alaikäisenä naimisiin

haluan naimisiin

itselläni menossa erittäin monimutkainen ja vähän ikäväkin tilanne elämässä, olen 17 vuotias ja raskaana kihlatulleni joka kylläkin asuu turkissa. ongelmani on että pian en mahani kanssa riskien vuoksi pysty enään lentämään turkkiin joten kun olimme suunnitelleet häät maaliskuussa kun täysi-ikäistyn, niin se ei nyt onnistukkaan, en myöskään pääse rahatilanteen ja vastasyntyneen vauvan kanssa ihan heti lentämään kun pikkukaveri on ulkona. haluaisin tietää kuinka nopeasti oikeusministeriö käsittelee nämä asiat, etenkin kun tietää pyyntöni olevan kiireellinen sillä pian en voi enään lentää, eikä kihlattuni myöskään pääse suomeen armeijaongelman vuoksi. eli kuinka nopeasti luvan saa? ja onko jollain kokemusta alaikäisenä ulkomaalaisenkanssa naimisiin menosta?

olen asunut turkissa viimeisen reilun vuoden ajan, ja nyt kun olen raskaana ja haluan synnyttää suomessa, olisi minulle erityisen tärkeää olla naimisissa ja saada myös isä suomeen :)

8

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dete.

      provo

    • hyvä vinkki

      Lähdetäänkö siitä, että jos olet riittävän iso tyttö harrastaaksesi toimintoja, joista voi saada alkunsa uusi ihmiselämä, ja sitoutuaksesi juridiseen sopimukseen nimeltä avioliitto - olet varmasti riittävän iso tyttö ottaaksesi näin aamun valjettua luurin käteen ja ryhtyäksesi selvittämään asioita asianmukaisemmilta tahoilta kuin keskustelupalstalta. Eikös niin?

      • ärsyttää tuommoiset.

        Likka ihan asiallisesti kysyy asiaa joka on hänelle tärkeä, miksi pitäisi aina soittaa jollekkin tyypille, joka luulee tietävänsä asiasta jotain, ja kaikki niistä luulee tietävänsä asiat eri tavalla, kun voi yrittää tavoitella maalaisjärjen omaavia ihmisiä, jotka myös tietävät noista asioista, joidenka ei tarvitse virkansa puolesta käännyttää likkaa ovelta, siksi että kunta/suomen sosiaaliviranomaiset eivät halua että menevät nuorena naimisiin, ettei tule niitälapsia.
        Oma isäni kavereidensa kautta järjestivät minulle avioliiton 17-vuotiaana, että pääsen pois sosiaalitoimen "huollosta" :-D. Kaikilla ihmisillä on omat syysnsä mennä naimisiin. ja eikös "vapaina" kansalaisina meillä ole oikeus mennä naimisiin jos halutaan-!- ja ylipäänsä kysyä siitä miten se onnistuu.
        Jos olet tarpeeksi aikuinen kommentoimaan tälläistä asiaa, olet myös varmasti tarpeeksi aikuinen kätkemään katkeruutesi ja hoitamaan nää kirjottelut asiallisesti ja auttaa kun apua pyydetään. Mene naimisiin itse äläkä kiukuttele jos ulkonäkösi/luonteesi ei kelpaa kaksilahkeisille.!! Mutta älä kiusaa pientä avutonta tyttöparkaa jolla on tarpeeks paha tilanne ilman sun panetteluasi.*!'


      • hyvä vinkki
        ärsyttää tuommoiset. kirjoitti:

        Likka ihan asiallisesti kysyy asiaa joka on hänelle tärkeä, miksi pitäisi aina soittaa jollekkin tyypille, joka luulee tietävänsä asiasta jotain, ja kaikki niistä luulee tietävänsä asiat eri tavalla, kun voi yrittää tavoitella maalaisjärjen omaavia ihmisiä, jotka myös tietävät noista asioista, joidenka ei tarvitse virkansa puolesta käännyttää likkaa ovelta, siksi että kunta/suomen sosiaaliviranomaiset eivät halua että menevät nuorena naimisiin, ettei tule niitälapsia.
        Oma isäni kavereidensa kautta järjestivät minulle avioliiton 17-vuotiaana, että pääsen pois sosiaalitoimen "huollosta" :-D. Kaikilla ihmisillä on omat syysnsä mennä naimisiin. ja eikös "vapaina" kansalaisina meillä ole oikeus mennä naimisiin jos halutaan-!- ja ylipäänsä kysyä siitä miten se onnistuu.
        Jos olet tarpeeksi aikuinen kommentoimaan tälläistä asiaa, olet myös varmasti tarpeeksi aikuinen kätkemään katkeruutesi ja hoitamaan nää kirjottelut asiallisesti ja auttaa kun apua pyydetään. Mene naimisiin itse äläkä kiukuttele jos ulkonäkösi/luonteesi ei kelpaa kaksilahkeisille.!! Mutta älä kiusaa pientä avutonta tyttöparkaa jolla on tarpeeks paha tilanne ilman sun panetteluasi.*!'

        "eikös "vapaina" kansalaisina meillä ole oikeus mennä naimisiin jos halutaan"

        Nono, eipä mene noin. Täysi-ikäisellä ja puolisoehdokkaansa kanssa esteettömällä, kyllä. Alaikäisellä, vain laissa määrätyin ehdoin.

        Mitä tulee ap:n kysymyksiin, niin otetaan vaikka tämä "kuinka nopeasti oikeusministeriö käsittelee nämä asiat". Mitä luulet, noin aikuistenoikeesti, olisiko oikeusministeriö parempi paikka selvittää asiaa kuin nettipalsta? ;DDD

        "Jos olet tarpeeksi aikuinen kommentoimaan tälläistä asiaa, olet myös varmasti tarpeeksi aikuinen kätkemään katkeruutesi ja hoitamaan nää kirjottelut asiallisesti ja auttaa kun apua pyydetään"

        Minkä katkeruuden? Nimenomaan annoin parasta mahdollista apua, minkä osasin (sillä varauksella, että aloitus on provo, kuten eka vastaajakin epäili). Neuvoin kysymään faktakysymyksiin oikeita vastauksia niiltä tahoilta, jotka asioista päättävät. Mistä sinä niitä kysyisit?

        "Mene naimisiin itse "

        En voi, mutta hääpäivää juhlimme taas lähiaikoina.

        "Mutta älä kiusaa pientä avutonta tyttöparkaa"

        En ole kiusannut, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että jos ottaa vastuulleen alkavan ihmiselämän, ei sovi mennä sormi suuhun muutamassa käytännönjutussa. Mikäs muuten sinun ongelmasi on, kun noin tulistuit?


      • turhutus
        hyvä vinkki kirjoitti:

        "eikös "vapaina" kansalaisina meillä ole oikeus mennä naimisiin jos halutaan"

        Nono, eipä mene noin. Täysi-ikäisellä ja puolisoehdokkaansa kanssa esteettömällä, kyllä. Alaikäisellä, vain laissa määrätyin ehdoin.

        Mitä tulee ap:n kysymyksiin, niin otetaan vaikka tämä "kuinka nopeasti oikeusministeriö käsittelee nämä asiat". Mitä luulet, noin aikuistenoikeesti, olisiko oikeusministeriö parempi paikka selvittää asiaa kuin nettipalsta? ;DDD

        "Jos olet tarpeeksi aikuinen kommentoimaan tälläistä asiaa, olet myös varmasti tarpeeksi aikuinen kätkemään katkeruutesi ja hoitamaan nää kirjottelut asiallisesti ja auttaa kun apua pyydetään"

        Minkä katkeruuden? Nimenomaan annoin parasta mahdollista apua, minkä osasin (sillä varauksella, että aloitus on provo, kuten eka vastaajakin epäili). Neuvoin kysymään faktakysymyksiin oikeita vastauksia niiltä tahoilta, jotka asioista päättävät. Mistä sinä niitä kysyisit?

        "Mene naimisiin itse "

        En voi, mutta hääpäivää juhlimme taas lähiaikoina.

        "Mutta älä kiusaa pientä avutonta tyttöparkaa"

        En ole kiusannut, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että jos ottaa vastuulleen alkavan ihmiselämän, ei sovi mennä sormi suuhun muutamassa käytännönjutussa. Mikäs muuten sinun ongelmasi on, kun noin tulistuit?

        Sen verran hyvä kommentti, että epäilen sinun olevan Liina Anniina, yksi ainoista tämän palstan järkevistä naisista!


      • huomionkipeäkö?
        turhutus kirjoitti:

        Sen verran hyvä kommentti, että epäilen sinun olevan Liina Anniina, yksi ainoista tämän palstan järkevistä naisista!

        ...ettet vaan mainostanut taas ihan itseäsi...


      • hyvä vinkki
        huomionkipeäkö? kirjoitti:

        ...ettet vaan mainostanut taas ihan itseäsi...

        Teille molemmille, sekä kiitelleelle turhutukselle että ilmeisen happamalle huomionkipeälle, en ole Liinuska. Enkä ole edes turhutus, jolle hymyilevä kiitos kommentistasi!

        Ja sinä huomionkipeä, jos olet sama kuin nimimerkki "ärsyttää tuommoiset", niin ehkä haluat vastata esittämiini kysymyksiin?


    • Mammapa neuvoo

      No, mikäs kiire sulla naimisiin on?
      Kaikkeahan ei saa, mitä haluaa..
      Tee lapsonen, anna pojan käydä armeijansa ja mene itse vaikka koulunpenkille.
      Aikuistut siinä samalla ja järkikin kasvaa ja asiat näyttää aikuisen perspektiivillä paljonkin erinlaisilta.
      Tänään haluat naimisiin, huomenna haluat jotain muuta, sellaista se on, elämä..
      Täällä annat lapselle paremman alun elämään, joten ehkä se Turkki ahtaine elämän tyyleineen kannattaa jättää ihan vain lomailumaaksi. ;)
      Itse menin alaikäisenä naimisiin ja kuvittelin olevani niin aikuista, vaikka pelkkä penskahan sitä kuitenkin on...ja erohan siitä tuli sitten parin vuoden jälkeen, kun halusin taas jotain muuta.
      Opiskelu kuitenkin kannattaa aina, joten pistäppä asiasi uuteen tärkeysjärjestykseen ja lapsen syntymän jälkeen hommaa itsellesi ammatti.
      Burkhaan ehdit pukeutua sitten myöhemmin, jos järkesi ei vain kasva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe