Jehovalaiset kotirauhan häiritsijänä

jumala kullakin

Kemijärvelle on asettunut jehovalaissuku. Nyt heillä on vilkastunut tuputtamistoiminta. Tulevat oville tyrkyttämään omaa erinomaisuuttaan ja jumalaansa. Käyttävät ihmisten hyväntahtoisuutta härskisti hyväksi. Rohkenevat vielä kysyä, mikä on minun jumalasuhteeni. Nuoret tytöt tuppaavat neuvomaan, kuinka meidän varttuneiden ihmisten pitäisi olla suhteessamme jumalaan.
Jehovan liike lienee, amerikkalaisten hihhuleiden kehittämä eräänlainen uskonto, siellähän niitä uskonlahkoja riittää, jota tyrkytetään ihmisille.
Näkyy vielä olevan niin, että miehet eivät viitsi, mutta panevat lapsia asialle.
Mielestäni saavat harjoittaa ernomaisuuttaan, mutta jättäisivät ihmiset rauhaan

40

2513

Vastaukset 40

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI ATEISTI

OLIPA HYVÄ,. ETTÄ JOKU ALOITTI ON SE NIIN VÄÄRIN ETTÄ HÄIRITÄÄN USKONASIALLA KOTIRAUHAA. SELLAISILLA IHMISILLÄ JOILLA ON KAIPUU JUMALANSANAN, MENKÖÖN KIRKKOON KUUNTELEMAAN, EI SITÄ TARVI KOTIIN TULLA PAASAAMAAN. PYSYKÄÄ OMASSA KODISSANNE. JOKAINEN VOI LUKEA RAAMATTUA KOTONA JA PITÄÄ METSÄÄ KIRKKONA. MUISTAKAA SE, ETTÄ HÄIRITSE KOTIRAUHAA........

• jimboo

Täh? Ketkä?

Luin juuri Vartiotornista, että "oikeiden" jehovantodistajien kuuluu väistyä silloin
      kun vastarintaa esiintyy jollakin osapuolella.

Jalan sulkeutuvan oven väliin laittaminen on aika tuskallista, ja haittaa hengellisen informaation jakelua!

• nuppu sika

Muutama vuos´sitten olin laittanu uluko- oven ikkunnaan lentolehtisen jossa luki : "VARO NÄITÄ LAHKOJA, JEHOVALAISET!" Sen tautta, jotta jos jehovalaissii tulloo. Nuorempi jehovalais- ukko kysy :"Onko tämä tarkotettu meilen?" Sanon :"ON!" Kun en auvvassu ovvee vanhempi jehovalais- ukko sano :"Ovi auki vain!" En auvvassu!

• ei sotia

Hei haloo esimerkiksi. eniten on sotia uskovaisilla. Hyi hävetköön.

• samaa mieltä

Uskonnot ovat aiheuttanee suurimman osan sodista. En hyväksy Jehovalaisten kiertelyä ovelta ovelle. Pitäisi kieltää.

• Taivaan Lahja

Jehovat ajattelevat vain itseään ja luulevat liikoja itsestään.
      Tekopyhiä ne kaikki on. Torstaisin valtakunnansalilla opetetaan miten kenttätyössä saadaan keskustelut vireille ihmisten ovilla.
      Pysykööt vain omiensa parissa , ei tarvi rimputella väkisin
      kenenkään ovikelloja.

• Uudesti syntynyt

Esität todennäköisesti, että kaikki muutkin uskovat pysyisi vain omissa piireissään. Tästä seuraa sisäänpäinlämmennyt seurakunta ryhmittymä, mitä on vaikea synnin tuskissa oleva ihmisen lähestyä ja alat sitten taas heitä haukkumaan, kun net ovat, niin itsekeskeisiä. JEESUS sanoi " Menkää kaikkeen mailmaan ja saarnatkaa evankelumia. . . ." Tähän kaikkeen mailmaan sijottuu myös Kemijärvi. On monenlaista synnin harjoittajaa täällä, SINÄKIN mitä ei ulkopuolisen silmät nää, mutta Jumala näkee ja ilmoittaa net . . . . palvelialleen

• Tekojehova
        Uudesti syntynyt kirjoitti:

Esität todennäköisesti, että kaikki muutkin uskovat pysyisi vain omissa piireissään. Tästä seuraa sisäänpäinlämmennyt seurakunta ryhmittymä, mitä on vaikea synnin tuskissa oleva ihmisen lähestyä ja alat sitten taas heitä haukkumaan, kun net ovat, niin itsekeskeisiä. JEESUS sanoi " Menkää kaikkeen mailmaan ja saarnatkaa evankelumia. . . ." Tähän kaikkeen mailmaan sijottuu myös Kemijärvi. On monenlaista synnin harjoittajaa täällä, SINÄKIN mitä ei ulkopuolisen silmät nää, mutta Jumala näkee ja ilmoittaa net . . . . palvelialleen

VOI JESSUS SENTÄÄN MITÄ SKEIDAA!!!!!!!!!!

• joo sehvi

Vai vapaalippu taivaaseen. Ensitöikses olet tilinumeroa tyrkyttämässä.
      Mormoonit on yksi amarikkalainen hihhuliuskonto.

• joo sehvi

Mormonien viesti, jossa pyytettiin etumaksua, on näemmä poistettu.

• ukko jeesus

tyäret voisi pistäytyä silloin kun muija ei ole kotosalla,rukoiltaisiin maikkarin puolella synnit anteeksi.
        herra auttaa iloista antajaa.

• uskossa luja

Jos teillä on myönteistä sanottavaa jehovantodistajista, niin mielellään näkis niitäkin.

• nuppu sika

On sen verran, jotta yks´jehovalais- akka nauro HYVIN kovasti minun kirjuttamilen mukavilen juttuloilen. Ja minun tekemälen hävyttömälen sarjakuvalen.

• Uskossa seisoo

On minulla myönteistä sanomaa..heräsin yhtenä aamuna kauhessa kankkusessa sekä seisokissa ylös kun ovelle koputettiin.. siellä oli pari nuorenoloista tyttölasta lehdykät kourassa kyselemässä kiinostaako minua kuulla uskosta, toki sisälle päästin ja jatkoivat tarinankertomista vaikka vartiotornini sai katseita..sanotaan näin että kumpikin tutuistui ja hyvin;D

• Uudesti syntynyt

Ketkähän ÄIDIT & ISÄT, jotka laittaa lapset asialle, joka pääsiäinen ja pyhämiesten aikoihin ihmisten oville NOITIIN pukeutuneina höriiseen kepposistaan?? Niiden pukeutuminen edustaan PIMEYDEN ruhtinaan persoonaa. Laittakaa käsi sydämmellenne ja miettikää syvästi, ketä tässä kavalassa mailmanajassa kannattaa evank. ja tuoda esille lasten kautta. Rikollisuus, avoierot lisääntyneet, mikä on synnyttänyt ns. orpolapsia kärsimään. Syntyy kadotettu sukupolvi ja menetettyy Jumalan siunaus: kodista, asuinymp, ihmiss. työstä kaupungista, Lapista ja maastamme. En ole tuomarisi, mutta rakastan Jeesuksen tuomaa elämän mallia. Itse en kuulu Jehovant. ja se taas on sitte oppikysymys minulle. JESUS LOVE YOU!

• uskova minäkin

Jehovalaiset ja muut uskonnot, järjestäkää tilaisuuksia neutraaliin paikkaan, kutsukaa sinne ulkopuolisiakin, jos haluatte levittää sanomaanne.
      Tulla yllättäin oventaakse ja esittää monelle ihmiselle herkkää asiaa on tunkeutumista yksityisyyteen.
      Ainoastaan ihmisten hyväntahtoisuus ja hyvä kasvatus, estää käyttämästä rajujakin torjuntakeinoja.
      Väitän, että jätätte jälkeenne enemmän ärtymystä kuin sympatiaa.
      Olkaa autuaita keskuudessanne, mutta jättäkää ihmiset rauhaan, ne kyllä tulevat tilaisuukksiinne, jos tuntevat kiinnostusta.

• PAKKOSYÖTTÖ22

NAAPURIKIN ON AIVAN HELISEMÄSSÄ. IHMETTELEN , KUN NIIN USEIN KOPUTTELEVAT VANHAN IHMISEN OVELLE. PAKKOKÄÄNNYTYSÄ

• EI ENKELI

ENSIN RILLUTELLAN JA PUHUTAAN TOISISTA IHMISISTÄ SONTAA. JUODAAN NIINKUIN MUUTKIN PAKANAT, SITTEN HERRAN PYHÄLLE EHTOOLLISELLE.
      JA ITKETÄÄN. KATSON SEN VAIN NÄYTTELEMISEKSI. USKOVAINEN KULKEE
      KULTAISTA KESKITIETÄ, ON NÖYTÄ JA KUULIAINEN. MISTÄ SUURIMMAT SODAT
      ON TEHTY, KUIN USKONSODAT.

• jättivätkö merkin

Eipä ne tuu ku kerran årähtää.Saa olla rauhassa.

• uskis kysyy

Mites se olis, käytän tätä tilaisuutta hyväkseni, kun tän jutun täällä huomasin kysyäkseni mielipidettänne arvoisat kemppalaiset.

En ole jehovalainen vaan helluntailainen uskova mies. Ymmärrän, että kotiovelle tuleminen voi olla kova paikka suomalaiselle ihmiselle, joka on tottunut pitämään uskonasiat yksityisasianaan. Itsekään en kotikäyntejä harrasta, mutta toisinaan jakelen painettua sanaa ihmisille postilaatikoihin.

Kysynkin nyt, että haittaako tai vaivaako teitä tällainen evankeliointi?

• maailmanloppuko taas

miksi tulevat toisten koteihin rähinöimään esittäkööt kutsun saapua omiin koteihinsa

• Anonyymi00038

Ei minua ainakaan haittaa, viimekesäinen vihkonen on vieläkin tallessa. Jatka samaan tyyliin!

• jyynä

eiköhän se ole niin että ,jokainen itse päättää omasta jumalasta. ei sitä tarvi tulla kenenkään jehovalaisen tulla saarnaamaan että, meidän jumala armeliaampi kuin nuitten helluntailaisten .joku aika sitten tuli pari jehovaa ja alkoi mussuttamaan omia lorujaan .sanoin heille menkää irakiin ja afganistaniin ja ottakaa mukaan säkillinen euroja jokaiseen kylään minne menette hölisemään .sanoin ,että kyllä kuuntelijoita riittää niin kauan ,kun säkissä ei ole latin latia. ei ole sen koommin käyneet moikkaamassa

• omat aivot

inhimillisessä tekijässä kerrottiin juuri minkälaisia keinoja käytetään ihmisten alistamiseksi,kannattaa katsoa.
      lapset aivopestään kehdosta hautaan,on käsittämätöntä että nykyaikana löytyy ihmisiä jotka alistuu moiseen hölynpölyyn.

• mammonaa..

onko kempassa etisiä jehovia ja minkälaisia kokemuksia heillä jehovasta eronneina?

• lihan hekumaa
        mammonaa.. kirjoitti:

onko kempassa etisiä jehovia ja minkälaisia kokemuksia heillä jehovasta eronneina?

...on viisasta välttää olemasta kahden kesken jossain talossa,asunnossa,pysäköidyssä autossa tai muussa paikassa missä voisi tulla tilaisuus väärään käytökseen(Jeremia 17;9)Perheonnen salaisuuskirja.
        Jehovalainen voi erota puolisostaan kunniallisesti vAIN YHDESTÄ SYYSTÄ:AVIORIKOKSEN KAUTTA
        Jos jehovalainen menee naimisiin ei-jehovalaisen kanssa-hänet erotetaan seurakunnasta(Vartiotorni).Tätä asiaa ei kenttätyöläiset ole koskaan kertoneet,joten tulkoon tämäkin ilonpito kaikkien tietoon!
        Onko muita hyväksyttäviä syitä kuin aviorikos jehovalaisen avioliiton purkamiseksi?

• jyynö

uskonnon vuoksi maailmassa kauttaaikojen on käyty sotia ja käydään edelleen pyhiäsotia .itse olen ateisti.

• oikea persu

Uskovaiset pitäisi ajaa maasta, niinkuin ne vähemmistötkin.

• urponvarpaat

asialla ovat.no kuitenki asiasta kolomanteen tulihan tässä ratiossa iltahartaus jaa siinä sanottiin kutakunki näin.varo naista kutovat verkkojaan jaa juoniaan .no olinpa otettu eli tai annettu.verkkojen virittely ns.mustienleskien mielipuuhaa..mutta jos nyt kuitenki lankiat käytä saksia tai järkiä jos sitä nyt on enää jäljellä ku aikansa pelehit

• 4+2

Olen ihiminen joka uskoo vain siihen mitä näkee,
      Mulle uskonasiat ei ole arka tai mitenkään yksityinen..
      Jos joku omastaan haluaa avautua mulle nii sanokoot , mutta lyhyesti!

Vähän on alkanu tulla ilkeitä ajatuksia jehovista kun AINA oven taakse tullaa siihen aikaan ku saan pienen lapseni päiväunille..
      No seki asia on nyt korjattu ku nakkasin ovikellon sulakkeen mettään..

• harmistunut

uskotteko, että tuulimyllyt tulee! Jos haluatte että EI tule, tehkää muutakin kun jauhatte p_kaa täällä, oppikaa edes kirjoittamaan!

• ei kiitos

Tunnen useitakin jehovan todistajia eivätkä he tavallisessa elämässä tyrkytä uskoaan eivätkä mitenkään toitota sitä kaikelle kansalle, ihan tavallisia ihmisiä. Mutta tuota oven taakse tyrkyttämään tulemista en ymmärrä, sen voisivat heittää pois, tutut ei koskaan ole käyny, mutta muut. Uskovat kyllä kun sanoo ei kiitos, muuta ei ole tarvittu, kiittävät ja lähtevät, eikä mitään pakkokäännytystä ole näkynyt.

Mutta minua häiritsee yhtä lailla valtakirkon tyrkytys, kotiin ne ei sentään tule mutta viattomia lapsia käännyttävät kouluissa ja päiväkodeissa. Uskonto on jokaisen oma asia ja lasten kohdalla vanhemmat saisivat hoitaa uskontokasvatuksen täysin eikä päiväkotien ja koulujen aikaa ja rahaa tuhlattaisi moiseen. Eiköhän jokainen osaa tulla ja tuoda myös mukulansa seurakunnan toimintaan jos kokee ko. uskonnon itselleen hyväksi.

• Uskonnoton

Valtiokirkot tulisi lakkauttaa kokonaan. Uskonnon opetus myös pois kouluista, tilalle kulttuuri- ja eettistä kasvatusta, joka voisi neutraalisti tutustuttaa eri uskontoihin ja ideologioihin. Eiväthän kaikki ideologiat ole kuitenkaan samanarvoisia. Ihmisoikeudet, luonnon suojelu, kestävä kehitys ovat positiivisia arvoja. Oppiaine voisi olla nimeltään Etiikka.
      Muuten jehovantodistajat ovat siivoa väkeä. En tosin halua heitä ovelleni. Riittää jos laittavat postilaatikkoon viestinsä puhelinnumeroineen. Silloin ne, jotka haluavat, voivat ottaa heihin yhteyttä

• Uskonnoton

Monelle ongelmakohtia ovat juhlatilaisuudet, häät, hautajaiset, lapselle nimen anto. Tässä olisi hyvä markkinarako ohjelmapalveluyrityksille. Kaikilla ei ole laulu-tai soittotaitoa. Usein suvuista löytyy puheenpitäjiä. Muistanpa entiset ajat, kun papit olivat vielä arvossaan. Pitivät esim. vainajan elämäntapoja moitiskelevan puheen. Ikävää oli myös papin viittaus vainajan väärään suuntaan"eriseuraisuuteen". Ja sitten tämä yhden uskonsuunnan naisten halveksinta. Nainen ei kelpaa papiksi, mutta kylläkin panopuuksi, jonka pitäisi olla aina maha pysyssä, pallo jalassa.

• kentällä odotetaan..

Missä nuoret nätit jehvisneidot tänä viikonloppuna?Ei ole tulleet ovikelloani soittamaan???
      Viikonloppuna olisi aikaa jutella neitokaisten kanssa....
      Siis missä kulutatte aikaa?

• NÄINKÖ?

herätkää vartiotorni on tulessa!

• Anonyymi00039

Asiallisesti voi tervehtiä ja pyytää poistumaan tontilta. Voi kertoa, että otat yhteyttä, kun jehovattaa tarpeeksi. Voi myös lisätä, ettei pidä pitkästyä yhteydenottotauosta.

• Anonyymi00040

Hankkikaa satanistisia patsaita, julisteita ja esineitä kotiinne ja kutsukaa kylään. Takaan, että eivät käy toiste.

• Anonyymi00041

ei ole luottamista jehovalaisiin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      49
      956
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      717
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe