, keväällä ja kesällä kesäisemmin kengin ja ilman sukkia. Tänäänkin on päälläni mekko, jossa on tyylitelty kukkakuvio, materiaalina paksuhko puuvillamodaalitrikooneulos. Minulta löytyy myös pitkät hiukset ja koruja, helmikorviksia tosin ei, koska ne näyttävät minulla jotenkin korneilta, eivät sovi tyyliini, joka ei ole täti- eikä mummomainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149