"Kansanedustaja käytti viime kuussa taksia 71 kertaa???"

-mietiskelijä-

Miten tuollaiseen tuhlaamiseen pitäisi mielestänne suhtautua? Oli toki sateinen kuukausi ja varmasti naisihmisen ollessa kysymyksessä, tällä on vaikutuksensa? Kumisaappaat ei ole ilmeisesti hänen mielestään trendikkäät Helsingin miljöössä, joten alle kilometrin matkatkin oli ajettava taksilla veronmaksajien piikkiin, syyskuun aikana 1300:n euron edestä? Selitykset ainakin tuntuvat ontuvilta ja ilmeisesti haastateltavalla on korvat punoittaneet melkoisesti vastauksia antaessaan.....No, lukekaa itse,)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102014600691_uu.shtml

39

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pistää sapettamaan!

1300 euroa taksiin! Monille eläjille nykyään on se koko kuukauden budjetti, mistä pitää kaikki kulut asumisesta lähtien maksaa!
      Edesvastuuseen tuollainen "akka"Katainen pitää laittaa ja välitön erottaminen etuuksien väärinkäytön vuoksi!!!

• Siis*************

Niin p e r k e l e e e e e e e e e

HÄN ajatti itteään JOPA muutaman sadan metrin matkoja!!!!

Nuori akan hutale jummalautta antaa hyvän esimerkin liikunnasta!!!!

Monet kulkee rollaattoreillakin jopa kilometrejä päivän aikana. Ihan livessä maanteitä.

• Aina nälkä

Minulla on kuukaudessa rahaa 1200e käytössä ,mistä maksan kaikki,vuokrankin.
        En edes muista koska olen käyttänyt taxia,vaikka olen sairaseläkeläinen.
        Minut on leikattu useamman kerran.
        On outoa ,että nuori terve ihminen ajelee taxilla Helsingissä.
        Tuskin turvallisuuden puolesta ainakaan päivällä.Häntä ei edes useampi tunnista
        kansanedustajaksi.
        Tämä kuuluu näihin samoihin kuluihin ,kuin "torkkupeitot".

• Siis************* kirjoitti:

Niin p e r k e l e e e e e e e e e

HÄN ajatti itteään JOPA muutaman sadan metrin matkoja!!!!

Nuori akan hutale jummalautta antaa hyvän esimerkin liikunnasta!!!!

Monet kulkee rollaattoreillakin jopa kilometrejä päivän aikana. Ihan livessä maanteitä.

juuh tässä yhtenä päivänä mummo laskeutui portaita rollaattorin kanssa ,. ei ollut liukuportaat ,. sanotaan että vanhuus tuo viisauden mut ei se aina piä paikkaansa ,.

• Törkeetä touhua !!!

MIELESTÄNI . MAKSAKOON OMASTA PUSSISTAAN KYYTINSÄ , KUN PALKKAKIN ON SEN MUKAINEN . OPPISI OLEMAAN ESIMERKILLINEN JA
      SÄÄSTELIÄÄMPI KANSALAISIILE .......

KOSKAHAN TULEE SE PÄIVÄ ETTÄ LOPPUU VERORAHOJEN TÖRSÄÄMINEN ?
      OSAATTEKO EDES HÄVETÄ ??

• RÄJÄHDYS

TÖRKEÄÄ!!!! LAPSET JA VANHUKSET JA MONET MUUT KÄRSIVÄT PUUTTEESTA, SIIS SANAT EI RIITÄ KERTOMAAN MITÄ TUOLLAISESTA AJATTELISI ...helvetti MIKÄ SIKA!!!

• 8+2

Tänne tulee kohta joku puolustelemaan, että nuohan on pikkusummia... Pienistä puroista tulee iso joki... Näyttää olevan viimeinen kansanedustus-kausi hänen ja monen muunkin törsääjän kohdalla.

• solidaarisuutta...

Ehdotus, johon KAIKKIEN tulisi osallistua edes kerran vuodessa. Järjestetetään ns. 9 euron päivä Suomessa riippumatta palkkatasosta johon on tottunut. Loput kyseisen päivän tuloista menee Valtion pohjattomaan kassaan, jolla rahoitettaisiin mitä milloinkin. Tietenkään kyseisenä päivänä ei muutenkaan haaskata veronmaksajien rahoja.

• MoxMan

Tämä on sitä poliittisten nilviäisten porsastelua, ja miksiköhän - itsehän te noita lorvijoita ja tuhlareita tuonne äänestätte. Katsokaa mitä ja ketä äänestätte, kyllä nuo porsaat oppivat ihmisten tavoille. Nythän ovat politikot saaneet vuosikymmenet hillua ja tuhlata kuin ellun kanat, eikä kukaan ole voinut sille mitään. ÄÄNESTÄMÄLLÄ, ÄÄNESTÄMÄLLÄ JÄRKEVÄSTI. saadaan kitkettyä nuo surffarit pois, ja saadaan tilalle pikkuhiljaa oikeinta kansanedustajia, siis sellaisia jotka ajavat tämän maan ja sen kansalaisten etuja, eivätkä pelkästään omia ja puolueidensa etuja kansan ja maansa kustannuksella. HYI helvetti tuollaisille.

• akka savosta

eikös jossain laulussa sanota että se maksaa joka tilaa.kansanedustajat joutaa itse kustantamaan matkansa jos ei jaksa kävellä(500m)ja kaikki muutkin matkat ellei pysty todistamaan että se on työmatka,niitäkin kimppakyydillä eikä jokainen erikseen.eila remes

• perkeleeeeeeeeee

Pitäs hirttää,,tai eläis itse 100e kk..kaikki edut pitäs noilta paska kasoilta ottaa
        pois,,käyttäs palkkansa...

• Mahkuja
        perkeleeeeeeeeee kirjoitti:

Pitäs hirttää,,tai eläis itse 100e kk..kaikki edut pitäs noilta paska kasoilta ottaa
        pois,,käyttäs palkkansa...

Kuinka moni meistä tavallisista tallaajista jättäisi edun/ edut käyttämättä ??

• Petteri Pränkkä

Asia ei ole yksinkertainen. Minä olen ollut konsulttina ja esim luennoinut samanä päivänä neljässälin paikassa usein eivät matkat ole pitkiä mutta aineisto kuljettamiseen on muutakin tarvittu kuin kädet ja lisäksi en muuten olisi kerinnyt. En tiedä kyseisen edustajan matkojen tarkoitusta mutta varsin kohtuulliselta ne kuulostaa. Tietenkin hänelle voisi palkata avustajan joka huuolehtisi näistä asioista. Mutta matka jjää silti jäljelle varmasti kuukaudessa on pidenpiäkin matkoja kuin tuo 500-700 metriä. Lisäksi on siinä vielä tuo aika kysymys ennätäkä sirtyä paikasta toisee tarpeeksiajoissa. Saahan hän varmaan käyttää myös omaa atoa jos omistaa aton ja ajokortin.Oma auto varsin hankala kaupungissa jo pelkän pysäköinnin takia. Taikka sittem valiton autoa jos se ennättää. Sitä tuleeko tämä edullisemmaksi en tiedä. NNämä kyyti homm ovat lillukan varsia muiden rinnalla varsinkin mitä päätöksiä noissa matkojen kuhteissa tehdään. Ja kaikki taksimiehet ja toimittajat kyllä pitää huolta ajojen tarpeellisuudesta. Oletan että ajot liittyvät hänen työhönsä ja niin ilmeisesti onkin kosks kyllä eduskunnankin ajjen kustannukset aina tarkastetaan joka kerta. Eli aivan turhaa vouhotusta.

• Kussiputkankummisetä
        Petteri Pränkkä kirjoitti:

Asia ei ole yksinkertainen. Minä olen ollut konsulttina ja esim luennoinut samanä päivänä neljässälin paikassa usein eivät matkat ole pitkiä mutta aineisto kuljettamiseen on muutakin tarvittu kuin kädet ja lisäksi en muuten olisi kerinnyt. En tiedä kyseisen edustajan matkojen tarkoitusta mutta varsin kohtuulliselta ne kuulostaa. Tietenkin hänelle voisi palkata avustajan joka huuolehtisi näistä asioista. Mutta matka jjää silti jäljelle varmasti kuukaudessa on pidenpiäkin matkoja kuin tuo 500-700 metriä. Lisäksi on siinä vielä tuo aika kysymys ennätäkä sirtyä paikasta toisee tarpeeksiajoissa. Saahan hän varmaan käyttää myös omaa atoa jos omistaa aton ja ajokortin.Oma auto varsin hankala kaupungissa jo pelkän pysäköinnin takia. Taikka sittem valiton autoa jos se ennättää. Sitä tuleeko tämä edullisemmaksi en tiedä. NNämä kyyti homm ovat lillukan varsia muiden rinnalla varsinkin mitä päätöksiä noissa matkojen kuhteissa tehdään. Ja kaikki taksimiehet ja toimittajat kyllä pitää huolta ajojen tarpeellisuudesta. Oletan että ajot liittyvät hänen työhönsä ja niin ilmeisesti onkin kosks kyllä eduskunnankin ajjen kustannukset aina tarkastetaan joka kerta. Eli aivan turhaa vouhotusta.

Käsittääkseni kansanedustajan pitäisi edustaa kansaansa, äänestäjiä, eikä heilua päivät pitkät eduskunnan ulkopuolella 71:n taksimatkan verran ja muut poissaolot päälle. Pistää kummastuttamaan, onko hän tullut vaan ajelemaan taksilla ja hoitelemaan koko lailla muita asioita, mihin hänet on valittu!

• veronmaksaja.
        Petteri Pränkkä kirjoitti:

Älä höpötä joutavia! Ei niitä taksimatkoja nykyään kukaan tarkasta. Tämä on tieto, ei arvaus, kuten on sinun vuodatuksesi.
        Täytyy laittaa ne maksamaan itse kaikki matkansa ja sitten voivat anoa takaisin sellaisista taksimatkoista kuittia vastaan rahansa takaisin, mitkä ovat kiistattomasti olleet edustajan työn hoitamisen vuoksi tarpeellisia.
        Heillä on nyt avustajiakin pilvin pimein ja saataisiin niilekin jotain työtä tehtäväksi palkkansa eteen!
        Alle kolmen kilometrin matkat pitää kävellä, niin joutuu pienet koululaisetkin tekemään, ennenkuin saavat bussilippuja edes!

• Hurjalta kuulostaa :/ Eikös siellä pääkaupunkiseudulla ole kuitenkin aika kattava julkinen lähiliikenne, raitiovaunut, bussit, metrot ynnä junat. Kansanedustajan pitäisi näyttää esimerkkiä, onhan joukkoliikenteen käyttäminen myös ekoteko. Vaatisi tietenkin hiukan vaivannäköä selvitellä kulkuyhteydet.....Oliko niillä peruskansanedustajilla avustajat ?

Jos tuo summa kerrotaan ensin kahdellatoista ja sitten kahdellasadalla, niin summasta tulee iso. Jos oikein laskin niin peräti kolme miljoonaa :O Aikamoista veroeurojen tuhlaamista.

• exnikki*

Reilusti yli kolme miljoonaa euroa se tekisi, jos kaikki 200 ajelisi tuohon tyyliin taksilla. He muuten ovat ainoa ammattiryhmä, joka päättää istunnoissaan omien palkkojensa ns.indeksikorotuksista. Olisikohan siinäkin jonkinlainen korjaamisen paikka?

• Pielaveteläinen!

Henkilökohtaiset kyydit pitäis heti kieltää, sitä vartenhan palkka maksetaan!

• maarina'

On se kumma jossei noilla palkoilla ole varaa taxiin. Bussitkin sentään kulkee.
      Silkkaa tuhlausta, kansan rahoilla. Ne ei taida uskaltaa liikkua ilman turvalaseja...

• Mitä vaatukkaa!

Heillähän on myös ilmaiset bussi/ratikka/junakortit. Moniko käyttää?

• veronmaksaja duunari

On se kätevää...itse saavat nostaa pallkojaan ja sitten vielä kivasti pirssi vie ja tuo...röyhkeästi välittämättä veronmaksajista jotka on äänestäneet nuo torvet sinne..rahakkaat on röyhkeitä..

• Sellainen tapaus.

Tekeehän se vuositasolla tuollaiset 15 000 euroa mitä tuo haahka törsää verotetusta kukkarosta.

• Sellainen tapaus.

Jos kaikki 200 edustajaa ajelee suhteessa saman määrän, se on 3 miljoonaa euroa pois - jostakin. Bruttona. Onhan sillä työllistävä vaikutus. Suharin taskuun. Ja kiertää sitä kautta takaisin kulutukseen. Mutta, kuitenkin.

• pieneläkeläinen

kansanedustajat ovat kuin siat pellossa. Arvostelukyky puuttuu kokonaan.
      Kansan pitää säästää, mutta eduskunta avustajineen paisuu kuin pullataikina.
      Ehdottomasti pitäisi lopettaa ilmainen liikenteessä matkustus, se on jäänne.
      Hyi ihan oksettaa tuo tuhlailu

• tuleva työtön

Kansanedustajilta pois kaikki etuudet ovat jo tarpeeksi kusettaneet vähävaraisia. Kun nyt pitäisi säästää kansanedustajilla tuhlailu vaan kiihtyy rahaa jaetaan eu pohjattomaan kaivoon missä RAJA.??????

• Kohta suossa???

Se raja on vain veteen piirretty viiva, tai sitten samanlainen tilanne, kuin Kreikassa on nyt.

• pahapena

Älkääs ny haastako shittii, jokainen meist käyttäs kaikki edut hyväkseen, jos pääsis eduskuntaan....mä ainaskii tekisin niin :)

• kansanedustaja (krei

lampaat määkii täällä ku ei muuta voi maksakaa saatanan tyhmät sitä varten te olette Suomessa sillä meidän priviliteetti on ja pysyy siis tyhmä ! turpa kii ja maksa

• työtön 53

Tuolaiset kansanedutajat pitäisi viedä saunan taakse ja nappi ohtaan

• Laiha siivu

Katainen J. säästää meidän pussista. Ja Katainen tuhlaa mitä Katainen J. "säästää". Ei ole sukukaima saanut oppia perille. Juustohöylä ja keppi näkyville eduskunnan käytävälle !

• vihreät taksit

No kun sieltä kaukaa erämailta tulee oikein pääkaupunkiin, täytyyhän sitä elää herroiksi tai tässä tapauksessa rouviksi. Ennen kun lähdettiin peräkylältä pitäjän keskustaan ostettiin pullat ja myöhemmin pakastimien aikakaudella jäätelöt. Samalla kuviteltiin, millaista elämä voisikaan olla pitäjän keskustassa, jossa voi ostaa kaikkea ihmeellistä.
      Jotkut pojat kertoivat käydessään flikoilla ihmisten ilmoilla, että siellä keskustan taloissa on oikein posliinipytyt, mihin tarpeet tehdään ja vettä vain päälle. Eihän me siellä kaukana olleet koskaan edes nähneet sellaisia ylellisyyksiä.
      Niin että suotakoon peräkylien edustajille oikein ihmismäinen elämänhetki taksikyytien lumoissa.

• n22w

Kuka suostuu perustamaan kanssani adressin, jolla vaaditaan kyseisen kansanedustajan erottamista kohtuuttoman verorahojen törsäilyn vuoksi? Kerätään siihen n. 500 000 henkilön nimet ja pistetään Eduskuntaan ja Kokoomukseen. Näin katsotaan, kuunteleeko ko. puolue kansaa niin kuin se lupasi ennen vaaleja. Samalla toivottavasti muutkin törsäilijät pohtivat, kannattaako niitä muutaman sadan metrin matkoja verovaroilla ajella.

• Mahkuja

Miksi Kokoomukseen ? Tämä Elsihän on Keskustalainen !

• n22w
        Mahkuja kirjoitti:

Miksi Kokoomukseen ? Tämä Elsihän on Keskustalainen !

Hups! Pahoittelen virhettäni!!!

• n22w
    • Juppe Pelican

ÄÄretöntä sikailua ja röyhkeyttä.

• "Kansanedustajilla pitää olla hyvä palkka, kunnon edut ja runsaasti vapaa-aikaa. Silloin he saavat aikaan paljon vähemmän vahinkoa."

- Konrad Adenauer

• ommnimanni

törkiää touhua mutta se onkin keskustalainen ei tää ole ensimmäinen kusetus mitä nämä hommaa eikä viimeinen ulos vaan tuommoinen akka.

• Öökstöks.

Asunnon vaihdolla onkin paljon tekemistä kansanedustuksen kanssa..
      noilla ajelumäärillä pitäis puolittaa palkkansa, ei oo ehtinyt työtään tekemään kuitenkaan.
      Ei oo kataisella käteistä..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1194
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      860
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      623
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      554
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe