Siis mulla on ongelmana se että mun palkka tulee mulle lähes aina 1-2pv. myöhässä!!
Kertaalleen oon asiasta pomolle sanonut. Kyseessä pieni firma ja mä olen ainut työntekijä yrittäjän lisäksi ja mekin ollaan kavereita eli tilanne ei oo helppo..
Ärsyttää vaan niin hel..tisti kun palkka on AINA myöhässä, käytännössä se palkka siis maksetaan sillon kun sen pitäis olla mulla ja kun on eri pankki niin siirtyminen kestää.
Liitosta oon kerran jo asiaa tiedustellut ja neuvoivat huomauttamaan asiasta ja paras neuvo oli se että avaisin tilin itselleni samaan pankkiin mistä palkka maksetaan että rahat olisi tililläni heti.. Mutta sama aika siinä sitten kestää jos siirrän sieltä itse niitä rahoja enkä ymmärrä miks mun täytyis nähdä se vaiva koska ymmärtääkseni se on työnanatajan vastuulla..
Jos palkka päivä osuu esim. viikonlopulle niin rahathan kuuluisi olla mulla perjantaina mutta ei.. ne on ehkä seuraavana tiistaina tai keskiviikkona eli käytännössä melkein viikon myöhässä!
Miten hitossa mä esitän asiani että asia tulisi ymmärrettyä, en halua haastaa riitaa tai räyhätä mut ottaa vaan päähän..
Joten neuvoja kiitti!
palkka myöhässä
6
1308
Vastaukset
- viivästyskorkoa
Rupea tekemään laskuja viivästyskoroista. Ne ei ole kovin montaa senttiä, mutta aiheuttavat työnantajalle harmia, joka voi lopettaa ainaisen myöhässä olemisen. http://www.tyosuojelu.fi/fi/palkkasaatava#hakeminen -> palkkasaatavailmoituslomake Palkkasaatavailmoitus työsuhteen aikana
- ei kepua
pankista se riippuu eikä ole työnantajan vika, meilläkin kaikille joilla tili on op.ssa tulee päivän/parin viive, niin se pelaa se kepulaisten pankki työläisen haitaksi, niinkuin muukin kepulainen toiminta....
- uurrrttt
"pankista se riippuu eikä ole työnantajan vika"
Väärin.
- kokenut samaa..
Voi olla ihan kyse työnantajasi tietämättömyydestä. Minulla oli aivan sama tilanne edellisessä työpaikassa. Kahdella omistajalla ei ollut paljon kokemusta palkollisista koska pyörittäneet firmaa 10 vuotta kahdestaan ja nyt meitä oli lisäksi 4-5 palkollista työntekijää.
Kun kaksi ensimmäistä palkkaa tuli 1-2 pv myöhässä niin huomautin asiasta.
Hän oli sitä mieltä että palkanmaksu menee oikein ja hän ei voi asialle mitää että pankkien välinen siirto kestää aikaa vaikka hän maksaa ajallaan ne.
En tämän takia aikonut vaihtaa pankkia koska olin tyytyväinen nykyiseeni missä myös asuntolaina joten päätin jossain vaiheessa esittää asian uudelleen keskusteltavaksi. No kolmannen palkanmaksun yhteydessa paloi jo pinna kun jouduin soittamaan pankille ja kertomaan lyhennyksen myöhästymisestä.
Palkka olis pitänyt olla perjantaina tilillä (sunnuntai palkkapäivä) mutta hän oletti että voi maksaa sen vasta maanantaina kuten muitakin laskuja ja raha oli tililläni keskiviikkona. Soitin samantien tilitoimistolle joka hoita palkanlaskeenan ja kerroin asiasta. No he tiesivät kyllä mitä laki sanoo palkanmaksusta.
Lähettivät kopion missä pykäliä asiasta alleviivattuna työnantajalle.
Sen jälkeen tuli palkka aina ajoissa ja työnantaja myönsi ettei tiennyt näistä asioista tarpeeksi.- Kyllä pomot tietää!
" työnantaja myönsi ettei tiennyt näistä asioista tarpeeksi."
Niinpä niin. Niinhän sitä aina selitys löytyy. Milloin on painettu tietokoneesta väärää nappia, milloin on vaihtunut palkanlaskija jne.(Se perinteisin syy.)
Näin ainakin meillä toimii työnantaja. Ja jos palkkatietojen toimistoon toimittajana on toiminut itse pomo, on palkoista jätetty lähestulkoon aina jotakin "vahingon" nimiin pois.
Yleensä palkkatiedoista on vastannut onneksi jokin muu yrityksen toimihenkilö. Tällöin pienen pieni palkka on sisältänyt kutakuinkin, mitä suurpiirteittäin tilikirja on antanut tekijöilleen ymmärtää.
- 35
Älä pelkästään sano seuraavalla kerralla, vaan jätä kirjallinen palkkasaatavailmoitus. Malli löytyy verkosta: http://www.tyosuojelu.fi/fi/forward/file/3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6092772- 1071462
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671446Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381246
- 1121232
- 1001040
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351023- 48940
- 47871